January 19, 2017

31 Senyap-Senyap Kerajaan PAS Kelantan Kenakan Caj Levi Terhadap Pengunjung Hotel Seperti Di Pulau Pinang


Kerajaan PAS Kelantan secara diam-diam telah melaksanakan Caj Levi terhadap pengunjung bilik hotel di sana. Walaupun berbeza pendapat politik dengan DAP, PAS Kelantan tetap mengikuti jejak Kerajaan Pulau Pinang dalam hal ini. Nampak gayanya tiada lagi konsep Negeri Berkebajikan untuk pengunjung dan pelancong yang menginap di Kota Bharu.

Pulau Pinang mulai Mac 2014 telahmengenakan caj  levi bagi setiap bilik penginapan hotel disewa pelanggan mengikut taraf bintang hotel berkenaan. Sedikit berbeza dengan Kelantan, Pulau Pinang mengenakan levi RM2 bagi setiap malam di bilik penginapan di hotel yang bertaraf satu hingga tiga bintang, manakala levi RM5 akan dikenakan bagi bilik penginapan di hotel yang bertaraf empat bintang dan ke atas.

31 comments:

din pagoh said...

Ni mesti najib ajor cara2 mentekedarah duit rakyat! Jadah sungguh

ted manoff said...

Kesian ko jib...setakat bersidang tanpa apa2 tindakan pun xguna..ckp pasal kemanusiaan tapi dia sendiri punya moral yg rendah..yg mendengar ucapn dia pun menyampah...piiiiraaaahhhhhh

Reformasi juboq rizal said...

ANTARA NAJIB DAN DAP, SIAPA PATUT KITA TAKUTI?

Najib Razak adalah seorang Perdana Menteri. Lebih dari itu, berdasarkan pengakuannya sendiri mengenai kemasukan RM2,600 juta ke dalam akaun peribadinya, Najib juga adalah bilionaire.

Tetapi isi ucapannya mengenai DAP dua hari lalu hanya memperlihatkan beliau seperti seorang cybertrooper saja levelnya. 
"Selepas dicongak parti-parti di 'sebelah sana', macam mana pun DAP yang akan menguasai mereka.

“Tak mungkin PKR, AMANAH atau parti ‘bunga’ kerana kerusi mereka lebih sedikit berbanding DAP.

“Cuba bayangkan jika bumi Malaysia ini dikuasai DAP, apa implikasinya?

“Ingat boleh mengadu atau berteduh di bawah mereka? Di mana kita hendak meminta dan pada siapa hendak merayu?” kata Najib ketika berucap dalam satu majlis di Kuala Ketil, Kedah.

Anonymous said...

CTS ...ni statemnt yg gua xbrape sokong..

Rm2 n Rm5 pon nk BERKIRE ker..

Mentedarah ASAP DUNHILL abis rm17 hari2..

TIDO HOTEL bukanny hari2 CTS..

CUKAI tu krajaan PAS bole gune utk kgunaan krajaan PAS..

pd gua xd masalh smue tuu..

Yg tido HOTEL smue org kaye n byk duit...

Anonymous said...

Nampak x???

Si BIOL yg kt atas ni cerita lagi HAL KURMA 2.6B...
XAbis2 lgi kene kencing

Anonymous said...

Terlajak berpolitik...otak jdi ciput...utk fikirkan kebajikan rakyat...mampu hanya kopipes idea orang lain...tokong pulak tuh...dapat tau kena kutuk rapat...hasil negeri dh dijarah lanun2...rakyat terpaksa merempat kat negeri lain...itukah ajaran islam?

Anonymous said...

Tapi moral ted yg mentekedarah dedak yahudi lg rendah kot...hehehe

Anonymous said...

Hehehe...cara2 Dapig mentekedarah duit rakyat ko tak nampak jadah nye ye..hehehe
Oppp dedak yahudi kang miss lak...hehehe

Anonymous said...

bukan hanya rendah, tapi tersepit lagi ..

moral ted tersepit celah bijik kelented !!!

Ruliros said...

Yg mula kebakan cukai ini ialah kerajaan bn umno binatang tu ada gst servis di melaka hotel kena caj rm2 semalam hadi bila kerajaan syitan macam bn ini buat suka hat apa salahnya penang buat org bn bukan buat caj saja lepas ty buat rasuah curi duit rakyat bersama2 anjing2nya itu lagi teruk ambil duit haramlepas ity hantar org pergi haji kah kak kah umno dan bn lagi teruk

Anonymous said...

Seko macai yg rela meneguk kencing selamanya...patut bongok pun...hehehe

Anonymous said...

Betul tu..segala cukai2 yg kerajaan BN kenakan utk kegunaan kerajaan BN jugak kan...orang malaysia semua banyak duit...
Gua xd masalh smue tuu...hehehe

Anonymous said...

Cer tanye..mentekedarah dedak haram yahudi tu sedap tak...hehehe

Anonymous said...

ooo... baru aku tau. tokong buat cukai katil kat penang dulu tu memang betul2 mentekedarah duit rakyat la kan???

Apsal aku tak dengar anjing dapig menyalak kat tuan dia pasal hal tu eh??? HIPOKRIT la tu......

Anonymous said...

dulu lakonan, kini bersidang tanpa apa2 tindakan pulak....

oh ye, apa kejayaan lembu-lembu bershit bersidang di dataran merdeka november lepas??? Ade '1 jota' lembu tu menggerunkan najib ke sampai letak jawatan ke???

Anonymous said...

Siapa PM Malaysia kalau fuckatan haprak jadi pemerintah malaysia eh???

Takpe-takpe... tunggu ilham dan fatwa dari mopti mamak madey kerala dulu...

Anonymous said...

nak buat cukai bagitau rakyat betul2, bila kerajaan baru nak buat cadangan sesuatu perkara, yang kuat memekak si pembangkang kat malaysia ni...

Kalau pembangkang buat secara senyap2, takde pulak anjing mereka bising segala bagai...

Anonymous said...

Dah terbongkar rahsia, sebelum ni malu-malu nak mengaku.

KUALA LUMPUR: Tun Dr Mahathir Mohamad mengesahkan DAP mahu jawatan Timbalan Perdana Menteri sekiranya pakatan pembangkang menang pada Pilihan Raya Umum (PRU) ke-14 akan datang. Beliau yang juga Pengerusi Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) berkata, hasrat itu disuarakan sendiri DAP yang mahu jawatan kedua tertinggi dalam kerajaan berkenaan diserahkan kepada salah seorang pemimpin parti itu. Bagaimanapun, beliau menafikan DAP mahukan jawatan Perdana Menteri kerana memerlukan undi daripada orang Melayu yang dilihat sukar berbanding mendapatkan undi kaum Cina. "Tak mungkin (mahu jadi Perdana Menteri jika menang PRU) kerana kalau DAP nak menang, mereka kena dapat sokongan parti Melayu yang lain. "Mereka terang-terang kata kepada saya, bangsa Cina ini minoriti dalam negara ini...dan DAP tak pernah minta menjadi Perdana Menteri. "Tapi kalau timbalan itu, adalah...Yang kata mereka nak jadi Perdana Menteri adalah Datuk Seri Najib untuk menakut-nakutkan orang Melayu," katanya seperti dilaporkan portal Antarapos, hari ini. Beliau berkata demikian pada program Warga Putrajaya bersama Tun Dr Mahathir di Yayasan Kepimpinan Perdana di Putrajaya, hari ini. Pada 31 Disember lalu, bekas Naib Pengerusi DAP, Tunku Abdul Aziz Tunku Ibrahim, mendakwa Datuk Seri Mukhriz Mahathir akan menjadi Perdana Menteri, manakala Lim Kit Siang sebagai Timbalan Perdana Menteri jika Pakatan Harapan berjaya menawan Putrajaya pada PRU Ke-14. Mukhriz dan Kit Siang turut dicabar membuat akuan bersumpah (SD) menafikan mereka bukan calon sulit Pakatan Harapan bagi kedua-dua jawatan itu.

REFORMASI Juboq Anwar Ibrahim said...

Dah terbongkar rahsia, sebelum ni malu-malu nak mengaku.

KUALA LUMPUR: Tun Dr Mahathir Mohamad mengesahkan DAP mahu jawatan Timbalan Perdana Menteri sekiranya pakatan pembangkang menang pada Pilihan Raya Umum (PRU) ke-14 akan datang.

Beliau yang juga Pengerusi Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) berkata, hasrat itu disuarakan sendiri DAP yang mahu jawatan kedua tertinggi dalam kerajaan berkenaan diserahkan kepada salah seorang pemimpin parti itu.

Bagaimanapun, beliau menafikan DAP mahukan jawatan Perdana Menteri kerana memerlukan undi daripada orang Melayu yang dilihat sukar berbanding mendapatkan undi kaum Cina.

"Tak mungkin (mahu jadi Perdana Menteri jika menang PRU) kerana kalau DAP nak menang, mereka kena dapat sokongan parti Melayu yang lain. "Mereka terang-terang kata kepada saya, bangsa Cina ini minoriti dalam negara ini...dan DAP tak pernah minta menjadi Perdana Menteri. "Tapi kalau timbalan itu, adalah...Yang kata mereka nak jadi Perdana Menteri adalah Datuk Seri Najib untuk menakut-nakutkan orang Melayu," katanya seperti dilaporkan portal Antarapos, hari ini.

Beliau berkata demikian pada program Warga Putrajaya bersama Tun Dr Mahathir di Yayasan Kepimpinan Perdana di Putrajaya, hari ini.

Pada 31 Disember lalu, bekas Naib Pengerusi DAP, Tunku Abdul Aziz Tunku Ibrahim, mendakwa Datuk Seri Mukhriz Mahathir akan menjadi Perdana Menteri, manakala Lim Kit Siang sebagai Timbalan Perdana Menteri jika Pakatan Harapan berjaya menawan Putrajaya pada PRU Ke-14. Mukhriz dan Kit Siang turut dicabar membuat akuan bersumpah (SD) menafikan mereka bukan calon sulit Pakatan Harapan bagi kedua-dua jawatan itu.

Anonymous said...

2.06
kenapa saudara dok kelam kabut nak tahu sape PM kalau pembangkang memerintah? nak tolong pangkah ke? takut sangat le tu..kalau tak takut, mesti tak ambil tahu..yg pasti bakal PM dari pembangkang bukan penyamun..

12.45
Isu 2.6b adalah isu yang besar. puak2 penjilat MO1 saja yang tak kisah. Kenapa org lain kisah:

1. 2.6b adalah jumlah yang sangat besar
2. 2.6b adalah duit terbitan bon 1MDB
3. 2.6b adalah sebahagian duit di mana bayaran balik terpaksa ditanggung oleh rakyat (termasuk saudara)
4. Kerana 2.6b rakyat malaysia dikencing oleh MO1 (termasuk saudara)

Waktu majlis pelancaran PPBM (Parti Cap Bunga seperti yang diucapkan oleh penjilat2 MO1 di mana mereka terlupa bahawa Bunga Raya adalah bunga kebangsaan Malaysia. Oleh itu saudara2 telah mempersendakan bunga kebangsaan malaysia), Tun M berkata, jika pembangkang menang PRU14, org2 yang terlibat dalam 1MDB akan diheret ke muka keadilan.

1.33
ya org malaysia memang banyak duit sebab tu le BN kena kasi BRIM untuk tambah pendapatan org bukan nye membantu meringankan beban kos sara hidup..

Anonymous said...

1.20 pm tu bunyi komennya lebih kurang sama dgn cakap2 sorang diri kawan aku yg kalah tanding ketua cawangan.

skrg entah sapa yg dia sokong pun dia sendiri tak tau. asyik menceceh suma org salah, yg tak salah dia sorang.

aku rasa org mcm ni seangkatan dgn mopti ppbm, mmg sah merengnya ...

kahkahkahkahkahkhkahkahkahkahkahkahkhkah


- I'm not a robot -

Anonymous said...

Mengaku juga atok u-tun...perjanjian sulit tok cai ang...chap bunga yg tiada kerusi sendiri nak menentukan boboi jdi pee em...dolu atok dh kesipuan kerusi pertabalan tempoh ari...din pagoh pun kesipuan orang citer tanah laut yg ditambak dia citer tanah pesaka yg dia gadai masa jdi mb...cukuple tok nanti kena ubah nama parti kesipuan lak...bobos...bodos...bodos tahap cipan.

Anonymous said...

KETUA UMNO Bahagian Cheras, Datuk Seri Syed Ali Alhabshee berkata, orang Melayu di negara ini perlu untuk merasa bimbang jika hasrat DAP untuk meletakkan wakil mereka sebagai Timbalan Perdana Menteri tercapai.

"Ini bukan soal perkauman, tetapi orang Melayu patut bimbang kerana tingkahlaku pemimpin DAP sebelum ini banyak melukai hati umat Islam di negara ini," tegasnya.

Menurutnya, ini kerana teras perjuangan parti rasis itu hanya mengutamakan kepentingan satu kaum sahaja dan rekod selama ini membuktikan mereka tidak pernah berasa senang terhadap kedudukan orang Melayu.

"Ini bukan soal perkauman atau untuk menakut-nakutkan sesiapa, tetapi jika wakil DAP jadi Timbalan Pedana Menteri, saya bimbang akan memberi kesan kepada masa depan orang Melayu," tegasnya.

Beliau berkata, tradisi pemerintahan kerajaan berparlimen di negara ini menyaksikan hanya orang Melayu dan beragama Islam yang dilantik sebagai Perdana Menteri dan Timbalan Perdana Menteri.

Katanya, ini berlaku sejak Malaysia mencapai kemerdekaaan sehingga kini di bawagh era pentadbiran Datuk Seri Najib Tun Razak.

Lagi pun tegas beliau, masyarakat Cina merupakan kaum minoriti dan kedudukasn itu pula berpecah kepada beberapa kumpulan politik yang berbeza.

"Walaupun jawatan Timbalan Perdana Menteri bukna satu ketetapan untuk orang Melayu, tetapi tradisis itulah yang selama ini menjadikan negara kita harmoni dan rakyat pelbagai kaum hidup aman damai," ujarnya.

Katanya, tradisis yang baik apabila dirombak kerana memenuhi agenda peribadi kebiasaannya hanya akan mendatangkan kesan tidak baik dan tidak boleh diterima umum.

Beliau menegaskan demikian ketika diminta mengulas kenyataan terbaru bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad yang mengesahkan DAP hanya meminta jawatan Timbalan Perdana Menteri jika Pakatan Harapan berjaya menguasai Putrajaya.

Pengerusi BERSATU dalam sebuah portal berita dipetik sebagai berkata itu DAP mahukan jawatan tersebut manakala bagi jawatan Perdana Menteri kekal kepada orang Melayu.

Mengulas lanjut lanjut, Syed Ali yang juga Setiausaha Badan Perhubungan UMNO Wilayah Persekutuan berkata selama ini pemimpin DAP pernah mempertikaikan kedudukan orang Melayu, bahasa kebangsaaan dan Islam sebagai agama rasmi.

Malah katanya, pemimpin DAP pernah mempersoalkan laungan azan di masjid dan banyak lagi tindakan mereka yang telah menggurislkan hati umat Islam di negara ini.

"Sekarang DAP tuntut kerusi TPM, jadi orang Melayu terutama yang pro-pembangkang perlu mengambil peringatan dan berwaspada," tegasnya.

"Jangan nasi sudah menjadi bubur, baru nak menyesal," ujarnya lagi sambil menegaskan UMNO pasti akan menentang habis-habisan Pakatan Harapan dan tidak mahu melihat tradisis pemerintahan orang Melayu di negara ini dihancurkan.

UMNO tegasnya lagi, tidak akan berdiam diri sebaliknya akan memastikan impian DAP untuk menduduki kerusi Timbalan Perdana Menteri hanya tinggal angan-angan.

Beliau mengingatkan parti pembangkang terutama AMANAH, PKR dan BERSATU jangan bermain dengan sentimen kaum untuk memenangi PRU akan datang.

"Saya nak ingatkan blok pembangkang, jangan kerana mahu mengharap undi orang Cina (DAP), maka jawatan TPM sanggup tawarkan kepada mereka.

Dalam hubungan ini, beliau berharap orang Melayu, tidak terkecuali penyokong PAS supaya berwaspada dengan usaha terancang pihak berkepentingan untuk menguasai negara ini.

Anonymous said...

Tiada apa yang percuma waima slogan "selamatkan M'sia" yang jelas berbentuk retorik yang sepatutnya dibuat secara sukarela dan FOC, namun ia tidaklah percuma seperti yang disangka yakni banyak diskaun yang M'layu kena berikan. Wakakaka

Anonymous said...

Bau hanyir anjing dan babi disini...dah dapat tulang babi ka belom??

Anonymous said...

Meleyi PakaTun ingat mereka sudah cukup bijak rupa-rupanya meskipun Dapig tak boleh duduk dikerusi terbesar di PtJaya namun dengan bilangan kerusi yang dimiliki (terbanyak) memberikan Dapig keistimewaan iaitu suara yang amat besar dan lebih dari itu kuasa yang tiada tandingan iaitu 'veto'.

Kalau anda di tempat Dapig tentunya anda akan gunakan keistimewaan itu untuk:
1. tentukan siapa yang akan jadi proksi
2. minta 70-90% diskaun.
3. pesan bulan dan bintang.

Andi camno?

Anonymous said...

kalau disebut bandaraya Islam tu bolehlah tahan tapi kalau ada yang mengada-ngada nulis bandaraya pakatoon, alamatnya jadi pekan mati jerlah, kah kah kah

Anonymous said...

satu yang pelik ialah kenapa tidak abjad pada nombor siri dalam resit resmi? apakah ada udang di dalam budu atau ada udang disebalik mee? kuang kuang kuang

Anonymous said...

Dap lebih dulu ikut najib din pagoh babi gila oooi. Bila kau nak mampus?

Anonymous said...

So lepas ni rombongan cik kiah..tak jadi pg Kelantan..nak tidur pun kena cukai katil mcm.kat Penang..kalau nak pg jugak nampak nya rombongan cik kiah kena bawa khemah.tidur kat.pantai cahya bulan ke..itulah..Pas sama ngn Dap ngn Pkr..nak tadbir sebuah negeri pun terkial kial..lagi nak kutuk Umno ngn Bn... Mereka ingat tadbir negara ni macm..main pondok pondok...so kpd penginfi PRu 14...pilihan di tangan anda semua..Allah dah beri pilihan..dan dah tunjukkan kemampuan setiap parti tu.so..salah undi sendiri tanggung..

PPBM - Parti Penjilat Bontot Mahathir. said...

bila ted kentut nak mampos?

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates