February 13, 2017

115 Hutang Luar Singapura 2015 Adalah Sifar, Ratib Penyokong ProTun Dan Pembangkang


Poster murahan di atas yang hanya menggunakan Microsoft Power Point disebarkan oleh minions ProTun dan juak-juak pembangkang di laman-laman sosial. Kononnya, hutang luar Singapura adalah sifar pada 2015.

Juak-juak ProTun dan minions pembangkang ini kalau memberikan fakta, memanglah ke laut. Maafkan mereka. Sejak bila mereka pandai pun. Kalau pandaipun, sama spesis dengan Rafizi Sotong sajapun, kaki pembelit.

Hutang luar kasar Singapura (kalau mengikut kiraan yang sama bagaimana zombies pembangkang mendapat kiraan RM852.9 billion seperti poster di atas) adalah SGD1,855,548.800 atau RM5,481,339,900 atau RM5.48 TRILLION.

Tidak percaya ka? Tidak perlu ambil cakap CTS bulat-bulat. Baca sendiri dari laman web rasmi Statistik Singapura di sini. Kiraan yang sama untuk Malaysia, rujuk Bank Negara Malaysia, di sini. (Di bawah item 'Gross External Debt'). Minions ProTun dan juak pembangkang juga boleh merujuk sumber Wikipedia, di sini.

115 comments:

Anonymous said...

Dari mana duit bakal dikorek Kementerian Kewangan untuk membayar hutang 1Malaysia Development Berhad (1MDB) sekiranya International Petroleum Investment Company (IPIC) berjaya tuntut RM26.5 bilion?

ted manoff said...

Maaf..sekadar bertanya..hutang malaysia tuu termasuk hutang 1mdb tak..?hutang 1mdb tuu sapa mau bayar...?sekadar bertanya jerr...jgn marahh..๐Ÿ˜ž๐Ÿ˜ž

patah amin said...

Pork u rizal

Anonymous said...

duit atok madey songlap wang forex 1993 boleh setelkan.

Anonymous said...

ted kentot, bila tokong nak buat upacara pijak gambar 4 bekas wakil rakyat DAPig Melaka sepertimana yang mereka buat pada gambar bekas wakil rakyat melayu DAPig tahun 2008 kat Perak dulu???

Kalau ted kentot ada info tolong bagitau aku eh.... aku nak join pijak 4 ekor cina tu dengan gambar kepala tokong guan eng sekali.....

Muahahahahahahahahahahaha.....

Anonymous said...

bab muhung memuhung ni, kita serahkan pada macai 93.4%.....

Anonymous said...

Felda, FGVH beroleh ganti rugi RM70,000


KUALA LUMPUR 13 Feb. - Felda dan anak syarikatnya, Felda Global Ventures Holdings (FGVH) Sdn. Bhd. beroleh ganti rugi RM70,000 setelah memenangi kes saman mereka terhadap Presiden PKR, Datin Seri Dr. Wan Azizah Wan Ismail dan dua lagi berhubung penerbitan dua artikel berbaur fitnah dalam akhbar mingguan, Suara Keadilan, kira-kira tujuh tahun lalu.

Pernyataan fitnah itu terkandung dalam artikel pertama bertajuk ‘Felda Bankrap’ yang diterbitkan pada 22 Jun 2010 dan artikel kedua berserta gambar bertajuk ‘Kontroversi’ dan ‘Bina Bangunan RM662 juta Hanya Libatkan Tiga Individu’ bertarikh 29 Jun 2010 yang diterbit dan diedarkan oleh akhbar itu.

Jumlah ganti rugi tersebut ditaksirkan oleh Timbalan Pendaftar, Norfauzani Mohd. Nordin di Mahkamah Tinggi di sini hari ini.


Ia merangkumi ganti rugi am, ganti rugi teladan dan ganti rugi teruk.

Pada 17 Oktober 2014, Hakim Datuk Kamaludin Md. Said dalam keputusannya menyatakan, mahkamah terikat dengan keputusan Mahkamah Rayuan bahawa Felda sebagai sebuah badan berkanun mempunyai hak untuk memulakan prosiding undang-undang

ted manoff said...

Bongok mcm jendol mat maslan 3suku..kikikikikiki.. Tun dh kata nk siasat silakan..pergilah buat laporan..kenapa sampai sekarang tiada tangkapan..sebab tiada kes..nii semua wayang pm najib saja yg akhirnya dia sendiri yg dpt malu akibat tuduhan palsu..kikikikikiki๐Ÿ˜œ๐Ÿ˜

Anonymous said...

Boleh cover ke rm70k tu dengan 4.3 billion yg lesap? Ternak ikan paus konon..ptuihh

Anonymous said...

hehehe.... kebodohan ted kentot terserlah sepertimana dia dakwa tokong guan eng tak bersalah dalam kes banglo noswimmingpool tak lama dulu. Bila nak siasat la, bila nak tangkap la... hehe...

Waktu guan eng dihadap ke mahkamah, dia pulak yang meroyan kata kerajaan zalim....

Muahahahahahahaha... wayang pala bana kamu ted kentot....

Anonymous said...

4.3 bilion tak lesap pun... ted kentot masih ketinggalan keretapi....

muahahahahahahahahaha

ted manoff said...

Khabarnya berjuta duit rakyat melayang..hebatt permainan pm najib..bila dh tak dpt sokongan di situlah wang main peranan..pru14 umno hanya tinggal sejarah..๐Ÿป๐Ÿป

Anonymous said...

IPIC dah berjaya kes mahkamah ke?

ted manoff said...

Jadii mana pergi 4billion wang felda tuu..?masuk dlm akaun sapa..? ๐Ÿ’ธ๐Ÿ’ธ๐Ÿ’ฒ๐Ÿ’ฐ๐Ÿ’ฐ

Anonymous said...

Puak-puak bongok ni tak faham sebenarnya, shahrir cuma tanya, dia tak ckp pun duit tu lesap.

Anonymous said...

hehe... 'khabarnya' tu macam hearsay juga tak???

Ye la, kita hangguk-hanggukkan je....

Bukti tarak... hearsay.. angguk-angguk... letak jawatan.. jadi bebas...

Muahahahahahahahahaha..

Jadi, apa khabar upacara pijak gambar tu?? Hearsay.. tak buat jugak la, sebab yang keluar parti tu cina. Kalau melayu yang keluar parti rasis tu, semalam adun keluar parti, hari ni babi dapig buat kenduri pijak gambar... ye tak???

Wakakakakakakakakaka

Anonymous said...

hehe... betul2 ketinggalan keretapi... internet 4g kebanggaan ko dah jadi 1g je ke????

Muahahahahahahaha

Anonymous said...

ted kentot memang bongok... semulajadi sejak azali...

Hahahahahahahahahaha

Anonymous said...

Kahkahkah..

Anonymous said...

Bodoh sial, takkan kau tak tahu najib bagi dedak apa utk 4 ekor pemimpin Dap yg kluor parti tu? Kau kan tali beruk Guan eng sial.

PPBM - Parti Penjilat Bontot Mahathir. said...

Sebarang cubaan untuk 'cut and paste' artikel bloggers ProTun dan minions pembangkang dalam ruangan komen akan dipadam. Harap maklum.

Terima Kasih.

ted manoff said...

Kahkahkah.. Duit tuu mmg dh lesap pun..sharir nii nk cover tapi xpandaii..bila dh di warning sama pm najib dia buat uturn plk..isa samad dh pegang teloq pm najib.. Kikikikikiki↪⤴↩

Anonymous said...

Demi najib, tahinya pun sanggup macai telan hahahahhaha

Anonymous said...

Teloq = bebola daging najib

Anonymous said...

Muka najib macam clown

Anonymous said...

kah kah kah kah... iye ke dah lesap?? Rapussy tak keluar data kata lesap pun....

Muahahahahahahahahaha

Anonymous said...

hehehe... komen bahalol yang mampu si macai 93.4% keluarkan bila dah tak mampu berhujah....

Muahahahahahahahaha

Anonymous said...

PAS TOLAK KERJASAMA DENGAN PPBM

PAS tidak akan bekerja sama dengan mana-mana pihak yang mempunyai politik secara langsung atau tidak langsung dengan DAP dan Parti Amanah Negara (AMANAH).PAS tidak akan bekerja sama dengan mana-mana pihak yang mempunyai politik secara langsung atau tidak langsung dengan DAP dan Parti Amanah Negara (AMANAH).

“Tak perlu tunggu sebulan dengan BERSATU, kita sudah ada dasar,” tegas Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang ketika diminta mengulas kenyataan Pengerusi Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM), Tun Dr. Mahathir Mohamad yang memberi tempoh sebulan untuk PAS memutuskan sama ada mahu bekerjasama dengannya atau tidak.

Jelas ahli Parlimen Marang itu, PAS tidak akan bekerja sama dengan mana-mana pihak yang mempunyai politik secara langsung atau tidak langsung dengan DAP dan Parti Amanah Negara (AMANAH).

“Dasar (kita) tidak kerjasama dengan parti yang ada hubungan dengan DAP dan AMANAH. Kita sudah buat keputusan, semua parti ada hubungan dengan DAP dan AMANAH, kita tak ada hubungan dengan mereka.

“Tak perlu tunggu (BERSATU). Bila dia dah ada hubungan dengan DAP dan AMANAH, habislah,” katanya kepada pemberita dalam sidang media selepas merasmikan Konvensyen Kebajikan PAS di Auditorium Majlis Perbandaran Ampang Jaya (MPAJ) di Ampang pada Ahad.

Malah, Abdul Hadi juga menolak untuk berjumpa dengan mantan Perdana Menteri itu untuk berbincang mengenai kerjasama kedua-dua parti disebabkan PPBM mempunyai hubungan dengan DAP dan AMANAH.

Bagaimanapun kata Abdul Hadi, hubungan dengan PKR akan ditentukan dalam Muktamar parti Islam itu pada 28 April ini di Alor Setar.

“PKR pun kita akan buat keputusan masa Muktamar nanti,” ujarnya

Anonymous said...

Menyampah la politik skang nih...rakyat jer susah...pemimpin semua kaya raya...
Tahap anak ikan mak lampir pun blh buat bunglow disneyland...cilakak...

Anonymous said...

Tak pun...cuma..sampai lah ni tiada waran tangkap dari SR atau wsj.suruh tangkap Ds najib..Doj pun tak ada.. Mahkamah singapore pun tak ada... Switzerland pun tak ada..hbis..mcmmana tu..nak kata Ds Najib bersalah..tiada laporan polis nak kata Fs rasuah Sprm pun tak ckp apa2.. So kalau Rba ada bukti. Serahlah..buat apa menyalak kat sini.. Tentang duit Felda tu..kami bukan orang felda kan dan kami bukan ahli lembaga pengarah..so mana kami tahu..yng kau tanya soalan tu kat sini buat apa...lol

Anonymous said...

sedihnyeeee.... apa la yang boboi botak nak kencingkan pada pengikut dia lepas ni ek..

Jumpa pas bual-bual kosong, keluar pejabat pas kata pas setuju buat kerjasama.....

Muahahahahahahahaha... belajar muhung dari siapa la tu....

Kah kah kah kah kah

Anonymous said...

kita tunggu sepina dari perancis je la camni... yang lain kelabu asap tul... pasrah dalam rela...

Muahahahahahahahahaha

Anonymous said...

hehe... muka macam clown sekarang adalah guan eng... tambah sekali dengan hidung panjang.. memang masyukkkk..

Anonymous said...

macam mana nak menang pru14 nanti ni??

Pas tak minat bergabung...

MP / Adun dapig keluar parti...

Nenek jijah kena saman...

Madey dok memerap kat ijn...

Aduh... pening kepala aku ni..

Anonymous said...

229 Si Bahalol umnonok dulu kini dan selamanya bahalol menghoyan bagi komen bahalol

Anonymous said...

217/239 Si Bahalol umnonok yg sama, dulu kini dan selamanya bahalol meghoyan bagi komen bahalol

Anonymous said...

2:30 Si Bahalol umnonok dulu kini dan selamanya bahalol bagi komen bahalol

Anonymous said...

240/243..Bahalol Bahalol umnonok dulu kini dan selamanya maintain bahalol

Anonymous said...

251 Si Bahalol umnonok dulu kini dan selamanya bahalol maintain bahalol

Anonymous said...

Kalau pening, telan taik najib.

Anonymous said...

256 Si Bahalol (bahalol yg sama..sian) umnonok dulu kini dan selamanya maintain bahalol

Anonymous said...

Cuba kau tengok betul2 gbr najib di atas..sebijik macam clown

Anonymous said...

301 Si Bahalol (sekor jer pun Bahalol ni) umnonok dulu kini dan selamanya bahalol bagi komen bahalol

Anonymous said...

238/241/242..Bahalol Bahalol umnonok dulu kini dan selamanya bahalol bangga bagi komen bahalol

Anonymous said...

304 Si Bahalol umnonok dulu kini dan selamanya bahalol perasan lawak

Anonymous said...

Kalau Malaysia banyak hutang masih boleh diterima kerana Malaysia bina banyak sekolah dan tanggung sekolah vernakular. Kalau singapura banyak hutang tak tahu kenapa wal hal di sana sekolah tak banyak dan tiada sekolah vernakular tanggungan kerajaan.

Anonymous said...

Dapat kat anak dan menantu lingkop...bapa bersusah payah menjadikan spork terkenal...rupa-rupanye auta je lebih...xcerdik mana pun cinapek nih...nasib baikle xjdi kat malaysia nih...

Anonymous said...

kalau aku jadi pendedak pakatun aku akan tunjukkan hutang negara jiran bukannya sifar sebaliknya negatif yakni surplus +++. ini saja membuktikan kuantiti (95%) bukan faktor kejayaan sebaliknya kualiti waima serendah 5% masih mampu membuahkan hasil. muahahaha

Anonymous said...

Panjang keseluruhan jalanraya di Malaysia adalah berpuluh kali ganda dari Singapura. In fakta. Ini saja sudah cukup menggambarkan siapa banyak pakai fulus untuk pembangunan. kik kik kik

Anonymous said...

Pembangkang Malaysia memang bodoh
Kalau pembangkang cerdik dah lama BN tumbang pru.

Ulang

PEMBANGKANG MALAYSIA MEMANG BODOH.

Anonymous said...

Jumlah bantuan Brim untuk lima tahun yang diberikan kepada pendedak pakatun adalah berbilion dan kalau dikumpul jumlah itu dan disedekahkan kepada penduduk di sebelah selatan Tambak Johor, jumlah itu ada lebih dari cukup untuk menjadikan setiap warga Pulau Berkenaan jutawan segera. Nampak macam tak real tetapi itulah realitinya. Tak apalah nak makan dedak siapapun tapi usah membangangkan diri sendiri, wakakaka.

Anonymous said...

Mana2 pemberi komen yg beragama Islam diharapkan dapat melancarkan bacaan Surah Al-Fatihah dan Surah Yasin, krn kita akan mengadakan upacara bacaan Doa Selamat dan Kesyukuran utk UMNO/BN, dan mengikuti pembacaan Talqin utk PPBM/PKR/Amanah dan termasuk juga DAP atas pemergian mrk berempat selepas PRU14 nanti.

Ingatan ini dikeluarkan oleh Badan Perhubungan Ummah berdasarkan bancian yg mrk lakukan terhadap situasi politik semasa sehingga tarikh pengundian tersebut nanti.

Sekian utk makluman semua.

* Teropong Ghaib *

Anonymous said...

yang pening tu macai 93.4% ler.... itu pun tak reti nak hadam komen sinis aku....

kah kah kah kah... macai 93.4% bodoh nak mampus...

Anonymous said...

tak sama pun..

Anonymous said...

mat taik 3:13 tak reti nak berhujah... memalukan...

Anonymous said...

mat taik 3:15 tak reti nak berhujah... memalukan...

Anonymous said...

mat taik 3:17 tak reti nak berhujah... memalukan...

Anonymous said...

mat taik 3:19 tak reti nak berhujah... memalukan...

Anonymous said...

mat taik 3:27 tak reti nak berhujah... memalukan...

Anonymous said...

mat taik 3:20 tak reti nak berhujah... memalukan...

Anonymous said...

mat taik 3:22 tak reti nak berhujah... memalukan...

Anonymous said...

mat taik 3:24 tak reti nak berhujah... memalukan...

Anonymous said...

mat taik 3:28 tak reti nak berhujah... memalukan...

Anonymous said...

Betuuuuullllllllllll

Anonymous said...

Alhamdulillah PAS dah jelas menolak untuk berkerjasama dengan parti chap Bunga Penyamun Tua.

Itu satu tamparan dahsyat kerana sumber undi Melayu untuk tumbangkan undi Melayu UMNO majoritinya datang dr kerusin PAS.

Manakala DAPig pula sedang bergolak sakan kerana akar umbi benci pada Madey.
Mereka menolak kerjasama dengan parti penyangak tua.

Sekarang kelebihan besar buat UMNO BN. PAS mungkin hanya melihat UMNO shj yg boleh membantu untuk memartabatkan undang-undang Islam di negara ini.

Golongan liberal dan munafik yang bersarang dalam PAN, PgayR serta kumpulan Wahabi Malaysia menjadi musuh pada PAS. Mereka sudha jadi alat pd kafir untuk melawan RUU355, dengan segala macam fitnah.

Oleh itu PAS sangat memerlukan UMNO pada masa ini dan UMNO pun perlukan kekuatan PAS supaya Melayu yang berjiwa baik ini bersatu padu.

Insya Allah.. kita ada Allah Yang Esa. Caci maki terhadap Najib dlm blog CTS ini menggambarkan betapa kecewanya rba mereka dengan perkembangan terkini.

Tak habis2 main isu 1mdb yang sudah jelas tiada jenayah tiada rasuah tiada curi. Malah aset yg belum dicairkan dlm 1mdb melebihin unjuran hutang RM42 billion. Itu hutang seblum Sdra Arul Kanda ambil alih. Sekarang hutan 1mdb hanya tinggal separuh dari unjuran tersebut dan tidak melibatkan satu sen pun wang perbendaharan negara/ wang rakyat!

#HidupUMNO
#RespectMyPM

ted manoff said...

Kikikikikiki.. Ayat sedapkn hati..kahkahkah.. Yg penting ahli2 biasa pas masih bersama ph..setakat pemimpin atasan mkn dedaq bolehlah..cawangan2 umno difelda bagaikan hidup segan mampos xmau..kikikikikiki.. Pru14 umno tinggal sejarah...yehaaa..๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐Ÿ’ฎ๐ŸŒน๐ŸŒผ๐ŸŒป

Anonymous said...

PRU 14..umno yg GHAIB

Anonymous said...





Tu dia ah, banyaknya....17 keturunan tak habis banyar.



Anonymous said...

akar umbi PAS yg bersama golongan ulamak lebih ramai dr akar umbi bersetankan PH. Setakat nak puja Mat Sabo buncit kaki betina tu aku rasa tak kan kemana.. himpunkan manusia2 kotor penuh skandal diketuan mamak kerala laknatullah tu.. tggulah saat kehancuran.

Yang pasti PAS memang besar akar umbi.. yg xde akar..ade apa.. ialah bersatoo chap bunga.. harap boboi botak tu je iklan lebih. PH pulak berebut akar dengan pgayr. tggu pru nnt tau lah sapa yg nk kena hayun buluh ke kerusi ke.. yg nk buat kerja selama ini semuanya dr anggota Unit Amal PAS.

Unit Amal PAS keptuhannya hanyalah pada Presiden parti dan Majlis Syura. Itu yg Mamak bg warning paksa PAS ikut telunjuk kakinya.. bg masa kunun.. kasi penampar baru tau.. mcm samseng tamil.. pd PAS..pdhal dia sudah kecut telor.. tanpa PAS pakatan akan terkubur PRU14 nanti.. Insya Allah. AMinn!

Anonymous said...



episod skrg pakatan haraprak bukan isu nk betulkan UMNO atau bela rakyat (sbb mmg UMNO dh betul dan rakyat sudah sedia terbela), tp meluap2 tak tahan nafsu sgt dh mcm pengantin mlm pertama.. nk rampas jugak2 tampuk kuasa negara.

dgn kapasiti gabungan ketua2 gila, penyokong yg sama2 gila.. tak waras.. nk kata bodoh tp ada yg mempunya phd, tp kerana dasar hati yg kelam, termakan dengan pancing syaitan.. hari2 bersyair dengan fitnah yg sama. utk bina kebencian meluap2 pd UMNO BN.

Tp syukur dp Tuhan Yang Esa, kekuatan Melayu dlm PAS ckup kuat untuk menumbangkan Pakatan Haraprak. kali ini UMNO tk perlu kerja keras terlampau. Akr umbi UMNO skrg ckup bersedia untuk bertempur medah PRU14. bayang2 mnunafik kerala g sebelum ini bersarang dlm UMNO sudah tiada.. jd Insya Allah gerak kerja akan ckup licin, tiada duri dan batu api.

Di Bahagian2 juga kekuatan sudha mula disusun. biar puak parti pakatan gila ini sibuk dgn mainan alam siber mereka. yg penting di luar sana.. gerak kerja dan bersama rakyat.. berapa kerat sgtlah yg suka layan viral dan cerita bongok meloyakini. jauh sekali blog Celahkangkang dedak tajaan mamak penyangak!

Kekuatan DS Najib sebenarnya tak boleh disangkal. bukan sedikir sabotaj yg dilaluinya. Melibatkan agensi2 luar negara. tp Alhamdulillah beliau masih berdiri tegur. Menggunakan perang saraf menipu dna menakut2kan org UMNO BN dgn tiupan fitnah2 konon itu konon ini.. dn PALING KONON Najib akan ditangkap FBI September 2016 lepas.. adalah sarkas yg sama dimainkan oleh Anwar Peliwat Negara Penipuan 16 September.

Skrg gerak kerja UMNO BN tak terlalu sukar kerana PAS sudah secara rasmi tidak akan berkerjasama dengan Pakatan Syaitan yg diketuai Kit Sial atau Mamak Penyamun.. Alhamdulillah..SINAR BARU selepas PRU14 perpaduan ummah semakin dekat. Aminn.ya Robb!

Anonymous said...

tedbongok rejim BANGANG 93.6
alah ko boleh berloyar buruk lah puas2 nak maki ke carut ke buat le puas2 sementara stok dedak mamak masih ada.. realiti kt luar lain.. populariti pr dh merudum dn kebencian pd Najib sudah berkurang brbnding 2 thn lps. prn dn 2 prk lps berlaku ketika populariti najib sdng dijahanamkan..tp Alhamdulillah kptsn amat mengejutkan. pru14 Insya Allah satu kejutan kemenangn besar buat UMNO BN sbg tonggak kekuatan bangsa dn Agama. biar musuh lari lintang pukang. semoga Malaysia kembali aman dan tenang!

p/s : tedbongok.. lps pru14 nnt aku hrp ko xcabut lari lah ye. jgn lupa mkn ubt k.. baii.. kahkahkah

Anonymous said...

Ameen..Pru.14 ni..cepatlah.
Nak tgokk azmin the new tanggang tergolek dog..SPRm tgh ngintai ngintai tu..tunggu..kalau anak ikan dah masuk perangkap..zuraidah mana mahu lari..azmin..teressa tony pua..ni semua muka mkn duit tokey judi dn rumah urut. HANYA DI SELANGOR

Anonymous said...

Ko jgn la up mat sabu jer..kecik ati Mustapa Ali spenda XXL ...setiausa agung parti ISLAM taww..bab bab betina ni ko bole celen Mustapa Ali ker??!!..phuii!!

Anonymous said...

Ulasan bahalol umnonok utk hiburan menyedapkan hati Mak Badak dan Chief Penyamun

Anonymous said...

Ye la tu...mmg rakyat selangor tak sabar nak bermenteri besarkan Jamal Tuala..huhuhuhu

Anonymous said...

Alahaiii macai umno syok sakan dapat hadi bawang..bile buat ulasan tak bercampur dgn rakyat di bawah...ngko da bole beli sarung bantal gambo hadi bawang...alahaiii

Anonymous said...

bab betina boleh tanya mat sabumah... melekat bau nonok ooo....

Anonymous said...

kah..kah..kah komen balas mahameroyan macai mahazalim. tk kemana2 lah oii. cer jenguk kt tengkap luar tu.. realiti sbrnya.. xpyh lh buang tenaga kt sini.. realiti PH tgh kronik.. tggu masa nak lebur. tonggak kekuatan dlu dr PAS. skrg habiss, akr umbi pala hotak pe mcai dedak pan chap bonga klo xsuap xkuar rumah le..! Mat Sabon kaki betina pn tenggelam dh skrg.. dulu kokok sakan.. buleh habuan betina dgn dedak..dapig bela ckup2 lh jd barua.

Anonymous said...

komen 6.56 bahalol dari segala bahalol.

Anonymous said...

Dap adalah parti paling popular dalam PH. Ini fakta. Justeru bukan mudah untuk 4 wakil Dap mengundur diri dari parti yang paling popular dalam PH kalau tak ada sebab musabab yang munasabah. Apapun sebabnya tak berapa dihiraukan kerana umum lebih berminat pada persepsi. Persepsi inilah yang membuatkan ketua umum baru dan penasihat baru PH tak dapat tidur nyenyak memikirkannya. Yang lebih menghairankan bagaimana blogger 95% tak dapat info awal sebelum isu ini meletop?

Anonymous said...

Fuyyoo...Pas kuat??!!..da bole la declare PRU..asik dok meghoyan itu kuat ini kuat..cer declare tengok...

Anonymous said...

Bole ker lawan mostapa ali spenda XXL??!!..ngko dan mak badak pun bole masuk dlm spenda dia

Anonymous said...

Pelik....

Zaman TunM ... minyak bersubsidi dan tiada GST... kerajaan kaya sehingga rakyat tak dibeban dgn pelbagai pembayaran.

Zaman Najib, minyak ditarik subsidi, rakyat disuruh bayar GST. Macam mana kerajaan meskin sehingga rakyat dibeban pelbagai pembayaran tambahan. Mana perginya subsidi dan GST?

ted manoff said...

PUTRAJAYA PERLU BUANG KAKITANGAN AWAM RENDAH SEKARANG.. ( SETUJU ATAU TIDAK )


SUMBER
http://www.freemalaysiatoday.com/category/bahasa/2017/02/13/buang-kakitangan-awam-rendah-sekarang-kata-bekas-ketua-setiausaha/
Putrajaya perlu membuang kakitangan berjawatan rendah sementara ia masih mampu membayar pampasan, gesa seorang bekas pegawai kanan kerajaan.
Bekas setiausaha Kementerian Kewangan, Tan Sri Mohd Sheriff Mohd Kassim memberi amaran saiz perkhidmatan awam semasa akan menimbulkan masalah sekiranya berlaku masalah kewangan, lapor The Star.
“Birokrasi kerajaan berkembang dengan begitu besar sehingga ia bukan sahaja mengambil terlalu banyak sumber tetapi juga mewujudkan banyak kegagalan dalam ekonomi kewangan kami,” kata Sheriff di forum berkenaan tadbir urus sektor awam.
Menurut Sheriff, perkhidmatan awam semasa mempunyai kira-kira 1.6 juta orang penjawat bermakna Malaysia mempunyai nisbah penjawat awam kepada penduduk yang terbesar di rantau Asia Pasifik.
Menteri Kewangan II Datuk Johari Abdul Ghani baru-baru ini berkata ketika ini terdapat kira-kira 1 orang penjawat awam untuk setiap 19.37 orang penduduk, menyebabkan perbelanjaan kerajaan bertambah.
Johari bagaimanapun berkata tiada rancangan untuk mengurangkan jumlah penjawat awam.
Beliau juga dilaporkan berkata kerajaan tahun lalu membelanjakan RM74 bilion untuk membayar penjawat awam, meningkat daripada RM22 bilion pada 2003.
Sheriff memberi amaran sebarang kelewatan mengecilkan perkhidmatan awam boleh mencetuskan keadaan seperti krisis kewangan Greece.
Pada 2015, ekonomi Greece yang kekurangan wang membawa kepada pembekuan gaji dan pencen penjawat awam.
Sheriff berkata pembuangan penjawat awam perlu dilakukan sekarang ini sementara Putrajaya masih mampu daripada melakukannya ketika kurang berkemampuan.
Beliau berkata Malaysia boleh mencontohi kaedah negara lain seperti Indonesia, yang memberi kuasa kepada pegawai kanan kerajaan untuk memecat kakitangan yang tidak berprestasi.

Anonymous said...

Setuju...buang kakitangan yg kuat membangkang dahulu, diikuti dgn kakitangan yg kuat bersembang di cafe yg biasanya juga kuat mengutuk kerajaan sedangkan dia tak buat kerja pun, makan gaji buta.

Anonymous said...

Jamal dah letak jawatanlah... Bodoh

Anonymous said...

Hahaha...cts buat kelakar...jepun,AS dan singapork memang berhutang tapi banyak mana harta
Yg mereka jual?...najib tak jual harta negara kerana nak bayar hutang..cts dan macai najib makin lama makin pandai buat kelakar....maharaja lawak bermega2...
.

Anonymous said...

http://www.freemalaysiatoday.com/category/bahasa/2017/02/13/dr-mahathir-alu-alukan-laporan-polis-bodoh-mengenai-forest-city/

PETALING JAYA: Tun Dr Mahathir Mohamad mengulangi bantahannya terhadap usaha menarik pelabur asing membeli hartanah di Johor, sambil menyifatkan sekumpulan pertubuhan NGO yang mahu polis menyiasatnya sebagai “pekak, buta dan tuli”.
“Walaupun bodoh tetapi laporan polis yang dibuat berjaya menarik perhatian kumpulan yang pekak, buta dan tuli (PBT),” kata bekas perdana menteri itu dalam kiriman blog semalam.
“Yang saya hairan ialah kenapa orang PBT ini tidak report kepada polis akan laporan dalam beberapa akhbar oleh Bloomberg, sebuah agensi berita berkenaan ekonomi. Besar kemungkinan puak PBT ini tidak baca, atau kalau baca sekalipun tidak faham. Yang dilapor oleh Bloomberg lebih dari yang saya sebutkan dalam ucapan saya,” tulisnya.
Dr Mahathir sebelum ini mempersoalkan projek Forest City, bandar berhampiran Singapura, memetik sebuah laporan Bloomberg yang menyebut ia sedang giat dipromosikan kepada beratus ribu warga China.
Menurut laporan itu, pembinaan Forest City di Johor Bahru itu akan menyaksikan kebanjiran rakyat China ke negeri itu yang membeli kebanyakan daripada hartanah yang ditawarkan.
Forest City seluas 1,386 hektar itu akan dibina di atas 4 pulau buatan manusia di kawasan Iskandar Malaysia, dan dijangka mengambil masa 30 tahun untuk siap sepenuhnya.
Dakwaan Dr Mahathir yang menganggap Forest City menggadaikan kedaulatan Malaysia diselar Sultan Johor, Sultan Ibrahim Ismail, yang menuduh pengerusi Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) itu cuba menakut-nakutkan rakyat berhubung pelaburan China di negeri itu.

Awal bulan ini, 5 NGO mendesak Dr Mahathir memohon maaf secara terbuka kepada Sultan Johor dan rakyat negeri itu, menyifatkan pandangannya mengenai Forest City berbaur hasutan.
Dr Mahathir semalam bertegas dengan pendiriannya, sambil menyamakan penjualan hartanah kepada rakyat asing dengan “penjualan Singapura”, dipercayai merujuk kepada hak perdagangan yang diberikan kepada penjajah British melalui Perjanjian Singapura yang dimeterai antara kerabat raja Johor bersama kerajaan British diwakili Stamford Raffles pada 1819.
“Sekarang ini Singapura menjadi negara asing yang tidak mungkin dikembalikan kepada Johor,” katanya.
Beliau mencabar NGO yang membuat aduan polis terhadapnya melawat Forest City dan “melihat dengan mata kepala sendiri”.
“Cuba sahkan penduduk dan pembeli bangunan-bangunan di sini terdiri dari orang tempatan, terutama orang Melayu.
“Sahkan juga bahawa tanah ini disewa dan bukan dimiliki kekal seperti yang tertulis di papan tanda yang didirikan dan siaran kepada bakal pembeli dari Cina,” tambahnya.
Menurut Dr Mahathir, bantahan terhadap penjualan hartanah kepada warga asing adalah sesuatu yang biasa berlaku di seluruh dunia.
“Tidak ada mana-mana negara di dunia yang sanggup menerima kemasukan ramai orang asing ke negara mereka,” katanya.
“Jika majoriti rakyat Johor menolak Forest City dengan kemasukan orang asing, pendirian mereka tidak sedikit pun berbeza dari pendirian bangsa-bangsa lain terhadap kemasukan beramai-ramai orang asing untuk tinggal di negara mereka.”

ted manoff said...

Juboq hang..byk lagii cara nk berjimat..salah satunya hapuskn saja program plkn tuu..xberi munafaat pun..buat saja sekolah wawasan..nk satukan kaum bermula dari kecil bkn dh tua bangka baru nk satukan mcm plkn nii..byk lagii program2 kerajaan yg tk beri mafaat pun pada rakyat harus dihentikan..

Anonymous said...

Mereka tiada apa lagi yg tinggal.

Nak jual apa? , tu yg hutang bertapuk2.

Anonymous said...

Ko memang kuat bohong

Anonymous said...

Mampus lah korang warga kota. Kami di luar bandar bisa saja.

Anonymous said...

GST 6% saja. Mahathir isap darah dg sale tax 10%.

Anonymous said...

PAS ada hampir 2,000,000 ahli

Anonymous said...

Cerite FOREST CITY ni senang je nk "settle".. suh madey, boboo, jijah,kit siang,piji,lge..lantik dorg ni semue jd CEO,PENGERUSI n AJK forest city dah tntu dorg ni semue "PLASTER MULUT"

ONGKOS masyuk ,poket penuh,OTOMATIK diammmmmm..

Dorg ni sebenorny dengki..PERSETANKAN dorg...

Kihkihkihkih

Anonymous said...

Anak ko olang nanti kena belajar bahasa cina kalo mau mintsk kelije..

Anonymous said...

Ploton cina yg berkuasa..ktm akan jadi milik cina...edra sutak jadi hak cina...bandar malaysia cina sutak beli..monacoof the eastdilangkawinajib mau kasi dama cina..lu olang ape ada?

Anonymous said...

GEMPAR:

1. Isu penjualan tanah di Dataran Lang untuk pembinaan condo mewah yang akan dibangunkan oleh kontractor China hanyalah sebahagian dari projek menjadikan Langkawi sebagai ‘Monaco of the East’ yang tentunya lebih hebat dari Singapura yang juga mahu menjadi ‘Monaco of the East’. Apakah yang akan terjadi kepada 99 buah pulau-pulau Langkawi Geopark, dengan gunung ganang berumur 550 juta tahun di Langkawi yang tentunya adalah khazanah yang sangat tinggi nilainya? Akan tergadaikah jua?

2. RM43 billion off-shore trading port (atau military port?) di Melaka dikenali sebagai Melaka Gateway akan menggantikan Singapura sebagai pelabuhan dagang utama di Asia Tenggara. Pelabuhan ini nanti mengesahkan hak dan tuntutan negara China ke atas seluruh laluan Selat Melaka.

3. RM100 billion Bandar Malaysia a.k.a Bandar China adalah bandar bawah tanah terbesar di dunia. Bandar Malaysia / Bandar China ini akan melengkapkan laluan sutera koridor China antara Asia Tenggara dengan Asia Timur, Asia Barat dan Asia Selatan. Dibina di atas tanah 486 acres yang dulunya adalah Sg Besi Airport, tanah ini adalah milik China sepenuhnya.

4. RM100 billion Forest City di atas lautan yang ditambak di Johor Bahru adalah bandar buatan China yang menakutkan masyarakat dunia kerana gahnya pembangunan di situ. Dengan menempatkan hampir sejuta rakyat China dan Singapura, Forest City bakal menjadi Shenzhen ke 2.

5. RM55 billion pinjaman dari China untuk membina Laluan Kereta Api Pantai Timur (ECRL) akan membawa lebih ramai orang China ke Malaysia. Sebidang tanah bernilai RM5.85 bilion juga akan terjual dan berpindah milik kepada China untuk membolehkan pembinaan ECRL.

6. RM1.58 billion Pembangunan pelabuhan mega membesarkan Pelabuhan Kuantan mengiktiraf penguasaan China terhadap Laut China Selatan yang ingin dikuasainya selama ini. Apatah lagi telah terbina struktur-struktur kepunyaan China di Pulau Spratly di Laut China Selatan.

EPILOG

Lengkap sudah kehadiran dan penguasaan China di Malaysia. Ini akan memudahkan 1.4 billion penduduk China mempunyai penempatan baru sebagai alternatif untuk berpindah ke sebuah negara kaya yang dulu dikenali sebagai Tanah Melayu.

http://www.edisiviral.com/news/ingatkan-dap-yang-akan-menchinakan-negara-malaysia-tapi-bn-yang-laksanakannya?uid=39926

Anonymous said...

Ted juboq, bila hang anak beranak nak mampus

Anonymous said...

Salez tax tak banyak barang yg kena..gst 90% barang kena tax mas..kobelibarang kedai 2 ringgit (eco) semua barang kena bayar tav...semua barang kedai diy kena gst maa..makanan ikan makanan kucing pun kena gst maa...budu belacan cincalok dan kangkong free gst..nasi lemak dikedai daftar gst kena bayar gst maa...

Anonymous said...

Ooo ko kerani akaun nrgara ni patutlah ko tahu negara ni tak ade spe lagi yg tinggal...nak putar pun biarlah lojik sikit...sikit pun dsh cikup maaaa...

Anonymous said...

Duit 28B masuk ke 488 dyarikat ke sebagai modal??

Anonymous said...

Baru terima waran tangkap mahathir dp CIA

Anonymous said...

Kalah 14 Kali berturut !!!!!
Maluuuuuuuuuuuuu

Anonymous said...

bukan mat sabumah sama saiz dengan mustapa ali ke?? Mereka kalah dengan saiz ratu naga je...

muahahahahahahahaha..... sebut ratu naga teringat aku dengan badi air longkang....

kah kah kah kah kah

Anonymous said...

hehe...kenapa nak declare pru lak?? Guna penggal sehabis mungkin la... masa tokong nak buat RN penang, pkr tak bagi... takuttttt kalah kata assmin and the gang...

Muahahahahahahahahaha

Anonymous said...

ala, isu utama forest city tu sebenarnya madey takut 700,000 orang china jadi pengundi bn, kalau mereka semua jadi pengundi fuckatan haprak takpe... senyap la orang tua nyanyuk tu....

Anonymous said...

Cai 1020..

Kalu amerika yg labur???
Kalu jepun yg labur???
Kalu arab yg labur???
Kalu afrika yg labur???
Kalu beitish yg labur???

Cai2 BIOL /TOLOL akan sentiase mnuduh KERAJAAN n PELABUR..

xkire ler plabur dri ceruk mane..

Yg SEBETULnya cai2 semue IRIHATI n jealous pd PM NJIB yg otak GELIGA..

PERSETANKAN cai2 semua..

Anonymous said...

huih, takoottnya malaysia bakal dijajah orang china. Dan yang paling takut 'kena jajah' tu adalah macai fuckatan rakyat yang sanggup bertuankan lim kit sial dan dinastinya....

Lawak antarabangsa sungguh....

Muahahahahahahahahaha

Anonymous said...

hehe... kat malaysia ni, pelabur semua dari china, beb... hatta spender macai fuckatan 93.4% pun made in china... tak takut pulak pala bana mereka tu kene jajah ke...

Muahahahahahahahaha

Anonymous said...

Btul bro 1131
Nuar brahim pon "KONKEK" CHINA DOLL..???

nak ker nuar konkek " ORG NEGRO.???

huaaaaaa

Anonymous said...

hehehe... mana yang kena sales tax, bukannya tauke kilang tu bayar penuh pada kerajaan pun... declare harga barang sikit, tapi buat untung beaar... bila kena gst ni gelabah beruk bila semua akaun kene dokumen selengkapnya... berapa harga bahan mentah, berapa kos itu, kos ini... kalau tak declare saman dah menunggu. Kalau declare betul-betul, dapat la balik cukai gst yang di bayar... jadi proses dari pengilang hingga pengguna memang betul2 hanya 6% je kerajaan ambil.

Waktu sales tax dilaksanakan, beban cukai berganda, pengguna yang tanggung. Kerajaan dapat cukai jualan sikit je....

Kalau tengok fail kastam, yang suka tipu declaration cukai ni majoriti bangsa mana lagi kalau bukan cina dapig.... itu yang mereka cukup benci dengan gst... semua kena declare... dulu banyak yang sorok, ubah akaun....

Anonymous said...

negro takde muka macam nek jijah masa muda ler....

muahahahahahahahaha

Anonymous said...

hadi awang ada kata nak buat kerjasama dengan umno waktu pru ke??

Tak payah putar belit la macai 93.4%... cakap je madey tu tarak aura keling macam anwar al-juburi... sungguhpun peliwat tapi lebih pandai belit dari madey sampaikan pas pun sanggup kene tipu dua kali. Sekali tahun 1999-2004, kali kedua 2008-2013... dasarnya mudah 'agree to disagree'... penyudahnya bye bye to BA and PR.

Berangan nak jadi kerajaan pusat... tapi boleh terima dasar 'agree to disagree'... tu namanya bangang tak sudah....!!!!

Kah kah kah kah kah kah

Anonymous said...

sungguhpun jamal tuala, takde dengar dia beraiskrim dalam jamban... kalau MB sekarang muka dah tetap mat aiskrim dalam jamban... anak tanggang lagi tu... tak percaya tanya umi hafilda, bukan sape2 pun dah... macai setia madey jugak tu....

Muahahahahahahahahahaha

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates