February 8, 2017

264 Kelantan Negeri Gagal - Setiausaha Agong DAP


video

DAP sememangnya parti carca merba. Apa tidaknya, pada 22/01/2017, penasihat seumur hidup DAP, Lim Kit Siang berkata, DAP sedia berdamai dan bekerjasama dengan PAS. Lim yang juga ketua Parlimen DAP berkata mereka boleh bekerjasama sekali lagi jika presiden PAS itu sedia memberi komitmen untuk menyelamatkan Malaysia daripada menjadi kleptokrasi dunia, baca di sini.

Namun pada 06/02/2017 pula, anaknya yang juga Setiausaha Agong DAP, Lim Guan Eng telah membuat Sidang Media membelasah pemerintahan Kelantan di bawah PAS sebagai negeri yang gagal. Lim Guan Eng benar-benar marah kerana kritikan terbuka PAS Pulau Pinang terhadap pentadbirannya.

PAS sudah memerintah Kelantan sejak 1990. Bermula Pilihan Raya Umum (PRU) 2004, 2008 dan 2013, PAS adalah sekutu politik DAP sehinggalah 2015. Jika Lim Guan Eng berkata Kelantan adalah negeri yang gagal, sebagai sekutu PAS sebelum ini. DAP juga merupakan parti yang gagal juga.

Lebih memburukkan keadaan, ahli baru DAP, Datuk Zaid Ibrahim di dalam Sidang Medianya semalam, turut membelasah PAS. Politik adalah serba berkemungkinan. Namun, untuk melihat PAS dan DAP berpelukan kembali setelah penghinaan dan penghinaan yang dilemparkan terhadap PAS oleh DAP, sesuatu yang amat teruja.

Nota Kaki - Joseph Lim Guan Eng (yang mempunyai pentadbiran yang bersih dan suci) akan menjalani perbicaraan marathon bermula bulan depan berikutan dua pertuduhan rasuah ke atas pembelian banglo dua tingkat bernilai RM2.8 juta di Jalan Pinhorn. Pendengaran untuk kedua-dua kes bermula dari 27 Mac hingga 31, 10 April hingga 14, 24 April hingga 28, 15 Mei hingga 19, 29 Mei hingga 2 Jun 13 Jun hingga 16 dan 17 Julai hingga 21.

264 comments:

«Oldest   ‹Older   1 – 200 of 264   Newer›   Newest»
Anonymous said...

Kelantan yang ditadbir PAS adalah negeri gagal. Tapi yang pelik, segagal-gagal PAS, teringin juga parti bunga nak buat kerjasama... dihantarnya wakil boboi botak supaya melamar pas....

Hehe... fuckatan haprak semakin cacamarba... camni nak menang pilihanraya ke??? Kirim salam la....

ted manoff said...

Sebarang cubaan untuk 'cut and paste' artikel bloggers ProTun dan minions pembangkang dalam ruangan komen akan dipadam. Harap maklum.

Terima Kasih.

Anonymous said...

Mursyidul Am PAS Kata DAP Anti-Islam!

KUALA LUMPUR – DAP mempunyai sikap yang keras terhadap Islam, anti-Islam dan sentiasa menolak sebarang usaha untuk menegakkan Islam.

Mursyidul Am PAS, Hashim Jasin berkata, PAS pernah dua kali bertahaluf dengan DAP melalui Barisan Alternatif dan Pakatan Rakyat dengan DAP.

“Terkeluarnya DAP dari Barisan Alternatif pada 2001 kerana keras sikap mereka terhadap negara Islam.

“Sedangkan pegeseran pada 2015 juga berkait usaha PAS melaksanakan undang-undang syariat di Kelantan,” katanya dalam satu kenyataan hari ini.

Justeru, Hashim berkata, PAS tidak dapat menerima sama sekali politik anti-Islam yang didukung oleh DAP.

DAP yang mengetuai Pakatan Harapan kini merupakan sekutu kuat kepada Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) yang diasaskan oleh Tun Dr. Mahathir Mohamad.

Pakatan Harapan dianggotai Parti Keadilan Rakyat (PKR) dan Parti Amanah Negara (PAN), manakala PPBM ditubuhkan bekas pemimpin UMNO yang berdendam dengan parti itu.

Mahathir berdendam dengan UMNO selepas hasrat beliau menggangkat Tan Sri Muhyiddin Yassin sebagai Presiden UMNO dan anaknya, Datuk Seri Mukhriz sebagai Timbalan Presiden ditolak akar umbi parti itu.

Anonymous said...

Artis Mustapha Kamal seru umat Islam hadir H355
SALMAH MAT HUSAIN | 08 Februari 2017.


KOTA BHARU: Artis Mustapha Kamal menyeru umat Islam hadir pada Himpunan RUU355 yang akan diadakan 18 Febuari ini.

Artis yang lebih mesra dengan panggilan ‘abe Mus’ atau nama sebenarnya Mustapha Kamal Mohd Daud, menyeru orang ramai berbuat demikian agar perlaksanaan RUU355 yang akan dibentangkan Mac ini berjaya diadakan.

Beliau berkata demikian ketika dihubungi Harakahdaily hari ini bagi mendapat pandangannya terhadap perlaksanaan RUU355 itu.

Pada masa yang sama, beliau berkata sebagai umat Islam, tidak ada sebab baginya untuk menolak perlaksanaan undang-undang itu.

“Ia untuk memperkasakan undang-undang syariah yang ada demi kepentingan kita umat Islam khususnya pada generasi akan datang.

“Kita bantu agama Allah, Allah akan bantu kita, insya-Allah,” ujarnya.

Beliau turut berpendapat, RUU355 perlu dilaksanakan, memandangkan umat kini mencari kesejahteraan hidup berikutan gejala sosial yang semakin tenat.

Sementara itu, di akaun media sosial miliknya, artis berkenaan turut memuat turun sekeping gambar beliau bersama Presiden PAS, Datuk Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang sebagai tanda sokongannya terhadap RUU 355. – HARAKAHDAILY 8/2/2017

Anonymous said...

atok madey turun ke perhimpunan ruu355 nanti tak?? Kalau tak turun nampak sangat munafik orang tu...

ted manoff said...

๐Ÿ‡ฆ ๐Ÿ‡ฐ ๐Ÿ‡บ

๐Ÿ‡ฒ ๐Ÿ‡ช ๐Ÿ‡ฒ ๐Ÿ‡ฆ ๐Ÿ‡ณ ๐Ÿ‡ฌ

๐Ÿ‡จ ๐Ÿ‡ฎ ๐Ÿ‡ง ๐Ÿ‡ฆ ๐Ÿ‡ฎ


Original by..

๐Ÿ” ted manoff ๐Ÿท

Anonymous said...

Atok tua tu nak turun apa, lebih2 lagi RUU355, takde masa lah dia.

Dia skrg ni tengah sibuk atur balik kedudukan HARTA KARUN BMF dan FOREX TRADING yg dia sorokkan tu sblm RCI mulakan pencarian.

Anonymous said...

Pas kalo nak kena liwat sekali lagi ngan dapigs...sila buat u-turn...gone end tak sedor dia gagal projek terowong...kantoi terbeli banglow terlajak murah...kantoi terjual tanak negeri...born loser.

Anonymous said...

Sudah2lah buat komen bodoh bertingkat-tingkat ted kentot oi ..

Suma org tau ko tu ngok biol yg tak boleh diperbetulkan lagi. Saraf otak ko mmg dah tak boleh berhubung sikit pun. Punah total dah ... Madey punya pasal ..

Anonymous said...

Rabu, 8 Februari 2017
PARTI ISLAM, DISERANG KATAK


APABILA

TOK HENG

SERANG PARTI

ISLAM PAS

MAKA SAHLAH

PARTI ISLAM

DAH RAHAI

Konon alim tapi bongkak, kata Ibrahim pada kerajaan Kelantan
FMT Reporters | February 7, 2017
Ibrahim Ali berkata kerajaan negeri itu juga hanya berselindung di sebalik nama Islam semata-mata, dalam isu Orang Asli mempertahankan hak tanah mereka daripada pembalakan


PETALING JAYA : Presiden Perkasa berkata kerajaan negeri PAS Kelantan angkuh, bongkak dan berlagak alim susulan tindakan meroboh dan membakar sekatan dibuat Orang Asli di Pos Cawas, Simpang Petei dan Pasik, semalam.
Tuan Haji Ibrahim Ali berkata kerajaan negeri itu juga hanya “indah khabar dari rupa” yang berselindung di sebalik nama Islam semata-mata, dalam isu membabitkan Orang Asli mempertahankan hak tanah mereka daripada pembalakan.
Sehubungan itu, katanya Perkasa akan mengadakan jelajah bermula 17 Februari ini ke seluruh Kelantan untuk memperjuangkan hak Orang Asli dan berkempen menyelamatkan alam sekitar daripada pembalakan.


KES DAH BERAT

KATAK PUN

DAH BERANI

SERANG

KAH KAH KAH

Anonymous said...

Blogger umno penakut mcmnajib jugak..hi3

Anonymous said...

Kalo dap anti islam dah tak ade masjid di penang dan jabatan isla tak dapat peruntukan...8 tahun jabatan islam penang dapat peruntukan paling tinggi dart negeri bn..

Anonymous said...

Ru 3555 akan dibentangkan oleh umno..2 kali sidang dewan rakyat hadi gagal bentang usul..

Anonymous said...

Dah dapat 90juta dari najib pas kena sokong umno laa..pemimpin pas pun kaki rasuah jugak..

Anonymous said...

PROF SHAMRAHAYU : HADI BAKAL GAGALKAN PERLAKSANAAN HUDUD SEBAB TAK IKUT ROAD MAP

 Pakar perlembagaan Prof Madya Dr Syamrahayu, selaku salah seorang Jawatankuasa Teknikal draf pindaan Akta 355, mendedahkan, Jawatankuasa Teknikal itu memohon dan mencadangkan supaya akta itu diperkenalkan oleh kerajaan. Itu keputusan Jawatankuasa Teknikal.

Tetapi entah bagaimana draf  itu telah di hijack oleh Hadi dan Jamil Khir.


 Menurutnya, penggubalan dan pindaan Akta 355 sebelum ini berjalan lancar dan Ahli Parlimen bukan Islam tidak pernah mencelah dalam parlimen kerana menghormati hak orang Islam. Malangnya, apabila ia digambarkan sebagai Hudud, maka ia mengundang campur tangan pelbagai pihak termasuk pemimpin bukan Islam sekaligus menyukarnya ia diluluskan. 


 Lebih menyusahkan lagi, ia tidak akan dibentangkan oleh menteri sebaliknya oleh ahli parlimen pembangkang sedangkan dalam sejarah parlimen negara kita, belum pernah usul kerajaan yang dibentangkan oleh menteri ditolak dan belum pernah usul persendirian yang dibentangkan oleh ahli parlimen pembangkang diluluskan. 

Anonymous said...

Sibiola 100% yg tak tahu citer sebenar bmf dan forex brrlagak plak pasal harta karun..he3

Anonymous said...

Pas memang gagal...gagal bentangkan ruu 355 didewan rakyat..dah masuk 2 tahun..pas gagal saman serawk report pasal ambik 90 juta dari najib...pas gagal selesaikan masalah rumah mangsa banjir besar 2014...Pas gagal perjuangkan hudud yg berdentum pada tahun 2014...pas sentiasagagal kerana olamak rasa dah pandai...pas gagal bina lebuh raya rakyat..pas berjaya sapu balak..

Anonymous said...

Kerana 90 juta pas sokong kumpulan perompak yg mungkar...politik sejahtera konon..rakyat tetcekik dengan mcm2 kenaikan kos sara hidup..pemimpin pas senyap kerana dah sejahtera...

Anonymous said...

ted kentot memang bodoh

Anonymous said...

hehe... nampak sangat anjing 93.4% tu penyokong dapig...

cuba madey sebut sekali lagi malaysia ni negara Islam depan pemimpin PH, agak2 pemimpin parti mana yang menyalak bagai anjing ganas kata malaysia ni mesti jadi sekular..

Anonymous said...

Benarkah dedak RM90 juta tu melalui transaksi Affin Bank?

Ha! Ha! Ha! lawaklah Pas ni! Bila nak saman Sarawak Report? Dah berbulan-bulan woi! Pada 13 Ogos 2016 dulu kata dalam tempoh sebulan nak saman! Sampai sekarang masih macm tu juga...

Benarkah dedak RM90 juta tu melalui transaksi Affin Bank? Terbaru dato Husam Musa mendedahkan :

Dia tidak ambil dedak Fir'aun ... Masalah 90 juta, la ni tak boleh nak jawab lagi. Adik kakak nak tahu bank mana dia guna? Acu tanya hamba... Tanya gak... ~ Dato tahukah bank mana dia guna?

Hamba teka ni... tapi teka hamba tu 99 peratuslah kalau salah... kerana hamba teka tu mengikut hak yang hamba tahu...

Betul ke dok ... duit-duit ni melalui Affin Bank? Jadi masa pilihanraya esok-esok bawa terbitlah.... Kalau dia dengan Umno... Kalau dia tidak mari dengan Umno, Umno bawa terbit... tolong kabor...

Sebab tu, untuk makluman Pas orang bawahan ni, kalau tak ada aral melintang, Pas belah mana pun dia akan bercantum dengan Umno.

Nama dia tu tak usah kiralah... Pak Abu kah... Pak gapa tak usah kiralah...

Anonymous said...

hehe... perhimpunan ruu355 bukan umno yang cadang diadakan pun... madey akan hadir ke tak tu anjing 93.4%...???

jangan tak sokong pulak, sia-dia je boboi botak salam tangan nak bekerjasama...

Agak-agak tak boleh jawab, alih la tiang gol eh...

Muahahahahahahahahaha

Anonymous said...

Ko anjing biola 100% upahan najib ketua perompak...hi3

Anonymous said...

tak lama lagi kes perwaja pulak.... sempat ke atok madey tu masuk RCI??? Silap-silap duduk atas kail kat ijn je.... bak kata assmin anak tanggang... orang tua tersungkur....

muahahahahahahaha

Anonymous said...

hehe... 90 juta untuk orang Islam dari orang Islam ok la tu...

Jangan 1.2 b dari Israel untuk parti kafir harbi kat malaysia ni... nak dedahkan akaun tak berani, nak saman lagi la pengecut....

Anonymous said...

Pas kalo kena liwat dgn umno lg keluar fatwa baru hudud xpenting.
Najis xsedar 1mdb dia gagal.
Kantoi beli beli jet dgn duit 1mdb.
Kantoi masuk duit dlm akaun sendiri.
Kantoi jual ipp dan tanah di sg besi kepada negara datuk nenek moyang dap....born corrupt

Anonymous said...

katak perkosa bakal masuk bertanding pru??? Parti mana la nak terima katak puru ni nanti...

Anonymous said...

roadmap tak roadmap.... 18 hb ni madey turun padang merbok sokong ruu355 tak???

Kesian boboi botak, salam kosong je dengan pas, tak merasa la nak jadi perdana menteri nanti...

Muahahahahahahahaha

Anonymous said...

hehe... kepala hotak yang cadangkan lebuhraya rakyat dengan songlap balak tu dah masuk parti kuali pun....

anjing 93.4% tak tahu ke??? Kesian.....

Anonymous said...

"Pas belah mana pun dia akan bercantum dengan Umno....."

Nampaknya kunjungan boboi botak tempoh hari hanya indah khabar dari rupa....

sembang kononnya pas sudi terima kerjasama dengan parti bunga... hakikatnya boboi botak kuat kencing pengikut dia macam anjing-anjing 93.4%.....

Kesian... kesian....

kah kah kah kah kah

Anonymous said...

anjing 93.4% tercekik tulang babi????

Kah kah kah kah kah.....

Anonymous said...

agak dah tak reti bagi komen, diulang komen yang sama je la.... kesian anjing 93.4%... tercekik tulang babi pulak tu....

Muahahahahahahahaha

Anonymous said...

PANAS!! : ADUN PARTI PAS SOKONG KERAJAAN PAKATAN HARAPAN..PENING2..
Adun Pas P. Pinang tetap sokong Guan Eng

GEORGETOWN - Adun tunggal Pas di Pulau Pinang, Datuk Mohd Salleh Man menyatakan sokongan terbuka dan berterusan terhadap Kerajaan Negeri Pakatan Harapan.

Adun Permatang Pasir itu turut menyokong dan akan terus membela Ketua Menteri, Lim Guan Eng atas semangat kerjasama dalam pakatan itu.

Kemenangan saya adalah atas semangat kerjasama PR.

"Oleh itu, saya akan terus berkhidmat dengan baik sebagai wakil rakyat di Dun Permatang Pasir dan mendoakan Kerajaan Negeri Pulau Pinang di bawah kepimpinan Pakatan Harapan lebih maju," katanya pada sidang media di pejabat Ketua Menteri di Komtar, hari ini.

Beliau berkata demikian sebagai menafikan laporan sebuah akhbar berbahasa Inggeris yang melaporkan 'Penang Pas rep 'wont' support state gov'.

Menurutnya, beliau tidak pernah ditemuramah oleh mana-mana wartawan dari akhbar berkenaan untuk mendapatkan kenyataan itu.

"Saya menyifatkan laporan akhbar bertarikh 31 Oktober itu bersifat fitnah semata-mata. Justeru, saya meminta akhbar itu untuk menarik balik kenyataan tersebut dengan segera," katanya.

Anonymous said...

akhirnya ted kentot mengaku dia memang cibai... kesian... kesian...

Anonymous said...

huishh... liwat tu cakap slow-slow sikit... nanti marah atok peliwat ko cakap kuat-kuat....

Dulu masa atok peliwat duduk luar penjara pun dia dah liwat pas puas-puas.... Masa tu ko berhingus lagi, mana nak tau....

kah kah kah kah kah kah

Anonymous said...

Yg lulus balak kerajaan pas..husam bukan exco lgi.. ..ngook...pandai2 buat teori biola 100%...mana ade tuduhan pas krpada husam mengenai balak...bahlol betul

Anonymous said...

hehe... dia sokong pun lantak dia la... jentera parti kawasan adun tu pun dah tak sokong adun pas sekor tu...

Cepat-cepat masuk parti kuali, untuk kesejahteraan pada pru-14 nanti.... dapig boleh tampung belanja kempen... apa susah, dana Israel belum habis guna lagi......

Muahahahahahahahahahaoo

Anonymous said...

Ko anjing biola 100% upahan najib..bahlol tp berlagak pandai..siannye..

Anonymous said...

Derma dari Orang islam?pandai putar belit...derma ada makna tu...

Anonymous said...

Atok peliwat dah liwat jubor ko

Anonymous said...

Ko ulang ..100% biola..apekomen ko...hi4 anjing makan upahanketua perompak..

Anonymous said...

Pas yg menyibuk kononnye pas juara islam...ngook

Anonymous said...

Ape tunggu lame2,..bodoh betul..

Anonymous said...

Bila umno dan pas nak bercantum?satu nama islam pada nama satu nama nasionalis kuat merompak..

Anonymous said...

Ko serba tahu plak...

Anonymous said...

Dah lama sebut dana israel..bila dap cabarsuruhsiasat dan buktikan kenapa diam...nsk buat modal sembang yer?...stail macai bahlol..

Anonymous said...

Tp betul ketidak ape katak tu cakap?pas nsya orang asli..kerana balak..

Anonymous said...

534 Si Bahalol umnonok dulu kini dan selamanya bahalol bagi komen bahalol

Anonymous said...

Macai bahlol...pas tak boleh terima dapig kerana dap anti islam...kenapa takut nak pecat Salleh Man..diselangor masih pegang exco bersama Dap...tak mau lepaskan kerusi exco..Pas dan macai bahlol umno sama taraf pembelit berbelit2...olamak dunia..

Anonymous said...

Mngikot SD bala, najib dh liwat altantuya

Anonymous said...

.
Minyak tak akan bercampur dengan air kecuali adanya fab/breeze. Pas tak akan tidur sekatil dengan Dap tanpa adanya De Fakto di tengah2. This is fact.



Anonymous said...

Nampak depan macam ada integrasi dan adakalanya asimilasi namum di belakang tetap bantai membantai. This is tahaluf siyasi versi hipokrasiawi. Kik kik kik

Anonymous said...

.
Kota Bharu tak akan nampak sama dengan Penang Town baik dari segi hala tuju mahupun pun pengisiannya. Pelangi mungkin jadi ikon dipuncak Komtar sedangkan ia sekadar fenomena semula jadi di KB. Bebelan Peminat Pelangi 1 hanyalah bebelan gila talak. Noktah

Anonymous said...

Berapa lama lagi gaknye baru boleh dakwa madey?...
Ko ingat tun madey ni bodooh macam ko dan najib...najib pun taraf anak murid madey dalm politik dan pentadbiran kerajaan...tun madey tak ikut telunjuk orang mcm ko yg bahlol dan najib

Anonymous said...

.
Last but not least, Ultra Kiasu tak akan duduk semeja dengan Ultra Melaise melainkan salah satu pihak menghidapi penyakit mudah lupa. Atau buat-buat lupa.

Anonymous said...

Macai kata sd tak boleh pskai..tp kes nika gee macai bahlol pakai sd plak..

Anonymous said...

Najib tlh dikenali skirt chaser...macai pun ape kurangnye..

Anonymous said...

Kenapa... pas kuat sangat?prk pun dapat undi seberapa..sekarang ada bunga raye undi umno makin merosot..kawasan cina lagi berat bn..

Anonymous said...

Tak tidor sekatil..tp ketusi exco diselangor masih pegang bersama dap..kuat benor putarbelit..cakap tarak sama bikin.pplitik sejahtera yg diturunkan oleh perompak..hi3

Anonymous said...

Tololsiyasi

Anonymous said...

Masa lemah umno cari pas..masa kuat diterajang pas...pas bodooh...arwah tuan guru dah pesan..

Anonymous said...

.
Tahaluf siyasi bergantung harap pada keikhlasan untuk capai kejayaan. Apabila masing masing menyimpan sesuatu dalam hati, paling lama tahaluf siyasi boleh bertahan ialah setahun jagung.
.

Anonymous said...

Macai terlebih bodooh..perompak disanjung..cina jho lo ditakuti..

Anonymous said...

Kalo 2 dua perompak dan hasil rompakan dibagi samarata baru boleh bertahan lama..

Anonymous said...

.
fakta cakaran:

1. chauvinist tak heran hilang theokaris asalkan tidak kehilangan materialis

2. leobalis tak heran dengan materialis asalkan theokaris tidak dipersendakan

3. chauvinist melenting kalau warna merah tidak dipatuhi, tak ambil kisah lain-lain warna termasuk kuning.

4. leobalis tak boleh tahan tengok warna hijau di stomp dan akan bangkit kalau warna kuning dipersendakan

Lain cakar lain keistimewaannya: cakar ayam melukakan, cakar harimau kunci kebahagiaan.
.

Anonymous said...

heran yang miskin papa kedana dok pertahan orang tu orang ni. jo lhow la. sipolan tu la. tak sedar diri papa. setakat komen dalam blog untuk kepuasan diri sebab penyakit hati. orang yang dikecam semua kaya raya. diri sendiri nak isi minyak dalam beg duit tinggal rm5. odohaiiii...

pelet sentet said...

Kau merepek apa ni bahlol! Elok ko bunuh diri lagi bagus

Anonymous said...

Rakan tersenyum riang Jamal Yunos serah surat letak jawatan


DATUK Jamal Yunos, Ketua Umno Sungai Besar dilapor telah menyerahkan surat meletak jawatan secara rasmi sebagai Ketua Bahagian Umno Sungai Besar dan Pengerusi Barisan Nasional Parlimen Sungai Besar.

Difahamkan surat tersebut telah dihantar kepada Tan Sri Noh Omar, Pengerusi Umno Selangor. Surat itu telah disebarkan kepada group whatsapp kumpulan wartawan bersama beberapa keping gambar Jamal dengan Noh Omar.

Apa yang menarik perhatian, muka Jamal nampak 'kelat', tapi rakan beliau, Exco Pemuda Umno Malaysia, Armand Azha dilihat tersenyum dalam gambar tersebut, seolah-olah gembira dengan perletakan jawatan Jamal.

Keputusan meletak jawatan itu dibuat selepas Jamal dan 9 lagi pengikutnya dibebaskan daripada tahanan reman polis kerana suspek samun berkumpulan dan disiasat di bawah Akta 395 Kanun Keseksaan yang membawa hukuman penjara 20 tahun dan sebatan jika sabit kesalahan.

Anonymous said...

Adakah Ketua Pemuda PAS Penang sudah kehabisan modal politik, akhirnya lantunkan irama takfiri.
Zolkharnain Abidin Al-Abyadhi

1. Patutkah urusan fatwa ada campurtangan drpd eksekutif? Perlukah fatwa dibentang kpd exco? Sejauhmana j/kuasa fatwa sesebuah negeri bebas dlm mengeluarkan fatwa? Wajarkah sesebuah fatwa tidak selari dgn polisi kerajaan? Apa jadi dgn fatwa yg tidak selari itu, jika ada..?

2. Bagi aku, semua isu di atas hanya isu pentadbiran saja. Semuanya bergantung kpd kebijaksanaan komunikasi antara mufti selaku pegawai kerajaan negeri dgn bosnya iaitu MB atau KM. Tentu tidak manis, mufti memimpin j/kuasa fatwa utk keluarkan fatwa yg bercanggah dgn polisi negeri. Di sinilah letaknya kebijaksanaan seseorang mufti.

3. Aku tak pernah dengar mufti Singapura keluarkan fatwa yg berlawanan dgn polisi kerajaannya. Logiknya pun, apa faedahnya seseorang mufti pimpin j/kuasa fatwa keluarkan fatwa yg bercanggah dgn polisi negeri. Takkanlah mufti PP senaif itu, tidak faham prosedur sampai ke tahap itu, atau tidak tahu aulawiyyat dan waqi' sehingga buat fatwa yg timbulkan kekecohan sampai ke tahap mufti tak disambung kontrak?

4. Kepada pemimpin pemuda Pas yg balik al-Azhar, belajarlah utk melihat sesuatu dgn kacamata kebijaksanaan, bukan dgn sentimen dan pemikiran takfiri. Jgnlah kerana LGE itu non Muslim, PP diperintah oleh DAP, kamu cuba masukkan orang lain yg tidak sealiran dgn kamu ke dlm bakul sentimen kamu iaitu, DAP musuh Islam.

5. Lagi pun, bukan suatu kesalahan utk exco PP tahu fatwa yg bakal dikeluarkan. Bahkan dlm perjalanan pentadbiran Islam zaman dulu, fatwa dikeluarkan oleh ketua negara sendiri. Apa bezanya dgn kini jika fatwa perlu diketahui oleh exco? Logiknya pun, pemakaian fatwa itu turut melibatkan rakyat dlm negeri berkenaan yg tentunya implikasinya perlu turut dipikul oleh kerajaan.

6. Kerajaan negeri BN pun akan pastikan fatwa selari dgn kehendaknya. Sebab itu mufti kerajaan BN adalah penyokong Umno. Sama seperti mufti Kelantan adalah penyokong Pas. Bukankah ini faktor yg diambilkira sehingga Harussani terus kekal sbg mufti kerajaan Umno Perak?

7. Aku tak pernah tahu pun kerajaan PP bantah, langgar atau tolak fatwa yg dikeluarkan oleh j/kuasa fatwa PP. Jika ada seperti kata pemuda Pas, tunjukkanlah. Fatwa kalimah Allah? Utk makluman pemuda Pas, jika dikatakan kerajaan PP tak setuju (jika betul), aku nak bagi tahu, aku pun tak setuju, bahkan aku percaya ramai lagi yg tak setuju. Soalan aku, adakah salah DAP juga dalam isu ini?

8. Bagi aku, pemuda Pas sudah kehabisan modal politik. Mereka tak ada wawasan, tak ada idea, tak ada program, tak ada misi dan visi, tak tahu nak beraksi dlm pentas politik yg semakin rencam, tak punya kapasiti utk berdepan secara ilmiah dgn saingan politik mereka, tak tahu nak kupas dan ulas isu rakyat dan banyak lagi.

9. Habis tu, apa yg pemuda Pas tahu? Ya, pakai ketayap atau serban, kemudian jual agama sana-sini, tuduh dan label orang sana-sini. Akhir sekali, lantunkan irama takfiri.

Anonymous said...

Kenapa mesti sama plak...etnik berbeza,budaya berbeza

Anonymous said...

Tun Madey senyum dengar orang bahlol cakap nak siasat bmf.forex.perwaja.maminco....dah 1 tahun dia cakap sila siasat...dia dah lama tak ade kuasa tak boleh halang lagi...tapi baru sekarang terhegeh2 menyalak nak siasat...bahlol punyer orang...

Anonymous said...

Apa?
Najib liwat altantuya?
Mak badak punya tebal sgt ke?

Anonymous said...

Hadi takut nak saman pempuan SR...Najib pun takut jugak...jadi 2 presiden sama2 penakut...elok benar penakut berkawan dan bekerjasama dengan penakut...baru boleh kekal lama berkawan....lagi baik pas dan umno bercantum jadi satu parti bergilir jadi presiden...semua ahli umno berserban dan berjubah lah plak..hi3..kedai judi semua tutup...jamal pun dah tak ade lagi..pencuri wang 1mdb dipotong tangan ikut hukum hudud...amamacam macai2...

Anonymous said...

.
Mopti pakaTun harus selari dengan polisi ketua negeri. Itu pandangan seorang the running dog. Makanya kalau ketua negeri pejam dua bijik mata terhadap pemerdagangan 'ayam2' pekan atau bertahaluf dengan pihak tauke bisnes 'cuba nasib' makanya sebagai Mopti pakaTun kenalah haruskan kegiatan perlacuran dan judi? Wakakaka. Kalau inilah pandangan dog dan bone, tak hairanlah mereka samakan Joseph Lim dengan sorang khalifah. Kuang kuang kuang.
.

ted manoff said...

YahoOooo...airport tudm sungaii besi dah roboh..tanah kini milik china..tahniahh..tok landak sila beri pandangan....yehaaa๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜”๐Ÿ˜”๐Ÿ˜”๐Ÿ˜”๐Ÿ˜”

Anonymous said...

7.20 terlebih makan taik babi ke..?

Anonymous said...

Macai umno memang bijak merapu mcm tunku aziz,salleh kruak..hi3..

Anonymous said...

Ramai melayu penang tak boleh membeli belah di penang...

Anonymous said...

Fatwa majlis fatwa kebangsaan merokok haram...tapi kerajaan tak haramkan jual rokok..ini yg dikatakan selari...hi3..kueng3

Anonymous said...

Kalau bangalow tanpa swimming pool boleh di beli dengan harga jauh di bawah harga pasaran di Pulau Mutiara, ia semestinya bukan polisi pakaTun tetapi polisi peribadi Tokong. Polisi peribadi tak bolehlah dituruti. Makanya dek kerana tidak semua polisi Choke Lim adalah polisi PakaTun, makanya Mopti tak perlulah terikut-ikut dengan semua tidak tanduk CL.

Mohd Jamil said...

Memang 100% gagal...yg gagal tu Dap dan Anwarinas untuk hijack negeri dan parti pas agar jadi liberal dan syiah..maka projection baru mereka Pan..kini semacam bentat ajer...harap org Kel. Faham game puak politik mungkar dan songsang ini...

Anonymous said...

Dah tahu Kelantan gagal, buat apa tersondol-sondol mcm babi hutan nak mengawan?
Ketua parti babi tu lambat lagi nak mampus?

Mohd Jamil said...

Dari dulu Melayu tak takut malah "Dap yg seram sejuk dgn pengundi Melayu...boikot ajer Dap dan calon melayu kartun nanti...Dap ..zero value...dimata melayu..kecuali si kayu yg pasti jadi unggun kayu api untuk Dap berpesta...

Anonymous said...

wow, pas dah kuat... patut la parti bunga nak sangat dok menyendeng dengan pas. Siap hantar boboi botak hulur salam kerjasama lagi.... tapi boboi kencing pengikut dia bahawa pas terima dengan hati terbuka.... hehe

Anonymous said...

pas tak payah pecat salleh man... tunggu je pilihanraya, ingat pas hajab sangat nak bagi salleh man jadi calon buat pas ke??? Pandai-pandai la salleh man tu melutut depan tokong... itu pun kalau sempat tokong jadi calon pru la, kalau dah masuk ke dalam, salleh man melutut la drpan mat sabu pulak..... padan dek muka dia..

Anonymous said...

Kalo dh penakut mula merapu kunun nye berani...hi3...makan ygharam banyak sangat..otak pun biola

Anonymous said...

hehe... umno tak payah bercantum dengan pas... lain la parti bunga, hulur salam kerjasama... tapi sia-sia je si botak pergi jumpa pemimpin pas selagi madey dok kawan karib dengan kit sial....

Anonymous said...

kah kah kah kah kah... anjing 93.4% sentap lain macam tu.... sembang macam bagus je...

Anonymous said...

Macai umno dspat upah ciput tapi lagak pandai lebih2...jho lo bilion2 dapat free...semua takut..

Anonymous said...

ooo.... kerajaan pas tanpa exco bernama husam musa berlaku bila ek??? 30 tahun lepas kot.... lesen balak baru diberi tahun lepas, ye tak.....

ye, ye mari kita spin, balak baru je ditebang tahun lepas... masa tu husam bukan exco dah.....

Kah kah kah kah kah kah

Anonymous said...

Turun himpunan bukan boleh buatape2...yg menyokong usul didewan rakyat hanyelah wakil rakyat...pindaan akta 355 seblm ni tak perlu himpunan pun...

Anonymous said...

kah kah kah kah... itulah komen anjing 93.4% yang paling hebat... diulang hampir semua entri... diri sendiri bahlol tak mengaku pulak....

Muahahahahahahahahahaha

Anonymous said...

masa katak tu jadi calon pas kat pasir mas.... terlupa pulak si katak tu nak tanya pas ye tak???

Muahahahahahahahaha

Anonymous said...

Siasatlah sendiri..bsnyak membaca baru tak bahlol...ade ke pas tuduh husam...husam yg bangkitkan dlm sidang dun...

Anonymous said...

apa???.. air mani anwar terjumpa dalam jubor jantan lain???

Memang sah peliwat.... ada juga anjing 93.4% sanggup berPM kan peliwat berkenaan... dalam malaysia hanya anwar je layak jadi PM, yang lain jadi pencacai 93.4%.....kesian

Anonymous said...

Kahkah...sibahlol 100% tunjuk bodoo..hiihii

Anonymous said...

hehe... turun himpunan tak boleh buat apa-apa... patut la madey koyakutty tak beri pengesahan yang dia akan turun perhimpunan ke tak...

Masa perhimpunan BERSHIT, si mamak tua tu tuun bagai nak rak... tapi sama juga... bukan boleh buat ape2 pun... deklarasi rakyat pun layak masuk tong sampah je....

Muahahahahahahahahahaha

Anonymous said...

Mada tu adeke pas naya orang asli?ngook

Anonymous said...

hehe... aku tak terima upah apa-apa pun...

ko pulak dah terima tulang babi dari tokong ke belum??? Kalau banyak sangat tokong bagi, tunggu ted kentot beli kereta sorong lepas dapat br1m nanti ye....

kah kah kah kah kah kah

Anonymous said...

Madey mengamuk krn nakkan BOBOI jadi PM lembam, dgn tak semena-mena 93.4% jadi bahalol biol kena sumpah madey dan mungkin otak jadi rosak kekal.

Tapi nasib baiklah yg 93.4% ni diheret keluar umno oleh madey krn dia tau bebenor 93.4% ni senang sangat diperbodoh2kan apatah lagi dikencing dan dilumor taikkan.

thank u madey @ ular u-turn.

Anonymous said...

PENJELASAN DATO' MD SALLEH HJ AHMAD (AJK FATWA PULAU PINANG) MENGENAI ISU CAMPUR TANGAN POLITIK TERHADAP PROSES PEMFATWAAN

Saya mengikuti isu yang berbangkit di dalam akhbar mutakhir ini mengenai campur tangan politik terhadap proses pemfatwaan. Sebagai seorang Ahli Jawatankuasa Fatwa Negeri Pulau Pinang yang masih berkhidmat, saya menyokong penuh kenyataan bekas Ahli Jawatankuasa Fatwa Negeri Pulau Pinang, Ustaz Afnan Hamimi, bahawa wujudnya campur tangan politik daripada kerajaan negeri terhadap proses pemfatwaan.

Saya melahirkan dukacita terhadap Exco Agama Kerajaan Negeri Pulau Pinang kerana campur tangan beliau ke atas proses pemfatwaan. Ada arahan daripada beliau pada tahun 2010 kepada Jawatankuasa Fatwa supaya fatwa kalimah Allah yang telah digazetkan, dibincangkan semula agar keputusan Jawatankuasa Fatwa selari dengan pendirian Kerajaan Negeri pimpinan DAP ketika itu yang tidak bersetuju dengan fatwa kalimah Allah. Walau bagaimanapun, mesyuarat Jawatankuasa Fatwa pada tahun 2010 tetap bertegas supaya fatwa kalimah Allah yang telah digazetkan, dikekalkan sebagai fatwa.

Selain itu, terdapat beberapa fatwa yang ditangguhkan oleh Exco Agama untuk dibawa kepada Yang di-Pertuan Agong. Perkara ini pernah dibincangkan di dalam mesyuarat Jawatankuasa Fatwa Negeri. Saya kesal dengan tindakan ini, seolah-olah kuasa Exco Agama di dalam hal pemfatwaan ini lebih besar daripada kuasa Jawatankuasa Fatwa Negeri.

Oleh itu, saya minta supaya tindakan campur tangan politik ini dihentikan. Semua fatwa yang diputuskan hendaklah terus dipersembahkan kepada Yang di-Pertuan Agong, tidak perlu melalui mesyuarat Exco Kerajaan Negeri.

Saya berharap kenyataan ini dapat menjelaskan perkara yang sebenar berkaitan isu yang timbul. Saya juga mengharapkan agar masyarakat Islam sama-sama bangkit mempertahankan institusi fatwa daripada sebarang campur tangan dan tekanan politik mana-mana pihak.

Sekian, terima kasih.

DATO' MD SALLEH HAJI AHMAD
Ahli Jawatankuasa Fatwa Negeri Pulau Pinang
8 Februari 2017

Anonymous said...

Plak dah...tak payah pecat salleh man...husam pas pecat...kerusi exco selangor tak mau lepas...melutut depan tokong jugak nanti..bijak ko berteori bodoo..

Anonymous said...

Kuat cakap..

Anonymous said...

Dakwa Kelantan muflis: Guan Eng mahu alih perhatian
AHMAD FADHLI SHAARI | 08 Februari 2017.


SAYA membaca kenyataan Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng seperti yang disiarkan oleh Berita Harian hari ini 8 Februari 2017 yang menyatakan bahawa Kelantan adalah sebuah negeri gagal dan muflis, berikutan ditadbir oleh PAS, sebuah parti yang gagal. Saya sifatkan kenyataan Guan Eng tersebut hanyalah untuk mengalih tumpuan daripada kontroversi campur tangan terhadap fatwa yang berlaku di Pulau Pinang pada hari ini.

Di dalam usaha mengalih perhatian tersebut, Guan Eng menyerang Kelantan. Barangkali pada tanggapannya, dengan menjadikan Kelantan sebagai sasaran, seluruh perhatian ke Pulau Pinang ekoran keceluparannya sendiri akan terhenti seketika. Namun, meletakkan Kelantan sebagai sasaran hanya akan menjadikan Guan Eng sebagai bahan ketawa.

Guan Eng memfintah Kelantan sebagai sebuah negeri yang muflis pada saat Negeri Kelantan berada pada kedudukan ke-3 tertinggi di Malaysia dari sudut pemilikan kediaman iaitu sebanyak 83.9%. Saya mencabar Guan Eng untuk mendatangkan statistik berapakah peratus pemilikan kediaman di Pulau Pinang bersama perbandingan di antara kekuatan ekonomi Bumiputera di negeri yang ‘sangat kaya’ itu. Saya barangkali boleh sedikit membantu Guan Eng mengingatkan beliau terhadap fakta bahawa mengikut laporan Jabatan Perangkaan Malaysia (2014), populasi penduduk Pulau Pinang adalah 1.663 juta orang iaitu Cina (42.2 peratus), Melayu (41.3 peratus), India (9.8 peratus), bangsa-bangsa lain termasuk warga asing (6.7 peratus).

Bagaimanapun dari sudut pemilikan tanah, Pejabat Tanah dan Galian pada 2010 telah mengeluarkan statistik bahawa pemilikan tanah oleh kaum Cina di Pulau Pinang mengikut bilangan hak milik adalah sebanyak 64 peratus, manakala Melayu pula hanya 28 peratus dan India sebanyak 8 peratus.

Ini bukan isu perkauman, ini adalah fakta dan timbanglah sendiri mengikut neraca yang sihat dan adil. Tepatkah peratus pemilikan tersebut jika dibandingkan peratus bilangan penduduk? Adalah lebih baik Kelantan yang diktakan muflis ini jika dibandingkan dengan Pulau Pinang dari sudut menjaga hak pribumi bumiputera dan keadilan untuk rakyat.

Anonymous said...

sambung....

Untuk makluman Guan Eng juga, sumber dari Khazanah Research Institute pada tahun 2016 juga menunjukkan Pulau Pinang sebagai negeri ketiga tertinggi dari sudut ketidakmampuan rakyat untuk membeli rumah. Sekalpun gaji bulanan (pertengahan) rakyat Pulau Pinang berada di angka RM4,702.00 namun harga rumah (pertengahan) di negeri tersebut ialah RM295,000.00 berbanding Kelantan yang walaupun gaji bulanan (pertengahan) di negeri ini ialah RM2.716.00 namun harga rumah (pertengahan) di negeri ini hanyalah sekitar RM157,740.00. Ia sekaligus meletakkan Pulau Pinang berada di tangga indeks 5.2 iaiti sangat tidak mampu dimiliki berbanding Kelantan hanya di tangga indeks 4.8. Apa yang lebihnya Pulau Pinang sehingga anda melabelkan kami sebagai negeri hampir bangkrap?

Suka untuk saya nyatakan kepada Guan Eng, Kelantan telah mencatatkan penurunan kadar kemiskinan sebanyak 1.8% daripada 2.7% pada 2012 kepada 0.9% pada tahun 2014. Pencapaian ‘negeri bangkrap’ ini juga dari sudut anggaran tahunan hasil negeri meningkat dari tahun ke setahun di mana pada tahun 2017, Kelantan mengunjurkanmemperolehi hasil sebanyak RM636.98 juta yang meliputi hasil cukai sebanyak RM179.67 juta, Hasil Bukan Cukai sebanyak RM308.02 juta dan Terimaan Bukan Hasil sebanyak RM149.29 juta. Jumlah tersebut menunjukkan berlakunya peningkatan dalam hasil sebanyak RM43.18 juta ataupun sebanyak 7.27% berbanding dengan anggaran hasil tahun 2016 sebanyak RM593.80 juta.

Adapun kegagalan pemimpin kami membeli rumah banglo yang dilengkapi dengan kolam renang, ia bukanlah kerana Kelantan tidak mempunyai wang dan hampir bangkrap, tetapi negeri ini sudah diasaskan di atas prinsip Membangun Bersama Islam. Prinsip ini sudah cukup menyejukkan tanpa memerlukan kolam renang untuk menurunkan suhu kepanasan. Hakikatnya, membuat perbandingan ‘apple to apple’ di antara dua buah kerajaan negeri ini adalah tidak adil kerana banyak lagi faktor perlu ditimbangkan, namun menuduh dengan bahasa kesat bahawa Kelantan ialah sebuah negeri yang bangkrap dan muflis ialah satu tuduhan yang sangat tidak berperikemanusiaan.

Kelantan terus ditadbir dengan baik oleh kerajaan PAS. Projek-projek persekutuan sekalipun ada yang mengalami diskriminasi, namun sebahagiannya berjalan sekalipun pemimpin negeri tidak berpegangan tangan mesra dengan pemimpin UMNO di atas lantai kaca. Cukup hanya sekadar bergambar bersama pun sudah dilambakkan dengan tuduhan ‘UG’ oleh lidah-lidah pengikut Guan Eng.
Saya hanya memilih menjawab beberapa serangan sahaja sebelum menjawab beberapa isu lain. Samalah seperti seperti kata Guan Eng sewaktu ditanya kenapa tidak menyaman Ketua Pemuda PAS Pulau Pinang, jawabnya “Kenapa perlu membuang masa..?”

Saya syorkan kepada Guan Eng, nikmatilah hari-hari terakhir sebagai seorang manusia yang bebas dengan sebaik mungkin. Bimbang nanti jika anda ‘ke dalam’ untuk kali kedua, lebih ramai yang bergembira daripada yang bersimpati dengan nasib tuan.

Anonymous said...

Taman manggis mana?mana taman manggis haah?kakakah..

Anonymous said...

Teori sibahlool..

Anonymous said...

mopti anwar peliwat kata kalau nak berzina dan meliwat, buat di bilik tertutup... jangan di tangkap atau diambil tindakan.... anjing 93.4% hangguk2 tanda setuju....

Anonymous said...

Tunku aziz dah kena saman..ko pun nak berteori jugak..andaian sape2 boleh buat..

Anonymous said...

Itulah sebab semua mangsa banjir besar 2014 di kelantan dah dapat rumah..

Anonymous said...

sekali lagi PAS sekongkol bangang dgn DAP, sampai mati aku dan keluarga takkan pangkah pas lagi.

Anonymous said...

PORT DICKSON - Projek pembinaan pangkalan udara baharu Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM) di Sendayan, Seremban kini sedang rancak dijalankan dan setakat ini telah siap sebanyak 40 peratus.

Panglima Tentera Udara Jeneral Tan Sri Roslan Saad berkata mengikut perancangan, pangkalan udara baharu ini dijangka siap sepenuhnya menjelang penghujung 2016 dan mula beroperasi awal tahun berikutnya.

"Pangkalan berkeluasan 303 hektar bakal menempatkan lebih 1,500 anggota. TUDM akan menjadikan pangkalan itu sebagai pangkalan latihan dan menempatkan unit-unit latihan yang terdapat di setiap pangkalan udara di seluruh negara di satu lokasi sahaja.

"Pangkalan udara baharu ini bagi menggantikan pangkalan sedia ada di Sungai Besi," katanya pada sidang media selepas majlis perbarisan pembubaran dan pemakaian pingat Perkhidmatan Negera Bangsa-Bangsa Bersatu (PNBB) kepada Malaysian Battalion 850-2 (Malbatt 850-2) di padang kawad Pusat Latihan Asas Tentera Darat di sini, hari ini.

Turut hadir ialah Panglima Angkatan Bersama Leftenan Jeneral Datuk Baharom Hamzah, Panglima Latihan Tentera Darat Mejar Jeneral Datuk Suhaimi Mohd Zuki dan Assisten Ketua Staf Operasi Eksesais MK TL Laksamana Muda Datuk Pahlawan Mior Rosdi Mior Mohd Jaafar.

Katanya selain dijadikan sebagai pusat latihan ikhtisas bagi melatih pegawai dan anggota dalam bidang logistik, pentadbiran serta pengurusan, pangkalan udara baharu ini juga akan menempatkan Markas Pemerintahan Latihan.

Katanya kira-kira 30 peratus daripada pangkalan tersebut akan dirizab sebagai kawasan hijau untuk dijadikan tapak latihan anggota, selain pembangunan masa depan.

"Pembangunan pangkalan udara baharu ini merupakan satu peluang untuk memperkemaskan lagi struktur pendidikan dan latihan lanjutan ketenteraan yang profesional, menjurus kepada keperluan bantuan untuk menyokong pengoperasian aset TUDM.

"Untuk mencapai matlamat tersebut, pelbagai kemudahan dan peralatan moden akan disediakan di situ bagi melengkapkan semua anggota dengan kemahiran profesional dan teknikal," katanya.

Anonymous said...

ko papa miskin kedana setakat bersorak jer la. orang lain kaya sedikit pun tak jadi kudis. jangan jadi ratu naga..sembang klcc pun bolih runtuh. bil letrik kena potong pun tak bolih bayar. paw sana paw sini. orang malas layan. lompat masuk pkr.
sama jer yidin ngan boboi.
ted ko nak kaya lebih baik bukak pusat judi dan jual ayam pakai kasut tinggi kat selangor ni. gerenti pbt dan pihak berkuasa tak ambil tindakan.

Anonymous said...

Melayu di penang berapa peratus..masa bn perintah berapa peratus tanah milik melayu?cuba bagi statistik untuk perbandingan dulu dan sekarang..

Anonymous said...

taman manggis takde... rumah banglo noswimmingpool ade... tapi hanya tokong je boleh dapat... sebelum kene sita dengan mahkamah sementara tokong masuk penjara makan nasi anjing free... bukan aku cakap, si anak dara tua teresa kok-te yang sebut begitu....

Muahahahahahahahaha

Anonymous said...

9:54 memang bahalol

Anonymous said...

mintak fakta dari org lain, lebih baik jgn buat komen terus ..

Anonymous said...

Kalo nak kaye belajo dengan najib dan jho lo..hi3

Anonymous said...

baru kena saman... belum kalah saman... tapi anjing 93.4% ingat tu dah satu kemenangan untuk si boboi botak..... lawak bangang dari anjing 93.4% .....

kah kah kah kah kah kah

Anonymous said...

Masuk dalam taman manggis yg ko heboh2 dulu..bukti taman manggis masuk dlm mahkamah tak?

Anonymous said...

dah kaitkan dengan bn pulak... yang bergaduh besar pas dengan dapig... si anjing 93.4% tu faham bahasa ke tidak...???

Anonymous said...

Sooo anwar dah liwat jubor ko laa..berak ko nesti lawas...hi3

Anonymous said...

bagaimana kalau pas terima kerjasama parti bunga, tapi dalam masa yang sama parti bunga jalin kerjasama dengan dapig... saudara akan pangkah yang mana?

Anonymous said...

Dulu ko heboh2 bukti taman manggis..

Anonymous said...

akhirnya ko mengaku jugak Najib cerdik dan bijak serta bijaksana.

bukan mcm madey, bodoh, buat kerja sorok2 sampai rugi beratus bilion wang negara. kemudian salahkan penyokong mcm ted kentot and gang, sedangkan madey sendiri tau dorang tu suma bangang2 belaka.

Anonymous said...

si anjing 93.4% memang begitu...fakta tarak, sembang je lebat....

Anonymous said...

Ko yg bahlol..andaian bahlol...bukti tak ade..

Anonymous said...

10.09 - aku pasti pangkah bn. sbb bn dah terbukti berjaya pimpin negara.

hanya madey aje yg burukkan nama bn.

Anonymous said...

Ko nak fskta yg mana budak balol 100%

Anonymous said...

Tak kisah la taman manggis ke banglo noswimmingpool ke.... yang penting si tokong memang pakar putar belit. Konon kerajaan negeri takde perniagaan dengan phang li koon... anjing 93.4% anggap tu bohong sunat je kot....

kah kah kah kah kah kah

Anonymous said...

Memang parti pimpinan perompak bagus..

Anonymous said...

fakta u-turn ko sapa yg mau?

Anonymous said...

kalau nak kaya cepat belajar dengan adam rosly, jual nasi lemak kat bangla, nepal, myanmar dah mampu beli rumah banglo ala disneyland....

Anonymous said...

Memang najib bijak..kalo bodooh dia dia tak simpan duit songlap dlm akaun dia..hahaha

Anonymous said...

yg kata perompak tu madey pemimpin bangang ko, sbb dia dah tak dapat nak rompak negara dan lagi dan lagi dan lagi ...

ko apa tau, otak dah rosak.

Anonymous said...

jadi ko memang setuju la anwar tu peliwat kan?? Air mani pancut merata-rata.... terpancut sendiri dalam jubor jantan lain pulak....

Muahahahahahahahaha... anjing 93.4% percaya habis bila anwar kata begitu..... bodoh nak mampus...

Anonymous said...

Anwar peliwat xjdk pm.
Tp najib peliwat jdk pm.
Ada jugak anjing sanggup berPM kan peliwat berkenaan.

Anonymous said...

anjing 93.4% kuat menyalak dari dulu kini dan selamanya. Masuk bertanding pilihanraya kalah banyak jugak...

Anonymous said...

1016 - yg kata duit songlap tu ko sorang + 93.4% yg biol2 + madey.

yg lain tak percaya pun. tak caya tanya zeti aziz ...

Anonymous said...

Ko bagi statistik...bagilah yh boleh buat perbandingan..bahlol ooi...kelantan dah diketahui negeri miskin..

Anonymous said...

alhamdulillah.... anjing 93.4% terima juga akhirnya yang ANWAR TU PELIWAT.... bukan satu konspirasi, ye tak....

Muahahahahahahahahaha

Anonymous said...

Sape berani siasat dia walau tak ade kuasa daah..cakap madeyrompak tapi takut nak siasat..andaian ko ato hearsay..

Anonymous said...

apalah yg 93.4% tu boleh tolong, biol2 sumanya. menang pru? citer gempaq dlm blog2 bolehlah.

nasib baik madey ajak kuar umno masuk parti bunga, selamat umno.

syukur alhamdulillah.

Anonymous said...

Sudahlah...kalo najib tak songlap kenapa takut tangkap jho lo..msingapre.AS danswiss plak siasat jho lo...bahlol 100% ko ni

Anonymous said...

Ha3 tanya zeti aziz..ape punye putarbelit koni bahlool tolol

Anonymous said...

cuba tanya boboi botak... dia hulur salam kerjasama dengan pas sempat tak tanya pas naya orang asli ke tak???

Muahahahahahahahahaha

Anonymous said...

Selamat?..pru nanti tau laa

Anonymous said...

apa kena mengena jho lo tu dgn ko?

dia pecahkan dara mak ko ke?

jho lo tu sapa? ada ke dia kebas wang negara atau terlibat rompak negara mcm madey?

Anonymous said...

10:23 Si Bahalol umnonok dulu kini dan selamanya bahalol bagi komen bahalol

Anonymous said...

dah tak jadi exco dia tanya la... masa jadi exco, semua dia senyapkan... takut hilang jawatan...

Anonymous said...

10:28 BODOH tu simpan sikit..

Anonymous said...

Dlmakaun najib2.6 billiontuduitderma bapak bahlol100% la kalo bukan duit songlap..hi3

ted manoff said...

Si Bahlol yg beri komen bahlol...

Anonymous said...

pas nak pecat siapa ke, tak pecat siapa ke peduli apa aku... aku bukannya sokong pas... ko pergi suruh boboi botak tanyakan pada pemimpin pas pasal semua pertanyaan yang bersarang dalam kepala lutut ko tu....

Nanti cakap dengan boboi botak ye.... takut dia nyanyuk macam bapak dia pulak.... naya tu...

Muahahahahahahahahaha

Anonymous said...

bukti taman manggis tokong dah suruh kroni dia sorokkan... bukti banglo noswimmingpool tak sempat nak simpan... cukup badfengshui kes masuk mahkamah.... yang penting, tokong tu memang kaki putar belit...

Anonymous said...

eleh 1028.

bukan ke 93.4% yg bodoh2 mcm ko yg madey heret kuar umno krn madey tak mau ko malukan umno dgn komen2 bangang ko mcm kat sini.

takkan malu pulak nak ngaku, kata pulak org lain yg bangang !!

ooppps .. ye betul2 .. org bahalol mana mau mengaku diri dia bahalol. dia tetap kata org lain yg bahalol.

kahkahkahkahkahkahkah

maklumlah org bertuankan perompak wang negara dan peliwat mmg mcm tu ..

Anonymous said...

Memang bahlol kalotak tahu kaitan

Anonymous said...

10:12 memang sah bahalol

Anonymous said...

Ko memalukannajib banyak benda tsk tshu..merapu dengan putarbelit..hi33 bahlol

Anonymous said...

hehe... ko cuba jilat bontot tokong... nanti dia bagi la statistik yang ko harap-harapkan sangat tu.....

Muahahahahahahahahaha

Anonymous said...

Kikikiki..
Anwar mmg peliwat.
Tp anjing 6.6% bangang ingt lawan najis sbb anwar nk jdk pm.
Anwar peliwat lbgt gay xmensucikan najis....

Muahahahahahahahahaha

Anonymous said...

Pelieat tu dahjubor ko betapa kali?berak ko medti lawas...sebsb tu ko jadi bahlol

Anonymous said...

fakta anwar tu bukan peliwat... ada berani??

Anonymous said...

Komen ikut tajuk

Dah tahu Kelantan gagal, kenapa terhegeh hegeh menyondol macam babi hutan nak lepas gian mengawan?

Ohh..lupa, memang pemakan babi rupanya.

Anonymous said...

najib songlap duit dari mana?? mahkamah mana yang buktikan najib tu songlap duit???

Anonymous said...

Botak dh tnya. Pas nk duit. Umno je bleh bg duit. Sesuai la curi balak dgn curi duit berkawan baik.

Muahahahahahahahahahaha

Anonymous said...

2,6 billion dlm akaun najib derma bapak ko laa..bukanduit rompak 1mdb

Anonymous said...

Najib tak ada sbb nak malu pun ...

dia tak pernah guna kroni rompak wang negara mcm Madey sampai BNM hampir bangkrap, BMF sampai tutup, Petronas jadi tempat bail-out company anak2.

Anonymous said...

Ko tahu per pasal politik..

Anonymous said...

hehe...'perompak' tak pernah dibuktikan bersalah oleh mana-mana agensi kerajaan atau mahkamah...

tapi peliwat yang bakal jadi PM kalau PH jadi kerajaan dah pasti bersalah kerana meliwat jubor jantan.... bukti air mani yang tak dapat disangkal oleh sesiapa pun...

Anonymous said...

Dsh kenapa tangkap madey..kuasa ade...hi bshlol..nak tunggu madey gol dulu..sembang jer lebih

Anonymous said...

bukan fakta u-turn dah... siap fakta alih tiang gol lagi....

hehehehehehehehe

Anonymous said...

Teori jer lebih..madey dah lama cakap tangkaplaa kalo ade brani

Anonymous said...

polis, sprm, bnm berani siasat... tunggu je la... doakan supaya cepat sikit atok ko tu kena siasat eh.... cepat sikit ko berambus dari asyik menyalak kat sini je...

Anonymous said...

Najib tak guna kroni dia cina jho lo..billion2 duit 1mdb hilang..

Anonymous said...

mengikut tilekan hamba,

BN melalui UMNO akan menang bergaya PRU14 nanti.

Sbbnya mudah aje, penganut2 lgbt 93.4% mcm tak siuman menyalak salah bukit dan gunung.

Anonymous said...

macam mana kata duit songlap kalau sprm, polis sendiri siasat kata tiada kes pun????

Takkan nak ikut 'inspektor madey kerala' punye siasatan pulak kot....

Anonymous said...

Komen ikut tajuk

Dah tahu Kelantan gagal, kenapa terhegeh hegeh menyondol macam babi hutan nak lepas gian mengawan?

Ohh..lupa, memang pemakan babi rupanya.

Anonymous said...

pru nanti fuckatan 69 yang paling selamat.... selamat dikebumikan macam pakatan rakyat... batu nisan pun dah tak jumpa...

Anonymous said...

Tilekan??!!..itu kerja khurafat..hanya bahalol umnonok yg buat..

Anonymous said...

hehe... tu ikut undang-undang bapak ko ke??? Tak bersalah kene tangkap orang lain, kalau tak tangkap si polan si polan dah confirm kamu bersalah.....

Lawak.. lawak... ikut undang-undang nama madey koyakutty laws'...

Anonymous said...

puak 93.4% ni lebih rela percayakan cakap Bapak Ular dan Bapak Ayam dari cakap manusia.

nak buat cam mana?

Anonymous said...

anjing 93.4% memang bahalol..

Anonymous said...

Bukan umno ke yg terhegeh hegeh nak mengawan smpi sanggup baling 90 juta?..betul sangap da umno nak mengawan..

Anonymous said...

Walaupun dah tua, tapi seni akrobatik lks masih hebat.
Bayangkan, dia boleh masukkan kepala dia di celah kelangkang sendiri sambil jilat jubor dia.

Anonymous said...

hehe... anjing 93.4% kata duit rompakan, tapi sprm siasat tiada kes... bahri takde maklumat ke nak bagi anjing-anjing 93.4% tu... suap la sikit, nampak bodoh betul anjing-anjing 93.4% tu...


Muahahahahahahahahaha

Anonymous said...

nak buat cam mana?

Oohh.. itu senang jer..bagi jer komen bahalol mcm ngko

Anonymous said...

Hilang 90 juta pulak dah...memang betul kau ni beromen dgn pemakan babi

Anonymous said...

Tak bole lawan seni shopping menyoping Mak Badak

Anonymous said...

hehehe.... politik kena cakap tak serupa bikin seperti pemimpin-pemimpin parti kuali. Bapak kata takkan ade kerjasama dengan pas, anak dia yang botak nak sangat hulur kerjasama dengan pas.... cuma malu sikit nak tunjuk sokongan dalam perhimpunan ruu355 nanti... kalau ruu babi tajaan dapig, parti bunga mesti sokong punya...

Anonymous said...

Hari ni 90 juta, lepas pkl 12 jd 180 juta pulak, pkl 10 esok jd 60 sen pulak.

Patutlah mulut ada bau babi, beromen dgn pemakan babi

Anonymous said...

berapa billion yang hilang tu??? Ade no. repot polis kata kehilangan tak???

Anonymous said...

Zaman najib memang banyak yg hilang!!..macam pencacainya jugak..hilang maruah

Anonymous said...

tilekan kerja khurafat...

ramalan ted kentot 1 jota lembu di padang ragut dataran merdeka november lepas tu kerja apa pulak????

Anonymous said...

Ini cerita seni akrobatik jilat jubor sendiri lah...bahlol.

Anonymous said...

14 tahun madey berhenti jadi pm..baru sekarang nak kata madey merompak..selama ni ko buat pe?sekongkol dengan madey..

Anonymous said...

anjing 93.4% pulak hilang akal... kesian beb..

Anonymous said...

Pkl 10 esok jd 60 sen???...err .. minyak naik lagi ker cai???

Anonymous said...

Ini cerita seni akrobatik jilat jubor sendiri lah..

Anonymous said...

Merapu daah si bahlol belaan najib bila hilang punca..hi3

«Oldest ‹Older   1 – 200 of 264   Newer› Newest»
 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates