January 8, 2017

62 Beg Tangan Anak Timbalan Presiden Parti Bunga Raya Berharga RM400,000?


Berkat menabung sejak dari Bapa beliau menjadi Menteri Besar hinggalah dipecat daripada jawatan tersebut, iaitu dalam lingkunga 3 tahun, dapatlah anak Timbalan Presiden Parti Cap Bunga Raya untuk membeli beg tangan berharga hampir USD100,000. Beg tangan berkenaan hampir sama dengan 4 buah harga rumah sederhana murah yang berharga RM100,000 setiap satu.

Realitinya ini baru beg tangan si anak. Cuba bayangkan harga beg tangan si isteri pula. Patutlah Timbalan Presiden Parti Cap Bunga Raya asyik mengeluh Rakyat Malaysia berada di dalam kemelut kemiskinan dan Ringgit Malaysia tidak laku lagi. Sebab itulah beg tangan terpaksa dibeli di luar negara dengan harga dalam USD Dollar.

62 comments:

ted manoff said...

Kihkih...apahal nii ryezall.. Tak habis2 sakit hati ko ya..yer kerr harga 4ratus ribu..? Ko biar betul ryezall.. Tak dpt serang bapa ank plk jadi mangsa..sampai bapa ainina pun ko libatkn..jgn hipokrit ryezall.. Beg kak mah harga 1.2juta ko xbising plk..👛👜💎💍

Anonymous said...

MasyaAllah... Patutlah dia cakp BRIm tu rasuah...maklumlah dia dah terlebih mampu beg tangan pun cecah ratus ribu..tak pelah tu rezeki Boboi sekeluarga tapi BRIM tu rezeki utk orang susah.. Ibu ibu tunggal.. Tak kan itu pun Boboi nak pertikaikan. Takpelah..hari kau hina orang susah.. Esok2 Allah hina kau sekeluarga..berlagak sombong angkuh...tak sudah sudah keluarga atok terlajak tua tu...ada yang gay ada yang lebihkan gereja...ada yang terlebih tahu amalan seseorang tu mabrur ke tak..waduh...keluarga apakah ini...mami ulas

Anonymous said...

Pemakan dedak punya cakap boleh percaya ke?

Anonymous said...

Keluarga cilaka sial...dari datuk ke anak ke cucu....ppppttttuuuiiihhh!

Anonymous said...

Golongan liberal ni patut berpindah ke eropah...nak menunjuk-nunjuk kemewahan...masih ada lagi kanak2 sekolah yg memakai kasut lusuh koyak...geng ni pula bermegah ngan harta benda.

Anonymous said...

AWAS....ULAR SEKELUAEGA.

Anonymous said...

Inilah bila diberi makan hasil tak berkat.

Anonymous said...

Konpem mak ko lancau busuk beranak kan ko...makan dedak haram...tangan dan mulut ko pon asik fitnah benda2 haram jer ye!

Anonymous said...

Bagus CTS..Bongkar plk kemewahan pemimpin Pakatan plk..Biar rkyt bkk Mata..Biar rkyt Thu pemimpin dorg ckp xserupa bikin

Anonymous said...

Rosmah ada 11 beg tangan hermes birkin. Semua kulit buaya. Kulit babi je belum lagi. Jangan jealous ye..najib beli guna duit gaji dia sebagai PM. Rosmah tak keje, mana ada duit. Kad kredit pun dah kena beku satu dunia. Kahkahkah..blogger bodoh tembak 1 kena 11.

Anonymous said...

Mytv dh Mula diedar di Pantai timur..harap lps ni Astro menjunam

Anonymous said...

Betul tu..sama macam keluarga najib, datuk pengasas genting, menantu songlap felda tawar 2000 ekar tanah pada lee kuan yew, cucu jadi ketua penyamun, kaki songlap duit rakyat. Bukan setakat celaka sial lagi dah keluarga ni, pantat mak dia berulat lahirkan keturunan pukimak perosak negara.

Anonymous said...

Satu lg kroni matdey

Anonymous said...

Mcm beg rosmah la..
Satu kaler je ape kelas kau.
Limited edition x?

Anonymous said...

Sebut pasal beg. Kenapa rakyat beli barang pun kena beli beg ? Tak setimpal pulak tu, satu 20 sen.

Anonymous said...

KEPALA BUTOH lu si tedHOMO-lahap TAIK kit SIAL KANIBAL JUBOQ BABI/TERORIS2 PENJAJAH KAFIR HARBI HOMO JIJIK PENYAMAQ PEROGOL/PEMBUNUH DAPJUBOQ BABI, PI MAMPOS lu ANAK2 HARAM SUNDAL BABI HANYIR-penuh NANAH yg. diSONDOL BERGILIR2 oleh si SAMSENG2 DAPJUBOQ BABI lu!

Dan apahal aaahhh yg. lu nak CURI mcm. PENGGANAS KANIBAL Zionis IS/ISIS - identiti “Ted Manoff” (huruf besaq T & M)?!Sekrg. juga puak PENGGANAS PENAKUT DAPJUBOQ BABI ni CURI identiti "Nek Tempoyak" pula (termasuk guna nama “cucu nek tempoyak“)!

lu manyak sedap aahhh... itu LAHAP TAIK dan JILAT LENDIR HANYIR si JUBOQ2 BABI JIJIK kit SIAL KANIBAL/TONGGENG eng JUBOQ BABI/kok-chin GILA BABI BETINA SUNDAL-PELACUR/gobing-jagdippyANJING KURAP-rayerHANYIR CILAKA/TODI puaKA JUBOQ BABI/KENCING NGAnga ming KANGKANG BABI BERLENDIR/BABIga SUNDAL KURAP!!


Anonymous said...

Aku syak inilah hasil PENYAMUNAN si KETURUNAN PENJAJAH PARASIT/LANUN madey anak BERANAK ni - terutamanya ke atas PETRON*S! Patut BERAMBOS keluaq dr. negara BUMIPUTERA kami ni OI, si aNAK BERANAK madey LANUN OI! SP*M tu pun - TIDOQkah?!

SYUKUR si DIKTATOR PENJAJAH ZioNAZI PARASIT/PENYAMAQ/PENYANGAK/PENYAMUN/PEMBUNUH/PERASUAH/LANUN-madey anak BERANAK KEPARAT berIJAZAH JAMBAN ni; dah diTUMBANGkan dr. PETRON*S! PADAN MUKA! Selama ni TUAN depa, si KETURUNAN TERORIS PENJAJAH PARASIT DAPJUBOQ BABI KURAP tu pikiaq dptlah terus MEROMPAK lagi PETRON*S melalui TOKEY2-PENJILAT-madey; skrg. dah HANCOQ semuanya!

Selama ni, si keturunan PENYANGAK/PENYAMAQ/PEROMPAK-suka MEMBACA dulu sebelum SAMUN (tak ke KELAKAQnya ni!!), si madey-ejen ZIONIS ni dok punya BONGKAK pikiaq PETRON*S dan PROT*N utamanya, depa punya; sedgkan ini kepunyaan KERAJAAN dan RAKYAT!! Apalagi PETRONAS telah diTUBUHkan dgn. PENAT-LELAH oleh NEGARAWAN ULUNG TERCINTA kami, BAPA KEMERDEKAAN/PEMBANGUNAN, Almarhum PM Tun Abdul Razak Hussein, iaitu BAPA kpd. YAB PM TERCINTA kami!

Si DIKTATOR madey anak BERANAK ni - TAK habis2 nak MENYAMUN/MENIPU rakyat terutamanya BANGSA Bumiputera!

Tapi JANGAN haraplah si SPRM tu akan buka balik kes ini! Walaupun si LANUN-LANUN ni terus nak MEROMPAK PETRON*S serta RAKYAT - lagi $700 JUTA SEKARANG dari PETRON*S setelah MEROMPAK PETRON*S dan rakyat sebanyak RM16.21 bilion, dengan perjanjian konsesi IP* mereka yang dianugerahkan oleh si madey-LANUN tu - sehingga rakyat terpaksa TANGGUNG sampai SEKARANG!

SIAL lu si Madey dan mana-mana KETURUNAN lu serta PENYOKONG/Tokey-Tokey yg. juga amat-JAHAT-si PEMUJA-JAMBAN DAPBANGKAI BABI! Di - http://wakeupmalaya.com/2015/12/ytl-menang-saman-petronas-rm-700juta/ :

December 31, 2015 In Photo By WakeUp Malaya

YTL Menang Saman Petronas RM 700juta

Memandangkan kem pro-Tun begitu sibuk mempertahankan YTL selepas Najib menjelaskan bagaimana ERL yang dikuasai oleh YTL tidak mempunyai pilihan lain selain dari menaikkan tambang atau bayar RM2.9 bilion sebagai pampasan kepada mereka akibat dari perjanjian konsesi yang ditandatangani oleh Tun M, saya fikir adalah wajar saya menulis mengenai perkara di bawah – juga masalah legasi Tun M yang perlu ditanggung oleh kerajaan sekarang.
________________________________________

Awal tahun ini, YTL telah menyaman Petronas di London dan telah memenangi pampasan berjumlah RM700 juta dari Petronas.

Berdasarkan Perjanjian Pembekalan Gas (GSA) yang ditandatangani pada tahun 1993, Petronas sepatutnya perlu menjual gas kepada YTL Power pada harga yang dikira berdasarkan formula yang sudah ditentukan yang tidak mengikut harga pasaran gas.

Walaubagaimanapun, apabila kerajaan mula menggunakan formula harga tetap untuk gas, YTL Power, di dalam laporan tahunannya, menyatakan Petronas secara bersendirian telah menarik balik diskaun yang disediakan di bawah formula yang berkaitan harga pasaran dan akibatnya, satu pertikaian telah tercetus sama ada diskaun tersebut, di dalam keadaan tersebut, adalah tertakluk di bawah GSA.

Di dalam satu pendedahan yang mengejutkan, Petronas sepatutnya membekalkan gas kepada YTL Power pada harga diskaun tetapi menarik balik diskaun itu pada tahun 1997, apabila harga gas telah ditetapkan kerajaan pada harga RM6.40 untuk setiap mmbtu (yang masih lagi satu diskaun yang besar berbanding harga pasaran) untuk kesemua loji janakuasa di negara ini, disebabkan oleh krisis kewangan Asia......

(Nek Tempoyak)

Anonymous said...

Hasil menabung 22 tahun... itu baru cucu... agak3 kli anak dan atoknyerr .... brapa lumayan pulak.... paku dulang org paku serpih... ngata orang atoknyer yg lebih.... puiiii

Anonymous said...

depa ada duit..gasaklah nak beli apa pun..yg kita susah hati kenapa..janji tak songlap duit rakyat sampai 2.6b
apa cerita yang anak kawan beli harta di us dan lain2..hasil dr menabung jg ke?

Anonymous said...

Untuk renungan.....
Seramai 333 penerima BR1M (RM1200)untuk tahun nih = 1 beg tangan.
Betul2 keadilan sosial...kok3

Anonymous said...

Rosmah ada 11 beg hermes birkin berlainan warna. Kaya2..hanya surirumah, suami kakitangan awam lagak macam billionaire. Duit dapat dari mana? Celah kopek ke?

Anonymous said...

Dan untuk renungan juga..dalam Quran pun ada Allah kisah kan tentang Ratu Balqis..maksudnya apa..dalam dunia ni memang Allah jadikan manusia berbeza ada yang miskin ada yang kaya ada dari keturunan raja raja ada yang bangsawan dan ada yang rakyat biasa...so tu semua rezeki yang dah Allah tentukan..maka dari itu..rakyat Malaysia dah tahu Najib tu dari mana...golongan mana..so tok sahlah nak pertikaikan Rosmah ada berapa beg..berapa cincin berlian..tapi Atok madey tu...anak sapa...golongan mana...so kalau orang pertikaikan kemewahan atok mahadey dan sekeluarga dan cucu cicitnya..mungkinlah...so..sebelum nak kutuk kluarga Najib..lihat keluarga sendiri dulu..kami tak heran kalau atok Mahadey tu anak beranak billionaire ke apa ke maklumlah atok mahdey perintah Malaysia.. Lama tu 22 tahun..so faham2 jerlah...kalau dah berkuasa kan..so kenapa busuk hati sangat sampai Brim pun nak dituduh rasuah..kesianlah kat rakyat yang susah...Atok mahadey ni apa yang dia ckp..mcm dia ckp depan cermin..maksudnya semua yang dia ckp tu adalah utk diri dia sendiri...bukan utk najib...itulah kuasa Allah kan

Anonymous said...

Pandai pulak kau cakap najib anak bangsawan. Kaya mana bapak dia? Kau ada baca sejarah? Tun razak asalnya keluarga susah dari pekan, pahang. Belah isteri dia bangsawan johor. Tapi bangsawan mcm mana? Tan sri noah lobi lesen perjudian genting dalam masa 1 hari lulus. Itulah punca duit mereka. Ada faham?

Anonymous said...

Nasib baik beg kulit buaya.Kalo kulit ulor naya atok dia...naya...naya

Anonymous said...

Alor Setar: Belum selesai isu kenaikan harga ikan, kini pengguna dibebankan pula dengan kenaikan harga sayur.

Tinjauan di Pasar Besar Alor Setar di sini hari ini, mendapati harga kacang bendi meningkat kepada RM9 hingga RM 10 sekilogram berbanding RM6 hingga RM7 sekilogram sebelum ini.

Turut berlaku peningkatan ialah tomato daripada RM4 kepada RM5 sekilogram, manakala kubis bulat dan lobak merah mencecah RM6 sekilogram berbanding RM3 sekilogram.

Peniaga sayur, Sazali Ismail, 37, berkata kekurangan bekalan di pasaran adalah berikutan musim tengkujuh di Pantai Timur yang turut menjadi punca kenaikan harga sayur ketika ini.

"Bukan semua sayur ada peningkatan harga, macam cili melaka masih kekal RM12 sekilogram, manakala sawi masih murah iaitu RM2.50 hingga RM3 sekilogram.

“Kami hanya menaikkan sedikit harga apabila terpaksa membeli sayur dengan harga lebih tinggi daripada pembekal agar ada sedikit untung," katanya ketika ditemui.

Rohaini Abdullah, 55, pula berkata kejatuhan nilai mata wang ringgit turut menjadi punca kenaikan harga sayur-sayuran.

"Apabila barang kurang, ia terpaksa dibawa masuk dari Thailand, namun pemborong perlu bayar lebih akibat kejatuhan nilai ringgit Malaysia ketika ini.

"Keadaan ini menyebabkan pembekal terpaksa menaikkan harga borong kepada peruncit dan peruncit pula menaikkan harga bagi mendapat sedikit keuntungan," katanya.

Sementara itu suri rumah, Halimah Ahmad, 42, berkata kenaikan harga sayur menambahkan lagi beban pengguna selepas kenaikan harga ikan dan santan.

“Bawa RM50 ke pasar dapat beli beberapa jenis ikan dan sayur sahaja,” katanya.

Anonymous said...

Kira-kira orang kampong dengan BR1M 1200 henggit setahun.Dapat beli beras super 10 kilo 3 kampit sebulan dah cukup.Pokcik ni beras mahal tak selera nak makan.Sayuran pokcik tanam sendiri.Ayam itik pun bela juga.Ada kolam ikan syukur le terima kasih pm.Ni nak kabor pokcik tinggal kat felda.Terima kasih sekali pm.We love you!!!!!

Abdul Rahim Tak Mustafa said...

cucu mantan perdana menteri anak anak jutawan segeralah sampai pewaja stell habis lingkop flkir fikirkanlah macam semua anak anak boleh jadi jutawan.duit
boleh turn dari langit.tanyalah mantan perdana menteri dan anak anak beliau. sprm mungkin terlepas pandang tak tahu kerja letak jawatan

Anonymous said...

bohong sgt aihh cerita pasal Rosmah tu.. jgn duk bohong sgt chaii.. bulan dpn nk meletop lg kisah chap bunga mahatahik tu..

bahri ex sprm tu pon kata dia tau sapa dia penyamun rasuah.. org dlmmn ckp mcm sindir Atok tua..

Anonymous said...

dhst ye macaiii.. kalo rosmah beli brg di canang itu mmbazir, rompak duit rkyt bla2..

aikk kena pd cucu cicit atok penyangak cpt2 cover itu duit dia..lantak dia? dh kaya 10 ktrunan?

woii macaii.. madey kutty tu atok dia mai dr kerala.. kaya pala hotak apa.. bapak dia pn keja gomen ja zmn british.

klu tk menyamun 22 tahun jgn haraplh cucu dia blh parking kapal layar yatch merata ceruk pulau Langkawi tu... bhlol..

Anonymous said...

hasil duit haram menyamun dn 400 company listed ank dia.. gilo.. mjlh forbes kena mai kaji 'kecerdikan' ank2 atok mamak ni bisness

kah..kah..kah..

Anonymous said...

xbetul tu.. fitnah kering.. menipu sgt ehhh.. genting judi tu sah2 zmn madey. pndai2 plk fitnh kel.Najib.

kah..kah..kah ko merepek pa ni chaii.. hbis modal kntoi tgk atok gila tu punya kkyaan mkn xhbis..

Anonymous said...

Rosmah xde kelas la bini pm beg xhebat mcm cucu atok mamak pm 22 thn... cucu pn beg mhl dr beg isteri pm.. woaww...

Anonymous said...

itu baru sikit cra2 pakatan haraPrak nk songlap duit rakyat.

beli brg xblh pkai beg plastik pstu denda 20 sen sikit2 mnyamun lma2 jd gunung.. ptutnya bg alternatif beg kertas ke. ni trg2 mnyamun... penang dh lma buat.. tokong lim lg cerduk

kah kah kah

Anonymous said...

k
owh kalo gitu cucu atok pnyangak ni dpt duit dr mn plk? jual brg lusoh ke jual body?

ko nk tipu pn bg la fkta elok skit.
pstu ko cmburu sgt isteri pm naik jet ke bli brg ke sbb pa.. rezki dia jd pm.. rzki boboi botox dr hasil menyamun daddy dn..jd mb skerat jln kena sepak.. kah..kah..kah.

bodoh mcm tu klh dgn org lulus spm

Anonymous said...

tng rosmah ko xpkai ayat tu..

ya la tu.. kah.kah kah.. klu kempen pru14 ko canang cmni konpom parti atok penyamun tu tggal sejarah.. rkyt xbodoh mcm zmn atok menyamun dlu. viral xbtul pn akn lenyap dgn yg benar..

Anonymous said...

najjb anak bgsawan. tgk Tun Rahah asal usulnya.

yg neragukan asal usul atok mamak ni.. asal usul kerala.. celah mba kaya sgt tiba2.. bwk tongkah penuh jongkong emas kot karam kt selat melaka.. kah kah kah.

bongok nk kutuk najib tp kutuk kepala penyamun tua tu jg.. rosmah bini pm.. cucu kerala ni keja spa plk.. kaya trljk? pelacor ke?

Anonymous said...

400 company utk 3 ekor ank jntan dia.. fuhh kbjikan sosial mnyamun duit petronas tbu g haji kwsp utk msa depan ank cucu.

buat projek mega apa mesti kroni berlapis. bla najib cipta NBOS atok pnyamun bi mrh sgt2 sbb kroni dia jhnam xlh cari mkn lg.. semua agensi krn buat sndri tnpa company ular nih.

Anonymous said...

Mana tau setiap anak dan cucu dia dilahirkan bersama 1 uncang wang emas kot..hi3

Anonymous said...

NBOS = NAJIB BUTO OTAK SAMUN

Anonymous said...

anonmacai 8.30pm = meroyannn kah kah kah.. hujah skit xblh jwb.. carut maki hamun.. puiii

Anonymous said...

apa ko meroyan ni macaii??

Anonymous said...

atok org lain sedar diri bila dh bergelar atok tu detik masa makn hampir..

tapi ATOK PENYANGAK TUA KERALA TU YG XSEDAR2 DIRI BILA NAK MAMPOS!!

ted manoff said...

Kesian ko caiii...mati tk kenal usia caii..tua muda..miskin kaya...pROoTt💦

din pagoh said...

Jamal dah mampos belom?

Anonymous said...

bukan bapak kamu ke yang mampos?

Anonymous said...

Ko pun satu hari mampos juga, mungkin dibakar dlm neraka, asyik duk mengata kat org he.

Reformasi Taik Anjing said...

Aku nk berak dulu, sat lagi sambung komen

Anonymous said...

mmg mati xkenal usia..tp yg tua nak mampos tp xsedar diri tu berlagak mcm xnak mampos nk tongkat langit.. buat jahat mcm masih muda belia.. so mcm mana ProOOOtt??

Anonymous said...

bodoh anak boboi botox mockeris ni.. dh atok ko tu byk skandal.. bapak ko pun sama jgk.. ko pegi tayang beg mahal2 kulit buaya tu apa pasal? kalo dh kaya tu duk diam2 je lah.. bila tyg mcm tu org xpuas hati lah sbb atok ko sibuk kutuk org lain.. cucu sendiri pulak kantoikan!
BODOH punya cucu Madey..

Anonymous said...

Bodo ape ke benda ko ni...selama ni atok dia fitnah sana fitnah sini tanpa bukti...la ni cucu dia kasi bongkar siap ada gambor lagi...cai2 pun bersilat nak mampos tepis semua tu...bodos tu betul juga kata ko...tapi cantik...aww aaw aaw.

Anonymous said...

Mufti Kelantan dan Mufti Perak berkata.. mereka malas nak layan perangai Madey. makin meroyan luar biasa.. tkde sape ke dlm Chap Bunga tu kasihan kan dia.. tlg nasihat dia spy byk2 BerIstighfar mohon ampun pd Tuhan Yang Esa?

Din Pagoh kn tahu Agama.. xbrani nasihat ke boss dia??

Anonymous said...

Blogger CUCU DEDAK SEKAMPIT SAKIT OTAK!!!!

Lanun Bugis dah kasi kau cukop Dedak. Kau belikan Bini dan Anak kau jugak!!!

Blogger Bangsat!!

Anonymous said...

Ryezal... Ryezal... Berhenti lah membuat fitnah dan busok hati!!!

Pergilah cari rezeki halal. Makan duit haram dengan menfitnah tak baik buat keluarga Kau!!!

Anonymous said...

Di negara jiran sudah ramai dipenjara dan didenda kerana terlbat dengan penyelewengan 1MDB besar2an!!!

Kan baik kalau Blogger musibat ni buktikan yang pemberi dedak dia Si Lanun Bugis tu SUCI daripada buang masa menfitnah orang lain!!!

Spin dan Alih perhatian takde faedahnya Ryezal BONGOK!!!

Anonymous said...

sapa dia tu kena penjara? anak2 mamak bapak masuk penjara lepas ni.. Bahri ex SPRM pun ada tau jugak.. sbb tu dia resign..

kah..kah..kah macai dedak bunga taik meroyan tk habis2 pasal 1mdb.. uweekkkk!!

Anonymous said...

ko maki sakan Reyzal.. kah..kah..kah

berkesan jgk blog reyzal ni utk acah anjing2 belaan atok san miguel beer!!

pdhal bukan Reyzal yg menyemarakkan benci terhadap chap bunga taik tp sekumpulan rakyat yg sedar bodohnye org2 yg support lanun tua itu!

BONGOK macaidedak madeykutty!

Anonymous said...

macaiDedak Madey skrg pening kepala.. plan semua xjalan..
dlm parti chap bunga taik tu.. saling cantas mencantas skrg ni..bkn sikit punye cantas.. ini cantas dahan tunjang tuuu...

tggu masa Din Pagoh kena londeh.. citer dgn bini org tu modal klasik Atok Madey Kutty utk jatuhkan org...

kah..kah..kah..macaidedak madey tido xlena laaaa... tungguuu....

Anonymous said...

woi barua atok kerala.. kalo undang2 hukuman mati di Thailand tu implement kt malaysia.. org pertama yg nk kena dulu ialah atok san miguel dan kaum kerabatnya lah.

sibuk2 sgt nk tuduh Najib.. buktikanlah Najib rasuah/curi. kenapa plk org lain nk kena cuci.. bodoh macaidedak Atok San Miguel!

Anonymous said...

Kita Orang Umno dan Bn tak kisahlah..orang tu kaya ke orang tu jutawan ke...yang kami hairan kenapa bila Pm Najib yang prihatin terhadap rakyat biasa...ibu ibu tunggal..janda janda..warga tua...diberi Brim..pihak pembangkang Mahadey.. Boboi.. Asmin...menghina nak mengutuk pemberian itu..padahal Pm Najib tak minta sesen pun harta mereka yang berjuta berbillion...kenapa busuk dan dengki hati mereka padahal... Orang yang terima Brim tu benar2 berharap..bantuan tersebut...Tengoklah gelagat orang kaya ni kan..bukan nak menolong..malah dihina dicacinya orang biasa mcm kita...tak tahulah mereka ni masih ada iman ke tak...mami ulas

Anonymous said...

Universiti Malaya telah menerima peruntukan kerajaan persekutuan sebanyak RM638 juta pada tahun 2015, peruntukan itu kemudian dipotong sebanyak 27.3 peratus tahun lalu, sebelum dipotong lagi sebanyak 20.2 peratus tahun ini.
Hari2 canang ekonomi malaysia stabil, peruntukan pendidikan pun boleh kena potong. Tahap pengangguran pun tinggi. Najib, sila letak jawatan!

Anonymous said...

UM tu lagi baik tutup saja. Melinkupkan budak Melayu asyik2 demo.

Anonymous said...

Setuju, kalau UM tu ditutup aje krn ia telah lama jadi tempat memperbodohkan anak2 Melayu yg datang dari keluarga2 miskin, kurang mampu dan sederhana oleh parti2 politik, sedangkan keluarga mrk tersangat mengharapkan anak2 ini dapat mengubah ekonomi keluarga dimasa depan.

Makin kerajaan banyak membantu, pasti makin banyak bantuan yg diselewengkan utk tujuan jahat politik. Adalah lebih bermakna sekiranya UM tu ditukar aje kpd penternakan lembu susu dan daging ke umpamanya, dapat juga membantu keperluan ummah.

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates