January 20, 2017

43 Tun Dr Mahathir Buat Lawak Sepahtu Hari Ini Dengan Menyalahkan MCA Cia Cia Cia


Apabila Lim Kit Siang bertemu dengan Tun Dr Mahathir pagi ini, Tun memberitahu Lim Kit Siang bahawa kenyataan beliau mengenai hasrat DAP yang hanya mahukan jawatan Timbalan Perdana Menteri sahaja dan bukan jawatan Perdana Menteri, hanyalah sekadar diputarbelit oleh wartawan.

Apabila video dari Antara Pos membuktikan Tun berbohong apabila berkata,
"DAP has never asked to be Prime Minister, never. Adalah dia minta jadi timbalan, tu adalah. But for Prime Minister, they never asked."
Tun akhirnya menjadi panik. Lihat video di bawah.

video

Apa yang berlaku seterusnya adalah Tun menyalahkan MCA! MCA yang salah kerana kononnya cadangan Timbalan Perdana Menteri datangnya dari MCA dan bukannya DAP. Punyalah hadap Tun untuk membela rakan barunya DAP dengan meletakkan kesalahan ke atas bahu MCA. Tun dalam posting blognya di sini meletakkan kesalahan ke atas MCA dengan mengambil peristiwa 2009. Pandai betul Tun u-turn dengan berkata,
I wish to correct my mistake. It was not the DAP but it was the MCA.
Datuk Loke Yuen Yaw was reported by Jabatan Penerangan Malaysia, to urge Dato Seri Najib in 2009 to create the post of Deputy Prime Minister (TPM) and Deputy Chairman of BN to be filled by the MCA President to reflect “real power sharing”.
Appended below is the text of the report in bahasa Malaysia.
CADANGAN TIMBALAN PERDANA MENTERI KE-II DARIPADA MCA
Datuk Loke Yuen Yow, Timbalan Setiausaha Agung MCA dalam laman webnya menggesa Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak mewujudkan jawatan Timbalan Perdana Menteri (TPM) dan Timbalan Pengerusi BN untuk diisi presidennya bagi mencerminkan “perkongsian kuasa sebenar”.
Menurut Loke lagi, jawatan kedua Timbalan Perdana Menteri untuk presiden MCA bukan sahaja merealisasikan konsep perkongsian kuasa, tetapi juga menunjukkan kerajaan memberi kepentingan kepada peranan dan sumbangan kaum Cina dalam proses pembinaan negara.
Sumber Maklumat:
Jabatan Penerangan Malaysia (sini)
April, 2009
Sebenarnya Tun mudah lupa. Sebenarnya Tun sudah nyanyuk. Bila sudah lupa dan nyanyuk Tun cepat-cepat buat u-turn. Bertaubatlah Tun.


43 comments:

ted manoff said...

PrOoTt...arghhh leganya

Anonymous said...

Slmt mampos ko proot..

Anonymous said...

dah kantoi asyik terkentut jer la....rupanya ada pengikut dajjal. bapak u turn pemecah belah umat melayu. tak salah dah...nyanyuk. bukan terlupa lagi dah.

Anonymous said...

bila dah nyanyuk, tuduh la media pulak putar belit kenyataan dia.... padahal ada video terang-terang atok madey berkata demikian... kesian atok madey, ade presiden parti pun tak boleh harap.. asyik teringat nika gee je. Mana la maharaja lim kit siang tak namakan dia hanya layak jadi bangku, eh silap.. pemangku TPM je.... cia cia cia

PPBM - Parti Penjilat Bontot Mahathir. said...

ted kentoad bila nak mampos?

Anonymous said...

mamak kerala mudah lupa

Anonymous said...

jaguh u-turn tak lain tak bukan jatuh pada..... uTUrN Mahataik...

ted kentot, jangan lupa jilat sampai licin ye...

Muahahahahahahaha

Anonymous said...

#GuinnessStoutIsGoodForYou

Sikit masa lagi kemungkinan dia nafikan dia pernah jadi PM selama 22 thn. Tak caya, tunggulah ...

Anonymous said...

kah kah kah kah.... JDT juara sembang sumbang seh...

Itulah bahananya bila ted kentot jadi tukang ramal pasti semua bakal ke laut......

Muahahahahahahaha

Anonymous said...

mari kita lihat kembali ted kentot lahanat punye sembang kencang dia....

ted manoffFriday, January 20, 2017 9:06:00 PM

Ko mmg bongok ryezall...Cubalah bersikap berlapang dada..setuju dgn perbezaan pendapat..bersetuju utk tdk setuju..harap kedah kalah mlm nii ryezall...

Anonymous said...

Putar, jangan tak putar, putar sampai habis satu dunia, selagi boleh. Kalau boleh putar sampai ke akhairat esok.

Anonymous said...

pandai juga madey alih tiang gol kan, ingat tokong je yang pandai buat begitu...

Anonymous said...

orang tu salah.. orang ni salah..

orang sana salah.. orang sinun salah...

orang atas salah... orang bawah salah

orang kanan salah.. orang kiri salah....

yang tak salah hanya aku

- uturn mahathir

Anonymous said...

Si Bahalol bagi komen bahalol

Anonymous said...

11:37:00 Si Bahalol bagi komen bahalol

turn faisal penyamun said...

Bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad mengakui bahawa DAP tidak pernah meminta jawatan Perdana Menteri sekiranya parti itu menguasai arena politik.

Kata Mahathir, isu tersebut sengaja diperbesarkan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak untuk menakutkan orang Melayu kepada parti yang dianggap 'rasis' itu.

Beliau berkata demikian ketika menjawab soalan peserta yang hadir dalam program Warga Putrajaya bersama Tun Dr Mahathir di Yayasan Kepimpinan Perdana malam Rabu lalu.

Video tersebut dimuat naik minaq jinggo di YouTube.

Mahathir berkata parti komponen BN, MCA lebih bersifat kecinaan berbanding DAP kerana keanggotaan parti itu lebih terbuka kepada semua kaum.

celahgelegar at 7:29 PM

Anonymous said...

SKETSA UJUNG MINGGU
(penyamun)Why me? why me?dah lama dah depa suruh berhenti...mana boleh lagi , tabung baru penuh 2 inchi...
(penyangak)Why now ? why now? banyak lagi you belum bagi...
beberapa dekad sebelun tu...
Wei siapa tu...la apek pakai songkok ingatkan Melayu...
Melayu ujung zaman...Jantan Melayu sanggup pakai cheongsam...
Hoi Melayu tak sedar lagi!!! berapa kali mahu kena tipu...

turn faisal mail said...

Oh begitu! Kalau kena tipu dgn ahjib takpe! Kita redha!

ted manoff said...

Siapa yang perlu takut kepada DAP (?)
Pemimpin umno atau orang Melayu (?)

Kenapa pemimpin umno takut kepada DAP (?)
Kenapa orang Melayu perlu takut kepada DAP (?)

Tak mungkin kedua duanya mempunyai sama motif dan alasan. 

DAP tak bertanding lawan umno pun di mana mana kawasan pilihanraya. 

Katanya kalau pembangkang menang,  DAP yang akan jadi ketua.

Kalau dia menang banyak kerusi memang itu law demokrasi. Rakyat telah memilihnya, layaklah dia jadi ketua. 

Proses yang sama sekarang,  umno menang banyak kerusi,  jadi ketua,  jadi PM,  so whats the problem? 

Bertanding atas satu kumpulan atau barisan,  jika umno hilang kerusi ertinya orang melayu lain dari parti lain yang menang,  orang Melayu kekal majoriti walaupun bukan dari parti yang sama. 

Pandai pandailah mereka nak pilih siapa... Itu bukan jadi hal umno lagi, you are fired. 

Cuma mungkin satu saja permintaan orang Melayu kepada DAP nanti,  tolong syorkan kepada kerajaan baru supaya siasat ke akar  umbi segala bentuk rasuah,  penyelewengan dan salahgunakuasa. Heret kesemuanya ke muka pengadilan. 

Apakah orang Melayu takut nak buat permintaan itu kepada DAP (?)
Atau itukah yang sangat ditakuti oleh pemimpin umno (?)



# Konsep takut kepada DAP tidak tepat,  Pemimpin Melayu yang amanah dan berakhlak sudah cukup untuk menutup mulut DAP. 

kluangman at Friday, January 20, 2017

Anonymous said...

MAHATHIR ULANGI LIM KIT SIANG RASIS


SHAH ALAM, 2 Mei — Tun Dr Mahathir Mohamad mengatakan Penasihat DAP Lim Kit Siang sebagai seorang pelampau perkauman yang mahu menghasut orang Cina agar membenci Melayu dalam usaha untuk memenangi undi bagi Barisan Nasional (BN) menjelang pilihan raya 5 Mei.

Berucap dihadapan hampir 3,000 orang yang majoritinya Melayu, bekas perdana menteri itu mendakwa Lim dan DAP “menghasut” orang-orang Cina dalam kempen pilihan raya mereka dengan mengatakan mereka adalah mangsa diskriminasi kerajaan Melayu.

“Tuan-tuan dan puan-puan, malam ini pun saya nak sebut dengan suara yang selantang mungkin. Bahawa Kit Siang adalah seorang rasis, Kit Siang adalah seorang rasis, Kit Siang adalah seorang pelampau perkauman,” kata bekas perdana menteri itu disambut oleh hadirin yang menjeritkan “betul”.

“Sepatutnya dia jawablah kenapa dia bukan pelampau. Sebaliknya dia suruh kawan dia Karpal Singh bagi surat kepada saya, minta saya tarik balik dakwaan bahawa Kit Siang adalah rasis,” tambah beliau lagi.

Baru-baru ini, pengerusi DAP kebangsaan itu meminta Dr Mahathir memohon maaf dan menarik balik kenyataan beliau yang didakwanya bersifat memfitnah terhadap Lim Kit Siang, yang bertanding bagi kerusi Parlimen Gelang Patah.

Anonymous said...

Aku dah menyampah dah pembangang kat malaya ni...membangkang bukan utk kebaikan...semua membohong utk kantung sendiri...mcm lahanat...

Anonymous said...

Komen jing127 bapak segala bahlol...hahaha

Anonymous said...

Hehehe...mungkin 2.2 tahun jer...hehehe

Anonymous said...

Contoh komen bongok jing129...abok pun tadak....

Anonymous said...

Pun salah..hanya aku dan boboi...hehehe

Anonymous said...

Kena tipu 22th dng mamak pun kena redha..ton anak beranak kata raya cangkul duit rakyat pun redha...hehehe...jilattttt

Anonymous said...

Kenapa seluroh umat islam perlu takut dgn yahudi yg cuma ciput tu kan...kenapa yahudi yg ciput tu masih berkuasa mampu membunoh umat islam yg ramaiii la sgt tu...ingat..Dap tu yahudi timur

ted manoff said...

Kepada Pembacaku Yang Budiman,

Jika anda terpaksa menggunakan "Anonymous" sebagai pengenalan diri, sila letakkan nama anda atau nama samaran pada penghujung komentar anda. Ini adalah sebagai tanda keikhlasan anda memberi komen atau ulasan.

Terima Kasih. ✌

Anonymous said...

melayu ni kena selalu diperingat wahai ted bongok. macam Allah dan rasul yang selalu memperingatkan umat islam agar berwaspada dengan fitnah dajjal.
kita dah ada contoh. melayu singapura. baru lakonan pakai songkok, makan guna tangan sambil bersila. melayu tertipu habis. sekarang melayu singapura duduk kat mana?
melayu ni belum terkena..memang semua tak mengapa. selalunya bila dah terkena batang hidung baru nak menyesal. seperti yang berlaku diPERAK. menyesal. dengar tomahan pembangkang. sakit hati kat pemimpin. pangkah pembangkang. penghabisnya dap ambil kesempatan. 999 tahun dapat pajakan tanah. itu MBnya melayu pas. sape yang berkuasa masa tu. ngapa ko bongok sangat ted kentut. Allah dah tunjuk contoh dan tauladan depan mata masih buta lagi?????

Anonymous said...

cer ngucap ted kentut. ko ni islam ke? kuat sangat mengadu domba dan fitnah. adakah kerana dapat sekupang dua sanggup jadi tali barut kafir.

Anonymous said...

dah nyanyuk U TUrN ni. biar 22tahun konon besar jasanya. aku ludah dia kerana jadi pengkhianat bangsa melayu diakhir usianya.

Anonymous said...

ada dalam video youtube. nak U TUrN pun nanti masuk longkang jugak.

Anonymous said...



Steady Najib, ko rembat org tua ni cukup2, biaq dia kholu cepat sikit. Barulah aman sikit Malaysia & kerajaan BN nih.


Anonymous said...

Hobi perdajjalkan orang dari muda sampai ke tua...gamaknya dah abis mangsa...terpaksale dajjalkan diri sendiri...kafir harbi pun geleng2 kepala ...ape jenis maknusia.

Anonymous said...

DAPig tak payah susah-susah nak minta kerusi TPM dengan madey, pkr atau parti kuali. Dah ade sekor makhluk ni akan beri jawatan TPM tu dengan sukarela kepada DAPig.

Itu sebab DAPig begitu beria-ria nak jadikan makhluk ni sebagai PM di Malaysia jika fuckatan menang dalam pru kelak. Tak kisah la makhluk tu seekor penjenayah ke, peliwat ke, penzina ke, pembohong ke,kaki putar alam ke... yang penting ia dah jadi satu janji yang wajib ditunaikan. Tidak boleh berkata tidak....

http://sejarahmelayu.blogspot.my/2010/05/anwar-sudah-janji-jika-pakatan.html?m=1

Anonymous said...

CTS, tolong highlightkan perkara ini

Anonymous said...

7:31... well said

Anonymous said...

Rakyat bukan bodoh. Walaupun MCA, MIC, UMNO dan mana parti yang mendokong kaum dan etnik seperti PBS namun kesemuanya bergabung di bawah BN. Segala keputusan berdasarkan kemuafakatan dan agihan pemimpin dan kuasa itu dibuat pada peringkat gabungan.

Permintaan untuk keperluan sesuatu kaum itu lebih luas dan besar apabila dibawa oleh wakil masing-masing kerena setiap kaum memahami keperluan berdasarkan keutamaan.

DAP memang dibuka kepada semua kaum NAMUN kaum mana yang lebih DOMINAN. Dulu kini dan selamanya bukan satu kaum sahaja yang dominan malah keluarga LIM KIT SIANG sudah diangkat sebagai Tokong. Lebih kurang Maharaja Dinasti LIM lah tu!

Jika lu mau spin suka lu lah gua apa peduli. Pembangkang umpama Parti Char Keow Teo PRU14 kasi goreng bungkus habis.

Guang Ang Kaki Pau!

Anonymous said...

mahataik semakin mereput nak mampos akibat kecewa sbb angan2nya nak jatuhkan najib tak juga kesampaian.

Anonymous said...

Yang back up Si Balalol lagi bahalol

Anonymous said...

Back up Si Bahalol sama bahalol

Anonymous said...

apa la masalah si lahanat 8:08 ni ek??

Anonymous said...

apa la masalah si mangkuk 8:10 tu ek??

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates