December 21, 2016

103 Pengerusi Gerakan Merah Bertuala Mandi Untuk Tumpang Mandi Di SUK




CTS bukanlah seorang peminat Pengerusi Gerakan Merah, DS Jamal Yunos. Namun kelibat DS Jamal hadir ke bangunan Sultan Salahuddin Abdul Aziz Shah dengan memakai tuala mandi sebagai tanda protes terhadap kerajaan negeri berkaitan isu gangguan bekalan air, kalau difikirkan amat perlu.

DS Jamal turut membawa gayung, berus gigi dan alatan mandian lain. Bagaimanapun, beliau yang tiba di pintu utama bangunan itu jam 9.40 pagi tadi, dihalang daripada memasuki pusat pentadbiran kerajaan Selangor itu.

Kita mengharapkan agar NGO-NGO wanita tidak mencontohi tindakan DS Jamal ini dengan bertuala mandi beratur di depan SUK. Pastinya akan berlaku kelam kabut dan kejadian yang tidak diingini pastinya nanti.

Pasti ada yang akan mempertikaikan tindakan DS Jamal. Pesan CTS, jangan lihat tindakan DS Jamal bertuala mandi di SUK. Lihatlah apa apa yang cuba beliau sampaikan di sebalik tindakan beliau itu iaitu Selangor sudah kerap sangat ketiadaan air!

103 comments:

Anonymous said...

Sah sakit mental..jamal boleh mandi free di tanjung rambutan. Ni penangan elak terima writ saman. Ahli umno yg lain boleh ikut gerakan jubah mandi jamal. Kahkahkah

Anonymous said...

Umno dah jadi parti alien di selangor. Buat la apa saja yg mengarut/tak masuk akal utk dpt perhatian pengundi, kerusi dun sebanyak 12 tu akan jd makin mengecil, kuasa tetap dipegang pakatan. Tak payah berangan nak tawan balik. Rakyat selangor bukan tak tau menilai, umno memang dicop parti sakau duit rakyat.

Anonymous said...

Ya..cucu oh cucu..lagi mau promote ini org...

Anonymous said...

8 tahun Melayu tutup mata dan pekakkan telinga mungkin kerana Melayu berasakan mereka memiliki 'peradaban' yang tinggi walhal lebih lama Melayu tutup sebelah mata dan pekakkan telinga maka lebih banyak kemungkiran dan keretorikan yang kesannya berbalik kepada mereka jua. kemunculan Pakcik J mungkin dah terlambat tetapi biar terlambat asalkan pihak yang mungkir dan beretorik tidak terlepas begitu saja.

Ted Manoff said...

Teknik penyampaian message.

Anonymous said...

Harap rakyat selangor banyak bersabor...menunggu pakor tsunami gi jepun..nak bawa balik tsunami utk rakyat selangor...boleh dapat swimming fool percuma...he3

Anonymous said...

Kalau Jamal dari puak Pakatan,beliau tentu akan di jadikan 'hiro' seperti cegubad. Kreatif dalam menyaurakan bantahan.Syabas,I like it.

Anonymous said...

Marhaen boleh berbeza ideologi tetapi dalam isu sampah, pemakanan, pendidikan, lif dan air ia adalah isu rentas ideologi dan klas. Memperkecilkan usaha para aktivis yang memperjuangkan isu2 di atas cuma kerana usaha berkenaan terkena batang hidung "demagogue" adalah ibarat memperli usaha aktivis yang mengkritik penambakan pulau buatan untuk komersil walhal ia bakal menjejaskan tangkapan dan seterusnya bekalan hasil laut. Jangan hairan kalau sirip ikan yu pun ramai yang tak mampu.

Anonymous said...

Ted manoff a.k.a. pembina tamadun (sendiri declare)

Hang dengan Jamal lebih kurang sama ajelah..especially dr segi teknik..apa..hang dgn dia sepusing sepusat ka?

p/s:ikan hang smpi takkk?

Anonymous said...

Tapi aku tak blh lupa sidang dun perak pakatan haprak bawah pokok suatu masa dulu meroyan mcm orang sakit mental...hehehe..

Oppp...org lain buat semua sakit mental..
Pakatan bongok buat semua betul...hehehe

Anonymous said...

#salam4kali

ted manoff said...

bebal nk mampossssss.......πŸ·πŸ·πŸ–

Anonymous said...

Bebal satu hal...perangai mengalah budak. Dia fikir glamor sgtlah tu..pd hal org dah meluat tgk..

Anonymous said...

Dia ni bebal ada logik juga. Tapi ada satu kerajaan negeri dulu, buat mesyuarat exco bawah pokok. Itu tak bebal ke?

Ted beruk mat yeh tolong ulas sikit.

Anonymous said...

Ni namanya sawan tak dapat projek. Dulu masa bn perintah selangor tak agak2 makan, tak peduli org lain. Bolot habis. Asyik2 kroni yg sama dapat. Pru 14, bn tak payah kalah 1 malaysia, kalah 2,3 negeri lagi pun dah cukup buatkan najib pening kepala. Sbb akan muncul lagi orang gila macam jamal di negeri2 yg kalah tersebut. Hahaha..

Anonymous said...

Kesihan... tak sihat rupanya.

Tengok gambar macam nak buat umrah...

Anonymous said...

Orang awam yg ada urusan di SUK kalau tak pakai proper pun boleh disuruh pakai kain disediakan, inikan pulak yg datang pakai towel je...tak payah bagi masuk! Tasik banyak kat s.alam tu. Pergi terjun! Bodoh punya ketua bahagian umno.

Anonymous said...

Di selangor nak tengok orang umno mengaku ahli pun payah. Segan kot. Aktiviti banyak tak jalan. Duit tak sampai ke bawahan.

Anonymous said...

Noh omar patut contohi jamal. Jangan lupa ajak najib dan rosmah sekali

ted manoff said...

Wahaii caii2 bebal sekelian...masaalah air dselangor tuu sebab paip2 lama dtukar baru..paip yg ada disruktur semula demi kesenangan dmasa dpn..ambil masa sikit..si jamal lahanat nii sakit mental gamaknya..elok mampos lagii baikkk...πŸŒΏπŸ”«πŸš±πŸš±πŸš±

Anonymous said...

http://braveheart-blogger.blogspot.my/2016/12/kerajaan-selangor-biarkan-rakyat-tak.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed:+blogspot/SHklX+(bERANIKAN+hATI)&m=1

link kat atas kerajaan selangor berjΓ ya mengatasi masalah air di selangor... tahniah rakyat selangor

Anonymous said...

lagi bodoh nak mampus la si ted kentut sekor ni.. masalah air kat selangor waktu ni sebab kerajaan negeri dan pihak syabas BODOH nak sediakan penjana kuasa yang bersesuaian waktu tnb buat kerja walaupun ambil masa hanya 16 jam.

Takdenye sebab paip2 lama nak kene tukar baru la.

Kalau bodoh tak paham isu jangan beri komen, paham tak lahanat oooiii...!!!!!

Anonymous said...

bebal lagi teresa kok, tak pasal-pasal salahkan tnb sebab takde air. Padahal kerajaan negeri dah beri green light supaya tnb jalankan kerja-kerja mereka isnin lepas.... what the kok betul...

Anonymous said...

buat umrah bawak gayung ke bahalol?

Anonymous said...

Setiap pihak ada cara dan pendekatan sendiri untuk ketengahkan sesuatu isu. LGBT dengan cara mereka, aktivis dengan cara mereka, macai dengan cara mereka, newbies dengan cara mereka, RBA dengan cara mereka dan cybertrooper dengan cara mereka tersendiri. Meskipun Triumph tidak segentle Obaam dan tidak sefeminis Klenton, namum Triumph masih mampu mengetepikan Klenton meskipun mendapat rekomendasi Obaam. Dalam kata lain, tuah ayam pada bajinya, Tuah Triumph pada "aprentisnya" dan tuah warga Darul Insan pada air percumanya. Muahahaha

Anonymous said...

Baik punya gambor...mesti ted kenthod punye...he3

Anonymous said...

hahaha... salah tu. Sawan tak dapat projek macam kat perak tahun 2008 dulu. Mesyuarat bawah pokok... Nak bedal projek bagi tanah 999 tahun tak sempat... terus jadi beruk mesyuarat berdiri aka syok sendiri....

muahahahahahahahaha

Anonymous said...

Ted punya gbar tu... prooottt mesti bijan kuar.... kikikikikkki...

Anonymous said...

ko tengok guna kepala lutut kot

Anonymous said...

Dalam isu keMB-an Nizar, juak-juak PR tergamak 'derhaka' dan baring di tengah-tengah jalan. Tapi kenapa dalam isu air sebagai keperluan asas manusia, juak-juak ini tak sanggup 'derhaka' pada PR yang telah terang-terang menjanjikan air percuma?

Anonymous said...

baik punye hurung... celet dengan suratkhabar selangorkini ke tu?

Anonymous said...

betul tu... kalau ade yang bising macam andartu kok tu pun suruh dia terjun tasik atau lombong kat kawasan seputeh sane... berlambak boleh jumpa kat situ..

Anonymous said...

KUALA LUMPUR: Tindakan Ahli Parlimen Seputeh dari DAP, Teresa Kok, menyalahkan Kerajaan Pusat dan Tenaga Nasional Berhad (TNB) dalam isu gangguan bekalan air di sekitar Lembah Klang menjelang sambutan Krismas, Ahad ini, dibidas kerana masalah itu sebenarnya berpunca daripada pentadbiran kerajaan Selangor pimpinan Datuk Seri Mohamed Azmin Ali.

Pasukan Komunikasi Strategik Barisan Nasional (BN), dalam kenyataan hari ini, menegaskan Teresa Kok sepatutnya sedar pengurusan air secara sepenuhnya kini di bawah pentadbiran kerajaan Selangor selepas pengambilalihan Syarikat Bekalan Air Selangor Sdn Bhd (SYABAS) pada 15 Oktober lalu.

Menurut kenyataan itu, rekod menunjukkan TNB sudah meminta kerja-kerja senggaraan dijalankan lebih awal sejak setahun lalu.

Namun, kerja-kerja yang dijadualkan pada September 2016 dianjakkan ke awal bulan ini atas permintaan Kumpulan Air Selangor (Air Selangor) dan SYABAS berikutan pemotongan air tidak berjadual berpunca daripada paip pecah dan pencemaran air.

Pada mesyuarat 31 Oktober lalu, kerja-kerja senggaraan TNB sekali lagi ditunda ke 16 Disember atas permintaan Air Selangor dan SYABAS.

"Ia adalah tanggungjawab SYABAS dan mana-mana infrastruktur kritikal untuk memiliki penjana kuasa sokongan sendiri dan pelan kontingensi jika berlaku gangguan elektrik berjadual atau luar jangka, sebagai contohnya jika berlaku kerosakan kabel atau sebagainya bagi memastikan operasi tidak terganggu," menurut kenyataan itu.

Pasukan Komunikasi Strategik BN menyatakan, SYABAS sepatutnya dipertanggungjawabkan atas kegagalan menyediakan pelan kontingensi untuk menangani isu air walaupun menyedari kerja senggaraan itu perlu dilakukan segera.

Menurutnya, SYABAS turut menjelaskan penjana mereka tidak mencukupi untuk menampung loji sendiri, sekali gus menunjukkan kegagalan syarikat air itu dalam menyediakan penjana tenaga sokongan.

"Atas sebab-sebab yang hanya diketahui mereka, walaupun menyedari keperluan TNB sejak lebih setahun selain penundaan sebanyak dua kali, SYABAS tidak mengambil inisiatif untuk mendapatkan set penjanaan kuasa yang mencukupi sama ada mendapatkan yang baharu atau melalui sewaan," katanya.

Menurutnya, Teresa Kok seharusnya sedar bahawa Azmin mengakui keputusan menetapkan tarikh senggaraan pada 16 Disember diputuskan kerajaan negeri.

"Teresa Kok perlu menerima hakikat dan berhenti menyalahkan TNB atau kerajaan BN atau mengaitkan kerja-kerja senggaraan ini dengan isu agama.

"Jika beliau masih berkeras untuk meletakkan kesalahan ke atas mana-mana pihak, beliau dinasihatkan menyoal Menteri Besar Selangor," menurut kenyataan itu.

Sebelum ini, Teresa mendakwa TNB perlu bertanggungjawab kerana mengambil keputusan yang salah dan tidak bertimbang rasa hingga mengakibatkan gangguan bekalan air di Kuala Lumpur dan Selangor mulai hari ini sehingga malam Krismas.

Anonymous said...

Jamal = umno = bodoh

Anonymous said...

kok = assmin = fuckatan = double triple bodoh

Anonymous said...

ted kentut = dapig = maha bodoh

NordinabilaH said...

Inilah dia yg dikatakan manusia binatang dan amat memalukan orang melayu rakyat malaysia yg beragama Islam eginilah perangai anjing2 pemakan dedak mujurlah selangor diperintah pkr bukannya umno bn kesian dia ni macan2 cara nak cari glamour

Anonymous said...

Tahniah rakyat Selangor, dapat air lori percuma.

Nanti laki bini mandi junub acapkali tak apa, sbb air free je.

Tapi kena mandi junub tepi lori laaa...hahaha... Hehehe

Anonymous said...

Elok punya komen bapak anjing ni. Aku rasa dia ni yg melancap dpn laptop hari tu

Anonymous said...

TNB dah bagi notis gangguan elektrik di loji air...ape yg jadi isu plak...

Anonymous said...

Jho Low berfoya-foya, Melayu jadi kuda
21 Disember 2016 | A Kadir JasiN

Pada awal bulan ini, akhbar Financial Times melaporkan yang 1MDB sedang bersiap sedia membayar balik hutang sebanyak AS$6.5 bilion (kira-kira RM26 bilion) dengan pertolongan negara China
Mula Jual Tanah
Kerajaan telah mula menjual industri strategik yang kita bina sendiri kepada orang asing dan sejak setahun dua ini hatta tanah pun mula dijual, dipajak dan digadai kepada orang asing.

Skandal penipuan 1MDB terus merebak jangkiti ekonomi, kewangan dan kedaulatan negara kita.

Pada awal bulan ini, akhbar Financial Times melaporkan yang 1MDB sedang bersiap sedia membayar balik hutang sebanyak AS$6.5 bilion (kira-kira RM26 bilion) dengan pertolongan negara China.

1MDB berhutang kepada syarikat milik kerajaan Abu Dhabi, International Petroleum Investment Company (IPIC), tapi tak ada duit nak bayar balik. Macam mana nak bayar balik bila perniagaan tak untung. Rugi ada.

IPIC telah kemuka saman ke atas 1MDB di Mahkamah Timbang Tara Antarabangsa London. Dua orang pegawai IPIC yang subahat tipu 1MDB telah ditangkap oleh kerajaan Abu Dhabi.

Duit sendiri memang tak ada. Bukan saja berniaga tak untung tapi banyak dah dilesapkan dan dibawa lari ke luar negara. Pejabat Peguam Negara Switzerland yang sedang siasat pengalihan duit haram (money laundering) syak sebanyak AS$4 bilion (RM16 bilion) duit 1MDB telah disonglap.

Skandal 1MDB bukan saja memalukan negara kita malah sangat berbahaya. Singapura telah pun bicara dan dapati bersalah beberapa orang yang jadi orang tengah mencuri dan menggelapkan duit 1MDB.

Tapi Peguam Negara Malaysia (Tan Sri) Apandi Ali kata tak ada bukti perbuatan salah di Malaysia.

Macam saya dah kata banyak kali, 1MDB adalah perniagaan atas angin ala skim cepat kaya Pak Man Telo yang direka oleh seorang Cina Pulau Pinang bernama Low Taek Jho atau lebih dikenali sebagai Jho Low.

Kalau dia berniaga atas angin bersendirian itu hak dialah. Di negara kita ada macam-macam skim perniagaan atas angin dan haram sampai ketua samseng pun boleh jadi kaya raya dan dibagi gelaran datuk oleh raja Melayu.

Tapi dalam hal 1MDB ini ia babitkan kerajaan Malaysia – ertinya kita semua – melalui Kementerian Kewangan. 1MDB adalah anak syarikat Kementerian Kewangan. Oleh sebab itu hutang 1MDB sebanyak RM50 bilion jadi hutang kita semua.

Secara teknikal Malaysia dah “insolvent” atau tak cukup duit nak bayar hutang. Lebih kurang dah muflis akibat hutang 1MDB.

Jho Low sudah lama cabut dari Malaysia. Dia dan konco-konco yang termasuk anak tiri Perdana Menteri, (Datuk Seri I Mappadulung Daeng Mattimung Karaeng Sandrobone Sultan Abdul Jalil) Mohd Najib Abdul Razak, berfoya-foya di pusat-pusat hiburan dan perjudian dunia di Amerika Syarikat, Eropah dan Timur Tengah.

Ikut taksiran Jabatan Kehakiman Amerika (DoJ), Jho Low dan gengnya, termasuk anak (Datin Seri) Rosmah Mansor bernama Riza Shahriz Abdul Aziz, dah guna kira-kira AS$1 bilion (RM4 bilion) duit yang dicuri dari 1MDB untuk beli harta di Amerika Syarikat saja.

Minta Sedekah Dari China

Sekarang, akibat perbuatan kaki putar Cina Pulau Pinang yang berupa sahabat akrab keluarga Mohd Najib Tun Abdul Razak itu, negara kita terpaksa minta sedekah kepada China.

Umno takut-takutkan orang Melayu terhadap DAP tapi yang menipu kita semua adalah Cina kawan Perdana Menteri sendiri.

Kita tahu negara komunis China tak akan bantu 1MDB atau kerajaan Malaysia cara percuma atau sukarela. Mesti ada kira bicara di sebaliknya. Dalam bahasa Inggeris dia kata quit pro quo. Dalam bahasa mudah, engkau garu belakang aku, aku garu belakang engkau.

China akan bantu pasal sudah pun dibagi kontrak dan projek beratus bilion ringgit oleh kerajaan Najib macam Projek Landasan Kereta Api Pantai Timur berharga RM55 bilion, pembelian 10 buah kapal peronda persisiran berharga RM300 juta tiap satu, Projek Bandar Malaysia di atas tapak Lapangan Terbang TUDM Sungai Besi dan kilang penjana elektrik.

Anonymous said...

Dalam masa tak sampai 10 tahun, China muncul sebagai pelabur, pemaju hartanah dan kontraktor asing yang paling agresif dan dapat layanan istimewa di Malaysia sampai jejaskan kedudukan pemaju tempatan.

Pada 22 November lepas agensi berita ekonomi antarabangsa Bloomberg siar rencana berkenaan “bandar raya China” bernilai AS$100 bilion (RM400 bilion) yang sedang dibina di Johor.

Antara lain berita itu kata, pemaju dari China yakin Johor Baru yang dekat dengan Singapura akan jadi Shenzhen baru. Shenzhen ni adalah bandar raya baru di tanah besar China ke utara Hong Kong.

Ungkapan “the next Shenzhen” atau Shenzhen baru itu sangat menarik. Tapi kalau kita faham sangat menakutkan. Johor Baru akan jadi Shenzhen baru sebab kebanyakan harta yang sedang dimajukan di situ ditujukan khas kepada pembeli dari China dan Singapura.

China banyak duit dan selera pelabur China sangat besar. Menurut Bloomberg, projek yang akan jadi “Shenzhen baru” itu dikenali sebagai Forest City dan mampu tempatkan 700,000 penduduk. Pembinaan bermula Februari lalu dan 8,000 unit apartmen dah dijual.

Ia adalah projek terbesar di antara kira-kira 60 projek di Iskandar Malaysia yang semuanya akan menambah setengah juta kediaman yang ditujukan kepada pembeli luar negara, khususnya dari China dan Singapura.

Kalau kita tak jaga-jaga dan kita biar orang tamak bermaharajalela, boleh jadi kita akan alami masalah kependudukan dan percanggahan budaya yang sangat besar.

Sekarang pun sudah ramai rakyat tempatan, khususnya Bumiputera dan bukan Bumiputera miskin, dah terpinggir dan tertindas akibat persaingan daripada pendatang Singapura yang lebih kaya.

Sebaliknya rakyat jelata kita yang ada kemampuan tak berminat dengan harta di “next Shenzhen” sebab mereka dah ada rumah di Australia, New Zealand, England, Amerika Syarikat dan Kanada atau sedang berkira-kira berhijrah ke luar negara.

Kita juga tak boleh pandang ringan kemungkinan negara kita, khususnya Johor, dibanjiri pemastautin asing yang beza bahasa dan budaya dengan kita atau yang tak hormati kepelbagaian kaum kita.

Sifat tamak dan gila duit orang kita yang berkuasa boleh sebabkan negara dijajah semula melalui pemilikan ekonomi dan pemberian hutang. Akhirnya kita terpaksa hantar “bunga emas” kepada China macam raja-raja kita buat pada zaman dulu kala.

Inilah bencana yang sedang timpa kita akibat sabotaj ekonomi dalam bentuk 1MDB.

Dalam Umno berkempen menakut-nakutkan orang Melayu, orang kampung dan orang Felda terhadap Cina DAP tapi di belakang mereka, kerajaan yang Umno pimpin dah ditipu oleh Cina Jho Low kawan keluarga Najib.

Banyak tanah dan harta pusaka dah dijual-gadai kepada negara China kerana nak tampung hutang RM50 bilion yang Jho Low bebankan ke atas kita semua melalui skandal 1MDB.

Dia curi duit untuk bersuka-suka, negara kita yang jadi hina dan berhutang beribu-ribu juta yang kita, anak dan cucu kita jadi kuda, jadi mangsa.

Inikah wasatiyyah?

Anonymous said...

Apabila berlaku penghentian bekalan letrik berjadual,TNB yg kena sediakan janakuasa gantian sementara untuk khidmat kritikal seperti bekalan air...bukan pihak operator bekalan air yg kena sediakan janakuasa sokongan seperti dakwaan pasukan strategik bodooh BN....dinegeri lain TNB ada sediakan janakuasa mobile...hi3...

Anonymous said...

Setelah gagal bawak 295000 penyokong merah dlm demo anti bersih jamal jamban tunjuk bodooh lagi...orang kebal yg bebaal...hi3

Anonymous said...

kalau ada nuar aljuburi berdiri betul2 kat belakang dia sudah pasti dia tak berani pakai taula mandi tu...lain lah kalau bontot dia dipasang perisai kebal anti peluru.

Anonymous said...

Isu dia nak tunggu pemimpin PH buat temujanji...ke LRA(loji rawatan air)nak kencing sorang sikit tu proses rawatan air...masih ade yg kurang cerdik komen kat sini.

Anonymous said...

Oww..kalau gitu janakuasa sokongan kat spital tu tnb punya laa maksud kau?
Simpan sikit bodoh tu utk anak cucu

Anonymous said...

You r the kok...tnb yg patut sediakan janakuasa mobile supaya operasi loji air tidak terganggu..bekalan letrik tanggongjawab tnb..

Anonymous said...

Ko bongok..kat spital tu kuasa kecik jee..diloji air perlu kuasa yg besar untuk pam..tnb ada janakuasa mobil atas lori disetiap neger..ngok

Anonymous said...

Ketua Bahagian UMNO ke tu..hahahhahaha...

8.24
kalau traffic light rosak di perak, aku marah kerajaan negeri boleh ke? kenapa le penyokong2 najib ni bebal sangat...

Umpama anjing berak, kucing kena marah..hahahhahah..

Anonymous said...

Selangor berlagak rizab negeri banyak berkoyan-koyan, nak beli janakuasa sokongan untuk loji air pun tak mampu... Cukup... cukup kesian....

KUALA LUMPUR: Janakuasa 'kedua' sebagai sistem sokongan ketika penyelenggaraan perlu diwujudkan bagi mengelak sebarang masalah bekalan air.

Cadangan itu akan dikemukakan Tenaga Nasional Berhad (TNB) kepada Pengurusan Air Selangor Sdn Bhd (Air Selangor) dan Syarikat Bekalan Air Selangor Sdn Bhd (SYABAS) menerusi satu pertemuan yang bakal diadakan dalam tempoh terdekat.

Ketua Pegawai Korporat TNB, Datuk Roslan Ab Rahman, berkata penyediaan set janakuasa tunggu sedia adalah tanggungjawab pemilik aset, iaitu SYABAS dan Air Selangor.

Sehubungan itu, katanya, TNB akan berperanan sebagai pemudah cara dan membekalkan kepakaran dalam menaik taraf sistem janakuasa kedua atau sokongan di Loji Rawatan Air (LRA).

"LRA ketika ini ada set janakuasa sokongan tetapi tidak mencukupi untuk menampung keperluan elektrik bagi menjalankan operasi rawatan air.

"TNB akan mencadangkan supaya LRA menaik taraf sistem janakuasa mereka supaya setiap penyelenggaraan yang dijadualkan tiga tahun sekali ini tidak menjejaskan bekalan air harian.

"Cadangan ini perlu dinilai oleh mereka kerana ia membabitkan kos yang tinggi," katanya pada sidang media di ibu pejabat TNB, sebentar tadi.

Pemberhentian tugas di Pencawang Masuk Utama (PMU) Bukit Badong akan dijalankan TNB esok selepas ia ditangguhkan pada 27 September lalu berikutan permintaan penyedia sektor air.

TNB memberi jaminan penyelenggaraan tempoh maksimum penyelenggaraan itu adalah 16 jam dan bekalan elektrik untuk LRA berkenaan akan pulih seperti sedia kala.

Bagaimanapun, SYABAS menjelaskan gangguan bekalan air di sebahagian besar kawasan Lembah Klang akan berlarutan selama enam hari, iaitu mulai esok hingga Sabtu ini.

Roslan berkata LRA beroperasi menerusi bekalan kuasa 57 Mega Watt (MW), termasuk tiga unit rawatan air, masing-masing berkadar 15 MW.

"Set janakuasa bergerak TNB tidak serasi dengan voltan loji rawatan bagi membolehkan elektrik disalurkan dan operasi harian berjalan seperti biasa," katanya.

Naib Presiden (Pembahagian) TNB, Datuk Baharin Din, menjelaskan penyelenggaraan itu tidak hanya ditangguhkan pada 27 September lalu, sebaliknya berlarutan beberapa kali.

"Saya tidak ingat berapa kali ia ditangguhkan, namun penjelasan dikemukakan SYABAS adalah untuk menjaga kebajikan pengguna air di Selangor.

"Situasi ini menyebabkan kami tiada sebarang pilihan, selain akur dengan permintaan mereka tetapi keadaan peralatan di PMU Bukit Badong sudah kritikal.

"Kami perlu selenggara bagi mengelakkan masalah lebih besar yang dijangka berlarutan antara tiga hingga empat minggu sehingga menjejaskan pengguna di kawasan berdekatan," katanya.

Anonymous said...

untuk ngok 8:24:00 PM, berapa banyak generator mobil tnb perlu sediakan kalau nak tampung kuasa hampir 100MW di LRA sungai selangor tu??? Sebuah?? Dua buah???

Dah setahun pihak tnb beritahu pihak syabas supaya bersedia dengan pelan tindakan jika tnb buat penyelenggaran. Apa pihak syabas dan kerajaan negeri ambik tindakan??? Goyang telor kat pejabat je ke???

Anonymous said...

traffic light rosak boleh buat punggung lepas berak busuk ko tak basuh pakai air tak??? Cakap macam guna kepala lutut je...

Anonymous said...

hihi... tapi yang aku pelik 984,500 lembu kuning hilang nak pergi ke padang ragut dataran merdeka ko tak bising pulak... hoho..

Anonymous said...

berapa banyak tnb perlu sediakan janakuasa mobile tu??? Cuba tolong kirakan untuk kami kat sini... nak tengok ko punye kok ada kat celah kangkang ke atau kat dahi...

Anonymous said...



Selangor dah jadi negeri paling bangsat air.



Anonymous said...

Dslangor AIR KENCING pon berharga....

Jika nj kncing,sdiakan gelas..
Kncing dlm gelas minum balik..
ELAKKAN dari PEMBAZIRAN..

kihkihkih

Anonymous said...

Ada beruk mat yeh kat atas suruh TNB sediakan janakuasa mobil kpd loji air.

Nama lagi beruk mat yeh. Bodo.. Bodoooo

Anonymous said...

air kencing yang mahal tentu sahaja dari pemimpin fuckatan... macai mereka hirup bagai kehausan..

keris berayon said...

FUCK...kikiki

Anonymous said...

☝ ☝ ☝ beruk mat yeh beri respon

Anonymous said...

100 Mw tu kecik jee..janakuasa TNB pakai kVa daa...sekurang2 nye loji boleh operasi sebahagian pam campor janakuasa loji....kalo pelanggan boleh sediakan janakuasa sendiri tak perlu suply dari TNB lagi..

Anonymous said...

aljuburi kene bagi password baru lepas.... password dia berbunyi begini: Can I Fuck U Today?

Tapi password tu hanya berjaya kalau disebut dalam bilik tertutup, kalau depan orang ramai tak jadi.... aljuburi sebut itu konspirasi...

Anonymous said...

berapa kva loji air pakai?? Genset tnb ada kva yang loji air perlukan tu tak?

Bukannya bila ada janakuasa sendiri bermakna tnb tak perlu supply elektrik dah... itu hanya pakai waktu kecemasan... otak ko ni betul ke tidak??

Anonymous said...

Berok najib kuda cina jho lo..hi3

ted manoff said...


πŸ‘…πŸ‘…πŸ‘…πŸ‘…πŸ‘…πŸ‘…
CELAH GELEGAR - Mencari Kebenaran yang Sebenar

Wednesday, December 21, 2016
"Jangan Jadi Macam Jamal Ye", Pesan Siti Nurhaliza


Kuala Lumpur, 21 Dis - Aksi Jamal Yunos yang dilihat bertuala ke Pejabat Setiausaha Kerajaan (SUK) Negeri Selangor pagi ini untuk tumpang mandi di pejabat menteri besar Selangor bukan sahaja menjadi viral malah turut mencuri tumpuan artis popular, Siti Nurhaliza.

Di Instagramnya, Siti memuat naik kembali foto Jamal yang bertuala itu.

"Jangan jadi macam jamal ye.. ������ #kawasansayapuntakdeair #dapatnotis #sediatongair #fahambahasa #Repost @yasinsulaiman

"Jamal dah 4 hari tak mandi. Mintak jasa baik MB tumpang mandi kat opis SUK #lol", tulis Siti di kapsyen tersebut berseloroh.

Menurut hashtag yang dimuat naik oleh Siti, difahamkan beliau juga mengalami masalah air namun dia sudah bersedia menghadapi masalah itu.

Foto yang dimuat naik oleh Siti itu mendapat 12 ribu likes dan lebih 1,000 komen.

Jamal hari ini telah membawa peralatan untuk kegunaan mandi lain seperti sabun dan berus gigi sebagai protes terhadap kerajaan negeri yang gagal mengurus masalah air di negeri ini.

“Saya cuma datang untuk menumpang mandi, sudah empat hari saya tidak mandi kerana ketiadaan air di rumah.

“Lagipun, saya bukannya datang untuk membuat demo baju merah ataupun bawa senjata, jika tidak boleh di pejabat MB, di tingkat bawah pun jadilah,” kata Jamal.

Jangan jadi macam jamal ye.. ������ #kawasansayapuntakdeair #dapatnotis #sediatongair #fahambahasa #Repost @yasinsulaiman ・・・ jamal dah 4 hari tak mandi. mintak jasa baik MB tumpang mandi kat opis SUK #lol
A photo posted by Siti Nurhaliza Tarudin (@ctdk) on Dec 20, 2016 at 10:17pm PST
celahgelegar at 10:26 PM
Share

No comments:
Post a Comment
Links to this post
Create a Link


Home
View web version
Powered by Blogger.

Anonymous said...

Aljuburi dah rodok jubok ko berapa kali?..syok laa ko..

Anonymous said...

Beruk Uganda ni suka sangat copy artikel celah kelangkang. Nak keluarkan idea sendiri otak bodoh.

Anonymous said...

beruk mat yeh 1 jota pakar copy paste malu nak mengaku... hoho

Anonymous said...

Beruk mat yeh cakap pasal janakuasa.. Bodo.. Bodoooo

Anonymous said...

beruk mat yeh @ beruk uganda @ ted kentut memang begitu.... isu takde air ketika ini dia kata pasal syabas korek tanah nak tukar paip lama daa... sumber celah kangkang dia la tu... prooot bunyi dia...

muahahahahahahaha

Anonymous said...

aljuburi tu anwar ibrahim ke??? Saje je nak tau...

Anonymous said...

Tnb akui dia. ade generator tapi tak serasi..ini masalah pemasangan sambongan saje..boleh ubahsuai dengan nasihat TNB...keperluan stanby generator untuk masa terputus bekalan je..kalo generator jarang digunakan ianye cepat rosak..kalo pengurusan air selangor beli sendiri tak erlu lagi supply dari tnb..

ted manoff said...

Yaa..mmg tempat aku nii sedang tanam paip air..sruktur semula biar senang kemudian...soal tnb tuu kan dh diberi notis ketiadaan air lbih awal..cuma jamal lahanat nii saja bikin publisiti murahan..takde harapanlah noh udang nk jadi mb nanti...hehe rakyat dh meluat dgn kerenah cipan 2ekoq tuu...πŸ΅πŸ’

Anonymous said...

Beruk yuan geng jamal jamban merah maroh benor kalo copy..dia copy senyap jeer..

Anonymous said...

Jamal jamban merah lambang macai2 Berok najib otak senget..air naik kepala daa..

Anonymous said...

kalau dah melibatkan ketidakserasian bukannya boleh selesai dengan pemasangan sambungan je... loji pakai 6kV, tnb hanya ada janakuasa mobil 11kV dan 33kV. Udah la voltan tak serasi, peralatan dia pun dah lama... ingat main sambung terus boleh pakai ke??? Macam rumah ko, pakai 240V, boleh ke aku main sambung je dengan voltan 415V ??? Kalau nak peralatan elektrik kat rumah ko meletop tanpa aku beri ganti rugi, boleh la aku main sambung je...

ade sekor pengomen kat blog lain pulak kata perkara tu boleh selesai dengan pakai step down transformer je... siapa yang nak beli transformer tu??? TNB jugak ke??

TNB beli satu transformer semata-mata nak supply elektrik pada loji air untuk satu hari, kemudian simpan transformer tu kat setor selama 3 tahun... satu dah membazir, keduanya mulut macai pembangang tentu takkan diam bila dapat tahu perkara sebodoh itu tnb lakukan...

Lain kali, kalau dah tahu yabg peralatan loji tak match dengan kV janakuasa mobil tnb, pergi la sewa satu janakuasa daripada penyewa genset. Kemudian kerugian dari penyewaan dan kegunaan diesel pada hari yang dipakai, claim la balik rebet dari tnb...

Takkan perkara semudah itu pun nak kena ajor.... bodoh betul pengurusan syabas dan kerajaan negeri bawah assmin ni....!!!!

Anonymous said...

Air apa yg naik kepala bro? Air pelir MB yg kena isap dlm jamban tu ke?

Anonymous said...

"keperluan stanby generator untuk masa terputus bekalan je..kalo generator jarang digunakan ianye cepat rosak..kalo pengurusan air selangor beli sendiri tak erlu lagi supply dari tnb.."

Setahu aku, kalau beli peralatan baru ni dia datang dengan warranti dan free maintenance beberapa tahun. Malah kalau nak panjangkan lagi tempoh maintenance pun boleh bayar secara tahunan. Alasan tak logik langsung kalau kata beli genset cepat rosak kalau tak guna... yang cepat rosak kalau tak reti nak maintain... malah boleh jadualkan genset tu beroperasi tanpa beban secara bulanan... nak rosak macam mana pulak???

Tak payah beri alasan mengarut la bro...

Anonymous said...

Datuk jamal ni kesayangan rosmah.

Anonymous said...

Kalau susah sangat nak cari orang yang boleh maintain genset sebab pembangang macam ko mungkin nak kata, rakyat malaysia ni bodoh pasal peralatan elektrik... masih boleh guna opsyen kedua, sewa genset je... kerugian dari penyewaan dan penggunaan diesel claim balik sebagai rebet kepada pihak tnb... susah sangat ke nak buat begitu. Kilang-kilang banyak yang buat begitu... pengurusan syabas je yang bodoh tak reti nak berfikir bagaimana atasi masalah mudah begitu. Bukannya tnb beri notis 24 jam.... setahun lebih tnb dah beritahu pihak syabas dan kerajaan negeri selangor pasal kerja-kerja yang mereka harus lakukan tu...

Yang main politik pihak syabas dan kerajaan negeri, yang kene marah pulak si pihak tnb... mangkuk hayun punye pengkritik...

Anonymous said...

tempat ko tu kat mana ted kentut??? Bukan ape, boleh aku periksa ngan pihak syabas betul ke dakwaan ko tu....

Setakat ni, takde satu pun dakwaan ko yang betul... semuanya kelabu asap... contohnya macam 1 jota lembu kuning kat dataran merdeka...

Setakat ko nak kencing kat macai macam 10:59 tu aku tak kisah pun... dia sama-sama bahalol macam ko jugak...

Muahahahahahahaha

Anonymous said...

kesian... tengok laki pakai tuala pun si bangkai 11:02 boleh air naik kepala.... sangap macam aljuburi jugak...

Muahahahahahahaha

Anonymous said...

Ye ke??? Tak tanya pun....

Anonymous said...

KEPALA BUTOH lu si tedHOMO-lahap TAIK kit SIAL KANIBAL JUBOQ BABI/TERORIS2 PENJAJAH KAFIR HARBI HOMO JIJIK PENYAMAQ PEROGOL/PEMBUNUH DAPJUBOQ BABI, PI MAMPOS lu ANAK2 HARAM SUNDAL BABI HANYIR-penuh NANAH yg. diSONDOL BERGILIR2 oleh si SAMSENG2 DAPJUBOQ BABI lu!

Dan apahal aaahhh yg. lu nak CURI mcm. PENGGANAS KANIBAL Zionis IS/ISIS - identiti “Ted Manoff” (huruf besaq T & M)?!Sekrg. juga puak PENGGANAS PENAKUT DAPJUBOQ BABI ni CURI identiti "Nek Tempoyak" pula (termasuk guna nama “cucu nek tempoyak“)!

lu manyak sedap aahhh... itu LAHAP TAIK dan JILAT LENDIR HANYIR si JUBOQ2 BABI JIJIK kit SIAL KANIBAL/TONGGENG eng JUBOQ BABI/kok-chin GILA BABI BETINA SUNDAL-PELACUR/gobing-jagdippyANJING KURAP-rayerHANYIR CILAKA/TODI puaKA JUBOQ BABI/KENCING NGAnga ming KANGKANG BABI BERLENDIR/BABIga SUNDAL KURAP!!

Anonymous said...

BAGUS betul aksi YAB DS Jamal Yunos/GM terCINTA kita!!

Aku juga baru tengok berita di TV1/TV3 tentang nasib rakyat MISKIN/SEDERHANA kita terutamanya dr. bangsa BUMIPUTERA Islam/Melayu yg. sedg. MENDERITA akibat flat2 KOS RENDAH depa yg. sangat DAIF di Kapar dan Shah Alam - dipenuhi SAMPAH-SARAP dan NAJIS2 (buang air besar dan kecil di merata cerok termasuk di tangga2) terutamanya oleh warga ASING KURANG AJAQ yg. kdg2 sampai 10 org. dlm satu flat; lif2 rosak, flat2 kosong dibiarkan penuh haiwan merbahaya spt. tikus/lipas/ular, lantai2 pecah yg. menyebabkan air berTAKUNG dan kemungkinan menyebarkan wabak DENGGI, kabel2 elektrik yg. putus dan terdedah!

BINATANG betul rejim TERORIS PENJAJAH PARASIT/PENYAMUN DAPJUBOQ BABI/PKRHOMO amat CELAKA ni ni! SETAN BETUL - patut diMAMPOSkan rejim2 ni SELAMAnya!

Nek Tempoyak.

Anonymous said...

DESPERADO betul si DIKTATOR ZioNAZI (Zionis NAZI) PARASIT/PENYANGAK/PENYAMAQ/PENIPU/PENYAMUN/PEMBUNUH/PERASUAH/LANUN-madey ANAK BERANAK berIJAZAH JAMBAN JUBOQ BABI ni!

KELAKAQ betul berita2 oleh TG di Utara News yg. sungguh HEBAT ni! Lihat di -
https://utaranews.wordpress.com/2016/12/21/mukhriz-sanggup-mengemis-simpati-di-pasar-pagi-di-kedah/:

Mukhriz Sanggup Mengemis Simpati Di Pasar Pagi Di Kedah

12/21/2016 by administor91 in panas

Terdesak sangat si boboi Tun Dr Mahathir Mohamad ini, sehinggakan sanggup mengemis simpati rakyat sehingga ke pasar pagi… Tak cukup ke pasar pagi… Boboi Mantan Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Mukhriz Mahathir umpama gila talak apabila sanggup tunjuk muka di pasar malam dan tempat tumpuan orang ramai di seluruh kawasan negeri Kedah.

Sambil ditemani Ahli Parlimen Pokok Sena, Datuk Mahfuz Omar… Ahli PAS yang diberi gelaran ‘Mr.Bean’ itu dilihat membawa Mukhriz ronda-ronda di pasar pagi atau orang Kedah panggil ‘pekan nat’ pada Sabtu lalu.

Pelik sungguh… Dahulu masa menjadi menteri besar bukan setakat pasar pagi… Tapi kedai catok tepi jalan tu pun belum tentu Mukhriz singgah. Tapi bila dah tak jadi menteri besar ni… Mungkin cuci jamban sekolah pun Mukhriz sanggup sebab nak bagi menampakan kononnya dia tu bagus.

Apa yang dilakukan Mukhriz sekarang ini, jelas merupakan satu cubaan untuk menghasut melalui ceramah-ceramahnya di Kedah.

Bukan tu je… Kononnya keprihatinan Mukhriz yang sanggup turun padang berjumpa rakyat di mana sahaja, menunjukan Mukhriz ni saja nak ambil hati rakyat je.

Apa sebenarnya yang mahu Mukhriz tunjukkan… Nak tunjuk hebat yang dia mampu merampas kembali jawatan Menteri Besar Kedah?? Yela, sejak angan-angan nak jadi perdana menteri tak kesampaian ni… Jadi Mukhriz terpaksa la cari jawatan baru yang lebih ‘class’ sikit.

Boleh jadi Mukhriz kecewa apabila namanya tidak tercalon dalam senarai calon perdana menteri pembangkang. ‘Frust’ menonggeng agaknya sebab nama Datuk Seri Wan Azizah yang kemas cendoi tu pulak yang dipilih Pakatan Harapan.

Lepas ni kalau korang nak jumpa dengan Mukhriz… Korang cari jela kat pasar pagi atau pasar malam… Memang muka dia tu sesuai kat situ je. – TiraGomez/UtaraNews

(Nek Tempoyak)

Nota: Ini pun amat KELAKAQ psl. rejim2 paling HARAM JADAH dr. si KETURUNAN TERORIS PENJAJAH ZioNAZI PARASIT/PERASUAH/LANUN/PEROMPAK/PENYANGAK/PEMBUNUH/PEROGOL DAPJUBOQ BABI/PKRHOMO KURAP RASIS/PORNO/HOMO-KULI2 ZIONIS/IS(IS)rael-MOSSAD ! Lihat di -https://utaranews.wordpress.com/2016/12/21/jamal-yunos-berkemban-mahu-tumpang-mandi-di-pejabat-menteri-besar-selangor/, Jamal Yunos Berkemban Mahu Tumpang Mandi Di Pejabat Menteri Besar Selangor, 12/21/2016 by administor91 in panas!

MEKASIH Utara News & Tira Gomez - TERBAIK!

Anonymous said...

anon 9.11
tu le sebab aku kata penjilat najib bebal..kalau x faham g tanya org apa maksud..suruh g sekolah belajar rajin2 tak nak..tu le makan dedak banyak sgt sampai sel otak tak berhubung...

Anonymous said...

Abaikan komen anon 02:00 AM dan maafkan atas kebodohan nya....

Anonymous said...

MELAYU SAMA MELAYU GADUH....CINA DAP DAPAT LADANG BABI..

Anonymous said...

ex-pm ex-kerala tu sejak seminggu dua ni takde kabor berita baik dlm blog atau dimana2, sihat lagi ke dia? atau tengah meng'ULAR' di UK?

ni anak ternakan dedaknya dah mcm tak keruan dlm blog2 mcm anak ayam kehilangan bapak - Bapak Ayam.

ted kentot, tlg check tau !! berkonspirasi dimana pulak dia tu, dibulan dibintang, maklumlah dah nyanyuk, banyak lupa ingatan tu ...

cucu nek tempoyak said...

[DI M'SIA, 1MDB SUCI] Mahkamah S'pura Hari Ini PUTUSKAN bekas pegawai bank Jho Low BERSALAH


Bekas pegawai bank BSI Singapura Yeo Jiawei hari ini didapati bersalah berhubung tuduhan mengganggu saksi berhubung dengan penyiasatan pengubahan wang haram 1MDB di republik itu.
Laporan Bloomberg memetik Hakim Ng Peng Hong berkata Yeo adalah "saksi yang tidak boleh dipercayai dan tidak kredibel” sebelum menjatuhkan hukuman bersalah.
Yeo berdepan dengan hukuman penjara tujuh tahun maksimum. Hukuman akan dijatuhkan esok.
Sepanjang perbicaraan, saksi pendakwaan memberi keterangan bahawa hartawan Malaysia Jho Low adalah pelanggan Yeo dan kedua-dua mereka mempunyai hubungan yang sangat rapat.
Mahkamah juga diberitahu bahawa Low membayar Yeo sekitar S$500,000 setahun bagi perkhidmatannya, termasuk menguruskan beberapa akaun di BSI Singapura yang mempunyai kaitan dengan 1MDB.
Walau bagaimanapun, Yeo mendakwa beliau tidak pernah menerima satu sen pun daripada Low.
Mahkamah Singapura juga akan membicarakan Yeo atas beberapa kesalahan lain tahun depan - semua berkaitan dengan siasatan 1MDB, termasuk penipuan, pengubahan wang haram dan pemalsuan.
Setakat ini, Yeo adalah pegawai bank ketiga BSI yang disabitkan kesalahan berhubung 1MDB.
Yak Yew Chee sedang menjalani hukuman penjara 18 minggu atas tuduhan pemalsuan dan kegagalan untuk mendedahkan transaksi yang mencurigakan. Jumaat lalu, pekerja bawahan Yak, Yvonne Seah mengaku bersalah terhadap tuduhan yang sama dan dihukum penjara dua minggu.
Singapura telah mengarahkan BSI untuk menghentikan operasinya pada bulan Mei lalu.
Sebelum ini, pihak berkuasa Singapura juga telah bertindak terhadap UBS Group AG, Standard Chartered dan Falcon Private Bank atas dakwaan yang dikaitkan dengan 1MDB. - MK
celahgelegar at 10:46 PM

Anonymous said...

yang aku nampak sel otak tak berhubung banyak jadi macai fuckatan.... udah la kurang membaca, komen pun ikut sedap kepala lutut mereka je. Termasuk la anon 1:02am

Anonymous said...

kesian ted kentut, hari-hari promote blog tak laku celah kangkang kat sini

Anonymous said...

Atuk lanun tengah pikir ...nak selesaikan isu air nih...mungkin TNB dan SPAN akan diperdajjalkan...kita tunggu je...

ted manoff said...

Bongok..Bkn aku lah....πŸ‘πŸ‘

Anonymous said...

ooo... bukan ko... mungkin setan ko tu kot...

Anonymous said...

Bekas pegawai bank jho low bersalah, habis tu apa kaitan dgn Malaysia?

Anonymous said...

Jamal = najib = dua2 bebal

Anonymous said...

Mungkin ada kaitan dengan bapak kau kot?? Kahkahkah

Anonymous said...

Tak... apa kena mengena dgn Pm Najib....jho low tu lantaklah...sendiri buat sendiri tanggung.. So ada tak hakim.Singapore tu sebut Najib yamg suruh..pegawai bank tu..salah guna kuasa...lg nak salahkan orang lain.tak fahamlah

Anonymous said...

apa yang lawak sampai berdekah sorang diri tu ntah..

Anonymous said...

Kumpulan baru untuk maharajalawak mega 2017 'JAMALTUALAJAMBAN'

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates