January 27, 2017

31 Kerajaan DAP Harus Pindahkan Pesta Belon Panas Dari Padang Polo


Kerajaan DAP Pulau Pinang tidak prihatin dengan masalah yang dihadapi Rakyat. Sudah dua tahun berturut-turut iaitu 2015 dan 2016, Pesta Belon Panas diadakan di Padang Polo. Tempat ini tidak sesuai dijadikan tempat Pesta memandangkan Hospital Pulau Pinang terletak di seberang jalan tapak pesta. 

Ini menyukarkan pergerakan pesakit serta keluarga dan ambulan hospital jika berlakunya kecemasan memandangkan kesesakan pengunjung ke tapak pesta. Kerajaan DAP Pulau Pinang tidak menghargai dan menghormati hak dan kemudahan pesakit untuk mendapatkan rawatan segera di hospital berkenaan. Pesta Belon Panas yang diadakan setiap tahun pada bulan Februari di Padang Polo ini bersempena Tahun Baru Cina, akan sekali lagi diadakan pada tahun ini bertarikh 4 dan 5 haribulan depan.

Semalam, MCA Pulau Pinang telah menghantar memorandum kepada Ketua Menteri, Joseph Lim Guan Eng, membantah penganjuran pesta berkenaan di Padang Polo berkenaan. Memo berkenaan telah diserahkan oleh Wakil MCA, Tan Hing Teik kepada Pegawai Khas Ketua Menteri, Tan Swee Peng di Tingkat 3, Bangunan Komtar. 

Satu laporan polis juga turut dibuat oleh Timbalan Setiausaha Pemuda MCA Negeri, Ooi Teik Liang, untuk menyiasat sekiranya terdapat agenda tersembunyi Kerajaan Negeri yang tetap berkeras untuk mengadakan pesta berkenaan di tempat berkenaan walaupun mendapat bantahan orang ramai. Menurut Wakil MCA berkenaan, mereka tidak membantah penganjuran pesta berkenaan. Sebaliknya, apa yang diminta lokasi pesta berkenaan diubah dan lokasi cadangan adalah seperti di Esplanade dan Universiti Sains Malaysia.

31 comments:

ted manoff said...

Yer kerr...mana rizal marican naina marican..? Mana musa fadzir..? Mana ketua pemuda umno peneng..?mana khairulryezalll..?πŸ™ˆπŸ™ˆπŸ˜œπŸ˜œπŸ˜œ

Anonymous said...

Dah agak dah
Ni je yg mampu 10.43 komen
Takkan semua nk repot, cukup la satu pihak wakili semua
10.43 ni lambang pecacai low class
10.43 sorry la but that's the fact

Anonymous said...

TED Kentot mmg dh nmpk merapu.. otak dh biol sejak mader dgn kit siang uturn baru2 nie.. hehe

Anonymous said...

cyberberuk 93.4% hanya fikirkan politik 24 jam... makan fikir politik, minum fikir politik, main dengan bini fikir politik, berak fikir politik, kentut fikir politik, nak mampus depan laptop pun sempat fikir pasal politik....

Lepas tu, bagi komen tahap bahalol. Jenis fikir kat kepala lutut.

Agak sel-sel otak tu tak mampu nak berhubung, copy paste je la apa juga artikel bongok dari blog celah kangkang.....

Manusia bodoh tak boleh di ajor...!!!!

Anonymous said...


Org lain duk sebuk DG persiapan Tahun Baru Cina dia sebuk DG Belon panas pula. Mangkok punya CM

Anonymous said...

Pesta ini dikhabaqkan berjaya menarik jutaan species macaca dari hutan berhampiran. Keistimewaan lain pesta ini adalah para peserta/pengunjung akan dilandingkan di padang banglow tanpa swimming pool di Jalan Pighorn. Muahahaha

Anonymous said...

kalau ade ambulans yang bawa pesakit kritikal meninggal sewaktu dibawa ke hospital dan tersekat di kawasan tapak pesta, aku sarankan keluarga pesakit berkenaan saman pihak penganjur, kerajaan negeri, exco perlancongan negeri dan ketua menteri sekali. Saman rm 300 juta pun tak apa, lim guan eng boleh bayar duit sebanyak itu seperti dia beri buta-buta kat kroni dia...

REFORMASI Juboq Anwar Ibrahim said...

BALA SETERUSNYA DAH DATANG.APA KATA UTURN MAHATHIR?

Kenapa tiada siasatan?

KUALA LUMPUR 26 Jan. - Bank Negara Malaysia (BNM) mencatatkan kerugian sebanyak AS$10 billion (RM44 bilion) melalui kegiatan perdagangan mata wang sepanjang 1991 hingga 1993, jauh lebih besar daripada jumlah yang dilaporkan bank pusat tersebut.

Bekas Penolong Gabenor BNM ketika itu, Datuk Abdul Murad Khalid berkata, Laporan Tahunan BNM pada 1994 hanya mencatatkan kerugian sebanyak RM9 bilion sahaja akibat kegiatan itu, sedangkan angka sebenar adalah jauh lebih besar.

Menurut beliau, Jawatankuasa Kira-Kira Wang Negara (PAC) pernah meminta BNM memberi penjelasan tentang kerugian yang dikatakan terbesar pernah dicatatkan dalam sejarah perbankan antarabangsa itu.


“Apa yang pelik, tiada siasatan lanjut dijalankan walaupun kerugian mencecah AS$10 bi­lion. Pihak berkuasa mempersoalkan perkara ini namun ia terhenti di situ,” katanya kepada Utusan Malaysia dan New Straits Times di sini hari ini.

Isu kerugian yang dialami BNM akibat kegiatan perdagangan mata wang itu menggemparkan negara pada 1994 namun tiada tindakan lanjut diambil terhadap pihak yang terlibat.

Pada masa itu, pelbagai pihak termasuk bekas Menteri Kewangan, Tun Daim Zainuddin mempersoalkan mengapa BNM dilibatkan dalam kegiatan spekulasi mata wang yang berisiko tinggi untuk mengalami kerugian.

Walau bagaimanapun, pada 3 April 1994, Perdana Menteri Tun Dr. Mahathir Mohamad dilaporkan berkata, kerugian sebanyak RM5.7 bilion yang dialami oleh BNM dalam transaksi perdagangan wang asing pada 1993 tidak menjejaskan kedudukan kewangan negara.

Abdul Murad menambah, transaksi berbentuk spekulasi melibatkan pelbagai mata wang asing termasuk pound sterling, dolar Amerika Syarikat (AS), mark Jerman dan yen itu direkodkan oleh seorang kakitangan berpangkat rendah BNM.

Beliau memberitahu, sebarang kerugian dalam transaksi berkenaan sepatutnya dilaporkan kepada Bahagian Akaun BNM namun perkara itu didakwa tidak berlaku.

“Mereka mungkin menyembunyikan maklumat tentang kerugian tersebut dengan memindahkan caj kepada akaun rizab yang lain,” jelasnya.

Abdul Murad berkata, tindakan dalaman juga tidak diambil bagi memastikan pihak yang terlibat menggantikan semula dana rezab BNM yang hilang akibat transaksi berkenaan.

“Tiada jawatankuasa dalam BNM yang memantau transaksi ini. Semuanya dilakukan oleh seorang individu,” katanya.

Beliau berpandangan, kegiatan spekulasi mata wang adalah di luar skop BNM dan bank pusat itu sepatutnya memainkan peranan mengawal peredaran ringgit.

Sehubungan itu, Abdul Murad menggesa pihak berkuasa membuka semula siasatan kes tersebut dan beliau bersedia memberi kerjasama jika diperlukan.

Anonymous said...

Ted kentot..nape terok sgt dah IQ ko ni...ke ko mmg betul dah nak mampus ni..buasir kronik semula ke...hahaha

Anonymous said...

Wah..ni...satu lg..cerita..betul betul Allah..nak tunjukkan kepada rakyat siapa atok tua tu...kenapa..semuanya bercerita dan tersebar..ini semua kehendak Allah..kun..fa ya kun...nanti ada otak sewel biol mcm si sekor tu yang hari hari menepek jer kat blog ni tanpa rasa malu dan segan tak lain tak bukan si kentot tu..asal duit saraan masuk...kan kan kan..cakap Najib yang suruh.. Ayat...wajib.tu..utk seekor RBa

Anonymous said...

Jangan tak tahu bang, dosa atok madey dah suci sesuci merpati putih lepas dicuci pada 29 & 30 Ogos 2015 lalu. caranya pergi perhimpunan BERSHIT dua hari berturut-turut, maka terhapus la segala 'dosa' yang lalu oleh pembangang.

Mana yang dituduh pada atok madey sebelum proses cuci dosa tu, para pembangang anggap semua tu hanya gurauan sahaja. Mudah kan caranya???

Cer tanya ted kentot, betul tak aku punye laporan ni.... sekian.

Muahahahahahahahahahahaha

Anonymous said...

bro, ada lagi ke bala nak datang tu?? Macam belum habis je.... tik tok tik tok...

kah kah kah kah kah kah... standby katil IJN satu...

jamal nasir said...

PORK U RIZAL

ted manoff said...


CELAH GELEGAR - Mencari Kebenaran yang Sebenar

Friday, January 27, 2017
Akhirnya Hj Hadi BERSUARA: DAP tidak, BERSATU mungkin


PAS tetap bertegas menolak kerjasama dengan DAP untuk pilihan raya umum depan, tetapi masih terbuka terhadap sebarang kemungkinan dengan Parti Pribumi Bersatu Malaysia (BERSATU).
Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang berkata DAP telah menunjukkan “belang sebenar” kepada umat Islam di Pulau Pinang dan gagal menjaga kepentingan awam di negeri itu, lapor New Straits Times.

Katanya agenda mereka dan DAP berbeza kerana PAS bukan hanya mahu menang pilihan raya tetapi juga membawa perubahan dalam masyarakat.
Hadi berkata demikian kepada pemberita selepas menyampaikan kuliah Jumaat di Masjid Rusila, Marang, Terengganu, hari ini.

Beliau mengulas kenyataan terbaru ketua anggota parlimen DAP Lim Kit Siang yang kini bertukar fikiran dan sedia kembali bekerjasama dengan PAS bagi “menyelamatkan” Malaysia daripada menjadi sebahagian daripada negara kleptokrasi global.
Hadi berkata, PAS berpendirian begitu kerana DAP masing menolak Islam dan pembentukan kerajaan Islam sentiasa menjadi teras perjuangan PAS.
Berkenaan BERSATU pula, pintu rundingan masih terbuka, walaupun pengerusinyaTun Dr Mahathir Mohamad berkata tempoh untuk PAS berbincang sudah berakhir.
“Kita boleh bincang. Ini negara demokratik,” kata Hadi.
Muhyiddin jumpa timbalan mursyidul Am PAS

Sementara itu, dalam perkembangan lain, Presiden BERSATU Tan Sri Muhyiddin Yasin semalam berjumpa Menteri Besar Kelantan Datuk Ahmad Yakob di kediaman rasminya di Kota Bahru.
Dalam pertemuan dua jam itu, mereka turut membincangkan kerjasama bagi menghadapi pilihan raya umum akan datang, lapor Harakahdaily.

“Kerjasama ini amat penting bagi menghadapi Pilihan Raya Umum 14 (PRU) yang lebih mencabar,” beliau dipetik sebagai berkata.
Selain itu, Muhyiddin turut memberitahu bahawa akan mengadakan pertemuan dengan pimpinan tertinggi PAS Februari nanti “bagi membentuk kerjasama yang lebih erat”.
Jelasnya lagi, pertemuan yang bakal berlangsung itu sebagai susulan untuk membincangkan draf kerjasama yang telah dikemukakan sebelum ini.

Harakahdaily juga melaporkan, daripada pertemuan itu Munhyididn mendapati Ahmad, timbalan mursyidul am PAS begitu ikhlas terhadap apa yang dibincangkan.
Sempena pertemuan itu juga, Muhyiddin turut memaklumkan akan menyerahkan 24 buah rumah kepada mangsa banjir 2014 di Kuala Krai hari ini. - MK
celahgelegar at 2:57 PM
Share

No comments:
Post a Comment
Links to this post
Create a Link


Home
View web version
Powered by Blogger.

Anonymous said...

artikel celah kangkang kene humban dalam lori sampah???

kah kah kah kah kah... tahniah diucapkan pada ted kentot...!!!

Anonymous said...

dah nak mampos tu....

Anonymous said...

pengerusi parti bunga dah tolak PAS secara total. Balaci parti bunga dengan muka tak tahu malu hulur tangan nak bergabung dengan PAS pulak.... hipokrasi tahap tertinggi tu...

kah kah kah kah kah...

takpe, takpe... cyberberuk 93.4% pasti akan berkata apa salahnya moohidin sembab buat begitu...

Muahahahahahahahaha...

REFORMASI Juboq Anwar Ibrahim said...

Mahathir harus bertaubat dan tinggalkan DAP, kata PAS kepada Dr M

PETALING JAYA: PAS akan memaafkan bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad sekiranya beliau bertaubat dan memutuskan hubungan dengan DAP, lapor The Star Online.

Dalam kenyataan hari ini, Pengarah Pusat Penyelidikan PAS Mohd Zuhdi Marzuki berkata partinya menjadi “mangsa” Dr Mahathir semasa beliau berkuasa.

Menurut beliau, peristiwa Majlis Gerakan Negara (Mageran) di Kelantan dan penentangan terhadap Kanun Jenayah Syariah antara perkara yang digunakan Dr Mahathir untuk menekan PAS sebelum ini.

Katanya Dr Mahathir perlu bertaubat dan memutuskan hubungan dengan DAP, yang mensabotaj hubungan antara PAS dan Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM).

Zuhdi berkata ketika Presiden PPBM Tan Sri Muhyiddin Yassin sedang menyatukan hubungan antara kedua parti, Pengerusi PPBM pula terjerumus dalam cara DAP.

“Presiden PAS (Datuk Seri Abdul Hadi Awang) sebelum ini menggesa semua orang supaya menyelamatkan Malaysia melalui cara PAS – dengan kembali kepada cara Islam,” katanya, menurut laporan itu.

Tetapi DAP dan parti sepertinya menjadi penghalang kepada usaha PAS menyelamatkan Malaysia, katanya.

“Usaha untuk menebus Islam sebagai penyelesaian kepada semua masalah di negara ini tidak akan berjaya sekiranya DAP terlibat.”

Laporan itu mengatakan Dr Mahathir berkata PPBM terbuka kepada idea PAS menyertai pakatan pembangkang, walaupun beliau sebelum itu berkata partinya tidak perlu bekerjasama dengan PAS dalam pilihan raya umum akan datang.

REFORMASI Juboq Anwar Ibrahim said...

Langkah DAP jelas makin terdesak - penganalisis

BANGI: DAP nyata terdesak untuk mendapatkan sokongan mana-mana pihak sekalipun seteru politiknya selama ini, Barisan Nasional (BN) dalam menghadapi Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14).

Penganalisis politik Prof Dr Mohd Fuad Mat Jali berkata, dalam keadaan sekarang parti yang dipimpin Lim Kit Siang itu sanggup melakukan apa saja selepas huluran salam perdamaian kepada PAS disambut dingin pemimpin parti itu.

"Memang DAP terdesak sekarang ni sebab tu sanggup berbaik dengan Hadi, sebelum ni DAP kutuk Hadi. Ini adalah politik, apa-apa saja boleh berlaku. Kerana nakkan kuasa sanggup berbaik dengan Hadi, sanggup panggil parti komponen BN bersama mereka (DAP). Jadi inilah politik terdesak DAP menjelang PRU14.

"Untuk berkuasa mesti ada PAS, sekarang ni pun PAS mungkin tidak akan (kerjasama). Mereka melihat Tan Sri Muhyiddin gagal memujuk, Mahathir pun. Akhirnya DAP cuba menghulurkan tangan kepada PAS (tapi) mungkin PAS tidak akan (kerjasama). (Kit Siang) mungkin ada memikirkan satu lagi parti politik Cina iaitu Gerakan dan MCA," katanya ketika ditemubual Antarapos.

Selepas huluran salam perdamaian terhadap PAS tidak bersambut, Kit Siang menyatakan kesediaan untuk bekerjasama dengan pemimpin atasan Barisan Nasional (BN) demi menyelamatkan Malaysia.

Katanya beliau bersedia untuk berbincang dengan pemimpin kanan MCA, Gerakan, termasuk Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak bagi tujuan tersebut.

Tambah Fuad lagi, DAP cuba mencari peluang demi merealisasikan cita-cita pembangkang dalam menjatuhkan kerajaan dan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak selain mahu mengisi jawatan timbalan perdana menteri jika berjaya menjadi kerajaan.

"DAP mencari apa juga peluang untuk mencapai matlamat mereka. Untuk menjatuhkan kerajaan dan bercita-cita jadi TPM. Jadi oleh kerana itu mungkin Kit Siang baru terfikir, kenapa tak hulur tangan kepada pengundi Cina sendiri (dan) parti Cina juga.

"Ini adalah strategi terakhir Lim Kit Siang untuk menawan (selepas) gagal dengan PAS, jadi yang tinggal adalah parti Cina," tambah beliau.

jamal nasir said...

Pork u rizal

Anonymous said...

Yg paling terdesak sekarang ialah Mahahtir,keran satu demi satu peluru berpandu Scud akan di lancara oleh PM Najib terhadap beliau sehinggalah menjelang PRU.kalau nasib tak baik sebelum hari mengundi Mahathir akan berada di bilik bersebelahan Anwar di Sg Buloh.SPRM pun dah beri amaran pada orang politik 'tunggu' tiap minggu akan ada tangkapan dan dakwaan,ini termasuk lah kepada ahli politik yg dah pencen,kalau ada aduan terhadap mereka SPRM sudah tentu aan bertindaka.Muga-muga Allah makbulkan doa aku selama ni,agar Mahathir menrima balasan setimpal dan adil.

Anonymous said...

Fakta apa lagi yg nak diketengahkan oleh 93.4% blogger pembangang utk pertahankan atok tua u-turn tu, hhhaaaaaaaaaaa?

makin sibuk fitnah kerajaan makin banyak HIMPUNAN DOSA-DOSA #exMO1 yg terselak dan mula dibongkar utk tatapan umum.

dia dan pembangang 93.4% pembangangnya takbur fitnah, Allah pulak bukak satu2 aib kejahatan masa lampaunya ..

PADAN MUKA ...

last2 tinggal ted kentot terkial-kial bersilat menepis angin. buntu akal sel otak tak berhubung, copy paste cerita seribu satu macam karut-marut dari blog celah kelangkang ...

kahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkah

Anonymous said...

ex-menteri kklw pun... tungguuuuu

Anonymous said...

Muahahahahahaha, beruk 93.4% kat sini hanya ted kentot 1 je?????

Walawei... ramai sangat tu. Nak bagi ramai kena letak 'jota' belakang angka 1 tu... baru meriah sakan....

Wakakakakakakakakakaka

Anonymous said...

Si Bahalol bagi komen bahalol

Anonymous said...

2:26:00 Si Bahalol bagi komen bahalol

Anonymous said...

Si Bahalol bagi komen bahalol

Anonymous said...

Yang paling ramai kat sini bahalol..contoh bahalol 4:23:00

Anonymous said...

Selangor ada 4000 katil rumah urut..boleh book dgn asamin...aiskrim pun free lagi...
Ijn tak diperlukan...hehehe

Anonymous said...

Tak laku..

Anonymous said...

Bahalol tegar pun 1 jer...mcm jing1125...semua komen #bahalol...

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates