December 27, 2016

51 Carca Merba Parti Cap Bunga Raya Isu Ketua Srikandi


Kenyataan Setiausaha Agung Parti Cap Bunga Raya semalam yang disiarkan oleh ahli tegar parti dirujuk. Marilah kita bersama-sama mengkaji bagaimana carca merba dan putar belit isu Ketua Srikandi diulas oleh Setiausaha Agung Parti.

Pertama, cuba lihat No. 1, baris ke 3 - "PPBM masih belum menubuhkan sayap Srikandi."

Kedua, cuba lihat No. 3, baris 1 - "MPT akan menubuhkan sayap Srikandi dalam masa terdekat."

Ketiga, cuba lihat No. 4, baris 1 - "Adalah diharapkan ahli-ahli PPBM terutamanya Srikandi dapat bertenang."

Dalam ketiga-tiga kenyataan dalam satu Kenyataan Media amat mengelirukan dan carca merba, "masih belum menubuhkan sayap", "akan menubuhkan sayap" dan adalah diharapkan ahli-ahli PPBM terutama Srikandi" yang mana satu yang betul ni?

Kita faham, parti 'bodoh' (mengikut kata Ainina) ini masih di peringkat tajaan. Pengerusi (Penaja), Presiden (Penaja) dan Timbalan Presiden (Penaja). Setakat ini hanya kenyataan rasmi oleh Setiausaha Agung (Penaja) dan Ketua Penerangan (Penaja) sahaja berhubung isu ini. Selagi belum ada Mesyuarat Agung Parti, semuanya adalah 'syok sendiri'.


51 comments:

Anonymous said...

ted kentot boleh selesaikan isu srikandi PPBM ni.
no hal punya ...
sekali ted kentot lepaskan anginnya Prroottt,
boleh patah seluruh sayap kepak srikandi.

angin kentot ted mmg power punya !!!

Anonymous said...

Pening arrr...

Zaharudin Zaharudin said...

PBPM - P utar B elit P unya M ahathir.

Ted Manoff said...

Manyak butut. Itu Kentot si penchuli identiti boleh kasi bereh

Ted Manoff said...

Manyak butut. Itu Kentot si penchuli identiti boleh kasi bereh

Anonymous said...

Itu pasal dah ckp...siapa yang keluar Umno dan tubuh parti baru..adalah orang Melayu terbodoh di Malaysia..sbb...keluar Umno kerana apa...sbb bodoh..sbb dgar cakap orang bodoh..sbb percaya kata orang bodoh..sbb fitnah orang bodoh..dan sekarang terpinga pinga bodoh..sbb tak tahu sapa yang bodoh dan sapa yang diperbodohkan..kita yang kat luar ni tengok jerlah perangai orang bodoh tu..

Anonymous said...

Zaharudin bodoh..PPBM bukan PBPM. Nak buat lawak bodoh tak jadi. PBPM - Persatuan BARUA Perdana Menteri/Penjilat Bontot Perdana Menteri..kahkahkah

Anonymous said...

Termasuk kau orang bodoh. Kena tipu dengan najib. Najib suruh terjun longkang pun kau terjun. Najib kelentong rakyat malaysia pun kau bodoh taknak bersuara. Kau jadi bodoh harapkan dedak pak arab. Kau ingat belacan mcm kau ni najib nak pandang?

Anonymous said...

Anonok 11:33 am.

Mungkin org UMNO malas nak jawab, sbb mrk ni pada aku adalah beradab sikit, ini aku dari parti lain cakap bagi pihak mrk.

Ko sokong Mahathir skrg dan semasa dia jadi PM tu ko dapat apa?
Bila dah berhenti jadi PM semua cerita rompakan, pencurian, pengsonglapan dia dah keluar.
Satu pun dia tak berani jawab, sbb apa yg org tulis dan cakap semua betul.
Menikus sampai saat ni.
Yg dia sibuk nak menjahanamkan negara pulak, slps habis mengikis wang negara.
Dialah kepala perompak penyamun negara paling agong dlm sejarah Malaysia.

Ko masih tetap sokong dia dan gerombolan lahanat dia DAP+PAN+PKR utk huruharakan negara agar dapat rampas kuasa, kau boleh dapat apa?
Fitnah mainan bibir mcm baca wirid harian.
Ini jenis pemimpin yg kau bangga2kan?

OOi sedarlah diri sikit.
Aku rasa kau pun dah beruban atau dah nak beruban bulu pelir.
Insaflah sikit, sedar2lah masa dan alam yg akan datang.

Mencaci orang terutama PM Najib mmg seronok kan?
Puas rasa hati ..
Tapi puasnya sampai kemana?
Dan boleh bawak kemana?

Kau anjing RBA DAP ke?
Kalau ya, teruskan.
No problem.

Anonymous said...


Aku sokong Mahathir kata, PM Dari parti2 Harapan tak perlu di bincangkan sekarang,
Aku fikir tak perlu bincangkan sampai bila2 pun sebab Mahathir pun tahu Harapan tak akan menang sampai bila2, buang masa saja nak bincang.

Anonymous said...

Tak pun..mana ada Najib suruh terjun..kau fitnah Najib..ke..cukup cukuplah..jadi batu api..Najib klentong ke tipu ke..bila suruh kau orang tunjuk bukti satu bukti pun tak ada..harap cerita Mahadey. Cerita WSJ harap cerita SR..itu bukti uolls..recycle...so sapa yang bodoh..walau kau hina aku belacan..ke apa ke..aku tak harapkan..manusia untuk muliakan aku apa lagi. NAJIB.cukup Hanya Allah.oleh irltu sapa kau untuk menilai aku...

Anonymous said...

Yer ke ada... Persatuan..mcm gitu..anon 11:30 am..ada ke kau nampak kita orang ni jilat bontot Pm...tak ada kan..so kami orang umno..minta Allah jadi saksi yang anon tersebut telah menfitnah dan mengaibkan. Pm Najib dan kami yang setia kepada pemimpin.. Semoga Allah..balas anon 11:30 am yang terang terang..perangai macm iblis suka melaga lagakan manusia...apa kau dapat..tunggu lah..balasan Allah

Zaharudin Zaharudin said...

Ok aku betulkan balik. Jgn mrh2 syg. PPBM = Persatuan Penjilat Bontot Mahathir. Mungkin ini kelihatan lawak cerdik. Ekeke

Anonymous said...

Kau dari parti takde pendirian ke? Kalau dari parti takde pendirian, parti makan keliling, aku pun taknak komen. Buang masa aku jawab. MP pokok sena pun tak boleh terima kepimpinan kau makan keliling. Opportunist. Nak nasihat orang konon, nak cakap pasal adab..pirahh.

Anonymous said...

Jilat bontot maksudnya ampu. Kau jangan jadi baghal. Jgn emosi pulak.

Anonymous said...

12.20 & 11.12 bagi komen bodohkan orang, bila kena panggil bodoh terasa pulak. Pandai pulak ingat tuhan

ted manoff said...

Ok...💤💤💤💤

cucu nek tempoyak said...


CELAH GELEGAR - Mencari Kebenaran yang Sebenar

Tuesday, December 27, 2016
Pembelian Harga Luar Biasa Eagle High Plantation, Kebajikan Peneroka Dipertaruhkan


*KENYATAAN RAFIZI RAMLI*
_26 DISEMBER 2016_

*KEBAJIKAN PENEROKA DIPERTARUHKAN DENGAN PEMBELIAN HARGA LUAR BIASA EAGLE HIGH PLANTATION, LAPORAN POLIS TERHADAP KESEMUA AHLI LEMBAGA PENGARAH FELDA DAN DATO’ SERI NAJIB*

Reaksi rasmi Felda bahawa pembelian 37% pegangan di dalam Eagle High Plantation (pada harga yang diketahui seluruh dunia sebagai tidak masuk akal) tidak akan memberikan apa-apa kesan kepada peneroka, sebenarnya satu gambaran awal bagaimana takutnya kepimpinan kerajaan akan kemarahan rakyat mengenai isu ini.

Saya memilih untuk tidak menghuraikan semuanya hari ini kerana ini musim cuti dan ramai yang tidak menyemak berita. Saya juga tertanya-tanya sama ada masa berita pembelian ini dilaporkan (atau diumumkan) sengaja ditetapkan di akhir tahun untuk mengurangkan kritikan rakyat kerana ramai yang bercuti.

Saya akan memanggil sidang media tergempar di INVOKESpace (bit.ly/directioninvokespace) pada 27 Disember 2016 (Selasa) jam 1 petang untuk mengulas isu ini bersama-sama dengan satu lagi isu besar iaitu pengakuan tidak rasmi Dato’ Seri Najib Tun Razak bahawa kos keseluruhan projek MRT akan melebihi RM100 bilion. Saya sedang mengatur untuk mendapatkan beberapa pimpinan dan aktivis Felda yang lain untuk bersama-sama dalam sidang media tergempar tersebut.

Hakikatnya, apabila pembelian itu dibuat melalui Felda (bukannya FGV seperti yang dicadangkan sebelum ini), kesan dari penggunaan dana Felda yang sudah pun berkurangan untuk urusniaga ini yang mahal ini, sudah tentu akan dirasai terus oleh peneroka Felda di seluruh negara.

Jika kejatuhan harga saham FGV tidak memberi kesan secara langsung kerana kerugian atas kertas tidak dirasai selagi bank tidak mengambil tindakan mahkamah untuk menuntut kembali hutang (jika saham dibeli dengan pembiayaan bank), sebarang ketidaktentuan dalam aliran tunai Felda akan mempunyai kesan terus kepada peneroka.

Bagi peneroka yang masih menjual buah kelapa sawit mereka melalui Felda, mereka mungkin terkesan dari segi tawaran harga atau tempoh bayaran. Bagi peneroka yang menyerahkan kerja-kerja penanaman semula kepada Felda, mereka akan terkesan dari segi kemajuan kerja-kerja penanaman semula pokok kelapa sawit, hutang yang mereka terpaksa tanggung dari penanaman semula itu serta ketepatan bayaran elaun sara hidup sementara menunggu hasil kelapa sawit mereka.

Malah, bagi keseluruhan warga Felda yang masih menetap di tanah perancangan, mereka akan terkesan hatta dari segi barang runcit yang dibekalkan melalui kedai-kedai yang diusahakan oleh Felda.

Saya yakin bahawa pembelian Eagle High Plantation ini adalah kesilapan terbesar pimpinan Umno/Barisan Nasional kerana ia memberi peluang kepada saya masuk ke tanah perancangan Felda untuk menerangkan dengan terperinci pertanggungjawaban Dato’ Seri Najib dalam urusniaga ini. Saya juga yakin tanah perancangan Felda adalah medan tempur saya dan Umno/Barisan Nasional yang terakhir; iaitu satu-satunya institusi Melayu/Islam yang saya belum tumpukan sepenuh tenaga saya untuk diselamatkan dari kerakusan pimpinan yang ada sekarang. Dengan beralihnya sokongan 3% hingga 5% pengundi dari tanah peracangan Felda, akan jatuhlah pentadbiran Dato’ Seri Najib.

Bermula esok, saya akan mula mengupas aspek kewangan dan membuktikan bagaimana pembelian ini akan memudaratkan kebajikan peneroka. Sidang media mengenai Felda ini akan diadakan setiap hari minggu ini dan diikuti dengan satu laporan polis terhadap Dato’ Seri Najib Tun Razak dan kesemua Ahli Lembaga Pengarah Felda pada hari Khamis, 29 Disember 2016 jam 3 petang.


*RAFIZI RAMLI*
*AHLI PARLIMEN PANDAN*
*NAIB PRESIDEN KEADILAN*
celahgelegar at 7:24 AM
Share

No comments:
Post a Comment
Links to this post
Create a Link


Home
View web version
Powered by Blogger.

Anonymous said...

Sejak semalam lagi isu pengguguran Anina Saadudin sebagai Ketua Srikandi PPBM menjadi bualan di mana-mana apabila bekas ahli UMNO Langkawi itu sendiri mendedahkan kedudukan dirinya yang sebenar.

Amatlah malang sebenarnya, sementara sebelum ini isu berkaitan beliau itu hanya menjadi bualan senyap di media-media sosial, sebaliknya kini Anina sendiri membuka mulut dan seolah-olah mahu semua orang menumpu kepadanya.

Lebih menarik dalam jawapan mengenai perasaannya apabila dilucutkan jawatannya itu, Anina sinis menjawab, "Tanya dulu perasaan Muhyiddin Yassin dan Mukhriz Mahathir apabila dilucutkan jawatan oleh UMNO.

"Saya nak tahu jawapan mereka. Lepas itu, saya jawab apa perasaan saya. Dulu saya bela mereka, saya lupa nak tanya apa perasaan mereka. Saya hanya bangun dan bela mereka tanpa berfikir panjang."

Wajarkah seseorang yang berpendidikan tinggi dan pernah bergelar pensyarah sebelum ini, memberi jawapan sebegitu rupa dalam konteks berparti dan berpersatuan?

Terlihat bahawa jawapan Anina terpercik nada ego dan sedikit kurang ajar terhadap pemimpinnya sendiri. Anina harus sedar, beliau hanya dilucutkan jawatan Ketua Srikandi, tetapi masih lagi berjawatan Ahli Pimpinan Tertinggi PPBM.

Walaupun Anina mendakwa perlucutan jawatannya kerana tersebarnya "perbualan seks bodoh" mengenai dirinya, Anina juga harus sedar beliau barangkali turut dilingkari masalah-masalah lain yang tidak disedarinya mungkin telah menyebabkan pimpinan tertinggi PPBM merasakan beliau lebih sesuai sebagai Ahli MPT saja berbanding Ketua Srikandi.

Jawatan Ahli MPT itu sebenarnya sudah cukup tinggi bagi Anina yang semasa dalam UMNO, tidak pernah pun menjadi Ketua Wanita Bahagian, apatah lagi menjawat jawatan lain di peringkat negeri dan pusat. Maka, bersyukur dan berpada-padalah dalam mengangkat diri sendiri.

Apabila Anina memilih untuk berucap dengan mengatakan Najib Razak "kencing ahli UMNO" dan memintanya "segera berubat", beliau seharusnya sedar sama ada mahu konsisten dan tahan cabaran dengan jalan yang dipilih atau sebaliknya.

Sikit-sikit dugaan, cabaran dan halangan adalah perkara biasa selagi dalam hatinya masih tersemat iltizam dan kekuatan untuk bersama-sama dengan majoriti rakyat yang mahu menolak Najib.

Di bawah ini pula adalah kenyataan rasmi PPBM mengenai kedudukan Anina:-

Anonymous said...

ASB YANG MENGECEWAKAN....

Ramai yang nampaknya kecewa dengan pulangan pelaburan ASB bagi tahun ini yang lebih rendah berbanding tahun sebelumnya. Malah, jika dibandingkan dengan tahun-tahun sebelum itu, pulangan 6.75 sen seunit dan bonus 0.50 sen seunit  adalah paling rendah sekali.

Tahun depan bagaimana agaknya?

Dalam kenyataan media kemudian, Pengerusi PNB, Abdul Wahid Omar, walaupun cuba mewajarkan penurunan pulangan itu sebagai masih kompetitif dan mengaitkannya dengan kedudukan ekonomi semasa, kekecewaan jelas terselit di sebalik kata-katanya.

Ia memaksa beliau untuk berjanji akan memberi pulangan yang lebih memuaskan bagi tahun-tahun mendatang melalui perlaksanaan pelan strategik 2017-2022, selain akan memanfaatkan pengalamannya selama 28 tahun dalam sektor korporat dan pentadbiran bagi mencapai matlamat tersebut.

Jika semuanya memuaskan hati, sudah tentu Abdul Wahid tidak melontarkan janji seperti itu?

Sama-sama kita tunggu pulangannya bagi tahun depan pula.

Anonymous said...

Ko ni kerja angkut celah sana bawa mari sini, angkut lah pula yg di sini bawa gi celah sana.

By the way satu kali angkut berapa kilo dapat.

cucu nek tempoyak said...

BR1M - ANTARA RASUAH DAN AUTA MURAH HATI

Tersentak dan tergelujat beberapa menteri UMNO apabila Tun Mahathir Mohamad tampil dengan serangan terbarunya bahawa pemberian BR1M adalah rasuah dan salah.

Berlumba-lumba mereka tampil mempertahankannya kerana BR1M, selain pertandingan tiga penjuru, adalah dua senjata yang tinggal buat UMNO dan BN untuk memenangi pilihanraya akan datang.

Nak harapkan imej dan wibawa Najib....hancur.

Nak bergantung personaliti menteri-menteri....pun hancur.

Nak harapkan 1MDB....juga hancur.

Nak bergantung kepada Felda dan FGV...pun mula hancur.

Tiada apa yang tinggal untuk UMNO dan BN memenangi pilihanraya akan datang, selain mengharapkan perpecahan pembangkang akan berterusan dan berlakunya pertandingan tiga penjuru serta ditambah dengan gula-gula BR1M yang seolah-olah menggambarkan Najib seorang pemimpin yang pemurah lagi baik hati.

Jika pembangkang mula bersatu hati dan BR1M ditolak, makin dekatlah Najib, UMNO dan BN menemui titik penamat di hati rakyat.

Mari kita teliti serta amati ulasan Mohamad Ezam Mohd Nor mengenai BR1M dan kaitannya dengan rasuah sebagaimana yang didakwa oleh Tun Mahathir:-


1. Dakwaan Tun M unsur rasuah dalam BR1M bukan tanpa asas.Hisbah berpandangan ianya  mempunyai asas dan perlu diteliti.

2. Kita maklum rencana asal BR1M datang dari Bank Negara dan pada hemat Hisbah ianya mempunyai merit dari sudut ekonomi dan juga sosial.

3. Semasa di Kementerian Kewangan saya sendiri pernah menyatakan dari sudut Islam pemberian cara ini amat dekat dengan prinsip pemberian zakat dalam islam kerana ada tumpuan kumpulan sasar seperti konsep asnaf.

4. Persoalan rasuah timbul apabila pemimpin politik yang desperado dan terdesak ambil kesempatan dari konsep dan rencana yang baik ini untuk tujuan dan kepentingan politik.

5. Buktinya didalam ucapan penggulungan perhimpunan UMNO baru2 ini Presiden UMNO  umum bahawa pemberian BR1M 3 fasa dan fasa akhir di berikan melalui UMNO bahagian.

cucu nek tempoyak said...

6. Disini wujud elemen rasuah kerana UMNO berkepentingan sbg parti yang mahu meraih undi.memberi wang secara langsung kepada pengundi oleh sebuah parti yang akan sertai pilihanraya boleh menjadikan perbuatan memberi itu kepada perbuatan merasuah.

7. kalau tiada niat mempengaruhi dan merasuah mengapa pemberian melalui UMNO?dari sudut pentadbiran kewangan negara juga salah kerana UMNO adalah sebuah parti bukan sebahagian jentera kerajaan.Sumber dana BR1M adalah dari hasil cukai rakyat kepada kerajaan.cukai dan hasil kerajaan bukan bersumber dari ahli umno sahaja.mengapa UMNO mendapat hak eksklusif membuat pemberian?mengapa parti lain tidak mendapat hak ini?

8. ini lah satu lagi bukti bagaimana dasar baik disalahguna bila pemimpin sudah terdesak dan mahu terus bergayut pada kuasa dengan apa cara sekalipun.(at all cost)

9. Kesimpulannya dakwaan Tun Mahathir ada unsur rasuah didalam BR1M bukan tidak berasas sama sekali.dakwaan itu ada asasnya pada hemat Hisbah.
 
Mohamad Ezam Mohd Nor
Pengerusi Hisbah
27 Disember 2016.


Dalam pada itu, BR1M juga adalah auta licik Najib, UMNO dan BN untuk melakukan silap mata kepada rakyat. BR1M menampakkan seolah-olah sikap pemurah dan memberi, tetapi sebenarnya wang rakyat diambil semula melalui GST lebih lagi daripada yang diberi.

Jika seseorang membelanjakan RM70 sehari atau RM2000 sebulan untuk perbelanjaan keluarga, bayaran bil dan lain-lainnya misalnya, bermakna GST 6 peratus yang perlu dibayar ialah RM120 setiap bulan.

Dalam setahun, ia menjadi RM2000 x 12 bulan  = RM24,000.

Bermakna GST 6 peratus yang dibayar bagi perbelanjaan RM24,000 setahun ialah RM1,440.00.

Jika perbelanjaan harian meningkat kepada RM100 sehari atau RM3000 sebulan, maka GST yang perlu dibayar ialah RM180 setiap bulan.

Jika setahun, ia menjadi RM3000 x 12 bulan = RM36,000. Daripada jumlah itu, cukai GST yang perlu dibayar ialah RM2,160.

Kiranya seseorang itu menerima BR1M sebanyak RM1200 setahun, tanpa sedar apa yang kerajaan beri sebenarnya amat kurang berbanding  cukai yang rakyat bayar kepada kerajaan.

Lihat, BR1M nampak seperti memberi dan murah hati, namun sebenarnya wang kita diambil lebih daripada itu. Licik dan auta kan!!

Tanpa BR1M dan GST, rakyat Malaysia jauh lebih bahagia kehidupan mereka. (SH 27/12/2016).
Shahbudin Husin at 14:12

Anonymous said...

Masa madey dolu rakyat hidup aman bahagia...senang lenang...kaya raya...sehingga rakyat sanggup menabung utk keroni hingga 2036 utk ipp dan konsesi tol...ada yg telah menabung bagi genarasi kedua dan ketiga...sungguh mulia hati madey...sukar dicari ganti...mungkin boboi boleh meneruskannye...bapa borek anak rintik.

Anonymous said...

Muahaha...
Muahaha..
Muahaha...

Budak sedang beratur nak masuk penjara kes fitnah . Kau masih percaya cakap dia?

Percaya... Jgn tak percaya.

cucu nek tempoyak said...

Takziah, penyanyi kesukaan rizal iaitu geoge MAIKEL yg juga seorang GAY mati kelmarin, rip

Anonymous said...

Ted Manoff a.k.a. pembina tamadun a.k.a. peramal kematian (sendiri declare)

..alahai ted..hang sembang deras..ilmu kasyaf..sheikh murshid la..tapi hang komen tak sekolah..hang lama sangat terendam dlm tong ikan kut??..itu yg benak sakan tu..

p/s: hang..kasyaf...jauhhh..tapi hang..buluh kasap tu betul kikiki

Anonymous said...

Bukan semua yg ko belanja Rm70 sehari tu kena GST. Petrol,beras,ikan dan keperluan dapur semuanya tak kena GST. Aku agak paling banyak ko belanja yg kena GST ialah sekitar Rm10 sahaja. Bersamaan 60 sent GST sehari atau Rm219 setahun.
Bermakna ko masih lagi BN untung Rm981.

Anonymous said...

Pembetulan:
BN sepatutnya tak ada di situ

Anonymous said...

Yalah, "semua" org tau, "jilat bontot" tu ampu. Tu la mksd aku kt atas tu. Ada ko nampak kitorg ampu PM? Bangang. Dulu lg aku dh ckp, doa bg mati je Tun M tu. Ada dia skrg menghuru-harakan keadaan. Bukti x bg, ckp berbelit2. Mula dulu aku nk percaya, tp dia x bg bukti.

Anonymous said...

Tdo, ted. Bgn tahajjud jgn lupa doa mati utk Tun M.

cucu nek tempoyak said...

Bodoo punya anon,kau nk jadi bodoo biar sorang, jgn ajak org lain jadi bodoo,

Anonymous said...

Hbis klau tak bodoh nak panggil apa.. Pandai bijak...klau pandai atau bijak..tak terhegeh hegeh minta kerusi...kat Pkr kat Pan atau Pas...kan..kalau pandai atau bijak...tak kena sepak... Padahal Srikandi konon..dalam Quran pun ada ada ckp..orang kafir.. Munafik.. Adalah orang bodoh.. so tak salah gelar orang bodoh klau memang dah bodoh...anon 12:56 pm

Anonymous said...

Asb..ke..asn..ke kami redha..dah itu jer rezeki kami..Bukan mcm sotun kutuk TH...last2. Duit berkepuk dlm tu..janji kami tak fitnah dan tak mengeluh malah syukur Alhamdulillah.. Lagi pun Asb atau Asn bukan duit bulanan kami cuma duit tabungan..so apa kisah..

Anonymous said...

Kau tu yang bodoh cucu nek tempoyak..yang menyondol datang blog kami penyokong Bn dan Umno buat apa..pergilah blog seangkatan dgn kau..otak yang kena screw tu...so sapa yang bodoh dan tak ada harga diri sebenarnya...

cucu nek tempoyak said...

Redha lah sangat, macai mmg selalu kena redha,kikikikikikikiki

Anonymous said...

Apalah bodoh sangat cucu dajal ni, org redha pun dia dengki dan sakit hati. Biasanya org bising mcm dia ni cakap je pong pang... Habuk pun tarak.

Anonymous said...

Cucu nek tempoyak ni tak reti kira. Masa sekolah dulu dia selalu ponting kelas.

cucu nek tempoyak said...

🎵🎵Bersatu kita bersatu🎤🎵taat setia berganding bahu🎶

Anonymous said...

Pakatan Sial Haramjadah buka kaunter utk orang ramai buat semakan BRIM

Sebelum tu penasihat mereka tuduh pemberian BRIM satu rasuah.

Pemimpin bongok
Pengikut bangang

cucu nek tempoyak said...

Maaf, sekadar bertanya duit brim ada cop bn ke? Ada cop gambar pm najib ke?

Anonymous said...

yahudi, kafir dan para munafik adalah pengikut dajjal. jangan diheran orang macam ni. berdoa jer kita dari terkena fitnah dajjal laknatullah.

Anonymous said...

cucu yang paling bangang. sama ngan atok pelupa yang super bangang.

Anonymous said...

Datuk kpd najib & hishamuddin pengasas genting

Anonymous said...

Cucu dajal bodoh bajang sial anak haram nak mampus

Mahathir kata duit BRIM tu rasuah
Rasuah tu haram
Yg pakatan haramjadah pi buka kaunter utk semak duit haram apahal?

Bukan soal duit tu ada cop BN atau lambang jubor ke?

Tak paham lagi cucu dajal sial?

Anonymous said...

Ambik duit brim, jangan undi umno. Makan gaji kerajaan, jangan undi umno. Pegang jawatan tinggi, sebarkan korupsi umno. Itu saja cara nak matikan umno. 2008 paklah kalah teruk. 2013 najib lagi teruk dari paklah. Biar mampus sikit demi sikit. Hahahaha

Anonymous said...

Ambiklah duit brim yg haram tu. Duit brim yg halal ada gambar jubor mak kau.

Anonymous said...

PRU14 dah nak datang tak lama lagi.
Tak sabar rasanya ...

Apalah agaknya nasib PPBM ye?
Mungkinkah berkubur tanpa nisan?
Biar Mamak Kutty tu sedar diri sikit.

Kerajaan BN bagi BR1M dia kata rasuah.
Dan rasuah itu haram.
Yg aku tahu dari BR1M 1.0 lagi org Pakatan yg paling depan beratur.
Siap ngaku itu duit rakyat.
Skrg semua parti pembangkang termasuk PPBM tawar diri bantu kemaskini butir2 peribadi utk mohon BR1M.
samada dorang ni mmg kaki rasuah tegar, atau
dorang semua buta huruf, buta, bisu, pekak.

Atau Mamak Kutty dengki irihati tengok Kerajaan bawah Najib bagi BR1M?
22 THN MEMERINTAH DGN KUKU BESI 1 SEN PUN DIA TAK TLG RAKYAT YG MEMERLUKAN.
DIA HANYA BAGI BESAR PUNYA BR1M PADA KRONI2 DIA.
SAMPAI KRONI2 YG DAH MMG JUTAWAN JADI BILIONAR.

Rakyat dia biar terkontang kanteng menabung utk bayar kroni berpuloh-puloh thn.
Yg ketara, tol, tarif letrik dll.

Anonymous said...

ZAMAN SEKARANG...BUDAK KERJA KILANG BOLIH BELI KETA. ZAMAN MADEY NAK BELI KAPCAI PUN SAKIT. APA MAKNANYA....

Anonymous said...

Dulu...kita naik kereta ok jer..sekarang jalan sikit jer tol jalan sikit jer tol...tu..kalau orang berkira sangat...lah kan..sbb tu tak nak kena tol mudah naik keretapi tak pun kapalterbang..sure tak ada tol..sekarang bnyak syarikat penerbangan tambang murah kan..redah jer..kan

Anonymous said...

Parti cap bunga macam biskut meri, expiry date 2018

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates