February 6, 2017

78 The Ridiculous 6 #WeLovePenang


Berikut adalah komposisi negeri asal EXCO Pulau Pinang:

Lim Guan Eng (Ketua Menteri) - Melaka
Dato Mohd Rashid Hasnon (Timbalan Ketua Menteri 1) - Johor
Dr Ramasamy Palanisamy (Timbalan Ketua Menteri 2) - Selangor
Chow Kon Yeow - Wilayah Persekutuan
Chong Eng - Pahang
Danny Law Heng Kiang - Perak
Dato Abdul Malik Abul Kassim - Pulau Pinang
Lim Hock Seng - Pulau Pinang
Phee Boon Poh - Pulau Pinang
Dr Afif Bahardin - Pulau Pinang
Jagdeep Singh Deo Karpal Singh - Pulau Pinang

Barisan EXCO Pulau Pinang ada 11 orang. 6 EXCO Pulau Pinang adalah orang luar. We love Penang.

78 comments:

Anonymous said...

Cuba kira ketua bahagian umno penang. Berapa ramai mamak berbanding melayu?

Anonymous said...

Umno pulau pinang sepatutnya terima idea bernas ku nan jadikan pulau pinang sebahagian wilayah persekutuan. DS najib lebih bijak mentadbir, berbillion peruntukan melayu pulau pinang boleh dapat.

ted manoff said...

Reezall marican naina marican..musa fadzir..khairulryezall osman..?kikikikikiki😸😸😸😝😜😝😜😝

Anonymous said...

Umno penang dah bergabung dengan kimma ke? Surat beranak tulis melayu ke india?

Anonymous said...

Dolu2 ada satu india berhijrah ke Tanah Melayu...abis tuh khawin ngan satu minah dari indonesia...dapat anak terus jadi Melayu...gamaknye lahir kat Tanah Melayu terus jadi Melayu.

Anonymous said...

DS najib lebih bijak mentadbir.
Kikikikiki

Mencuri lebih tepat.
Nk kata menipu seringkali kantoi.

Kalau ada pun berbillion peruntukan melayu dpt, berpuluh billion landing akaun dia dl.
Kikikiki

Anonymous said...

we lap tokong... bila nak bagi rumah terlajak murah noswimmingpool ni??? Takkan la guan eng sorang je boleh dapat...??? Pokemak punye tokong..

Anonymous said...

mamak tua kerala nak kira sekali tak?

Anonymous said...

bila tarikh najib tu mencuri??

Jam berapa najib tu mencuri??

Berapa jumlah kecurian yang dilakukan oleh najib??

Bila sepina dari perancis nak sampai pulak tu???

Anonymous said...

orang gila gelak sendiri.

Anonymous said...

exco penang takde yang anak jati penang ke?? Semua import ke??? Lawaknye...

Anonymous said...

Kira shaik hussein ketua pemuda umno pulau pinang rafizal sekali

Anonymous said...

Najis bijak agih2kan peruntukan. 1 utk jho low, 1 utk riza, 1 utk rosmah, 1 utk diri sendiri..selebihnya kena taja haji. Ambik berkat..

Anonymous said...

Mintak kat rosmah

Anonymous said...

caj parkir naik, cukai pintu naik, bil air naik tapi dalam masa sama hendakkan kos of living menurun? gila ke apa? kah kah kah

Anonymous said...

bila tarikh najib tu mencuri??

Jam berapa najib tu mencuri??

Berapa jumlah kecurian yang dilakukan oleh najib??

Bila sepina dari perancis nak sampai pulak tu???

Anonymous said...

rosmah takde banglo noswimmongpool terlajak murah... tokong ade... badfengshui lagi

Anonymous said...

Macam mana melayu nak sokong umno pulau pinang kalau hampir keseluruhan jawatan dibolot golongan mamak? Mereka punca sokongan makin menurun..kejar jawatan, kejar kekayaan, mengadu domba, hasut sana sini. Ini semua penyakit dibawa sejak zaman dollah badawi.

Anonymous said...

Kepala hotak kau. Banglo taman duta atas nama rosmah. Lagi mahal nilainya dari rumah guan eng.

Anonymous said...

shaikh hussein bukan dari kerala macam mamak tua sekor tu

Anonymous said...

Kalau kau nak tau lebih lanjut, lebih dari 4 saksi depan mata, kau pergi tanya tuhan kau. Pergilah tanya

Anonymous said...

aku nak banglo yang murah berjuta-juta macam tokong punye... noswimmingpool pun takpe, janji ada diskaun juta-juta... takkan tokong sorang je boleh dapat... rasuah ke ape???

Anonymous said...

Shaik hussein manusia paling hitam dalam malaysia. Dia bukan mamak. Dia india. Keling. Keling pundek.

Anonymous said...

hehehe.... melayu penang sokong tokong la... cina brylcream dari melaka... pandai berbohong tu satu kemestian...

Anonymous said...

cuba bandingkan pra 2008 dan pasca 2008:

1. rumah urut cendawan lepas hujan

2. rumah Meley kian menghilang

3. bukit ditarah bak hilang arah

4. marhaen bawa diri ke pendalaman

5. minoriti hidup dalam taman

6. penyudahnya PR roboh, Tokong di Sg Buloh?

Muahahaha

Anonymous said...

tanya tuhan ko tak boleh ke?? Tuhan ko takde jawapan soalan-soalan aku bagi tu eh...kesian...

Anonymous said...

Mintak kat rosmah

Anonymous said...

bila tarikh najib tu mencuri??

Jam berapa najib tu mencuri??

Berapa jumlah kecurian yang dilakukan oleh najib??

Bila sepina dari perancis nak sampai pulak tu???

Anonymous said...

rosmah takde banglo noswimmingpool terlajak murah... tokong ade... badfengshui lagi

Anonymous said...

Francis Light bukanlah pemilik Pulau Mutiara sebaliknya Pulau berkenaan di pajak untuk tujuan logistik dan strategik. Bila pajakan tamat, Pulau Berkenaan harus kembali kepada pemilik asalnya sebagaimana Pulau Kong Hong kembali ke pangkuan pemilik asalnya.

Anonymous said...

PR meninggal tanpa batu nisan..... pendek umur, tak sempat jadi teruna atau dara... kesian..

Muahahahahahahahahaha

Anonymous said...

kalau dia paling hitam pun takde la kote dia nampak merata pelusuk dunia macam atok peliwat laknatullah..

Anonymous said...

Umno parti keling ke parti melayu?

Anonymous said...

Kenapa najib tidak bina walau 1 rumah PR1MA & PPA1M pun di pulau pinang??

Anonymous said...

7:11 Si Bahalol Sejati bagi komen bahalol

Anonymous said...

Tarikh duit masuk akaun najib 21 & 25 mac 2013.

Jumlah yg masuk 2.6B.

Nk tau lebih bleh baca laporan perbicaraan dimahkamh spore dan doc doj.
Jgn jdk malas dan jgn jdk bodoh.
Najib dh mngaku 2.6B pun cacai masih termangu mangu

Anonymous said...

Sbb Penang ramai komunis. Komunis Malaysia patut tinggal dlm hutan.

Anonymous said...

7:51 beruk mat yeh

Anonymous said...

Dividen Tabung Haji 2016 antara yg terendah dlm sejarah.

Harap pengikut setia ajaran sesat raspussy tutup akaun mereka. Lebih cepat lebih bagus.
CEPAT SIKIT GILIRAN AKU NAK PEGI HAJI.

Pengikut ajaran sesat raspussy boleh pegi haji naik speed boat.

Anonymous said...

Masa akan jadi saksi siapa lebih sayangkan Penang: anak jati atau anak import. Kalau skandal BMF ambil masa 30 tahun untuk kebenaran muncul, tak mustahil kebenaran dalam isu ini akan muncul pada TN50. Wakakaka

Anonymous said...

Penganut ajaran sesat raspussy boleh tutup akaun Tabung Haji sbb dividen rendah.

Anonymous said...

pulau adalah sesuatu yang boleh dituntut pemilikannya meskipun setelah ratusan tahun berlalu. kalau pulau Rumah Api boleh dituntut, apa lagi pulau yang lebih besar. penjajah Barat faham tentang hak pemilikan asal makanya penjajah Barat membuat perjanjian setiap kali menduduki tanah jajahan.

Anonymous said...

Ladang yang dipajak tak boleh jadi milik pemajak. Ladang itu boleh diusahakan oleh kali-kali ladang namun sesudah sekian lama mengerjakan dan membangunkan tanah ladang yang di pajak, kali-kali ladang tidaklah boleh claims ladang berkenaan sebagai milik mereka. Kali tetap kali selagi berada dalam perimeter ladang berkenaan. Namun kali boleh jadi orang kalau keluar dari situ.

Anonymous said...

Rosmah ada cacai bengap

Anonymous said...

Takut tak sempat sampai giliran..ngko da mampus dulu..huhuhuhu

Anonymous said...

Tabung haji dividen rendah.
Asb dividen rendah.

Sapela PM bengap smp boleh rendah mcm tu.

Anonymous said...

Raja Chulan/Raja Suran keturunan Iskandar Zulkarnain + Isteri puteri Hindi. Asal usul Raja2 Melayu belah bonda kira2 ada sikit India mari lah. Tapi belah Ayahanda adalah bangsa Aryan. Melayu adalah champoran bangsa Aryan. Aryan lebih tinggi dari India.

Osman penyapu said...

Najis bijak mentadbir.
Ini lawak xhengat.
Dividen asb terendah.
Tabung haji jawab sendiri.
Dari malaysia xde 1mdb, xde hutang 53B, ipp xkena jual kt org luar.
Kerana 1mdb xpsl2 ipp kena jual, ada hutang 53B.
Tp cacai kata tu pentadbiran yg bagus.
Pandai betul najis carik cacai sedemikian rupa.
Kalau najis kata dia imam mahadi pun cacai julang lg

Anonymous said...

Biar ada dari tiada . Biar sikit. Simpan lama2 jadi Bukit.

Anonymous said...

anus 9:35, ko letak duit banyak-banyak bawah bantal, tahun depan boleh dapat dividen 100% dari bawah bantal busuk ko tu..

Anonymous said...

Inshaallah sempat. Niat bagus

Anonymous said...

anus 8:13.. duit 2.6b tu najib curi dari mana?? Dari putera arab ke atau dari 1mdb??

Sepina dari perancis boleh dapat dalam baca laporan perbicaraan dimahkamah singapore dan dokumen doj juga ke???

Anonymous said...

Boleh tuntut sebab pihak yang diberi pajak dah mati dibunuh oleh si Putum orang Kuat Dato Maharaja Lela

Anonymous said...

Kalau Tuanku Sultan Kedah bawa isu ni ke Majlis Raja2 yg dia nak balik harta tu sapa yang yg lawan dia?

Anonymous said...

yang mampos tak sempat pergi haji tu simpan duit dalam tabung raspussy... dah dekat giliran nak naik haji dengan tabung haji, kemudian ikut pendapat bodoh raspussy.. keluar semua duit, dividen tak dapat giliran haji tak merasa... akhirnya jadi bodoh, lama-lama mampos sorang-sorang....

Anonymous said...

madey al-kutty akan lawan...

Anonymous said...

Kahkahkah...umno bodoh

Anonymous said...

bahalol 93.4% memang tak reti bagi komen sebab mereka bahalol-bahalol belaka....

Anonymous said...

Dap Tidak Layak Jadi Pemerintah Sebuah Negara Majmuk Seperti Malaysia – Huan

PULAU PINANG, 6 Feb – Naib Presiden Parti Cinta Malaysia (PCM), Datuk Huan Cheng Guan menyifatkan Dap sebagai sebuah parti yang tidak layak dan tidak memenuhi kriteria sebagai sebuah parti pemerintah di negara majmuk dan berbilang bangsa dan agama seperti Malaysia.

Katanya, ini disebabkan dengan tindak tanduk dan kenyataan yang dibuat oleh kepimpinan Dap tidak matang dalam berpolitik serta seolah-olah tidak faham adat dan adab dalam kehidupan bermasyarakat dalam sebuah negara majmuk seperti di Malaysia ini.

“Penasihat Dap cuba cabar kita untuk buktikan partinya tidak rasis. Sedangkan, depan mata kita, kenyataan-kenyataan yang dikeluarkan oleh kepimpinan Dap mahupun ahlinya, lebih kepada isu-isu sensitif seperti perkauman dan agama. Bagi saya, disebabkan sikap mereka inilah tercetusnya bibit-bibit sentimen perkauman yang akhirnya melahirkan rasa benci membenci antara kaum.

“Sebagai contoh baru-baru ini, penceramah Dap yang dikenali sebagai Superman, Kuan Yau Hew, mempersendakan mangsa banjir dengan mempersoalkan status halal atau haram mangsa banjir menerima bantuan daripada kerajaan. Mungkin bagi mereka ini politik, tetapi bagi umat Islam dan orang Melayu, kenyataan itu mempersendakan mangsa-mangsa banjir dan dilihat menyentuh sensitiviti agama Islam.

“Jika beginilah sikap mereka, maka kemakmuran negara boleh terjejas kalau mereka terus diberikan kuasa untuk memerintah, kerana cara pendekatan dan ideologi politik mereka yang yang begitu kuat dengan unsur-unsur perkauman tidak pernah berubah biarpun setelah jadi pemerintah,”tegas Huan kepada UMNO-Online di sini hari ini.

Tambah beliau lagi, sikap kepimpinan Dap yang suka menjadi batu api dengan melontar isu-isu yang menyentuh sentimen perkauman dan agama amat merbahaya dalam sebuah negara yang majmuk dan berbilang bangsa serta agama seperti di Malaysia.

“Kita tidak perlukan parti politik yang suka jadi batu api dan cuba merosakkan hubungan antara kaum di negara ini semata-mata kerana kepentingan politik mereka. Pendekatan politik yang digunakan Dap itu tidak baik untuk keharmonian negara.

“Sikap ahli dan kepimpinan Dap yang amat suka campur tangan dan membuat kenyataan yang bukan-bukan dalam isu-isu sensitif seperti soal bangsa dan agama, memperlihatkan ketidakmatangan mereka dalam kehidupan masyarakat majmuk. Mereka tidak ada batasan dalam berpolitik dan tidak teragak-agak untuk menimbulkan isu-isu sensitif demi kepentingan politik mereka.

“Inilah corak dan cara pemikiran serta ideologi politik yang didoktrin oleh Dap terhadap ahli-ahli dan kepimpinannya. Saya rasa Dap tidak mampu untuk berubah biarpun cuba main wayang dengan meletakkan seorang dua pemimpin Melayu dan India di dalam parti mereka. Sememangnya parti politik seperti Dap bagi saya tidak layak dan tidak memenuhi kriteria untuk menjadi sebuah parti pemerintah yang baik dan adil untuk mentadbir negara ini,” ujarnya.

Anonymous said...

kaum cina sendiri kata dap tu rasis... nak cakap camner lagi.

Tunggu zaid al-araki dapat jawatan Timbalan Setiausaha Agung DAP esok, sebelum naik jadi Setiausaha Agung DAP ganti tokong yang bakal masuk penjara, baru hilang saka rasis tu....

Muahahahahahahahahahaha

Anonymous said...

KUALA LUMPUR: Datuk Seri Jamal Md Yunos hari ini mengumumkan peletakan jawatan sebagai Ketua Bahagian UMNO Sungai Besar serta semua jawatan dalam badan bukan kerajaan (NGO) yang disandang beliau. Pengerusi Gabungan NGO Gerakan Merah Malaysia (GNGMM) itu membuat pengumuman selepas dibebaskan bersama sembilan tahanan reman di Ibu Pejabat Polis Daerah Ampang Jaya pada kira-kira jam 7 malam ini. Video pengumuman peletakan jawatan beliau berdurasi 1.21 minit turut dimuat naik di laman Facebook rasmi beliau sebentar tadi. Khamis lalu, Jamal ditahan di kediamannya dan ditahan reman lima hari bermula Jumaat bagi membantu siasatan berhubung serbuan ke atas beberapa premis yang disyaki menjalankan kegiatan perjudian di sekitar Selangor. Pada Disember tahun lalu, Jamal bersama beberapa yang lain 'menyerbu' beberapa premis berkenaan di Ampang, Selangor. - BERNAMA

Anonymous said...

The 6 taik.

Anonymous said...

Jamal pun dah malas nak sokong najib mughallazah

Anonymous said...

Pengikut ajaran sesat raspussy boleh tutup akaun Tabung Haji.
Simpan duit kat tabung ayam pulak. Jenis bodo tak kena tempat. Ada 3,4 ekor kat atas.

Anonymous said...

Kpd pengikut ajaran sesat raspussy seramai lebih 5000 org yg telah keluarkan deposit Tabung haji mereka, mereka masih berpeluang utk pergi haji di batu cave.

Anonymous said...

takde pun jamal kata dia letak jawatan kerana tak sokong najib dah....

pencacai 93.4% baca berita tu ikut otak di kepala ke atau di kepala lutut atau mungkin baca ikut kepala celah kangkang....

Anonymous said...

Selamat tinggal umno - jamal

Anonymous said...

KEPALA BUTOH lu si tedHOMO-lahap TAIK kit SIAL KANIBAL JUBOQ BABI/TERORIS2 PENJAJAH PARASIT KAFIR HARBI HOMO JIJIK PENYAMAQ PEROGOL/PEMBUNUH DAPJUBOQ BABI, PI MAMPOS lu ANAK2 HARAM SUNDAL BABI HANYIR-penuh NANAH yg. diSONDOL BERGILIR2 oleh si SAMSENG2 DAPJUBOQ BABI lu!

Dan apahal aaahhh yg. lu nak CURI mcm. PENGGANAS KANIBAL Zionis IS/ISIS - identiti “Ted Manoff” (huruf besaq T & M)?!Sekrg. juga puak PENGGANAS PENAKUT DAPJUBOQ BABI ni CURI identiti "Nek Tempoyak" pula (termasuk guna nama “cucu nek tempoyak“)!

lu manyak sedap aahhh... itu LAHAP TAIK dan JILAT LENDIR HANYIR si JUBOQ2 BABI JIJIK kit SIAL KANIBAL/TONGGENG eng JUBOQ BABI/kok-chin GILA BABI BETINA SUNDAL-PELACUR/gobing-jagdippyANJING KURAP-rayerHANYIR CILAKA/TODI puaKA JUBOQ BABI/KENCING NGAnga ming KANGKANG BABI BERLENDIR/BABIga SUNDAL KURAP!!

Anonymous said...

HAPUSkan rejim2 amat SETAN dr. si puak TERORIS PENJAJAH PARASIT/LANUN/PEROMPAK/PENYANGAK/PEMBUNUH/PEROGOL BerSHIT-DAPJUBOQ BABI/PKRHOMO KURAP/madeyBANGSAT anak BERANAK JAMBAN! Ini puak BINTANG semua!

Aku setuju dgn. cadgn. YAB SR Ku Nan utk. jadikan PP sbg. WP - terutamnya utk. BINA sebanyak mungkin PERUMAHAN RAKYAT PPR dan PRIMA; terutamanya utk. bangsa BUMIPUTERA Islam/Melayu yg. makin TERHALAU dr. PULAU PINANG, tanah pusaka nenek moyang BUMIPUTERA berzaman kita - yg. semakin menjadi tanah jajahan SingaPORK2! TERUSkan YAB Menteri amat BERANI kita ni!

Tengoklah Pulau Jerejak mungkin nak dijadikan pulau KASINO - HARAM JADAH betul si puak TERORIS PENJAJAH PARASIT/PEROMPAK DAPJUBOQ BABI ni!

Dan apahal si zah*d; PENYAMAQ/DALANG-no 1 tu , nak sewenangnya bercadg nak beri KEWARGANEGARAAN pd. PENDATANG Cina di S'wak? Berapa JUMLAHnya dan apa usul asal PENDTG. ni sampaikan TAK dak kewarganegaraan(sekrg. kat Qatar, di mana raja dia; yg. mana sistem beraja ni disyaki sudah diresapi EJEN2 MOSSAD melalui perkahwinan dgn. KERABAT RAJA; yg. sebenaqnya menubuhkan AJazeeraMOSSAD tu yg. asyik MENYOKONG puak BerSHIT/DAPBANGKAI BABI dan ANTI-YAB PM kita serta juga ANTI-Pres. Syria;aku punya komen habis ditapis tapi EJEN2 MOSSAD/IS-rael asyik BEBAS mengGERTAK nak mengHAPUSkan ISLAM/umatnya di AJ ni)?!

Apa juga jadi kpd. kes 10,000 PELANCONG Cdr. China yg. dilapurkan HILANG tu??!!

Tok Landak.

Nota: MEKASIH pd. YAB PM terCINTA kita yg. telah SELAMATkan HAK/KEBAJIKAN/KESELAMATAN/SEJARAH bangsa BUMIPUTERA Islam/Melayu di KUALA SELANGOR dgn. penubuhan HUB NELAYAN SG. SEMBILANG di KOMPLEKS LKIM - termasuk para NELAYAN kita menjadi USAHAWAN sendiri tanpa ORG. TENGAH! Harapnya juga, diTUBUHkan juga KOPERASI NELAYAN di situ dan seluruh negara spt. diMINTA para NELAYAN kita ni!

Malangnya SELANGOR terutamanya TANAH2 KPG2 MELAYU kita yg. berHADAPAN dgn. LAUT SELAT MELAKA di KUALA SELANGOR (dan SELURUH Malaysia termasuk LANGKAWI yg. berHADAPAN dgn. SELAT MELAKA & LAUT CHINA SELATAN) ), yg. makin diIDAMkan si PENJAJAH DAPJUBOQ BABI PARASIT - mahu juga diHALAU bangsa BUMIPUTERA Islam/Melayu mcm. kat P. Pinang dgn. menggunakan MO agama (cthnya disyaki melalui cadangan penubuhan kubur Cina gergasi di tengah2 kpg. Melayu di Kuala Selangor), apalagi KUALA SELANGOR amat PENTING juga utk. industri PELANCONGAN sungai paya (mangrove) dan laut SELAT MELAKA yg. berBILLION; yg. mana SELAT MELAKA (serta LAUT CHINA SELATAN) yg. amat STRATEGIK, sebenaqnya mahu diKUASAI tuan PENJAJAH DAPJUBOQ BABI ni, IS-rael/MOSSAD-CIA/NA*O!

I LOVE ROSMAH. said...

kacian aku nengok admin ryjal...sibukkan cina penang ujong2 najib kasi kautim sama CHINA KOMUNIS.aku rasa ameno dh iktiraf pejuang kemerdekaan PKM kot.
cian ko DOP kena kincing ngan najid lepaih makan dedak...kurr ...kokoko

Anonymous said...

Dari 1mdb sesuai siasatan doj.
Berhenti jadi bodoh.

Sepina perancis xde kena mngena dan jgn alih topik.

Anonymous said...

X.. soalan dia pm mana yg bengap smp asb terendah dlm sejarah.

Oppsss silap. menteri kewangan mana yg bengap smp asb terendah dlm sejarah

Anonymous said...

memang sah bangkai 93.4% tak faham baca laporan dari bernama tu

Anonymous said...

yang alih topik tu siapa?? Topik admin dari blog ni kisah apa?? Ade kisah pasal 1mdb ke bahalol 7:23???

Ko perli diri sendiri ke tu???

bodoh tak ingat dunia... macam blog ni dia yang punye pulak....Kah kah kah kah kah

Anonymous said...

kesiannnn....nko ni kata dah gi umrah. patut balik jadi orang yang lebih baik. percakapan dan kelakuan. tapi hampeh. hati hitam. suka mengata dan menyindir orang. sesama islam pulak tu. alahaiii...semoga Allah mengampunkan nko.

I LOVE ROSMAH. said...

kacian aku nengok pendedak sekoq ni asik folo aku jer...tabiat pendedak ameno ni tunjuk 1,4jari tunjuk kat perut buncit sendri ,kuat makan dedak..cian ko DOP asik kena titik jer..kurr...kokoko

Anonymous said...

Jamal merajok. Xde bekap.
Setelah pelbagai idea boombastic beliau xmndpt perhatian sewajarnya

Anonymous said...

Bodoh..
Kn ada cacai bwh tempurung tu tanya bila najis mencuri.

Sepina perancis tu cerita RPK. bleh tnya rpk sendiri

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates