January 4, 2017

33 Sudah-Sudahlah Datuk Bahri Mohd Zin, Kalau Betul Sangat Dedahkan Saja


Berbelit-belit kisah mengenai persaraan Ketua Bahagian Operasi Khas Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM), Datuk Bahri Mohd Zin sejak semalam. Dimulai dengan kisah beliau yang membuat keputusan bersara awal kerana kecewa tiada pendakwaan satu kes di mahkamah. 

Dalam kenyataan pertamanya kepada portal Free Malaysia Today (FMT) dan portal Sinar Harian, Bahri mendakwa persaraaan awalnya adalah kerana ‘kecewa’ kes siasatan SRC International (SRC) tidak boleh dibawa ke mahkamah. Baca di sini

Sinar Harian dan Malaysiakini juga memetik cerita yang sama di sini dan di sini. Kira-kira tujuh jam kemudian, berita berkenaaan dinafikan oleh agensi SPRM seperti Kenyataan Media di bawah:

Kira-kira 9.45 malam pula, Datuk Bahri Mohd Zin mengeluarkan Kenyataan Media ini pula. Baca di sini.
"Menggunakan sumber belum masak orang ketiga dan buat ‘judgement syok’ sendiri. Tunggulah kenyataan dari mulut saya sendiri. Saya cukup pantang kalau orang pukul curi saya, dulu masa kes SRC Internation tengah memuncak ada sorang bekas ketua menteri membantai saya secara tidak adil. Jangan cabar saya. Saya tahu semua pemberi rasuah dan pengambil rasuah. Ya, pengamal rasuah dan jangan cuba nak jadi juara kepada rakyat di luar sana."
Sebagai salah seorang Rakyat Malaysia yang bertanggungjawab, CTS juga turut mendesak Datuk Bahri Mohd Zin mendedahkan apa sahaja yang beliau tahu. Jangan hanya pandai mengugut sahaja. Anda berkata anda kenal semua pemberi dan pengamal rasuah. Maknanya anda kenal ramai tapi memilih untuk melakukan siasatan terpilih sahaja? Atau anda mendiamkan diri dalam banyak kes disebabkan anda mempunyai laba atau liabiliti tertentu? 

Sejak anda memohon bersara 6 bulan lalu ramai pegawai kanan kerajaan telah didakwa. Maknanya sebelum ini apa yang telah anda lakukan? Buat kerja politik untuk orang tertentu? Jangan lah bersembunyi di sebalik akaun media sosial Facebook isteri anda untuk meluahkan rasa hati anda dan mendedahkan rahsia sulit SPRM.


Kita tidak lupa betapa garangnya Pegawai Kanan TUDM, Mejar Zaidi Ahmad dihukum buang kerja selepas dia didapati bersalah atas dua tuduhan berkaitan isu dakwat kekal ketika Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU-13) dan menyiarkan maklumat mengenai pertukaran kerjanya, pada tahun 2013. Di mana beliau sekarang? Di mana garangnya sekarang?

Kita juga tidak lupa kepada bekas‎ Timbalan Pengarah Cawangan‎ Khas I Bukit Aman, Datuk Abdul Hamid Bador yang ditukarkan ke Jabatan Perdana Menteri kononnya akan tampil mendedahkan empat perkara rahsia kepada umum. Mana hilangnya rahsia itu dan ke mana hilangnya garangnya itu?

Sekarang Datuk Bahri Mohd Zin pula hendak menunjukkan jantannya. Silakan.

33 comments:

Anonymous said...

Wow..hebat blogger umno gertak orang. Hapuskan persepsi dengan cara gertak?
-cucu tok gila

Anonymous said...

Tanda2 pru semakin dekat...calun2 bidan terjun diperlukan...katak,kotak tidak dialualukan kecuali ted kentoad..he3

Anonymous said...

Kalau tak buat salah, buat apa nak takut? Kalau buat salah, tidur pun tak lena. Syabas datuk bahri..drpd bersekongkol, baik lepas jawatan.

Anonymous said...

Apa alasan najib bila terbongkar rm42 juta masuk dalam akaun ambank miliknya? Saya tidak tahu siapa yang masukkan..kahkahkah

Anonymous said...

Isu kitar semula

Ruliros said...

Tahniah Dato Bahari diatas keberanian dato kaki penjilat pendedak anjing2 suruhan ini akan tetap mengutk datok yg penting nawab depan allah nanti penjilat dan anjing2 ini tetap menyokong pemimpin yg rasuah pencuri penyangak dan penyamun biarlah anjing2 ini terus menjilat duit2 haram tu

Anonymous said...

Kami penyokong umno tegar ingin menegaskan jangan ada pihak yang berani menyiasat PM tercinta kami, DS najib tun razak. Siapa sahaja yang siasat akan dipecat, paling tak pun kami genggam telurnya. Asalkan ketua kami berkuasa hingga hari kiamat. Rezeki kami najib yang bagi. Anak bini kena bagi makan. Tq.

Anonymous said...

dulu aku terdengar la si bahlol, eh silap, si bahri ni kata akan cari ke lubang cacing siapa yang suruh pertukaran pegawai kanan sprm ke jabatan lain....

Lubang cacing mana yang dia gali tu??? Sampai sekarang tak keluar nama orang yang suruh buat pertukaran tempat kerja tu pun....

Setakat gertak macam ezam kotak, lebih baik pergi mampus dengan bini kedua ko tu....

Cakap berbelit-belit...

Anonymous said...

Si Bahri tu ipar sendiri pun dia boleh jahanamkan, apa pulak susahnya dia nak jahanamkan pemikiran 30 juta rakyat Malaysia. dia peduli apa, janji ada masyukkkk ..

Org pertama yg cepat percaya mustilah ted kentoad ... kemudian baru dia ajak geng lompat dia ..

muahahahaha ...

Anonymous said...

1. Cerita peletakan jawatan Bahri Mohd Zin bukan baru. Cerita ini sudah berlaku Julai tahun lalu. Sebelum pengumuman pelantikan KP SPRM yang baru pada 29 Julai 2016 desas-desus pegawai SPRM pro Shukri dan Bahri meletak jawatan sudah didengari. Mengapa agaknya? takut pegawai dari luar? Atau legasi bakal berakhir.

2. Admin dapat sumber sahih Datuk Bahri Mohd Zin rupanya melobi untuk menjadi KP SPRM. Nampak usaha itu tidak berjaya. Admin sejak beberapa bulan lalu sudah mendedahkan bakal KP SPRM adalah Datuk Dzulkifli Ahmad seorang Peguam dari pejabat Peguam Negara yang punya kepakaran dalam pendakwaan kes.

3. Tentunya kehadiran Dzulkifli memberi nafas baru kepada SPRM yang selama ini lembap dalam bidang pendakwaan. Terkeluarnya Abu Kassim, Shukri bermakna Team A dan Team B serta puak puak dalam SPRM sudah berakhir. Yang tinggal hanyalah Datuk Bahri Mohd Zin Pengarah Operasi Khas.

4. Dzulkifli pastinya memasukkan orang yang sesuai untuk TKP Operasi dan Pencegahan. Ternyata Datuk Azam Baki mengisi peninggalan Dato' Sri Shukri itu. Pastinya juga beliau akan merombak beberapa bahagian agar berfungsi mengikut arahannya. Beliau juga mesti membuang segala duri dalam daging di SPRM.

5. Ini yang ditakuti oleh puak puak Shukri dan Bahri. Pembersihan puak-puak ini sudah dilakukan.

6. Beranikah para pegawai SPRM meletak jawatan? Ternyata lambat atau cepat kini ia sudah dilakukan 3 Januari 2017. Betapa penakutnya Bahri Mohd Zin yang memang agen Pembangkang sejak bersama Dato Sri Shukri dulu.Wayang semakin jelas!

7. Sebelum ini pada 24 JUN 2016 Rafizi mendedahkan bersekongkol dengan SPRM dalam beberapa kes. Bukti dan tindakan beberapa pegawai kanan SPRM yang bias bukanlah baru. Banyak perkara dan tindakan SPRM pro kepada pembangkang sebelum ini. Tindakan pegawai SPRM membocorkan maklumat kepada pihak luar sehingga melibatkan penahanan polis jelas membuktikan SPRM bersekongkol dengan pembangkang.

8. Ini termasuk pengakuan Kenyataan Media Rafizi dan Akmal melalui National Oversight & Whistleblowers (NOW) pada 23 Jun jelas dan terang Rafizi mengaku betapa Pegawai Kanan SPRM sentiasa bersekongkol dengan pembangkang. antaranya;

"Saya bersama Akmal Nasir atas kapasiti National Oversight & Whistleblowers (NOW) telah dihubungi dan berjumpa secara sulit dengan seorang pegawai SPRM #berhubung tekanan yang dihadapi oleh badan tersebut pada awal tahun ini."

"Kami berdua telah dihubungi dan berjumpa dengan seorang pegawai kanan SPRM kira-kira 5 bulan yang lalu dan beliau memaklumkan bahawa kedua-dua pimpinan tertinggi SPRM telah dipaksa meletak jawatan dan jawatan mereka akan digantikan dengan ‘orang luar’ SPRM.

9. Jadi tidaklah menghairan jika Datuk Bahri Mohd Zin yang kecewa membuat kenyataan ketika persaraan beliau. Sandiwara Datuk Bahri Zin muncul semula. Kemana beliau selepas ini? Jadi pembangkang? sama-sama tunggu.

10. Kenyataan Bahri dalam portal Malaysiakini wajar disiasat kerana boleh dilihat memfitnah SPRM dan kerajaan. Walaubagaimanapun Kenyataan SPRM hari ini selepas menghubungi Datuk Bahri menafikan mengeluar kenyataan memburukkan SPRM dan menyatakan persaraannnya berkuatkuasa 30 Disember 2016. Jika benar Bahri tidak berkata demikian wajar Bahri menyaman portal itu demi membersihkan namanya.

sumber Captain M.

Anonymous said...

Kih kih kih... :-)

ted manoff said...

Sudahlah ryezall... Sampai bila nk cover kesalahan pm najib... Kalau tk bersalah kenapa dia sorokkn saksi utama iaitu suboh yasin dn nik faisal..dan ko boleh terima kerr alasan bodo pm najib yg dia tk tahu wang sebanyak 42juta masuk akaun dia..kalau tanya macaii mcm ko nii angguk2 saja..prOoTt💨💦

Anonymous said...

Dah dibagi peluang berhenti secara hormat...nak tunjuk gedebe.Nanti menyalakle atas pentas pembangang.Diambil tindakan cakap pula nak balas dendam.Belum jumpa lagike lubang cacing dicari atau terjumpa pula lubang ketiga kot.

Anonymous said...

Bila dah tak ada taring baru nak tunjuk taring, tak dak siapa yang menggigil. 2x5 ngan Maddy ... semasa ada taring Nuor yang kena.

Bila tiada otot apa yang dibuat lawan sume tak pandang. Tanpa otot, apa yang Jamal Sekincan wat ... Assmin wad derk jer.

Assmin tahu kalau ada aktivis yang tak sokong dia, akan ada cai2 dan pemakan Dedak ASS yang akan mempertahankan segala pendedahan demi pendedahan.

Sama sama tunggu apa klimaksnya ... kah kah kah

Anonymous said...

9.53
wah begitu tegar saudara terhadap najib...rezeki najib yang bagi..jgn silap cakap tuan..bahaya..akidah biar betul..jgn butakan hati sampai macam tu..hal2 rezeki ni hak mutlak Allah S.W.T asalkan kita berusaha..

Anonymous said...

11.02
mmg dia ada taring..tapi ditumpulkan oleh Najib..tak kan saudara tak perasan..dulu mula2 panas kes 1MDB, beberapa org pegawai SPRM telah ditukarkan ke jabatan lain..siapa punya arahan? sbb tu muhyiddin nasihatkan si PM untuk berehat sementara siasatan dijalankan agar tiada campurtangan..tp..saudara pun tahu..saudara pun baca..di malaysia siapa boleh lawan PM. Buat laporan polis pun kena tahan..kalau betul dia bersara sebab kes SRC, sy salute dia..berani kerana benar..hanya Allah yang boleh balas..bukan najib..

Anonymous said...

berani sembang tin kosong

Anonymous said...

lorr... ada yang kena sorok ke?? Apsal tak repot sama polis... tak pun panggil sama bomoh abang non, si ibrahim mat zain tolong teropongkan, tengok di mana diorang kene sorok tu....

muahahahahahahahahaha.... takkan dalam lubang cacing lak kot. Si Bahri tak jumpa pun.....

kah kah kah kah kah kah

Anonymous said...

itu sudah tentu... ada harapan jadi calon fuckatan haprak kelak ni.... tagline: #kamuadakuasa,sayaadabinidua
#carilubangcacingtakjumpajumpa

Muahahahahahahahah

Anonymous said...

sejak dapat pengarah sprm yang baru, berduyun kes tangkapan dan pendakwaan yang melibatkan rasuah dapat dilakukan. dato' bahri yang dah lama duduk atas kerusi empuk sprm buat apa selama ini? dalam tempoh 6 bulan mohon berenti, takde satupun kes tangkapan sedangkan gaji masih dapat? makan gaji buta ke memilih kes? tak payah cakap banyak dan nak nafi itu inilah, nampak cara bercakappun tahu, dato' bahri adalah bias dan condong kepada pembangkang. sepatutnya beliau kena menunjukkan sikap neutral walaupun menggemari pembangkang sebab sedang berkhidmat dan berjawatan tinggi dalam entiti kerajaan. bukan semua orang boleh diracuni pemikiran, ramai jugak yang dah sedar bahawa pegawai tinggi kerajaan yang propembangkang ni bekerja untuk tabur racun sahaja, bukan melaksanakan amanah.

#todak vs batang pisang

PPBM - Parti Penjilat Bontot Mahathir. said...

kok kok kok kok kok

Anonymous said...

1056
Yang 'sudahlah' apa pasal, belum memerintah pun dah nak kawal lebebasan bersuara?.

Anonymous said...

tok gila, cucu pun turut gila

Ted Manoff said...

Dia tak jumpa sebab lubang chaching tu halus sangat. Spesis chaching kerawit.

Ted Manoff said...

Itu penyamar ahli Umno lah. Setiap ahli Umno tahu rezeki dari tuhan bukan dari manusia. Chuma perlu usaha saja.

Ted Manoff said...

Tin Milo..nak lagi shok Bahri elok belajar main sepak2 tin kosong

Anonymous said...

Bagus..syukur Alhamdulillah... Dah tahu pengarah baru Sprm dah tunjuk taring...so Datuk. Bahri tak boleh cari mkn ke...Allah ada kan..kalau Datuk Bahri tu telus kenapa..isu air Sabah tu...dahbertahun tak dapat dikesan..alih alih bila dah berhenti si Kassim..menggelepur Datuk tu sorang2 maklumlah orang Bawahansprm memang geram jer..so...eloklah bersara so nak tengok bini no 2 dia tu berlagak nak mampus lagi ke tak

Anonymous said...

Yer ke..asik asyik salah najib isu air sabah tu salah najib juga ke..memang baguslah bahri ni meletak jawatan maklumlah orang yang dia terpaksa selamatkan.memang dah takboleh nak diselamatkan.maklumlah kassim dah nethenti tinggal bahri sorang jer.mana mampu nak handle...tak pe nanti boleh tolong bini no 2 pro pembangkang tu cuba 2 jadi wakil.rakyat ke...kan..tapi sure kalah maklumlah bini no 2 sapa nak undi...kan kan kan

Anonymous said...

Lubang cacing xjumpa.
Tp duit src 42 juta jumpa dlm akaun najis

Anonymous said...

jumpa dalam lubang jubo ko ek

Anonymous said...

ted kentot pasti undi

Anonymous said...

Yer tu rba vavi..tulis nama Allah huruf kecik..nampak tak tu semua kuasa Allah juga kan..dia tersilap tulis..nampak sangat dia nak menipu tapi Allah tolong buktikan dia tu siapa kan anon rba 9:53

Anonymous said...

Bini muda hantar maklumat ke fb...salah tu...entah apa gila bini sprm tu

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates