December 31, 2016

71 @AzminAli Ada Sehingga 13 Januari Untuk Minta @JAISelangor Haramkan BR1M



Sehubungan dengan fatwa yang dikeluarkan oleh Mursyidul Am Parti Cap Bunga Raya bahawa BR1M adalah rasuah, Menteri Besar Selangor, DS Mohamed Azmin Ali bersetuju bahawa program BR1M adalah satu bentuk sogokan. Nasib Menteri Besar Selangor adalah baik. Ini berikutan tindakan Kerajaan untuk melanjutkan tempoh pendaftaran dan kemaskini maklumat BR1M kepa 13 Januari depan. 

Menteri Besar Selangor mempunyai masa untuk meminta Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) untuk mengeluarkan fatwa dan mengezetkan pengharaman BR1M sesuai dengan fatwa Mursyidul Am Parti Cap Bunga Raya yang dipersetujuinya. Azmin Ali juga boleh segera melaporkan kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) agar tindakan dapat diambil ke atas Kerajaan Pusat dan semua nama-nama penerima BR1M di negeri Selangor dapat dikeluarkan.

Bayangkan berapa banyak Kerajaan Pusat boleh berjimat dengan tindakan Menteri Besar Selangor ini. Ini kerana negeri penerima terbesar BR1M sepanjang 3 tahun ini adalah Selangor. Jumlah penerima BR1M di Selangor adalah paling ramai dalam negara sejak tahun 2014, iaitu seramai 987,757, 1,066,359 pada tahun 2015 dan 1,017,403 pada tahun 2016.

71 comments:

Anonymous said...

Lanjutkan kemaskini sebab tak ada duit nak bagi pemalas2 dalam umno. Kutip gst puluh billion, tak tau pegi mana. Hilang bayar hutang.

Anonymous said...

Madey ni dah pegi HAJI ke belum?

Kalau songlap wang negara, pakai buat naik haji mcmana pulak hukumnya?

Anonymous said...

Dengar duit gst yg dikutip tu dorang sorok kat dlm akaun DEIG. Betul ke?

Anonymous said...

10bilion tu umno da tolog BELI kan mesin kuda utk krajaan PKR supaya RAKYAT SLANGOR berjudi nasib..

Kalau ada ONG bole kayer rayer cm ADAM ampng...

Kihkihkih

Anonymous said...

Tak perlu masuk umno, tak perlu undi umno. Ambik duit brim, ludah muka najib. Doa dia mati cepat.

Anonymous said...

Macam najib & rosmah. Curi, songlap, makan % projek, pergi tunai haji. Cilaka

Anonymous said...

Dahhh, AIR LUDAH kit siang n guan eng ko asyik jilat je

wktu dlu 40k org pas doa utk umno berkubur tpi elok jer umno smpai skrg , boleh plak bagi rakyt DUIT BRIM..

heheheh

Anonymous said...

40k org PAS doa UMNO KO, negeri dan stadium yg hampir tenggelam banjir.

Yg nak doakan Najib mati tu rasanya mungkin paling tidak tercekik tulang babi kot ..

Anonymous said...

aku pulak suruh bapak aku ambik duit rm100 dari kerajaan pkr dan dapig, kemudian simbah air kencing kat muka assmin... baru sesuai jadi Mb Jamban...

Anonymous said...

kok kok kok kok kok kok

Anonymous said...

kalau tarak ong, kurang-kurang boleh beli banglo noswimmingpool macam kat penang sane...

Anonymous said...

hutang bapak tiri ko tak bayar ptptn ke???

Anonymous said...

Dh jdi mop-tee la pulak makin biol situa bangka nih...nanti ada pengikut lantik dia jdi ayah dey...saudara ayah pin pama sing...(pak mak asing2)...kok3

REFORMASI Taik Anjing said...

PETALING JAYA: Tan Sri Muhyddin Yassin tidak seharusnya bercuti di Eropah tatkala partinya dalam keadaan kucar-kacir dan menghadapi kemelut dalaman, kata Datuk Seri Khairuddin Abu Hassan.

Bekas naib ketua Umno Bahagian Batu Kawan itu berkata tindakan presiden Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) itu bercuti hanya akan merencatkan gerak kerja ahli dan pemimpin di peringkat akar umbi.

“Semua orang kelam kabut berjuang di peringkat akar umbi, tidak kira hujung tahun atau awal tahun. Tun Dr Mahatahir Mohamad sendiri tidak bercuti.

“Pilihan raya umum (PRU) boleh diadakan pada bila-bila masa, April, Ogos. Segala kemungkinan boleh berlaku. Muhyiddin sepatutnya berada dalam negara, dia presiden parti,” katanya kepada FMT.

Sebelum ini, dilaporkan Muhyddin kini masih berada di Eropah. Sepanjang beliau bercuti, pelbagai kemelut dalaman berlaku dalam PPBM dan antaranya ialah Anina Saadudin tersingkir daripada jawatan ketua sayap wanita parti, Srikandi.


Bahkan, bekas senator Datuk Mohamad Ezam Mohd Nor turut memutuskan untuk keluar PPBM, kurang 3 bulan selepas penyertaannya.

Pada 27 Oktober lalu, Khairuddin turut mengumumkan keluar PPBM berkuat kuasa serta merta dengan alasan untuk memberi tumpuan kepada kes mahkamah yang sedang berlangsung.

Khairuddin berkata PPBM parti yang masih baharu dan sememangnya perlukan perhatian siang dan malam daripada presiden parti.

“Kalau PPBM sudah mantap tidak mengapa, tetapi PPBM baru ditubuhkan. Tindakan Muhyiddin bercuti tidak wajar dan tidak bijak sama sekali.

“Lepas PRU kalau dia hendak bercuti, bercutilah. Tetapi ini masa untuk kita kumpul tenaga, turun habis-habisan. Ini tidak, keluar negara berminggu-minggu,” katanya.

Bagaimanapun, katanya kemelut dalaman yang berlaku dalam PPBM tidak akan merencatkan gerak kerja yang dilakukan parti komponen dalam Pakatan Harapan.

Anonymous said...

7.58..muka tak malu...ramai pkr-kreok mcm perangai dia. htrkan kamu ke myanmar biar kamu tau sikit

Anonymous said...

kau ingat najib ni miskin sangat buat haji pon tak da duit tabong. bodoh lagi biyul kamu ni. hati mu busuk..

Anonymous said...

Kene ikut stail BOBOI BERCUTI..
Dulu boleh jer perintah kedah bior pon BOBOI dudok KL..

Gune macai,wasap,telefon n FB..
zman dhujung jari...
Kihkihkihkih

Anonymous said...

duit kerajaan Selangor RM100 yg utk belanja kat giant setahun sekali tu (beli barang letak dlm almari kaca, boleh tahan setahun) kawan2 aku org kuat cabang ranting pkr sendiri pun banyak tak dapat. org umno/bn usah haraplah. syarat tersembunyi, mesti penyokong PH, ada kad ahli baru kuat sikit, tapi belum jamin dapat.

tapi rasanya suma amk yg kebas habis duit tu setiap thn.

anak aku masuk U, dia mohon bantuan RM1000 tu dah setahun dah jawapan masih dlm proses. ikut peraturan kira2 permohonan dah gagallah tu atau pun duitnya dah masuk kepoket org lain.

rasanya tu pasal amk ramai kayaraya di Selangor.

ted manoff said...

Wahh...lama menghilang tiba2 munculkn diri..siap copypaste lagii..hahaha๐Ÿ‘€๐Ÿ‘€๐Ÿ‘€

Anonymous said...

Aku tgh bayangkan ni bila Boboi jadi PM nanti dia pakai Simulator buat arahan dan tindakan, remote kontrol dari Dubai, Argentina sambil tunggang kuda, London, US. Mcm mana tu ye?

cucu nek tempoyak said...

TAHUN BARU

Oleh: YABhg Tun Dr Mahathir Mohammad
31 Dec 2016

1. Selamat menyambut tahun baru 2017. Dalam bahasa Inggeris mereka berkata Happy New Year.

2. Mungkin orang Melayu hanya ingin berada dalam keadaan selamat sahaja. Mungkin kita tidak mengharapkan tahun baru menjadi tahun yang seronok gembira.

3. Sesungguhnya kita tidak boleh tahu keadaan masa depan kita, walaupun untuk satu tahun sahaja. Tetapi kita boleh teka jika kita mengambil kira tahun-tahun yang lepas dan tahun ini (2016) yang kita lalui. Kita tahu beberapa keadaan yang kita alami tahun yang kita tinggalkan ini tidak akan berubah. Keadaan akan diteruskan. Dan mungkin menjadi lebih buruk.

4. Tetapi sedikit sebanyak kita boleh pengaruhi keadaan jika kita berusaha untuk memperbaikinya. Ingatlah segala yang baik itu datang dari Allah swt dan yang buruk itu datang dari kita. Allah tidak akan memburukkan nasib kita jika ada usaha dari kita untuk memperbaiki diri kita. Janganlah kita terlalu cepat untuk menyalahkan takdir apabila sesuatu yang buruk berlaku kepada kita. Jika kita usaha untuk memperbaiki nasib kita, itu juga takdir.

5. Bukanlah niat saya untuk bersyarah agama pada hari yang mulia ini. Hanya ingin mengingat diri saya dan mungkin pembaca bahawa usaha diperlukan oleh diri saya/kita supaya akan terselamatlah tahun 2017, tahun baru ini, Insyaallah.

6. Sudah menjadi lumrah bahawa pada permulaan tahun kita membuat resolusi berkenaan sesuatu yang baik yang akan kita amalkan pada tahun baru ini. Saya tidak akan beritahu sesiapa apa dianya resolusi saya. Tetapi Insyaallah akan saya cuba amalkan sepanjang 2017.

7. Sekali lagi saya ucapkan kepada semua Selamat Menyambut Tahun Baru 2017.

8. Mudah mudahan Allah akan mencurah rahmat kepada kita rakyat Malaysia.

CHEDET.CC
celahgelegar at 8:22 PM

Anonymous said...

Kita takbaca pun celah gelegar ni..so pandai pulak pengikut nya.copy-paste kat sini sbb kat blog tu mcm tak ada pembaca...dengar sini..kita orang bukan bodoh bukan biol atau tolol..kami diberi Allah..akal..so kami tahu mana pemimpin yang boleh diharap atau pemimpin haprak..so Selamat tahun Baru 2017 utk admin dan pembaca admin..semoga tahun baru ni..memberi keinsafan kepada para penyokong pembangkang.. Jgn dok kena screw jer.
Akhir sekali..semoga Allah lindungi negara kita dari bala atau kesusahan..serta biar pemimpin yang korup Allah..jatuhkan mereka.. Terutama asmin.jamban dan guan end..Ameen

Anonymous said...

Aikkkk cerite 1mdb n doj xde ke che det????

Kihkihkih

Slamat taun baru 2017..
Cari FITNAH yg mncbar n POWER skitttt..

Hehehehe

Anonymous said...

Baik MALAM ni kite ramai2 cari CELAH KELENGKANG bini lagi bagus..
Penutup 2016..

Anonymous said...

Anjing kurap pembangkang dgn muka tak malu kutip duit brim yg dilontarkan oleh najib lepad tu beli tisu sapu punggung kit siang dan madey. Hina sungguh macai pembangkang ni.

Anonymous said...

Celah Gelegar? Blogger pondan telor sebijik yg laboh tu? Blogger syok sendiri. Yg syok sendiri biasanya yg kuat melancap.

Anonymous said...

sejak RPK dedahkan carta organisasi hubungan situa pengkhianat tu dgn soros, claire n-brown SR, bekas PM Britain gordon brown dan lain2 perancang utk musnahkan 1mdb dan gulingkan kerajaan Malaysia, mana ada citer lagi ttg DOJ, 1MDB, SR dan WSJ atau the guardian, suma sunyi menyepi.

skrg situa tu dgn bantuan sotong fiji pkr bercadang nak alihkan isu 1mdb ke felda pulak, pasal dah bermcm tunggang langgang dlm pengurusan felda, seolah-olah pengerusinya mmg nak bagi peluru baru pd situa kutuk tu hentam Najib. mcmlah PM yg uruskan felda.

isu mrt hanya permulaan mcm pembuka selera aje tu ...

Anonymous said...

kok kok kok kok kok kok

Anonymous said...

kok kok kok kok kok

Anonymous said...

FELDA BELI n melabur tanah sawit di indonesia sebesar 4x singapore..

Adakah itu kerja bodoh FELDA???

ada otak pikir..

Kalu zmin n rpiji tntu akn bersetuju jika FELDA melabur dlm prniagaan mesin judi d slngor yg lebih mnguntungkan...

Betul x????

Anonymous said...

blog celah kangkang tu hanya ted kentot je suka pergi tengok dan bawak balik sini. Ye la, blog tak laku... dah tu blooger dia penjilat sejati atok madey, ted kentot teruja bagaimana nak jilat madey selicin-licinnya pulak. Sebelum ni ted kentot jilat lim guan eng sampai feng shui tokong tu pun hilang....

Muahahahahahahahahahahaha

Anonymous said...

atok tiri ko kat pagoh ke yang hilang tu???

Muahahahahahahahaha

Anonymous said...

Apa kata atok madey, tanya ezam... mana kotak-kotak penyelewengan pemimpin BN dulu tu. Mana la tau, boleh dapat tiga empat kotak bukti najib seleweng projek tahun 90-an dulu.

Ni cerita pasal 1mdb, br1m, doj... rakyat tak ambik kisah pun. PRK kat kuala kangsar dengan sungai besar, BN tetap menang bergaya jugak....

Muahahahahahahaha

REFORMASI Taik Anjing said...

Bukan saja kerja bodo tapi dah bebal tahap tenuk, yg dipersoalkn felda byr mahal,sedangkn nilainya dibawah harga pasaran, pi mamposlh sama isa samad tu!

REFORMASI Taik Anjing said...

Tak malu betul ted kentut yang menyamar jadi aku atas ni ☝ ☝ ☝

ted manoff said...

Pungkoq hang...๐Ÿ’ฉ

ted manoff said...

๐Ÿ‡ฆ ๐Ÿ‡ฐ ๐Ÿ‡บ

๐Ÿ‡ฒ ๐Ÿ‡ช ๐Ÿ‡ฒ ๐Ÿ‡ฆ ๐Ÿ‡ณ ๐Ÿ‡ฌ

๐Ÿ‡จ ๐Ÿ‡ฎ ๐Ÿ‡ง ๐Ÿ‡ฆ ๐Ÿ‡ฎ

REFORMASI Taik Anjing said...

KUALA LUMPUR: Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak, berkata unjuran pertumbuhan Malaysia pada kadar 4.3 hingga 4.5 peratus tahun ini, hanya sesuatu yang diimpikan oleh negara maju. Beliau berkata, perubahan besar berlaku di seluruh dunia pada tahun 2016, dengan mata wang pasaran pesat membangun, termasuk Malaysia, tidak terlepas daripada kesan peningkatan nilai dolar Amerika Syarikat. "Anggaran kadar pertumbuhan negara kita sebanyak 4.3 hingga 4.5 peratus tahun ini hanya sesuatu yang diimpikan oleh negara maju di Eropah dan Amerika Utara. "Namun di sini, kerajaan terus meningkatkan komitmen untuk membangunkan masyarakat yang lebih selamat, makmur dan saksama," katanya dalam perutusan Tahun Baharunya hari ini. Najib yang juga Menteri Kewangan berkata, kerajaan berjaya mengekalkan defisit bajet, inflasi dan kadar pengangguran yang rendah, selain membangunkan ekonomi yang berdaya tahan walaupun keadaan dunia yang tidak menentu. "Rakyat Malaysia sewajarnya bangga terhadap pertumbuhan yang kita telah capai," katanya. Beliau berkata, rakyat Malaysia juga perlu bangga atas laporan terkini Dana Kewangan Antarabangsa (IMF) yang memuktamadkan bahawa "Meskipun wujud halangan, prestasi ekonomi Malaysia terus meningkat." IMF memperakui usaha kerajaan dalam melaksanakan dasar kepelbagaian, fleksibiliti dalam kadar tukaran, dan memperkukuh pasaran kewangan. Katany, ia memuji pembaharuan dalam menggalakkan penyertaan pekerja wanita, meningkatkan kualiti pendidikan, meningkatkan produktiviti, melabur dalam infrastruktur serta menggalakkan penyelidikan dan pembangunan. "Penilaian seperti ini adalah bebas dan dilakukan oleh pakar terkemuka dunia," kata Najib sambil menambah ini mencerminkan gambaran sebenar Malaysia. "IMF memuji kita yang membuat 'kemajuan signifikan ke arah merealisasikan status negara berpendapatan tinggi". Inilah realitinya," katanya. Sementara itu, Perdana Menteri berkata kerajaan komited sepenuhnya untuk mengurangkan beban masyarakat dalam menyediakan kehidupan yang baik untuk keluarga mereka. Beliau menegaskan Bajet 2017 memberi perhatian khusus terhadap keperluan Kumpulan isi rumah 40 peratus terbawah (B40) dan Kumpulan 40 peratus pertengahan (M40), dengan mengumumkan pelbagai langkah untuk memastikan tiada yang ketinggalan daripada memiliki rumah mampu milik baharu, pelepasan cukai dan pakej makanan berkhasiat untk beratus ribu pelajar sekolah. "Usaha kerajaan untuk meningkatkan kebajikan rakyat Malaysia ini disandarkan kepada komitmen dalam tadbir urus yang baik," katanya. Najib berterima kasih kepada pelbagai individu dalam perkhidmatan awam yang meningkatkan kecekapan dan memastikan peruntukan kerajaan digunakan dengan sebaik mungkin. "Dalam jangka panjang, pertumbuhan kita mesti berkekalan dan dikongsi secara saksama. "Projek infrastruktur berskala besar yang dilaksanakan di seluruh negara akan membantu kita mencapai matlamat itu," katanya. - BERNAMA

ted manoff said...

๐Ÿ‡ฆ ๐Ÿ‡ฐ ๐Ÿ‡บ

๐Ÿ‡ธ ๐Ÿ‡บ ๐Ÿ‡ฉ ๐Ÿ‡ฆ ๐Ÿ‡ญ

๐Ÿ‡ง ๐Ÿ‡ฎ ๐Ÿ‡ด ๐Ÿ‡ฑ



Original by..

ted manoff ๐Ÿ’ฉ ๐Ÿ’ฉ ๐Ÿ’ฉ

Anonymous said...

Duit Rakyat Selangor berjuta masok ke Giant. Giant China punya. DAP pandai perbodoh Melayu PKR dan Melayu PAN. Minta2 Umno buat perkara sana tapi beli di Mydin. Kaya orang Islam dan Melayu jadi bijak.

Anonymous said...

Duit Rakyat Selangor berjuta masok ke Giant. Giant China punya. DAP pandai perbodoh Melayu PKR dan Melayu PAN. Minta2 Umno buat perkara sana tapi beli di Mydin. Kaya orang Islam dan Melayu jadi bijak.

Ted Manoff said...

Identity aku pon Si Kentot tu samun..

Ted Manoff said...

Bila Ted Manoff tagged the ORi Ted Manoff maka si Kentot pon ikut sama pakai "original". Jiwa jenis ikut ikut bukan Leading.

PPBM - Parti Penjilat Bontot Mahathir. said...

kok kok kok kok kok kok

PPBM - Parti Penjilat Bontot Mahathir. said...

kok kok kok kok kok kok

PPBM - Parti Penjilat Bontot Mahathir. said...

kok kok kok kok kok kok

PPBM - Parti Penjilat Bontot Mahathir. said...

kok kok kok kok kok kok

PPBM - Parti Penjilat Bontot Mahathir. said...

kok kok kok kok kok kok

PPBM - Parti Penjilat Bontot Mahathir. said...

kok kok kok kok kok kok

REFORMASI Taik Anjing said...

Aku sebut ted kentut, ada pula yang terasa ye. Siap bagi icon tahi babi lagi. Hahahaha..

Salwah Abdat said...

Najib dah hilang segala perasaan dalam diri,,muka Sadin macam tak bersalah,,2017 elok sangat dia belah dari jadi PM

Salwah Abdat said...

Ludah bro,, jangan tak buat....!!

Salwah Abdat said...

MO1 siapa ye?? Yang mentekedarah wang rakyat dan Negara???

Anonymous said...

Ted Manoff a.k.a. pembina tamadun a.k.a. peramal kematian (sendiri declare)

Hmmm..bila hang mention pasal jiwa nih.. hang ada jiwa ka?..

p/s: teringin jugak nak tau Pariah punya jiwa

Anonymous said...

pariah tu madey mamak kutty

Anonymous said...

Orang munafik ni pandai2 buat fatwa bagai...klw mati tak perlu nak solat kan jenazah dia tau...
Abdullah bin ubai bapa munafik zaman nabi adalah orang munafik terakhir yg nabi solatkan jenazah nya...

Anonymous said...

Hehehe..ambik air free selangor tapi jgn undi pkr blh tak..hehehe
Pkr yg ajar..hehehe

Anonymous said...

PRU agaknya dah tak sampai setahun..taun ni 2017...projek babi
kerajaan Selangor sempat siap ka...undi pembangkang =undi babi

ted manoff said...

Minyak naiklahhh bongookkk...dok kecoh pasal babi buat apa..babi juga yg salah kesian babi..sekarang nii pesta naiikkn harga barang..teh tarik pun naik 10sen tadi..konsep pm najib sng jerr..bagi rakyat 1 ambil dari rakyat 10..pru14 bye2 umno bn..prOoTt๐Ÿ’จ๐Ÿ’จ๐Ÿ’จ๐Ÿ’จ๐Ÿ’ฆ๐Ÿ’ฅ๐Ÿ’ข

Anonymous said...

Minyak naik?
Padan muka pembangkang
Sbb pembangkang bangga pru13 mereka dpt undi popular melebihi BN. Kau ingat yg sokong najib je terlibat dgn minyak naik harga? Yg benci najib mcm ted kentut pon kena juga.

Bodohlah kau ted kentot.

ted manoff said...

Juboq nepall...dapat rasa denyut nadi rakyat katanya..piirahhhhh

Anonymous said...

ted propa prooot bahalol... aku nak tanya sikit... harga minyak dunia naik ke turun dalam bulan Disember lalu???

Anonymous said...

Ted, kau biasa ke dgn jubor nepal. Setahu aku kau selalu cakap jubor bangla kau lebih suka. Tukar selera tahun baru ke? Hehehe...

Anonymous said...

Patutlah ted kentut suka sgt blog Celah Gelegar. Baru aku tahu, maksud celah gelegar dlm bahasa org kg ted ialah jubor nepal.

PPBM - Parti Penjilat Bontot Mahathir. said...

kok kok kok kok kok kok

Anonymous said...

OTAK MACAI: KOMEN BR1M MACAM SEMUA KAYA, MINYAK NAIK MACAM SEMUA PAPA


MINYAK naik harga hari ini. Nampak macam banyak 20 sen satu liter tapi purata kenaikan bagi sekali isi 23 liter dalam RM 5 – rokok pun dah RM 17 sekotak. Itu sekali isi, dan majoritinya besar orang kita tak isi hari-hari – toksah gebanglah.

2 tahun yang minyak murah ni (kali terakhir minyak pada RM 2.10/liter pada Oktober 2014), tak siapa mengaku kaya pun. Masa itu pun tak siapa yang miskin, kenapa sekarang pulak ada yang akan miskin kerananya, penulis tak faham. Tak sebut lagi pada ketika itu BR1M belum lagi RM 1200 dan gaji minimum belum RM 1000 macam sekarang.

Seperti mana biasa bila berlaku kenaikan, semua macai yang otaknya dah rosak teruk, menyalak di laman-laman sosial seolah-olah ini kali pertama harga minyak pada kadar itu. Ini biasalah. Memetik kata seorang rakan, dia macam rancangan Astro jugaklah, berulang.

Cuba kalau turun tu kang, pandai pulak diam. Ini biasa.

Yang penulis nak sentuh dalam artikel pertama tahun 2017 ni ialah, reaksi minyak naik ini berbeza betul bila macai yang sama bercakap pasal BR1M.

Kalau komen pasal BR1M tu kang, semua pandang lekeh. Konon RM 1,200 ni kecik sangat, satu hari nilainya nak beli ikan pecah perut pun tak lepas – siapa pulak bayar BR1M hari hari, dan sebagainya. Pendek kata macam cerita orang kayalah.

Alih bila minyak naik 20 sen, semua cakap macam orang papa. Sana jatuh miskin, sini kebulur mati tak makan dan sebagainya. Betul ke? Kalau ya mana buktinya? Tapi yang penting, bagaimana bila kerajaan bagi RM 1,200 pandang lekeh, pasaran minyak naik 20 sen/liter, pandang melarat?

Nampak sangat cakap politik, bukan sebab terkesan benar minyak ini naik pun. Hakikatnya, bila minyak naik, hanya minyak saja yang naik, tak lebih dari itu. Propaganda konon minyak naik, harga barang naik ni dah terbukti cerita bohong. Banyak kali dah minyak turun sejak 2008, barang macam itu juga sebab ia jelas takde kena mengena.

Jadi rakyat janganlah termakan sangat, ini semua (gebang gebung pasal minyak naik) hanya cakap politik saja, tak lebih dan tak kurang

Anonymous said...

mengikut teori bodoh sang sotong piji botak tengah - 'harga minyak turun, harga barang pun turun'....

Anonymous said...

mengikut teori bodoh sang sotong piji botak tengah - 'harga minyak turun, harga barang pun turun'.

ted manoff said...

Bn menang rakyat senang...kikikikikiki




Sudahlah... Jgn nk bodokan rakyat lagii...




Kerajaan buatlah apa pun...rakyat dh hilang kepercayaan....





PrOoTt....๐Ÿ‘…๐Ÿ‘…๐Ÿ‘…๐Ÿ‘…๐Ÿ‘…

Anonymous said...

mengikut teori bodoh sang sotong piji botak tengah - 'harga minyak turun, harga barang pun turun'....

REFORMASI Taik Anjing said...

Negeri berkebajikan la sangat tu. Yuran taska naik ada kena mengena dengan kenaikan harga petrol ke? Cikgu taska beri anak murid minum minyak petrol hari-hari?

Persatuan Taman Asuhan Kanak-Kanak (Taska) Negeri Selangor (PTNS) bercadang menaikkan kadar yuran bulanan taska di seluruh negeri ini bermula Januari depan antara RM10 hingga RM50 dengan alasan kenaikan kos operasi yang semakin meningkat.

Pengerusinya, Mahanom Basri mendakwa kenaikan tersebut disebabkan berlaku peningkatan kos operasi termasukan kenaikan tahunan kadar sewa premis, peningkatan harga barangan selain perlu mematuhi peraturan daripada aspek kesihatan dan keselamatan yang ditetapkan agensi kerajaan.

“Setiap pengusaha taska yang berdaftar di negeri ini berusaha mengikuti setiap syarat ditetapkan seperti menjalani kursus pensijilan, syarat ditetapkan bomba, pemasangan kamera litar tertutup (CCTV) dan pelbagai lain,” katanya pada sidang media bagi memberikan penjelasan berhubung kenaikan kadar yuran taska di Shah Alam semalam.

Menurutnya jika kadar yuran lama diteruskan, besar kemungkinan ramai pengusaha taska terpaksa gulung tikar dan sebilangan pusat asuhan pula sukar untuk meningkatkan mutu perkhidmatan mereka akibat kekangan kewangan.

“Malah ada pengusaha taska terpaksa mengambil keputusan menutup taska akibat menanggung kerugian.” tambah Mahanom.

Kata Mahanom lagi, kenaikan yuran berkenaan diterima baik kalangan ibu bapa bagi memastikan taska-taska di negeri ini dapat beroperasi dengan lebih berkualiti sebagai sebuah institusi profesional.

Difahamkan pada masa ini, kadar taska dikenakan oleh ahli PTNS adalah sekitar RM150 hingga RM650 bagi seorang kanak-kanak, bergantung kepada lokasi dan usia kanak-kanak berkenaan.

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates