January 15, 2017

24 Malaysiakini Lapor 3,000 Orang, Stadium Muat 13,000 Orang, Parti Cap Bunga Raya Kata 25,000

Apabila ada sebarang perhimpunan, pastinya ada yang cuba menegakkan benang yang basah tentang kehadiran penyokong-penyokong mereka. Begitu juga dengan perasmian Parti Cap Bunga Raya semalam.

Malaysiakini melaporkan hanya 3,000 orang yang hadir semalam. Ini selari dengan pendapat rakan-rakan yang berada di lapangan yang mengatakan bahawa kehadiran adalah sekitar 3,000 ke 5,000 orang.

Stadium Malawati Shah Alam dibina dengan kapasiti 13,000 sehingga 15,000 orang pada satu-satu masa. Namun, geng-geng minions pembangkang Parti Cap Bunga Raya meletakkan sejumlah 25,000 orang yang hadir semalam!

Kita fikir baik sajalah. Mungkin ramai yang berdiri dan duduk di atas bumbung serta datang di atas bahu kawan. Lagipun, jumlah 25,000 penyokong-penyokong dari seluruh negara adalah satu peratus yang kecil jika dibandingkan dengan sejumlah 1 juta tandatangan penyokong yang kononnya diperolehi sebelum ini.

Buatlah apa saja Mat dan Minah Bunga asalkan bahagia. Cumanya terkilan tiada upacara buka kotak-kotak rasuah Ezam Mohd Noor semalam.



Parti anak beranak. Gambar kerusi di depan dan belakang Tun Dr Mahathir dan Mukhriz di pentas utamapun masih lagi banyak yang kosong ketika ucapan perasmian. Tak tahulah celah mana depa dapat jumlah 25,000 orang dalam stadium.




24 comments:

Anonymous said...



Biaq p kat depa lah, bila masa lagi nak kelentong, Sinar Haran kata cuma 1500 saja yang hadir, Dulu kata ada 1.1 juta (1,100,000) ahli, misti ramai ahli yang dah mampos tu kalau tidak tentu ramai datang.

Cuba ko tenung betul2 gambar Mahathir , nampak macam 30 tahun lebih muda dp umur sebenar. Itula orang tua2 kata microfhone berhantu, bercakapkan saja depan micr, misti nampak lebih muda, itu pasal dia suka sangat nak bercakap depan micr

Anonymous said...

Eik...ade macai percaya kpd malaysiakini...baru ni giler2 macai marah malaysiakini...jamal jamban bawak 30 ribu demo depan opis malaysiakini...

Anonymous said...

BACA — Carian SSM sahkan Annuar Musa pemilik The Red Warriors Sdn Bhd


Carian tersebut bukan sahaja menemui nama beliau, malah beberapa butir peribadi seperti alamat rumah dan nombor kad pengenalan, IC (tidak didedahkan).


Aku cuba menggunakan nombor IC tersebut untuk membuat semakan di laman sesawang MyEG. 


Apa yang aku temui sangat mengejutkan, rupa-rupanya, Tan Sri Annuar Musa mempunyai 24 saman-saman tertunggak yang masih belum dijelaskan sejak 16 tahun lalu, iaitu sejak tahun 2000 berjumlah RM4850.


Sebelum ini pernah juga didedahkan bahawa Datuk Jamal Md Yunos (Jamal Jamban) mempunyai 12 saman trafik.


BACA — Jamal Yunos tunjuk kad pengenalan, kantoi ada 12 saman tertunggak.


Rupa-rupanya, Tan Sri Annuar Musa lagi banyak saman tertunggak. Jadi jangan hairanlah jika rakyat Malaysia ramai yang tak bayar saman termasuk aku, orang kaya dan pemimpin negara macam Jamal Jamban dan Annuar Musa pun tak bayar saman, apa lagi orang miskin macam aku dan kamu.


Kepimpinan melalui teladan...

Anonymous said...

Nak diharapkan ted kentoad sebagai akauntan nih la akibatnye...serupa sotong kurita gendut...maupun gone end defisit ngan surplus pun tak tau nak beza...otak udang berselut...kok3

Anonymous said...

Apa cerita.. Singapore...best klau dengar cerita negara jiran ni...maklumlah. Semua tahu...Dap menjadikan Singapore aspirasi mereka... TEMASEK..tu rugi berapa..billion..tu..bini sapa pegang...tak bising pulak Dap...patulah betty pun..ke hulu ke hilir naik kereta mewah...kita tgok jer.lah...parti cap bunga ni..rasmilah..cuma terfikir..mereka ni nak mengemis kerusi dari sapa nanti yer...Pan..dan Pkr pun bnyak menang kerusi atas ikhsan Pas..so Dap...lagilah...kedukut... So..tak sabar ni nak tunggu Pru 14

Anonymous said...

Felda pun pinjam duit syarikat singapork 1 billion bro untuk projek perumahan felda...kenyataan dari pengerusi baru feda..

Anonymous said...

Yang jelas adalah mesej. Tanpa event seumpama ini, orang sekeliling tetap bercakap pasal isu besar, pasal perkara sensititif untuk dijawab oleh kerajaan oleh PM sendiri yang sehingga hari ini masih membisu dan mendiamkan diri. Itu aje.

Anonymous said...

Temasik rugi setelah buat untung besar...1mdb rugi bilion2 tak peernah untung...tsnggong utang...Temasik tak tanggong utang dan tak perlu gi hutang dengan cina kominis dan jual aset kpd cina kominis..singapork maju dah jauh tinggalkan malaysia...berapa nilai dolar singapor berbanding ringgit mesia?..

Anonymous said...

Najib mana ade berani nak jelaskam..dengan pempuan mat salleh SR yg fitnah dia..dia lagi takut nak saman sebab khalid kpn tak sahkan tuduhan SR adalah fitnah..

Anonymous said...

TMJ Kantoikan Annuar Musa Dedah Dokumen Sulit, Guna Duit MARA Dan UniKL Untuk Taja TRW

TAN SRI, DARIPADA INGIN MENGAMBIL KESEMPATAN DENGAN KEJAYAAN FAIZ SUBRI LEBIH BAIK LUANGKAN MASA UNTUK JELASKAN MENGENAI TAJAAN PELABURAN MARA DAN UNIKL IAITU DUIT RAKYAT

Saya telah menjangka lebih awal lagi tentang kemenangan Faiz Subri pasti akan mendapat perhatian individu-individu, terutama sekali ahli-ahli politik yang ingin melonjakkan kembali reputasi mereka yang sedang merudum.


Pertama, kepada Tan Sri yang sentiasa tidak berpuashati kepada saya dan seorang menteri yang kononnya turut ingin menumpang populariti dengan kejayaan Faiz Subri mengatakan saya angkuh dan sebagainya. Biar saya selesaikan mengenai Tan Sri terlebih dahulu.

Selepas ini, saya akan suruh menteri yang pernah mabuk datang mengadap saya untuk menerangkan kepada rakyat Malaysia siapa wanita yang berkerja di sebuah syarikat di Johor. Ingat, jangan dikejutkan harimau yang sedang tidur. Saya tidak kacau orang, jadi jangan menggangu saya.

Baiklah, untuk Tan sri terlebih dahulu. Sebelum menggunakan kejayaan Faiz Subri untuk populariti anda dengan mengatakan saya angkuh kenapa tidak Tan Sri juga tampil memberi keterangan mengenai duit tajaan daripada Pelaburan Mara dan UniKL yang dipaksa untuk menaja pasukan The Red Warriors.

Sewaktu ekonomi negara tidak begitu baik dan banyak pemotongan di sana sini, masih tergamak Tan Sri menggunakan duit rakyat untuk pasukan The Red Warriors yang mana Tan Sri sendiri merupakan Pengerusi Mara.

Tidak cukup dengan Pelaburan Mara yang Tan Sri paksa, UniKL juga turut menjadi mangsa. UniKL terpaksa mengurangkan biasiswa pelajar-pelajar Malaysia dari RM2 billion kepada RM1.3 billion bagi tahun 2016 tetapi Tan Sri telah menggunakan kuasa untuk memaksa mereka menaja pasukan TRW pada tahun itu.

Mohon Tan Sri jelaskan ke mana hala tuju pelaburan Mara dan UniKL tersebut yang merupakan wang rakyat.

Akhir sekali, pesanan saya kepada Tan Sri dan menteri berkenaan, jangan lupa beli jersi baru JDT 2017 yang akan dilancarkan pada malam ini.

DYAM Brigadier Jeneral Tunku Ismail Ibni Sultan Ibrahim, Tunku Mahkota Johor

Anonymous said...

TMJ Kantoikan Annuar Musa Dedah Dokumen Sulit, Guna Duit MARA Dan UniKL Untuk Taja TRW

TAN SRI, DARIPADA INGIN MENGAMBIL KESEMPATAN DENGAN KEJAYAAN FAIZ SUBRI LEBIH BAIK LUANGKAN MASA UNTUK JELASKAN MENGENAI TAJAAN PELABURAN MARA DAN UNIKL IAITU DUIT RAKYAT

Saya telah menjangka lebih awal lagi tentang kemenangan Faiz Subri pasti akan mendapat perhatian individu-individu, terutama sekali ahli-ahli politik yang ingin melonjakkan kembali reputasi mereka yang sedang merudum.


Pertama, kepada Tan Sri yang sentiasa tidak berpuashati kepada saya dan seorang menteri yang kononnya turut ingin menumpang populariti dengan kejayaan Faiz Subri mengatakan saya angkuh dan sebagainya. Biar saya selesaikan mengenai Tan Sri terlebih dahulu.

Selepas ini, saya akan suruh menteri yang pernah mabuk datang mengadap saya untuk menerangkan kepada rakyat Malaysia siapa wanita yang berkerja di sebuah syarikat di Johor. Ingat, jangan dikejutkan harimau yang sedang tidur. Saya tidak kacau orang, jadi jangan menggangu saya.

Baiklah, untuk Tan sri terlebih dahulu. Sebelum menggunakan kejayaan Faiz Subri untuk populariti anda dengan mengatakan saya angkuh kenapa tidak Tan Sri juga tampil memberi keterangan mengenai duit tajaan daripada Pelaburan Mara dan UniKL yang dipaksa untuk menaja pasukan The Red Warriors.

Sewaktu ekonomi negara tidak begitu baik dan banyak pemotongan di sana sini, masih tergamak Tan Sri menggunakan duit rakyat untuk pasukan The Red Warriors yang mana Tan Sri sendiri merupakan Pengerusi Mara.

Tidak cukup dengan Pelaburan Mara yang Tan Sri paksa, UniKL juga turut menjadi mangsa. UniKL terpaksa mengurangkan biasiswa pelajar-pelajar Malaysia dari RM2 billion kepada RM1.3 billion bagi tahun 2016 tetapi Tan Sri telah menggunakan kuasa untuk memaksa mereka menaja pasukan TRW pada tahun itu.

Mohon Tan Sri jelaskan ke mana hala tuju pelaburan Mara dan UniKL tersebut yang merupakan wang rakyat.

Akhir sekali, pesanan saya kepada Tan Sri dan menteri berkenaan, jangan lupa beli jersi baru JDT 2017 yang akan dilancarkan pada malam ini.

DYAM Brigadier Jeneral Tunku Ismail Ibni Sultan Ibrahim, Tunku Mahkota Johor

Anonymous said...

Rugi besar...setelah untung besar...biar betul...u dapt sumber dari ekonomi report mana..Singapore maju tinggalkan Malaysia... Itu memang betul tapi..kena ingat..Singapore tu kecik jer...rakyatnya pun ciput jer...mcm Brunei gak..so kami tak heran..cuma yang kami heran..mcm ana Temasek tu boleh rugi...dan kerana kerugian itu..ramai rakyar Singapore kena buang kerja...1 mdb..untung..sapa kata tak untung..sbb tu boleh bantu mangsa banjir buat rumah kat Kelantan.. Boleh hntar..berapa ramai bilal.. Tok imam..tok siak pg Haji...cuma malas nak heboh2.. Maklumlah buat perkara yang perkara baik ni biar Allah jer yang tahu kan...

Anonymous said...

parti tak laku...parti dlm kepompong taik..hahaha

Anonymous said...

Tmj lahir dulang emas...annuar musa lahir..dulang..tanah liat...sama ke...tak kan..so..sudahlah..yang kita kutuk dan hina tu bangsa kita..yang nak tolong pemain bola Kafa..yang tak nak nak diuruskan Pas..walhal..annuar musa tu orang Umno...sepatutnya kita bangga ada juga insan hati mulia nak uruskan Kafa ni..duit mana dtng..janji bukan duit judi dgn rumah urut cukup kan asmin jamban

Anonymous said...

Jidin mano... awak kat mano jidin kat mana..?

Anonymous said...

UniKL adalah university swasta, lagi ramai penuntut lagi banyak untung. Kalau ko tengok UniKL yg paling banyak membuat iklan supaya lebih ramai penuntut datang

Salah satu cara membuat iklan adalah dg menaja bola sepak.

Mungkin Kafa memerlukan lebih banyak lagi wang, mungkin Anuar menggunakan duit MARA. Salah ke?

Kalau PKNS, TNB, boleh taja
Pasukan bola mengapa MARA tak boleh?

Anonymous said...

Tak kisahlah, cuma 300, 3000 atau 3o ribu yang hadir,
yang penting Parti Cap Bunga sudah dirasmikan penubuhannya.
Bersedialah kamu semua bila cawangan dan bahagiannya
ditubuhkan.
Kamu nak kutuk, nak perkecilkan dan hina lantaklah.
Bagi kami yang mahu perubahan, biar lambat, asal selamat.
Semoga ALLAH merahmati penubuhan parti Bersatu.
Amin, Ya rab ul alamain.

(hanya untuk mereka yang percaya kepada perncangan
Allah sahaja - Tiada yang mustahil jika kuat berusaha!)

ted manoff said...

Tahniahhh..kehadiran BERSATU benar2 beri kesan kepada umno..rakyat tk akn tertipu lagii dgn umno..melayu akn terbangsat jika bersama umno..tiada tempat utk pemimpin korupsi..PRU14 AKAN JADI TITIK AKHIR BUAT UMNO...BERSATU akn ambil alih peranan umno dlm membela nasib org melayu...dimana ryezall selepas pru14..prOoTt




🌺🌸💮🏵🌺🌼

Anonymous said...

Parti Madey ni akan dibubar selapas PRU 14.

Brapa kerusi dia nk bertanding nanti??

Parti paling muda...

Kalau ada yg menang pun, lepas PRU 14 nanti akan masuk semula kedalam UMNO....percayalah.

Parti ni adalah perosak pakatan pembangkang. Lagi banyak parti lagi pening kepala pemimpin pembangkang.



Anonymous said...

dah masuk pendrive belum?

Anonymous said...

macai pembangang sekelian...dah kemaskini brim belum. ratu naga badak awal2 dah kemaskini brim dedak. mopti al madey al keralalala dah buat patwa brim dedak halal al toyiban. jangan was2 tau. kalau bawak gi haji pun mabrur.

SUHARLI MASROP said...

Kamu.dah yakinlah plak.malayaia kini menipu.... bukanker korang yang pagi petang siang malam rajin rujuk malaysia kini sebelum ni..... errrr sah pilih2. REYZAL bukan percaya apa kata malaysiakini.... kami cuma confuse ... angka mana yag betul sekarang ni.... nak ikut PpBM confirmlah tak caya..... kalau sejuta tu pun dah nipu apa lagi angka kecil 25k..... cuba lagi....

Anonymous said...

Tak payah sibuk hal parti lain la suharli. Bodoh punya jawa

Anonymous said...

Tinggal ulat taik dalam umno..sama2 berebut taik najib.

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates