December 1, 2016

36 Isu DS @Zahid_Hamidi Rasmi Kuil India Dimainkan Kembali Di #PAU2016



Pembangkang dan ProTun amat berminat mengulang-ulang cerita fitnah di media-media sosial. Ini termasuklah gambar dan video di atas yang kononnya, Timbalan Perdana Menteri, DS Ahmad Zahid Hamidi jatuh murtad apabila merasmikan sebuah kuil Hindu. Sebenarnya CTS tidak berminat untuk mengulas isu gambar dan video berkenaan di atas. 

Ini disebabkan pertama, ianya merupakan isu lama bertarikh 21/07/2016 yang dimainkan kembali dan dan minion-minion pembangkang suka mengulang-ulang sesuatu fitnah rekacipta. Kedua, Timbalan Perdana Menteri mempunyai barisan cytro yang cukup dan berwibawa untuk menjawab isu berkenaan dirinya. Tidak perlu CTS terhegeh-hegeh ke hadapan mempertahankannya.

Cumanya, apabila dua tiga 'group whatsapp' yang memainkan kembali video berkenaan dan CTS tidak mempunyai masa untuk menjawab satu persatu, maka adalah menjadi tanggungjawab sosial CTS untuk memberi penerangan yang sewajarnya dengan membuat posting ini. Keduanya, posting ini sebagai arkib apabila minion-minion pembangkang mengulang kembali isu ini pada masa depan.

Sebenarnya, Timbalan Perdana Menteri merasmikan tapak sebuah kilang dan bukannya kuil Hindu. DS Zahid telah merasmikan majlis pecah tanah projek kilang minyak pelincir Hyrax Oil Sdn Bhd di Daerah Gampaha, kira-kira 25 minit perjalanan darat dari Colombo. Cytro pembangkang buat fitnah masukkan suara Tok Sami Hindu yang sedang berdoa dan kononnya rasmikan kuil Hindu. Di bawah adalah video penuh berita mengenai pembukaan kilang berkenaan yang disiarkan oleh TV1:


Ini pula adalah berita-berita mengenai pembukaan kilang berkenaan:



Untuk pengikut-pengikut pembangkang yang buta hati, permintaan CTS hanya satu, buatlah penyelidikan sedikit sebelum menyebarkan fitnah. Bukan susahpun hendak menggunakan fungsi "Google" di internet.

36 comments:

Anonymous said...

Tanggongjawab sosial menjelaskan najib,jho lo, riza aziz dan 2 arab abu dhabi merompak wang pelaboran 1mdb tak ade?...main wayang plak..he3

Anonymous said...

Jahid komedi kata Najib manusia pilihan tuhan..kalo pilihan tuhan bolehlah merompak?

Anonymous said...

Madey ke Tunisia semasa pau2016...pedih telinga dan sakit hati gamaknye...cari ilham arab spring kot..pecah lagi tabung pesaka tok nenek 350k banyak tuh..he3

Anonymous said...

Hearsay angguk2 pagi ini....

Angguk Che Minah angguk.....
Angguk sampai boleh...
Angguk Che Minah angguk sampai letih...

Anonymous said...

Masa demo bersih kata madey lari ke sweden..bila madey balik kata madey ke sudan plak..silap mata..

Anonymous said...

PAU 2016 di pwtc...sape buat pwtc? Najib yg buat supaya perompak2 dan macai2 bebal senang bersidang...he3

Anonymous said...

Angguk Che Minah angguk
Angguk sampai boleh...
Angguk Che Minah angguk..
Angguk angguk sampai letih..

Che Awang angguk Che Minah..
Che Minah angguk Che Awang..
Che Minah Che Awang angguk..
Angguk angguk sampai tersenguk..

Anguk anguk anguk...
Sama sama angguk...
Che Minah tak larat angguk..
Che Awang terus terangguk angguk...

Lagu Joget ditujukan pada macai hearsay anggguk2

Anonymous said...

Ted Kentot mengikuti PAU 2016 dengan penoh minat kot jumpa cacat cela...tersilap kata atau terkentot sekali dua..buat
modal taik dalam blog...maklumla kerja dia buat taik tak ada taik tak ada kerjanya....gumbira lah dia bila dapat taik....

Anonymous said...

Najib mane larat nak buat...yg bela antu raya je yg boleh buat...tuh kuat walaupun dah ganyut...he3

Anonymous said...

Bacalah...malaysia today third force.. tu..nak tahu sangat pasal 1 mdb kan...kat situ ada jawapan..nya...jgn ckp tak faham cakap omputih kot...so jgn recycle cerita 1 mdb dekat sini boleh..Boringlah ...tu semua dah jadi sejarah...klau masih tak puas hati kau tunggu jer Sapina dari Doj ke..dari Switzerland ke atau dari Singapore.. Ok..tunggu jgn tak tunggu tau..kau orang kan tak ada kerja...so tunggu..lah..kitaorang ni banyak kerja..dan urusan utk dunia dan akhirat

Anonymous said...

Najib ade antu raye badak..:shopping 24 juta...he3..najib bilionaire...dia dah kaut..

Anonymous said...

Sejarah?urusan akhirat?1mdb hilang berbilion2...PAC dah sahkan...singapore dah hukum konco perompak cina jho lo...giliran jho lo konco najib akan tiba....ko tahu ke menatang ape sapina?kokok kuatsangat..he3

Anonymous said...

Hearsay...tapi nak saman takut...takut terkantoi..he3..kokok lebih2

Anonymous said...

Takpelah...kau tunggu jerlah..Singapore hukum konco Jho low...biar betul setahu aku.yang kena hukum ciput tu pegawai bank yang salah guna kuasa...ada tak dia sebut Jho low yang suruh dia menipu...aduh tulah..sapina ke..saman ke..lebih kurang kan..tapi aku tgh tunggu ni..bila lah nak sampai..nak tangkap Pm Najib..tgok sekarang macai oink oink ni..tak fitnah tangkap Najib tp tangkap jho low.pula....nampak sangat tak ada bukti... Recycle.. Dah tu terkantoi... Malunya...

Anonymous said...

Penipuan bab ugama lagi besar madhuratnya.

Anonymous said...

Jangan salah tafsir, ITU derma politik

Anonymous said...

Jangan salah tafsir, ITU derma politik

Anonymous said...

Org umno buat pwtc

Anonymous said...

Org umno buat pwtc

Anonymous said...

Dia cuba memusnahkan bukti kemasukan wang haram..diakhir perbicaraan pegawai polis jenayah kolar putih singapura memberi keterangan dimahkamah yg jho lo sedang disiasat...apabila konco didapati bersalah mudahlah keje pendakwa mendakwa jholo..bank BSI jugak telah diarah ditutup kerana memasukkan wang haram 1mdb oleh jho lo..

Anonymous said...

Dulu matdey pelingkup RM 200 billion

Anonymous said...

Ko paham tak kenapa singapore siasat jho lo? Ko tahu tak ape beza siasat gubah wang haram dari rompakan 1mdb dengan siasatan rompakan 1mdb?

Anonymous said...

Berapa ramai ahli secara spiritual masih bersama Umno, soal PPBM
 
KUALA LUMPUR: Bekas ahli Umno Langkawi Anina Saadudin menyoal sama ada Khairy Jamaluddin sedar berapa ramai daripada 3 juta ahli parti itu yang secara spiritual masih bersama Umno.

Beliau yang juga ketua Wanita Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) berkata, kepimpinan Umno kini harus sedar sama ada ahlinya masih mempunyai kepercayaan penuh terhadap kepimpinan parti.

“Khairy perlu memberi fokus membawa kembali semangat Umno dan bukannya bimbang tentang kami (PPBM) atau berapa ramai penyokong kami.

“Terdapat ramai daripada mereka pada perhimpunan (Perhimpunan Agung Umno) itu tetapi adakah kepercayaan mereka masih terhadap Umno seperti sebelum ini. Jika tidak, mereka harus bertanya kepada diri sendiri, mengapa tidak?” soal beliau.

Beliau berkata, Khairy harus berusaha menerapkan kepercayaan dalam parti dan bukannya melancarkan perang politik dengan PPBM melainkan jika parti baru itu mampu menjadi ancaman besar kepada Umno.

“Beliau perlu bertanya mengapa mereka menghadapi ini (masalah). Mengapa ramai ahli Umno tertanya-tanya sama ada mereka harus bersama parti itu,” katanya kepada FMT ketika ditanya mengenai ucapan Khairy hari ini untuk perwakilan Umno.

Anina berkata PPBM bukan sahaja akan bertanding di semua kerusi kuat Umno di kawasan luar bandar tetapi “di semua kawasan yang Umno pertandingkan. Di mana sahaja mereka bertanding, kita akan bertanding,” katanya.

Beliau juga memberitahu FMT mula memakai tudung sejak 29 Nov. Anina menjelaskan ia tidak ada kena mengena dengan permintaan orang bawahan.
“Saya menghormati pendapat rakyat kerana saya tahu mereka suka saya. Tetapi hari ini, saya memakai hijab, bukan kerana sesiapa memaksa saya. Hati saya memberitahu saya untuk berbuat demikian kerana saya kini bersedia untuk fasa baru dalam hidup,” katanya.

Khairy, ketua Pemuda Umno semasa berucap pada Perhimpunan Agung Umno 30 November berkata Umno dan PPBM akan berkempen terhadap penyokong yang sama, dan kesetiaan yang terbahagi adalah membimbangkan.

Oleh itu, beliau menghantar satu mesej yang jelas kepada perwakilan, dalam politik, sebaik sahaja anda berada di luar Umno, akan wujud garisan dan tiada tempat dalam Umno bagi mereka yang secara sembunyi bersimpati dengan PPBM. Ahli Parlimen Rembau itu juga memberi amaran jangan memandang rendah terhadap PPBM.

Khairy juga mendedahkan terdapat berita yang tersebar tentang bagaimana kepimpinan PPBM mengarahkan penyokong mereka dalam Umno mengekalkan kesetiaan dan mengejutkan Umno dengan serangan hendap apabila pilihan raya umum diadakan.

NordinabilaH said...

Kita ini bukan ke negara demoradi nak rasmi kuil ke tok kong ke itu hak mereka itu antara mereka dgn allah yg penting sekarang kita mesti sokong DAP tumbangkan umno itu saja cuba lihat imam madjid al aqsa pun memuji kerajaan LGA pulau pinang diatas keadilannya terhadap bebas beragama tanpa sekatan jadi sama2lah kita sokong kerajaan PPinang dan Pkr diSelangor kerana selangor bukan kebegitu

Anonymous said...

masalahnya puak ko buat fitnah kononnya zahid rasmi kuil. Kalau fitnah tu dapat pahala ke?? Saje la tanya...mana tau, tu fatwa terbaru dari pemikiran ulama peliwat aljuburi pulak

Anonymous said...

menurut penyokong dapig, fitnah tu adalah demokrasi.

Anonymous said...

Ok sah NOrboleh belah ni RBA sbb dia tulis Allah tulis huruf kecik..nampak tak hanya orang kafir..munafik dan fasik saje sanggup tulis nama Allah dgn huruf kecik...orang Islam sejati..tak sanggup rasanya nak tulis nama Allah huruf kecik...SUBHANALLAH akhirnya kita tahu..ada tukang komen di sini mmg syaitan berwajah manusia

Anonymous said...

Borak kosong untuk sedapkan hati sendiri...silalah tapi tolong jgn copy paste kat sini..boringlah nak baca

Anonymous said...

Eh..bengap...aku tak kisahlah...Singapore ke..Switzerland ke..Amerika..nak siasat pasal 1 mdb..tu...yang aku kisah...aku masih boleh hidup dengan aman untuk cari kehidupan yang abadi..sbb tu aku ckp kami ni sibuk.. Urusan dunia lagi urusan akhirat lagi..kau nak tunggu tunggulah..jho low ke..reza ke...aku cuma ada Allah...so cukuplah jadi batu api..kalau kau rasa syer fitnah atok tua tu tak cukup lagi..kau teruskanlah..5..19..tahun akan datang pun aku tak kisah..

Anonymous said...

9.01...

main pale butoo....

Anonymous said...

anugerah tuhan lagi best....

bolih main bontot..main cinadoll sana sini. kol kok kok......

Anonymous said...

geng siti kassim tu, nama saja tinggal Islam, pegangan dah ikut bible

Anonymous said...

nampakkkkk.....dah terserlah nodinbabilah adalah penyokong dap. bermakna penyokong ruu babi.

Anonymous said...

Org dok kata derma politik derma politik, tak reti melayu ke?

Anonymous said...

Sekali saja ko bohong, sampai bila2 pun aku tak percaya dah.

Anonymous said...

Ada aku kesah ko nak percaya ka idak....menghabiskan boreh layan budak ni...moh pegi angguk2 ngan kekawan nu..

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates