February 1, 2017

78 Tiada Perubahan Caj Pergigian Untuk Kelas 3, Macai Sila Hadam


Telah tular di laman-laman media sosial bahawa Kerajaan telah menaikkan caj rawatan pergigian. Beberapa blog dan portal yang tidak bertanggungjawab seperti di bawah telah membuat fitnah tanpa usul periksa.
Caj Cuci Gigi Di Klinik Kerajaan Lebih Mahal Dari Klinik Swasta -  Buletin Online
Huge hike in dental charges at government clinics - Free Malaysia Today
Ketua Pengarah Kesihatan terpaksa membuat satu lagi kenyataan untuk menafikan berita kenaikan caj rawatan pergigian yang diviralkan secara tidak bertanggung jawab oleh pihak tertentu. Mungkin Menteri Kesihatan membuat Kenyataan Media dalam bahasa English. Saya faham kenapa macai pembangkang tidak faham. Oleh itu diharap macai pembangkang dapat hadam Kenyataan Media Ketua Pengarah Kesihatan Malaysia dalam Bahasa Malaysia. Kalau tidak faham juga, sila meninggal.
CAJ RAWATAN PERGIGIAN DI FASILITI KESIHATAN KERAJAAN MASIH TERUS DIBERI SUBSIDI YANG TINGGI
Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) ingin memaklumkan bahawa Rakyat Malaysia sememangnya telah dan akan terus menerima perkhidmatan kesihatan bersubsidi tinggi oleh Kerajaan di fasiliti-fasiliti kesihatan KKM, termasuk perkhidmatan bersubsidi tinggi kepada pesakit dalam Kelas 3. Kabinet telah memutuskan untuk mengemaskini kadar caj bagi pesakit warganegara di Kelas 1 dan 2 yang terkandung dalam Perintah Fi (Perubatan) 1982, seperti yang dimaklumkan dalam Kenyataan Akhbar KKM pada 14 November 2016. Adalah dimaklumkan bahawa caj ini telah sudah sekian lama tidak dikemaskini iaitu sejak ianya mula dikenalkan pada tahun 1982. Namun begitu, pesakit dalam bagi Kelas 3 akan terus menerima perkhidmatan kesihatan bersubsidi tinggi seperti sebelum ini.
KKM ingin menjelaskan mengenai mesej tular berkaitan kenaikan caj pergigian yang telah tersebar di media sosial. Adalah dimaklumkan bahawa kos rawatan yang baru tersebut sebenarnya menggambarkan kos asas semasa pada tahun 2017 bagi rawatan pergigian di Malaysia, iaitu sekiranya ianya diberikan tanpa subsidi kepada rakyat. Namun begitu, memandangkan Kerajaan adalah terus komited untuk memberikan subsidi terutamanya bagi pesakit Kelas 3 (yang menerima 98 peratus subsidi bagi kos rawatan perubatan dan pergigian), caj ini hanya dinaikkan bagi pesakit yang berkemampuan (iaitu Pesakit Dalam Kelas 1 dan 2).
KKM ingin memberi jaminan kepada semua rakyat Malaysia bahawa Kerajaan tidak akan melepaskan tanggungjawabnya kepada golongan miskin dan mereka yang berpendapatan rendah. Mereka akan terus menerima tahap penjagaan kesihatan yang berkualiti tinggi pada kadar yang amat berpatutan seperti yang telah mereka terima sebelum ini.
DATUK DR. NOOR HISHAM ABDULLAH
KETUA PENGARAH KESIHATAN MALAYSIA
1 FEBRUARI 2017
Berikut pula adalah senarai lengkap harga rawatan pergigian. Tiada kenaikan atau perubahan harga untuk Kelas Tiga. Macai pembangkang faham atau tidak ni?







78 comments:

ted manoff said...

Betul kerr ryezall... Atau lps byk bantahan reaksi rakyat ianya ditarik balik..pelir naik xpe...

Anonymous said...

machai 94 parsentt ramai sgt tp keje xdok yg berkesan jd nk pastikan DEDAK masyuk jugak.. so main fitnah je lah.
Terang2 dlm laman www.moh.gov.my/english.php/pages/view/157 beri tahu apa yg kekal apa yg naik.

Naik pun elok sgt lah tu..bukan banyak pun.. berlambak2 yg habiskan duit just utk tgk ASTRO.. xde kesah plak. sikit2 pakai modal menindas 'org miskin'. Miskin macam macai di Penang kot.. CM boleh beli banglo murah??

Anonymous said...

Bongok
Kau tu dah tua nak mampus
Gigi sebatang haram pun tak ada
Tak payah kecoh pasal charge pergigian laa
Esok kau pegi pusat sembelih lembu
Ambik je gigi lembu yg mana kau berkenan
Mesti ada satu yg sesuai utk kau

Anonymous said...

Puak 94 parsennt.. tolong jawab la dulu isu BMF..

apesal takmau saman semua yg berkaitan isu BMF? Sekor tak boleh jawab.
Forex menjahanamkan RM44billion wang negara oleh penyangak misai putih Daim.. boleh lepas mcm tu saja??

1mdb satu habuk pn xboleh buktikan konon duit negara/rakyat digunakan utk 'bail out', cerita putar belit penyangak. zaman nya merompak dia kata itu dikatakan 'kerugian perniagaan'.. tp 1mdb yg belum rugi apa2.. cuma hutang saja masih byk.. IPO pn belum sempat keluarkan.. tp Mamak haramjadah tu sudha jatuh 'hukum', merepek2 fitnah bagai.. ckp Najib curi duit rakyat.

sampai skrg tuduh puny atuduh satu bukti pun xboleh tunjuk depan Al Jazeera ke BBC ke WSJ ke transakti kunun duit negara masuk kocek Najib.

yg sah dr dulu smpai skrg duit Tabung Haji, KWSP, Petronas memang masuk kocek company anak2 MAdey! Isu Forex sgt dhsyat.. tp ada puak macai cuba alihkan pd org lain skrg ni.. xpe lah bg peluang kejap.. nk scapegoat sapa2 pn.. apalah sgt setakat main isu sukan utk alihkan isu plg besar!






Anonymous said...

Kasihan TS Annuar Musa.
Jd 'makanan' puak2 perasuah jerung sebenar yg bermaharajalela dalam agensi2 Kerajaan.

Isu tajaan kpd perasatuan bola cuba digunakan untuk mengatasai isu dahsyat sebenar.. mereka cuba menutup penyelewengan sebenar. Kepala2 jerung yg masih berada dalam agensi yg semuanya 'hebat' diperkudakan zaman seorang mamak.

Mereka penjawat2 awam berkelas tinggi ini tidak mudah dihapuskan kerja jahat mereka kerana mereka berada dalam sistem kerajaan. Org politik berada di luar sistem dan hanya lantikan politik.

Skrg segara kebusukan lampau dalam agensi kerajaan yg dibiarkan oleh seorang mamak diktator 22 tahun.. cuba dialihkan dan halang. lantaran ramai jerung sudah mula merasa terancam.

Jadi org politik mesti dikorbankan untuk menutup kerja jahat mereka...

MARA juga agensi yg KORUP sebenarnya. Isu pelaburan luar negara yang melibatkan kartel berakar umbi. Akhirnya dikorbankan seorang Pengerusi.

Apakah pengerusi lantikan politik mempunyai kuasai eksekutif?

Anonymous said...

Syukur. Malaysia masih aman. Jgn jd pengikut khawarij. Macai 94% tu khawarij ke ted mabok??

Anonymous said...

berapa ramai yang bantah tu??? Ade seramai nama dalam deklarasi rakyat ciptaan madey kutty tak? 1 jota? 2 jota? Pembangang buta??

Anonymous said...

macai bangang 93.4% cuba alih tiang gol

Anonymous said...

Ted kentot dah tengok laman web Kementerian Kesihatan ke belum?

Jangan tengok blog celah kangkang selalu sangat. Kena baca banyak sumber.

Nanti malu cacai madey bawah tempurung.

Muahahahahahahahahaha

Anonymous said...

KEPALA BUTOH lu si tedHOMO-lahap TAIK kit SIAL KANIBAL JUBOQ BABI/TERORIS2 HOMO JIJIK PENYAMAQ si keturunan PENJAJAH/PARASIT/PERASUAH/PEROGOL/PEMBUNUH DAPJUBOQ BABI, PI MAMPOS lu ANAK2 HARAM SUNDAL BABI HANYIR-penuh NANAH yg. diSONDOL BERGILIR2 oleh si SAMSENG2 DAPJUBOQ BABI lu!

Dan apahal aaahhh yg. lu nak CURI mcm. PENGGANAS KANIBAL Zionis IS/ISIS - identiti “Ted Manoff” (huruf besaq T & M)?!Sekrg. juga puak PENGGANAS PENAKUT DAPJUBOQ BABI ni CURI identiti "Nek Tempoyak" pula (termasuk guna nama “cucu nek tempoyak“)!

lu manyak sedap aahhh... itu LAHAP TAIK dan JILAT LENDIR HANYIR si JUBOQ2 BABI JIJIK kit SIAL KANIBAL/TONGGENG eng JUBOQ BABI/kok-chin GILA BABI BETINA SUNDAL-PELACUR/gobing-jagdippyANJING KURAP-rayerHANYIR CILAKA/TODI puaKA JUBOQ BABI/KENCING NGAnga ming KANGKANG BABI BERLENDIR/BABIga SUNDAL KURAP!!

Anonymous said...

Kenapa YAB TS Annuar yg. begitu BERJASA pd. MARA, PENGERUSInya sendiri diHINA sampai mcm. ni oleh MARA tu - waktu beliau sedg. BERTUGAS di NZ?! Kenapa TAK buat mesyuarat PENGGANTUNGAN ni waktu beliau berada di dlm. negara?! Dahlah tu si jurucakap disyaki penSABOTAJ2 tu bukan main ANGKUH lagi; disebut "dia, dia" kat TV; TAK hormat lansung PENGERUSI MARA sendiri, TS Annuar ni; panggillah "beliau" atau TS, OI!

Dan lihat betapa ANGKUHnya si disyaki penSABOTAJ semua ini walaupun pd. YAB PM dan Menteri Luar Bandar dan Wilayah, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob, Kem. yg. berTANGGUNGJAWAB ke atas MARA! Lihat di - https://www.bnbbc.my/ismail-tak-tahu-annuar-digantung-daripada-mara/ , Ismail tak tahu Annuar digantung daripada MARA !

Aku syak MA*A mcm. BERNA*A tu pun makin mahu diSABOTAJ oleh si KETURUNAN TERORIS PENJAJAH ZioNAZI PARASIT/PERASUAH/LANUN/PEROMPAK/PENYANGAK/PEMBUNUH/PEROGOL-CASH is KING BerSHIT- DAPJUBOQ BABI/PKRHOMO KURAP RASIS/PORNO/HOMO-KULI2 ZIONIS/IS(IS)rael-MOSSAD! BINATANG betul!

Tok Landak.

Anonymous said...


Skandal FOREX, BMF: Kit Siang Menyalak Lebih Dari 20 Tahun, Tiba-Tiba Bisu


Selama lebih daripada 20 tahun sejak 1993 Kit Siang telah menuntut supaya Suruhanjaya DiRaja ditubuhkan untuk menyiasat kerugian FOREX Bank Negara. Anwar juga menuntut perkara yang sama pada tahun 2012 dan berkata beliau juga tidak tahu menahu mengenai perkara tersebut walaupun beliau menjadi Menteri Kewangan. Hari ini kita diberitahu bahawa kerugian tersebut adalah lebih besar daripada apa yang kita telah diberitahu sebelum ini. Dan kita masih tidak tahu sama ada kerugian adalah sepenuhnya kerana ‘perjudian’ di pasaran tukaran mata wang asing atau sama ada sebahagian wang itu sebenarnya dicuri dan disembunyikan di bawah ‘kerugian FOREX’.



Macaiihh 94.6 parsentt.. apa macam manyak selowww ahhh?? lu org makan DEDAK BOOTAAAA kaaa... haiyaaa!!!


kah..kah..kah..kah

#94parsentDedakHaram

Anonymous said...


Secara peribadi aku amat simpati dengan TS Annuar Musa. Beliau seorang yang dedikasi. Tuduhan secara tiba-tiba terhadapnya dan penggantunggan tugas sebelum disahkan ada salah laku betul2 merupakan skrip jahat di belakang tabir.

Org-org BESAR di dalam MARA ini seperti cuba melalukan satu 'damage' kepada Pengerusi MARA, yang dilantik oleh PM, seperti bentuk perang politik baru sejak isu rasuah berskala besar melibatkan pegawai-pegawai tinggi kakitangan awam.


Aku yakin TS Annuar Musa orang yang amanah dan berintegriti. Usahanya terhadap TRW Kelantan tidak menampakkan lelah. Walaupun dicemburui ramai pihak.

Asakan seorang Anak Besar atas Bukit Serene-Johor yang lagak seperti 'samseng budak-budak yang berbapakkan Polis'. Untouchable tp dia boleh sepak terajang org lain.. itulah analoginya.

Semoga TS Annuar Musa berjaya menghadapi dan melepasi ujian getir ini. Dipermudahkan urusan membersihkan tuduhan Insya Allah.

Musuh takkan selamanya boleh berselindun dibawah kubu. Mereka akan kelemasan juga satu masa nanti.



izzat said...

samseng anak polis tu cakap je besar. Kena whack sikit dah mengadu kat bapak. Berlagak nak mampus

Anonymous said...

erm..boleh nilai yg mana berilmu yg mana tak ada ilmu.carut marut memang makanan..bahasa tu la yang melambangkan keperibadian anda yg sebenar..jgn nanti sokong membawa rebah.

Anonymous said...

Kelas 1 dan kelas 2 memang naik lah?
Mcm kos wad hospital kerajaan jgk.

Oh... ingt xde naik langsung.

Hairan juga.
Pelbagai subsidi telah ditarik.
Biasiswa dipotong.
Cukai gst.
Nmpknya mmg kerajaan benar2 xberduit.

Yg lg hairan najib xpenah miss bercuti luar negara naik jet kerajaan.
Smp total kos utk jet kerajaan terpaksa dirahsiakan.

Benar2 wasatiyah dan merasa denyut nadi rakyat

Anonymous said...

Kalu betul naik rm55 pon hal nak cabut GG yg 5taun sekali pon mau kire kerrr???

Mentedarah asap dunhil rm17 hari2 buat bodo jerrr..

Kihkihkih

Anonymous said...

11:12 Si Bahalol bagi komen bahalol

Anonymous said...

Potong subsidi bukan sbb tkdk duit. Klau xde duit lagi kena jimat dan potong. Kalau ada duit pun man aboleh lambak subsidi bodoh2 mcm tu.
Subsidi utk golongan sasaran. Kalau dh kaya raya sedut subsidi jugak yg kurang senang apa untung?

Skrg duit bantuan BR1M itu sudha cukup untuk cover sedikit sebanyak jika pandai urus. berbanding jik kerajaan xberi apa2.. semua lambak pd subsidi.. ko pikir masak2 sikit.. bg cerdik.

Subsidi tk bagi kebaikan ekonomi jugak. Nampak mcm 'sedap'. tp merosak utk jangka panjang.

Naik kelas satu dan dua.. kalau ko sgt xde duit langsung ada kelas 3. FREE

kalau nk selesa bayarlah sikit. Apa masalahnya? RM50 rasanya majoriti kelas pertengah mampu.. sedangkan kt estet sawit pun berlambak pasang ASTRO..

jgn tunjuk bodoh sgt ye.. caj plastik 20 sen tu mmg paling bodoh..

tp disbbkan puak2 bodoh sokong.. yg bahlol ikut lah! plastik yg nk pakai kejap pastu buang pun Pakatan Macai caj 20sen.. sgtlah bodoh xde bantahan pon?

Anonymous said...

Bahlol.. Najib naik jet ke nk bercuti ke dia ada peruntukan.

Kakitangan awam pun ada peruntukan. Jusa2 ada dpt kenderaan percuma, elaun keraian. lagi tinggi jawatan lagi besar beban lagi byk juga insentif..

tp kalo PM Najib je dpt ko menyalak2 nak kaitkan org xmakan nasi lah.. penoreh getah lah.. nk cabut gigi lah.. itu BANGANG namanya! kan govt dh kasi FREE utk class 3.

Kalau bapak ko jd menteri ko nk ungkit mcm tu ke?

ni sbb bapak ko xjadi sbb tu ko carik je mcm2 kelebihan PM dpt.

kalo mcm tu ko tanye madey dulu jd Pi Emm.. gi mana2 naik bas ke naik tongkang?

zmn atok nenek dia dlu ye lah naik tongkang dr kerala.

Asimin Askrim pegi pejbt hari2 naik basikal ke? kalau dia bercuti ke luar negara naik apa? tkkn dia tak pakai kelebihan sbg MB?

komen semata2 nk tunjuk bahlol.. ini lah masalahnya BANGANG!

bila najib ckp BANGANG protes pastu belot.. jdilah puak BANGANG 94!

Anonymous said...

Potong subsidi bukan sebab xde duit..
Kikikikiki...

Subsidi utk golongan sesaran?
Tp ahli parlimen dari kerajaan mahupun pembangkang dpt AP free dan GST exempted utk pembelian kereta.

Golongan berpendatan sederhana dh kena income tax.
Xdpt BR1M.
Hidup diibukota.
Siapa yg menafsirkan golongan sesaran?

Kenapa xdiwujudkan super rich dan tax?
Gain tax dari main saham?

Subsidi bukan sahaja membantu golongan miskin dan sederhana tetapi membantu ekonomi dgn meningkatkan daya membeli.

Kelembapan ekonomi hari ini adalah dari kurangnya daya membeli.

Anda sembang ekonomi tapi berniatkan politik

Anonymous said...

Ada peruntukan?
Ohhhh...

So mana dia wasatiyah dan merasa denyut nadi rakyat apabila kos penggunaan jet jauh lg mahal dari biasiswa para pelajar yg ditarik?

Anonymous said...

1 LEPAS 1 JENAYAH SONGLAP, KONSPIRASI KEWANGAN DAN SABOTAJ EKONOMI NEGARA KELUAR DGN SENDIRINYA TANPA DIMINTA-MINTA OLEH SESIAPA, UTK TATAPAN RAKYAT!!!

APALAH LAGI YG MACAI PEMBANGANG MAMPU NAK KOMEN?

HANYA MERAPU BUAT TUDUHAN TANPA BUKTI DAN FAKTA .. ITULAH SAJA SISA PERJUANGAN YG MASIH TINGGAL DAN CUBA UTK TERUS DIHIDUPKAN.

NAK SURUH MENGAKU APA YG BERLAKU SECARA REALITI? NYAWA DAH SAMPAI HALKOM PUN MRK TAKKAN MAMPU MENGAKU PUNYA. YG TERLIBAT SEMUA PEMIMPIN IDOLA MRK, MALU OOOIIII ...

HARAPKAN RAMAI AJE - 93.4%. DGN 6.6% DAH CUKUP BERBALOI KENA HENTAM DAN TAK MAMPU NAK JAWAB APA2 .. PASAL MRK SEMUA BODOH2, BENGAP DAN BIOL, SENANG DIPERBODOHKAN OLEH PEMIMPIN IDOLA MRK ..

LAST2 SALAHKAN BN DAN PM NAJIB. BAHLOL BERTINGKAT2.

KAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAH ..

Anonymous said...

hujah zero dn mempamerkan takde arah tuju.. berbelit2.. apa kene mengena wasatiyah hnya nk fokus ko nk jd malaikat pancatit amal utk DSN? puak yg ko duk jilat sakan keje main fitnah tu wasatiyyah celah kangkang china doll ke membalun duit negara billion2 utk anak2?

logik akal pn blh fhm bg subsidi tebal2 pukul rata mcm tu melemahkan dasar ekonomi. ekonomi floats ats subsidi, jd krjn kena tanggung beban tggi sdgkn pulangan utk rngsg ekonomi x seimbng. mna mungkin jual petrol pd harga murah2 dr hrga psaran smata2 nk kurangkan kos bulananan rkyt yg tkterfokus pd mna2 golongn. impak tu ke mana?

ni level otak MACAI 94 TINGKAT BODOH. Patutlah caj haram 20 sen jual plastik curi duit rakyat haramjadah mcm ko xkisah.

pemimpin jilatan ko menyamun, songlap terhormat ko xkutuk. yg sah halal utk PM Najib ko bising mcm rompak duit mak bapak ko.

sbb itulah senang jd pembbgkng..boleh sng mreka menipu.. sbb macai mereka 94 % dn bodoh tahap xboleh diukur.


jap chaii.. kt amarekaa kasi subsidi apa ahh chaii? ko demam kt sana ade x mcm ala klinik 1malaysia caj USD 0.25SEN JE ??

94.6 bkn main gedikk sakan ari tu rse mreka hebattt..ramaii.. tp yg ramai tu thp bongok otak sekerat xfunction.. 6% pn xblh nk tumbgkn... shameful.. hujah bodoh sgt.

Anonymous said...

bodoh satu hal.. bodoh yg sgt kronik.. macai 94 parsent! pastu ngaku hebat mcm tokong dewa hindu ke tokong cina blh sah tahu plak NIAT Kerajaan. niat Kerajaan tu berbentuk plural.. maksudnya ORGANISASI kerajaan.. so ramai ti anggota krjn... kire ko rse hebat

ko boleh kesan niat ramai org???

niat lim gone eng bli bnglow rasuah tu mcm mna? niat menyontot china doll oleh atok peliwat tu kira apa? niat 22 tahun membalun tipu duit negara? semus tu niat 'baik' belaka lahh ye sbb ko MAKAN DEDAL DR DIORG???

BONGOK + TOLOL + SESAT = MACAI 94PARSENTT!

Anonymous said...

wasatiyyah ikut pala hotak ko ialah apa? mcm atok liwat main china doll tu ke atau atok penyangak mamak tua yg jhanamkan 100billion duit negara smpai tkterbina sebtg pn hgway bina jlnraya besar 22 tahun??

Anonymous said...

Memalukan orang Perak je

Anonymous said...

macai nak rawatan 1st class tp tetap bayar rm1. menurut fahaman mereka 1st class = rm1. x mau 3rd class sbb nnt hujah dia kita kan manusia sama sakit knp ada kena layan lain2 kelas. lepas tu nak jaga kesihatan sendiri pun malas. apadehal bayar singgit je nak dpt rawatan spital.

Anonymous said...

anon 1226,
sbb byk sgt subsidi la dr tahun chedet lg defisit. benda ni bkn berlaku setahun dua atau stat2 masa najib. so bkn sbb xde duit tp sbb nak imbangkan bajet defisit yg chedet mulakan. so mmg la tepaksa potong sana sini. tp ko tu mana tau. tah2 bajet rumahtangga ko pun gagal jaga.

Anonymous said...

... The plot to sabotage 1MDB was hatched way back in 2013. Mahathir, Muhyiddin, Husni, Tony Pua and Clare Brown were all involved and they made sure that the sabotage succeeded, which involved siphoning out money to the Arabs, torpedoing the IPO (twice), and blocking bank loans to 1MDB. The motive was not only to bring down Prime Minister Najib but for a massive financial gain as well. (Malaysia Today - 1/2/2017)

"... Pakatan utk mensabotaj 1MDB telah diilhamkan sejak 2013 lagi. Mahathir, Muhyiddin, Husni, Tony Pua dan Clare Brown (termasuk Husni, Shahrol Azral Ibrahim Halmi CEO pertama 1MDB) semuanya terlibat dan mrk memastikan sabotaj akan berjaya, yg termasuk menggelapkan wang (!MDB) kpd pihak Arab, menggagalkan IPO (penyenaraian awam - 2 kali), dan menghalang pinjaman bank2 kpd 1MDB. Motifnya bukan hanya utk menjatuhkan PM Najib ttp juga utk mengaut keuntungan kewangan yg besar."

Kita tengok ada tak nama2 yg disebutkan diatas akan menyaman Malaysia Today atau tidak !

Kalau semua sunyi sepi dan tak berdetik sepatah perkataan pun, kita patutnya fahamlah SEMUA MRK BERSALAH dan telur2 mrk telah mula mengecut dan masuk kedalam perut ...

Macai2 93.4% mungkin boleh tolong buat repot polis bagi pihak pengkhianat2, penyamun2 dan pencuri2 tersebut utk mulakan proses undang2. Amacam? Ada brani?

Anonymous said...

jangan cakap macam tu...maauk pendrive nanti....

Anonymous said...

inilah orang yang memerlukan tongkat sepanjang hayat. madey yang cakap dulu kalau masih belum lupa la.....

Anonymous said...

1. kalau caj hampir sama dengan caj swasta pastikan khidmat klas 2 atau satu itu hampir sama dengan khidmat yang diberikan oleh swasta

2. kalau pengguna boleh bayar berpuluh ringgit bagi khidmat tradisional, tiada sebab pengguna tidak boleh bayar lebih dari RM 1 untuk rawatan kontemporari

3. pemerolehan harus diaudit dengan lebih teliti bagi mengesan pengambilan untung berlebihan yang tersembunyi di sebalik belian biasa

4. kalau produk ubatan generik dipercayai keberkesanannya maka tidak ada sebab produk lain seperti alat pakai terus atau pakai buang jenama generik tidak boleh di letak sebaris produk trademark

Anonymous said...

Ted kentot kalau sakit gigi dia pakai bomoh je walaupun charge bomoh lebih mahal daripada hospital kerajaan.

Anonymous said...


Sokong

Kalo 6% dapat mengalahkan 94% dlm pru14 ini, aku fikir elok saja 94% tukar pakai baju kebaya n kain batik.

Anonymous said...

monopoli tidak sihat kerana ia mengekang penurunan harga. kalau monopoli dalam bidang perbekalan kabel gentian kaca menyaksikan adanya kekangan dalam penurunan kos makanya dalam hal peningkatan kos penjagaan kesihatan, usah terlepas pandang unsur-unsur monopoli kalau ada.

Anonymous said...

yg penting aku masih WARAS n belum BIOL/toolol lagiii sprti 94% bngla 40k..

yg aku tahu madey grooup da berjudi forex n HILANGKAN DUIT US10b..

SIAPA nak GANTI balik DUIT tuuu???

Anonymous said...

kepala lanun 22thn sabotaj 1mdb. supaya najib gagal. belajar dari piji sutun langkah kajang.

Anonymous said...

nak dapatkan perkhidmatan gigi pun ada kelas ke? kelas 1 macam mana? nurse lawa lagi ke? kelas 2 pulak..bila naik caj tetiba pulak ada kelas 1,2,3..guano cerita ni..senang cerita sekadar untuk menghalalkan cara je..

10.39
berapa billion duit BMF dan duit forex tu masuk akaun peribadi tun m? Isu lama. BMF tu dah ada kertas putih dibentangkan di parlimen..laporan 1mdb pulak disorok..duit 2.6b dalam akaun..duit SRC yang dipinjam dari KWAP, 42 juta pun masuk akaun...

kalau dah rasa tun M salah, lapor le..buka siasatan..dah banyak kali org tua tu cabar untuk dakwa dia..cuma jangan pilih hari selasa sebab MO1 dah booking hari tu untuk sama WSJ dan Sarawak Report...

Anonymous said...

Kalau mustahil hapuskan subsidi 100%. Kekalkan yang sihat dan yang kritikal saja iaitu seperti perubatan tapi kurangkan yang tidak perlu seperti kristal tebu dan tepung + benzoyl peroxide yang mengundang masalah dari sudut penggunaan yang tidak berhemah.

Anonymous said...

Kikikiki..
Apa yg ko nk kelentong ni cai.
Start2 masa najib naik bukan 2016. Taon 2013 dia boleh buat 1mdb modal sejuta pnjm 42 ribu juta. 2600 juta masuk akaun peribadi.

Punca paling mudah adlh kerana kejatuhan harga mnyk dan negara kurang pendapatan.

Dhlah negara kurang pendapatan tapi najib masih nk bermewah.

Xpayah la ko nk belit itu ini.
6.6% je ko bleh temberang

Anonymous said...

Bg subsidi ekonomi float?
Kahkahkahkahkahkah...

Siapa ajar ekonomi ni cai?
Cikgu najis ke?
Dia walaupun lulusan ekonomi tapi paling bebal dalam membangunkan negara. Jgn belajar dgn dia.

Subsidi meningkatkan beban kerajaan tapi menguatkan daya membeli. Daya@kuasa membeli inilah yg memandu ekonomi setempat.

Jawapan mudah dan ringkas kerajaan xberduit. Dgn kejatuhan harga mnyk dan tuduhan kleptokrat terhadap pm bangsat melemahkan lg ringgit.

Tp utk jiwa2 yg kbh kepada elaun mnyokong dari kebenaran, keluarlah hujah2 dangkal dari kalangan cacai najis

Anonymous said...

Kikikiki..
Cacai xmampu jawab dgn wasatiyah mulalah alih tiang gol..

Najis yg bangsat tu pun akui blogger yg mnyokong bn ni bangsat.
Psl tulis xtau apa xmembantu pun imej dia.
Kikikiki

Anonymous said...

.
11:07

Penyelewengan bukan bermakna ada habuan masuk poket sendiri atau kroni baru ada kes.

Kalau tak ada isu masakan LKS habiskan masa menulis banyak buku tentang skandal BMF. Logiknya ada isu.

Dan kalau tak masuk kort macam mana nak tahu ada atau tak ada penyelewengan.

Akhirulkalam, Kalau nak defensif pun usahlah nampak sangat kebodohan itu.

Simpan sedikit kedunguan itu untuk generasi akan datang.

Wakakaka

Anonymous said...

Najis yg cetuskan idea 1mdb.
Dia yg pilih jho low selaku kawan ank tiri dia sebagai trusted man.
Najis jdk penasihat emeritus yg punya kuasa dia dan hanya dia shj mampu meluluskan perbelanjaan.
Najis jdk menteri kewangan.
Najis jdk perdana menteri.

Alih2 mamak kerala pencen baling gelas xpecah yg jdk punca.
Fuh ini pengarah filem tamil pun mngucap panjang nk paham jln cerita.
Kahkahkahkah..

Tp kalau semua tu org jahat punya angkara bukan najis kenapa ganggu siasatan 1mdb?
Kenapa osa kan laporan audit?
Kenapa lari nothing2hide?
Kenapa duit 1mdb berakhir di akaun peribadi najis?
Kenapa duit src masuk akaun najis dan dh terbelanja pun?

Inilah yg najis kata blogger pro bn bangang

Anonymous said...

Dah 90+ thn masih lagi fikir nak menyamun. Dah jadi tabiat le tu, suka menyamun. Tu yg tak puas2 lagi tu.

Yg menyamun org lain, pakar lebih 2 dekad menyamun harta negara/rakyat. Yg takde kena mengena yg dimarah ... apalah biol sangat kepala otak macai 93.4% ni ..

Banggalah dgn pemimpin idola anda yg pandai menyamun tu .. barulah ada kelas !!

Anonymous said...

... The plot to sabotage 1MDB was hatched way back in 2013. Mahathir, Muhyiddin, Husni, Tony Pua and Clare Brown were all involved and they made sure that the sabotage succeeded, which involved siphoning out money to the Arabs, torpedoing the IPO (twice), and blocking bank loans to 1MDB. The motive was not only to bring down Prime Minister Najib but for a massive financial gain as well. (Malaysia Today - 1/2/2017)

"... Rancangan sulit utk mensabotaj 1MDB telah diilhamkan sejak 2013 lagi. Mahathir, Muhyiddin, Husni, Tony Pua dan Clare Brown (termasuk Shahrol Azral Ibrahim Halmi CEO pertama 1MDB) semuanya terlibat dan mrk memastikan sabotaj akan berjaya, yg termasuk menggelapkan wang (!MDB) kpd pihak Arab, menggagalkan IPO (penyenaraian awam - 2 kali), dan menghalang pinjaman bank2 kpd 1MDB. Motifnya bukan hanya utk menjatuhkan PM Najib ttp juga utk mengaut keuntungan kewangan yg besar."

Kita tengok ada tak nama2 yg disebutkan diatas akan menyaman Malaysia Today atau tidak !

Kalau semua sunyi sepi dan tak berdetik sepatah perkataan pun, kita patutnya fahamlah SEMUA MRK MEMANG BERSALAH dan telur2 mrk telah pun mula mengecut dan masuk kedalam perut ...

Macai2 93.4% mungkin boleh tolong buat repot polis bagi pihak pengkhianat2, penyamun2 dan pencuri2 tersebut utk mulakan proses undang2 dan bersihkan nama2 penyangak ni. Amacam? Ada brani?

Anonymous said...

11.39
sabotaj kat mana? mana fakta dapat? Tun M dok bising pasal 1MDB pun bila hutang dah berpuluh2 billion, duit hilang. MO1 tubuh 1MDB sape tahu? Kabinet tahu ke? Bagus betul puak2 MO1 ni..najib punya susu, Tun M dapat nama..elok le kena kencing kerap2 dengan MO1..dia cakap je org percaya..hebat kuasa duit ni....

Anonymous said...

11.22
Kedunguan saudara le yang akan merosakkan masa depan anak cucu kita nanti..ada ke ayat aku sebut BMF dan forex tak de penyelewengan..BMF dah ada kertas putih bro..dah bentang dalam parlimen pun..laporan PAC 1MDB ada ke dibentang? pasal Forex kita tunggu jawapan tun M..dia akan jawab..bukan macam bos besar (M01)..asyik lari..yang dok jawab pun bermacam versi...

saudara nampak pe yang MO1 buat untuk malaysia akan menguntungkan malaysia ke? dengan hutang negara hampir 700b, hutang 1MDB lagi, projek2 besar diberi kepada negara China dengan membiayai projek melalui hutang dari negara China, duit tu masuk malaysia ke?

Tanah dijual dikatakan FDI..siapa yang dungu sebenarnye?

Anonymous said...

Yg pasti Najib suci bersih buat 1mdb utk kebaikan negara.. sabotaj IPO mybbkn gngguan dhsyt fitnah pdnya.

yg pasti najib takberjudi Forex lps tu rembat duit dana awam hak rakyat.

kau macai kelas 94 tingkat bodoh boleh teruss bohong dgn skrip Jho Low ko tu.. sorg jho low tu mcm dewa hantu cina bg puak macai mcm ko nk cover beratus cina hantu yg madey lahanat bela utk cengkam ekonomi.

Skrip ulngn macai 94 tingkat bodoh mcm ko xde impak lgsung utk tumbngkn BN masa 2PRK dn 1PRN. tkkn mreka pngundi xbca media sosial yg 94 parsent dikuasai anjing barua dedak haram tu?

tmbh skg ni kuar blik citer BMF, JUDI FOREX.. akn meleret lg smpai terbongkar kes2 lampau..

knpa madey main judi terang2 kps tu sng2 rompak duit rakyat??

Anonymous said...

Guan eng pun panggil sykt dari China juga utk buat terowong bawah tanah. Apa bezanya? Tak adapun Rafizi dan Melayu pakatan bising.

Anonymous said...

kah..kah..kah.. tgk tuu mahabiol nya macai 94 tingkat bodoh ni.. cer tgk ayat membahlol kn diri ko chaii..




"Subsidi meningkatkan beban kerajaan tapi menguatkan daya membeli. Daya@kuasa membeli inilah yg memandu ekonomi setempat"


mengaku pu ko apa yg Najib ckp tu benar.. iaitu menambahkan BEBAN krjn. BODOH oii utk naikkn kcekapan ekonomi, fluidity BEBAN yg kacau budgt krjn itu dlu kena MANSUHKAN dulu.

then alihkan dana subsidi tu pd saluran terarah. ko buat mrt hrga berbillion dgn brg kualiti dr Eropah tu xpyh kasi kroni pajak gadai mcm YTL sedara jho low madey tu..m vincent tan..

ko blja ekonomi kt kedai longkang mna kasi subsidi mcm gula dn petrol tiba2 kuasa membeli rkyt naik?? ko ni sewel cmpur bebel ehh..

minyak turun pn cina dapig lahanat tu ttp jual brg mhl jgk.. sdgkn lmbkn billion utk subsidi dh bazirkan..

ptutle 94 bongok ni xblh tumbgkn 6%... super BANGANG punya otak.. pusng ke laut nk tipu hujah.

Anonymous said...

chai 94 tingkat bodoh.. cer citer plk sapa die wassatiyah yg ko mksdkn tu?

mamak tua tu ke? wassatiyah lps main JUDI FOREX rompak licin rezab BNM... xserik lg 488 syarikat 'wassatiyah' kasi 3ekor ankjntan dia kenyang billionaire... blum puas lg rompak wang negara berkali2 akhirnya 2002 buat2 nanges mcm hindu pariah jgn rasuah.. 2003 klu xletak jwtn UMNO BN hilang semua negeri....

mmg 94 BANGANGG!

Anonymous said...

Najis Kerala Madey mmbusuk smpai skrg wpn kes BMF dh berlaku 30 lbh.

BUSUKNYA Najis Madey Pariah ni tinggalkan.. machai 94 tong Najis cuba lh nk cucikn..dn ltk najis tu kt umah org...


Dia nk cuba menajiskan 1MDB konon m zaman dia songlap duit Tabung Haji dn Petronas utj bail out company ank2 dn kroni najisnya..

tp malang matthias gagal pujuk FBI dn Sapina Perancis jd mmmpi basah Madey yg bergelumang NAJIS 22tahun.

kah..kah..kahh machaiii 94 tibgkat bodoh..ko zero skrg... skrip kosong basi..

amende yg ko merepek ni NAJIS DEDAK 94 parrsennttt oiii??

Anonymous said...

apa yang pasti sejak dulu sampai tertubuhnya cap bungah takdak sekoq pun dari pembangang yang berani keluar kenyataan ini: "kalau kami berkuasa, sume akan dapat rawatan free" yakni sebagaimana janji yang ini: "kalau dapat kuasa tol akan hapus". ini bernakna siapapun yang pintah, status quo kekal seadanya. melainkan kalau 95 persen akan buat janji on behalf ... Muahahaha

Anonymous said...

Rasanya admin dah terima nasihat.. Nampaknya..komen komen kebanyakan..yng pro Umno dan Bn..mcm tu lah..kita baca blog ni bukan nak tgok komen fitnah kutuk puak sana...kami tak suka..yang ada darah tinggi terus jer..sbb tu..admin pentingkan komen kitaorang bukan diaorang.. Kami komen...tiada upahan..ikhlas..tp mereka..ada bayaran

Anonymous said...

laporan pac zmn madey?

kah..kah..kah biol 94 tong najis cuba nk cuci dosa tokong kerala..

zmn kau ckp byk ko duduklah dlm kem Kamunting ISA ko nk samakn dgn taraf kualiti PAC zmn Pak Lah dn DSN?

jauh benar mcm langit dn bumi!

agk2 kes bunuh Memali tu nk alih pakai suruhanjaya siasatan mana pulakk chaii?

BMF smpai skg Madey Najis Tua xboleh dn xbrani jwb.

yg dia jwb itu nk burukkan namanya.. another meaning betul lah dia buat.. sbb dia xnafikan.. then dia ckp nknkasi buruk nama..

Boboi Sembap Botak tu sibuk duk buat roadshow jwb bg pehak daddy dia tu ape hal... awat daddy dia dh lumpuh badan ke xboleh nk jwb sendiri?


chai tong tahik 94, tanah sapa kena jual tu?? ke sama mcm jual tanah free kasi Goh Tong buat pusat judi hiburan dlu??


kes judi forex.. mampos le puak 94 tong najis mamak nk cover mnjwb... dn dapig pssti akn FRAMED madey jika pktn dpt tubuh krjn.. bygkn.betapa kucar kacir mreka akn bercantas pedang dn fokus utk rakyat akn ke laut lh jwbnya... dont ever undi pakatan gila!

Anonymous said...

sume kos naik kerana nilai mata wang yang tak stabil dan kalau ditoleh belakang yakni melihat kepada skandal FOREX BNm yang masih belum pulih, apa yang dapat disimpulkan ialah: kalau tidak disebabkan oleh skandal FOREX berkenaan, mata wang anda patutnya dah boleh berlegar pada paras 2.5. al-malangnya, kecuaian atok anda mentadbir wang anda lalu impaknya mengenai atas pundak anda jua. cian anda.

Anonymous said...

Kikikiki..
Dh tau beban kerajaan tinggi kenapa najis masih bermewah masih nk bercuti luar negara naik jet kerajaan. Smpkn kos maintain jet lg mahal dari biasiswa para pelajar yg kini telah dipotong.
Golongan pelajar terkesan dan ibu bapa mereka turut sama.
1mdb hanya modal sejuta pnjm 42 ribu juta. Hutang terkumpul sudah melebihi 53 ribu juta.
Kini 1mdb telah diserap mof bersama liabilitinya.
Ini adalah beban kerajaan yg tidak perlu jika hendak dibandingkan dgn subsidi yg membantu.
Sudahlah terbeban najis ambil 2600 juta wang 1mdb masuk ke akaun peribadi.

Subsidi petro diesel, subsidi mnyk masak, subsidi gas memasak, subsidi gula, subsidi perubatan and go on.
Semua rantaian itu adalah effect dia kepada kuasa membeli. So cacai xpyh nk berpura2 bebal bergurukan najis pencuri si putar alam.

Populasi malaysia 31.5 juta sedangkan penerima br1m yg berumur 21 tahun ke atas berjumlah 7.5 juta org. Bila dicampur golongan m40 dan miskin bandar sebenarnya jumlah org kaya yg tidak layak menerima subsidi tidaklah setinggi mana.
Tp alasan inilah dijual najis dan dipopularkan oleh cacai2nya.

Bukankah lebih mudah kenakan tax tinggi kepada golongan kaya dan tersangat kaya geng2 kroni kebencian cacai dari menarik subsidi itu semua.

Anonymous said...

bkn salah admin tp salah ketua pendedak haram aka penyamun tua kerala dn konco3nya.

asyik tabur dedak mcm mna puak 94 mahatahik bangang ni xmenggila pulun posting mcm biol.. fitnah sarat.. ye lah mreka dibyr brdsrkn posting n attack.

klo x attack zero la dedak haram yg masyokk.. so mau tkmau posting je lh wpn dh cut n paste 50x dr tjuk.lepass...


kah..kah..kah.. blog CTS kasi mreka xtdo mlm... 94 parrsennntt dedak haram

Anonymous said...

90+ umor mahafiraun.. bkn makin jd baik tp makin jht!

Anonymous said...

Anon 12:00 pm macai 93.4% yg mengong ...

Ko paham bahasa Inggeris tak? Kalau tak paham nak buat mcm mana, mmg sentiasa kena tipu idup2 le ..

Kalau ko paham, pergi baca artikel Malaysia Today sampai abis, pahamkan betul2 apa yg ditulis, dan baru menyalak kat sini .. ni mcm nyalak nampak hantu, entah apa2 ..

kalo ko rasa MT tu buat citer fitnah terhadap pemimpin pojaan ko dan sekutu jahatnya, ko sajalah pegi buat repot polis, supaya polis dan sprm boleh mulakan siasatan .. secara tak langsung suma citer berkaitan 1MDB boleh keluar kat mahkamah, biar suma org tau ...

Memanglah TM menyalak melolong pasal 1MDB sbb dia ingat dgn salakan dia tu 1MDB terus bangkrap, Najib tersungkur dan dapat busuk nama .. dia ingat konspirasi dia dgn Midin Sembab dan pengkhianat yg lain2 tu akan berjaya .. rupanya ditengah jalan rancangan busuk hati tu tersebar luas, tu yg tersentap membisu sekejap, dan buat2 muka tak tau malu tuduh lagi itu ini ...

Anonymous said...

94% ni..kalau bagi dedak lebih sikit..beratur macam ambil brim. kah kah kah.....

Anonymous said...

Rakyat patut bersyukur caj kat hospital bagi rakyat masih lagi rendah.Masa atok lanun jadi pm dulu ada cadangan utk mewajibkan insuran kesihatan bagi pesakit kat hospital.Jika dilaksanakan masa tuh yg xmampu mau ada yg mampos tepi jln.Cadangan tuh dibuat utk kroni lanun tua menyamun rakyat ...kok3

Anonymous said...

94% NI BAGI DEDAK PUN SAPU. BAGI BRIM PUN SAPU. MANA OTAK TAK BIOL. SANA SAPU SINI SAPU.
BAPAK 94% KADIAQ IKAN MASIN KALAU BAGI DEDAK POWER BOLIH UTURN WALAU DAH SPEED 300KMJ. TAK CAYE? TRY.

Anonymous said...

lanun 22thn sapu main judi forex dan bagi kroni projek..sampai dah bercucu terasa kesanya. budak ubun2 lembik mana tau. baru jer keras ubun nampak najib..semua salah najib.

Anonymous said...

Sabotaj IPO?
Kahkahkahkahkahkah......

Alasan sampah begini pun cacai terima dan percaya.

Bila duit 1mdb masuk akaun, bila skandal 1mdb mula terbongkar dan bila usaha penyenaraian IPO dimulakan?
Cari kronologi maka cacai akan tau najis temberang seperti biasa.

Kenapa gagal IPO?
akaun 1mdb gagal diaudit sehingga kini.
Malah akaun 1mdb yg sudah diaudit sebelumnya pun ditarik balik kesahihannya oleh audit firm berkenaan.
Kalau akaun gagal diaudit jgn mimpilah nk senarai IPO.

skrg cacai kena tanya najis selaku penasihat emeritus 1mdb dan menteri kewangan kenapa akaun 1mdb gagal diaudit .
Bersiap sedialah utk dgr temberang baru si najis.

Jawapannya mudah shj.
Kalau diaudit kantoi la semua hanky panky auta si najis.
Beli ipp jauh lg mahal dari harga pasaran.
Duit masuk akaun peribadi.
Duit masuk akaun anak tiri.
Tersalah bayar kepada syarikat hantu.
Segala unit yg xbernilai.

Si cacai wasatiyah, teruskanlah lakonan bebalmu itu utk elaun yg dibayar dgn maruah diri

Anonymous said...

Kikikiki..
Xmampu bawa hujah bernas mulalah alih tiang gol.

Rpk di uk lebih tau semua urusan 1mdb berbanding najib, annuar musa mahupun husni hanadzlah.
Kalau di sabotaj, kenapa jho low masih xmau dikesan.
Red notice utk claire dh dikeluarkan tp utk jho low masih sunyi sepi.
Takot pecah rahsia lg la tu.

Anonymous said...

Cai hati berbunga 1:47 pm, 1:51 pm dan seangkatan dgnnya ..

Yg ramai rakyat nampak skrg ni, Madey dan pencacai buta tulinya yg sanggup jual maruah dan/atau harga diri, bukannya PM Najib.

Kalau nak sedapkan hati sendiri mmglah boleh senang2 salahkan org lain, tapi makin banyak tuduh itu ini, yg menuduh tu lah yg org nampak lebih bersalahnya, krn ianya semua nak tutup malu dan kesalahan ..

Ayat2 bodoh bengong ko tu HANYA boleh laku kat blog2 pendedak Madey aje, pasti mcm ulat taik berkerumun menyokong. Ko tulis kat sini buat penat jari ko aje menaip, takkan ada yg percaya pun. Percayalah ...

Masa mula2 keluar citer 1MDB tu mungkinlah ramai yg terperdaya, tapi lama kelamaan makin terserlah kedurjanaan Madey dan kroni dan skrg pencacai2 biolnya ...

Anonymous said...

Kalau masuk klas 1 sudah tentu rawatan pergigian yang akan diberikan berklas 1 juga. Caj juga klas 1. Ini bermakna baghal yang mengatakan rawatan pergigian tiada berklas2 adalah satu cubaan membaghalkan diri sendiri.

**baghal tu lebih teruk dari bangang

Anonymous said...

1:51 pm,

Tuduhan kau tu menunjukkan kau malas membaca atau tidak mengerti apa yg kau baca, atau kau hanya baca tajuk berita aje.

Dlm artikel 1/2/17 tu terang2 RPK merujuk kpd penulis ttg hal 1MDB. Tapi kau yg tolol langsung tak faham apa yg ditulis.

TAPI YG HERANNYA :

RPK duduk UK, kau kata tak boleh dipercayai, atau meragukan .. nak citer ttg 1MDB.

Claire Brown dan Sarawak Report pun dari UK, boleh pulak jadi KITAB RUJUKAN kau dan pemimpin2 jahat kau ye?

WSJ pulak dari mana? Boleh pulak percaya ye? Lagi jauh di USA tu.
DOJ US boleh pulak percaya? Tu kat Malaysia ke?

Tak payahlah cakap berbelit-belit, aku ajelah mmg Madey and the group penyangak matawang dan pemusnah wang negara.

Anonymous said...

Makin bangang macai 94 SEDIA BANGANG ni main hujah.

Kepala hotak sapelah macai2 ni pakai utk jd cytro.. kalo org2 kt luar tu pkt2 bace.. aku yakin 120% makin benci pada Bersatoo Chap Bunga Dedak lah jwp nye!

Terang2 1mDB telah diaudit.. ko tipu kering ckp 1mdb tak diaudit! laporan interim yg Toni Puaka tu join tu juga telah memberikan peluang dna task force dibentuk.

Audit Negara, SPRM berduyun2 masuk pejabat 1mdb sampai Arul Kanda pun tengok je lah apa yg puak2 ni angkut keluar..

tima tu bukan main SAMSENG si BAHRI Md ZIN lahanat tu tunjuk taring pro Pakatan Hapraknya.

dgn ayat2 skrip tipikal macai Pakatan..dia tunjuk powernya mengatasi Ketua Pengarah SPRM Dato Abu Kassim.. punya gelojoh ckp dgn nada2 ala ala NAJIB AKAN DITANGKAP! sedangkan siasatan belum siap.. kerta siasatan pun BELUM DIHANTAR KE AG lagi!!

ini lah episoh2 paling CELAKA dlm sejarah Malaysia bila PM terlalu baik.. jembalang hantu syetan terlalu banyak ditinggalkan oleh bekas BAPAK JEMBALANG 22 TAHUN!! Akhirnya Kucar Kacir Negara!


Alhamdulillah...skrg ko boleh tengok siapa yg Allah SWT sedang tunjuk kotor dan busuk lampau!

Anonymous said...

Claire di uk kerana kalau kt msia confirm najis dh tangkap.
Red notice dh keluar pun tp police uk wat xpandang je. Bukan 6.6% jdk susahlah nk tipu.
Red notice jho low plk blum keluar lg.

Itu golongan penentang najis duk uk nun bakal disaman selasa depan. Tp yg mnyokong najis nk duk di uk ape jadahnya.
Kikikikiki.


Nk bgtau maklumat sebenar xperlu dari msia hantar ke uk.
Cukup najis selaku penasihat emeritus buat.
Xperlu lari nothing2hide.
Xperlu pecat peguam negara.
Xperlu ganggu siasatan.
Xperlu apandi lantikan najis buang kes. Biar kebenaran najis xbersalah terbongkar dimahkamah.
Xperlu OSA kan laporan audit.
Kahkahkahkahkahkah...

Najis najis... cacai sampah 6.6% bolehlah ko temberang.

Anonymous said...

1MDB telah diaudit..
Kahkahkahkahkahkahkahkahkah...

Sendiri karang sendiri percaya.
Kahkahkahkahkahkahkahkahkah....

Anonymous said...

kalau audit turun dari langit pun...macai bukan bolih percaya. macai tetap macai. munger laya kembang tak jadi.

Anonymous said...

Sapa tukang hentam tu best pulak fakta bernas lain kali letak nama samaran..tgok admin..kitaorang ni tak berbayar..tapi kitaorang terpaksa.tepis serangan mereka yang bertali arus..klau kita diamkan..mereka yang imannya nipis ingat..serangan tu betul.
So admin pleaselah jgn..siar komen mereka ni..hingga PRU 14 selesai

Anonymous said...

Kahkahkahkahkah...
Xle nk jawab alih tiang gol.
Kerana cacai najis bebal xtau apa dan seringkali kantoi menipu mcm najis, ni nk kasi tau.

Auditor pertama ernst & young dipecat pada tahun 2010 tanpa ada audit kewangan berjaya dikeluarkan.

Auditor kedua kmpg juga dipecat tanpa apa2 laporan audit kewangan dikeluarkan.

Auditor seterusnya deloitte telah audit bg tahun kewangan 2013 & 14. Tp malangnya laporan itu ditarik kembali kesahihannya dan xboleh diguna pakai. Deloitte kemudiannya menarik diri.

Seterusnya 1mdb melantik parker randall dan xtau lah kalau akaun dari tahun 2010 boleh diaudit atau tidak.

1MDB yg dimiliki menteri kewangan begitu sukar utk audit kewangan sendiri. Aneh?
Dgn najis semuanya tidak mustahil.
Siapalah menteri kewangan yg bebal mcm tu sekali.

Macam mana nk senarai IPO dgn akaun company tunggang langgang mcm ni. Najis dan cacai cukup2lah menipu.

P/s: pesan kt master alasan IPO xle guna pakai lg. Kita kena crk penipuan baru demi kelangsungan kuasa najis, suami dan keluarga.
#Melayu ni senang je kita nk tipu.

Anonymous said...

Kikikiki..
Xperlu tepis xperlu malu mngaku terima elaun.

Kalau cacai ada fakta dan logik yg bernas share shj.
Barulah menyokong dgn ikhlas dan berprinsip.

Kalau asik2 alih tiang gol, menipu dan mmg sedar najis bnyk kali menipu jgn la sembang ikhlas mnyokong tanpa elaun.

Melampau lampau bodohnya tu

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates