January 15, 2017

82 Pasti Pembangkang Panas Hati Melihat Siapa Di Gelanggang Badminton Ini



Inilah orangnya yang sering menjadi kritikan pembangkang dan minions pengikut mereka walaupun beliau tidak langsung terlibat di dalam politik. CTS tertarik menulis mengenai insan ini apabila membaca posting salah seorang pemilik media sosial Facebook seperti di bawah.

Dalam usia 65 tahun, beliau masih lagi bergiat aktif bermain badminton apabila ada masa lapang, iaitu tidak menemani suaminya dalam majlis rasmi. Paling mengujakan kumpulan sepermainan badminton insan ini juga adalah orang kebanyakan.

Bukan calang-calang orang dapat bersukan lasak seperti badminton. Walaupun sering dihina, dikritik dan dipersenda, insan ini mempunyai sifat ketenangan yang tinggi. Mungkin ketenangan ini membuatkan insan ini begitu berstamina dan bertenaga. Yang sakit jiwa hanyalah zombies pembangkang.

82 comments:

Anonymous said...

baik punya selingan

Anonymous said...

kalau nak jadi partner kepimpinan sebelah sini moral kena tinggi. ini berbeza dengan sebelah sana. moral tak penting di sebelah sana, janji dapat restu RBA kira beresh. makanya ramai yang berhijrah ke sebelah sana? wakakaka

ted manoff said...

Kahkah..kikiki..hahaha..🐵🐒

Anonymous said...

Lucky day jumpa orang paling berpengaruh di malaysia. Najib pun takut orang ni. The real zombie. Botox satu bdn.

Anonymous said...

Mau tak tenang..duit berlambak..memanglah 'mempunyai sifat ketenangan yang tinggi'...bodek tahap dewa!!

Anonymous said...

Cts, sifat ketenangan yg tinggi? Kahkahkah..Memang la..akaun ada billion sapa2 pun akan tenang. Kau punya bodek tak boleh tahan.

REFORMASI Juboq Anwar Ibrahim said...

Mahathir jaguh U-turn boleh bermimpi berpegangan tangan dengan PAS

15 JAN: Disindir dan dihentam dalam majlis pelancaran Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM), PAS menyifatkan keputusan untuk tidak menghantar wakilnya ke majlis berkenaan sebagai tindakan yang tepat.

Naib Presiden PAS, Datuk Iskandar Samad berkata demikian merujuk kepada sindiran Pengerusi PPBM, Tun Dr Mahathir Mohamad yang membayangkan PAS sebagai parti yang akan memecah-belahkan undi untuk memberi kelebihan kepada Barisan Nasional (BN) pada Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14).

“Tidak ada gunanya menghantar wakil-wakil semata-mata untuk disindir.

“Jika benar hendak berunding dengan PAS, kenapa perlu menghina PAS?

“Tun Mahathir jelas tidak ikhlas,” katanya dalam satu kenyataan hari ini.

Dalam ucapan sewaktu pelancaran PPBM malam tadi, Dr Mahathir tidak menyatakan nama parti yang dimaksudkannya secara langsung, namun ia merujuk kepada PAS.

PAS tidak menyertai gabungan Pakatan Harapan (PH) dan PPBM menandatangani perjanjian politik untuk meletakkan satu calon mewakili gandingan berkenaan yang dimeterai pada bulan lalu.

Dr Mahathir sebelum ini kerap mendesak PAS supaya segera memutuskan sama ada mahu menyertai pembangkang bagi memastikan saingan dua penjuru menentang BN pada PRU14.

Pimpinan utama PAS tidak hadir pada majlis pelancaran PPBM sungguhpun dijemput. Kelihatan cuma Ahli Parlimen Pokok Sena Datuk Mahfuz Omar yang hadir, namun beliau bukan diwakilkan oleh PAS.

Dalam ucapannya juga Dr Mahathir menegaskan partinya bersama Pakatan Harapan akan meletakkan satu calon, menggunakan satu simbol dan mendokong manifesto sama pada pilihan raya umum yang diramal diadakan pada tahun ini.

Anonymous said...

Time rosmah main badminton di hawaii xcover plk.
Dia nk teman suami apa jadah.
Suami menurut kata dia.

Smp trump nk ckp dgn najib pun kena melalui rosmah dl.
Kikikiki

Anonymous said...

tok lanun @ ulor @ bapa ayam @ moptee @ u-turn ni apa kurangnya duit sendiri famili dan kroni berbillion...tapi sentiasa resah gelisah jiwa tak tenteram apa lagi yg dicari...tak cukup2 lagi gamaknya.

Anonymous said...

Adalah diluar tabie rosmah ada ke gelangang tanpa iringan dikelilingnya.

Tp bila diperhatikan gamba tersebut seolah gelanggang ditutup hanya utk rosmah n the geng.

Zamzarina pula org media tv1. Betapa kebetulannya zamzarina ke gelanggang yg just nice utk complete pasangan regu.

Anonymous said...

yahudi, kafir dan munafik adalah pengikut dajjal yang nyata. begitu juga pembuat fitnah adalah kesukaan dajjal laknatullah.

Anonymous said...

macai dah kemaskini brim? mopti al madey al keralalala dah buat patwa brim dedak adalah halal.

ted manoff said...

Ko nii dh kenapa..?yahudi dajall bagaii..byk kerr kak mah bagii bln nii...prOoTt

SUHARLI MASROP said...

Sikit2 dedak...sikit dedak..... takperlah...teruskanlah tambah modal saham kat neraka yer..... cuba lagi

Anonymous said...

Ni mesti tukang angkat selipar dan beg rosmah, rizal mansor yg aturkan...hahaha

Anonymous said...

Macai dah cium tangan rosmah?? Tak cium tak dpt BRuM (Bantuan Rosmah untuk Macai)

Anonymous said...

Selfie sebegini sepatutnya untuk album sdn bhd. Mengawamkan selfie sebegini dibimbangi akan mengundang lebih banyak 'fatuwa' baru dari ostad2 Pakatoon. Berhati2 Cik Kak oii.

Anonymous said...

Wakil DAP pun tak hadir di perhimpunan Ppbm, jadi kerana sumbang le ko madey.
Sebab pun Dap tak datang mungkin Dap takut org2 cina ramai2 buat U turn sokong BN.

Anonymous said...

Menurut cai Pakatun, hotel haram perlu menyembah bumi, kilang haram tutup sebelah mata. Menurut Mokti mereka pula kalau wang dihulur ikut atas meja ianya bertaraf rasuah tapi kalau diberi ikut bawah meja ia boleh diteruskan. Muahahaha.

Anonymous said...

Mahfuz Omar mengkritik tindakan partinya yang tidak menghantar seorang pun wakil ke majlis perasmian Parti Pribumi sebagai tanda sokongan kepada parti baru itu.

Jelas beliau lagi, tindakan PAS itu boleh memburukkan keadaan kerana tidak mahu menjalin kerjasama bersama pembangkang yang lain seperti yang dimahukan rakyat.
“Saya kira adalah tidak wajar untuk PAS tidak menghantar wakil mereka ke dalam majlis pelancaran (PPBM).
“Kerana ini akan dilihat dengan satu sudut pandang oleh masyarakat dan rakyat seolah PAS mahu memencilkan diri daripada satu kelompok ‘grand coalition’ dikalangan parti-parti pembangkang yang ada ini.
“Jadi saya kira dengan tidak menghantar wakil kepimpinan tertinggi parti itu satu langkah yang silap,” katanya yang ditemui selepas majlis pelancaran parti berkenaan malam tadi.
Ahli Parlimen Pokok Sena itu turut melemparkan persoalan kepada PAS, adakah parti itu masih belum menjalin kerjasama dengan Pakatan Harapan (PH) ataupun PPBM, sehingga memutuskan untuk tidak menghantar wakil mereka.
Dalam pada itu Mahfuz memberitahu, kehadirannya ke majlis pelancaran berkenaan kerana mendapat jemputan.
Beliau malah berkata, kehadirannya itu tidak dimaklumkan kepada kepimpinan PAS selain menegaskan bahawa tindakan itu adalah atas kapasiti peribadi.
“Saya dijemput oleh Setiuasaha Agung PPBM melalui emel dan saya datang pada hari ini.
“Saya tidak maklum kepada parti,” katanya.
Mahfuz sebelum ini sering dilihat menghadiri program yang diadakan Pakatan Harapan (PH), terbaru sewaktu konvensyen nasional Amanah, Disember lalu.
Namun sehingga kini PAS masih tidak mengambil sebarang tindakan terhadap Mahfuz, walaupun sudah ada aduan yang dibuat

Anonymous said...

Awal tahun lagi cts dah bodek rosmah. Bagus..boleh mintak kenaikan elaun.

Anonymous said...

Dalam kes ini siapa yang memerlukan siapa? PAS boleh berdiri di atas kaki sendiri. Tanpa PAS, PKR will be wiped out. PKR tidak ada kekuatan akar umbi, berdiri di atas ehsan PAS sebab tu Azmin tak berani buang PAS.

PAS akan lebih berjaya sekiranya mempunyai cita2 yang jelas untuk memerintah. Bertandinglah disemua kerusi majoriti muslim ataupun sekurang-kurangnya 150 kerusi parlimen. Tunjukkan kesungguhan untuk melaksanakan hudud, jangan main acah2 saja. Kalau bergabung dengan penghina hudud (Tun M), bagaimana hudud boleh dilaksanakan? Jangan pula menjadi hudud hanya sebagai barang dagangan politik. Rakyat boleh menilai. Mereka bukan bodoh.

Anonymous said...

kita boleh anggaplah org beragama Islam yg cerca Rosmah tu sbg org yg telah berjaya .. berjaya dapat tiket percuma .. otomatik boleh digunakan bila mati nanti ..

entah2 yg cerca tu lebih teruk kena buli dgn bini, tu yg lepas geram pada bini org lain .. nak marahkan bini takut .. nanti kempunan pulak .. atau kena hempok kepala ..

din pagoh said...

Jamal dah mampos belom?

Anonymous said...

yiddin sembam semasa ucapan pelancaran ppbm(parti putar belit madey)berkata jika ph menang pru14 nih ...akan siasat najib hingga lubang cacing...wow mcm pernah dengor ucapan tuh...oohh exsprm pun ada cakap mcm tuh...dh ada pengganti...din pagoh...

Anonymous said...

Alhamdulillah. Smoga Allah SWT terus berikan Hidayah pd DS Rosmah supaya semakin elok.

Yg kita takut ada seorang manusia TUA berusi 91.. yg semakin jelas MUNAFIKnya.
2minggu lepas org TUA kutuk tu ckp BR1M adalah RASUAH! (dahsyt tu mengharamkan suatu yg jelas halal)

Tiba2 semasa himpunan MONYET2 MERAH PPBM.. org TUA KUTUK ni ckp dia akan kekalkan BR1M jika Pakaton Haram memerintah??

Tengok dk.. ini haram jadah punya politik Pakatan Haram.. terang2 memainkan hak rakyat dan menipu!

bygkan yg kita tak nampak.. mcm mana boleh nk percaya?

Bukan Najib yg tkbetul..tp puak2 ini yg penipu dan penyamun sejati!

#RespectMyPM.
#HidupUMNO
#nyahPengkhianat

Anonymous said...

mengantok la dengor din pagoh punye ucapan. Patut la atok madey kerala dulu yang rasmi majlos, dah tau kalau tunggu din pagoh semua pakat tidur dalam stadium

Anonymous said...

bkn nk siasat keslh Najib tp nk balas dendam cukup2 pd Najib.

DS Najib akan terainaya lebih teruk kes yg dikenakan pd Nuar jika parti Mahafiraun Mahadey Laknatullah ini menang. Mereka akan tenyeh DS Najib cukup2 spt digambarkan satu masa dulu msuh2 Madey dikenakan! tak dapat dibayangkan mcm mana UTK akan diarahkan serbu dn tangkap DS Najib..di salahkan sebelum mahkamah! dikurung ditumbuk muka.

Nauzubillahi Minzalik semoga Allah SWt jauhkan dengan Kekuasaan-Nya dari makhluk celaka lagi zalim Madey Laknatullah ini berkuasa apa2 lagi. Amiin!

Anonymous said...

Din Pagoh jd menteri pendidikan jahanam abih kementerian. BestariNet dia tu kalau siasat mampuih le la ang Din oii.. billion2 punya project tp xcapai objective! Vincent Tan juga yg kenyang!

Anonymous said...

Rosemah.. ohh rosemah..

Kiranya Riza Aziz anak aku... tobak lohom aku tak akan bersamanya selagi dia tak tobat ddok buat filem sex...WOLF OF WALL STREET tu... setiap kali sesape yg tengok filem tu, sure RIZA akan dapat dosa.. dia towkeynya...

Huh budget rm300 juta lagi... ooo anak mama, duit mama bole songlap, penyokong ttp ade, asalkan ade fulus@aldedak...

Oooo negaro tak cukup duit, tak 0e... abg Jib hutang lagi fan lagi.... atau abg Jib bole jual harte strategik negaro ke China Kominis, bole duit lagi... kite bagi dedak sesen dua, briiiimmm n ratib kat tv hari2... orang2 umno ahli penagih dedak tegar tetap sokong kite...

Zamzarina next year naik pangkat lagi dan lagi untuk lebih dedak lagi.... ini semua propaganda untuk menaikkan lagi imej yg dah mmg out.... beg rm200ribu.. cincin n lain excesories rmjuta2 nak wat ape Losemah yeee.. mati tinggal semua... hutanf negara yg melambong semasa DSN perintah ditinggalkan rakyat untuk bayar...

Fikir2kanlah....

Anonymous said...

Dosa Riza tu kau dh jd tukang timbang di Mahsyar ka macai?

Macai suka sgt amik kerja2 Malaikat dn Tuhan. tp macai sendiri bergelumang dengan 1001 dosa, fitnah, mengeji, khianat dan jug atak kurang maksiat2 seksual haram yg melibatkan pakatan macai.. conthnye MB aiskerim dlm tandas, aksi atok Nuar dgn China Doll.. macai tk sebut pula bab taubat, bab dosa?

syaitan2 yg bertopeng macai!

Anonymous said...

Tp bg aku dosa rosak Aqidah mcm Marina Madey lagi dhsyat dr buat filem seks sbb boleh terkeluar dr menjadi seorang Islam.. kalau buat filem seks esok bertaubat dia jd org byg bersih. Tp kalau Aqidah xbetul.. kekal dlm neraka sampai bila2.. nauzubillah.

macai.x pyh lah nk tukar kulit jd ostad pulak ye nk main isu Rosmah dn anaknya.
Korang semua bukan ahli Agama malah org2 yg bencikan Agama. cuma bila bab ada untung korang akan cilok la pakai kopiah dn jubah sat mcm si Mockeris Botak dlu tu.. pdhal ank bini separa telanjang!

ada brani kau hukum x keluarga perompak billion2 duit org nk pi Haji, kwsp, boleh masuk syurga?

Anonymous said...

Apa yg LEBIH PENTING utk kita 'fikir-fikirkanlah' skrg ini sebagaimana yg diucapkan oleh ramai para ilmuan agama dalam dan luarnegara adalah yg menyatakan bahawa kita yg berada didalam fasa masa akhir zaman ini semestinyalah :

1. MEMPERBAIKI DIRI SENDIRI ROHANI DAN JASMANI, memperbanyakkan amal ibdah dan menjauhkan diri dari segala kemungkaran yg tidak menguntungkan baik didunia mahu pun diakhirat.

2. Memperbanyakkan taubat dan bertaubat nasuha.

3. Memperbaiki akhlak dlm perhubungan sesama manusia, serta tidak mengikuti mereka2 yg hati mrk telah dipengaruhi syaitan yg sentiasa berusaha menjerumuskan manusia kedalam kemurkaan Illahi.

Insaflah, dan benar2 fikir-fikirkanlah.

Anonymous said...

Madey ckp nak hapuskan GST 6%, dn nak kembalikan SST10%.

permainan merompak wang rakyat secara diam2 vs cukai sebenar yg terus nampak berapa impaknya. Penyamun2 terhormat belaan MAdey mmg sgt suka SST10% sbb mereka boleh tipu penyata kuntungan sebelum cukai kerana tiada rekod awal seperti dikenakan pd GST.

Penyamun tetap penyamun wpun baju dan kulitnya bertukar warna.

Insaflah kita sebelum ditipu oleh fitnah2 Dajjal. Satu persatu pemikiran umat dipesongkan. Skrg golongn pro RUU Babi lebih ramai dr golongan RUU355 sedangkan sebagai seorang yg beriman dengan Allah dn Rasul-NYA dengan jelas boleh pilih mana satu yg haq mana satu yg bathil.

Jauhilah kita dr terjebat mengikut fitnah2 Dajjal dn golongan Munafiqun moden yg berupa dengan macam2 topeng!

Allahu Akbar!

Anonymous said...

Mockeris Botak ckp dlm Sinar Harian hari ini.. >> UMNO PARTI USANG..

kah..kah..kah.. bapak dia si Madey Lanun tu umur 91 jd PM 22 tahun.. tubuh parti lagi.. xsedar diri parti dia tu lah yg bkn stkt usang tapi mereput dan nyayok!

umur dh nak mampos, kubur kata mari.. masih ligat nk main politik!

Anonymous said...

ABU kena belajar melihat dan menghargai apa kebaikan orang lain yang dibuat di depan mata mereka tetapi bukan keburukan yang disyaki dilakukan di belakang mata mereka. Semalam adalah sejarah dan barang lama adalah antik. Barang yang antik boleh diarak ke sana dan ke sini tetapi sekadar sebagai bahan pameran.

Anonymous said...

brg antik kalau bermanfaat bg kebaikan pd generasi takpa.. kita akan sanjung dn jdkan idola.. tp kalau jenis perosak, lepastu nyayok pulak, mudaratkan org lain.. patut dikurung dlm zoo.. bg org tengok sbg pengajaran

Anonymous said...

kalau tak kena terajang ari tu...mesti masih lagi duduk dalam parti usang. kah kah kah....goli hati den.

Ruliros said...

Lebih baik pakai telekung pergi masjid kerana rumah kata pergi kubur kata mari kita banyak2 bertaubat org umno yg makan dedak duit haram brim dan pergi haji dgn duit 1mdb nemang suja semua ini org dedaklah penyokong bahalol tu

Anonymous said...

Alhamdulillah semoga keberkatan untuk org2 UMNO yg dicaci maki. Ibadat diterima atau tidak ialah kerja Allah Taala. Kerja kita ialah buat ibadat seikhlas mungkin. Duit 1mdb berdosa dituduh sbg duit curi sbb tidak bukti dan saksi mengatakan 1mdb mencuri. Kalau mencuri pulak duit curi kah yg diberi pada org buat Haji?

Islam itu jelas. Tk pakai cakap2 ikut suka spt si Tua Nyayok yg tak kenal tikar sejadah tapi BERLAGAK mcm dia tuhan!

ibu rasia said...

KAMI SEKELUARGA TAK LUPA MENGUCAPKAN PUJI SYUKUR KEPADA ALLAH S,W,T
dan terima kasih banyak kepada DATOK atas nomor yang DATOK
beri 6 angka [663161] alhamdulillah ternyata itu benar2 tembus DATOK.
dan alhamdulillah sekarang saya bisa melunasi semua utan2 saya yang
ada sama tetangga.dan juga BANK BRI dan bukan hanya itu DATOK. insya
allah saya akan coba untuk membuka usaha sendiri demi mencukupi
kebutuhan keluarga saya sehari-hari itu semua berkat bantuan DATOK..
sekali lagi makasih banyak ya DATOK… bagi saudara yang suka PASANG NOMOR
yang ingin merubah nasib seperti saya silahkan hubungi DATOK BOWOH IBRAHIM MAT ZIM,,di no (((085-342-064-735)))
insya allah anda bisa seperti saya…menang NOMOR 2 JUTA RINGGIT , wassalam.

Reformasi juboq rizal said...

Sultan johor kecewa dgn tun m, tapi ada betulnya apa yg dikata oleh tun mm tu, adakah org melayu johor akn beli rumah yg bernilai 1 atau 2 juta? Bagaimana cina boleh meguasai projek iskandar waterfront? Berapa ribu ekar tnh yg terlepas kepada cina?

Anonymous said...

Rosmah buncit boroi kahkahkah....muka macam kimek. Macam lembu kahkah

Anonymous said...

Badak air malaysia (BAM)

Anonymous said...

Sedapnya hina fizikal orang. Pengikut tuhan harun ke ni

Anonymous said...

Bab suka hina2 org ni pengikut Aljubory dan Pengikut tuhan Madeykutty!

dh xboleh nk buat apa lg akhirnya kutuk2 fizikal maki2 mcm budak2 skolah2 dulu la.. yakinlah golngn mcm ini takkan ke mana2 takkan berjaya.

mereka akan jtuh tersungkur dgn penuh hina. Tuhan Maha Kuasa, Maha Adil Lagi Maha Bijaksana. Mereka rasa mereka boleh mengatasi perancangan Allah Yg Esa.

Semakin hari mereka yg semakin terhina dan pasti tersungkur!

Amein!

Anonymous said...

Lihat batapa teruk dan terdesaknya Madey kerana hilang sokongan.

Niat Madey nak bantai DS Najib.. konon Najiblah yang jual tanah pada Cina China, alih2 Tuanku Sultan Johor yang menjawab balas.. silap org lah chai.. bodoh tak bertempat.

Namapun pembangunan hartanah, kuasa tanah milik kerajaan negeri.. mcm lim tokong penang sdg lelong billion2 tanah di Penang lah.. Krjn Persekutuan mana ada kuasa sbb kuasa tanah milik negeri.


Betapa bodohnya Madey yg hilang arah skg ini.. BR1M rasuah jd xrasuah pulak kalo dia jd krjn. Haji malboro kalao Madey yg kasi. org lain semua x mabrur..

gila insane Madey.. pun masih ada yg menyangkka dia brilliant..

kah..kah..kah..

Anonymous said...

Mmg betul pulak ya
Mmg meroyan gila babi pecacai tgk Rosmah dlm gelanggang
Hehe

Anonymous said...

Rosmah suntik botox ke?

Anonymous said...

Tua bangka pergi masjid la. Bukan bangga main badminton

Anonymous said...

Tu badak ke manusia?

Anonymous said...

Tak boleh tahan kena kutuk, kena maki jangan masuk politik. Masuk politik nak rembat duit rakyat je ye? Cibai punya orang

Anonymous said...

Tu suami najib ke? Patutlah PM macam kerbau kena cucuk hidung

Anonymous said...

komen budak2 chap bunga yg ketandusan fitnah.

xpelah pakat2 sembur fabreez kt bunga tk kembang tu..

kag..kah..kah.. mokceris botox n daddy dia mmg xpyh pergi masjid atau kenal tikar sejadah.. org lain je kena.. kan..kan macai kan..

Anonymous said...

Aku tau macai umno cukup sensitif bab rosmah. Kahkahkah..awal2 lagi dah geleng kepala. Kahkahkah

Anonymous said...

cai...dah kemas kini brim. mopti al madey al keralalala dah keluar patwa brim dedak tu halal.

Anonymous said...

Macai dah cium tangan rosmah?? Tak cium tak dpt BRuM (Bantuan Rosmah untuk Macai)

Anonymous said...

macai pakatoon kalau sehari tak adu domba dan fitnah, mcm setahun tak makan nasi kot !!

cai, makin cai banyak sentuh hal rosmah atau mana2 manusia pun, makin cai hampir utk mendapatkan tiket percuma diakhirat nanti. yg non-muslim nya mmg pasti dapat secara otomatik pun, tak kisahlah ..

Anonymous said...

rosmah kepala taik...keh3

Anonymous said...

ALERT








Cai VIRUS BIOL detected.

Anonymous said...

Rosmah main badminton nak dibanggakannya? Dah takde keje lain ke? Haprak macai umno nih..

Anonymous said...

Hari tu rizal mansor cakap rosmah sakit lutut sampai selipar pun macai nak kena sarungkan?? Hari ni boleh terlompat2 apa cerita??

Anonymous said...

Hehehe..jing656 bongok..hari tu pun ko dah mcm nak mampus kena serangan jantung...hari ni kan dah sembuh..doktor kita kan bagos...hehehe

Anonymous said...

Main badminton boleh menyihatkan badan...yg tak sihat bila beli Hermes Birkin 35 Bag Matte Aliligator...asik bergaya depan cermin...mcm selfie bergaya sakan...rakyat selangok nak beli beg plastik 20 sen pun terketar-ketar...apa klas nak bergaya ngan beg plastik.

Anonymous said...

Hehehe...jing hasad dengki tinggi pun jiwa tak tenang kan...hehehe

Anonymous said...

Hehehe...klw banyak duit jiwa tenang ke...lagi takot ada la kot....ko pun blom rasa ada bilion2 auta je lebey...hehehe

Anonymous said...

yahudi, kafir dan para munafik adalah memang jadi pengikut dajjal. pengadu domba dan penfitnah memang jadi kegemaran dajjal.

Anonymous said...

Bila rosmah nak mampos?

din pagoh said...

Entahlah

Anonymous said...

Hermes birkin rosmah ada 11. Apa kelas ada 1 je? Najib pandai cari duit.

Anonymous said...

Hehe
Bertambah meroyan pecacai maki hamun.
Well.... whatever hehe

Anonymous said...

Nak harapkan macai Pakatoon otak mereng supaya bercakap betul? .. kah kah kah .. samalah mcm suruh ketam berjalan lurus ..

Bos besar dorang pun dah ketandusan idea, macai2 lagilah teruk ..
BR1M sekejap 'dedak', sekejap 'rasuah', sekejap 'sogokan', sekejap 'haram'; tiba2 keluar fatwa terbaru rupa2nya BR1M tu halal ..

kahkahkahkahkah ..

Anonymous said...

Lucky jumpa penyamun

Anonymous said...

Tak pyh tulis pjg2 der.
Baca posting pecacai atas tu kita tahu sohih tahap mereka tu jenis low class. Pemikiran meraban mudah dikencing.
Well... whatever

Anonymous said...

Pas tanpa undi cina kecundang di pantai barat...

Anonymous said...

BR1M: Mahathir Yang U-Turn atau Najib Yang Pusing Roundabout?
Posted on Monday, January 16 @ 11:30:33 MYT by paktam
Dipaparkan: Surat Pembaca

Oleh: Dr Radzi Jidin

1. Saya tersenyum apabila membawa tajuk berita Sinar Harian, “Najib: Mahathir jaguh buat pusingan U”.

2. Menurut Sinar Harian, “Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak menyifatkan Tun Dr Mahathir Mohamad sebagai jaguh pusingan U apabila sering mengubah pendiriannya sejak kebelakangan ini termasuk dalam isu pemberian Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M)”.
3. Sinar Harian memetik Najib berkata, "Dalam tempoh tiga minggu sahaja beliau tukar pendirian dan buat pusingan U dengan menyatakan sekiranya pembangkang menang mereka sanggup mempertimbangkan pemberian BR1M”.

4. Apa yang Tun Mahathir sebenarnya sebut di dalam ucapan beliau semasa merasmikan penubuhan Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) pada hari Sabtu lalu?

5. Saya petik ucapan beliau tentang BR1M dibawah:

**************************************************
123. Jika didapati BR1M mustahak maka wang ini akan diagih oleh pegawai Kerajaan. BR1M tidak boleh dimasukkan dalam mana-mana manifesto mana-mana parti.
124. Jika dipersetujui oleh rakyat BR1M akan dijadikan bantuan statutory yang ditentukan oleh undang-undang dan budget biasa. Perdana Menteri tidak boleh tentukan pemberian ini atau jumlahnya, atau cara penyampaiannya.
125. Sesungguhnya yang miskin dan daif akan diberi bantuan supaya mereka boleh hidup sempurna. Soal mereka sokong atau tidak parti campuran pembangkang tidak akan diambilkira dalam bantuan yang akan diberi.

6. Apa yang ditekankan oleh Tun Mahathir ialah bantuan kepada rakyat yang miskin dan dhaif sekiranya mustahak dan perlu, ianya akan diberikan tetapi bukan sebagai bantuan berbentuk politik dan tidak boleh dimasukkan di dalam manifesto mana-mana parti politik.

7. Ini bagi mengelakkan bantuan tersebut dijadikan seolah-olah sebagai imbuhan sekiranya sesuatu parti menjadi kerajaan.

8. Untuk makluman semua, salah satu perkara yang disebut di dalam manifesto Barisan Nasional untuk Pilihanraya Umum ke-13 yang lalu ialah “Menambah BR1M sehingga RM1200 untuk isi rumah dan RM600 untuk bujang dengan bantuan secara tahunan dikekalkan”.

9. Dalam ucapannya Tun Mahathir menekankan bahawa jika dipersetujui rakyat, bantuan sedemikian akan dijadikan bantuan “statutory”, iaitu bantuan yang ditentukan oleh undang-undang atau akta berkaitan dan diletakkan dibawah kementerian yang bertangungjawab.

10. Menurut beliau, Perdana Menteri tidak boleh tentukan pemberian ini atau jumlahnya, atau cara penyampaiannya. Sebaliknya sebarang keputusan dan agihan dibuat oleh pegawai kerajaan bukannya Perdana Menteri.

11. Ini bermakna, sekiranya ada perubahan kerajaan pusat dari satu parti ke parti yang lain, bantuan sedemikian akan terus kekal kerana satu bentuk bantuan kerajaan yang wujud berdasarkan undang-undang atau akta berkaitan, bukannya bantuan yang disebut dalam manifesto pilihanraya mana-mana parti politik.

12. Apa yang disebut oleh Dr Mahathir dalam ucapannya itu adalah konsisten dengan apa yang disebut beliau sebelum ini bahawa BR1M tidak seharusnya menjadi bantuan politik yang seolah-olah digunakan untuk membeli undi kerana ianya dimasukkan di dalam manifesto parti.

13. Jadi, siapa yang u-turn dan siapa yang pusing roundabout?

Anonymous said...

Ko paham tak ape Tun Madey cakap?...macai mudah kena kencing dengan pembelit2 umono...

Anonymous said...

Rosmah bukan orang politik...dia pandai sorok kuku...ramai yg dah tahu...macai saje yg nak sorok.

Anonymous said...

Well whatever...hehe

Anonymous said...

Kerja keras nmpk nya cacai..
Hehe... well whatever

Anonymous said...

U-turn tahap babi tunggal sesat dlm hutan..dibaut Madey Kutty terang2 gitu.. macai dedaknya boleh lagi pusing2..

ayoyoyo ini gila babi punya parti politik! lagi mau pusing!!

Anonymous said...

Jiwa tenang bukan bila banyak duit
jiwa tenang bila tak banyak dosa
takde hasad dengki
hati tak busuk

Nak tau tanda2 hati busuk?
Tandanya bila org yang kita tak suka kena puji , kita sakit hati
haaaa ...tulah tandanya hati busuk

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates