December 29, 2016

10 Senada Dengan Bapanya, @MukhrizMahathir Pula Pertikaikan BR1M


Semalam, Mantan Menteri Besar Kedah, DS Mukhriz Mahathir mempertikaikan BR1M. Katanya di laman sosial Twitter, apa telah jadi kepada ekonomi berpendapatan tinggi sekiranya ramai Rakyat yang menerima BR1M. Kenapa Timbalan Pengerusi Parti Cap Bunga Raya tidak berfikir dengan lebih positif bahawa kemampuan Kerajaan untuk membayar BR1M kepada Rakyatnya setiap tahun sejak beberapa tahun kebelakangan ini menunjukkan ekonomi Kerajaan adalah stabil dan kukuh. Salahkah Kerajaan berkongsi pendapatan negara dengan Rakyatnya yang memerlukan?

DS Mukhriz Mahathir pernah menjadi Ahli Parlimen Jerlun sejak 2008. Sejak 2013, beliau menjadi Ahli Dewan Undangan Negeri Ayer Hitam dan Menteri Besar Kedah. Adakah beliau berjaya mengurangkan kadar kemiskinan di Parlimen dan kawasan DUN beliau selama mana beliau menjadi Wakil Rakyat di kawasannya. Adakah beliau berjaya membangunkan Kedah lebih hebat dari negeri-negeri lain di Malaysia? Mungkin sekarang DS Mukhriz Mahathir terlupa dan mengkritik BR1M kepada Rakyat tetapi arkib Utusan Malaysia tidak pernah lupa beliau hadir di majlis pemberian BR1M di kawasan parlimennya. Dulu lain, sekarang lain.


10 comments:

Anonymous said...

Kentut dan taik berpisah tiada.
Madey kata haram
Mufti kata halal

Kalau setakat mufti tu apa madey nak heran, Rasulullah, hukum hudud, ulama pun sanggup dia perlekeh.

Anonymous said...

Dah tua merega mcm tu la...dia terima BR1M haram sepatah pun tak cakap...(gaji tukang masak dibayar dgn duit rakyat...serupa juga gaji staff yayasan kepimpinan perdana rakyat yg tanggung tau)boboi pun masa jdi mb mkn gaji penuh kerja separuh...la ni adun apa dia buat.

Anonymous said...

Kedah bakal tumbang di bawah bashah kaki tido..Zzz..zz..

Anonymous said...

Mufti ni tak pulak komen/keluar fatwa duit derma tok arab 1mdb. Cuba tanya arab gila mana derma billion? Atau mufti ni tak tau apa2 sbnrnya..

Anonymous said...

Amboi...amboi...takburnya.
Kau ni pengikut tuhan harun agaknya.

Anonymous said...

Mahathir dah umur 90an tapi tubuh masih kuat bersemangat, bukan macam ahmad bashah & dollah badawi kaki tido. Nak tido suruh escort bawak bantal pegi mana2.

Anonymous said...

Heran juga umor dh tua bangka...bersemangat nak melanon lagi kot..cukup2 la tu 22thn dok buat benda tu...lawak pula bila ada yg kata orang tua tu baling gelas pun tak pecah...bersemangatlah tu...he3

Anonymous said...

Arab tak gila. Kau je yg terlebih gila.

Anonymous said...

Baguihlah tu, orang tua kena cukup tidor. Bukan mlm2 pi ceramah mcm org tak cukup akal.
Tua buatlah cara tua. Muka pun dah hilang seri, kelabu asap dah.

Anonymous said...

Tak tengok di celah gelegar, kroni madey dak keriou (bising) projek tak dapat.
Habis berbeliun2 Najib bagi kat kroni Najib, Kroni Najib ramai tu 7 juta lebih, setiap kroni dapat Rm1200.
Tu yg buat madey marah sangat tu. Sampai kata haram.

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates