December 29, 2016

35 Hadiah Tahun Baru 2017 Dari DS @AzminAli - Cukai Tanah Pertanian Naik Hampir 200%


Semalam kita dihidangkan dengan drama sinetron dari Ahli Parlimen Pandan yang kononnya Kerajaan Pakatan Harapan Selangor berbesar hati untuk mengadakan Bazar Rakyat Pandan dengan mengadakan gerai percuma. Baca di sini. Hari ini, Rakyat Selangor mendapat satu lagi perkhabaran gembira. 

Cukai tanah pertanian untuk tahun 2017 telah dinaikkan hampir 200%! Cukai tanah pertanian untuk tahun 2017 ialah tanah RM89 dan parit RM18, kesemuanya berjumlah RM107. Berbanding tahun sebelumnya tanah RM33 dan parit RM18 yang membawa jumlah RM51.

Tahniah Rakyat Selangor. Undi Pakatan Harapan cukai negeri naik.

35 comments:

Anonymous said...

Walaupun cukai tanah naik, tapi kami tetap bahagia sbb dapat air percuma yg dihantar terus ke taman perumahan.

Anonymous said...

Zaman umno sakau duit rakyat dah habis. Kini giliran pkr dan Dap pulak sakau.

Anonymous said...

Jamal Dapat Berapa AP?.. Dan Kenapa Jamal Dapat AP?

Selepas Datuk Seri Jamal Yunos menyifatkan tindakan merobohkan hotel miliknya di Sekinchan sebagai sikap pilih kasih kerajaan Selangor, seorang pemimpin DAP menuntut ketua Umno Sungai Besar itu mendedahkan bilangan lesen import (AP) kereta yang diterimanya.

Ahli Parlimen Segambut, Lim Lip Eng semalam mendakwa syarikat kenderaan Jamal diberikan AP, lesen dibekalkan Kementerian Perdagangan dan Perusahaan yang membolehkan kenderaan persendirian dan komersil diimport.

“Apa istimewanya Jamal sehingga mendapat layanan khas daripada kerajaan dalam hal AP?” soal Lim, yang mahu kerajaan menjelaskan pemberian AP kepada Jamal.

Jamal yang aktif menceburi pelbagai jenis perniagaan dipercayai pemilik sebuah syarikat kenderaan di Kuala Lumpur.

Minggu lalu, Sekin Fishermen Village Hotel & Resort miliknya dirobohkan penguatkuasa Majlis Daerah Sabak Bernam (MDSB), selepas dikenakan notis amaran di bawah Undang-undang Kecil Hotel MDSB 2013.

Jamal menuduh Menteri Besar Datuk Seri Azmin Ali berdendam terhadapnya disebabkan “protes tuala” yang dilakukannya di luar Bangunan SUK di Shah Alam bagi menunjukkan rasa tidak puas hati pemotongan bekalan air di Lembah Klang.

Beliau turut dilapor mempersoalkan apa yang didakwanya sikap pilih kasih dalam layanan kerajaan negeri yang memberikan lesen niaga kepada “anak dara”, dipercayai merujuk pengusaha nasi lemak, Siti Hajjar Ahmad yang menerima pujian Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dalam ucapan bajet 2017 Oktober lalu.

Lim berkata Siti Hajjar yang terkenal dengan “Nasi Lemak Anak Dara” itu diberi lesen kerana mematuhi syarat pihak berkuasa.

“Saya ingin ingatkan beliau bahawa resort tersebut adalah sebuah perusahaan tidak sah di sisi undang-undang, di mana Jamal sebagai pemiliknya telah melanggar arahan pihak berkuasa tempatan berkali-kali.

“Berbeza dengan Siti Hajjar yang menerima borang permohonan lesen niaga ketika lawatan menteri besar ke gerainya. Kelulusan diberikan setelah mematuhi syarat-syarat yang dikenakan,” katanya lapor FMT

Anonymous said...


Tanah pertanian kebanyakan dimiliki oleh org Melayu, Pas ada 15 kawasan(asalnya) Dan Umno 12, so Dap walaupun ada 15 dun saja sudah cukup untuk membuat keputusan yg menyusahkan Melayu, Dulu sekali, 5% potongan untuk harga rumah utk bumiputra pun telah dihapuskan oleh Dap. So apa tinggal ,pucheek. Semua habis disamun oleh bangsa lain. Tunggu apa lagi, telingkupkan lah Azmin n the gang.

Anonymous said...

Kira oklah tu kenaikan dibawah RM100 memandai jika dikira dgn pulangan yg diperolehi oleh peladang.Yab Asmin seorang politikus yg berpandangan jauh dimana dia dgn sendiri ya akan mewujudkan daya tahan para peladang.

Anonymous said...

Inilah Sejarah Jamal Pak Tongkol, Dulu Diburu Ahlong Tapi Hasil Bodekan Dari Najib Dan Noh Omar Beliau Bergelar Jutawan
Beliau tiba tiba muncul juara lagak hero dalam menangani bersih anjuran PR? membantu umno berkempen mengambarkan BERSIH itu sangat huduh!! ayam tambatan siapakah ini?Jika di teliti,beliau memang berani,berani kerana benar tak apa..tapi berani kerana salah... memalukan..sebab apa memalukan?


terhutang budi dengan umno..manakan taknya.. dapat projek kerajaan untuk buka Kedai Ikan 1 Malaysia dan juga di beri pinjaman mudah dari TEKUN NATIONAL hasil pembodekan dan kipas mengipas dari menteri pertanian si Noh Omar!!!adakah beliau proksi kerja kerja licik Noh Omar?

Dengan hanya kelulusan hanya SPM dan memulakan kerjaya sebagai budak penghantar surat dengan gaji sekitar RM300,berniaga pasal malam, pernah berniaga burger di Sentul, ditipu ribuan ringgit bahkan hampir muflis,bagaimana dia bangkit semula?

Sebelum tertipu dengan pelelong tapak kedai di depan Rumah Ambiga ni..mari kita selidik latar belakang Dato J nih!!! Wokeh,menurut maklumat dari ejen 007 gua.Dato J ini merupakan pemegang AP yang membolehkannya membuka kedai jualan kereta mewah contohnya kedai keretanya IBM di Ampang yang jika di selidik skandal bagaimana dia dapat AP ni maka marahlah orang orang melayu mendengarnya..lupakan part AP yang rata rata kereta yang di jual tu banyak di jual kepada kaum cina sebab nak untung cepat!!p.s : income tex dan caruman pekerja IBM Automobil dato bayar ker? hehehe
IBM Automobiles Sdn Bh

Berbalik kepada kes Jualan lelong tapak gerai depan rumah Ambiga tadi.. Dato J dengan di temani oleh 3 orang body guardnya membebel bebel memperkatakan bahawa Bersih 1.2 dan 3 yang menuntut 1 pilihanraya yang adil tu salah sebab mengangu peniaga peniaga.menyebabkan peniaga2 ni rugi jutaan ringgit hanya disebabkan 1 hari taqk buka kedai!!!! wahh!!income tax please ....

Menurut dato J,peniaga rugi juta juta woooo.. padahal gua tengok realnya kedai makan habis licin stock makannya..siapa siapa yang pergi bersih hari tu sure tahu hal nih..

 Dato Jamal dan Noh Omar,mesra jer kan?
heheheOkeh,Bagaimana Dato J ni jadi kaya raya? bukan kita dengki or apa apa lah,dulu semasa zaman susah,berniaga aksyik rugi.pinjam ah long sana sini dan akhirnya beliau pernah di buru ah long sebab tak bayar hutang..! sesiapa yang tinggal di ampang mungkin pernah lihat gambarnya terpampang di pokok pokok dan dimana mana tempat akibat WANTED sebab tak leh bayar hutang...!!!

Mengapa perlu bawa pistol? Keselamatan tergugat ker?Nasib beliau baik sebab kebolehannya mengampu,siapa yang dia ampu? heheh Mr Noh Omar lah! siapa lagi.kelebihan inilah yang buatkan dia mula mendapat kepercayaan Tekun National.

Dato J dengan rakus merembat dana TEKUN untuk modal membuka kedai makan yang di beri nama Restoran Sekincan Ikan Bakar.Restoran yang mempunyai banyak cawangan ni adalah kepunyaannya.Siapa tahu nasib pinjaman ni macam mana?adakah senasib dengan NFC? pinjam tapi takbayor?

Bukan itu sahaja.. dia mendapat kepercayaan Najib Razak apabila di sebabkan harga ikan sekarang yang makin mahal..penyelesaian mudah cara Najib beliau membuka KEDAI IKAN 1 MALAYSIA. Stock ikan bersubsidi terus dari nelayan inilah yang digunakan untuk dibekalkan  ke semua cawangan Restoran Sekincan Ikan Bakarnya tu..harga beli yang murah,untung besar!!berapa kos makan ikan bakar kepada pelangan?Sudah tentu sesiapa yang pernah makan di restoran ikan bakarnya tahu betapa mahal harga seekor ikan bakar tu kan?walhal dia dapat ikan harga murah...ceh!

Itulah kebolehan pencacai baru UMNO ini..nampaknya UMNO mula mengunakan tenaganya untuk membalas jasa membantu beliau semasa kesusahan.Inilah masanya Dato J perlu membalas jasa atas bantuan umno.Ikatan ini merupakan skandal baru yang perlu SPRM serang hendap sebab dana untuk peniaga bantuan TEKUN ni bukan sedikit yang di ambilnya.apa kata SPRM terjahhhHH? ada berani??standart la..SPRM buat kerja bila orang buat demo punggung depan pejabat barulah nak buat kan...!

Anonymous said...

Mengapakah umno perlu bantuan orang macam ni? jawabnya sebab mereka amat terdesak!!

Secara logiknya,demo menjaja di depan rumah Ambiga tu bukanlah berniaga untuk untung,sure tak der orang pun,tempat tu bukan tempat orang ramai pon. yang akan beli barang jualan tu sah sah JKK mereka juga yang tolong belikan..kan kan kan?hehehe

Isterinya [Datin Ekin]  pernah bekerja di club vegas? bior betul? kekeke betuk ker tidak cer terjah club Vegas di Kuala Lumpur!! waw.. itu bukan tujuan gua nak kasi dedah semua..gambar2 bukti tu biarlah rahsia..kekeke.

Kini Dato J dah kaya raya maka senanglah wifenya sekarang!dah jadi datin..emm tak cukup dengan wif  cun tercinta..dato J juga sudah  mula mengatal dan mula memiliki anak ikan yang cun melecun!peh!!!masa tu mak datin tengah mengandung ek? dah ada ank kecik dah skarang ni..belakang ada skandal plak dah..beserlah,dah kaya macam tu lah.kang bila terjangkan kata sapa datok J tuh? saya tak kenal lah!!
 
waw!! kalu dapat gambar anak ikan ni dengan bidy guardnya..sure kita leh jumpa gambar body guar dato J yang pakai baju kuning tu kan? wakaka!! bukan susah nak siasat skandal worang nih!! gua malaz nak citer lebih lebih.. juz bagi klue dan korang cari sendiri lah yer.. kehkehkeh!
Restoran Ikan Bakar dan Kedai Ikan 1 Malaysia
Dato Jamal sebagai tekong perniagaan Restoran Ikan Bakar Sekinchan, menurut isterinya Eqien berkata, dia dan suami merancang membuka 30 cawangan sehingga akhir tahun ini dan bakal beroperasi di seluruh negara termasuk Lembah Klang, Melaka, Negeri Sembilan, Johor, Ipoh dan Pulau Pinang serta tiga di Jakarta.
Kompeni Datin Equen Wedding Marketing

"Mengaitkan bidang perniagaan bersama suami, Eqien boleh dikatakan beruntung kerana daripada hampir 25 syarikat dan pelbagai jenis perniagaan diterajui, dia turut memegang beberapa jawatan penting. Namun pengalaman ditengking suami di depan pekerja lain menjadi pengajaran berharga buatnya. "Rasa terkilan juga kerana dimarahi di depan orang ramai hanya kerana berlaku sedikit kesilapan. Namun saya mengambil pendekatan positif dan anggap teguran suami untuk memberi pengajaran, jadi saya terima seadanya." wahh garangnya pemuda umno ni yer.. hehehe

Anonymous said...

Oleh itu, jgnlah bising lg pasal rumah urut, pusat judi & pusat hiburan yg beroperasi di Selangor kerana ianya telah mendapat lesen drp mb/pbt.
Ada faham? Kihkihkih

Anonymous said...

Kesimpulannya drp tulisan yg pjg lebar ni ialah.

Lebih baik kau jadi babi belaan Dap drp jd ayam tambatan umno. Babi panggang kok pun dpt free. Bukan senang nak dapat babi panggang free drp kokokok.

Anonymous said...

5:51 sejak bila kau percaya pd sprm? Bukankah kau yg tuduh sprm bunuh beng hock? Dah percaya pd pembunuh pulak ya?

Anonymous said...

Ramai sungguh barua2 Dap yg pandai berbahasa Melayu,

Tetapi kaum Cina cerdek. tidak ada seorang pun mahu menjadi barua Malayu.

Memang Melayu jahil marakap.

Anonymous said...

Mb otak ciput...mampu antar kuli ke jepun ...hasil lawatan pelaburan baru2 ni...cat pintu gerbang pun sampai hampir 10 jota...citer splash bila nak settle...paya wetland xkena kenaikan cukai tanah ke ?patut pun ramai penerima BR1M dri sgok...orang jdi mb ko pun nak ...nak mengurus pun hancus.

Anonymous said...

Ada dua tiga ekor Rba dlm blog ini yg menyamar jadi Melayu, belaan dap, untuk memusnah kan Melayu, yetapi aku percaya org Melayu tidak akan terpedaya dg dakyah mereka.

Anonymous said...

Patut la aku ada bau babi.....scooh haram.....

Anonymous said...

Dato Jamal baru sorang kau dah kelam kabut....ada ramai lagi akan bangkit...dah lama pembangkang buat samseng kita diam tapi dah tahap melampau tak kan nak biar...nanti kain kok pun kena selak baru terbulu2 nak minta maaf...

Anonymous said...

Blog ni nampaknya dah jadi mcm tempat Melayu barua Dapigs 'screw' Melayu. Itu aje lah kepandaian Melayu, asalkan dapat kepuasan menjatuhkan sesama Melayu ...

Anonymous said...

Kami orang Umno tetap istiqamah dgn perjuangan kami...Allah sentiasa bersama orang yang tahu apa erti kehidupan yang sebenarnya..inilah dunia..mana ada yang sempurna..tapi kami tetap bersyukur kerana Malaysia dipimpin oleh seorang yang Pm yang tahu kesusahan rakyat. Syukur Alhamdulillah biarlah apa mereka nak tuduh dan fitnah..akhirnya diri kita sendiri yang akan Allah tanya..apa yang kita buat ketika hidup kat dunia..so.. Bersedialah..

Anonymous said...

Nak merungut hal lain tak pe, jgn komplen pasal air tak ada sudahlah, kalau sayangkan rumah kediaman anda. Nanti tak pasal pasal tidur dlm khemah

Anonymous said...

Berita Dunia Tv3

Jepun membeli Amarika

Sebuah syarikat gergasi Dari Jepun sedang berunding untuk melabur sebanyak USD50 B (bersamàan RM224 B) di Amarika pada awal tahun depan.

Anonymous said...

tahniah... tahniah...!!

Anonymous said...

tahniah... tahniah...!!

Anonymous said...

tahniah... tahniah...!!

Anonymous said...

Rba tu , menyamar sebagai Melayu, siapa nak tau.

Anonymous said...

tahniah... tahniah...!!

Anonymous said...

tahniah... tahniah...!!

Anonymous said...

Memang sah kalau mengikut kepala hotak pembangang2 macam tu la ceritanya... jepun beli amerika. Obama salah ke atau salah najib tu??

Anonymous said...

Ketua Polis Selangor, Datuk Abdul Samah Mat, berkata Ketua Gerakan Baju Merah, Datuk Seri Jamal Yunos melanggar undang-undang apabila melakukan pemeriksaan dan serbuan tanpa kebenaran kerana ia adalah pencerobohan ke atas sesuatu tempat.

Katanya, Jamal yang juga adalah ketua Umno Sungai Besar, seharusnya menggunakan saluran betul seperti menyerahkan memorandum kepada pihak berkuasa tempatan sesebuah daerah berhubung aktiviti premis perjudian yang wujud di sekitar Selangor.

"Jika pemilik sesebuah premis membuat laporan, Datuk Seri Jamal boleh dikenakan tindakan atas kesalahan berkenaan.

Anonymous said...

SYARIKAT milik Datuk Jamal Yunos, Ketua Umno Sungai Besar didakwa mencuri elektrik milik Tenaga Nasional Berhad, TNB dengan cara mengubahsuai meter tenaga elektrik di premis yang diduduki oleh syarikat itu.

TNB terpaksa menanggung kerugian sebanyak RM82,092.06 akibat kecurian elektrik yang dilakukan oleh syarikat Jamal Jaya Holding Sdn Bhd yang merupakan syarikat milik Datuk Jamal.

Anonymous said...

Pakai jubah serbu kedai mesin, rupa2nya dia pun 2 x 5 meniaga curi letrik. Umno oh umno..

Anonymous said...

Shukor. Bila chukai naik kami dapat merasai nikmat redha dan sabar. Lagi tinggi chukai naik lagi mendalam rasa redha dan sabar kami.

Anonymous said...

Entah ya entah tidak kau ni. Entah-entah kau nak cover amk pkr yg cri letrik tu. Rumah Disneyland curi letrik

Johan said...

Air percuma, kenalah bawa baldi dan beratur panjang.

Anonymous said...

Kalu betul jmal curi da tntu kluo paper..siap dgn bil letrik n gmbo resort curi ltrik

Kihkihkih

Jgn buat org jdi bodoh

Salwah Abdat said...

Cukai naik takpe jangan tahun 2017 ini,, MO1 buat taik lagi dengan mentekedarah wang Negara dan rakyat lagi....!! Kes 1MDB belum selesai lagi ni

Salwah Abdat said...

Melayu sudah di label bonggok dulu,kini dan selama lamanya selagi mana Umno Berkuasa

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates