January 12, 2017

146 @SyedSaddiq Buat Laporan @PDRMsia Palsu Ke Atas TS Anuar Musa?

Ini adalah rakaman Sidang Media Syed Saddiq, Ketua Armada, Parti Cap Bunga Raya selepas beliau membuat laporan polis ke atas TS Annuar Musa. Kita merasa kecewa kerana pemidato terhebat di seluruh cakerawala telah terkhilaf di dalam beberapa fakta di dalam Sidang Media beliau.



Kita merasa kesal apabila Ketua Armada sebuah parti yang dikatakan gah tidak mempunyai fakta yang betul di dalam membuat Kenyataan Media. Pertama, beberapa kali di dalam Sidang Media tersebut, Syed Saddiq menyebut TS Anuar Musa sebagai Pengerusi UniKL. Untuk pengetahuan Syed Saddiq, Pengerusi UniKL adalah Datuk Dr Adham Baba yang juga merupakan Ahli Parlimen Tenggara. Ini gambar beliau.


Kedua, seperti yang diperkatakan oleh TS Anuar Musa di dalam laman sosial Facebook beliau petang tadi, baca di bawah, MARA tidak pernah menaja The Red Worrior (TRW) walau satu sen pun. Logo MARA 50th yang dipamer dilengan jersi TRW 2016 diberi percuma kepada MARA walaupun ruangan itu bernilai RM250,000 kalau untuk syarikat sedndirian berhad. Menurut TS Annuar Musa, ianya merupakan satu penghormatan kepada MARA daripada TRW.

Ketiga, menurut TS Annuar Musa lagi, UniKL pula adalah sebuah syarikat swasta. UniKL tidak pernah menaja atau memberi biasiswa kepada pelajarnya. Jadi tidak timbul UniKL menggunakan biasiswa / tajaan. Sebagai sebuah syarikat swasta, UniKL mempunyai polisi sendiri terutama di dalam soal penjenamaan atau 'branding', promosi, pemasaran dan lain-lain dan mereka punya bajet khusus untuk itu. UniKL sudah lama terlibat di dalam penjenamaan dan pemasaran melaui sukan terutamanya dalam hoki dan bolasepak.


Syed Saddiq tidak perlulah membodek Keluarga Di Raja selepas beliau menghadapi masalah dengan Kerabat berkenaan satu masa dulu. Syed Saddiq juga tidak perlu mengambil kesempatan atau menaguk di air yang keruh daripada pertelingkahan antara dua pihak yang tidak ada sangkut paut dengannya. Syed Saddiq juga perlu meluaskan pengetahuan am beliau, jangan sehinggakan Pengerusi UniKL pun tidak tahu siapa. Pakcik Google kan ada.

146 comments:

Anonymous said...

buat malu atok madey kerala je la. Buat laporan polis, tapi fakta pun banyak silap. Layak laporan tu masuk tong sampah je...

Parti kuali pula suruh annuar musa kembalikan RM 700,000 kepada mara. Ni pun satu lagi parti bahalol tak faham bahasa... bila masa MARA keluar duit taja pasukan bola sepak negeri ni???

Anonymous said...


Pemidato hebat tak semistinya pemikir hebat. UMNO tak memerlukan pemidato yg hebat tetapi memerlukan pemikir2 yang hebat untuk kerbelansungan relevant memerintah Malaysia bagi selama 50 tahun lagi.

Anonymous said...

Kalau tak betul, kenapa ada resit?

Anonymous said...

Menipu, memfitnah dan menghasut....amalan harian puak2 kapir, murtad dan lgbt.
Dosa pahala belakang kira. Umor dah 90++, harta keluarga berbillion,anak betina keluar masuk gereja panjat2 pokok xmas.

Ular oh ular. Sekarang ada lagi sekor anak ular 'Syed' baka tiruan kacukan India/Pakistan.

Anonymous said...

FAM menafikan persatuan itu berhutang dengan Persatuan Bolasepak Kelantan (Kafa) seperti didakwa Tan Sri Annuar Musa sebelum ini.
Setiausaha Agung FAM, Datuk Hamidin Mohd Amin, berkata dakwaan bekas presiden Kafa itu adalah tidak berasas dan tidak sepatutnya berlaku.
Menurut Hamidin, FAM pada 30 Disember lalu sudah mengkredit semua hadiah wang kemenangan Liga Super dan Liga Premier untuk musim 2016 kepada pasukan-pasukan berkenaan dengan jumlah keseluruhan RM2.025 juta.
"Istilah geran tahunan kepada setiap pasukan sudah tidak diguna pakai lagi bermula dari musim 2016 apabila liga Malaysia telah diswastakan.
"Setiap pasukan diberi hak sebagai rakan kongsi liga dan mendapat 40 peratus daripada pendapatan hak penyiaran serta komersial di atas penyertaan mereka dalam liga," katanya melalui kenyataan hari ini.
Hamidin menjelaskan, pada musim 2016 kira-kira RM41 juta perolehan daripada hak siaran serta komersial diterima dan daripada jumlah itu 40 peratus - atau RM16.4 juta diagihkan kepada pasukan yang terlibat dalam liga Malaysia.
Setiap pasukan juga, kata Hamidin, diberikan RM1 juta bagi setiap pasukan dalam Liga Super (dengan 12 pasukan semuanya) serta RM500,000 bagi pasukan di Liga Premier (juga 12 pasukan).
FAM juga menyerahkan RM2.025 juta untuk hadiah kemenangan kepada pasukan yang berkenaan.
"Peruntukan agihan hak penyiaran dan komersial untuk pasukan hanyalah RM16.4 tetapi jumlah sebenar yang diberikan kepada mereka ialah sebanyak RM20.025 juta.
"Maka FAM mendahulukan pembayaran sebanyak RM3.625 juta bagi pihak Football Malaysia Limited Liability Partnership (FMLLP).
"Pemberian agihan tambahan hak-hak penyiaran dan komersial berdasarkan merit mengikut kedudukan dalam liga seperti diamalkan sebelum ini (sehingga musim 2014) tidak dapat diteruskan kerana jumlah perolehan daripada hak-hak siaran serta komersial hanya mencecah RM41 juta, bukan RM70 juta seperti yang disasarkan.
"Pemberian agihan tambahan hak-hak penyiaran dan komersial berdasarkan merit ini boleh dilaksanakan semula pada masa akan datang jika jumlah RM70 juta itu berjaya diperolehi," katanya.

Terdahulu, Annuar mendakwa badan induk bola sepak negara itu mempunyai hutang berjumlah RM2 juta dengan Kafa.
Tambah Hamidin, Kafa sebaliknya mempunyai hutang dengan FAM dan FMLLP berjumlah kira-kira RM430,000.
"Hutang Kafa itu merangkumi gaji tertunggak pemain import Kelantan yang telah diselesaikan FAM pada 2016 selepas permohonan (Kafa) meminta bantuan FAM mendahulukan wang berkenaan, denda-denda kes tatatertib serta hutang levi tiket yang masih belum dijelaskan kepada FMLLP," ujarnya.

Anonymous said...

Resit cincin rosmah pun boleh tipu.

kluangman said...

Cacing sudah kepanasan

Anonymous said...

Penyaki atok ulor @ bapa ayam @ Maharaja lanun @ mopti...dh berjangkit kat mat selingkoh @ sisembam...terus ke minah kanji ni pulak mat papadom...semua kaki auta putaralam...hancus...bodos...kok3

Anonymous said...

Itu RBA sulah manyak giler, pasai itu tokong babi besar mahu masuk penjala ka..
hihiihi hahaha, selamat tinmggal itu banglo 6.5juta selamat latang pinjala bisi

Anonymous said...

resit yang mana? PMB ke atau unikl ko cerita ni?

Anonymous said...

yang panas nanti si tukang tersalah bagi pendrive... kejap kata ada rasuah, kejap kata ada salahguna kuasa... bila polis, sprm siasat... satu tuduhan pun tak lekat... sembang je besar....

Anonymous said...

anak raja pun tak pandai nak bezakan entiti mara dengan unit pelaburan mara (unit trust)

Anonymous said...

"Maaf saya bergurau jer" makanya usah dilayan tuduhan yang tidak ikut fakta. Sungguh malang buat
Mesia bila bakal2 Yb tidak gunakan fakta tetapi persepsi untuk mengelirukan pihak media.

cucu tok landak said...

Pi mamposlah dgn anuar musang ni!

Anonymous said...

Kesilapan parti Dogdap ialah berkawan dengan anjing2 tersepit, anjing2 persepsi, anjing2 tersedak dan anjing2 kecewa. Makanya parti Dogdap akan terus bermimpi dan berkhayal dan bertambah putih mata. Lantak kome ler.

Reformasi juboq rizal said...

Ni semua wayang thamil nuar musangking saja! Kata kafa tk punya dana sehingga minta sedekah sana sini! Padahal kantung kafa masih penuh!nk publisiti saja orgtua kutuk ni pui!

Anonymous said...

Payment voucher unikl rm500k. Payment voucher pelaburan mara berhad rm200k. Dua2 dibayar kepada the red warriors sdn bhd. Diterima oleh radhi jalil rahman, exec director trw sdn bhd.

Anonymous said...

Umno perlukan pemikir yang hebat menyonglap duit rakyat untuk 50 tahun lagi

Anonymous said...

Jadi, tiada la tajaan langsung dari mara seperti saddiq paladium laporkan pada polis. PMB syarikat pelaburan dan pengurusan asset, dia nak taja, nak melabur pada siapa pun apa masalahnya?? Bukannya annuar mempengerusikan mesyuarat beri kelulusan tajaan. PMB sebagai syarikat pelaburan seperti mana-mana syarikat unit amanah lain mesti dah fikir untung rugi dari tajaan tersebut. Tiada konflik kepentingan pun....

Anonymous said...

macam mana nak kata kantung kafa masih banyak duit... penaja utama tarik diri lepas pemilik qu puteh didapati bersalah kerana tidak mendaftar gst. Dato vida perlukan duit untuk cover balik pembayaran denda dan bayar hasil gst oleh mahkamah. Kalau penaja utama tak tarik diri, memang trw tak perlu merayu sampai ke kerajaan negeri untuk taja pasukan negeri sendiri. Nak bina stadium baru di bandar baru tunjung pun tak mampu, sembang MB Kelantan sebelum ni macam semuanya boleh dilaksana. Taja pasukan boleh pun duit tarak.... kencing kuat

Anonymous said...

pemikir macam tokong yang jual tanah tu ke?? Lepas jual tanah pada kroni, beli rumah banglo mewah terlajak murah... pencacai dia dok melopong, kata kerja tak ada, duit tak cukup. Pemimpin macai tu goyang kaki sambil fikir "apa la aku nak kencing pada pencacai aku lagi ni..."

Muahahahahahahahaha

Anonymous said...

Kau ni bebal betul 10.16,
Pelaburan mara berhad dipengerusikan oleh tan sri annuar musa. Timbalan pengerusinya dato arif rahman, ksu yg baru2 ni kena tahan sprm dgn 2 anaknya. Tan sri annuar yang jadi pengerusi mesyuarat yg memberi kelulusan penajaan. Unikl pun dipengerusikan oleh tan sri annuar. Apa pulak tiada konflik kepentingan? Kau faham ke tak??

Anonymous said...

Cian ko kena brainwash sedemikian.

Anonymous said...


Resit?, aku pun boleh keluarkan.

Anonymous said...

kah kah kah kah kah akah...

pelaburan mara berhad dipengerusikan oleh tan sri annuar musa ??? Timbalan pengerusinya dato arif rahman, ksu yg baru2 ni kena tahan sprm dgn 2 anaknya ???

Auta mana ko korek ni bangang 10:32..????

kah kah kah kah kah

Anonymous said...

Annuar musa tuduh FAM hutang trw rm2 juta, FAM terbitkan penafian lengkap tuduhan tersebut. Kredibiliti annuar musa ni boleh dipertikaikan. Tahun 1998 & 1999 sewaktu pegang jawatan menteri pembangunan luar bandar, peruntukan pprt kelantan berjumlah rm40 juta. Separuh dari jumlah itu diselewengkan bagi kegunaan umno hadapi pru 1999. Orang yg sama pegang apa2 jawatan mesti sampai kantung kering termasuk TRW.

Anonymous said...

Buka website rasmi pelaburan mara berhad. Kau akan malu pada diri kau sendiri..

Anonymous said...

Dia panjat, ko di bawah tengok?, lain kali tolong inform aku sama OK?

Anonymous said...

http://pmbinvest.com.my/board_of_directors?lang=my

Anonymous said...

Ya. Betul muka nuar musang terpampang kahkahkah

Anonymous said...

Macai umno kantoi backing tanpa fakta. Website pmb jelas muka tan sri annuar musa sebagai pengerusinya. Kalau sendiri jadi pengerusi, luluskan penajaan dalam masa yg sama pegang kafa, memang kes seleweng la ni..

Anonymous said...

Annuar musa nak lepas beban pada mb kelantan. Dah sapu, nak lari. Bila mb tak layan, dituduh pulak fam hutang kelantan. Fam keluar full statement, annuar jugak yg malu. Kali ni lengkap payment voucher ditandatangani 3 penyain dan surat rasmi TRW terima sumbangan dan ucap terima kasih. Mana mau lari annuar??

Anonymous said...

belum tentu lagi... minit mesyuarat pun ko tak tengok... macam mana ko boleh agak annuar musa yang pengerusikan mesyuarat luluskan tajaan tu??? Ikut ramalan celah jubor ko ke???

Anonymous said...

kah kah kah kah... esok lusa keluar la cerita yang sebenar... jangan tersalah pendrive lagi cukup la... si penuduh pun kredibilitinya boleh dipertikai juga...

Anonymous said...

cian la lagi yang kena brinwash itu konspirasi, ini konspirasi.... padahal salah sendiri, pandai tuding jari pada orang lain pulak....

muahahahahahahahahaha

Anonymous said...

http://pmbinvest.com.my/board_of_directors?lang=my

takde pun muka annuar musa...

Anonymous said...

Kahkahkah! Kena main sama anwaq musang saja

Anonymous said...

http://www.themalaymailonline.com/malaysia/article/johor-prince-tan-sri-used-mara-funds-for-football-team

Anonymous said...

dana biasiswa mara, pihak PMB yang uruskan ke???

Kah kah kah kah kah kah... get your fact right first...

Anonymous said...

Taip pelaburan mara berhad la bodoh...pergi menu, klik about us, klik board of directors. Cibai punya macai. Itu pun nak kena ajar

Anonymous said...

Ini bukan isu biasiswa, ini isu kau jadi pengerusi lepas tu kau salurkan duit ke organisasi yang kau ada kepentingan lain. Seleweng faham?

Anonymous said...

menteri kewangan tahun 1998 & 1999 mesti BODOH tak tahu apa annuar musa 'kerjakan' duit pprt tu...

Ermmm... boleh tolong minta saddiq segaraga paladium tanyakan mentor dia tak pasal hal tu???

Anonymous said...

tmj kata duit biasiswa mara disalahguna untuk taja pasukan bolasepak... jadi salahkah aku tanya dana biasiswa mara, pihak pmb ke yang uruskan???

Mana ko tau waktu kelulusan tajaan diberi, annuar musa yang mempengerusikan mesyuarat BOD PMB..???? ko guna teropong bomoh mat zain ke???

Muahahahahahahahahahaha

Anonymous said...

tengok minit mesyuarat BOD PMB pun tidak, kemudian main tuduh je seleweng duit.... polis dengar pun gelak je...

Anonymous said...

Kan dia pengerusi..apa tugas pengerusi kalau bukan mempengerusikan mesyuarat pmb? Bila beritahu dia pengerusi kau tak percaya, skrg kau mintak minit mesyuarat. Kau pergilah cari sendiri. Cuma nak kau berfikir guna otak, adalah satu kesalahan jika sebagai pengerusi annuar musa luluskan peruntukan pmb kepada kafa yg beliau sendiri ada kepentingan. Itu jelas seleweng namanya.

Anonymous said...

KUALA LUMPUR, 12 Jan ― Tan Sri Annuar Musa enggan melayan Tunku Mahkota Johor yang menggesa beliau menjelaskan tindakan Pelaburan Mara menaja pasukan bola sepak Kelantan.

Bekas presiden Persatuan Bola Sepak Kelantan (Kafa) turut menegaskan beliau tidak mempunyai masalah dengan Tunku Ismail Sultan Ibrahim dan enggan bertekak dengan kerabat Johor itu.

“Saya tidak perlu memberi penjelasan kepada beliau,” kata Annuar, yang juga pengerusi Majlis Amanah Rakyat (Mara), kepada Malay Mail Online.

“Jika saya perlu juga menjawabnya, mungkin beliau sendiri akan malu sekali lagi seperti kes pemacu pena. Saya tidak mahu mengaibkan beliau lagi.”

Wakil rakyat Umno itu merujuk insiden pemacu pena yang didakwa oleh Tunku Mahkota Johor (TMJ) mengandungi bukti rasuah Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM).

Tunku Ibrahim mempertikaikan tindakan Annuar menggunakan wang Pelaburan Mara dan Universiti Kuala Lumpur (UniKL) untuk menaja pasukan negerinya.

Anonymous said...

Kau ni bukan jenis nak cari kebenaran. Kau nak backing buta2 pemimpin kesayangan kau. Ni namanya baghal. Baghal/keldai buat apa saja disuruh tuannya.

Anonymous said...

tugas pengerusi.. cari kerusi di istana negara....

Muahahahahahahahaha...

Aku malas nak bertekak dengan macai pembangang sekor ni.

Jawapan aku mudah je... pergi selidik minit mesyuarat waktu kelulusan tajaan diberi. Mana nak dapat??? Cari celah jubor si penuduh asal... surat tajaan, dokumen, payment voucher senang-senang dia boleh dapat, takkan la minit mesyuarat dia takde pulak.... buat malu la....

Anonymous said...

baghal tak baghal, ko tunggu je la seminggu dua minggu lagi nanti. Masa tu kalau kebenaran keluar pun bukannya ko boleh terima dengan hati terbuka. Kalau annuar bersalah, aku akan kecam dia habis-habisan. Kalau dia tak bersalah, ko berani ke nak mintak maaf pada kami kat sini??? Amacam, ada telor mau sahut cabaran aku???

Muahahahahahahahaha

Anonymous said...

Dah seleweng pun masih cakap tak cukup peruntukan. Tuduh pihak fam tak bayar hutang.

Anonymous said...

macai pembangang tarak telor mau sahut cabaran..

Anonymous said...

Kalau dah namanya Pinang Institution dah tentulah analisisnya bias pada pihak pembiaya. Cumanya kalau dah tahu tak boleh menang kenapa nak bertanding? Nah ini menunjukkan calon2 masih ada keyakinan untuk menang! Kalau benar tak boleh masakan orator terbaik masih nak join grup pembangang, kan kan? Kesimpulannya analisa PI tentang prospek pembiaya mereka dalam PRU 14 seolah olah memperkecilkan keyakinan yang dipamerkan oleh Parti Bunga Raya.

Anonymous said...

Kenapa tak pi MACC? Tak dak kes atau takdak kenderaan nak pi sana? Muahaha

Anonymous said...

piliharanraya kecil di DUN Tanjung Datu, Sarawak nanti aku sarankan pkr ke, dapig ke, parti kuali ke, parti bunga bodoh ke...tak payah la masuk bertanding. Setakat dapat undi ratus-ratus je, buang karen, buang masa, buang boreh je la...

Muahahahahahahahaha...

Kalau letak atok madey bertanding takpe la jugak.. nak tengok madey pakai cawat nanti....

kah kah kah kah kah kah

Anonymous said...

bahri dah takde, tak boleh cari maklumat sampai ke lubang cacing laaa.....

wakakakakakakakakaka

KZSO said...

Pah...pendrive aku mana Pah...

Anonymous said...

gaduh macam budak kecik. ada pendrive banyak gambor artis. nak buat camne tersalah masuk. lepas tu berbalah entah apa2. buat macam citer p ramlee. samseng kampung dusun...ini kepala bapak ko...ini kepala bapak ko...berani pijak. last sekali pijak kepala batu api. baru betul. hidup jangan jadi batu api. seronok ke?

din pagoh said...

Seronok, jamal dah mampos belom?

Anonymous said...

Jamal da jdi PENGERUSI PERSATUAN BOLASEPAK SELANGOR...


MARA tu org mlayu punya..
Kalu dorg nk taja bolasepak KELANTAN ada masalah ker???

Pmain bolasaepak KELANTAN semua org MELAYU..
NO hal..

Anonymous said...

belum, tunggu bapak ko mampus dulu

Reformasi juboq rizal said...

Bodo! Duit mara tu duit atok kau ke setan? Suka2 hati nk belanja! No hal apekejadahnya duit rakyat digunakn biayai bola! Bebal nk mampos macai bn ni!

Anonymous said...

Meley akan terus tuding menuding. Meley A kata wealth fund yang di tubuhkan oleh B merugikan walhal A tubuhkan DIEG tanpa memikirkan perkara serupa. Meley C kata Felda beli aset mahal-mahal tapi dalam masa sama si Meley C beli syarikat air berkali-kali lebih mahal. Yang kembung koceknya adalah si non Meley sementara si Meley setakat menang sorak. wai wai wai?

REFORMASI Juboq Anwar Ibrahim said...

BERHATI-HATI PENIPUAN LICIK DARI PKR INI. SEBARKAN...!!!

Ramai yang menerima pangggilan dari nombor telefon 03-78902700 yang memperkenalkan diri sebagai “CPI (Centre of Policy Initiatives) Call Centre”.

Panggilan tersebut kononnya menjalankan kaji selidik tentang parti politik mana yang mereka akan pilih untuk undi pada pilihanraya akan datang.

Ternyata soalan rahsia siapa kita akan undi pada PRU akan datang sangat sensitif dan boleh mendatangkan reaksi negatif dan marah. Akibatnya memang terbukti bila rakyat menyatakan kemarahan menerima panggilan dan pertanyaan tersebut dengan memaki hamun BN di laman-laman media sosial.

Untuk makluman orang ramai, terdapat hanya satu CPI yang aktif menjalankan kajiselidik di Malaysia pada masa kini dan dipelopori INVOKE. INVOKE ialah NGO yang dikelola oleh Ahli Parlimen Pandan, Rafizi Ramli dan Ahli Parlimen Kelana Jaya, Wong Chen dan melalui program I-CPI yang berkempen untuk Barisan Rakyat ( PKR, DAP & PPBM ).

Rata-rata netizen menyalahkan kerajaan Barisan Nasional dan beranggapan yang call centre ini adalah black ops oleh Barisan Nasional. Ternyata ini adalah taktik jahat Rafizi yang memang terkenal sebagai pakar fitnah PKR.

jho jib said...

Hidup najib! Mati umno!

Anonymous said...

Bila kais pagi makan pagi, sepotong kek yang dibeli akan dianggap mahal harganya dan kalau dibeli lebih dari sepotong kek maka akan terasa mahal dan membazir pula.

Bila duit banyak contohnya selepas kena ekor apa yang hendak dibeli tak terasa akan harganya waima kalau membeli kek dua tingkat pun tak terasa yang ianya mahal dan satu pembaziran.

Dalam isu pembelian syarikat air berkali ganda lebih mahal dari harga pasaran, anda sebenarnya dikaburi dengan kenyataan awal yang mengatakan negeri Antah Berantah memiliki wang berlebih-lebihan dalam akaun yakni anda adalah seorang yang bertaraf kaya!

Apabila terasa kaya, apa yang anda belanjakan tak terasa bebanannya dan tidak terasa akan pembazirannya. Makanya apabila anda belanjakan wang anda ke atas syarikat air pada harga yang tidak munasabah, anda tidak terasa yang ianya mahal kerana sangkaan anda ialah anda memiliki wang yang banyak.

Anda sebenarnya dibohongi oleh persepsi. Persepsi yang membuatkan anda berasa kaya telah menghalang anda dari melihat realiti sebenar. Realitinya ialah anda telah membazir, rugi dan tanpa sedar diklepetri.

Anonymous said...

Statemnt dats same dgn--Unpama "kote" disapu gmbir srawak..xrase pe2 n sntiase

Kihkihkih

Pssttt,nuar brhim dulu dia ad gune gambir ker???

Anonymous said...

lepas ini orang kaya selatan diharapkan agar lebih cermat dalam melontarkan tuduhan atau soalan. kaji dulu satu persatu apa tuduhan atau soalan kepada personal tersebut. bukan apa, dengan membuat tuduhan secara sembrono begitu ia akan mempengaruhi persepsi orang lain yang gelojoh mengambil maklumat lalu meneruskan fitnah jika tuduhan itu tidak benar. untuk bola sepak malaysia yang tidak segah manapun, tak perlulah ada peperangan 'hearsay' begitu. jarang orang kaya yang bertindak sembrono, jadi kawallah emosi, buat sedikit homework, memahami status swasta tu apa dan bagaimana sesuatu institusi swasta itu bergerak dan mengembangkan jenama...

#simpatibolamalaysia

Anonymous said...

Ehh ko anon 11:38 nuar tk mkn sireh lee takut gigi merah.Gambir ni selalunya disukai pemakan sireh jee!kikikk

Anonymous said...

Cerite BANGLA TOLOL 40K telah berjaya MENIPU 4juta peyokong2 BIOL pakatan rakyat..

Xke bodohnye nameny tuuuu

Kihkihkih

Anonymous said...

Saja nak tanya... Ada apa2. News tak kat Singapore maklumlah katanya ada pihak nak bongkar penyelewengan PM Najib..dalam isu duit 2.6 billion..kata ada cukup buktilah..ada maklumat pentinglah..ni senyap jer..dah jadi spina dari Peranchis..ke..tak pun DOj..Amerika.. Jho Low.. Reza dah kena tahanan Guatamo...ke...itulah..bila dengar cerita selidik dulu..ni..cerita mcm real jer..rupanya konspirasi Atok terlajak tua.. Dgn.. Soros dgn SR dan..WSJ...tak pelah kita tunggu jerlah...mcm crita Annuar Musa gak..kita dah selidik ke..jgn..pakai tuduh fitnah.jer..kita orang Islam perlu bersabar dan bertenang..jgn tuduh sembrono..jer...kalau tak..dah lah kita tanggung dosa..menuduh orang tak bersalah..dah tu fitnah lagi...wah berapa.. Banyak dosa kita..tu..so kalau tak tahu apa2 elok diam...jer..

Anonymous said...

Hidup Najib..Hidup Umno...Umno dulu..kini.. Dan hingga kiamat...InsyaAllah

Anonymous said...

ted kentot panas jubor dah tu...

Anonymous said...

tu gambor biasa... ni gambir sarawak untuk yang kuat selera seks dia... macam salam 4 kali, lancap depan laptop, ngentot sama chinadoll, hutan belantara nyonya tak cukurrrr.... oppss..

Anonymous said...

kita tunggu mat jubor nepal copy paste artikel dari blog celah kelangkang... cukup sinonim sekali...

Muahahahahahahahaha

Anonymous said...

mat jubor nepal ---> ted kentot

Anonymous said...

Pendrive bagi pada khairy, khairy pulak kes kbs seleweng rm100 juta tak settle lagi. Huhu..memang tak jalan la kalau khairy yg siasat.

Anonymous said...

Annuar musa cuma buat penafian semata. Bukan bagi bukti dia tak bersalah. Elak dari menjawab. Kalau masuk mahkamah, tentu kalah.

Anonymous said...

Ni salah guna kuasa ni. semalam aku ada ternampak payment voucher dari MARA untuk TRW sdn. bhd. terlupa nak save. 1 payment voucher untuk TRW berjumlah RM500,000.

Anonymous said...

Annuar musa baru saje mengaku transaksi tajaan rm500k dan rm200k kpd TRW benar2 terjadi. Maksudnya beliau selaku pengerusi meluluskan tajaan tersebut. Hoii macai sekalian yg bertegang urat pertahankan beliau, kan dah malu...kahkahkah. Ketua penerangan umno buat perangai mcm tu. Maknanya tuduhan beliau terhadap fam pun memang palsu. Beliau layak digelar tan sri penipu.

Anonymous said...

MACAI BN MANA YANG CABAR SMLM?? HARI NI TAN SRI ANNUAR DAH MENGAKU SUMBANG RM700K MELALUI UNIKL DAN PMB PADA TRW. ITU PUN SETELAH BUKTI SEMUA KELUAR. DIA DAH TAK BOLEH LARI. SEMALAM BERIYA2 NAFIKAN. PTUIHHHH...

Anonymous said...

Ada tukang komen kat Malaysia Today..rpk.tu namanya amri johari...mcm dia banyak tahu hal kenapa...Singapore mengambil tindakan drastik kat pegawai bank yang salah guna kuasa..tapi mcm tak lengkap..cuma dia ckp ingat 1 mdb ingat temasek kena main...patutlah yeo jiawai tu kena hukum. Bukan. 3 bulan..30 tahun tu...lamanya..sbb isu 1 mdb ni..Temasek dah kena klentong..kawa kaw punya...itulah klau ada sesapa yang mahir dlm ekonomi dia faham..lah..saya sikit2 jer

Anonymous said...

Apa yang kita interpretasi tentang sesuatu perkara tak sama dengan interpretasi orang lain. Contohnya isu bailout syarikat perkapalan milik si anak dan di bailout oleh si bapa.

Dalam kes ini LGE seorang Cina tidak nampak yang bailout sebegitu adalah salah urus ekonomi sebaliknya LGE nampak ianya satu urusan yang tepat.

Sebaliknya bagi Tok-oh Reformasi iaitu seorang Melayu kes berkenaan dianggap salah urus ekonomi iaitu si bapa tidak sepatutnya guna syarikat awam untuk bailout syarikat anaknya sendiri.

Ini menunjukkan apa yang anda nampak sebagai salah tidak semestinya salah dimata orang lain. Cumanya antara interpretasi Tok-oh Reformasi dan LGE, yang mana satu yang patut diterima adalah isu lain.

Anonymous said...

Jing136..ni cerita dongeng ke cerita merapu...hehehe

Anonymous said...

macai2 dan cucu tok selampit dah dimalukan oleh anuar musa sendiri..hahahahah...laporan palsu konon..mana macai2 MO1..mana? mana? fitnah lagi ke?

Anonymous said...

9.09
mana kau...hahahahhaha..

Anonymous said...

Relek le ted...meroyan lak...

Reformasi juboq rizal said...

Kahkahkah

Anonymous said...

Oooo klw bagi kat kau jing813 duit mara tu baru ok kan...hehehe bongok

Anonymous said...

Ismail sabri pulak dah bising...suruh unikl & agensi di bawah mara tangguhkan penajaan yg tidak berkaitan dgn pendidikan. Tahniah menteri. Tak boleh pakai punya tan sri annuar. Smlm nafi hari ni cakap ya.

Anonymous said...

Nak tanya jing813.. utang mara dah settle lom..org lain pun nak pki gak duit mara tu...

Anonymous said...

11.04. Sekarang dah keluar cerita sebenar. Nuar musang dah mengaku. Memalukan umno dapat ketua penerangan kaki tipu

Anonymous said...

Woiiii....mana macai najib???? Mana macai umno yang lain???? Kahkahkah....ketua penerangan kaki songlap. Kaki seleweng....annuar musa memang sial. Tuduh fam hutang, seleweng duit pprt, seleweng duit mara. Sial punya orang!

Anonymous said...

Woii CTS dan macai yang lain,
Mana korang...kenapa taknak backing annuar musa?? Kahkahkah...kantoi menipu kahkahkah...tak lama, 1 hari je boleh terbongkar. Semalam tipu, hari ni malu. Kahkahkah

Anonymous said...

Dah kering kontang kantung kafa dikerjakannya, ada hati nak bertanding jawatan presiden FAM..ukur baju badan sendiri la tan sri oiiii..bikin malu la. Tuduh fam hutang, tuduh negeri lain dapat dana haram..macam2 lagi tuduhan. Macam celaka perangai umno, dari ketua sampai ke bawah kaki rembat duit.

Anonymous said...

Malu weiiiiiii...kahkahkah

Anonymous said...

baghal tak baghal, ko tunggu je la seminggu dua minggu lagi nanti. Masa tu kalau kebenaran keluar pun bukannya ko boleh terima dengan hati terbuka. Kalau annuar bersalah, aku akan kecam dia habis-habisan. Kalau dia tak bersalah, ko berani ke nak mintak maaf pada kami kat sini??? Amacam, ada telor mau sahut cabaran aku???

Muahahahahahahahaha

***ini contoh macai umno yang tak boleh terima hakikat. Usahkan 2 minggu kau bagi, 1 hari je cukup. Jangan lupa kecam ketua penerangan umno merangkap pengerusi mara ye caiiii...tan sri annuar musa.

Anonymous said...

Seleweng dan budibicara adalah dua aspek berbeza. Robohnya hotel Jamal tapi tertegaknya kilang2 haram boleh dianggap peroboh telah menyeleweng kuasa tetapi dari sudut lain boleh dianggap peroboh hanya menggunakan budibicara untuk menentukan yang mana patut roboh dan yang mana patut kekal. Meskipun dari sudut moral nampak tidak adil tapi moral tidak boleh dijadikan alasan kukuh untuk menidakkan budibicara. Noktah.

Anonymous said...

Yg ketua suka diisap dlm jamban
Yg bawahan melancap depan laptop

Anonymous said...

Tak dak bukti tak usah sembang lah, bahlol.

Anonymous said...

MO1 mana?
DoJ mana?
Fbi mana?

Hang pi mana? Bila nak rampas?
Bila nak sita? Bila nak dakwa?

Bodoooo... Bodoooo...

Anonymous said...

Blogger limsian see...ada cerita mengenai jho low...menarik bacalah...

Anonymous said...

Report polis dah buat, pengakuan dah dapat, kerja cari bukti tu skrg terletak pada tangan polis. Biar polis soal kakitangan unikl dan pmb yang sign kelulusan.

Anonymous said...

Kahkahkah..dah kantoi mula guna perkataan budibicara. Apa pasal tak guna perkataan derma? Hahaha

Anonymous said...

Pemurah betul tan sri annuar musa derma TRW guna duit MARA..kalau la dilantik jadi gabenor bank negara, satu malaysia dia derma. Kahkahkah

Ruliros said...

Inilah namanya bangkai cakap lain buat lain terima kasih TMJ bongkar jangan tak bongkar org umno nama saja islam tapi perangai ya Allah macam sytan

Anonymous said...

Memang betul Mukhliz cakap, jadi pembangkang memang senang, tak perlu karja apa pun goyang kaki saja. Elaun bulan2 dapat. Kalau rajin korek saja apa kesalahan org lain, Dan setiap insan memang tak dapat lari dari kesilapan.

Anonymous said...

Kelante adalah 'milik' PR sama seperti Penang dan LGE. Kalau Kafa jadi harum yang menumpang harum adalah PR sama seperti kalau Penang Footbal Club harum, LGE dapat tumpang sekaki.

Dalam kata lain sebanyak mana orang bukan PR cuba mengharumkan nama kafa diakhirnya pihak yang mendapat harumannya adalah PR jua. Dan begitu jua kalau ada orang yang tiada kaitan dengan LGE berbuat baik untuk Pulau Mutiara, pihak yang bakal buat nama hanyalah LGE seorang jer.

So tang mana keuntungan yang bakal diperoleh oleh orang bukan PR atau LGE atau bukan PKR dalam konteks isu yang dimainkan oleh mat Bunga Raya? Wakakaka

Anonymous said...

Penafian Annuar itu menyebabkan Tunku Ibrahim terpaksa mendedahkan dokumen berkaitan berupa dokumen transksi resit, baucer dan salinan resit check bagi mempertahankan dakwaannya menyebabkan Annuar terpaksa membaiki kenyataan dengan mengubah "kosakata" dengan mengalu-alukan pendedahan itu dengan mengucapkan terima kasih atas pendedahan itu.

Katanya pendedahakan segala dokumen itu menunjukkan apa yang berlaku (penajaan) itu dibuat dengan teratur dan telus. Dalam masa sama beliau membayangkan tidankan The Red Warriors tidak seperti pasukan lain yang menyembunyikan penajaan. Dalam bahasa lain tidak telus, ada yang disembunyikan. Pengubahan kosakata itu juga menunjukkan penafiannya sebelum ini palsu.

Tunku Ibrahim menimbulkan rasa kesal dengan apa yang berlaku, apabila tahun lepas Mara telah memotong RM700 juta wang biasiswa tetapi boleh pula taja iklan untuk pasukan Kelantan.Tidakan itu menurut beliau sesuatu yang sangat dikesalkan dan suatu perbuatan yang tidak bermoral.

Anonymous said...

TRW org mlayu,MARA Org mlayu punye...ap ada HAL...

KO suh dewan peeniagaan cina tolg TRW..dorg nak ker????

Anonymous said...

kritikan cai-cai PH terhadap Annuar adalah sama seperti kritikan mereka terhadap Jamal dalam isu air di Selangor. dalam isu air, Jamal sanggup memakai tuala (sesuatu yang dianggap memalukan di tempat awam)semata-mata mahu sampaikan mesej kepada kerajaan negeri agar cai-cai PH dapat bekalan air berterusan. apa yang Jamal dapat? oh ho Jamal dapat satu botol kecil air dari Ratu Badak. selebihnya apa? haha semua cannon-cannon PH dihalakan terhadap beliau. nampak tak macam mana kelirunya anjing-anjing yang tersepit yang mana selepas diberi bantuan, tangan yang membantu mereka pula yang digigitnya. fuh jenis yang tak kenang budi?

Anonymous said...

Ali baba kepala penyamun jadi ketua.
Siapa2 tidak bernaung dibawahnya maka bersalah.
Kikikiki..

Tiba2 cai najis belakon jdk bodoh

Reformasi juboq nepal said...

Persoalanya? Mana bideo jamal campak wang 1juta tu? Sembang lebat habuk takde.puii

Reformasi juboq nepal said...

Ko ingat duit mara tu atuk kau punya ke musibat! Bodo punya macai

Reformasi juboq rizal said...


CELAH GELEGAR - Mencari Kebenaran yang Sebenar

Friday, January 13, 2017
EKORAN PENDEDAHAN TMJ: Menteri Arah UniKL, MARA tangguh penajaan selain pendidikan


Universiti Kuala Lumpur (UniKL) dan Majlis Amanah Rakyat (MARA) diarah menanguhkan sebarang penajaan tahun ini melainkan untuk pendidikan.
Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah, Datuk Seri Ismail Sabri dilapor berkata sebarang penajaan lain perlu diteliti terlebih dahulu.
"Saya akan dapatkan laporan lebih terperinci dari UniKL dan Mara. Seperti saya kata saya tak dimaklumkan mengenai perkara ini.
"Apa-apa pun saya akan dapatkan laporan.

“Cuma untuk sementara waktu ini, sebarang penajaan mesti tunggu dulu. Biar saya tengok," beliau dipetik sebagai berkata kepada pemberita di Kuala Lumpur hari ini.
Beliau ditanya isu penajaan pasukan The Red Warriors (TRW) selepas bekas Presiden Persatuan Bola Sepak Kelantan (Kafa) Tan Sri Annuar Musa dilapor menafikan dakwaan menggunakan kedudukan untuk memastikan Mara dan UniKL menaja pasukan itu.
Isu penajaan UniKL dan MARA timbul susulan pendedahan Tunku Mahkota Johor semalam yang mempertikaikan penajaan terhadap pasukan bola sepak Kelantan.

Tunku Ismail Sultan Iskandar turut mendedahkan beberapa dokumen berkaitan penyaluran wang tajaan MARA dan UniKL kepada pasukan Kelantan, termasuk baucar pembayaran, slip deposit cek dan surat menyurat berkaitan.
Beliau mempertikaikan langkah itu atas alasan ia dibuat ketika UniKL terpaksa mengurangkan biasiswa pelajar-pelajar Malaysia sebanyak RM700 juta tahun lalu.
MARA adalah syarikat milik kementerian itu. UniKL pula institut pengajian tinggi milik MARA.
Annuar dalam penjelasan terbarunya hari ini mengucapkan "terima kasih" atas edaran itu kerana ia menunjukkan kedua-dua pihak lakukan dengan begitu teratur.
celahgelegar at 7:51 PM
Share

No comments:
Post a Comment
Links to this post
Create a Link


Home
View web version
Powered by Blogger.

Anonymous said...

Yang ditaja adalah pasukan negeri bukannya pasukan keluarga sendiri. Itu pun nak dijadikan isu, ish ish.

Anonymous said...

Yang di bailout adalah pasukan negeri bukannya pasukan peribadi pun. Lagipun kalau bailout syarikat anak sendiri tak apa menurut 'fatwa' Dapig makanya siapalah cai cai nak membangkang 'fatwa' Dapig dalam hal sebegini. Nanti tak dapat tulang, naya, Bro.

Anonymous said...

Duit yg taja trw duit bapak ko ke?...bodooh sangat macai...kaki seleweng duit kerajaan..

Anonymous said...

Kerana melayu...duit kerajaan boleh diguna sesuka hati plak..
.perangai kelompok penyamun...pasukan lain pun melayu jugak..bodoh bengong ko ni...suka makan duit haram..

Anonymous said...

Jamal dah bsyar hutang TEKUN?niaga ikan bakar pun bankarap wooit..

Anonymous said...

Kenape satu pasukan saje?pasuksn bola lain?duit bapak ko?

Anonymous said...

kalau nak diikutkan duit yang digunakan untuk bailout syarikat air di Darul Kering Kontang itu pun adalah duit mak bapak para cai-cai jua. namun cai-cai tak kisah pun asalkan duit itu masuk poket kroni dan akhirnya landed kat poket sendiri jua? nampak tak betapa kuman di seberang laut nampak jelas sedangkan gajah didepan mata tak nampak? ini yang dinamakan hipokrasi kelas tertinggi! depa memang juara. wakakaka

Anonymous said...

Wal hal duit yang bakal masuk kocek kroni penjual air paip jauh lebih banyak (lebih 2 bilion) namun penggemar2 tulang terpaksa tutup mulut demi memastikan kegemaran tidak terbantut kot. He he he

Anonymous said...

ini mesti ada dalam pendrive.

Anonymous said...

ada dalam pendrive.

Anonymous said...

8.05
memang bukan team keluarga sendiri. Ni soalan nak tanya.
1. Siapa presiden KAFA
2. Siapa pengerusi PMB

Kalau dalam 2 2 organisasi ada kepentingan, tu dah salah guna kuasa...

Jadi siapa yang baghal???

Juak2 UMNO sekarang terlalu buta. sentiasa menyokong org yang salah...

Anonymous said...

8.16
Ni satu lagi komen yang amat baghal..patut le masih menyokong MO1
bail out dengan taja maksud sama ke? tolong buka kamus. Jangan bodohkan diri sendiri di khalayak ramai..

Anonymous said...

Mamat HOMO DAParasit/PKRHomo PENJAJAH/PENYAMUN ni boleh MAMPOS!

Malangnya SELANGOR terutamanya TANAH2 KPG2 MELAYU kita di tepi LAUT SELAT MELAKA di KUALA SELANGOR (dan SELURUH Malaysia termasuk LANGKAWI), yg. makin diIDAMkan si PENYAMUN DAPenjajah PARASIT - mahu juga diHALAU bangsa BUMIPUTERA Islam/Melayu mcm. kat P. Pinang dgn. menggunakan MO agama, apalagi KUALA SELANGOR amat PENTING juga utk. industri PELANCONGAN sungai paya (mangrove) dan laut SELAT MELAKA yg. berBILLION; yg. mana SELAT MELAKA (serta LAUT CHINA SELATAN) yg. juga amat STRATEGIK, sebenaqnya mahu diKUASAI tuan PENJAJAH DAParasit ni, IS-rael/MOSSAD-CIA/NA*O! Mana pemimpin2 UMNO/PAS yg. benaq2 TULEN kita (bukan si PENYAMAQ2 sampai ada yg. BERPELUKAN dgn. JIJIK dgn. si TONGGENG Eng)?!!!!!!

Lihat di - http://www.propertyguru.com.my/property-news/2017/1/144405/proposed-chinese-cemetery-irks-residents:

Proposed Chinese Cemetery Irks Residents

January 12, 2017

Proposed Chinese Cemetery Irks Residents


The proposal to build a Chinese cemetery at the centre of five villages in Kuala Selangor earned the ire of residents, who are mostly Malays.

The five villages were Kampung Bukit Kapar Tambahan, Kampung Felda Bukit Cherakah, Kampung Bukit Kerayong, Bandar Puncak Alam and Kampung Bukit Hijau.

With this, around 300 residents from such villages held a protest against the proposed cemetery at Kampung Bukit Cerakah, saying that the location is not suitable as it is near residential areas, reported Bernama.

Melan Ismail, a representative of the residents, revealed that the residents were not informed by the local authorities and the developer regarding the project.

“The proposal for a graveyard on the hill located in the centre of the five villages, resided by mostly Malays, is not suitable,” he said.

“It is even more disappointing that we were not informed of the project by the parties concerned…We only came to know about it when several excavators were seen entering the village area to carry out a road project to the site last Wednesday,” added Melan, who called on the local authorities to review the said proposal.

Should the project proceed, the same may affect the economic interest of the residents as well as the development of Puncak Alam, said Bandar Puncak Alam Resident Delegation Committee chairman Mohd Razib Mohd Talib.

“The presence of a Chinese cemetery in the area will drive away Malays from living in the area or from buying properties here,” he said……..

(Tok Landak)

[BANGSA Bumiputera juga bermakna Pribumi/Orang Asal/Orang Asli/Indigenous/Native/Aborigines-Aboriginal/First Nation peoples/Tribal peoples – maka istilah (SATU) ’Bangsa’ Malaysia, sebenaqnya adalah PALSU dan adalah legasi PENJAJAH British-ZIONIS utk. melahirkan dasar SATU ‘bangsa' Malayan bersatu dgn. MENGHAPUSkan identiti & hak BANGSA Bumiputera yg. PELBAGAI - pelansungan dari agenda-British/ZIONIS-Malayan Union-JAHANAM].

Anonymous said...

Menteri kewangan meluluskan peruntukan utk kementerian2 bg menjalankan kerja mereka.

Kementerian itu sendiri bertangunggjawab melaksanakan plan mereka.

Berbeza dgn 1mdb yg direct under kementerian kewangan. Dinasihatkan oleh penasihat emiritus telah meminjam sehingga 42 ribu juta dari modal yg ada hanya 1juta.
Dan dari hutang 1mdb mengalir sebahagian duit ke akaun menteri kewangan, penasihat emiritus dan anak tiri beliau serta dikawal selia oleh tokoh maal hijrah syeikh al jho low

Anonymous said...

Yg. si PENJAJAH PARASIT ZIONAZI BerSHIT-DAParasit punya KURANG AJAQ nak JUAL Negara ISLAM kami ni pd. IS-rael-MOSSAD/SOROS-NA*O; TAK pula lu TERLOLONG mcm. PUAKA aaahhh?!!

OI si TERORIS2 GILA BABI si HOMO JIJIK PENYAMAQ ZIONIS PENJILAT2 ANJING2 TERORIS PENJAJAH ZioNAZI CASH-is-KING DAParasit-KULI2 si rejim PENGGANAS KANIBAL ISrael/ZIONIS ni - TAK pula TERLOLONG mcm. PUAKA psl. dpt. RASUAH yg. berBILLION selepas dok lahap TAIK rejim TERORIS KANIBAL/NECROPHILIA Israel/ZIONIS aaahhh??!!

Dan TAK juga si PENJAJAH TERORIS DAParasit ni nak SAMAN Razali kalau berita ni TAK benaq?! Dasar si PENAKUT! Di - http://www.pisau.net/terima-dana-1-2billion-dari-israel-dap-perlu-segera-kemuka-saman/ , Terima Dana 1.2Billion Dari Israel, DAP Perlu Segera Kemuka Saman, Published on 17/08/2016 in DAP by pisau!

Itulah, bilalah juga si SPRM tu nak MENYIASAT si KETURUNAN TERORIS PENJAJAH ZioNAZI PARASIT/PERASUAH/LANUN/PEROMPAK/PENYANGAK/PEMBUNUH/PEROGOL DAParasit RASIS/PORNO/HOMO-KULI2 ZIONIS/IS(IS)rael-MOSSAD-CIA/NA*O ni yg. boleh dapat RASUAH sbnyk. USD 300 JUTA (RM 1.2 BILLION) dari rejim TERORIS KANIBAL/NECROPHILIA IS(IS)rael tu - begitu juga PDRM untuk siasat bawah AKTA TERORISMA kerana 17 pakar strategi DAParasit yg. diKETUAI si TODI-puaKA, di LATIH oleh TERORIS MOSSAD dan si KM spt. TONGGENG eng boleh pula asyik jumpa DUTA IS(IS)rael, serta IS(IS)rael nak tubuhkan MARKAS TENTERA PENGGANAS dia di Port Dickson – utk. MENAKLUK Selat Melaka; sbg. laluan UTAMA Submarin2 NUKLEAR HARAM IS(IS)rael/NA*O (yg. berPUSAT di Diego Garcia), serta sbg. laluan UTAMA perkapalan industri MINYAK/GAS laut dalam yg. berBILLION(“oil/gas CHOKEPOINT”) yg. MENYAMBUNGkan Lautan PASIFIK-HINDI hingga ke Laut MERAH/MEDITERRANEAN (utk. ke ISrael/Barat)!! Kami RAKYAT tengah TUNGGU ni! SPRM/PDRM bah. TERORISMA – hang buatlah KERJA betul-betul oi!

Lihat di - http://semuthitam80.blogspot.my/2016/03/12-billion-dana-israel-masuk-akaun.html , 1.2 BILLION DANA ISRAEL MASUK AKAUN PROKSI??? , Posted by Semut Hitam ; dan di - http://wakeupmalaya.com/2016/01/dap-terima-latihan-dari-mossad/ :

DAP Terima Latihan Dari Mossad?

January 4, 2016 By WakeUp Malaya

Bekas Pengarah Strategik Hal Ehwal Orang Melayu-Islam DAP, Mohamad Razali Abdul Rahman menegaskan beberapa kali bahawa DAP mempunyai hubungan istimewa dengan Israel.

Pada 2012, Razali telah mendedahkan hubungan DAP-Israel ketika berceramah di Putrajaya:
—–
Tapi apakah hubungan istimewa Israel dengan DAP? Kalau tak istimewa, tidak kami dilatih hampir 3 tahun oleh Israel. Dilatih oleh pihak Mossad. Saya terima latihan daripada Mossad.

Untuk pengetahuan Tuan-tuan dan Puan-puan, tiap bulan Lim Guan Eng akan pergi ke Singapura. Saya biasa mengikuti banyak kali rombongan beliau ke Singapura. Dia akan pergi hari Sabtu petang dan akan balik hari Ahad petang.

Di Singapura, kita akan jumpa dua orang saja. Satu bekas pemimpin atau bekas Perdana Menteri Singapura, Lee Kuan Yew dan lagi satu wakil Duta Israel di sana. Dua ni yang akan kita jumpa.

Sewaktu kita jumpa dengan Duta Israel atau wakil Israel, Tuan-tuan tahu tak, pihak Israel telah bersetuju memberi dana sebanyak 300 juta USD untuk PRU yang ke 13 ni. USD ya bukan RM ya. Duit tu sekarang berada di Singapura ya.....

Jadi, PI MAMPOS lu kat JAMBAN si TERORIS PENJAJAH/PENYAMUN ZIONIS DAParasit KURAP lu tu!!


Anonymous said...

Mamat HOMO DAParasit/PKRHomo PENJAJAH/PENYAMUN ni boleh MAMPOS!

Malangnya SELANGOR terutamanya TANAH2 KPG2 MELAYU kita di tepi LAUT SELAT MELAKA di KUALA SELANGOR (dan SELURUH Malaysia termasuk LANGKAWI), yg. makin diIDAMkan si PENYAMUN DAPenjajah PARASIT - mahu juga diHALAU bangsa BUMIPUTERA Islam/Melayu mcm. kat P. Pinang dgn. menggunakan MO agama, apalagi KUALA SELANGOR amat PENTING juga utk. industri PELANCONGAN sungai paya (mangrove) dan laut SELAT MELAKA yg. berBILLION; yg. mana SELAT MELAKA (serta LAUT CHINA SELATAN) yg. juga amat STRATEGIK, sebenaqnya mahu diKUASAI tuan PENJAJAH DAParasit ni, IS-rael/MOSSAD-CIA/NA*O! Mana pemimpin2 UMNO/PAS yg. benaq2 TULEN kita (bukan si PENYAMAQ2 sampai ada yg. BERPELUKAN dgn. JIJIK dgn. si TONGGENG Eng)?!!!!!!

Lihat di - http://www.propertyguru.com.my/property-news/2017/1/144405/proposed-chinese-cemetery-irks-residents:

Proposed Chinese Cemetery Irks Residents

January 12, 2017

Proposed Chinese Cemetery Irks Residents


The proposal to build a Chinese cemetery at the centre of five villages in Kuala Selangor earned the ire of residents, who are mostly Malays.

The five villages were Kampung Bukit Kapar Tambahan, Kampung Felda Bukit Cherakah, Kampung Bukit Kerayong, Bandar Puncak Alam and Kampung Bukit Hijau.

With this, around 300 residents from such villages held a protest against the proposed cemetery at Kampung Bukit Cerakah, saying that the location is not suitable as it is near residential areas, reported Bernama.

Melan Ismail, a representative of the residents, revealed that the residents were not informed by the local authorities and the developer regarding the project.

“The proposal for a graveyard on the hill located in the centre of the five villages, resided by mostly Malays, is not suitable,” he said.

“It is even more disappointing that we were not informed of the project by the parties concerned…We only came to know about it when several excavators were seen entering the village area to carry out a road project to the site last Wednesday,” added Melan, who called on the local authorities to review the said proposal.

Should the project proceed, the same may affect the economic interest of the residents as well as the development of Puncak Alam, said Bandar Puncak Alam Resident Delegation Committee chairman Mohd Razib Mohd Talib.

“The presence of a Chinese cemetery in the area will drive away Malays from living in the area or from buying properties here,” he said……..

(Tok Landak)

[BANGSA Bumiputera juga bermakna Pribumi/Orang Asal/Orang Asli/Indigenous/Native/Aborigines-Aboriginal/First Nation peoples/Tribal peoples – maka istilah (SATU) ’Bangsa’ Malaysia, sebenaqnya adalah PALSU dan adalah legasi PENJAJAH British-ZIONIS utk. melahirkan dasar SATU ‘bangsa' Malayan bersatu dgn. MENGHAPUSkan identiti & hak BANGSA Bumiputera yg. PELBAGAI - pelansungan dari agenda-British/ZIONIS-Malayan Union-JAHANAM].

Anonymous said...

Baca ayat2 Anak Raja ini cukup rendah akhlaknya. Bahasa-bahasa tidak cerdik, penuh emosi, gambaran seorang yang panas baran dan berbaur ugutan, tidak menghormati orang politik yang sentiasa mendokong Perlembangaan dan Institusi DiRaja. Tak menghormati orang tua.

Anak Raja lain tak sesamseng macam Anak Raja ni. "Raja Adil Raja disembah. Raja Zalim Raja Disanggah". Sejarah membuktikan mereka ini akan jatuh dengan kesombongan dan kezaliman mereka.

Syabas TS Annuar Musa kerena lebih tenang menghadapai 'EmoTiger of Southern' ni.

Wallahualam.

ted manoff said...

Piraaahhh...dulu entry ryezall bkn main lagi kutuk tun sebab kurangkn kuasa raja2..bila tmj buka mulut mcm cacing kepanasan..🌺🌸

eric tan said...

Anuar musa sila ltk jawatan, itu pun kalau ada kemaluan

din pagoh said...

Jamal dah mampos belom?

Anonymous said...

bapak ko dah mampos belom?

Anonymous said...

Masuk politik Lee tmj..baro ko tau langit tinggi ke rendah.Seperti kata nuar Musa pasukan Kelantan menerima tajaan.Ini bermaksud trw diraja oleh organisasi dng situasi menang menang dn trw tidak pernah memaksa mana mana organisasi menaja trw kerana nuar Musa sedar trw tidak dinaungi oleh kerabat diraja yg boleh memberi titah.

Anonymous said...

Menteri kklw ismail sabri tak tahu menahu pasal tajaan trw. Annuar musa selaku pengerusi mara tak laporkan pada menteri. Ini sah kes songlap

Anonymous said...

Songlap ke ape ke USAH dilayan pmikiran CAI2 BIOL pembngkang ni...sentisa BUSUK HATI n IRIHATI...

Mlysia ni UMNO n BN printah..ikut suke nk buat pe..

Kihkihkih

Anonymous said...

MO1 bapak penyamun tarbus,pemakan dedak anak penyamun tarbus....

Anonymous said...

10.23
Taja guna duit UMNO ke?

Anonymous said...

MARA tu umno yg punye..

MARA tu dapig n pkr punye ker???

Kihkihkih

Pedulikan cai2 BIOL ni smue..
Mlysia ni umno n bn printah...
Ikut suke umno

Anonymous said...

ini mesti ada dalam pendrive.

Anonymous said...

jangan cakap camtu bro...masuk pendrive nanti...

Anonymous said...

Bodoh la PPBM ambil budak Saddiq ni. Bukan pandai pun, sebagai pemidato tak semestinya pandai berpolitik. Kalau dia nak join sector swasta... mampus tak laku. Sector swasta perlu orang yg pandai buat kerja bukan orang yg pandai cakap.

Anonymous said...

nuar musang dan nuar aljuburi sama jer..dua2 munafik kaki kelentong..cuma bezanya nuar musang tak buat kerja menjubur lobang bontot mcm nuar aljuburi..he hee heee..

Anonymous said...

Kesianlah kat pasukan bola sepak Kelantan ni...Annuar musa ni orang Umno...kenapa orang Pas yang tadbir kelantan tak nak uruskan..sbb memang mereka tak mampu..nak tadbir Kelantan pun...terkial kial nasib ada Ku li dan Tok Pa...majulah jugak...jgn pandang jauh..tengok Selangor cukup...tengok baru berapa penggal Asmin jamban pegang..Fas..hancuss..sbb.pembangkang ni..peganglah apa pun jawatan....habis lunyai dikerjakan..mcm beruk dapt bunga...tapi itulah...senang cerita biar kafa tu diuruskan kerabat raja mcm johor..mereka bnyak duit..Fas mcm tu biar kerabat Selangor uruskan...

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates