February 7, 2017

50 Tun Dr Mahathir Panggil Zaid Ibrahim Katak, Tun Pun Dua Kali Lima




Pagi tadi, sah lah khabar-khabar angin sebelum ini dengan penyertaan Mantan Menteri, Datuk Zaid Ibrahim ke dalam DAP. Cumanya persoalan yang ditimbulkan kenapa Zaid Ibrahim tidak menyertai Parti Cap Bunga Raya, sebaliknya DAP. Hanya beliau yang mengetahui sebabnya.

Tun Dr Mahathir, dipetik portal The Malaymail Online, baca di sini berkata, 
"I hope he will stay in DAP a little bit longer. The problem is in this country, we have a race of frogs. These frogs, they like to hop here, hop there. When I try to catch one, they’ve already hopped somewhere else. I think we need to eradicate this culture."
Tun Dr Mahathir berkata Zaid Ibrahim ibarat katak. Zaid Ibrahim mula menyertai UMNO. Kemudian PKR. Selepas itu, beliau membentuk parti sendiri dipanggil Parti Kesejahteraan Insan Tanah Air (KITA), tetapi kemudian meletak jawatan sebagai Presiden KITA pada 2012, sebelum menyertai DAP hari ini.

Tun Dr Mahathir ibarat mengata dulang, paku serpih, mengata orang, awak tu apa kurangnya. Tun Dr Mahathirpun sejarah telah membuktikan dua kali keluar UMNO. Satu kali dipecat. Menubuhkan parti baru dan menjadi Pengerusi. Ini bukan ciri-ciri katak kah?

50 comments:

Anonymous said...

kah kah kah kah...

apa yang nak diharapkan dengan orang tua nyanyuk tu...

dia kan katak tua cap bunga... mamak mudah lupa

Muahahahahahahahahaha

ted manoff said...

Terbaiiikkkklah tun...BERSATU kian kukuh dan diterima ramaii...cawangan2 umno dh seperti hidup segan mampos xmau..begitulah di ibaratkan..panass macaiii tgk...kikikikikiki✊๐Ÿ‘Š๐Ÿ‘Š๐ŸŒธ๐ŸŒบ๐ŸŒน

Anonymous said...

Bukan katak tapi kodok.

Anonymous said...

Tinggal macai dlm umno...yg cedik dah lari dari ameno...jamal pak tongkol pun kecewa dengan umno

Anonymous said...

Orang tua ni masih berbisa...najib pun takut nak jumpa dan berdebat...

Anonymous said...

Terlopong Parti Kuali, Parti Kerja Raya dan Parti ASlam bilamana Towering Meley pandang ke Cina. Wakakaka

Anonymous said...

Mcm2lah politik ni ...

Mula2 jadi Bapak Kemodenan, dlm senyap2 rupanya jadi Bapak Penyamun, Bapak Perompak, Bapak Songlap, Bapak Kebas, Bapak Sapu Keliling walaupun umum tau dia Bapak Kroni.

Kemudian jadi Bapak Merajuk, diikuti dgn Bapak Lompat Katak. Bila join dgn Bapak Dinasor dia populer dgn panggilan Bapak Pusingan-U. Dlm pada itu imej dia dah jadi lagi teruk jadi Bapak Pengkhianat Parti, Bangsa dan Negara.

Last2 parti Dapigs bagi gelaran atas jasa2 menjahanamkan bangsa dan negara sendiri sbg Bapak Ayam @ Bapak Ular.

Dgn gelaran katak dia bagi pada Zaid mabuk ketum tu, sahlah dia skrg jadi Bapak Kpd Segala Katak Lompat dinegara ni.

Sama jugak dgn penjilat setia dia tu katak2 kecik, katak mini atau katak bonsai spt ted kentot, 'I Love Rosmah' dll ..

Muahahahahahahahahahahaha.

Anonymous said...

Contoh Melayu mudah lupa

Anonymous said...

Tun tak lompat parti...dia buat parti baru...zaid buat parti baru tapi dia lari dan lompat plak...

Anonymous said...

Bapak tranformasi duit 1mdb jadi duit sendiri..lagi hebat tuu..derma konon

Anonymous said...

Masa Towering Melayu ini dalam Ameno, macam-macam kahak dihamburkan dari pembangkang. Sekarang pembangkang kena telan balik kahak hijau mereka. Kesimpulannya ialah tak usah ambik pot cacian dan fitnahan pembangkang kerana sampai masanya mereka akan dimalukan oleh cacian dan fitnahan berkenaan. Muahahaha

Anonymous said...

12:19 Si Bahalol Sejati bagi komen bahalol

Anonymous said...

12:54 Bapak Segala Bahalol bagi komen bahalol

Anonymous said...

Si Bahalol bangga menelan dedak

Anonymous said...

Katak kaki botol...lompat terhoyong-hayang...lompat masok kandang babi...kawan dia lanun @ ulor @ mopti @ U-TUrN.@ bailout @ terbaru KATAK PURU.

Anonymous said...

1:37 beruk mat yeh

Anonymous said...

Katak mmg xsihat dlm politik.

Tp ahli politik yg kleptokrat, menyalah gunakan kuasa menyekat siasatan apabila kleptokrasinya terbongkar itu yg lebih bahaya.

Harap anak osman lebih prihatin

Anonymous said...

1.50 beruk belaan najib..

Cucu Tok Selampit said...

Siasatan apa yang tidak dijalankan ke atas 1MDB? Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM), Ketua Audit Negara, polis dan Jawatankuasa Kira-Kira Wang Negara telah menjalankan siasatan ke atas 1MDB.Skandal Forex BNM dan BMF ada?

Anonymous said...

Yg banyak ulor,perompak.babi dlm ameno..halal haram semua bantai...melintang pstah membujur pun patah..

Anonymous said...

Nak main silap mata plak...kalo najib tidak terbabit dengan 1mdb kenapa dibiarksn cina jho lo?..negara lain plak yg susah paysh siasat jho lo...kapalterbang jho lo pun kena tahan...kes bmf 3 orang telah dihukum...forex plak kenapa najib diam dari masa jadi menteri hingga pm...kenspa najib simpan laporan odit 1mdb dlm bilik kebai osa?ape ygnak dirahsiakan..kenapa maklumat 1mdb yg dimintak oleh Swiss najib tak bsgi?kenapa najib takut debat dengan tun madey?

Anonymous said...

Cucu Tok Kepit

Ngko ni bahalol ker ape??!!..siasatan dan tindakan hasil dari siasatan utk BMF da di buat dan di ambil..siasatan juga tidak di ganggu dgn cara melantik penyiasat ke jawatan menteri!!
Tentang Forex..silakan..kuasa ade..tubuhkan lah RCI..penyamun forex tu pun duduk lagi dengan Kepala Penyamun..buat la..ini nak berdebat pun telo hilang..
Cucu Tok Kepit..lame sangat ngko duduk dlm kain Mak Badak..sekali sekala keluar la tengok dunia...bodoh tu simpan sikit

Ted Manoff said...

Skandal Forex BMF dah di sapu bawah carpet masa tu. Beberapa tahun berlalu carpet dah buruk dan dibuang di Sungai Kelang. Mungkin yg bawah carpet tu kenang buang sekali kot

Anonymous said...

Dan adakah SPRM ato loyar negara siasat pelaboran 1mdb diluar negara?...kenapa rakan niaga 1mdb IPIC menuntut secara Arbitration sebanyak 26 billion...

Anonymous said...

Teori ko ni lebih2...bukak balik kes..kalo ade bukti..CIA masih simpan buki kan yg ko orang dok heboh2...tg razali dan murad masih hidup..pe yg susahnye..

Anonymous said...

'0orang tua berbisa' tu sokong ruu 355 tak?? Meh kita tengok lakonan orang tua nyanyuk tu 18 Februari ni nanti.... tak mahu bekerjasama dengan pas, tapi hantar wakil botak pergi meminang pas..... memang ular punye perangai....kah kah kah kah...

Anonymous said...

terbaik la uturn... ceramah depan kerusi lagi banyak dari orang...

Anonymous said...

Ted Manoff a.k.a. pembina tamadun/peramal kematian (sendiri declare)

Da banyak benda hang self declare..tapi tang hang bodoh/bangang/bahalol tak payah la declare jugak..itu semua org tau yg hang bodoh/bangang/bahalol..

p/s: yg patut di campak ke sungai kelang itu hang

Anonymous said...

Murad sendiri pun kena denda oleh mahkamah..

SUHARLI MASROP said...

Ya...muhyidin mmg cerdik.... safie afdal... cerdik sikit dari muyidin.... mukriz...alamak...langsung tak cerdik.... Tun memang cerdik... cerdik putar.... kita nengok acaner sicerdik2 ini berpolitik.... i mean main politik.

Anonymous said...

Tak payah siasat le. Dekat pru nanti, kita cetak saja 488 syarikat anak beranak dia dan letak kat semua rumah kampumg. Biaq keluar biji mata diarang tengok!

Anonymous said...

Soklan2 2.16 diatas setaraf upsr jeer...takkan cucu tok sempit dan macai2 upahan dan penyokong2 umno yg bijaksana tak reti nak jawab dengan jelas....jawablaah..

Anonymous said...

Tak payah tunggu pru sekarang pun boleh kalo perkara tak betul dan langgar undang2..yg salah jgn dibiarkan..

Anonymous said...

Suka hati kami. Ko jaga org tua tu elok2 ye.

Anonymous said...

Siasatan SPRM 2x dihantar kepada peguam negara lantikan najib.
Peguam negara bukan hakim utk mengatakan tiada kes.
Ada laporan siasatan sprm disiarkan utk tatapan umum utk rakyat mengetahui?

Ketua audit negara sudah melakukan audit.
Tapi hasil audit kena OSA.
kenapa takot nk siarkan kpd umum?

Jawatan kuasa PAC pernah diganggu oleh najib dan melantik hasan cari makan yg suka2 edit laporan PAC. PAC xdpt bnyk maklumat yg diperlukan seperti duit 2.6B yg dimasukkan dari falcon bank spore. Hanya selepas perbicaraan dimahkamah spore baru kita dpt pengesahan.

Rakyat begitu gembira jika kertas siasatan terhadap kes BMF dan forex dibuka. Rakyta ingin tahu kebenaran. Tapi kenapa kerajaan hari ini masih membisu?

Adakah rezal menganggap org melayu mudah dibeli seperti rezal yg mempunyai pelbagai jawatan yg mana kita tahu berdasarkan merit semata rezal tidak layak. Hanya kerana sokongan terhadap penjahat membuatkan rezal dpt spt apa yg ada sekarang.
Dedak tidak selamanya direct payment. Boleh juga melalui jawatan yg sebenarnya dia xbuat apa pun melainkan dokongan politik utk berada disitu

Anonymous said...

Cetak sekali kroni nazri aziz.
Cetak sekali kroni zahid hamidi,
Hishamudin hussin, khairy jamaludin, musa aman, pandikar amin, salleh keruak.

Anonymous said...



Jawab dulu yg 488, modal semua tu toyol mana yang bawa mai.?


Anonymous said...

Lepas aku cetak bapa segala kroni, baru aku cek ikan2 bilis lain ...

Anonymous said...

307 Si Kepala Penyamun pun tak berani jawab..hanya sekadar menghantar macai standard air loji kumbahan mcm ngko!!

Anonymous said...

2.00 babi belaan tokong

Anonymous said...

2.03 bila babi belaan bersuara..kikiki

Anonymous said...

Fuyoo..dasat sungguh hujah babi belaan tokong..kikiki

Anonymous said...

Kalo soalan bodoh mcm tu elok la suku sakat babi belaan mcm kau je yg hadam.. Kikiki

Anonymous said...

3.22 kira ok la dari jadi babi belaan.. Kan..kan..kan.. Bangga sungguh kau jd babi..kikiki

Anonymous said...

Jawab yg beratus2 nih....

Anonymous said...

330/337 Bahalol umnonok dulu kini dan selamanya bahalol

Anonymous said...

Cetak cai.
Sembang je buat pe

Anonymous said...

satu masa dulu bila pencen saja masuk Parti Agama. sekarang ini bila dah dekat nak pencen masuk Dap. hangin satu badan Cap Bungah Dan Kuali. dalam gambo nampak macam beri restu tapai dalam ati: "sampa ati mung Zed lupo kek kawe lamo...". kik kik kik

Anonymous said...

Bahalol 658..tak lawak pun

Anonymous said...

walau pun di panggil katak tapi spices katak tak pernah pun buat kerja jijik menjubur lubang bontot sesama jenis mcm yg pernah dibuat oleh nuar aljubuuri sipeliwat tua kutuk haramjadah tu.

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates