February 10, 2017

75 Macai Pembangkang Kenapa Sepi Presiden Indonesia Menaiki Pesawat Kepresidenan?


Apabila Perdana Menteri Singapura beratur, riuh rendah macai-macai pembangkang memuji dan memuja. Sedangkan Perdana Menteri Malaysia juga tidak pernah mengambil kesempatan dengan jawatan beliau, sekiranya bukan tugasan rasmi. Beliau juga beratur seperti Rakyat biasa.


Apabila Presiden Indonesia, Pak Jokowi menaiki pesawat tambang murah (atas apa sebab yang hanya beliau ketahui), maka berderetan maki hamun dan sumpah seranah ke atas Perdana Menteri Malaysia, kononnya menghabiskan wang Rakyat menaiki pesawat Kerajaan.


video

Hari ini, apabila Pak Jokowi sendiri memuat naik gambar beliau menaiki Pesawat Kepresidenan Republik Indonesia, pesawat rasmi Kerajaan Indonesia, senyap sunyi komen-komen dari macai pembangkang?


75 comments:

Anonymous said...

Cucu Tok Kepit@separuh tiang

Lee Hsien Loong dan Joko Widodo tak curi duit rakyat Malaysia.

Anonymous said...

4:53,

ko bapak derang ker sampai boleh tahu apa yang derang buat dan tak buat? are you trying to play good? standard macai Mesha, muahahaha!

Anonymous said...

duit bapak hang kene curi ke???

Berapa juta sen???

Anonymous said...

Kalau kau citer Najib curi duit takkan ada yg percaya dah skrg ni. Terbukti fitnah Madey and gang. DOj bila nak kuar sapina kalo betul?

Tapi kalo kau cakap Madey perabih duit BNM berjudi forex suma org terbukak mata skrg ni, baru org tau berpuloh thn anaconda tu belit habis sampai bank negara hampir 'bangkrap'.

Buang masa lah kau promosi fitnah 'Najib curi duit' tu kat blog pro-BN. Tak laku. Kalo kat blog biawak2 pakatoon tu mmglah berkerumun dorang angguk2 ..

Anonymous said...

Semua itu lakonan. Berlakon jadi walaa dan berlakon rendah diri tapi bila ada banglow murah tanpa swimming pool habis di kapornya. Itu pun ramai yang termakan lakonan sebelum itu. wakakaka

Anonymous said...

PM22 pernah menangis atas pentas keramat. Tup-tup dah jadi Melaise paling banyak memiliki syarikat. Tak termasuk *** yang diparkir kat kroni dan kengkawan. Itupun depa angkat jadi 'nakhoda'. kah kah kah

Anonymous said...

Skandal forex: Mahathir, Daim, Anwar perlu disiasat RCI - Murad


Tun Mahathir Mohamad bersama dua bekas Menteri Kewangan, Tun Daim Zainuddin dan Datuk Seri Anwar Ibrahim perlu disoal siasat sekiranya Suruhanjaya Siasatan Diraja (RCI) ditubuhkan bagi merungkai kembali aktiviti perdagangan mata wang asing oleh Bank Negara Malaysia (BNM) 25 tahun lalu.

Selain kesemua individu tersebut yang berada di dalam kerajaan pada era 1990-an, Tan Sri Nor Mohamed Yakcop yang kini merupakan Timbalan Pengerusi Khazanah Nasional Bhd. juga dilihat wajar disoal siasat memandangkan beliau berkhidmat bersama BNM dalam tempoh yang sama.

Tanpa mahu membuat sebarang tuduhan, bekas Penolong Gabenor BNM, Datuk Abdul Murad Khalid berkata, kesemua mereka wajar memberi keterangan masing-masing kerana memegang jawatan penting semasa aktiviti itu dilakukan.

“Siapa lagi yang sesuai. Sudah tentulah individu-individu penting di dalam Kementerian Kewangan dan BNM,” katanya.

Beliau mengulas gesaan beberapa pihak supaya kerajaan menubuhkan RCI bagi melakukan siasatan semula terhadap skandal tersebut.

Pada 26 Januari lalu, Abdul Murad mendedahkan BNM me­ngalami kerugian lebih AS$10 bilion (RM44 bilion) akibat dagangan mata wang asing iaitu lebih tinggi daripada nilai yang dilaporkan mengikut buku laporan BNM antara 1991 hingga 1994.

Namun, nada berlainan disuarakan bekas Timbalan Pengurus BNM, Dr. Rosli Yaakop yang ketika dihubungi berpendapat, cadangan penubuhan RCI agak lewat walaupun beliau sebelum ini lantang mahu skandal dagangan mata wang asing itu didedahkan.

Beliau berkata, jika siasatan tetap mahu dijalankan, individu-individu utama di dalam BNM pada waktu itu harus disiasat antaranya Nor Mohamed.

Rosli kini merupakan Pakar Ekonomi PAS, bertanding atas tiket parti Islam itu dalam Pilihan Raya Umum Ke-13 bagi Dewan Undangan Negeri (DUN) Klawang, Negeri Sembilan, namun tewas kepada calon Barisan Nasional (BN), Datuk Yunus Rahmat.

Pada pertengahan 2012, Rosli dilapor mendedahkan beberapa maklumat berkenaan skandal mata wang itu dengan menamakan Mahathir, Daim serta Nor Mohamed sebagai antara watak penting dalam aktiviti tersebut.

Beliau menyatakan bank pusat itu mengalami kerugian mencecah RM30 bilion akibat aktiviti dagangan mata wang asing itu.

Anonymous said...

Betul ker Soros yang rembat duit Forex atau Soros hanya kambing hitam?

ted manoff said...

Bingaii ryezall.. Dia punya pasal nk naik apa pun..yg ko sibuk buat apa..negara org dia punya pasal nk buat apa banding dgn malaysia nii..bkn diaorang songlap duit rakyat pun..diaorang nk naiik basikal pun xde hal...🐷🐰

Anonymous said...

Jokowi naik pesawat kerajaan dengan anak bini dia mcm najib & co?...

Anonymous said...

Satu pembohongan oleh tun m sr &DoJ

Anonymous said...

Bezanya jokowi jalankan tugas presiden, najib menyelam sambil minum air, dia buat tugas rasmi, puaka pula pergi shopping dan bercuti. Pesawat PM sampai senget terjongkit bawa puaka bantut dan beg2nya macam nak lari dari malaysia, termasuk anak tiri puaka yg dicari oleh pihak berkuasa luar negara. Kesimpulannya jelas, jangan guna pesawat tersebut untuk tujuan peribadi. Setiap kali terbang, kos minyak sahaja dah beratus ribu ringgit. Bodoh punya macai..

Anonymous said...

1. Isu BMF, Forex - agenda bodoh dan tolol yang terus menjahamkan negara dan memudaratkan rakyat.

2. Setiap warga asing khususnya pelabur yang melawat atau membaca berita Malaysia akhir2 ini pasti bingung melihat apa yang berlaku.

3. Saban hari kisah 30 tahun lalu dihebohkan dimedia utama. Dan yang bercakap mengenainya adalah golongan pemuda sebuah parti pemerintah.

4. Mrk pasti hairan melihat anak2 muda bercakap soal 30 tahun lampau kerana anak muda lain didunia bercakap soal hari ini dan masa depan. Anak2 muda Malaysia, lebih tepat lagi pemimpin pemuda parti pemerintah dinegara ini bercakap soal 30 tahun lalu.

5. Mrk juga pastinya bertanya bagaimana pemuda usia 30an ini bercakap soal 30tahun lalu. Di saat mereka baru dilahirkan!

6. Inilah imej Malaysia yang dipamerkan oleh UMNO hari ini.imej yang bukan sahaja ganjil tapi penuh dengan kebodohan.

7. Dan lebih penting lagi kebodohan mrk ini memberi imej buruk dan meranapkan negara bertuah ini. UMNO melalak soal 10billion,100billion yang hilang. Apakah mereka sedar negara ini sudah hilang jauh lebih besar dari itu?Malaysia sudah hilang maruahnya. Malaysia sudah hilang keyakinan dunia!

8. Tun Daim Zainudin juga pernah sebut soal 'the trust deficit'. Beliau mengupas soal kegawatan dan krisis ekonomi hari ini dengan menumpukan perhatian kepada soal trust. Soal keyakinan.

9. Pada hemat saya ada 2 faktor utama dunia hilang keyakinan kepada kita. Pertama: kerana kita ada seorg PM yang bodoh dan sanggup memperlihatkan ketololannya kepada dunia dengan mengaku tidak tahu duit berpuluh juta masuk ke akaunnya.!

Kedua: PM ini juga telah bersedia mengaku kepada dunia beliau seorang yang bangang (meminjam kata2nya sendiri semasa PAU lalu) kerana beliau mengaku tidak tahu dokumen apa yang beliau tandatangani sebagai menteri kewangan dan pengerusi panel penasihat 1MDB!

10. Itu kebodohan yang beliau akui. Lebih banyak kebodohan yang beliau tidak akui. Kebodohan seorang PM membiarkan budak2 muda bernama Jho Low and the gang termasuk anak isteri PM sendiri meleburkan berbilion duit kita. Berpoya parti berjuta2 guna duit kita. Beli penthouse, kapal terbang, kapal layar ratusan juta ringgit guna duit kita. Buat filem semi porno pun guna duit kita.!

11. Kebodohan dan ketololan semua inilah yang menghilangkan keyakinan dunia kepada kita. Kerakusan nafsu serakah inilah yang menjahanamkan nama baik negara kita. Dan keadaan menjadi parah apabila tiada tindakan diambil terhadap semua jenayah dan penjenayah ini.

12. Inilah faktor kedua hilangnya keyakinan dunia kpd Malaysia. Di saat banyak negara bertindak menyiasat, menangkap, membicarakan dan menghukum, di Malaysia sendiri tiada tindakan di ambil!

13. Keyakinan dunia kepada negara ini tidak akan kembali dengan teriakan kisah 30tahun lalu. Keyakinan dunia hanya akan kembali dengan tindakan kerajaan hari ini terhadap jenayah hari ini.

14. Kerajaan lalu telah ambil tindakan terhadap jenayah lalu. Ada tangkapan dan hukuman kes BMF. Ada yg hilang jawatan kes Forex. Kertas putih dibentang dan dibahas di Parlimen. Tindakan mungkin tidak sempurna dan betul semuanya tetapi pokoknya dunia tidak hilang keyakinan kpd Msia masa itu spt hari ini krn mrk lihat ada tindakan diambil. Dan dunia juga tidak lihat PM masa itu bodoh dan tolol spt PM hari ini tentunya.

15. Pemuda UMNO sepatutnya tanya PM hari ini mana Jho Low, Shahrol, Nik Faisal, Riza Aziz.? Nama2 yang jelas telah disebut dlm laporan2 siasatan dan mahkamah dlm dan luar negara.

16. Pemuda UMNO sepatutnya tanya PM mengapa tiada langsung tangkapan kes 1MDB dan SRC di negara ini walhal di negara jiran dan jauh sudah banyak tangkapan dibuat.?

17. Pemuda UMNO sepatutnya tanya PM adakah beliau MO1 kerana seluruh dunia mahu jawapan ini dan jawapan ini penting untuk kembalikan keyakinan dunia kepada negara.

Anonymous said...

Macai buat andaian...bukti tarak puun..

Anonymous said...

ITU belum kira di luar negara lagi.

Anonymous said...

Syok sendiri..kahkahkah

Anonymous said...

Syok sendiri..kahkahkah

Anonymous said...

Soros hanya ontong 2B saja yg baki 28B mana piiiii?

Anonymous said...

Jauh panggang dari api nak bezakan dua2 pemimpin tu dengan najib..memalukan malaysia. Kau ingat rakyat malaysia teruja tengok najib beratur?? Lanciauuu...buat la apa saja, tunjuk la gambar apa saja yg baik2 pasal najib, tetap orang tak percaya. Penyamun tetap penyamun.

Anonymous said...

Bahalol bahalol umnonok dulu kini selamanya bahalol meghoyan.. bagi komen bahalol

Anonymous said...

Xnmpk pulak anak beranak presiden.
Ni jokowi pergi bercuti tiap hujung taon apa?

Najib beli lg sebijik jet guna duit 1mdb sekaranh tersadai kena sita kt spore.
Jokowi hado?

Anonymous said...


Nah korang semua baca nih





CINA DAP BUAT LAPORAN SPRM, TUN DR. MAHATHIR ADA KEKAYAAN RM1.194 TRILLION!
Friday, 11 December 2015

Ada satu perkembangan yang menarik....

Siapa individu yang bernama Abdul Hamid yang tiba-tiba mendapat perhatian luar biasa hari ini, terutama daripada DAP?

Chong Zhemin, Ketua Biro Pembangunan Ekonomi DAP Perak dan Setiausaha Politik Ahli Parlimen Taiping, Nga Kor Ming segera menggunakan isu yang dibangkitkan itu dengan segera membawanya ke pengetahuan SPRM menerusi laporan yang dibuat.

Dalam kenyataan medianya, Chong Zhemin berkata laporan SPRM itu dibuat kerana dakwaan terbaru oleh Abdul Hamid bahawa Mahathir menyerang Najib kerana Najib telah menghalang Mahathir daripada membawa masuk dana berjumlah RM1.194 trilion ke Malaysia, sekaligus menjadikan Mahathir secara tidak rasminya merupakan orang terkaya di dunia.

"Bekas rakan Tun Mahathir, Abdul Hamid mendakwa, antara alasan yang menyebabkan Mahathir menyerang Najib adalah kerana Mahathir gagal memindahkan wang berjumlah RM1.194 trilion ke Malaysia. Abdul Hamid juga mendakwa, Najib sebagai Menteri Kewangan enggan menandatangani dokumen yang membolehkan dana tersebut dibawa masuk.

"Seandainya pendedahan tersebut adalah benar, ianya amat memeranjatkan dan telah memecahkan tiga rekod dunia.

"Pertama, dengan RM1.194 trilion (USD279 bilion), akan menjadikan Mahathir sebagai orang terkaya di dunia, di mana nilai kekayaan bersihnya akan menjadi lebih 3.5 kali ganda lebih tinggi daripada orang terkaya di dunia menurut Forbes 2015 yang hanya memiliki USD79.2 bilion.

"Kedua, dengan RM1.194 trilion dana yang dimiliki oleh Mahathir, akan menjadikan dia satu-satunya bekas Perdana Menteri di dunia yang mempunyai kekayaan terkumpulan bersamaan dengan 4.47 kali ganda berbanding belanjawan negara. Jumlah perbelanjaan Malaysia sebagai dinyatakan di dalam belanjawan 2016 adalah RM267 bilion.

"Ketiga, Mahathir juga merupakan satu-satunya bekas Perdana Menteri di dunia yang mempunyai kekyaan luar biasa yang boleh membayar keseluruhan hutang luar negara. Hutang luar negara sekarang ini adalah berjumlah RM740.7 bilion.

"Mahathir perlu menjelaskan bagaimana dia memperolehi kekayaan luar biasa itu yang merupakan 3.5 kali ganda berbanding kekayaan bersih Bill Gates, 4.47 kali ganda berbanding belanjawan negara dan 1.6 kali ganda berbanding hutang luar negara. Dia perlu menjelaskan dari mana sumber kewangannya dan juga jumlah cukai yang telah dibayarnya daripada kekayaan luar biasa itu.

"DAP Perak hari ini telah membuat laporan di SKMM Ipoh ke atas Tun Mahathir berdasarkan dakwaan oleh Abdul Hamid. Saya menggesa, SKMM untuk melakukan siasatan sekiranya RM1.194 trilion dana yang dimiliki oleh Mahathir adalah secara haram dan mengambil tindakan segera sekiranya terdapat sebarang salah laku." - Chong Zhemin.





Anonymous said...

Sapina?
Ko cte apa cai?

Harta anak tiri kt usa abes dh kena sita.
Awat xmntk blk?

Jet sebijik kt spore beli guna duit 1mdb pun dh kena sita.
Apa lg lawanlah.
Tunjukkkan jet tu xdibeli guna duit 1mdb.
Cepat, malukan doj.
Harta kt us jauh.
Jet tu ada kt spore je

Anonymous said...

Ahli umno mana ada hak utk berfikir.
Kena wala sepanjang masa.
Kikikiki..

Najis kata dia pahlawan bugis pun ramai2 kena setuju.

Muahahahahahahahahaha

Anonymous said...

Pesawat yang najib naik tu pesawat PM ke pesawat rosmah anak beranak?

Anonymous said...

Tulis jangan sebarangan...tak kan seorang yg bertaraf mopty sanggup melakukan semue tuh...madey pun kata seumur hidup dia tidak pernah membuat kesilapan.

Anonymous said...

Dr Mahathir ‘ketua umum’ Pakatan? Zaid: ya, DAP: bukan

KUALA LUMPUR, 10 Feb — Datuk Zaid Ibrahim percaya Tun Dr Mahathir Mohamadlah pemimpin teratas pembangkang sewaktu Datuk Seri Anwar Ibrahim dipenjara.

Hanya bekas perdana menteri itu dilihat dapat menyatukan pembangkang ketika bekas timbalannya masih meringkuk di penjara Sungai Buloh.

“Saya rasa beliaulah pemimpin [umum] sekarang. Hanya beliau pemimpin yang ada pendapat, kuat dan berpengalaman luas,” kata Zaid kepada Malay Mail Online.

“Kita sudah ada pemimpin. Ia cuma tidak diperkatakan dan diisytihar. Tetapi Mahathir pemimpin umumnya dan saya gembira.”

Namun pemimpin DAP tidak bersetuju dengan tanggapan bahawa Pakatan Harapan mempunyai “persetujuan senyap” untuk mengangkat Dr Mahathir sebagai tokoh teratas mereka.

Gobind Singh Deo, seorang ahli jawatankuasa pusat parti itu yang baru disertai Zaid, menegaskan tiada perbincangan tentang kedudukan Dr Mahathir.


“Saya rasa pelik Zaid membuat pengumuman itu sebagai anggota DAP tanpa merujuk kepemimpinan parti. Beliau sepatutnya lebih arif,” katanya kepada Malay Mail Online.

Gabungan pembangkang masih menganggap Anwar sebagai pemimpin teratas mereka dan calon perdana menteri.

Sebahagian mereka juga masih tidak selesa dengan Dr Mahathir, perdana menteri yang sering dikecam sepanjang 22 tahun pentadbirannya hingga 2003.

Namun, apabila Dr Mahathir dan bekas timbalan perdana menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin menyertai gerakan pembangkang, bekas presiden Umno ini dilihat mempunyai kekuatan dalam menentang Barisan Nasional.

Anonymous said...

Selain pandai menyamun, najib juga pandai beratur. Hari2 najib menyamun dan beratur.

Anonymous said...

baru je jadi ahli dah bergaduh.... satu permulaan yang bagus

Anonymous said...

Ada gambar mak badak beratur? Pernah tengok mak badak sarung kasut/selipar sendiri? Pernah tengok mak badak buka pintu kereta sendiri? Laki penjawat awam, bini berlagak billionaire, keturunan dewa. Babi sial

Anonymous said...

Lu cakap baik sikit bai.
Sekali mak badak jumping smash kt muke ko br ko tau.

Selain suka melaram dan shopping, mak badak juga suka main badminton. Lee chong wei tu dl mak badak yg train dia. Ko apa tau

Anonymous said...

Penyamun pun pandai beratur..tahniah najib.

Anonymous said...

Apa...
Tuan ismeth juga ada harta luar negeri.

Apa lg kasi rampas.
Najis serakahgila dan tuan penasihat 25% jalankan tugas.
Penat sudah cacai melalak dlm blog tp pemimpn negara masih tdor lena

Anonymous said...

Tetek dia lekat kat muka chong wei. Ambik berkat

Anonymous said...

hehe... macai 93.4% duduk bawah tempurung... buat-buat bodoh pasal sepina pulak

Anonymous said...

Betul tu. Madey harus diheret kemahkamah bg membuktikan beliau pernah buat kesilapan.
Kegalan najib mengheret madey ke mahkamah adalah kegagalan segala cytrop 6.6%

Anonymous said...

28b masuk poket madey & kroni..

Anonymous said...

duit mak bapak ko ade kene samun ke??

Berapa juta kerugian tu???

Anonymous said...

Disyorkan besok lusa pasangan puaka mati, tolong tempah kapal terbang kertas, duit palsu 2.6 billion, miniatur sri perdana..kasi bakar. Semoga dibawa terus ke syurga.

Anonymous said...

Duit rakyat dah jadi duit mak bapak najib. Lagipun rosmah pandai menabung sejak azali.

Anonymous said...

Sian 6.6% masih bawah tempurung.

Doj dh mulakan langkah dgn mnyita semua harta yg dibeli menggunakan duit 1mdb.

Najis dgn anak tiri xnk amek blk ke harta yg kena sita?
Jet kena sita tu cai.

Oppsss. Cai bawah tempurung dh tau lum sebijik jet dibeli guna duit 1mdb kena sita kt spore?
Master xbtau lg eh?
Jilake btul master ko ni.
Jalil backer punya geng mmg puake.

Anonymous said...

Xperlu. Dh byr yuran 90 juta dekat PAS.
kunci syurga dh dpt duplicate.

Anonymous said...

Skandal Forex dan BMF hanya akan dapat jawapan sebenar kalau Pakatoon kuasai Putrajaya pada 2004 atau 2008. al-Malangnya pakatoon gigit jari dan Pak Leh yang didokong dan dipilih sendiri oleh MadDay yang dapat durian runtuh. Namun biar lewat asalkan buat. Kalau peluang 2004 dan 2008 terlepas begitu saja, mungkin yang akan datang ini adalah peluang lebih cerah untuk Pakatoon buat perkara betul (heret dan sumbat pelaku Forex). Itupun kalau ada balls.

Anonymous said...

Ni nampak sangat artikel memperbodohkan najib. Apa kelas kau ryezal samakan jokowi, hsien loong dengan NAJIS RAZAK? NAJIS RAZAK setaraf robert mugabe kau tau tak?????? Standard kim jong un. NAJIS RAZAK maharaja keturunan dewa. Darah warna emas. ROSMAH AL-GEMOK BANTUT keturunan dewi kayangan. Kau jangan rendahkan martabat pasangan bahagia ala2 putera william & kate middleton ni ryezal.

Anonymous said...

Sian 6.6% masih bawah tempurung.

Doj dh mulakan langkah dgn mnyita semua harta yg dibeli menggunakan duit 1mdb.

Najis dgn anak tiri xnk amek blk ke harta yg kena sita?
Jet kena sita tu cai.

Oppsss. Cai bawah tempurung dh tau lum sebijik jet dibeli guna duit 1mdb kena sita kt spore?
Master xbtau lg eh?
Jilake btul master ko ni.
Jalil backer punya geng mmg puake

Anonymous said...

Mengharapkan sinar dihujung terowong dalam isu PKFZ, Perwaja, ProTun, KLCC, dikala UmNo masih aktif dan kicking adalah seumpama mengharapkan Atok Kim akan 'sebat' Chukong Pinang atas pelbagai dakwaan. Ia sesuatu yang tidak akan berlaku. Namun sesuatu yang tidak berlaku tidak bermakna semua itu benar belaka. Adakalanya, seperti situasi atok dan Chukong tadi, kebenaran tidak akan muncul atas sebab2 yang dunia sedia maklum ... Nepotism.

Anonymous said...

Pakatoon menang lg la bungkus kes bmf dan forex.
Masa najis pegang la kena bongkar. Tunjukkan pada dunia najis dipihak yg benar
Itupun kalau ada balls

Anonymous said...

Amboi admin...

Nampaknye lebih kpd ko yg sentap. Mcm komen kat atas tu la... mana anak beranak cucu cicit jokowi tak naik skali ke?

Tak boleh jawab kan? Ko tau tak apa yg rakyat bisingkan pasal naik jet peribadi tu? Pasal ajib je ke? Ko mcm baru kluar utan la...

Anonymous said...

Kalau betul la pun kan... apa yg aku nak ckp... masa dia buat tu... semua tu masih dalam umno bn... kahkah je la macai2... puluh tahun baru nak bukak cerita yek?

Anonymous said...

Bodyguard najib ke hulu ke hilir membazirkan duit rakyat. Lebih dari 10 orang. Penakut ke najib?? Telur rosmah dah sorok?? Membazir duit rakyat

Anonymous said...

Macai umno cukup takut perkara berkaitan pesawat, rosmah, shopping. Tu semua topik menggerunkan nak menjawab. Nak cover taik najib rosmah. Tu macai umno merepek benda lain. Hahahaha..

Anonymous said...

Ari nih ade 2 tajuk yg hangit... ruang chedet .. dua kata kan UMNO prngkhianat... past news ke 2 dia jumos aljuboori kat court.... sedap montot mamak ajer cakap mcm tu.... pengkhianat yg dimaksudkan tu BERSATU yg bersama pluralist murtad... syiah.. DAP evanglista komnuis .. lgbt dan gay...bukkan pengkhianat bangsa lagi dah pengkhianat agama mereka sendiri... puiiii

Anonymous said...

nak gerun mendenye...
cai crita hal KAPAL SELAM pon njib relax n "NOW" printah mlysia..

tpi kalu LGE cai cerite hal "kolam renang olympik" mesti lge KECUT PRUTnya...

kahkahkah

nuar plk cai jgn crite hal auw auw auw auw..skjp je bulu roma meremang..

huaaaaaa

Anonymous said...

Kau jangan merepeklah bodoh. Ryezal suruh kau komen pasal najib beratur panjang tu. Kau taknak puji najib ke sial?

Anonymous said...

Jokowi naik jet tu senyap2 ke?
smp menteri jpm pun xtau jet kerajaan ada kat aussie?
Kikikiki...

Tangan kanan mencuri tangan kiri xtau.
Kikikiki...

Pluralis murtad syiah evangelis komunis lbgt gay tu boleh menjelaskan kenapa harus mnyokong kejahatan najis?

Anonymous said...

Kau taknak puji najib ke sial?

Anonymous said...

Kapal selam relaks la sebab rpk pun dh dgr kata.
Altantuya pun dh kena bom bala pun dh mati.
Kikikiki.

Tp kalau cerita 1mdb najis mesti kecut punya. Telur hilang smp lari nothing2hide.
Kahkahkahkah

Rosmah plk jgn cerite hal shopping. Ntah duit mana lg dia nk sebat...

Huaaaaaa

Anonymous said...

Banyak kekayaan adalah jenis warisan. Yakni turun temurun. Contoh hidup adalah banyak. Hinggakan ada para cucu-cicit yang mampu naik jet eksekutif untuk balik kampung dan dalam masa sama si atok mampu naik jet eksekutif untuk turun padang berkempen.

.
Dalam konteks kita dan atok2 terdahulu. Kalau mereka ingatkan masa depan dan prihatin akan kedudukan cucu2 mereka iaitu generasi Y, mereka tentulah akan berhemat dan berfikir beratus kali sebelum pertaruhkan 30 bilion wang BNM di pasaran Forex 30tahun yang lalu. Dengan wang sebanyak itu bolehlah generasi y kecap kemewahan, tak perlu pandang pada Brim dan GST mungkin tak ujud.

Semua itu adalah sejarah kalau atok sudah tiada tetapi kalau atok masih ada ia bukan sejarah. logiknya para cucu akan bertanya dan minta penjelasan dari atok tentang "kenapa wang warisan yang ditinggalkan pada atok di BNM telah atok gembel kaw-kaw2 seolah-olah atok tak ambil berat akan hak warisan-warisan selepas atok".
.

Anonymous said...



Ribuan t kasih kpd wikileak dan CIA kerana mendedahkan:

SIAPA SEBENARNYA AHLIL PEROMPAK NEGARA



Anonymous said...

Dia ikot cerita ali baba bujang lapok da.
Cuma kepala penyamun ni ada mem solehah dan anak tiri soleh

Anonymous said...

Betul tu.
Cucu juga bertanya kenapa atok2 wujudkan 1mdb.
Modal sejuta pnjm 42 ribu juta.
Lepas jual ipp dan tanah sg besi hutang ada lbh 50B.

Kenapa atok wujudkan 1mdb. Dh la tu amek duit 1mdb masuk dlm akaun sendiri, akaun anak tiri, beli lukisan banglo2 dgn jet.

Kenapa atok2 mendiamkan diri.
Kenapa kes BNM pun atok2 mendiamkan diri.

Anonymous said...

Sian pulak aku baca komen2 macai parti cap bunga dan pakatoon 93.4% biol2 ni mengulang-ulang tayang citer pembohongan dan fitnah Madey and gang, utk nampak Madey masih releven lagi dlm politik negara.

Madey tu dah hancur dah ... hancur dlm perjuangan yg dia cipta dan musnahkan sendiri ..

Anonymous said...

7:13,

Sekarang dah tahu dua-dua pihak UmNo dan pakatoon ada isu yang perlu dijawab, makanya sebagai atas pagar elok rasanya kalau kita beralih pada Pas. Mungkin dengan itu jawapan sebenar bagi berbagai persoalan akan diperoleh. Amacam, Okey tak?

Anonymous said...

Pas?
Bukan pas dh menghalalkan 1mdb?

Anonymous said...


Tak ada pun org cerdik yg nak bodek madey nih

Anonymous said...




Cucu sudah Bertanya ... Dimana atuk ambil duit beli jet peribadi yg kami naik ni.,.atuk jawab... Sydsss jangan kuat cakap nanti org dengar

Anonymous said...

8:53 kau tu komunis, tak payah persoal halal haram lah.

Anonymous said...

Dalam komen di atas..nampaknya RBA ni rupanya cemburu dgn DS Najib dan keluarga...DS naik jet dgn.keluarga pun nak jadi isu..klau si komen tu rasa DS Najib salahguna.kuasa guna jet bawa keluarga report kat sprm kan buat apa kutuk2 kat sini..bagi kita orang pro Umno dan Bn..perkara tu tak jadi barah pun..Ds nak bawa sapa pun naik jet tu biarlah..diakan Pm Malaysia.. DS ADA KEISTIMEWAAN..kalau kau orang nak pun boleh jadilah Pm Malaysia yang dipilih rakyat..tu semua dah Qada Qadar Allah..siapa kita..semua Allah dah tentukan..kalau cemburu cakap jerlah..cuba MAHADEY naik jet...sunyi sepi...sedangkan..nak bayr 2 orang gaji pun..mcm tak mampu..naik jet ke hulu ke hilir boleh pulak..sedangkan atok tua tu bukan ada jawatan..pun...

Anonymous said...

Kikiki..
Marah cai.

Najis yg merafak sembah ke parti komunis china nk bg duit kt komunis aku yg kena gelar komunis.
Kikikiki..

Xde alasan lain ke cai

Anonymous said...

Alolololo...
Sedihny ayat defensif cacai najis mughallazah.

Kn anak osman suh compare dgn jokowi naik jet kerajaan.

Dlm gamba tu xde pulak anak beranak jokowi.
Xtau la kalau jokowi pi bercuti luar negara dgn keluarga disaat rakyat disuruh hemat berbelanja.
Xtau la kalau jokowi pegi senyap2 smp menteri jpm pun xtau jet negara ada kt ostolia.

Tu blum kira masa pantai timur banjir besar najis main golf kt hawaii. Puas kena kutuk najis pu blk naik pesawat tudm.
Jet negara pulak dari hawaii bwk rosmah pegi samb shopping kt mainland us.

Biar anak osman tau sampah sgt penulisan dia.

Cucu Tok Selampit said...

Sampah-sampah pun banyak langau jugak datang ke blog ni ye?

I LOVE ROSMAH. said...

hamboi kemain ngumpat kak mah.tu jet kak mah yg susah payah renovate,kak mah nyer suka la nk shopping....cian kat ko ryjal dedak kepai...kurr...kokoko

Anonymous said...

Kikiki..
Anak osman sampah dh boleh beza blum modus operandi jokowi dan najib razak guna jet kerajaan?

Anonymous said...

Alah! biasalah penkilat DAP dengan Madey. Rakyat termasuk penjilat2 tegar juboq Pembangkang tahu Madey, anak-beranak, kaum kerabat dan kroni2 kaya raya tak terhingga.

Sehingga 10 keturunan pun makan tak habis. Malaun penjilat ni makan dedak cap RM pastinya berasap juboq sokong tuan mereka.

jika sekadar menyalak dalam bloq takkan susut pun pun penyokong Najib dan UMNO. Lipat ganda lagi usaha menghasut dan menfitnah Najib termasuk 1MDB. Lagi kuat menghasut lagi ramai orang menyokonnya.

Rakyat tahu siapa sebenarnya Madey, Yiddin, Mukriz anjing2 DAP tu tak perlulah nak diperkenalkan.

Anonymous said...

Yg aku tau masa tu madey duk dalam umno bn dan kroni tu pulak kroni umno bn korang... kahkah

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates