January 11, 2017

75 Pandai Pulak @limkitsiang Ucap Al Fatihah


Ketua Menteri Sarawak kelima, Tan Sri Adenan Satem dilaporkan menghembus nafas terakhir pada pukul 1.20 petang di Hospital Umum Sarawak di Kota Samarahan. Takziah kepada Puan Sri Jamilah Anu dan keluarga serta Rakyat Negeri Sarawak atas kembalinya TS Adenan ke Rahmatullah.

Walau bagaimanapun, usaha Penasihat DAP, Lim Kit Siang untuk mengucapkan takziah kepada TS Adenan dengan ucapan Al Fatihah bagi saya tidak wajar. Melainkan beliau fasih membaca keseluruhan ayat dan faham makna yang terkandung di dalam surah berkenaan. Tidak perlu ada usaha untuk menampakkan Islamik dengan ucapan sedemikan. Cukuplah sekadar ucapan takziah.


Dan ini pula komen daripada Red Bean Army (RBA) yang cukup kurang ajar di atas pemergian DS Adenan.


75 comments:

Anonymous said...

LKS itu Ustad pada Mahathir. Itu sebab Mahathir keluarkan fatwa mengelirukan.

Anonymous said...

INNALILLAHI WAINNA ILAIHI RAJIUNN-
Semoga Allah SWT memberkati Roh Tan Sri Adenan Satem. AL_FATIHAH

----------------------------------

tokong lim ni dia nak mengampu rakyat Sarawak supaya undi pembangkang masa PRK ni dengan cara bodoh. Al-Fatihah untuk hadiahkan Surah tersebut dibaca kepada Arwah si mati. Bukan just Al-Fatihah. Ngok punya cina dapig.

Anonymous said...

ohh, ini ted kentot yang ajarkan pada bapak tokong dia. Maksud terjemahan ayat-ayat dalam surah Al-fatihah pun belum tentu si kit sial ni boleh terima.... ted kentot, ted kentot... apsal ko bodoh sangat....!!!!

Anonymous said...

Al Fatihah...pahala dari pembacaan surah itu disedekahkan pada arwah.
Liberal yang bersekongkol dengan kafir harbi menjadikan ayat2 alquran sebagai mainan berkat usaha mopti setelah pas gagal mentarbiah kafir harbi sebelum ni.

Zaharudin Zaharudin said...

Bapa khalifah "umar abdul aziz"tu.Bodoh punya pemnangkang.

REFORMASI Juboq Anwar Ibrahim said...

PORTAL MALAYSIAKINI YANG CUKUP CELAKA!!!

Mungkin kerana gugup dan jarang menggunakan bahasa Inggeris dalam perbualan seharian, ucapan Mohd Faiz Subri ketika menerima Anugerah Puskas di pentas Anugerah Bola Sepak FIFA The Best 2016 di Zurich pada awal Selasa, tidak selancar yang sesetengah pihak harapkan.

Ia bagaimanapun tidak menimbulkan masalah kerana perkara yang penting adalah pencapaian pemain berusia 29 tahun itu telah membanggakan negara.

Namun, apabila sebuah portal berita mengeluarkan satu artikel yang dilihat mengkritik kebolehan berbahasa Inggeris Faiz, ramai yang tampil memberi pandangan.

Antaranya adalah seorang pengguna Facebook yang menggunakan nama Joe Najib.

Dalam satu kemas kini status panjang lebar, Joe mempersoalkan etika kewartawanan yang dimiliki penulis artikel berkenaan yang disifatkan seolah-olah mengamalkan double standard.

Status Joe Najib telah menerima lebih 20 ribu likes.


Ini kerana, kebanyakan atlet, waima juara dunia sekalipun, mempunyai tahap penguasaan bahasa Inggeris yang 'biasa-biasa' sahaja.

Bukan sahaja atlet, malah penduduk di seluruh dunia yang menggunakan bahasa Inggeris sebagai bahasa kedua, kebiasaannya tidak menguasai bahasa itu dengan sepenuhnya.

Apa yang penting adalah kejayaan individu seperti Faiz adalah lebih besar, jauh lebih besar mengatasi kekurangannya dalam berbahasa Inggeris.

Mengakhiri statusnya, Joe Najib melontarkan pertanyaan kepada si penulis tentang sumbangannya kepada negara.

"Selain memberikan anda gaji setiap bulan, apa lagi yang anda dapat daripada penguasaan bahasa Inggeris anda yang sangat baik itu?

"Saya tak sanggup nak tanya apa pula sumbangan anda kepada negara," tulisnya.

Status Joe itu telah menerima lebih 27,000 likes dan lebih 7,000 perkongsian.

Anonymous said...

Semoga roh beliau dirahmati Allah. Al-Fatihah.

Ni kalo tanya Mostshitfull PPBM ni, tak tau lah dia akan kata apa .. mungkin jugak dia kata mati almarhum ni tak 'MABRUR', tau tau aje lah sejak berkawan dgn kafir tentera dajjal ni ..

Anonymous said...

Bisnes 1 sen pun tak untung, pinjam berbillion, CSR rm690 juta. Patutlah macai happy terima duit 1mdb. Badan amal rupanya..

Anonymous said...

Apek tu RPK bagi sebijik LANCHAU .. tak terbukak mulut nak jawab. Nak saman lagi lah kecut kote.

Tapi ok lae tu, dia dah boleh taip Al-Fatihah. salah2 haribulan mana tau dia tersokong RUU355 pulak.

Kita musti ucap terima kasih pd dia mcm mana RPK ucap - LANCHAU ...

Anonymous said...

Pakar agama dah bagi komen

Anonymous said...

ada sekor pengomen mengong masih lagi dgn isu 1mdb nya. mcm lah co. tu bapak dia punya, marah sangat nampaknya.

kahkahkahkahkah ...

Anonymous said...

INNALILLAHI WAINNA ILAIHI RAJIUNN-
Semoga Allah SWT memberkati dan menempatkan Roh Allahyarham Tan Sri Adenan Satem di tempat orang-orang Soleh, Amiin.. AL-FATIHAH



tokong lim dh mulakan 'kempen' plg awl PRK kpd Rakyat Sarawak.. pura2 la sgt..
sampai tersesat sebut 'Al Fatihah'. penentang Melayu dan Islam spt tokong dapig ini tak payah lah nak berpura2 dan sibuk nak pakai terma2 bahasa umat Islam.

Jika sebelum ini dia lah yg paling galak menentang dan menghina bab2 kepentingan umat Islam. Juga perayaan2 dia sering buat ucapan menyakitkan hati..

Anonymous said...

Dia sekadar menyeru orang islam sedekahkan al fatihah pada si mati beragama islam. Dia bukan suruh orang islam makan babi. Blogger umno CTS mereng fikir negatif, kekampungan & hasut tak guna otak. Yang bagi komen pun sewel. Hidup puluh tahun tak pernah jumpa kaum lain.

Anonymous said...

Tweet pun dianggap kempen ke? Lu gila? Barua punya anjing najib...wofff wofff

Anonymous said...

yg tak pernah jumpa bangsa lain tu adalah ... suku sakat pengganas komunis dari selatan negara china tu .. sejak datang malaya sampai generasi skrg dorang ingat ditanah melayu ni takde bangsa lain yg tinggal, sbb tu tak mau bergaul dgn bangsa lain terutama bangsa pribumi bangsa Melayu.

dahlah nak guna bahasa chung chang chong chey dia aje, sekolah pun nak sekolah bahasa dia, suma benda dia nak bolot. agama pun suruh ikut agama dia. agama org lain tak boleh pakai, kalo nak pakai kena dorang yg tentukan boleh atau tidak. sampai sorang tua nyanyuk mereng tu pun dah terikut-ikut rentak sama, nak kongsi jadi pemimpin negara yg dorang sendiri dah isytihar bangkrap. BOLOH .. berebut-rebut nak jadi pemimpin negara bangkrap.

kahkahkahkahkah...

cai2 biol dorang ramai berkumpul kat blog ni cari makan, kutip dedak. satu komen sebijik dedak ...

Anonymous said...

Screenshot fb yang diragui memang selalu digunakan cybertrooper umno. Sama juga likes utk najib. Hasut kalah gestapo. Hehe..taktik lama

Anonymous said...

pakar agama namanya mopti madey al-keralali.. tahu orang tu dapat haji mabrur atau haji marlboro. Mopti yang sama kata hudud tiada dalam al-quran

Anonymous said...

Ramai yang mati awal di zaman tok jib. Ada pula yg sakit jantung, ada yg terhempas, ada yg kena simen, ada yg kena letup, ada yg tunggu hukuman gantung, ada yg kena pecat. Macam-macam malapetaka tok jib bawa. Tu namanya tulah anak bangsawan. Dari kecik tak penah hidup susah, dah tua menyusahkan orang.

Anonymous said...

Terbongkar 1mdb sebenarnya sebuah badan amal. Nape tak bg tau awal2 ds najib? Alhamdulillah..amalnya berjumlah rm690 juta. Rm42 juta pula masuk akaun datuk seri. Mungkin nak bagi anak yatim dan ibu tunggal pula. Berkat kerajinan meminjam ds najib membuahkan hasil. Beribu imam dihantar mengerjakan haji percuma hasil duit pinjam. Yg tukang terbitkan bond pun dapat komisyen ratus juta. Soalnya..siapa yg nak kena bayar balik pinjaman tersebut? Hahaha..

Anonymous said...

Ko ni kapir harbi ke? Cakap mcm org tak beriman. Ajal maut sudah tersurat. Rasa nk ckp..bingai. ko tau ke bila ko no mati?

Anonymous said...

Ramai org China cakap Inggeris slang ke-bukit-an. Loya..ada hati ngaku pandai.

Anonymous said...

Kalu "copy paste" benjamin netanyahu pon bole ucapkn...

Anonymous said...

Bila dyenasour dan kaki rasuah kena serang bukan main lagi mat2 bunga tampil sebagai pakar bahasa dan it mempertahankan mangkok ayun tu.Seperti biasa kebolehan tu sama macam sotong kurita gendut ...taraf jamban.
Masih lagi ada saki baki melayu spork mudah tertipu apek kuan yew pakai songkok.

Anonymous said...

dia tak tahupun fatehah tu apa. dia ingat fatehah tu digunakan/ditulis bila ada orang Islam meninggal dunia. dengan menulis fatehah, nampak la sikit seolah mesra muslim. tapi yelah, orang bukan islam nak menunjuk dia sedikit tahu pasal Islam secara gelojoh begitu nampak sangat desperadonya. apalah sangat jika tanya pembantu2nya yang ramai muslim tu, apakah sebenarnya al-fatehah. taklah nampak merepek dan kurang cermat. doakan ajelah semoga guan eng dapat hidayah.

Anonymous said...

Rasa rasanya pentwitter bertanya terlebih dahulu daripada para penasihat, yakni mungkin Melayu Dap, sebelum menulis twitter berkenaan. Kalau betul makanya twitter itu tidak menggambarkan LKS sepenuhnya sebaliknya menggambarkan tahap pengetahuan Melaise yang jadi running dogs. Itu jer.

Anonymous said...

Apakah mungkin tabie "matlamat menghalalkan cara" yang diamalkan parti kiasu membuatkan Pas tak boleh handle lalu berpatah arang berkerat rotan? Ada sebab lain?

Anonymous said...

Semoga roh Tan Sri Datuk Amar Hj Adenan Satem diterima Allah dan ditempatkan dikalangan org2 yg berkekalan mendapat Rahmat Nya ... Amin ya Allah, Al-Fatihah.

****************

berlainan pulak citer ni :

dulu berebut berbunuhan nak pimpin sendiri2 negara bangkrap.
skrg berebut berpasangan pulak semata2 nak pimpin negara bangkrap.

dua ekor dinosor tua kerepot kutuk tak sedar diri berikat bersimpul mati kedua kote krn nak pimpin negara bangkrap.

dinosor, apa dia ingat apa dia cakap.
kata negara bangkrap, tapi menggelupor gila nak jadi pemerintah.
BANGANG.

Kalo tak mereng, mmg sah dah biol ...

kahkahkahkahkahkahkahkah ...

Anonymous said...

Kalau nak tahu perangai sesebuah parti lihatlah perangai para pengikutnya. Kalau inilah perangai pengikut2 Parti LKS, alamatnya sampai hujung dunia mereka tak akan mendapat kepercayaan orang Melayu/Islam. Waima org Sarawak mungkin berasa jelek dengan kebiadaban yg ditonjolkan oleh rakan-rakan sewaktu dengan superman Dap ini.

Anonymous said...

kebiadaban ini sudah terlanjur terlalu lama dan tak ada siapa yang mampu berikan tunjuk ajar yang berkesan. ia kini semacam sudah menjadi budaya negatif yang terpaksa di telan meskipun pahit?

Anonymous said...

coretan dan komentar 'red bean kemetot' (RBA) itu sekadar memperlihatkan perasaan kecewa dan "sore loser" yang dialami dalam PRU Sarawak yang lepas. takperlah asalkan jangan gantung diri dahler. selebihnya nampaknya bara masih belum padam meskipun kekalahan memalukan dah setahun bertlalu! kah kah kah

Anonymous said...

masih bongak dan masih boleh angkat muka meskipun telah di tolak oleh orang Sarawak. bayangkan apakah sikap mereka ini kalau diberikan kekuasaan:

1. kaduk naik junjung

2. lupa diri

3. makan hati

4. makan diri

Anonymous said...

Bodo nye 4:49. Lu ingat lia ssuka tweet, mesti la politikal. Hidup mati politik itu dapig.ruffruff...

Anonymous said...

TED KENTOAD
'Membangang kerja mudah'
'Saya mau jadi kera-jaan'
C blur boboi

din pagoh said...

Jamal dah mampos belom?

Anonymous said...

bukan kafir harbi. dia ni dah jadi babi pun. sembang macam mak bapak tak hantar pegi ngaji.

Anonymous said...

tunggu lim kit sial, nuar berahim ngan madey mampos dulu

Anonymous said...

alfatehah. bapak ko dah mampos belom?

Anonymous said...

zaman najib ni la juga ada yang tengah cipta fitnah tiba-tiba mampos atas katil depan laptop. Seronok buat fitnah sampai tak sempat nak mintak maaf. Tak tau la kalau mopti mamak madey al-keralali kata mamat yang mampos tu suci dari sebarang dosa pulak....

Anonymous said...

ted kentot kata, dapig mana ada kalah maaa....

Anonymous said...

bila lim kit sial nak pakai songkok?

Reformasi Juboq Nepal said...

Hidup najib! Mati umno

Anonymous said...

bapak ko dah mampos belom?

Anonymous said...

kerusi parti bunga bodoh pun minta ehsan pkr dan dapig

Anonymous said...

MB penderhaka ibu ini sibuk2 nak ubah status laporan IMDB, hanya nk main politik.. mb paling celaka bg sejarah Selangor. Isu air, isu rumah urut, judi haram yg sgt berleluasa Asimin Aiskrim dalam Tandas tk pula gigih nak banteras.

Isu 1MDB tiba2 jadi favorite dia tiba2 shj.. nampak tak MB Asimin dh otak gila dan tidak fokus kepada kerja hakikinya. Kalo ye pun teringin nk jd juara penjilat, lepaskan la jwtn MB, sbb jwtn tu terlalu sibuk jika betul2 fokus kerja untuk rakyat..

Asimin ko akan jatuh jgklah PRU14 nnt..si tanggang moden.. penderhaka ibu takkan selamat dunia akhirat. Apatah lagi ada skandal kotor dlm tandas!

Anonymous said...

Sebijik macam gelagat komunih, hanya kematian Chin BENG diiktiraf, yang lain di persenda2kan. Nak kata apa lagi kalau otak di cemari JE, itulah komplikasinya. Muahahaha

Anonymous said...

Bagi aku ok la dia tulis Al Fatihah saja...lagi pon apa nak heran...ko yang nama islam pon lagi teruk dok menulis fitnah mengalahkan munafik demi dedak haram....silap2 neraka ko lagi dalam dari LKS...

Unknown said...

Tak per tak per sok sok dia mati pun dia salahkan DSN
dia lupa sok sok kat sana merangkak dia cari DSN
ni kaum kaum yang suka salahkan orang lain a.k.a tak tercermin diri sendiri.

Anonymous said...

penimpin kafir fuckatan tulis Al-fatihah, pengikut kafir fuckatan pulak tulis macam haram jadah. Neraka mereka mungkin atas sikit dari LKS kot, ye tak?

Anonymous said...

749 am - mcm lupa pulak dgn diri sendiri bunyinya. rangkap sajak baaaaiiiik komen ko "ko yang nama islam pon lagi teruk dok menulis fitnah mengalahkan munafik demi dedak haram...." ni tak berunsur fitnah ke?

apa ko dah check dgn penjaga syurga ke, masa ko meniti 'titian' tu nanti roh ko terus terbang masuk syurga ke, semata-mata krn ko buat tohmahan mcm ni?

hisab diri sendiri dulu sblm menilai kesalahan org lain ...

Anonymous said...

ada rumors mengatakan Michael Jackson pernah peluk Islam. ada rumors mengatakan Raja England satu masa dudlu adalah pengucap kalimah syahadah dan ada rumors mengatakan Puteri Diana bakal berkahwin dengan seorang pemuda Islam. apakah akan ada rumors di mana bapa CM Pulau Mutiara telahpun peluk dot, dot, dot?

Anonymous said...

pelik aku sifat macai rba kapir pakatan haprak ni. membela sgguh2 tokong lim depa.. padahal cina pro babi anti Islam tu xpernah buat baik pd rakyat.

Org UMNO BN xde pulak nk lebih2 membela MCA MIC Gerakan. Hatta Nazri Aziz pun balun MCA dlm isu RUU355 wpun kita nampak dia ni liberal.

tp macai pakatan laknatullah apa shj dr ketua babi Malaysia ini buat pasti dgn penuh rafak setia mereka akan JILAT n JILAT n JILAT. wpun KOTOR jijik perilaku nya.

xpyh nk pra-kempen awal lah CM Lim laknat oii.. ko tu pelakon mcm Asimin Jamban juga. belakang banyak JAHAT banyak SIAL banyak DIRTY.

u xpyh nk tunjuk 'baik' 1 saat depan rakyat Sarawak lebih2. kalau ya pun nk respect just ucap Takziah.. pastu u pegi nasihat ketua2 RBA DAPig stop hina kematian pemimpin UMNO BN.

u gain nothing la macai dpn pura2 Condolence.. belakang u support kaw2 RBA lahanat utk maki caci kematian pemimpin UMNO BN.. sifat membenci tanpa kira apa situasi dan kemanusiaan.. ini lah DAPig dan Pakatan Haprak!

jauhilah mereka ini jika kita mahu aman dan damai hidup rukun. Mereka perosak minda dan penipu rakyat! taktik melancarkan perang saraf membenci manusia lain takkan membawa kejayaan..

u pasti jatuh dengan penuh HINA wahai Lim Guang Eng Laknatullah!

Anonymous said...

Aku kalu mnyokong LKS dapig13may,umpama MENJILAT TAPAK kaki LKS...

Adakah TAPAK kaki LKS umpama tpak kaki BIDADARI???

Renung2kannnnn

Anonymous said...

Tapak KAKI LKS/LGE ialah tapak kaki ANAK BABI/BAPAK BABI

kalau sape yg terhegeh2 mengampu/membela dua ekor BABI ini seperti MENJILAT tapak kaki BABI lah!!

DIRTY!!

Anonymous said...

fyi aku dpt kesan posting2 kt atas2 tu ade penjilat2 TAPAK KAKI BABI!!

hehehe

Anonymous said...

haa... ada adun merangkap macai setia tokong kata lge dah masuk Islam, tapi shhhhh.... jangan bagitau orang lain, siap dah ada nama Islam lagi... Joseph. Shhhh... jangan bagitau orang lain... bagitau senyap-senyap kat pencacai melayu dapig je boleh la sebab diorang senang kena tipu..... shhhhhh ๐Ÿ™Š

Anonymous said...

adun macai paling bahlol dlm abad ini demi nak menjilat kafir harbi dapig Laknatullah. aku harap adun itu bkn adun pro-babi dr afif yg lantang mengji UMNO sblm itu.

akhirnya di terhina dgn dirinya apabila menyokong RUU BABI pdn masa yg sama dia mengecam RUU355. itu kehinaan yg ketara dr Tuhan buat macai kafir harbi!

Ahmadsanusi said...

kita semua kena belajar taktik penipuan paling cilik yg xpernah dibuat pemerintah negeri sebelum ini.. melainkan TOKONG LIM banglow no swimming pool.

betapa dia memperbodohkan seluruh rakyat penang.. dgn cerita 'peningkatan perolehen kerajaan CAT Penang'.. bila di audit betul2 rupanya Lim harbi laknat ini menipu dengan sgt licik.. yg mana Lapiji Lembu buat2 bodoh xnk pula sebarkan.. spt gurauan MRT 21 Billion



Lim harbi telah menipu kononnya peningkatan hasil ialah dr cukai tanah.. dia tembak BN lagi kunun zmn BN tk cekap kutip cukai tanah..

akhirnya terbongkar.. dia masukkan cukai premium penjualan tanah berbillion2 kdp syarikat asing, melalui PDC dn bbrapa lagi anak syarikat Krjn sbg 'hasil'.

Kemudiana dia mengubah status beberapa takrif yg bukan perolehan kepada perolehan. Akhirnya atas kertas nampak 2011-2015 mcm 'hebatnya' tokong lim laknat ini mentadbir penang..

dgn zero FDI ke Penang. tiba2 masuk billion2 dr cukai tanah?

GILA punya kencing..

yg harian TKM Rashid dan barua tegarnya Dr Afif tu boleh diam bisu dan galak menyalak spt menyalak pd UMNO?


Inilah kelicikan CINA BUKIT Dapig. org melayu bergaduh pasal cerita seks dn yg nampak dpn mata.. tp Cina Bukit sial ini main billion2 di kala org Melayu cari cerita seks!

belum lagi korek ke mana hasil jualan plastik RM0.20 yg skrg baru nk di laksana di Selangor.. sedangkan di Penang sejak 2008 lagi lim sial dh balun duit ini. CAP Penang pernah persoalkan ini bukan kempen utk hapuskan plastik tp kempen nk jual plastik dgn harga mahal.

yg paling penting. KEMANA DUIT plastik itu setelah hampir 8 tahun dilaksanakan di anggarkan mencecah jutaan ringgit?



WAHAI MELAYU YG SEDAR DIRI. APAKAH MAU LAGI PERCAYA BANGSAT2 dan CINA2 CELAKA INI BERABDING UMNO BN YG JELAS BERJASA PD RAKYAT??

fikir2kan lah sebelum TUHAN turunkan BALA BENCANA besar krn menyokong kafir harbi dn penipu rakyat PH DAPIG!

Anonymous said...

Bila...dimana...2 beranak kafir ni jadi muslim? yang pasti ramai melayu jadi liberal ditarbiah si kafir 2 ekoq nih...kok3

Ruliros said...

Org melayu yg katanya agama islam ini memang bodoh tolol bila lim kit siang sedekah fatihah kpd almarhum ketua ment sarawak pun tak boleh kenapa lah bangang org melayu ini islam itu bukan hak org melayu kau tu kalau mak bapak kau kapir dah tentu kau tu pun kapir juga kalau otak org umno memang macam tu dia ingat dia tu islam tapi perangai lebih teruk dari org kapir

Anonymous said...

Melay bangga tak bertempat, sampaikan CM PP disamakan dengan seorang khalifah

Melay fanatik tak bertempat; sampaikan pembina pencakar langit berkembar mahu di jadikan 'imam' sepanjang hayat.

Anonymous said...

bg macai PH yg suka puji atau menjilat LGE LKS please laaa.. MALU LAH SAMA!
Kamu tk kenal siapa DAPig dan LGE usah kami tempah dosa free bersubahat dengan mereka!

Malulah pada Tuhan wahai pemuji LKS LGE, mereka ini penjahat dan perosak. sbb tidak ada apa kebaikan dr dua ekor kepala perosak Melayu dn Islam ini malah penentang tegar. kegiatan kongsi gelap yg dhsyat di penang tanpa kawalan menyebabkan banyak projek2 'pelik' yag melanggar akta tanah dan alam sekitar tp boleh lulus.

Kilang dadah yg bersepah sehingga Polis Thailand memberikan laporan bekala dadah dtg dri Penang masuk ke Thailand!

jika Penang xdikembalikan kpd BN PRU14 nanti.. tidak tahu apa akn jadi nasib ekonomi dan demografik penduduk Penang.

Jgn lah kita jadi BUTA TULI spt org2 di Permatang Pauh, dan Cherok Tok Kun.. yg sgt totok benci UMNO BN dan sanggup biar dipinggirkan oleh LGE pn tidak apa.

Mereka lebih rela jd bodoh dan macai drpada melihat UMNO. lihatlah keadaan mereka skrg.. LGE tk peduli pun. apa yg ada hanyalah tinggalan zaman BN perintah dahulu

Anonymous said...

lim kit siang sedekah fatihah??? Lim kit sial tu pandai ke baca fatihah lahabau oooiii....????

Anonymous said...

ada dh sekor penjilat tapak kaki anak BABI komen semula..

woii sedekah Al-Fatihah tu untuk org Islam. Kafir karbi mcm LGE tu nk sedekah apanya mmg Tuhan tak terima dan dlm Islam tak sah.

nk sedekah Al Fatihah kena basa ke tujuh2 ayat Al-Fatihah tu dgn niat sampaikan pahal tu kepada si MATI. ko paham tak macai penjila tapak kaki BABI Dap oii???

so utk apa penentang RUU Islam itu pura2 lebih2 dlm hal Agama org Islam. pada satu tgn lagi dia lah perosak dan perancang kpd menentang Islam.

mcm itu dakyah pun xboleh pikir..apa ko dh makan macai?? byk benda haram ko dh makan gamaknye?

Anonymous said...



Ada dh sekor penjilat tapak kaki anak BABI komen semula..

woii sedekah Al-Fatihah tu untuk org Islam. itu sbhgian dr amalan ibadah org Islam. Kafir karbi mcm LGE tu nk sedekah apanya mmg Tuhan tak terima dan dlm Islam tak sah.

nk sedekah Al Fatihah kena BACA ke tujuh2 ayat Al-Fatihah tu berserta dgn niat sampaikan PAHALA bacaan tu kepada si MATI. ko paham tak macai penjilat tapak kaki BABI Dap oii???


so utk apa penentang RUU Islam itu pura2 lebih2 dlm hal Agama org Islam. Takde keperluan dan nampak sgt lakonan pra-kempen PRK.

Sdengkan pada satu tgn lagi dia lah perancang kpd menentang Islam.

mcm itu dakyah pun xboleh pikir..apa ko dh makan macai?? byk benda haram ko dh makan gamaknye?

Anonymous said...

sejarah menunjukkan Melay sering bertuan, bertali barut dan berlari macam the running man (dog). apakah sejarah berulang dan kali ini bertuankan dinasti, tali barut pada liberalism dan runner demi seketul tulang? apa ulasan anda?

Anonymous said...

macai ruliros tu pengganti kepada nordinabolehblah... dua-dua sama bodoh, sama bahalol...

Anonymous said...

dkt2 nk PRU14 nnt lepas DAPig dan Baruanya PgayR tabur byk2 dedak haram.. maka akan muncul bersepah2lah macai talibarut, si kitol & running dog yg berpusu2 akan melancarkan penjilatan maha dahsyat pd Pakatahan Haprak..

mereka akan memfitnah UMNO BN sepuas2nya demi memberikan jalan lebar utk kafir2 ini naik memerintah.

logik akal kita kalau nk tentukan sesuatu mesti ada justifikasi batul.

malangnya macai PH terutamanya macai2 pro mat sabu entah apa justifikasi memilih dapig sbg kawan.. dan apa jasa dapig terlalu besar berbanding UMNO BN yg mgkin ada cacat cela..tp jasa tetap jelas terbukti

apakah Rafizi akan ditumbangkan kali ini kerana kalah 5 saman utk 2 thn lepas..? raja pembohong ini bakal di nobatkan sbg ahli parlimen lagi kah?

jika masih.. ia satu BENCANA buat rakyat dn negara!

Anonymous said...

macai oi...jangan ko tak tau...yahudi, kafir dan para munafik adalah pengikut DAJJAL. bakal terbenam dalam neraka jahanam. kita mana yang masih ada iman walau senipis kulit bawang...wajar dipertahankan.

Anonymous said...

bila agak2nya lim kit sial nak makan sambil duduk bersila?
melayu singapore dulu dah tertipu dengan cara ini.
melayu penang lagi mudah kut...gelaran kalipah pun dah dapat untuk kroni.
lagi pun lge dah masuk islam... tapi.....jangan dihebohkan. nampakkkkk....senang jer nak akal melayu penang.
sampai kampung halaman hilang pun tak sedar.
kafir tetap kafir. tak akan sama melayu islam yang beriman.

Anonymous said...

banyak melayu sebegitu ada dalam pan dan pkr. Fikir guna kepala lutut. Hari-hari minum air kencing pemimpin mereka

Anonymous said...

contoh terdekat melayu minum air kencing depa >>>>> Ted Manoff aka Ted Kentodd.
pencacai paling tegar loyar buruknya.. muka dia kt luar mcm mane yer.. hehee.

Anonymous said...

Tak saya nak tanya...Lim Kit Siang baca Al FATIHAH..ke..tak kan cuma tulis jer kan Al Fatihah...cubalah dia baca...surah tu..dah tak sunat..kencing dan berak pun pakai calit calit..tu yang heran tu.. Mcm mana wanita PKR dan PAs boleh bawa masuk Hannah Yeo masukk surau nagn masjid...kat Selangor..yang pak bilal ngn pak imam tengok jer ke...Selangor ku hancur di tangan Azmin Jamban the new tanggang

Anonymous said...

Dulu-dulu pantang ada subordinate yang lebih baik dan popular akan sepantas kilas di cantas.

Sekarang: subordinate yang lebih popular dibenarkan bertumbuh dan berkembang.

Waima pemergian subordinate yang lebih popular akan terus di puji dan dirasai kehilangannya.

Anonymous said...

.ุจِุณْู…ِ ูฑู„ู„َّู‡ِ ูฑู„ุฑَّุญْู…َู€ู†ِ ูฑู„ุฑَّุญِูŠู…
ูฑู„ْุญَู…ْุฏُ ู„ِู„َّู‡ِ ุฑَุจِّ ูฑู„ْุนَู€ู„َู…ِูŠู†۞ ูฑู„ุฑَّุญْู…َู€ู†ِ ูฑู„ุฑَّุญِูŠู…۞
ู…َู€ู„ِูƒِ ูŠَูˆْู…ِ ูฑู„ุฏِّูŠู†۞ุฅِูŠَّุงูƒَ ู†َุนْุจُุฏُ ูˆَุฅِูŠَّุงูƒَ ู†َุณْุชَุนِูŠู†ُ۞ ูฑู‡ْุฏِู†َุง ูฑู„ุตِّุฑَุทَ ูฑู„ْู…ُุณْุชَู‚ِูŠู…َ۞ุตِุฑَุทَ ูฑู„َّุฐِูŠู†َ ุฃَู†ْุนَู…ْุชَ
۞ุนَู„َูŠْู‡ِู…ْ۞ ุบَูŠْุฑِ ูฑู„ْู…َุบْุถُูˆุจِ ุนَู„َูŠْู‡ِู…ْ ูˆَู„ุงَ ูฑู„ุถَّุงูۤ„ِّูŠู†َ

Anonymous said...

Itu RBA sulah manyak giler, pasai itu tokong babi besar mahu masuk penjala ka..
hihiihi hahaha, selamat tinmggal itu banglo 6.5juta selamat latang pinjala bisi

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates