January 9, 2017

112 Sedih Murid-Murid Sekolah Dipergunakan Untuk Menunjukkan Sokongan Kepada KETUM




PKR hari ini mempergunakan khidmat remaja yang dipercayai masih bersekolah untuk hadir ke Kompleks Mahkamah Tinggi Pulau Pinang bagi menyatakan sokongan kepada Ketua Umum PKR, Anwar Ibrahim yang sedang menghadapi kes saman malu beliau hari ini.

Anwar Ibrahim yang dibawa dari Penjara Jawi, Nibong Tebal tiba di mahkamah bagi menghadiri perbicaraan kes menyaman sebuah akhbar berbahasa Inggeris yang didakwa memfitnahnya berhubung penggubahan wang haram.

Ketibaan Anwar Ibrahim ke Kompleks Mahkamah Tinggi dikawal ketat oleh pihak polis dan Jabatan Penjara disambut hambar oleh Rakyat Pulau Pinang. Hanya sekitar 200 orang berhimpun di sekitar Kompleks Mahkamah Tinggi tersebut. Jadi tidak hairanlah apabila PKR terpaksa mengimport pelajar-pelajar sekolah dengan menaiki lori untuk memeriahkan keadaan.

Namun apa yang mengecewakan ia bukan sahaja hambar, malah PKR terpaksa mengunakan khidmat anak-anak kecil yang dipaksa untuk poteng sekolah untuk meramaikan himpunan tersebut. Mereka bukan sekadar hadir, malah turut dipaksa untuk memakai t-shirt 'Sokong Anwar' dan ditugaskan untuk membantu mengedarkan makanan dan minuman kepada hadirin yang lain.

video



112 comments:

ted manoff said...

Kahkahkahkah...jgn ambil hak rakyat kata pm najib kepada penjawat awAm..tapi kalau saya ambil takpe..kahkah..πŸ™ˆπŸ™ˆπŸ™ŠπŸ’°πŸ’ΈπŸ’ΈπŸ™‰

Anonymous said...

Kata atok lanun @ ulor @ bapak ayam akan datang...mesti atok rasa malu...anak angkat serupa ketum...redah je atok sekureng-kurengnya atok pun dah sama taraf ngan abam peliwat...kok3

Anonymous said...

orang dewasa dah tahu rahsia tapi bebudak belum tahu apa-apa makanya bebudak pun bebudakjer lah, kuang kuang kuang!

ted manoff said...

Pru14...umno bakal dikapankn oleh rakyat.. hanya beberapa bln saja lagii..rakyat tk sabar maukan perubahan..BERSATU bakal ganti umno..itu pastiii...πŸ‘Œ

Anonymous said...

apakah masih ada masa depan buat mereka ini di PP? kalau ya rumah apa yang mampu mereka miliki dan apa jenis kerja yang menunggu setelah bertungkus lumus bermandikan keringat membantu demagogue?

Anonymous said...

Dah banyak ramalan lobang jobo ko tedddd...semua kelaut...

Anonymous said...

Paling jauh BABI iaitu si mangsa (mangsa Tok Der) boleh bawa PR mara ke depan hannyalah setakat mengurangkan majoriti 1/3.

Kini PH bergantung harap pada predator (Tok Der) untuk bawa pembangang mara lebih jauh dari apa yang Tok Non mampu bawa?

Wow kalau lagu ini, tercabar legasi Tok Non, Bro... wakakaka

Anonymous said...

- PAS SAMA SEKALI TIDAK AKAN BERKERJASAMA DENGAN MAHATHIR -


Dan, kita juga sama sekali tidak akan mendengar apa-apa pandangan Dr. Mahathi
“Dr. Mahathir ini, tidak boleh bekerjasama dengan sesiapa pun. Kalau betul nak kerjasama, Dr. Mahathir mesti ubah sikapnya. Dr. Mahathir kena ingat dia bukan lagi Perdana Menteri atau Presiden UMNO,” katanya.

Anonymous said...

Betul, rakyat mahukan perubahan.
Buang kerajaan negeri di bawah jajahan kapir laknat di PP dan Selangor!!!

Anonymous said...

erti kata lain, parti terbesar org Melayu dlm blok pembangkang akan tunggu Atok San Miguel ni mampos dulu mungkinlah akn berkerjasama dgn Chap Bunga..

kasihan.. perangai sombong diktatornya DIBENCI sehingga hari ini... mahazalim!

Anonymous said...

Apa yang menarik pada PRU 14 ialah siapa lebih handal antara Ketum dan Ketumbar (iaitu bos lama Ketum). Selebihnya siapa lebih auranya. Boboi atau Izah! Semua itu penting kerana ia berkaitan legasi dan pewarisan silver platter. Cai dapat tembaga pun wokey ler, kah kah kah

Anonymous said...

Ameen x3.
Insya Allah kita pastikan puak2 laknatullah PH DAPig PGayR ini tumbang dgn penuh hinanya PRU14.

Cukuplah wayang2 basi untuk menutup tipu helah mereka terhadap rakyat hanya memburukkan Kerajaan Pusat.

Pastikan usaha keras dn doa spy UMNO BN menguasai 2/3 lebih parlimen dn DUN. LAWAN TETAP LAWAN!!

Anonymous said...

hahaha lawak sgguh joke tedkentodd.

NAUZUBILLAHIMIN ZALIKK dari BERSATO HAPRAK atau PH ini dr menumbangkan UMNO BN.

ia satu musibah dn mnjemput bala Tuhan jika rakyat benarkan syaitan dikenali ini memerintah kita.

Inshaa Allah UMNO BN akn menguasai majoriti 2/3 lebih Parlimen dan DUN pd PRU14 nanti.. Allah Maha Berkuasa. yg baik tetap menang.. yg bathil tetap tumbang!

Allahu Akbarr!

Anonymous said...

keadaan yg sgt GILA dan WEIRD melanda Pakatan Syaitan Dikenali PH.

tk sabar nk lihat mcm mna berok2 ini beraksi dpn rakyat dgn 1001 lakonan hipokrit.

amat jelik gabungan mereka yg mna mereka telah saling melondeh menghina aibkan sama2.

skrg nk berciuman mesra dpn rakyat. GILO.

Anonymous said...

Budak2 sekolah tu sah xde potensi jdi coffee-boy atok peliwat...tu diangkut pakai lori...mungkin atok lanun punya anak angkat ada tuah...bagile atok peliwat begge2.tuah ayam nampak dikaki...

Anonymous said...

Ted tu baru mabuk kentut... dia kentut lam botol pas tu dia cium botol tu balik.... kiikikkkikkiki...

ted manoff said...

Haha..kebanyakkn komen dibuat oleh org yg sama saja..komen pun syok sendiri saja..puiiiπŸ’¦πŸ’¨πŸ—―πŸ’₯

Anonymous said...

Lawak2..kahkahkah. Ksu2, penjawat awam tau PM dan menteri2 kuat makan, tu pasal diorang ikut perangai ketua. Duit kerajaan duit mak bapak mereka. Jilake

Anonymous said...

Tinggal blogger umno je komen utk blogger umno yg lain. Syok sendiri. Kalau tanya rakyat biasa, kebanyakkannya menyampah tgk muka najib

Anonymous said...

Universiti Malaya telah menerima peruntukan kerajaan persekutuan sebanyak RM638 juta pada tahun 2015, peruntukan itu kemudian dipotong sebanyak 27.3 peratus tahun lalu, sebelum dipotong lagi sebanyak 20.2 peratus tahun ini.
Hari2 canang ekonomi malaysia stabil, peruntukan pendidikan pun boleh kena potong. Tahap pengangguran pun tinggi. Najib, sila letak jawatan!

Anonymous said...

Sebelum ni kau kata sprm cuma tangkap bilis, bila tangkap jerung kau tuduh mcm tu pulak.

Anonymous said...

Ini buktinya kerajaan lubuk rasuah. Duit habis byk kena songlap.

Anonymous said...

alahai, 200 orang je yang datang???

Pemberitahuan dalam media sosial dah sebulan dibuat... apapun tahniah bapak ayam aka ular kerana telah hilangkan populariti bapak PELIWAT.....

Kah kah kah kah kah kah

Anonymous said...

Itu ok lagi..cuba kau tengok negara jiran tu..lagi kesian..dulu orang malaysia pg singapore shopping.. Sekarang dah terbalik..orang Singapore dtng MALAYSIA shopping..so maksudnya Malaysia ni..ok..cuma nya otak kau yang tak ok..dlm dunia ni negara kita jer ke yang teruk ekonominya.. Negara kita jer ke yang terkesan dgn kejatuhan matawang....lain kali baca bnyak2 suratkhabar ke.tengok siaran tv..mcm Bbc..ke...bukan baca portal pembangkang.. Memang jadi katak bawah tempurunglah anon5:40 pm..ooi

Anonymous said...

aah, 'menyampah-menyampah' pun... prn sarawak, prk kuala kangsar dengan sungai besar, si kaki kangkang @ bangkang @ bangang kalah teruk jugak....

Muahahahahahahaha....

Anonymous said...

Najib kalu letak jawatan kemenangan buat Atok Lanun lahh jwbnyer..

bodohboii potong budget ipt tu bkn pd blnja mengurus tp geran penyelidikan. kalo bhlol xyh komen psl higher education.

ipta yg dh matang perlu sustainability mcm Oxford Stanford yg xbrgntu y dana suap dr Govt. kena self income generation.. apeth lg ipta tua bangka mcm UM jg lubuk macai pktn. ckp pndai kemain

pengangguran bkn sbb xde keje tp memilih kje. Bangla xde mngnggur pn blh keje mcm2. bodoh oii macai!

Najib mesti bertahan sehingga pktn haprak lumpuh lps pru14 ni. cycle kejatuhan ph smkin hmpir!!

Anonymous said...

Yer ke...kau sure ke..ada bukti ke...tak pe..nanti PRU 14 kita tunggu keputusan.. Kalau Umno dan Bn menang besar..maksudnya kau dah menabur fitnah...sapa nak beri kemenangan pada aasmin.jamban the new tanggang.cer ckp...sapa nak beri kemnangan pada khalid gereja... Sapa nak beri kemenangan pada izzah si kaki fitnah dan sapa pula nak beri kemnagan pada PAN.PKr.Dap pun nyawa2 ikan..dulu menang sbb ada PAs..kau tunggulah yer

Anonymous said...

cer google tukaran asing yg kita terjejas byk ialah dgn dolar us. sdgkn dgn euro, pound masih kekal stabil. itu tnda fundamentals kukuh. spekulasi ank buah soros byk skg.. trnasuk atok san miguel jg dh join soros

Anonymous said...

aku hrp peliwat dilepaskn.. kasi gasak dgn kem atok san miguel

Anonymous said...

Nk ltak jawatan tunggu pru14..
27% lah 20% lah 15% lah 6% lah..

Semua org bole SEMBANG..

Sebab ap CAI2 xtulis langsung tiada peruntukan???

Lagi senang...
Kihkihkih

Anonymous said...

Yg syok sendiri biasanya suka melancap mcm Blogger celah kelangkang

Anonymous said...

asimin haramjdh tu xlyk lngsg jd mb. makin truk pnyelewengn pbt, judi arak rumah urut dh xblh nk kawal. kongsi gelap brmharajalela di Slangor.

tggu bala besar je turun kt slagor jk xtukar pemerinth negeri korup tu. asl dr antra negeri terkaya skrg dh mngemis nk supply air pn xckup dana dh.

mau simpng lg ke mb jijik aiskerim dlm jmban ni

Anonymous said...

ruu babi disokong.. ruu355 dilawan.. puak setan ni ke nk kita undi?? no way man!

Anonymous said...

mabok mkn aiskerim dlm jamban lg syokkk kot.. kah..kah.. jijjk lahanat mcm tu macai blh angkt jd mb.. mmg laknat satu negeri lh..

Anonymous said...

pnjwt awam di thailand dg sgpork pn kuat rasuah.. thailand smpai kn bt hukuman bunuh.. kt negara tu ada krjn umno bn jgk ke chaiii??

Anonymous said...

blogger celah kangkang nth meroyan apa posting nya. ampu jilat xde fakta..

xlma dh kut nk follow din penyu.. hehehe

Anonymous said...

pas bg isyarat slg madey san miguel ada mreka xkn tahaluf dgn chap bunga.
itu mustahil madey xkn undur smpai mampos parti tu die yg tubuh..

so pas tggu madey miguel mampos dlu lh br blh join bersatoo chap botox...

kah..kah..kah boboi bodoh xphm

Anonymous said...

Sian cai ni salin/tampal kali kedua...kot2 boleh jdi modal nak hentam gomen.Usm contoh universiti taraf Apex urusan mencari dana usm sendiri tanggung.Apa2 bentuk sabsidi akan dikurangkan berperingkat-peringkat.Jadi tidaklah mcm atok lanun masih bergantung ngan gomen walaupun dah 14 tahun pencen.

Anonymous said...

Apa pasal setiap kali ada masalah & rasuah kau nak bandingkan dengan negara lain? Kalau anak kau jahat, takkan kau berlapang dada terima perbuatannya disebabkan anak jiran pun jahat? Bini jiran makan luar, bini kau pun kau bagi makan luar?

Anonymous said...

Yg korup tu polis. Apa yg kau takut sgt nk sebut polis mkn rasuah?? Telur masuk dlm ke?

Anonymous said...

Geran penyelidikan kepala bapak kau. Perbelanjaan la bodoh. Belajar tinggi2 suruh buat kerja bangla. Bangang sial punya orang

Anonymous said...

Kahkahkah..pakar ekonomi lulusan tadika umno sedang bagi komen bodoh. Komen ni mak dia baca pun boleh kena serangan jantung. Banyak sangat makan taik

Anonymous said...

skuad permotoran amk???

Binatang apa skuad tu buat??

Merempit ke atau berkepit atau meliwat sikit..???

Anonymous said...

6:59 lagi bahalol, pihak universiti sendiri yang mengangguk setuju peruntukan mereka biar kena potong. Bukan pasal ekonkmi meleset sekalipun, tapi nak bagi universiti berdikari dengan produk ciptaan yang mereka buat selama ini... jangan buat produk setakat syok sendiri, lepas tu kata universiti mereka hebat, padahal duit perbelanjaan & geran masih harapkan kerajaan bagi....

Kalau tak tau pasal hal ehwal universiti duduk diam....!!!

Anonymous said...

6.13 jika anda tak berapa cerdik sila jangan buang masa anda post sebarang komen. Memalukan bukan sahaja pada penyokong pembangkang, malah pada penyokong umno yang lain.

Anonymous said...

jangan harap.. biar dia mereput dalam penjara lagi baik. Duduk luar dah menyamai perangai DAJJAL laknatullah...

Anonymous said...

setuju dengan pendapat bro 6:13

Anonymous said...

Haha..kebanyakkn komen dibuat oleh org yg sama saja..komen pun syok sendiri saja..puiii

-------------------

Haha, walaupun hanya 'seorang' je pengomen bagi pihak kerajaan, ted kentot tetap tak berani nak berbahas dengan fakta yang tepat lagi benar.... ni kasi propa sikit, lepas tu cabut lari... tarak telor punye ted kentot....

muahahahahahahahahaah

Anonymous said...

Potong perbelanjaan sbb nk suruh universiti berdikari sendiri? Hahaha...kalau dah kering kontang poket kerajaan, cakap je kering. Bukan suruh orang terima je apa kau nk ckp.

cucu nek tempoyak said...

NAJIB AKHIRNYA BERSUARA JUGA TAPI......

Najib Razak akhirnya tidak mampu lagi terus berdiam diri berhubung tangkapan demi tangkapan oleh SPRM sejak kebelakangan ini dengan mengingatkan penjawat awam agar tidak mengambil hak rakyat serta menjauhi gejala rasuah.

"Langkah yang diambil sehari dua ini oleh SPRM mengingatkan pada kita bahawa jangan ambil hak rakyat. Itu rakyat yang punya.

"Jangan ambil hak rakyat sebab kita buat peruntukan, program disediakan segala-galanya, bajet untuk rakyat. Kalau berlaku ketirisan, rakyat akan hampa dan hilang keyakinan," kata Perdana Menteri dalam perhimpunan bulanan JPM pagi tadi.

Hehehehe...macam-macam tafsiran kedengaran bila Najib berkata demikian. 

Daripada orang besar-besar hingga penyepak kertas di kaki lima, semuanya hanya mampu senyum-senyum sambil mencebikkan bibir saja mendengarnya.

Ada yang memberi dua kerat pantun, "Mengata dulang paku serpih, diri sendiri lagi lebih" sebagai respon kepada kata-kata Najib itu.

Ada pula yang mengatakan Najib "telah menepuk dulang air sehingga basah memercik ke mukanya sendiri" bila mengingatkan penjawat awam menjauhi rasuah dan jangan mengambil hak rakyat.

Siapa penjawat awam?

Anonymous said...

Baru 4 bulan dh berantakan ada hati nk ganti umno. Ko mimpi basah ke ted? Jgn over beb, nanti menangis tak berlagu...

Anonymous said...

ARKIB : 30/01/2001
IPTA dicadang cari sumber kewangan

SHAH ALAM 29 Jan. - Institusi Pengajian Tinggi Awam (IPTA) akan dicadangkan supaya mencari sumber kewangan sekurang-kurangnya 30 peratus daripada peruntukan yang diperlukan bagi perbelanjaan universiti masing-masing, kata Ketua Setiausaha Kementerian Pendidikan Tan Sri Dr. Johari Mat.

"Kementerian harap dalam tempoh lima hingga 10 tahun akan datang, IPTA yang masih bergantung 90 peratus bantuan kewangan kerajaan akan dapat cari sumber kewangan sendiri sekurang-kurangnya 30 peratus daripada belanjawan yang diperlukan," katanya.

"Umumnya, universiti-universiti di Malaysia bergantung pada kerajaan tetapi sesetengahnya mampu mencari pendapatan sendiri antara 10 dan 15 peratus daripada belanjawan yang universiti mereka perlukan," katanya kepada pemberita selepas merasmikan Forum Krisis Ekonomi dan Pendidikan Tinggi Asia Timur di sini hari ini.

Beliau berkata universiti harus menubuhkan yayasan dan mewujudkan dana yang boleh dijadikan sumber simpanan dan pendapatan universiti.

Melalui yayasan, syarikat kecil yang dipertanggungjawabkan mencari sumber kewangan bagi universiti boleh ditubuhkan tetapi perkara itu hendaklah dibuat dengan kelulusan Kementerian Kewangan terlebih dahulu, katanya.

Mengenai aktiviti universiti bagi menambah pendapatan, beliau berkata antaranya ialah meningkatkan bidang penyelidikan dan menambah program pendidikan seperti pendidikan jarak jauh.

Terdahulu, dalam ucapannya beliau berkata krisis kewangan yang memberi kesan menyeluruh kepada semua peringkat dan sektor di rantau itu telah memberi peluang keemasan kepada universiti untuk mengadakan pembaharuan terhadap sistem tadbiran dan perancangan korporat mereka.

Beliau berkata pembaharuan itu termasuk merangka semula kurikulum dan kursus, penyampaian isi kandungan dan kelenturan program yang berkaitan permintaan industri, pekerjaan dan pasaran.

"Saya yakin krisis kewangan itu akan menjadikan kita lebih berwaspada dan kreatif dalam menggubal dasar dan strategi bagi pendidikan tinggi di Asia Timur," katanya.

Kira-kira 30 pembuat dasar dan penyelidik dari Indonesia, Korea, Filipina, Singapura, Thailand dan Malaysia menghadiri forum tiga hari itu anjuran Kementerian Pendidikan, Institut Antarabangsa bagi Perancangan Pendidikan (IIEP) dan Pusat Serantau SEAMEO bagi Pendidikan Tinggi dan Pembangunan. - Bernama

Anonymous said...

woiii bahalol 7:42, ko baca apa yang aku copy paste artikel paper kat 9:19 tu.... arkib tahun 2001 lagi, ko tau ke sape PM dan Menteri Kewangan tahun 2001 tu??? Pasti bukan atok ko betul tak???

Lain kali kalau dah tau diri tu umpama katak bawah tempurung, tak payah nak berlagak macam tahu segalanya. Bila orang lain komen, pergi cari fakta, bukan tunjuk lagak macam bagus sangat...!!!!!!

Anonymous said...

Ermmmm.... atok nuar berahim bukan penjawat awam rasanya, dia PELIWAT orang awam...

Anonymous said...

Atuk ko laaa, siapa lagi??

Anonymous said...

Penjawat awam ialah orang yg ada keistimewaan boleh beli banglo murah bawah harga pasaran spt di Penang

Anonymous said...

Syabas bro komen kasi machai dedakpariah tu PAHAM sebb apa konsep MELESTARIKAN universiti Awam mcm UM, UKM, USM, UPM itu mesti dijalankan!

Macai barua madey ni semua jenis balun duit rakyat untuk kaya.. jd mereka xboleh lestari cari makan sendiri.

tgk resam anak2 Madey.. mana ada berdikari.. 400 company berlegar dlm negara di balun rapat mcm2 jwtn. padahal talent ZERO.

kalo hebat dh taraf mcm mR Arul Kanda yg dipinjamkan ke IMDB yg dibawa dari DUBAI. Anak Malaysia yg hebat dr segi pengurusan korporat. Serve kt luar negara. Bila khidmat diperlukan untuk negara dia pulang bantu..

itu baru ckp hebat!

ini anak2 madey.. tambah2 si BOTAK kerja sengeh tu.. apa bakat dia dlm tadbir urus korporat melainkan bapak dia samun bagi untuknya!

Anonymous said...

Universiti2 hebat didunia mana ada rembat budget kerajaan billion2. itu tanda nak mampos lah mcm tu. Universiti patut sumbang outcome bila dan matured dr segi penyelidikan dan ijazah tinggi.

kebodohan melampau macai mmg tersilap..sbb mgkin lulus SPR/PMR gred 3 atau straight D boleh komen bodoh pasal budget U di potong. dia tak paham apa benda main sondol.. ini lah macai2 dlm pakatan haprak.. otak udang..tp lagak mcm Prof!

Even Stanford, Oxford sustain sendiri. Al Azhar di Mesir dgn dana wakafnya beratus tahun sustain. mana ada Govt kasi billion2?

spt kata bro di atas.. bila USM diterima sbg U Apex, cabarang utk U yg qualified dgn status tersebut ialah SUSTAINABILITY. iaitu SELF FUNDINGs

ko dh besar panjang takkan ko nak meleret minum susu ibu ko lagi..pegi lah keluar rumah cari hasil bawak balik ke rumah.. itu lah analogi sustainability!


opss lupa.. over exposed pasal higher learning institution ni.. MANA MACAI HARAM JADAH Ni PAHAM.. jenis makan dedaksabut utk hidup..


belum lagi ulas pasal projek MRT.. bezanya mcm langit dan bumi implementation nya LRT STAR di zaman MAdey penyamun..

zaman Najib = RAKYAT-Eccentric project. dimana bottom million terlibat seluruhnya.

zaman Madey = KRONISM - ECCENTRIC. ko jgn harap lah nak rasa agihan projek tu ke tanah.. untung2 makan sisa je.. graduan fresh jgn harap le boleh jd Engineer utk projek mcm MRT buat tu!


So ini discussion level bukan utk MACAI CHAP BUNGA LAYU.. tp kena habaq juga wpun bodoh tkpaham spy mereka balik cerita kepada Supervisor MACAI.. bahawa RAKYAT DAH CERDIK xboleh kencing mcm zaman Madey main forex 1998 dulu!





Anonymous said...

Kalau unversiti awam kena cari perbelanjaan sendiri, buat apa panggil nama universiti awam? Buat apa calon naib canselor pm tentukan? Buat apa tindakan disiplin pelajar pun umno nak masuk campur? Kuota melayu pun tak payah tentukan, buka pada semua. Biar semuanya bermotifkan duit. Bg tau najib, bukan tambah perbelanjaan PMO tapi sekat belanja pendidikan dan perubatan.

Anonymous said...

9.23, setakat mana kelulusan kau? Copy paste kemudian berlagak bagus. Kau tahu ke beban mengajar pensyarah2? Dalam masa yg sama kau suruh diorang cari duit utk universiti..kau mabuk ke? Nak suruh boleh, tapi kau kena ingat brapa charge perkhidmatan pensyarah2 ni yg rata2 ada phd? Nak suruh buat free? Nak bayar ikut rate spm macam kau?? Ada otak tak?

Anonymous said...

Sampah. Boring komen orang xde otak. Lestari abah kau

Anonymous said...

Outcome? Oxford? Mrt? Zahid hamidi sumbang 10 juta dollar pada oxford. Kera di hutan disusukan, anak sendiri terbiar. Mrt takde orang naik. Lengang walaupun naik free sampai 15hb ni. Berbillion habis. Bukan nk kaji laluan tu berbaloi ke tak. Sbb nk bg kroni mkn. Kau duduk mana? Kampung mana? Cakap macam org mabuk.

Anonymous said...

Plus pun lenggang masa peringkat awal, Lpt1 pun sama, Lpt2 pun sama. Itu fenomena biasa. Bab kroni ni, sapa yg berkuasa tentulah dia bg kpd team dia. Ada kau dengar guan eng beri projek pembangunan negeri kpd kontraktor umno? Ada kau tahu kerajaan pakatan rakyat Selangor beri projek yg dibawah kuasa negeri kpd jamal? Nak bagi lingkup adalah.
Kau ni baru keluar dari gua mana? Gua musang?

Anonymous said...

woi 'anak pensyarah' lembu.

Ko kalau low minded xyh nk bertekak. Ko reti bahse tak antara belanja mengurus dan belanja penyelidikan.

Bahlol..ko gi check balik apa yg Kementerian cut. Berbillion cost utk subsidizing programs degree, postgrads di IPTA aka U AWAM. Yg cut tu bukan emolumen gaji ke atau running program.. BODOH oi!
ko jd barua pembangkang tau kutip fitnah mcm lapiji lembu.

Kalo Zahid pegi derma itu maksudnya mmg Oxford xbergantung pd dana kerajaan UK. Dana sumbangan mcm itu untuk kepentingan dua hala n lingkages dgn U gergasi.. sekali lagi susah dgn macai lulusan srp gred 3!

Anonymous said...

kalao spesis ternak lembu pakatan haprak.. kita hujah pun dia akan spin.
Aku ckp lestari ko ckp pasal ABAH.. woii bahlol abah ko tu mengangkang dgn amk xbace doa itu pasal dpt anak bodoh bebal mcm ko!

kalo nk mabuk politik ketom xpyh la nk debate isu2 berat mcm ni.. go n fly kite lah BAHLOL!

Anonymous said...

MacaiTaikLembu ko yg copy paste lepas tu ko terbayang2 org lain copy paste. Tkde baodoh aku nk copy paste benda yg dlm pengetahuan aku macai oi

sama mcm Madey, dia sakan menyamun dulu..skrg bila tua 1/3 nyayok dia nampak semua org lain menyamun mcm dia dulu. org putih panggil PARANOID!
ko paham tak macaii srp gred 3?

Anonymous said...

Ada beza 11.57..selepas pakatan ambil alih negeri ni 2008, aku tak tgk pakatan hukum drastik kontraktor umno. Setiap kerja contohnya utk majlis perbandaran & daerah masih ada kontraktor umno yg dpt. Cuma sistem ditukar kpd sistem giliran. Cukup tempoh, org lain pulak dpt. Semua merasa. Sampai la skrg. Diorang tak labelkan parti mana. Sikit atau byk dpt projek je bezanya. Kalau umno perintah? Sblm 2008, asyik2 orang yg sama, yg rapat je dapat. Yg jenis macam ni dah lama lingkup. Jamal kau tak payah sebut. Dia mmg gila.

Anonymous said...

"Kementerian harap dalam tempoh lima hingga 10 tahun akan datang, IPTA yang masih bergantung 90 peratus bantuan kewangan kerajaan akan dapat cari sumber kewangan sendiri sekurang-kurangnya 30 peratus daripada belanjawan yang diperlukan," katanya.


MACAI LEMBU.. ko cari dlm dunia mana insitusi pendidikan yg matured govt duk support sampai 90%. geran2 penyelidikan buat main2 je lah kalo duit senang2 pump. ini semua mentaliti lembu lapiji.. masuk kandang semua kena suap!

ko pegi tengok Universiti Al-Azhar.. beratus tahun sudah self-governance of fundings. jgn harap le govt nk kasi mcm kt Malaysia ni.

Gaji pensyarah confirm terus gred 52, pala hotak ko le MacaiLembu govt nk letak lantai bertahtah berlian ke kt lab/ lecture hall baru ko puas hati?

ko tgk UNISEL under Pakatan Haprak.. apa sudah jadi?

Zaman UMNO BN perintah Selangor mcm mana blue print utk jadikan UNISEL hub pendidikan serantau.. dgn main campus siap dibina. alih2 tahik najis PKR masuk merosakkan UNISEL.. skrg hancur!

sbb ckp je pandai.. bila UMNO BN buat semua kutuk.. bila suruh urus sendiri.. urus sampah pun FAILED!

bodoh le sape sokong Pakatan Haprak!

Anonymous said...

Kalau bukan perbelanjaan, buat apa UM terpaksa berhentikan ramai pensyarah kontrak???? Bodohnya kau ni. Pergi baca the star muka depan.

Anonymous said...

alahai bohong bertingkat2 ye
zmn umno bn perintah pun tender ikut capabilities jgk Cuma keutamaan yg sefikrah la. kalo kasi pada musuh2 haramjadah ni dpt kebaikan tp di belakang ditikam jahanam krjn.

Zaman PR perintah kontraktor UMNO dikorek latar belakang utk tahu asal usul lepas tu notiis tamat. then bila panggilan tender.. jgn harap lah nk dpt.


Kalo yg terlepas dpt tu rezki yg Tuhan kurnia yg PR haprak tk dpt nk sekat.

Sekat sana sini last2 Tuhan sekat bekalan air di Selangor.. PADAN MUKA!

Anonymous said...

woii bodoh.. belanja mengurus, pejawatan dan belanja penyelidikan itu 3 benda yg berbeza BONGOK!!

ko main tanya bodoh mcm tu lepas tu buat andaian. membazir buat apa kalo staf akademik dh cukup kuaota. Nama pun staf kontrak bukan staf tetap..of course la tamat kontrak habis lah jawatan..

BODOH oii..kalo nk jawatan tetap tunggu iklan jawatan tetap..apply lah.. ko ingt ni koboi punya govt ke main serap ikut sempat je.

mungkin itu amalan kronisme dlm UNISEL.??

Anonymous said...

apasal ko asyk tala UM je? sbb situ pusat ternak macai2 mahasiswa pakatan haprak?
mcm la aku tktau sgt. UM tu. Universiti yg setua UMNO sepatutnya ZERO support dr Govt. berlambak dh buat research billion2.. mana dia HASIL??

bodoh..sikit2 nk suap. lepas tu bila govt bg bantuan BRIM ckp pulak rasuah.. yg kaya boroi2 nk dikayakan..yg susah2 dibantu dickp rasuah.!

bg aku elok potong 100% kos penyelidikan IPTA. pandai2 lah hidup. Gi Indo ko tgk IPTA sana survive mcm nak mampos.. buat lab tepi jalan je tp boleh proved mcm2 utk negara.


oii macai keluarlah dr penjajahan KEBODOHAN ala Lapiji Lembu tu..

lg byk ko sumbat otak ko dgn ideologi pembangkang lg bertambah susut nilai akal ko!

Anonymous said...

Kalau suruh cari 30%, kenapa gov potong lebih dari 47.5% dalam masa 2 tahun??????? Maksudnya..kerajaan dah tahap jentai. Tak ada duit. Pokai. Licin taka. Duit banyak habis buat benda tak berfaedah utk masa skrg. Mmg la mrt tu bagus utk masa dpn tapi..ada perkara yg patut didahulukan. Lagi 1, duit byk dah kena songlap. Faham tak??

Anonymous said...

kalau aljuboori tak memantat lubang jubor dah lama dia jdi pm...sial punya aljubori..peliwat tua kutuk tak sedar diri...hehehe..

Anonymous said...

Research billion2? Fuhhh...kau tau ke macam mana nak letak rate setiap research? Kalau tak tau sila senyap. Buat malu..

Anonymous said...

Kalau suruh cari 30%, kenapa gov potong lebih dari 47.5% dalam masa 2 tahun??????? Maksudnya..kerajaan dah tahap jentai. Tak ada duit. Pokai. Licin taka. Duit banyak habis buat benda tak berfaedah utk masa skrg. Mmg la mrt tu bagus utk masa dpn tapi..ada perkara yg patut didahulukan. Lagi 1, duit byk dah kena songlap. Faham tak??

Anonymous said...

lagi satu chai pendedak..aku nk citer sikit lagi pasal IPTA..
setiap course ada ratio lecture to students. kalo dh ckup ration buat menyemak apa membazir bayar staf kontrak?? saja2 nak ternak?

yg aku tahu UITM je pakai contact basis utk lecturer. utk tampung lect tetapnya di hantar buat PHD. lepas geng tu balik korang yg kontrak.. tamatlah.. apa mslhnye? Ipta matang tua bangka mcm UM utk apa plak amik lecturer kontrak?? tkkn xplan betul2 cources??


kalo course perubatan lg lah restricted. course engineering AEC accredited, semua tu dh diambil kira. nk lembak staf2 yg xbuat keja goyang kaki buat apa?

pembaziran yg byk di IPTA yg mmg lyk di potong kaw2. kasi duit tu utk kementrian lain yg perlu. ko nk bela bg boroi staf2 kontrak yg xcompetant buat apa? xde keja sibuk jd macai pembangkang.

by the way ko jgn igt semua org diluar parti lembu ko tu bodoh dn boleh dikencing.. cuma antara diam dn nk lawan je..

kdg2 rase mcm nak penampor muka macai2 lembu ni..ckp zero otak..sondol sana sini buat viral!

Anonymous said...

Kau pegi baca habis la the star muka depan tu baru kau faham. Kau tak baca, lps tu kau main backing membabi buta. Kau ingat kau kuat sangat nak main tampar2? Kalau tak puas hati boleh jumpa. Anytime

Anonymous said...

penipu nak mampos macai lambu pakatan nih.

td ckp teh star kata potong KPT nk target 30% sbb skrg dh 90% support. 10% tu yuran setahu aku.

skrg ko meroyan ckp 47%. kalo nk pintal otak ko sendiri pintal lah..tp aku nk gelak je.. budak hingus bahlol mcm ko sila dtg la tempat aku meh aku nk kasi ko hujah 2 jam kasi ko otak karat ko tu cuci sikit!!


ni MACAI LEMBU.. kalao The Star report ada staf tetap, xkisah le gred pensyarah ke tukang kebun UM ke tak dibayar gaji.. sbb BELANAJ di POTONG. yes time tu aku nk call UM nk tanya betul ke cmtu?

tp awal2 skrg ko nk MENIPU. mcm ni cara cytro macai pro pakatan dedak bohong rakyat? mampos le menteri nak menjawab kalau selicik ini menipu!

aku yg ada pengetahuan jelas pun ko boleh TIPU KERING.. mmg SIAL punya politik Pakatan.

sb itu lah semu acerita pasal Selangor Penang mcm sorga.. hebat2 belaka..tp bila tanya org setempat..ZERO!

propa @ bohong je lebih!

nilah salah satu kaedah.. ko igt semua org bahlol mcm ko boleh pusing2 deeply mcm org tktau operasi IPTA mcm mana.??

jom la huja hlagi aku nk tgk level bohong ko akan sampai tak mcm Lapiji LEMBU.. lastly.. I'm JOKING! ??? sial!

Anonymous said...

Kalau suruh cari 30%, kenapa gov potong lebih dari 47.5% dalam masa 2 tahun??????? Maksudnya..kerajaan dah tahap jentai. Tak ada duit. Pokai. Licin taka. Duit banyak habis buat benda tak berfaedah utk masa skrg. Mmg la mrt tu bagus utk masa dpn tapi..ada perkara yg patut didahulukan. Lagi 1, duit byk dah kena songlap. Faham tak??

Anonymous said...

anytime jumpa? ok.. kalo ko berani ada telor, nk rasa sikit penampar set la time n place. cara ko spin pun blh agak ini pariah punya style!

set it now. kasi no ko!

Anonymous said...

ceh macm sial.. patut tuduh org lain copy paste.
menyalak mcm anjing.. xboleh jwb.. copy paste soklan2 bodoh dr td.

pengecut. kalo aku jumpa ko dpn confirm aku kasi penampar dgn jari tangan aku yg lebar ni..kasi puas kena macai lembu mcm ko!

Anonymous said...

Yg bagi tau target 30% tu org lain la bodoh..

Anonymous said...

woii barua pakatan.. set la kt mana nk settel.
jgn acah je!! aku no hal la bro. one to one la!

SIAL la lu macai!

Anonymous said...

woi lembu bodoh 30%. settel luar la
set la kt mana ko nk settel. TELOR ko jgn simpan dlm pulak!
ckp mcm sial! mmg aku kasi ko PENAMPAR btol2!

Anonymous said...

Hahaha..bodoh ke mintak nombor? Parang kepala kau pun aku sanggup sial

Anonymous said...

hujah mmcm sial.. pusing sana pusing sini.
sapa pun naik darah dgn bahlol mcm ni. silap2 bkn penampar..tp PENERAJANG muka ko! SIAL!

Anonymous said...

nk parang ke nak penerang ke settel btul2 la.
stkt acah mcm bapok. telor kasi mak ko simpan ke bro??
arr?

Anonymous said...

Hahaha..kau ni pengecut. Sembang lebih. Telur mak kau simpan ke?

Anonymous said...

Hahaha ..ryezal dah panas. Wohooo

Anonymous said...

Woii macai haramjadah.. mana dia PARANG ko?

bodoh nk tnjum samseng. main parang2. samseng kampung mak abah ko. nahas ko kalo aku jmpa! track ip ko sedap2 boleh backup POLIS, bodoh dlm internet ko nk acah jenayah mcm tu ko cari nahas lah bahlol!! parang konon terkcing kang!

Anonymous said...

Ryezal hanjing dah panas...wooohoooooo

Anonymous said...

Panas ke ryezal??? Wohoooo

Anonymous said...

reyzal apa reyzal. setel luar la. TELOR ko kt mne haa? masok dlm kerandut ??

jgn ni divert org lain. xde kena mengena dgn ryzal ke atok mak ko ker.
aku visitor je dlm blog ni.. tp aku rase nak penendang je muka macai bongok mcm ko bile kite hujah putar sana sini.. naik darah beb sial la ko mmg style ank luor nikah!

Anonymous said...

Kat sini sapa2 yg baca boleh nampak sikap sebenar blogger si macai haprak. Gangster umno taik kucing.

Anonymous said...

ko ingtsusah sgt ke nk trace kt mana ko tgh bertenggek ni??
lembu bodoh mcm ko rse mcm org xblh jumpa ko.

mcm ko citer mcm org lain bodoh xtahu apa2.

nahas ko kalo aku trace lokasi ko! SIAL la lu!harm jadah. ach mcm pondan. pengecut SIAL!

Anonymous said...

Naik darah tu kau punya pasal lah. Apa aku pedulik. Aku bukan diupah macam kau backing najib & umno. Sudahlah. Kau pegi kongkek bini atau lancap sebelum kau tido. Anak muda macam kau ni tak layak bicara politik. Pengetahuan zero. United Melayu No Otak.

Anonymous said...

gangster tahik mak ko! ko nk lagak gangster, mcm org lain xde parang..
setel luar la.
nk acah parang2 silakan.. sng2 je aku settel 2 serampang utk ko!

satu kasi ko penumbuk penerajang puas2 .

pastu backup dgn ayt2 parang2 ko tu kt polis.. biar ko menonggek dlm lokap.. bodoh bahlol samseng tahik anjing!!

Anonymous said...

Hahaha..berpantang maut sblm ajal. Di mana bumi dipijak, di situ langit dijunjung.

Anonymous said...

bodoh pengecut. aku akn trace id ko bahlol.
tk cpt lambt.aku nk tau jg rupa ko ni sial mcm sape!
kongkek2 otak sial. ini rupa macai bodoh pakatan haprak. failed hujah lagak samseng.. xkenal org lain pn ada samseng jg.

ko jgn cri pasal!

Anonymous said...

Fuiyyyooo...serampang tu. Wahahaha

Anonymous said...

Samseng? Samseng ameno? Hahaha takutnya..gila aku layan kau. Dah macam jamal.

Anonymous said...

xde kena mengena aku dgn UMNO lah bahlol oi
ko tahu x pru14 ni mampos kojol la puak ko.
rkyt silent majority mcm aku ni tunggu mase je nk pangkah kasi jahanam PR!

stkt nk support calon2 ruu babi jilat telor kapir..aku sggup je turun jd volunteer xkisah le pas ke UMNO jnji aku boleh SEBAT macai mcm ko kt atas tar!!

Anonymous said...

bila tgk yg ramai tu nmpak mcm UMNO tnde ko tu pengecut dn parti sembahan ko tu da nak MAMPOS!

xtau rakyat dh tahap meluat nak mampos dgn viral2 bodoh macai pengangkang rakyat mcm ko tu..
dpt dua negeri kaya.. lu buat la..tp hampeh.. jtuh miskin, menyamun diam2 lps tu tala umno!

sial la!

Anonymous said...

Kau punya pasal lah. Takde sapa nak ambik tau apa kau nak buat. Sembang bukan main. Sblm aku tido aku nak tanya kau ni menganggur ke? Kalau ye pun kau frust, kau jgn salahkan orang lain. Pegi mintak keje cepat2. Kalau tak buat apa2 kau boleh kena sawan macam ni. Jangan harap duit orang tua/bini kau. Bikin malu..

Anonymous said...

Kau komenlah sorang2 ye..aku tak dapat nak layan sawan babi kau nih. Babai..

Anonymous said...

Orang Melayu tidak pernah belajar sejarah. Dari British, Jepun dan hari ini China.

Orang Melayu yang mendahulukan kedudukan dan pangkat, memang melupakan bangsanya. Hingga terlupa sejarah.. Bukankah Malaya di jajah dengan bermula kemasukan syarikat pelaburan Briish yang bernama Syarikat Hindia Timur Inggeris (Bahasa Inggeris: British East India Company) Bukankah syarikat itu membuat perhubungan dengan Sultan dan Raja-raja Melayu atas nama perdagangan.. Akhirnya Malaya tergadai dan terjajah dengan Britisih sejak kedatangan Francis Light ke Pulau Pinang 1786.

Malah serangan Jepun ke Tanah Melayu tahun 1941 pun bermula dengan membuat perniagaan bekalan pinggan mangkuk dan kain baju yang murah di kampong-kampong 20 tahun sebelumnya, sehingga permulaan Jepun menguasai Tanah Melalu.. orang Melayu bersorak sorai menerima kedatangannya.. dengan harapan Jepun menghalau Bristish, sebaliknya dia lebih teruk dari British.. Berapa tahun oang Melayu makan ubi kayu?.
Apa beza modus operandi syarikat dari China yang bernama China Communication Construction Company Ltd (CCCC) yang banyak diberikan projek tanpa tender terbuka di Malaysia, yang diberikan carpet merah oleh Najib Razak.
Bagaimana hendak menafikan kepada rakyat yang kedatangan syarikat itu secara saperti satu grand design menguasai Malaysia satu masa nanti. Syarikat ini bukan sahaja akan dilihat sebagai ancaman kepada orang Melayu.. tetapi juga kepada orang-orang Cina Malaysia.. Mereka ia itu orang Cina Malaysia pun tidak dapat apa-apa dari lebihan projek itu.. Saya ketemui beberapa pedagang Cina Malaysia dalam industri binaan , mereka pun mengeluh.. Banyak juga syarikat pembinaan Cina mencuba masuk tetapi gagal untuk dapat remah-remah projek itu. Kerana semua tender kepada syarikat China tidak ada perjanjian atau peruntukan yang mana patut dibeli dan diberi kepada orang Malaysia.

Anonymous said...

Bangkai fuckatan tarak telor... suka sangat lari tajuk. Orang cerita pasal budak sekolah diperguna oleh pkr dan gerombolannya, dia pergi cerita pasal pengurangan peruntukan untuk universiti. Mentaliti terlebih subsidi, bagi salah, tak bagi pun salah. Baik pergi mampus je bangkai fuckatan tu.....

Anonymous said...

Bijih timah pun chai tak tak tentu dapat...

Anonymous said...

Anon 7:16 pm...kenapa kata anon tu 6:13 buang masa post komen..tak betul..ke...apa yang dia post..kau duduk mana gua...ke..klau kau duduk JB..kau pasti mengiyakan anon tu..tiap kali cuti JB ni penuh dgn warga Singapore.. Klau matawang kita jatuh pun..Malaysia masih makmur masih orang di Malaysia ni berniaga..Vincent Tan sendiri ckp...tu..so kau tu duduk jerlah gua..duduk diam2

Anonymous said...

itulah kepandaian pembangang bro...spin sana spin sini. pusing sana pusing sini. nak bagi kepala orang pusing...sama jer macam rafizi. last sekali sendiri terbelit ngaku bergurau jer. inilah pengikut DAJJAL yang paling disukai. adu domba dan fitnah mainan puak pembangang. syabas bro... kasi ajar syaitan tu. walau tanpa sekupang pun najib beri kita tegakan kebenaran.

Anonymous said...

diorang tu dah semulajadi bodoh kemudian nak bodohkan orang lain pulak... banyak hirup kencing pemimpin fuckatan la tu...

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates