December 5, 2016

67 Ini Bukan Kali Pertama Tun Dr Mahathir Hina Rasulullah SAW

Apabila Presiden Parti Cap Bunga Raya, Tun Dr Mahathir menghina Rasulullah SAW dengan mengatakan Rasulullah SAW tiada RM2.6 billion di dalam akaun dan Baginda juga tidak ada akaun 1MDB, ramai yang beristighfar dan terkejut.

Kalau ikut sejarah Tun Dr Mahathir, ini bukan kali pertama beliau menghina Rasulullah SAW. Pada tahun 1997 Tun Dr Mahathir pernah memperlekehkan janggut Rasulullah SAW dengan berkata:

1. Siapa tahu janggut Nabi macam mana?
2. Siapa biasa tengok janggut Nabi, ada gambar?
3. Di zaman tu dia bukan ada Gillette.
4. Pisau cukur pun tiada zaman tu, jadi macam mana nak cukur. Naik unta sana sana sini. Bukan boleh dapat air di padang pasir.

Oleh kerana keceluparan kata-kata Tun Dr Mahathir itulah membuatkan Barisan Nasional (BN) kehilangan kerusi Parlimen Arau dalam Pilihan Raya Kecil (PRK) 1998.

Jadi tidak hairanlah Tun Dr Mahathir apabila berada bersama DAP beliau perlu menunjukkan yang beliau lebih DAP dari DAP sehingga sanggup memperlekehkan Junjungan Besar Rasulullah SAW sendiri.

Tun Dr Mahathir memang seorang Melayu yang mudah lupa. Namun, kami tidak pernah lupa ketika Tun Dr Mahathir menghina Baginda Rasulullah SAW, Imam kami.



67 comments:

Anonymous said...

Dalam keadaan bertambah tertekan, Tun Mahathir kian bertambah kalut.

Ketika pemimpin UMNO bergegas ke tempat perhimpunan umat Islam dalam bersolidariti bersama masyarakat Rohingya , Mahathir pula bersekongkol dengan DAP dalam perhimpunan tahunan DAP.




Bukan sahaja bersekongkol dengan musuh umat Melayu, Mahathir sempat mencuci segala najis dan muntahnya kepada DAP selama berpuluh tahun dengan kenyataan berlawanan dengan apa yang Tun Mahathir sendiri pernah ucapkan sebelum ini.

Kemudian dalam satu temuramah bersama pemberita , Tun Mahathir sempat membuat kenyataan bahawa Nabi tiada wang 2.6 billion dalam akaunnya.

Seolah olah seperti tiada contoh lain , Mahathir persenda Nabi untuk mengenakan Dato Seri Najib.

Kerana jaki dan dengki ahli UMNO melafazkan kesetiaan kepada Uli Amri mereka dengan sikap Wala', maka Tun Mahathir yang gagal menipu ahli UMNO kali kedua seperti mana dia menipu mereka ketika menjatuhkan Abdullah Badawi hatta kata kata persenda dikeluarkan.

Satu ketika dahulu , Mahathir pernah menyatakan bahawa Nabi Muhamad berjanggut dan tidak bercukur kerana dizamannya tiada pisau "gillete".

Akibat dari kata kata itu, ahli UMNO jenuh bertepis bersilat untuk mempertahankannya.

Kini Tun Mahathir mengulangi lagi kenyataan bodoh serta berbaur penghinaan, sekali lagi hanya sebab mahu rakyat membenci Najib.

Tapi diharapkan dengan kenyataan bodoh ini biarlah ahli bunga dan ahli parti Pribumi pula bersilat dan bertepis untuk selamatkannya pula.

Kenyataan Tun Mahathir bahawa Nabi tiada miliki sejumlah 2.6 billion dalam akaun, itu membawa erti Nabi tidak sekaya Najib, mungkin itulah yang cuba di gambarkan oleh Tun Mahathir .

Tapi Tun Mahathir sebagai seorang nyanyok bersiri, terlupa Nabi juga bukan terkaya di negaranya di waktu itu , tidak seperti anak Tun Mahathir yang kaya raya melebihi Dato Seri Najib.

Anak Tun Mahathir seperti Mokhzani pernah menduduki tangga kesembilan dalam senarai individu terkaya di Malaysia.

Bahkan anaknya yang lain seperti Mirzan dan Mukhriz bukan juga orang miskin. Dua orang ini pun berstatus jutawan.

Mereka miliki harta mencecah billion, tentu tidak sama dengan Nabi. Ini kerana nabi tidak sekaya ini.

Kita harus faham perut busuk Tun Mahathir, dia amat marah apabila tidak dapat memulas tangan Najib, kerana Najib tidak datang merangkak kepadanya untuk meminta dana bagi pilihanraya.

Pada lazimnya , dana pilihanraya dipegang oleh Tun Mahathir , dan usahlah tanya dari mana datangnya dana itu.

Tentu sekali datang dari mereka mereka yang Tun Mahathir pelihara sebagai kroninya.

Dan jika Najib datang meminta dana pilihanraya , maka Tun Mahathir akan kepilkan syarat dan kehendak kehendak peribadinya untuk dilayan.

Maka atas sebab DS Najib tidak datang meminta kepadanya, maka itulah sebab datang sifat dengki dan dendamnya kerana tidak berpeluang meletakkan syarat dan mengikat Presiden UMNO.

Amat jijik tingkah laku Tun Mahathir sejak kebelakangan ini. Akibat tekanan waktu dan misi peribadi yang belum berjaya , maka beliau akan buat apa sahaja untuk mencapainya.

Dosa yang akan dibuat oleh Tun Mahathir dibantu oleh mereka yang begitu taksub dan kurang agamanya untuk menasihati.

Tun Mahathir sudah cuba segalanya dari memfitnah, sabotaj ekonomi di luar negara, mengupah media asing dan agensi asing serta mengugut kepala agensi dalam negara untuk akur kepada kehendaknya namun dengan halangan Allah masih belum berjaya.

Apa lagi yang tinggal kepada Tun Mahathir kini hanyalah sisa sisa umur yang tidak lagi di manfaatkannya untuk jalan kebaikan , melainkan masih sibuk dengan urusan dunia dan politik melampaui batas.

Terlalu jelas dengan tindak tanduk Tun Mahathir sangat menunjukkan bukanlah kerana isu 1MDB yang menjadi sebab dia mahu jatuhkan DS Najib, semakin hari semakin jelas ada perkara lain yang menyebabkan ini semua.

Selagi Tun Mahathir tidak mengaku dan bersikap jujur atas sebab dia mahu jatuhkan DS Najib dan UMNO , Insyallah dia tidak akan berjaya.

Tulisan :
Beruang Biru
BB172, Isnin
5 Disember 2016

Anonymous said...

Daripada Abu Hurairah r.a. Bahawasanya Rasulullah SAW bersabda “Jika ada seseorang berkata, ramai orang telah rosak, maka orang yang berkata itu sendiri yang paling rosak di antara mereka” (HR Muslim)

Anonymous said...

Larilah hai kuda tuaku
Larilah ayuh lari
Larilah hai kuda tuaku
Larilah ayuh lari
Gerakkan keretaku
Kawanku telah menunggu
Ayuh lari … uh

Haaaa … …. a … a… a…
Kuda tuaku lari gagah berani
Ayuh lari hai kuda tuaku lari
Haaaa … …. a … a… a…

Kuda tuaku lari gagah berani
Ayuh lari hai kudak tuaku lari
Kuda tuaku lari kencang
Rasa hatiku girang
Kawan kawanku riang... uh

Haaaa … …. a … a… a…
Kuda tuaku lari gagah berani
Ayuh lari hai kuda tuaku lari
Haaaa … …. a … a… a…
Kuda tuaku lari gagah berani
Ayuh lari hai kuda tuaku lari
Kuda tuaku lari kencang
Rasa hatiku girang
Kawan kawanku riang
Ah … ha …

https://www.youtube.com/watch?v=vGRnOsFFTKU

Anonymous said...

Burung kakak tua
Hinggap di jendela
Maddey sudah tua
Alamat nak jadi gila

Lectum lectum...lectum ola la
Lectum lectum. .lectum ola la
Lectum lectum. ..lectum ola laaaaaaaaa

Si tua nyanyuk nak jadi gilaaaaaaaaa..

Anonymous said...

Dajjal kecil ni telah menampakkan wajahnya yg sebenar...bukan saja menghina Nabi Muhamad...dajjal ni juga bersekongkol dgn kafir harbi yg menghina dan mempermainkan Agama Islam dan kalimah Allah....

NordinabilaH said...

Tun tidak menghina Rasulalah SAW cuma pembodek kaki rasuah yg makan duit haram saja yg munuduh begitu agaknya mereka ini pun entah bukan beragama islam ataupun tidak pernah belajar agama islam mungkin barua umno agaknya

Anonymous said...

tu dia... jurus sondol si babi dah keluar...

Anonymous said...

tu dia... jurus sondol si babi nordinabolehblah dah keluar...

Anonymous said...

You are real motger fucker blogger!!

Anonymous said...

Anjing2 makan dedak memang Haram Jadah especially this mother fucker blogger!!!

Anonymous said...

Demi kuasa si tua gila sanggup cakap apa sj.
Ulamak dajjal sdh dtg.
Kalau si dajjal ni cakap msh dlm umno tak tau la apa anak2 babi pakatan akan cakap

Anonymous said...

Cuba kita fikir balik. Berlakunya sesuatu itu biiznillah. Dengan izin Allah. Kenapa Hindu Tua ni hina Nabi saw di luar Umno . Maknanya Allah nak pelihara nama baik Umno. Alhamdulillah.

Anonymous said...

Macai pakatan haramjadah semakin kecewa dan tertekan sebab tu komen hnya dngn maki hamun tanpa isi, nampak sangat macai2 pakatan haramjadah mengelebah dan menggelupur kepanasan...kesian...Hahaha

Anonymous said...

Atok madey ni..kalau nak buat perbandingan jgnlah bandingkan sesuatu atau sesiapa dgn Rasulullah saw...Rasulullah saw..tu manusia terpilih...paling dikasihi Allah...kalau marahkan seseorang tu atau rasa ragu ragu dgn sesuatu bandingkanlah dgn orang lain..ni tak senang2 nak bandingkan dgn RASULULLAH saw..tak ada Gillette lah...tak ada duit 2.6 billion..atok Mahadey lagi elok atok diam...duduk masjid..pergi umrah duduk kat Masjidil Haram...duduk lama2 pun tak apa...orang mcm atok ni..anytime boleh pg...duit dan kesihatan tak ada masalah..kan..entahlah..semoga Allah beri petunjuk dan hidayah pada atok ni...bukan apa saya memang sayangkan atok Mahadey.. Tapi pilu hati ni bila atok ni bersengkongkol dgn Dap...saya tetap sokong Umno..sbb saya ada Dna Umno..so InsyaAllah sampai mati saya tetap sokong Umno..

Anonymous said...

Sedey la di pengakhiran si tua ni jadi talibarot pelingkop bangsa..sudah la anak sendiri pun jadi talibarot gereja...kesiannn

Anonymous said...

DAH HAMPIR KIAMAT. KITA TENGOK BAGAIMANA ORANG TUA DAH PENGHUJUNG NYAWA BEGITU TERTARIK NGAN PENGIKUT DAJAL. ITU BELUM DAJJAL SEBENAR MUNCUL. UNTUK JATUHKAN NAJIB AGAKNYA SANGGUP SEMBAH DAJJAL. UNTUK KUASA SANGGUP BUAT APA SAJE.

Anonymous said...

sepatutnya dipenghujung nyawa hidup aman damai. ini tidak... sanggup kesana kemari diheret olih kafir. astagharirullahhalazim....sedey.....

Cik Minah said...

Korang ni patot masuk ISU SEMASA, Forum CARI.
Di situ, takat sarcasm Tun Mahadir ni, is a NON ISSUE.
Small matter, tak berkudis pun.
Di CARI, mereka mentertawa dan melawakan segala benda.
Kalau golongan Atheist melawak tentang nabi,
korang memang boleh terkencit-kencit.
Takat lawak janggut Nabi atau Nabi takda Rm2.6 billion
macam Najib, takda sapa anggap ini satu penghinaan.
Orang tahu, Tun Det is being sarcastik.
Penghinaan di kalangan Atheist CARI lebih berbisa.
Dari situ kau boleh bezakan, yang mana benar-benar
penghinaan dan yang mana cuma sarcasm

Anonymous said...

Ko kapir ape yg ko boleh rasa..? Org yg beriman takkan sekali2 jadikan NABI MUHAMAD S.A.W sbg bahan lawak.. Takkan jdkan nabi junjungan sbg perbandingan sindiran..

Dari komen ko ni jelas ko ni kapir harbi.. Pejuang lgbt.. Ptut la komen busuk mcm babi

Anonymous said...

You are real babi rba!!

Anonymous said...


Sapa mau caya sama lu matdey , sudah tiga Kali ko membohongi mengatakan Malaysia akan bankrupt
1. Pada thn 2015
2. Mac 2016
3. July 2016

So di sini aku nak bagi satu bintang pada ko matdey
Bintang BP
(Bapa Pembohongan)

Anonymous said...

Babi 8.32 menyalak.. No point..no idea..only menyalak.. Low standard piggy

Anonymous said...

Bangang honkey-donkey Bugis Pirate ada yang kata pebandingan dengan nabi bla bla....

Hoi....penyamun No.1 M01 tak buat perbandingan ke meleleh ayer liur suruh orang taat pada PENYAMUN TEGAR BUGIS sebagaimana Islam menyuruh taati nabi dan khalifah????

Lu orang keldai-bangang si Lanun Bugis spin kata kata Tun pun dah jadi bodoh bukan tahap lembu jer...bodoh bangang tahap TAHI LEMBU....

Teruskan dengan bodoh-bangang nya kamu tuh....

Anonymous said...

Tak payah lah tambah dosa fitnah orang. Dengar sepenuhnya dan kontek ayat. Bukan ambik sekerat aje.

Kalau ambil sekerat aje Al Quran pon boleh disalah tafsir.

Anonymous said...

Jing bangang penyamun mamakdey yg masih gian nak menyamun 22thn masih tak cukup...hahaha

Anonymous said...

Anwar Berahim peliwat pernah ditabalkan sebagai anugerah tuhan oleh isterinya sendiri iaitu nenek jijah. Tapi tak pernah pulak aku dengar atok madey samakan nabi dengan peliwat tu...

Iye la, dulu rasa tak suka sebab takut jawatan kena rampas dengan peliwat, kini kalau peliwat keluar penjara, atok madey la antara orang pertama yang sambut peliwat tu depan penjara... siap peluk cium sekali. Begitu nyanyuk dan HIPOKRITnya orang tua kutuk tu....!!!!!!

Anonymous said...

Oooo.... sarcasm... mungkin dulu atok madey gelar lim kit siang sebagai 'rasis' pun di kira sebagai sarcasm la kan....

Eh, kalau tulis komen dari bintulu sabah tu salah satu sarcam ke atau di kira si pengomen yang bodoh nak mampus???

Hehe... takpe la, kalau geng babi selalunya tak berani nak balas komen balik, sebab peranvai babi pembangang ni hanya pandai sondol je.....

Muahahahahahahahaha

Anonymous said...

Org tak berprinsip mmg sesuai jadi jagoan politik...
Politik tu kan satu pembohongan..cuma rakyat klw terlebih bongok mmg percaya lah..

Anonymous said...

mak babi 8:32 tu fucker..

Anonymous said...

bukan jagoan politik dh ni... layak dipanggil binatang politik..

Anonymous said...

Pemimpin bodek mana yg kata Najib diutus oleh tuhan?

Anonymous said...

Ambik peringatan dari Nabi...fitnah itu lebih terok dari membunuh...takut besar dosanya...

Anonymous said...

ada ke kenyataan pemimpin berkenaan betul-betul sebut 'najib diutus oleh tuhan'??

Anonymous said...

Angguk Che Minah angguk..,..
Angguk sampai boleh...
Angguk che Minah angguk...
Angguk angguk sampai terlondeh...

Che Minah angguk Che Awang...
Che Awang angguk Che Minah..
Che Minah Che Awang angguk...
Angguk angguk sampai tersengguk...

Angguk angguk angguk...
Angguk diteratak..
Angguk bersunguh sungguh..
Nanti dapat upah dedak...

Lagu joget untuk macai hearsay angguk2...

Anonymous said...

Mader: saya tersilap dulu kata DAP resis..
Macai: angguk angguk
Mader: saya tersilap dulu kata Soros penyangak...
Macai: angguk angguk...
Mader: saya tersilap dulu tuduh Anuar liwat..opp memang pun
Macai: angguk angguk
Mader: saya tersilap letak jawatan..elok bagi pada boboi..
Macai: angguk angguk
Mader: duit kita banyak...pakat bedak..berlambak..
Macai: ya..ya..cukur..nikmat rezeki..dedak..

Anonymous said...

Ape perlunye membuat perbandingan dgn Rasullulah saw..manusia terbaik hatta dikalangan para nabi..siape madey dh banyak pahala dikumpul dan dijamin syurga seperti Rasulullah...

Anonymous said...

cik minah ngok ngek... cer jawap. sanggup tak tak mad dey jadi pengikut dajjal atas alasan untuk jatuhkan najib....
kalau diikut cara dia buat sekarang..rasanya sanggup kut.
kalau iman senipis kulit bawang...saya nasihat diri saya dan anda semua agar pertahankan dari dajjal laknatullah. sejebis iman tu mungkin dapat kita kesyurga. jangan diikut kafir...

Anonymous said...

Kamu semua yang kutuk Tun menunujukkan kamu sendiri manusia terkutuk. Rasullulah s.a.w tak pernah ajar kamu kutuk sesama Islam. Kalau kamu benar2 beriman..kalau kamu benar2 sayang Rasullulah s.a.w, kamu tak akan buat benda terkutuk ini, Kamu lebih terkutuk dari orang yang kamu kutuk.

Anonymous said...

siapa madey yang tak boleh dikutuk tu?? Malaikat?? Manusia suci dari sebarang dosa??

Anonymous said...

Rasulallah memberatkan hukum fitnah lebih dari membunuh....
dosa besar fitnah boleh menyebabkan berbunuhan sesama sendiri..

Anonymous said...

nampak sangat macai bangkai 10:10 tu hanya suka perkara hearsay

Cik Minah said...

Dia orang memang BODOH, BANGANG, BAHLOL dan TOLOL.
Apa yang Tun Mahadir cakap pasal NABI (saw),
memang 10000000000000000% BETUL, BENAR dan
TIADA YANG SALAH.
Nabi di angkat sebagai pesuruh ALLAH bukan
kerana rm2.6 billion macam NAJIB .
Kita dimintak mencontohi Nabi yang bersifat
AMANAH. TABLIQ & FITANAH.
Berbanding dengan Najib, duit berbillion masuk
ke dalam akaunnya, macam mana nak anggap NAJIB
PILIHAN ALLAH..............?????
Sebenarnya orang umno bukan je menghina NABI,
mereka juga menghina ALLAH.
ALLAH MAHA MENGETAHU, TAKKAN TAK TAHU SIAPA,
NAJIB.................?????
ALLAH berlum menjalankan perancangannya ke atas
Najib, jadi jangan bermegah-mengah, menganggap
NAJIB PILIHAN ALLAH.
Tunggu dan lihat sahaja.
Sampai masanya, KUN-FAYAKUN!!!!!

Anonymous said...

Kami kutuk Tun..kami marah dia..kami marah sbb kami kesian....lagipun..Tun yang kutuk kami dulu kononnya kami yang taat pada ulil amri ni makan dedak..dedak tu makanan haiwan..so...sapa yang kutuk kami... Kami bukan haiwan.. Kami manusia... Dan kami... Cuma manusia biasa..kami bukan Nabi yang maksum...sbb itu Rasulullah saw..selalu ajar kita agar beristghfar setiap masa...memang kami orang yang beriman tapi kami juga ada harga diridan maruah..tak kan kita nak diamkan jer bila orang kafir dan munafik hina..kutuk..fitnah..pemimpin ulil amri..kami..kami bukan bacul...so jgn senang atau mudah tuduh kami lebih terkutuk...sapa kamu untuk menilai iman dan perbuatan kami...hanya Allah yang boleh menilainya bukan kamu

Anonymous said...

Kalau nak cakap politik pun jangan kaitkan Nabi...nanti dalam ceramah mulalah sikafir harbi guna contoh Nabi dalam ceramah DAP macam baca Al Quran dan hadis dalam ceramah DAP masa bersama PAS dahulu...

Anonymous said...

Cik minah..cer bukti sikit Najib masuk duit 2.6 billion tu dlm akaun dia...duit sapa yer...mana dpt duit tu..yer..kalau ada orang murah hati nak derma demi Islam tak salah kan...dosa besar ke...cik minah rasa duit sebanyak tu..senang ke nak masuk dlm akaun..klau tak ada kelulusan dari BANK NEGARA..dahlah cik minah cukuplah jadi batu api..kalau tak puas hati kau cari zetti Akhtar aziz bekas gabenor bank negara kau tanya dia...ok..dia tu proksi Tun...takpelah Allah tu ada..orang yang cuba nak aniaya orang lain..tetap akan terima hukuman..tunggu jer lah

Anonymous said...

Tun belajar Islam sampai thanawi berapa , sampai Al-Azhar ke , yang memandai nak buat bandingan dg Nabi.
Dia faham ke bab ghanimah DLL.

Anonymous said...

Bacalah kat Malaysia Today blog...THITD FORCE dah sambung cerita balik pasal..hal sebenar sebalik 1 mdb....seronok...woo..

Anonymous said...

demi nak jatuhkan najib...sanggup tak mad dey jadi pengikut dajjal laknatullah. setelah segala usha dan cara gagal. kalau dia sanggup kenerakalah dia selama lamanya.
cik minah ngok ngek cuba tanya tau...

kita yang mana ada iman seciput pun...marilah kita pertahankan. dunia dah hampir kiamat. segalanya jadi tunggang terbalik sekarang ini. kita lihat...padang pasir arab saudi telah dilitupi salji. marilah kita bermuhasabah diri. jangan diikut kafir pengikut dajjal. semoga kita dilindungi dari FITNAH DAJJAL.

Anonymous said...

Dimana? bila? masa? bukti?....
maaf hearsay jer...hehehe

Anonymous said...

Najib Allah izinkan utk jadi pemimpin...macai Allah izinkan utk jadi macai jer..ini baru betul...

Anonymous said...

Hehehe hahaha kokkokkok terasa kok

Anonymous said...

Hehehe..jgn kutok jing1117...dia dah level malaikat...hehehe

Anonymous said...

Pakatan ajar pitnah..kitorang ikut jer anggok2...hehehe

Anonymous said...

Fitnah semakin berleluasa tanpa terkawal...zaman Dajjal adalah zaman fitnah memfitnah...pengikut Dajjal pun makin ramai...tahniah Dajjal dan macai2 nya krn melaksanakan tugas spt yg Allah dah terangkan...

Anonymous said...

Jgn lupa Dajjal pun pandai buat blog tau...hehehe

Anonymous said...

Siapkan barisan UMNO/BN dan PAS menentang barisan pembangkang..
rasanya lebih mudah menentang musuh yang nyata dari PRU 13 banyak musuh dalam selimut...
Orang UMNO/BN akan menangkan calon PAS begitu sebaliknya pertahankan kerusi yang ada...lepas tu baru bincang kongsi kuasa..ALLAHUAKBAR...tentang puak dajjal...
GERAKAN,MCA,MIC dan kompenen lain duduk dalam barisan akan selamat...

Anonymous said...

Jgn lupa Dajjal datang bersama tawaran nya utk kesenangan,kemewahan, penyelamat malaya dr bankrup dan segala macam perkara keduniaan....insaflah sifat2 kedajjalan 99% sudah terserlah...

Cik Minah said...

Arwah Nik Aziz kata: "Nabi Muhamad, masa kecilnya seperti Mat atau Mamat, setaraf budak-budak biasa di kampung-kampung, hanya mulia ketika berumur 40 tahun iaitu setelah menerima kerasulan, malah sambut Maulidur Rasul adalah kerja orang tak sudah."
- jawapan Nik Aziz semasa menyokong Kerajaan Pulau Pinang mengharamkan perarakan Majlis Sambutan Maulidur Rasul.

Adakah Nik Aziz MENGHINA Nab i (saw).....??????

Anonymous said...

nak tanya nik aziz pun tak bolih. dia dah meninggal.

cik minah tanya mad dey jer. dia nak kuasa dan harta kan? nanti dia mintak tak tolong ngan dajjal untuk jatuhkan najib. orang terdesak ni sanggup buat apa saja.....

Anonymous said...

11.36
Bukti macam mana lagi ko nak? Najib punya bukti mana? Surat dari penderma ke? atau penafian dari mulut dia..Bila org bagi money trail tak nak terima. Kalau money trail tu tak betul, kenapa bank2 yang dinamakan dalam money trail tersebut tidak ambil tindakan terhadap sarawak report, DOJ, pihak berkuasa swiss, pihak berkuasa singapore dan WSJ..Ooo lupa..nak saman hari selasa, selasa bila tuan? Ingat, dokumen yang dipegang oleh AG waktu menyatakan najib tidak salah, sama le dengan pe yang WSJ, DOJ dan lain terbitkan adalah konsisten.

Masuk duit RM10 pun ada slip resit. Inikan sampai 2.6b. Mana bukti arahan transfer dari raja arab tu? company aku tt masuk akaun supplier dari China pun kena isi TT Form. Mana bukti dari Najib? air liur je..

Berdasarkan bukti yang nyata, duit 2.6b tu hasil daripada bon yang dikeluarkan di Goldman Sach bank. Sebahagian daripada duit tersebut telah dimasukkan @ dilencongkan ke dalam tanore, pemilik dia tok arab bernama tan kim loong, kawan jho low. Dari akuan tanore tu le duit dipindahkan ke akaun MO1 dan untuk perhatian tuan, duit yang dipulangkan kembali pun masuk ke akaun yang sama. Ini yang saya percaya kecuali saudara dapat buktikan yang duit tu dipindahkan dari akaun raja arab dan masuk kembali ke akaun raja arab tu.

Kenapa saya percaya, kerana:

1. Najib akui duit 2.6b ada dalam akaun dia. Yang saya tak percaya duit tu dari tok arab.

2. Banyak jawapan yang diberikan oleh najib, menteri2 dah sahabat2 saudara yang menyokong pencuri berlain2 versi. Mula cakap tak ada duit 2.6b dlm akaun, bila terdedah, mengaku, mula2 untuk lawan IS, lepas tu sbb Malaysia mengamalkan ASWJ, lepas tu untuk UMNO dan byk versi lagi. So saudara pilih yg mana 1 jawapan untuk buktikan najib tak bersalah?

3. Perbelanjaan yang berjuta2 sekali rosmah g shopping. Dari mana datang duit tu? simpanan ke? berapa puluh ribu, ratus ribu dia menabung sebulan?

4. Najib banyak melarikan diri dari menjawab isu ini. bermula dengan Program Nothing to hide.

5. Kalau tak de salah,kenapa laporan PAC disembunyikan (bawah OSA). kenapa takut rakyat baca laporan tersebut.

6. AG swiss ada minta maklumat melalui MLA. Kenapa AG tolak untuk beri kerjasama kalau tak de benda yang salah (takut campurtangan dalam negara ke?)

7. Kalau tak de salah kenapa org2 yang dinamakan seperti Jho Low, tan kim loong dan lain2 tidak dipanggil untuk memberi keterangan. Kenapa org2 ini masih bebas.

8. Duit SRC yang dipinjam dari KWAP apa cite. Najib cakap tak tahu duit tu masuk dalam akaun dia..hahahhaha...dah pulangkan ke?

9. 1MDB dan SRC. bagi 1MDB, melalui artikel 117, kuasa bawah najib. dia juga pengerusi lembaga penasihat dan bagi SRC dia adalah penasihat ameritus. tak kan tak tahu langsung...ooo dia sign sj..tak baca pun...

10. Pembangunan yang najib sediakan adalah melalui hutang yang melampau2. Pak lah tinggal hutang negara lebih kurang dalam 300b, selama tempoh najib perintah, dan naik sekali ganda kepada 600b. tak campur duit pinjam dari china dan hutang2 1MDB lg..bila nilai tukaran wang jatuh, itu bermakna kita kena bayar lebih lg. Siapa nak bayar? Kerajaan kan? Duit kerajaan dari mana? dari petronas? dari pembayar cukai? Kenapa dalam keadaan hutang dan kos sara hidup yang makin meningkat, dia nak buat macam2. Jalan keretapi le, bangunan pencakar langit le. Kenapa nak tambah beban kepada rakyat? sabar le dulu. yang pasti dia nak lenyapkan legasi Tun M..itu je..yang susah rakyat.

Saya sayang UMNO tapi bukan sayang najib..najib bukan roh UMNO..roh UMNO adalah akar umbi. apa yg UMNO pertahankan sekarang adalah najib..seolah2 tak de najib malaysia ni lenyap dari peta dunia..daripada bersama org2 penakut yang menghalalkan kecurian duit, baik saya berhijrah.

Harap saudara dapat berikan jawapan beserta dengan bukti..kalau air liur je tak de makna pe2..

EX UMNO Jerai

Anonymous said...

"Semasa kecil Rasulullah dibawa berniaga ke Syam,awan melindunginya sepanjang perjalanan sehingga pendita yahudi meminta bapa saudaranya membawa balik Rasulullah takut dibunuh..
Al amin gelaran yg diperolehi semasa sebelum menjadi rasul...
Peristiwa nabi dipilih meletakkan Hajar Aswad ditempatnya...utk mengelak kabilah2 Arab dari menumpahkan darah...
Itu diantara kemulian Rasulullah sebelum menjadi nabi..
Allah sentiasa berselawat keatas Rasulullah.
Ada Cik Minah berselawat keatas Rasulullah ari ni?

Anonymous said...

Daripada Rasulullah SAW bersabda :

" Selepasku nanti akan ada pemimpin, barangsiapa yang masuk (bersama mereka), membantu atas kezaliman mereka & membenarkan penipuan mereka, maka dia bukan ummat aku dan aku bukan daripada kumpulannya dan dia tidak datang ke telagaku (tidak masuk syurga). Dan barangsiapa yang tidak bersama mereka, tidak membantu kezaliman mereka dan tidak membenarkan penipuan mereka, maka dia daripada daripada kalangan aku dan aku dari kalangannya dan dia akan mendatangai telagaku (memasuki telaga).

(riwayat Termizi & Nasaie)

Anonymous said...

Habis menteri luar Arab Saudi tu penipu ke...suka hati kaulah...nak percaya ke tak..hutang..wah Zaman Mahadey dulu.dia buay projek semua cash ke...yerlah..kan waktu tu minyak tengah mahal setong beratus dollar.. So Petronas Mahadey kawal..satu untuk kau...Petronas satu untuk aku.. Mahadey satu untuk Daim..begitulah seterusnya..tapi sekarang Minyak murah..projek kena buat kalau tak kontaktor gulung tikar..ramai pekerja tak bekerja nanti..biar pun berhutang..tapi hutang yang boleh dibayar.. Tak pelah senang cerita kau buat lah solat istikharah minta petunjuk...nak pilih mana..pun aku tak kisah..tapi ingat..klau salah undi.. Esok kat padang Masyhar jawablah yer...

Anonymous said...

Itulah suruh baca Malaysia Today.. Third Force tulis tak nak..tak faham cakp omputih ke..isu tu tulis cerita pasal 1 mdb yng kau runsing sangat mcm atok nenek kau punya herta..so baca lah..kalau dahbaca masih nak kata tak faham memang sah kau tak faham ckp omputih atau memang hati kau tu memng dah hitam gelap

Anonymous said...

Ex umno jerai menyalak mcm la 1mdb tu mak bapak dia yg punya.. Bodoh lahaaaii..

Anonymous said...

3.49...

dedak mad dey dah habis ke???

Anonymous said...

Saje je nak tanya cik minah ngok ngek yang suka sondol macam babi tu....

Nik Ajis cerita pasal Nabi sekian tu, sekian ni ada dia samakan dengan sesiapa yang bernama anu bin anu ke???

Kalau tak faham isu, lebih baik jangan komen... semakin nampak bodoh je nanti... sarcasm la kononnya...

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates