February 1, 2017

23 Cytro Pembangkang Cuba Buat Fitnah Isu Kad Pengenalan Palsu cc. @PDRMsia @SKMM_MCMC



Sekali imbas, pastinya kita akan percaya bulat-bulat fitnah yang dilakukan oleh cytro pembangkang yang menggunakan akaun laman sosial Facebook dikenali sebagai Otai BERSIH, baca di sini. Dokumen yang dikemukakan seperti Sijil Kelahiran dan Kad Pengenalan amat meyakinkan. Ditambah dengan jumlah pengunjung yang berkongsi artikel itu sebanyak lebih 3 ribu orang, pasti menyebabkan pembaca teruja.

Rakyat Malaysia naif sebenarnya dan mudah terpedaya dengan fitnah. Rakyat Malaysia malas untuk membuat sedikit penelitian bagi memastikan ketulenan dokumen di atas dan mengesahkan Otai BERSIH membuat fitnah. Banyak persoalan yang timbul sekiranya dokumen di atas diteliti. Pertama, Kad Pengenalan mencatatkan kelahiran pada 2006 disebabkan nombor Kad Pengenalan bermula dengan 06. Ini bermakna HARISA telah lahir pada 2006. Namun begitu, HARISA telah dicatatkan berumur 21 tahun di dalam Sijil Kelahiran.

Kedua, sekiranya HARISA dilahirkan pada 2006, ini bermakna pada tahun ini, 2017, HARISA baru berumur 11 tahun, bagaimana perempuan ini dikatakan telah mencapai usia 21 tahun? Ketiga, sejak bila warganegara yang berumur bawah 12 tahun mempunyai Kad Pengenalan biru?


Keempat, Kad Pengenalan adalah merujuk kepada Ibu. Bukan kepada penama Sijil Lahir. Status penama Sijil Lahir adalah Bukan Warganegara mungkin kerana semasa bayi berkenaan dilahirkan , si Bapa adalah bukan warganegara manakala ibu pula belum ditentukan statusnya. Berbalik kepada Kad Pengenalan biru yang merujuk kepada si Ibu, berkemungkinan besar si Ibu sudah mendapat kewarganegaraan.

Banyak fakta yang tidak masuk akal di dalam gambar di atas. Mungkin pihak Polis Di Raja Malaysia (PDRM) dan Suruhanjaya Komunikasi Multimedia Malaysia (SKMM) boleh memanggil terus 'admin' Otai BERSIH untuk menerangkan dengan lebih lanjut mengenai fitnah yang disebarkannya, di mana beliau mendapat gambar berkenaan dan sebagainya.

23 comments:

Anonymous said...

APALAH LAGI YG MACAI PEMBANGANG MAMPU NAK KOMEN?

HANYA MERAPU BUAT TUDUHAN TANPA FAKTA .. ITULAH SISA PERJUANGAN YG TINGGAL DAN CUBA TERUS DIHIDUPKAN.

NAK SURUH MENGAKU APA YG BERLAKU SECARA REALITI? NYAWA DAH SAMPAI HALKOM PUN MRK TAKKAN MAMPU MENGAKU PUNYA. MALU OOOIIII ...

HARAPKAN RAMAI AJE - 93.4%. DGN 6.6% DAH CUKUP BERBALOI KENA HENTAM .. PASAL MRK SEMUA BODOH2, BENGAP DAN BIOL ..

LAST2 SALAHKAN BN DAN PM NAJIB. BAHLOL BERTINGKAT2.

KAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAH ..

Anonymous said...

Apa yang boleh dikatakan ialah dasar pendidikan AnWar dan PM22 melahirkan warga yang celik IT tapi buta pemalsuan.

Anonymous said...

Hari-hari blogger umno bongkar "penyelewengan" pembangkang, hari-hari pula pemimpin umno ditangkap kes rasuah dan penyelewengan. Apa sudah jadi?? Apa-apa hal pun, tahniah SPRM.

Anonymous said...

10:38,

tak acilah kalau tang pembangkang hanya jerung (LGE) masuk pukat tapi tang Umno hanya bilis saja. muahahaha

Anonymous said...

Aku masih WARAS n belum BIOL/tolol lagi sprti pngikut 94% bangla 40k

Kuhkihkih

Zaharudin Zaharudin said...

Buat lah apa saja tp jgn lupa teruskan jd pembangkang sahaja ye.

Anonymous said...

PANTUN DUA KERAT:

projek bersih lahirkan insan bersih.

projek gentian kabel runding terus bisa lahirkan insan yang otaknya tidak lurus.

Anonymous said...

Nak dekat pilihanraya nanti menteri2 umno tinggal 2,3 orang. Ramai bakal kena tangkap dengan sprm. Kahkahkah

Anonymous said...

Ternyata ds najib lebih bijak dari ts annuar musa. Annuar seleweng rm750k, najib seleweng 2.6 billion++. Patut pun ds najib jadi presiden umno. Mmg bijak.

Anonymous said...

bukan sukar nak edit dokumen waima kanak-kanak sekolah rendah boleh melakukannya. yang penting ialah apa agendanya? serupa macam pengiraan jumlah undi dalam CEC yang boleh bertukar-tukar, apa egendanya? masakan suka-suka. apapun pepatah mengatakan: sepandai-pandai anak daddy akhirnya terdedah jua kebebaiannya. kik kik kik

Anonymous said...

Anonymous

Ternyata ds najib lebih bijak dari ts annuar musa. Annuar seleweng rm750k, najib seleweng 2.6 billion++. Patut pun ds najib jadi presiden umno. Mmg bijak.

Wednesday, February 01, 2017 10:58:00 AM

Komen:

tang ini aku setuju tapi jangan lupa ada yang lebih 'bijak dari najib yang melibatkan skandal Forex dan sewaktu dengannya. kini Pakatun amek jadi konsultan. syabas.

cumanya sampai hati depa ketepikan laki jijah, ish, ish

Anonymous said...

Ape ler sgat dgn 750k n 2.6b...

US10billion HILANG berjudi FOREX pon mlysia msih TEGUH n xBANGKRAP lgi..

Kihkihkih

Anonymous said...

Admin cukuplah jgn beri peluang komen komen anon yang sokong pembangkang ni..mereka brainwash...mcm.kita ada iman dan.akal boleh terima tp pada mereka yang iman senipis kulit bawang...mcm pas asyik uturn..jer..cukuplah admin..jgn beri mereka ruang utk beri komen.. Free free jer admin..9 juta tu..yng baca blog ni..harap admin tegas sikit.. Pru 14 makin hampir nilah cara mereka yang terakhir.. Masuk blog penyokong Umno dan cucuk.jarum...tolonglah admin..belajar dari blog mereka..blog mereka langsung tak beri ruang utk..kita komen..so kita pun jgn jadi bodoh...

Anonymous said...

Kikikiki..
Yeke.. kalau komen bernas xmencarut lepas je.

Anonymous said...

Pernah penyokong pembangkang beri komen yang bernas...pernah..asyik kutuk fitnah..kutuk fitnah..kita yang baca blog ni makin lama makin memyampah sbb admin beri muka sangat kat anon anon yang cari mkn kat sini..mereka ni dibayar..sbb tu menempel jer..nak ajar mereka biar mereka mati kebulur..biar mereka bukak blog sendiri or..pg kat blog..sebelah sana..tolong lah admin fikirlah..cukuplah admin beri mereka ruang selama ini..

Anonymous said...

YAHUDI,KAFIR DAN PARA MUNAFIK AKAN MENJADI PENGIKUT DAJJAL. BAKAL DIBENAM KENERAKA SELAMA2NYA. AHLI FITNAH DAN PENGADU DOMBA ADALAH MENJADI KESUKAAN DAJJAL. KERANA BERKEHENDAKAN UNDI, SANGGUP MEMBUAT FITNAH.

Anonymous said...

2.6B dlm akaun najib fitnah ke?

Doc CIA utk kes BMF adalah bukti salah laku tun m itu fakta ke?

Anonymous said...

Hehehe..fitnah 40ribu bangla ada lg tak...hehehe
Kali ni buat fitnah 40ribu mamak india pulak lah...hahaha
Pembangang dan tukang anggok2 sama bongok

Anonymous said...

Hahaha...proses pembersihan umno dari saki baki kroni kurap atok mader..itu yg atok mader mengelupo tak tentu arah...hahaha syabas...

Anonymous said...

Dah ramai dah jerung2 kurap atok mader masuk pukat...hahaha

Anonymous said...

Hehehe...berapa kali da mau cerit 2.6bongok ko tu...hehehe
Otak klw dah bongok mentekedarah dedak soros bahasa apa pun jing1058 ni tak paham...hehehe

Anonymous said...

Eleh...satu jota t.tangan pun atok mader boleh kelentong siap berlakon nangis2 lagi..lengoh tangan woii nak t.tamgan sampai sejota..hehehe
Ni setakat nak print sekeping dokumen palsu pe de hal...colour laser printer lagi tu...hehehe

Anonymous said...

Mcm anak dajal si Nurul yg kena saman fitnah dgn raja nong cik tu ke....hehehe

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates