January 19, 2017

70 Isu Sex Peribadi Ainina Sepi, Isu Jho Low Kenapa Ainina Sibukkan Diri?


Apabila bekas Ketua Srikandi Parti Cap Bunga Raya, Ainina Saanuddin dituduh dengan satu tuduhan berat yang melibatkan maruah dirinya, beliau hanya menafikan dan berkata itu adalah  satu fitnah. Apabila bekas partinya sendiri meminta beliau membuat laporan polis untuk membersihkan dirinya, tiada sebarang laporan polis dibuat sehingga kini.

Namun apabila timbul isu yang tidak melibatkan maruah dirinya, sepantas kilat beliau membuat laporan polis. Apa kaitan Jho Low dengan Ainina secara peribadi? Bukankah lebih  baik beliau utamakan laporan polis terhadap fitnah ke atas dirinya terlebih dahulu?

Tidakkah Parti Cap Bunga Raya mempunyai barisan pemuda Armada yang hebat yang boleh saja membuat laporan polis ke atas Jho Low atau sesiapa sahaja yang parti berkenaan kehendaki. Kenapa Ainina perlu sibukkan diri?

70 comments:

Anonymous said...

Bila bn nak buat survey pilihanraya? Takut tengok hasil?

Anonymous said...

Bila najib nak berhenti curi duit rakyat?

Anonymous said...

Bila najib nak bertaubat?

Anonymous said...

Polis dah siasat ke belum laporan terhadap annuar musa? Jangan jadi kes terpilih sudahlah.

Anonymous said...

Dah siasat pun, sekarang polis sedang siasat bagaimana PKNS boleh membaxirkan RM juta2 menaja pasukan bola.

Anonymous said...

Jangan bimbang kajian telah di buat Dan BN menang DG majoriti lebih besar dp dulu. Nak tunggu last minute nak bagi korang suspend saja.

Anonymous said...

Ds najib, cawangan kami dah lama tak dapat peruntukan. Kalau ada jumpa mana2 duit terpijak jangan lupa salurkan. Dah nak dekat pilihanraya ni. Kalau tak, kami undi parti pas.

-umno pekan-

Anonymous said...

Najib bagi rakyat duit .. Tunggu hujung bukan ini dapat RM 1200 sorang

Anonymous said...

Dia bertaubat 5 Kali sehari lepas sembahyang dg lafaz "Astaqfillah" maksudnya aku memohon ampun kpd ALLAH.

Anonymous said...

Astagfillah? Hebat ustaz umno.

Anonymous said...

Duit haram insyallah berkat jika kita tanggung orang pergi haji - najib

Anonymous said...

Bubar cawangan masuk hutan jd komunis saja.

Anonymous said...

Ulamak dari Kerala kata haram. Jgn memandai-mandai

Anonymous said...

survey pilihanraya kat DUN Tanjung Datu ke???

CONFIRM BN menang besar la anjing 8:20...

Anonymous said...

oh ye, anjing bernama ted kentot tak layak terima brim ye... minta sama tokong je la

Anonymous said...

polis siasat kes annuar musa dan tiada kesalahan yang dilakukan oleh beliau. Noktah

Anonymous said...

umno pekan tu cawangan mana?? Cawangan ted kentot ke??

Anonymous said...

anjing 8:51, bagi sumber mana yang najib cakap begitu... kalau ko tarak telor abaikan je pertanyaan aku ni...

Anonymous said...

anina kene tunjuk yang dia boleh buat kerja... kalau tak reti buat kerja, jawatan ketua srikandi bagi kat mukhriz je nanti....

Muahahahahahahahaha

Anonymous said...

Wow pagi2 lagi cai2 bersilat tepis...konon nak cover moptee yg celupar molot...termasukle bekas srikanji...dh cuci ke kanji yg bertepek-tepek tuh?...bodos...bodos...bodos.

Anonymous said...

ala, anon 8:45 tu typo je... bukan 'astagfillah' tapi 'astaghfirullah'...

Anonymous said...

anjing ted kentot baru dapat elaun dari tokong... tu yang semangat lain macam je....

Anonymous said...

Siapa bakal PM kalau fuckatan haprak menang pilihanraya eh?? TPM mereka kita dah tahu... semestinya dari parti DAPig... melepas presiden parti bunga nak jadi pemangku TPM...

kah kah kah kah kah kah

Anonymous said...

Yang dikira niat, bukan lafaz

Anonymous said...

cikgu anina, jangan lupa salam 4 kali

ted manoff said...

Kepada Pembacaku Yang Budiman,

Jika anda terpaksa menggunakan "Anonymous" sebagai pengenalan diri, sila letakkan nama anda atau nama samaran pada penghujung komentar anda. Ini adalah sebagai tanda keikhlasan anda memberi komen atau ulasan.

Terima Kasih.

Anonymous said...

bila ted kentoad nak mampos?

izzat said...

lagi banyak madhir membebel, lagi bagus. Semua rahsia dalam kain fuckatan akan keluar. Kadang-kadang aku anggap madhir ni trojan horse najib dalam fuckatan tu

Anonymous said...

Anina kes peribadi. Xkudis kepada negara.
Tp jho low ni special. Dh terbukti dimahkamha singapura jho low yg berkuasa mengarahkan transaksi duit.
Jho low plk ernah naik kapal sama dgn pemimpin wasatiyah sekeluarga.

Hrmmmm... org melayu ni bodoh sgt ke pada pandangan cacai najis ni?

Anonymous said...

Ha..ha..Mukriz boboi jadi ketua srikandi bunga raya....biar betol...tak rela aku...

Anonymous said...

Kalau lafaz persenda najib tapi x ada niat mcmana?

Anonymous said...

kalau betul kes anina tu bukan fitnah, pergi la buat laporan polis sekali. Kalau tak, memang sah la skandal seks dia tu.

Jangan cakap orang umno yang buat fitnah pulak... yang tukang sebarkan skandal anina tu pun BEKAS PEMBANTU dia sendiri. Tapi tu yang pelik, kenapa anina sepikan diri hal sebegitu??

Anonymous said...

ted kentot rela je..

Anonymous said...

ko tanya soalan ko tu pada mopti madey al-keralali... mopti tu mesti ada jawapannya

Anonymous said...

SHAH ALAM – Ahli Majlis Tertinggi Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM), Anina Saadudin pada Selasa mempertikaikan alasan Presidennya, Tan Sri Muhyiddin Yassin yang mengaitkan soal prestasi sebagai sebab penggugurannya daripada jawatan Ketua Srikandi parti.

Menerusi satu kenyataan media sebentar tadi, Anina berkata, sejak mengangkat sumpah jawatan pada November tahun lalu, beliau banyak menggerakkan sayap berkenaan tanpa sesen pun bantuan kewangan daripada parti.

“Saya telah mengangkat sumpah pada 2 November 2016 dan menyerahkan cadangan barisan kepimpinan Srikandi Pusat dan Negeri pada 17 November 2016 namun Presiden tidak membuat sebarang tindakan terhadap fail tersebut.

“Saya telah mengatur pertemuan dengan hampir kesemua Srikandi di negeri-negeri seluruh Semenanjung dan ianya dilakukan dalam tempoh 100 hari tanpa sesen pun peruntukan dari PPBM. Mungkin KPI nya dirahsiakan dari saya,” tulis Anina.


Beliau dalam pada itu turut memberikan reaksi terhadap kenyataan yang dikeluarkan beberapa pimpinan PPBM bersabit spekulasi pengguguran jawatannya.

“Datuk Seri Mukhriz Mahathir menyatakan saya tidak disyorkan untuk menjadi Ketua Srikandi kerana isu peribadi yang menjejaskan imej parti.

“Jika benar ada bukti sahih dan kukuh serta dengannya telah mencemarkan imej parti, maka saya mengesyorkan supaya saya dipecat dari parti,” katanya.

Anina juga menyangkal kenyataan Ketua Penerangan, Kamaruddin Md Noor yang menyatakan beliau sejak awal tidak pernah menjadi ketua Srikandi.

“Jika saya tidak pernah dilantik sebagai Ketua Srikandi, adakah tan Sri Muhyiddin Yassin dan Datuk Seri Mukhriz telah melakukan kesilapan setiap kali menyebut nama saya sebagai Ketua Srikandi dalam ucapan serta ceramah di seluruh negara?

“Kamaruddin Mat Nor mungkin tidak sesuai memegang jawatan Ketua Penerangan jika gagal bercakap dengan tepat. Mungkin beliau tidak banyak tahu sejarah PPBM kerana baru muncul setelah ditawarkan jawatan tersebut,” katanya.

Berhubung kenyataan Setiausaha Agung, Datuk Dr Shahruddin Md Salleh yang menyatakan bahawa angkat sumpah jawatan Ketua Srikandi pada 2 November lalu adalah kesalahan teknikal, Anina mencadangkan Shahruddin menyemak kembali watikah asal.

“Di manakah kesilapan teknikal yang dimaksudkan oleh SUA? Jika ianya terletak pada watikah angkat sumpah jawatan pada 2 November 2016 yang lalu, mungkin SUA boleh menyemak kembali watikah ‘original’. Beliau baru kembali dari Mekah, sudah pasti beliau akan bercakap benar,” katanya.

Tambah Anina, beliau tampil membuka mulut bukan disebabkan jawatan, tetapi mahu memperjuangkan maruah.

“Jika ianya kerana jawatan dan wang, saya tidak akan berdiri di hadapan rakyat pada hari ini menentang manusia paling berkuasa di Malaysia. Tetapi saya merasakan bahawa parti telah melayan saya dengan kurang bijak,” katanya.

Isu jawatan Anina hangat melatari PPBM selepas pemimpin wanita itu dikaitkan terlibat dalam satu skandal seks apabila ‘screenshot’ perbualan intim dalam aplikasi WhatsApp yang didakwa antara beliau dan seorang lelaki tidak dinamakan, tersebar.

Anina bagaimanapun memilih untuk mendiamkan diri daripada melayan isu berkenaan ekoran tiada bukti sahih.

“Meskipun ada yang mempertikaikan pilihan saya untuk berdiam diri namun saya terangkan kepada Tun M semalam alasan saya. Biar ianya menjadi perkongsian hanya antara saya dan Tun M. Tidak perlu mengaibkan sesiapa dan tidak perlu merosakkan hidup sesiapa,” ulas Anina.

Anina juga menafikan spekulasi beliau akan kembali kepada Umno ekoran kontroversi yang melanda dirinya itu.

Mengenai persoalan sama ada beliau akan terus bersama Majlis Pimpinan Tertinggi dan mengekalkan keahlian dalam PPBM, ujar Anina, ia akan dijawab selepas memikirkan sedalam-dalamnya nasihat yang diberikan Pengerusi, Tun Dr Mahathir Mohamad ketika siri pertemuan hati ke hati baru-baru ini.

Dalam pada itu tambah Anina, beliau akan memberikan sokongan penuh kepada calon yang akan dilantik menggantikannya sebagai Ketua Srikandi kelak.

Anonymous said...

Dia kena pakai baju mak dia.

Anonymous said...

rambut pun boleh pinjam rambut palsu mak dia.

Anonymous said...

Sian ko Anina, tu la rumah sendiri ada (umno), merajuk, pastu pi menompang rmh org, ingat senang ke org nak terima, dia pun ada girl-girl untuk gantikan tempat ko, so dia tak kisah pun kalo ko keluar.
Aku cadangkan ko rujuk balik kpd umno. Mula2 sekali ko pi jumpa kak Ros minta maaf dg dia.

Ruliros said...

Isu jho low tu isu cina tipu melayu curi duit rakyat dia buat melayu jadi tolol bangang isu maruah malaysi bodoh punya org melayu umno nama saja islam tapi perangai macam yahudi itulah melayu bangang penyamun peraduah

Anonymous said...

Dengar citer kawan aku, org kuat PPBM tempat aku, PRU14 nanti PPBM akan letak calon bertanding DUN dan Parlimen dinegeri Kayangan dlm jajahan kerajaan Antah Berantah. Pasti menang semua ..

(Hebat kawan aku ni citer, hampir menyamai pemikiran U-Tun.)

Anonymous said...

dh scandal baru sibuk pakai tudung. dlu terlondeh sana sini.

Bodoh punya serikanji parti mamakpariah!

Anonymous said...

umno dah buang sampah, takkan kutip balik. Anina sesuai untuk parti bunga bodoh je

Anonymous said...

macam komen si otak senget je

Anonymous said...

bab perang saraf ni mmg hebat chap bunya ni gebang. belum teruji stau kerusi lagi pun jd milik mereka sudah berangan mcm Parti Demokrat di US.

Sindrom 22 tahun kemaruk kuasa di Madey ini xupaya di cuci buang melainkang tunggu di bawa ke liang kubur je lah.. pelik betul perangai si tua ini.. bukan urusan akhirat yg dia suka atau pulun..tp menggila dgn politik parti..

Allah SWT telah berikannya cukup panjang bermain politik serba kotor di zmn dia jd PiEMM 22 tahun.. belum puas2 lagi si tua laknatullah penipu rakyat ini..

sudah2lah.. tkutlah dgn Tuhan.. bkn dengan Najib atau Rosmah!!

Anonymous said...

bagus.. mulakan langkah itu di tanjung datu. Cakap guna air liur semua orang boleh lakukan

Anonymous said...

kalau anda berkeinginan memerintah sesebuah negara dimana-mana saja, daftarlah diri sbg ahli parti cap bunga .. kemudian pulang kerumah, dan pejamkanlah mata, bayangkan anda sbg seorang maharaja yg hebat, paling kurang pun sehebat Razia Sultan.

sekiranya anda ingin merasa diri amat disukai makhluk, daftarlah diri anda tanpa berlengah lagi sbg ahli parti cap bunga .. dan pilihlah sendiri jawatan apa yg anda ingin pegang dan kuasai .. semuanyaa akan jadi kenyataan dgn parti cap bunga ..

#GuinnessStoutIsGoodForYou

Anonymous said...

Atok San Miguel Kerala boleh bagi jawatan.. janji support 2 ekor anak beranak dia tu!!

Anonymous said...

wei, layan crite hindustan ke? Aku tengok cerita tu dah macam crite sinetron indonesia je...

hahahaha

ted manoff said...

Sudahlah ryezall.. Bilamana bloger2 pro jib terus menulis tentang BERSATU sebenarnya mereka ketakutan yg amat dasyat...dimana mereka nk dptkn bekalan dedaq jika umno berjaya ditumbangkn..insaflah ryezall.. Masa semakin suntuk buat umno..pastikn pm najib tk lari keluar negara..ketika itu rakyat sendiri yg mengheret beliau kemuka pengadilan....⌛⏳

Anonymous said...

Ko ahli yg keberapa juta dlm PPBM. Kalo lurang dp 3 jota jangan harap nak kalahkan BEEN

Anonymous said...

Kenapa tak dijemput sebab dia tak matang.

Dia bercakap guna info dan maklumat dari pembangkang yg palsu belaka.

Niat dia pun tak elok...

Nak buat kacau dan kurang ajar...

Kena ada adab...barulahah org jemput

ted manoff said...

Puiii...alasan org penakut..yg hadir kelmarin semuanya dh dirancang oleh pihak pm najib.. Kalau betul ank jantan jemputlah semua mahasiswa..kita debat soal 1mdb...🐜

Anonymous said...

Telur najib masuk dalam takut disoal mahasiswa. Rupanya ramai disekat dari hadir. Telur najib boleh berjuntai semula.

Anonymous said...

eeeiii... takoooootnyeer... amat dahsyat sekali ni... takoooot rambut palsu nek hasmah tercaboottt... tolong...

Anonymous said...

Seks, Sogok dan Sailang (3S) adalah strategi ruji untuk naik katas. De Faktod adalah bukti bernyawa bagaimana 3S jadi predator lick yang mampu mengantiklimakskan perjalanan menuju PutuJaya.

Anonymous said...

hehe... tak di jemput tak payah datang la... muka tak tau malu ke??? korang ingat program tu buat kat tapak pasar malam ke...

Anonymous said...

hehe... tak di jemput tak payah datang la... muka tak tau malu ke??? korang ingat program tu buat kat tapak pasar malam ke...

Anonymous said...

Salah hemat pembangkang boleh hilang deposit.

Anonymous said...

Sebijik mcm boboi...masa mesyuarat MT kat PWTC...dia pun tak faham ape tuh tak dipanggil,tak dijemput dan tak diundang...tup2 terpacak kat lobi PWTC...terus kena tendang dan terajang dri UMNO...kok3

Anonymous said...

Dia nk entot ka, dia nk jebo ka, apa ka negara xmenanggung risiko paham x?

Kenapa nk jdk cacai najis je mesti kene jdk bodoh.

Manakala jho low pulak di zaman TIA lg mmg nama dia dh dikenali.
Terbukti najis mmg nk kan dia.

Kenapa mesti sokong pemimpin bangsat mcm ni?

Kalau najis dh xjdk perdana menteri, dia nk entot dgn jiana jane kt port dickson ka kt mongolia ka biaq pi kt dia la.

Xrugi pun negara

Anonymous said...

Xpe.. jdk je ketua serikandi tanpa perlu jdk pempuan.

Najis pun dulu jdk pegang portfolio wanita bile shahrizat dgn kes lembu terbongkar.

Pelik jgk, time shahrizat disuruh berundur. Time kena btg hidung dia xpe halalan toyyiba.
Kikikikiki

Kes lembu baru bape jota

Anonymous said...

kalau dah namanya majlis dialog, kenapa nak jemput semua mahasiswa ke majlis berkenaan..???

memang patut tak dijemput mahasewel-mahasewel ke majlis tu pun, tak faham bahasa...bodoh sesangat...

Anonymous said...

ISU SEX AININA TIDAK JEJASKAN NEGARA SATU SEN PUN

ISU JHO LOW ADALAH MENGADAI NEGARA

BODOH LAH SAPA YG NAK TUTUP JHO LOW DGN ISU SEX AININA

TAPI MO1 TU.. HIHIH DUA2 ISU ADA KOT!


AKAKKAKAK

Anonymous said...


Mana yg perlu diutamakam Jho Low ke? atu 488 buah syarikat yg ada kaitan seorang individual?

Anonymous said...

pegang portfolio wanita dengan lelaki jadi ketua gerakan wanita dua perkara yang cukup berbeza. Lebih-lebih kalau si misai botak licin yang duduk diapit keliling wanita... tak dapat dibayangkan.....aww you...

muahahahahahahahaha

oh ye, tokong tu bila nak letak jawatan pulak?? Bising-bising suruh orang lain letak jawatan kalau ada kes mahkamah, dia tunggu masa masuk mahkamah bulan mac ni masih nak duduk kat kerusi empuk KM Penang.... Wa haram untukmu, wa halal untukku ke..???

kah kah kah kah kah

Anonymous said...

kalau dah fitnah pergi la buat laporan polis... yang tukang 'beri fitnah' pun bukan orang lain, bekas pembantu sendiri.... takut ada banyak bukti terbongkar ke bila KUNCI di tekan oleh bekas pembantu tu???? Cerita dalam selimut ooo...

Anonymous said...

Si Bahalol bagi komen bahalol

Anonymous said...

tik tok tik tok tik tok... TPM dari dapig??? Kesian mooohidin kene kelentong dengan keling kerala..

Anonymous said...

Hihihi..
Xpersoalkan kenapa shahrizat kena undur bg najis pegang?

Tokong bukan dh kena chharge ke kt court?
Najis bile lg?

Anonymous said...

Ok cerita jho low ni kat blog limsiansee....ada detail.. So sebelum kita tuduh orang itu orang ini walau cina kafir..melainkan dia cina Dap..setahu..aku.isu jho low orang Singapore sibuk tapi yang kena penjara..30 tahun pegawai bank Singapore tu pulak...apasal..polis Singapore hakim dan pendakwaraya..tak pandai siasat ke mcm Datuk Bahari cakap kat polis.sprm.. Dan apandi..Malaysia..ni tertunggu juga.nama Pm Najib..ciput pun..tak sebut..tu macamana..tu..Singapore kan hebat semuanya hebat..hingga Temasek rugi billion2. So kita tunggu jer report Anina ni..nak ambik hatilah tu..tp..bak orang kata klau bapak sendiri pun kau tak kisah...ni kau kisah sangat ke rakyat...tu tengah pening pala tu.. Cap bunga ni ahlinya waras ke..atau mental..disorder

iri pun

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates