February 8, 2017

34 Setelah Teruk Dikecam Netizen, PU Hafiz Minta Maaf Kepada DS @NajibRazak

Dengan segala rasa kesal dan rendah dirinya hamba memohon maaf atas kelancangan status hamba yg dahulu terhadap PM Najib Razak.
Peserta akhir Rancangan TV Pencetus Ummah, PU Ahmad Faiz Hafizuddin, sebentar tadi telah memohon maaf kepada Perdana Menteri, DS Najib Tun Razak di atas keceluparan beliau menyalahkan Perdana Menteri di atas 25 saman trafik yang diperolehinya. CTS ada membuat posting berkenaan perkara itu di sini

Isteri beliau turut membuat komen berunsur kekesalan dengan apa yang terjadi di laman sosial Facebook seperti di bawah. Walau bagaimanapun, status berkenaan telahpun dipadam. Setiap orang pastinya akan membuat kesilapan. Bezanya, siapa di antara kita yang telah sedar dan memohon maaf di atas fitnah yang dilakukan. 

Mungkin kisah PU Faiz dapat dijadikan pengajaran buat macai-macai pembangkang. Janganlah kucing mati salah Najib, datang lewat ke pejabat salah Najib, terlupa makan tengah hari salah Najib dan sehinggakan isteri mengandungpun salahkan Najib!

Nota Kaki - PU Faiz membaiat dengan dengan Syaikh Hisham Kabbani iaitu menantu merangkap orang kanan Syaikh Nazim Haqqani dari Tarekat Naqshabandiah Al-'Aliyah Nazim Haqqani yang telah lama difatwa sesat oleh JAKIM. Tetapi PU Faiz masih tetap bebas berceramah tanpa halangan dengan mana-mana institusi agama dalam Malaysia. Mengapa?


34 comments:

Anonymous said...

Alhamdulillah..

PU HAFIZ tidak tergolong dlm 94% golongan BIOL n TOLOL..

Anonymous said...

Ini isu peribodi...1.42 biola bahlol 100% yg kuat menipu dan merapu 1st class...

lee mon tee said...

cara begini aku sokong. walau pun dah tersalah kata2 masih boleh diperbetulkan dgn mintak maaf, tapi ikhlaslah dlm hati utk kebaikan diri sendiri jugak.

jgn diikutkan spt yg 93.4% yg biol2 bahalol2 yg asalnya dari umno tu, makin bertambah-tambah tinggi dan jauh lantonan kebodohan mrk. terserlah betul.

apa2 pun tima kasih pada madey sbb bawak dorang ni kuar dari umno, kalau tidak pasti memalukan aje !!! tima kasih madey ...

Anonymous said...

paling celaka dalam kalangan 93.4% tu adalah ted kentot... dah salah buat perangai toya je...

Anonymous said...

Kenyataan bahawa kerajaan DAP di Pulau Pinang telah membina empat (4) kali lebih banyak rumah mampu milik berbanding semasa pentadbiran Barisan Nasional (BN) hanyalah sekadar wayang politik oleh Exco Perumahan Pulau Pinang, Jagdeep Singh Deo.

Menurut sumber, sejak tahun 2011 hingga 2015 kerajaan negeri sebaliknya telah meluluskan pembinaan sebanyak 7934 unit rumah ‘mampu tengok’ pelbagai jenis dari teres setingkat, teres 3 tingkat dan kondominium dengan haraga bermula dari RM280,000 hingga RM3.5juta.

Jelasnya, bagi tempoh sehingga 2014 hanya 165 unit rumah kos rendah dengan harga RM42,000 dibina (tahun 2011) dan 5 unit (tahun 2014) berharga RM65,000 di Pulau Pinang, yang mana dibina oleh sebuah agensi kerajaan Persekutuan, Perda.

Tambah sumber, dakwaan Jagdeep bahawa kerajaan negeri itu telah membina 20,887 unit rumah mampu milik (2008-2016) adalah mustahil untuk dihadam ekoran dari 12 projek yang diusahakan itu hanya dua sahaja yang dimulakan termasuk projek Chelliah Park City, jumlah unit 2093 dgn pecahan 770 unit kos rendah RM72,500, 883 unit RM200,000 dan 440 unit dengan harga RM400,00 dan bakal siap pada tahun 2018.
Manakala satu lagi projek yang dimaksudkan adalah projek di Bandar Cassia Batu Kawan yang merangkumi 520 unit pada harga dari RM72,500 hingga RM300,000 dan bakal siap setahun lewat dari projek pertama, iaitu tahun 2019.

“Ini bermakna kerajaan negeri baru membina 2613 rumah untuk rakyat dengan hanya 25 peratus adalah pada harga RM72,500 bukannya 20,887 unit seperti mana yang dicanang serata dunia oleh pemimpin DAP lebih-lebih lagi dari mulut busuk (Ketua Menteri) Lim Guan Eng.

“Untuk tempoh 2000-2013, JKP Sdn Bhd (agensi kerajaan Persekutuan) telah membina 4341 rumah kepada rakyat dengan 60 peratus adalah rumah kos rendah dan sederhana rendah pada harga RM42,000 sehingga RM120,000.

“Selebihnya adalah rumah kos tinggi dengan harga sehingga RM350,000. Itu tidak termasuk rumah yang dibina oleh pihak Perda,” katanya.

Justeru, menurut sumber, kerajaan negeri Pulau Pinang harus bercakap benar dan tidak sengaja mereka-reka cerita kononnya rumah-rumah tersebut sedang dalam pembinaan

Selain itu,kerajaan negeri itu turut ditegur dengan tuduhan kononnya kerajaan pusat tidak memperuntukkan Perumahaan Penjawat Awam 1 Malaysia (PR1MA) di negeri berkenaan, walhal permohonan kerajaan Persekutuan itu ditolak, kononnya tidak memenuhi dasar kerajaan negeri.

“Ia termasuklah permohonan JKP dan Perda yang mahu bina rumah murah juga hampir 3,4 tahun permohonan itu diperam dan tidak diberi sebarang jawapan.

“Kalau ikhlas nak bantu rakyat seperti mana yang keluar dari mulut busuk LGE dan DAP, benarkanlah agensi kerajaan Persekutuan bina rumah dan beri kelonggaran syarat yang baru dibuat semasa pemerintahan DAP di Penang,” ujarnya.

Terdahulu, exco Jagdeep Singh Deo semalam berkata pentadbiran Pakatan di Pulau Pinang membina 4 kali lebih banyak rumah mampu milik berbanding pentadbiran BN di mana antara 2008 dan 2016, sejumlah 20,887 unit rumah mampu milik jenis A (kos rendah) dan B (kos rendah-sederhana) dibina di Pulau Pinang.

“Bandingkan jumlah itu dengan 5,124 unit jenis serupaya yang dibina dalam tempoh tahun sama, iaitu dari 2000 hingga 2007,” katanya dalam kenyataan, semalam

Anonymous said...



Sebuah tauladan untuk bukan sahaja kpd Rafizi, Tony Pua Dan seumpamanya tetapi juga untuk TSMY, Boboy bahkan juga untuk Mahathir sendiri.


Anonymous said...

Banyak mana rumah yg dibina dinegeri2 bawah BN aka barang naik...tak payah sibok negeti orang...negeri yg ramai melayu miskin...

ted manoff said...

Pm najib bila lagii nk minta maaf kepada rakyat malaysia..?telah byk yg kamu buat meyusahkan rakyat.. Macaii berbayar mcm ryezall bila mau sedar..terimalh hakikat yg pm najib akn membawa kerosakkn kepada umno pada pru14 nanti....prOoTt💨💨💨💨💦💥💢

Anonymous said...

Najib tak pernah buat salah kpd rakyat...dia cuma ambik 2.6 b dan 42juta...hi3

Anonymous said...

Paling celaka dlm macai2 upahan ialah macai biola 100%. ..kuat menipu dan merapu..cakap pakai otak kosong...bila tanye cabut lari..muka tak berkemaluan..keturunan bahlol..

Anonymous said...

DIDOAKAN NAJIB JUGA MAMPU SETENANG TUN MAHATHIR SETUJU DENGAN SURUHANJAYA DIRAJA...

Sehingga ini sudah dua isu dibangkitkan iaitu BMF dan kerugian urusniaga forex oleh media pro Najib Razak yang kemudian dibantu oleh laskar maya 6.6 peratus dan kumpulan pengampu Perdana Menteri yang bertujuan untuk meletakkan kesilapan silam di bahu Tun Mahathir Mohamad.

Apa yang nyata, tindakan itu hanya menunjukkan kumpulan pro Najib tiada isu semasa untuk menyerang Tun Mahathir sehingga terpaksa menghidupkan semula isu lama yang telah berlaku lebih 30 tahun yang lalu.

Jika mereka merasakan dengan membangkitkan kedua-dua isu tersebut boleh melemahkan perjuangan Tun Mahathir atau kesalahan boleh diletakkan di bahunya, mereka sebenarnya telah melakukan kesilapan yang besar.

Kalau dalam bahasa orang Kedah....bodoh piang, kata mereka.

Dalam kedua-dua isu itu, yang pertama harus disedari ialah Tun Mahathir bukan saja berjaya menanganinya sehingga meyakinkan rakyat, malah menjadikan beliau terus menang dengan cemerlang dan majoriti dua pertiga dalam mana-mana pilihanraya umum yang diterajuinya.

Oleh itu, di mana logiknya isu BMF dan forex itu mampu memberi kesan kepada perjuangan Tun Mahathir dalam usahanya mahu menjatuhkan Najib?

Malah, oleh kerana dalam kedua-dua isu tersebut, disebabkan Najib menjadi menjadi sebahagian pimpinan tertinggi UMNO dan kerajaan ketika itu, ia boleh menjadi pisau yang menikam dan melukan dirinya kembali.

Najib tidak mungkin dapat dilepaskan, terutamanya jika minit mesyuarat MT dan kabinet dapat membuktikan beliau bersetuju dengan segala keputusan yang dibuat.

Yang kedua, dengan keyakinan yang tinggi bahawa beliau tidak bersalah dan tiada apa-apa yang dilindunginya, Tun Mahathir mampu menjadi tenang dan tidak melatah dengan segala desakan agar ditubuhkan Suruhanjaya Diraja berkaitan dengan BMF dan forex itu.

Cumanya, jika Tun Mahathir cuba dikaitkan dengan kesalahan silam lebih 30 tahun lalu yang ingin dicari salah atau benarnya, Najib pula sedang dibebani dengan salah laku semasa yang juga ditunggu-tunggu kebenarannya.

ted manoff said...

Ryezall.. Budaya minta maaf tiada dlm kamus pemimpin umno..dh buat slh boleh plk buat muka derk jerr..pemimpin bkn islam seperti di jepun/ korea wajar di jadikan contoh..berat sgt kerr nk sebut maaf ryezall...🇯🇵 🇰🇷

Anonymous said...

Benarkah dedak RM90 juta tu melalui transaksi Affin Bank?

  Ha! Ha! Ha! lawaklah Pas ni! Bila nak saman  Sarawak Report? Dah berbulan-bulan woi! Pada 13 Ogos 2016 dulu kata dalam tempoh sebulan nak saman! Sampai sekarang masih macm tu juga...

   Benarkah dedak RM90 juta tu melalui transaksi Affin Bank? Terbaru dato Husam Musa mendedahkan :

  Dia tidak ambil dedak Fir'aun ... Masalah 90 juta, la ni tak boleh nak jawab lagi. Adik kakak nak tahu bank mana dia guna? Acu tanya hamba... Tanya gak... ~ Dato tahukah bank mana dia guna? 

 Hamba teka ni... tapi teka hamba tu 99 peratuslah kalau salah... kerana hamba teka tu mengikut hak yang hamba tahu...

  Betul ke dok ... duit-duit ni melalui Affin Bank?  Jadi masa pilihanraya esok-esok bawa terbitlah.... Kalau dia dengan Umno... Kalau dia tidak mari dengan Umno, Umno bawa terbit... tolong kabor...

Sebab tu, untuk makluman Pas orang bawahan ni, kalau tak ada aral melintang, Pas belah mana pun dia akan bercantum dengan Umno.

Nama dia tu tak usah kiralah... Pak Abu kah... Pak gapa tak usah kiralah... 

Anonymous said...

Ikut "turn" ler, bmf yg dcipta oleh madey dkat 30taun baru TERBONGKAR dari DIPERAM..

Njibny "turn" taun 2045 bru kite bongkar..

Baru ler ADIL ye x???

Kihkihkih

Anonymous said...

Ada sekoq dajai...dari muda sampai ke tua hobi perdajai rakyat...dgn muka toya nak minta maaf jgn haraple...memang haramjadah punya perangai.

Anonymous said...

 Pengurup wang di Tokyo Jepun tak mahu terima matawang RM

SALAH seorang rakyat malaysia yang berada di Tokyo Jepun mendakwa, pengurup wang di negara matahari terbit itu enggan menerima mata wang Ringgit Malaysia, apabila mengeluarkan senarainya daripada paparan kadar tukarang matawang di premis.

Menurut Salman Rozi, menerusi laman facebook miliknya, ketika beliau mahu menukar wang di salah sebuah premis pengurup wang di Shinjuku, Tokyo, matawang Ringgit Malaysia, RM tiada dalam senarai papan kadar tukaran. 

Apabila ditanya kepada kakitangan yang bertugas, dakwanya barulah beliau dapat mengesahkan bahawa premis tersebut memang tidak mahu terima matawang RM. 

"Alkisahnya nak tukar duit tadi di Shinjuku Tokyo Ringgit Malaysia tidak tersenarai dan bila Abang tanya staff yang bertugas memang kompem mereka tak nak terima RM. 

Anonymous said...

Ko per tahu...dah lama kertas putih dibentangkan diparlimen...ko ketinggalan zaman....hi3

Anonymous said...

Ko sekor je yg kene perdajal..nak heboh satu dunia plak..

ted manoff said...

Yaa..itulah pm najib yg sebenar..kahkahkah😸😹

Anonymous said...

Dahsysat angkara diperdajal najib..

Anonymous said...

Aku baru balik dri HOKAIDO jepun MINGGU LEPAS...

ok jer PEGRUP WANG jepun terima RINGGIT yg aku tukar..

Terus ucap plk pd aku
"Ari gato gozaimas" haik haik tunduk hormat kt aku..
Terkedu n tercngang ak dbuatnya.

Aku rase ko ni beri DUIT KOYAK kot...

Hehehehe

Anonymous said...

kertas putih syok sendiri..

Anonymous said...

anjing 93.4% tu bagi duit neraka la... kalau bagi kat tokong guan eng, baru la ade nilai...

Anonymous said...

Netizen juga ternanti nanti u-turn dan apologi dari uncle Limdap kerana menulis buku tentang skandal BMF. Sama ada jadi realiti atau sebaliknya, ia bakal jadi faktor pengukur hipokrasi terbesar milenium ini.

Anonymous said...

hehe... sama macam tahun 1998. Semua negara tak mau terima duit malaysia, tarak nilai kata pengurup wang. Ntah kenapa ntah, mungkin duit kene pedajal dengan mamak kerala kot...

Anonymous said...

negeri yang ramai melayu miskin --> Penang...

Ya, betulllll tu....

Anonymous said...

apa dosa najib pada rakyat malaysia???

Sepina perancis dah sampai ke belum ted kentot??

Anonymous said...

aah... macam nuar peliwat, dah selamba tutuh jubur jantan, dia buat derk kononnya batang dia melayang sendiri masuk bontot... ade dia mintak maaf???

Ooo... ade, ade... mintak maaf sama agong sebab nak cepat keluar penjara....

Muahahahahahahahahaha

Anonymous said...

MANA-MANA negara dalam dunia pun kalau lesap duit rakyat sampai berpuluh billion, pasti akan menerima kesan yang besar kepada ekonomi – bergantung kepada besar kecil ekonomi negara terbabit. Kesan itu mungkin bukan serta merta tapi kena pasti kena. Mana ada satu negara dalam dunia yang duitnya infiniti, korek macam mana pun tak habis?

Dalam konteks negara kita, kehilangan sehingga RM 30 billion (atau lebih) dalam perjudian Forex era 90an dibawah pentadbiran Mahathir dulu, sekarang kita rasa menjadi punca kepada krisis ekonomi 1997 yang di dalamnya bukan sahaja nilai matawang jatuh tapi pasaran saham jatuh, bank lingkup, syarikat lingkup, hutang tak berbayar tinggi, ramai rakyat hilang pekerjaan, pengangguran meningkat, kereta tersadai dan sebagainya.

Itu namanya krisis, semua benda buruk berlaku dalam masa yang sama, bukan satu atau dua sahaja seperti yang cuba digambarkan penyokong Mahathir sekarang..

Yang propa Mahathir selama berbelas tahun konon George Soros menjadi punca kepada krisis ekonomi tersebut, hanyalah lakonan saja, hakikatnya, seperti yang diakui Mahathir sendiri, Soros tidak terlibat kerana kita syak punca sebenarnya ialah rizab negara berkurang sehingga RM 30 billion atau lebih kerana perjudian Forex oleh Bank Negara. Soros hanya kambing hitam untuk Mahathir melepaskan dirinya.

Atas sebab itu, kalau kabinet membuat keputusan hari ini agar siasatan dalam apa bentuk diadakan untuk menyiasat skandal tersebut, maka ia adalah keputusan yang tepat dan rakyat patut menyokong.

Rakyat perlu tahu siapa sebenarnya penyangak yang melesapkan duit sehingga berpuluh billion atau penyangak mana yang membiarkan ‘kelesapan’ ini tidak disiasat seolah duit nenek moyang dia yang hilang tu – mana mana satu pun, dengan adanya siasatan ini, penyangak yang berkenaan akan dapat di kesan, sebab ada siasatan. Soal lama ka baru kes ini, itu cerita lainlah, dosa mana ada expiry date!!

Diakhirnya, rakyat dalam PRU14 nanti akan buat keputusan nak menyokong penyangak yang pernah melesapkan duit negara sehingga berpuluh billion atau bersama kepimpinan hari ni dibawah Datuk Seri Najib Tun Razak yang bukan sahaja tidak melesapkan satu sen pun duit rakyat, bahkan berjaya menghalang negara kita dari terjerumus dalam kemelesetan ekonomi.

Anonymous said...

Hehehe cai233 lembo kuning dok jaja lg dongeng 2.6b...hehehe..
Woiii jauh sgt tu tertinggal bas...hehehe

Anonymous said...

403 Si Bahalol umnonok dulu kini dan selamanya bahalol bagi komen bahalol

Anonymous said...

335 Si Bahalol umnonok dulu kini dan selamanya bahalol bagi komen bahalol

Anonymous said...

kebanyakan bloger dan anon dalam ni sembang lebih. tak sedar miskin papa kedana tapi ada hati defend orang tu orang ni. pada mereka yang dipertahankan kaya raya. sedikit kudis pun tak jadi. akhirnya jadi macam ratu naga. bil elekrik pun..tak bolih bayar. kena potong. mintak menteri bayarkan. hampeh.
yang perlu kita pertahankan mana yang ada. melayu dan islam.
jangan jadi negeri perak. melayu mb. kuasa dap. mereka ambil kesempatan diatas kecelaruan melayu. lulus 999thn dari 99thn pajakan tanah. itu yang dok percaya kat kafir. menyerongin macai. takat guling2 jer.

Anonymous said...

setuju pendapat bro..

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates