October 7, 2016

88 Mukhriz Mahathir Semakin Merapu Bila Sertai BERSIH



Teringat kata-kata Mantan Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamed, yang berharap anaknya, Marina Mahathir tidak meletakkan diri terlalu rapat dengan BERSIH 2.0 atau gerakan lain yang antikerajaan kerana ia tidak baik untuk dirinya. Kata Tun Dr Mahathir,
"BERSIH telah dirampas oleh pemimpin pembangkang, saya tidak suka beliau meletakkan dirinya dekat dengan gerakan itu. Beliau tidak pernah katakan ini, tapi BERSIH dan beberapa gerakan lain didakwa ada kaitan dengan lesbian, gay, biseksual dan transgender (LGBT).
Dia tidak pernah kata sokong lelaki kahwin lelaki, perempuan kahwin perempuan dan saya harap dia maksudkannya. Memang beliau seorang aktivis yang menolong ramai orang termasuklah golongan ini, tapi dia perlu jelaskan pendiriannya," - Sumber Sinar Harian.
Kini ludah terhadap BERSIH terpaksa ditelan Tun Dr Mahathir. Bukan sahaja anaknya Marina, malah beliau sendiri turut memberi sokongan kepada BERSIH tahun lepas. Kini anak lelakinya yang diharapnya menjadi Perdana Menteri Malaysia, Mukhriz Mahathir turut menyertai BERSIH, sebuah NGO yang dikatakannya ada kaitan dengan LGBT. Rasanya lebih elok Mukhriz Mahathir menghabiskan masanya melayan anak-anak bermain ikan lumba-lumba di Abu Dhabi.


88 comments:

Anonymous said...

SEJARAH BARU DI JOHOR, PPBM JADIKAN BN TIADA LAGI MAJORITI DUA PERTIGA

Ketika Muhyiddin Yassin serta Mukhriz Mahathir dipecat daripada UMNO dan kemudian Shafie Apdal meninggalkan parti itu beberapa bukan dahulu, perbualan ramai segera tertumpu kepada  nasib Johor, Kedah dan Sabah dalam pilihanraya umum akan datang.

Dipersoalkan apakah melalui tindakan itu,  UMNO dan BN dapat terus mengekalkan kuasanya di ketiga-tiga negeri tersebut?

Setelah beberapa bulan berlalu, dengan wujudnya PPBM serta ramai bekas pemimpin serta ahli UMNO Kedah sudah bertukar angin, negeri itu hampir pasti akan bertukar kerajaan lagi dalam PRU 14 nanti.

Di Sabah, melalui gelombang untuk mengembalikan kuasa kepada parti tempatan yang sedang digerakkan oleh Shafie Apdal bersama beberapa bekas pemimpin PKR dan DAP, tidak mustahil sejarah pemerintahan UMNO akan turut berakhir serta mengulangi sejarah sepertimana Usno, Berjaya dan PBS berkuasa dahulu.

Di Johor pula, walaupun geloranya tidak begitu kelihatan, sedar tak sedar sebenarnya satu sejarah baru telah tercatit melalui wujudnya PPBM yang diketuai oleh Muhyiddin dan dipengerusikan oleh Tun Mahathir Mohamad.

Dalam piliharaya 2013 lalu, daripada 56 kerusi DUN di Johor, 18 daripadanya dimenangi oleh parti-parti pembangkang atas nama Pakatan Rakyat.

Namun, setelah wujudnya PPBM dan Dr Shahruddin Md Salleh, Adun Jorak yang sebelum ini keluar UMNO serta semalam pula dilantik sebagai Setiausaha Agung parti itu, secara automatiknya telah menyebabkan  kerusi pembangkang bertambah kepada 19 jumlahnya.

Dengan BN kehilangan satu kerusi daripada 38 yang dimilikinya sebelum ini dan pembangkang pula bertambah menjadi 19 kerusi, bermakna buat pertama kalinya dalam sejarah Johor menyaksikan UMNO dan BN di negeri itu tiada lagi kuasa majoriti dua pertiga sebagaimana ia berjaya dikekalkan selama ini.

Sejarah ini seharusnya menjadi perangsang dan tonik buat parti-parti pembangkang di Johor untuk meneruskan usaha dan kesepakatan bagi mencipta lebih kegemilangan dalam  pilihanraya umum akan datang.

Melalui 19 kerusi yang sudah ada dalam genggaman, gabungan PPBM bersama Pakatan Harapan hanya perlu menambah minima 10 kerusi lagi  untuk menyaksikan berakhirnya kuasa UMNO dan BN di Johor sebagai kenyataan.

Jika itu dapat diusahakan, Najib Razak dan skandal kewangannya akan turut tercatat dalam sejarah sebagai punca utama hilangnya kuasa UMNO di negeri di mana ia dilahirkan pada 1946 dahulu. (SH 07/10/2016).

Anonymous said...

prooott..

Anonymous said...

Takda hal lah,dr shahrudin tau dia takkan dipilih lg sbg adun,tu pasal cabut,tp ko tak crita lak tamparan besor pd muyidin takda sekor pun jawatankuasa pagoh kuor umno masuk bersatu..not a single cawangan pun tutup ikut dia..klu aku tu lg malu besor..klu jawatankuasa dia pun tak mau ikut dia jgn harap la org lain nak ikut ko..apa lagi nak harap pas julang ko sbg calon pm..berangan tak sudah je la muyidin..

Anonymous said...

Peniaga Nasi Lemak Anak Dara menceritakan pengalamannya ‘berlakon’ ketika dikunjungi Menteri Besar Selangor, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali ke gerai jualannya, Jumaat lalu..
Siti Hajjar Ahmad, 24, berkata tokoh politik itu datang tidak kena pada masa di kala dirinya sibuk di dapur menyiapkan ratusan bungkus nasi lemak yang sudah ditempah.
“Tidak mahu turun [jumpa Azmin] sebenarnya sebab masa itu ada tempahan untuk masjid. Masa itu pun [saya] tidur sejam saja. Beliau datang sekejap tetapi tunggu yang lama.
“Mereka suruh datang ke pejabat Majlis Bandaraya Shah Alam (MBSA) sebab menteri besar hendak turun sana. Saya kata tidak boleh, masa itu banyak tempahan. Masa itu lebih 300 bungkus.
“Masa itu memang duduk di dapur saja. Saya kata tidak boleh, sibuk. Mereka kata sekejap saja, menteri besar hendak jumpa,”
Tambahnya, dia terpaksa menggayakan memberi Azmin bungkusan nasi lemak yang kosong.
Menteri besar berkunjung setelah muncul berita Hajjar mendapat kompaun RM300 daripada MBSA kerana berniaga tanpa lesen.
Pihak berkuasa tempatan itu dilaporkan mengambil tindakan tidak lama selepas Nasi Lemak Anak Dara muncul sensasi di media sosial.

ted manoff said...

Jadilah macaii yg bijakk..dia orang sokong dlm diam..tk perlu kecoh2..hanya org2 bodo saja yg sokong mohd najib sekarang..

Anonymous said...

Yer ke sokong dalam diam.... Diamlah sangat...contoh terbaik sokong dalam diam ialah PRU Sarawak...dan PRK...sg besar dan kuala kangsar....so.pru 14 pun...kita tengok jer sokongan dlm diam....tu...tapi Selangor.yang pasti rakyat tak kan berdiam...Umno dan Bn tak kan berdiam...pasal apa... Isu Air....Syabas kan dah jadi Syarikat Azmin...so....Azmin tahu dia tak boleh jadi. Mb...lepas ni...so...waktu dia berjawatan ni..dia kenakan rakyat kaw kaw.....tak pe...dia susahkan rakyat Allah susahkan dia balik....tunggu... Pas jgn nak buat U turn pulak...kalau ikut kepala hotak Tuan Mann Tuan Ibrahim..dia ni lebih mirip mcm Husam....

Anonymous said...

Ted manof kepala buyoh sial kau. Prooott..macam babi.

Mahathir mamakkutybpukimakbtak akan berjaya..kepala penyamun mahazalim mahafiraun nie memang makhluk terhina, hati busuk waimma bangkai itu yg kau ted manoff celaka puja.

Muhyiddin memang tak da ketokohan, tengok muka, cara pon tahu bebal, bodoh, anak pakjstan + anak keling paria kerala mamakkutty...pieeee daaa

ted manoff said...

Ya..mohd najib saja yg ada ketokohan sebagaii piem..Sebab tuu yg bodo2 jerr sokong dia mcm ko nii..

Anonymous said...

Mat bunga sorang tu sedang berpuisi indah, sblm beramai-ramai terjun kedlm lubang taik ...

Ted Manoff said...

Pret pret

Ted Manoff said...

Churi identiti orang lain tu bodoh ke atau bangang?

Ted Manoff said...

Churi identiti orang lain tu bodoh ke atau bangang?

Anonymous said...

Siape ad "lobang" bole dpt bnglo murah???

Aku tgah byk duit niii..

Anonymous said...

biar kat dia la.
Dia hendak sokong apa-apa pun.
Dia bukan ahli UMNO.
Wahai bahalul.
wahai bengap.
Itu pun nak kena ajar.

ted manoff said...

Lobang kunyit kee...atau lobang juboq jamall lahanat..

Anonymous said...

Yer...dia bukan ahli Umno tapi...dia Melayu... MELAYU yang lupa diri...akibat tamak kuasa sanggup jilat ludah dia balik... Dan yang orang Melayu paling tak boleh terima bila....berpegang erat tangan cina Komunis 13 May..itu yang Melayu tak boleh terima sangat2..kan dah cakap bila berkawan dgn Cina Dap ni...kau tu boleh jatuh murtad....Sbb Cina Dap ni benci Islam...orang Pas baru tersedar... Nasib belum terlambat...tapi Tuan Man Tuan Ibrahim tu...sebijik mcm Husam n Mat Sabu...kalau Umno buat semua salah semua tak betul tapi kalau Pkr k Pas k Dap k bokeh dirundinglsh boleh difikirkan lagi lah...orang Pas akar umbi pun dah muak dan jelak dgn pemimpin tertinggi Pas ni...macm masih ada harumanis lg dalamnya...

ted manoff said...

Pungkoq hang..benarr kee dap benci islam atau nii persepsi yg dimainkn olehh umno utk takut2 org melayu..bila umno dh takde sokongan mulalah main isu perkauman..mohd najib sendirii jual aset negara pada china kominis ko diam pulakk...prOoTt

Anonymous said...

Ted, elok kau masuk Dap, sbb org tua mcm kau kalau jd ahli Dap, dapat diskaun beli babi panggang.

Anonymous said...

Cai fuckatan haram mmg hati hitam berkeladak. Nanti kena jual dgn geng komunis tu baru padan muka. ha ha ha

Anonymous said...

Busyukkknya kentut ted manoff mcm bangkai uwekkkkk

Anonymous said...

melayu macam ted kentod masuk dap memang sememangnya dapat diskaun beli babi panggang.
maju baju merah. kita tunjuk cerita dongeng yang mereka dah lupa. macam ayah dan datok kita buat dahulu. biar mereka cabar kita. satu hari kita tunjukan. anak melayu itu..jawa, banjar, bugis, kampar, mendailing dan yang serumpun. ayohak.....

ted manoff said...

Nii lah metaliti caii umno...tak setuju dituduh sokong dap bagaii..aku pun bkn skg dap sangat tapii sikap umno yg bodo sombong buat rakyat meluat..umno kini semakin kalut dgn skandal..

Anonymous said...

Kau fikir ketika tun m dlm umno tiada scandal dan rasuah...

Anonymous said...

Ha..ah ted toad. Kit siang tu mmg sayang islam ..dia sedang ketawa terbahak2 pd pengikut komunis mcm kau. Kau blm lagi kena halau oleh dap ...keluarga sudah merasa .klau teringin nak merasa 13mei skali lagi kau pangkah la dia. By that time it will be too late.

Anonymous said...

Kau ni salah sorang melayu laknatullah yg jadi pak sanggup kpd komunis utk menjatohkan bangsa dan agama kau. Makan cucuk oleh komunis dan hati sudah hitam mcm limkomunis. Balek la ke pangkal jalan sblm terlambat. Keluarga kau blm kena halau lagi oleh komunis d msia nih.

Anonymous said...

2.14 kau terlebih bijak yer sbb sokong dap yg sayangggg pd org melayu dan islam..kau mmg pandaiii

Anonymous said...

Sama agenda dengan DAP sama barua la.....
Sapa yang kalut Ted babi....pembangkang kot dok kambuih
skandal bau bangkai.....mampuih la hampa ingat rakyat
bodoh macam macai hampa yang mengong tuuu...

ted manoff said...

Bongok..kalau tun ada skandal kenapa tkde pendakwaan..mohd najib boleh buka siasatan dan tun dh cabar mohd najib dakwa beliau jika terbukti beliau amal rasuah..

ted manoff said...

Sedarlah caii..umno kini dh tk releven dlm membela nasib org melayu..perjuangan hanya utk besarkn lagi perut sendiri..skandal mohd najib benar2 beri kesan kepada umno..mohd najib kini bergantung kepda sokong ketua bahagian yg diberi dedaq utk terus berkuasa..Bila lagi ko nk sedar wahaii ryezall...prOoTt

Anonymous said...

Yer ke...kau pasti benar2 pasti Umno sekarang tak relevan...ok lah...biarlah kau saje nak sedapkan hati kau silakan..Aiman Tak Kisah...tapi...ingat...sejahat jahat orang Melayu...mereka tak sanggup nak aniaya orang Melayu lain...itulah Umno yang kau kata tak relevan lagi tu...tapi sebaik baik Pas sanggup mengkafirkan dan mendoakan KO kepada..orang Umno...sekarang sejahat jahat Najib mcm yang kau ckp dia tu lanunlah...perompaklah...Najib tak pernah....nak cakap yang buruk2 tentang Atuk Mahathir...tapi sebaik baik Atuk Mahathir...mcm yang kau ckp...dah berapa kali Atuk tu buat cerita buruk buruk kan Najib...orang yang Allah beri....akal dan mata..dapat lihat tu semua..tapi kalau Allah dah cabut...akal dan mata hatinya..jadilah hati tu hitam sehitam hitamnya...ok si kentut busuk...

Ted Manoff said...

Awat si Kentot ashek2 lobang kunyit dan lobang juboq je. Takkan mewarisi sifat ayah kot?

Ted Manoff said...

Hairan ibni Ajaib. Si Kentot tu ashek2 teringat pungkoq, lubang juboq dan lubang kunyit je..dia ni dua Alam kah?

Anonymous said...

Tgh kegersangan la tu...rosak kaum

Anonymous said...

Bershit telah gagal menipu rakyat..
tiba2 anak mamak kerala ni nk refurbish semula?

Muka anak kerala botak ni pun makin tak berseri.. rupa penjahat yg tamak haloba.

Bapa dia yg ajar dia jadi jahat. Elok2 jd MB Kedah nk buat underground rebel.. MB part time naik FireFly pagi petang.. dia sangka masa depan dia Mahafiraun yg tentukan.. dia lupa Tuhan Maha Kuasa!

Join lah BERSHIt semoga kamu semua terus dilambung kebodohan dan kesesatan!

Ayat2ku said...

Atok Madey Mahataik tu mmg tak maki carut Najib/UMNO seteruk PAS.. zahirnya..

tp Atok Madey Lahanat ini lebih dahsyat dr Israel sbb dia mahu jatuhkan Najib bkn dengan maki carut tapi dengan menjahanamkan negara.. dengan sabotaj.. dengan proksi2 Israel Yahudi sbg pelaksana di luar sana..

supaya.. rakyat akan mengatakan Najib itu betul merosakkan negara.. halnya rosak negara kerana Madey Mahataik Laknatullah ini yg rancang dan lakukan sabotaj.

IPO IMDB di sabotaj teruk.. sedangkan IMDB tidak menggunakan mana2 dana awam.

Seperti Mahataik Laknatullah gunakan semua dana2 awam ketika zaman kezalimannya 22 tahun.. SIAPA BERANI LARANG DIA?

cakap? mau masuk ISA atau kau kena sumbat dalam JAIL mcm Anwar??

skrg kau jilat dubur ANWAR utk jatuhkan Najib pula??

woii maklukh BONGOK yg sokong MADEY TAHIK.. waraskan lah otak kalian.. logik akal apa yg kau org mahu tipu haa??

Berok atas pokok pun kalau boleh bagi sikit akal dia akan ckp bongoknya pencacai2 Madey Mahataik!!

Anonymous said...

Orang bahlol saja yang sokong pembangkang..sbb dah tau nak kalah pun nak sokong..sbb tu macam2 angkara dia orang nak buat..dah tak yakin dgn pru..

Anonymous said...

Hehehe...mimpi inzal apakah ini...hahaha

Anonymous said...

Salah tu ted kentut...
hanya org2 bodo saja yg sokong pakatan hampeh yg dah berkecai,bercantum, bakal berkecai...hahaha

Anonymous said...

Awat ted kentut oiii..
Dah teringin sgt ka lobang kunyit tu..dok ratib lobang kunyit jer ko ni..

Anonymous said...

Bangga sungguh ted kentut jadik tukang jilat lim kominih tu yer...hehehe...oppp lupa
Ted kentut ni anak sedara mat indra kominih tu kan....ooooo patut laaa

Anonymous said...

Releven sangat la Dapig tu...
kahak tuui

cucu nek tempoyak said...

Akhirnya Ketua Polis Negara, Khalid Abu Bakar sedar wujudnya laporan polis yang sengaja dibuat oleh pihak-pihak tertentu yang semata-mata bertujuan untuk kepentingan politik sahaja.

"Kita pun nampak trend itu, buat report itu, buat report ini...

"Kita telah ambil keputusan bahawa jika ada pihak yang didapati sengaja menggunakan polis untuk kepentingan politik mereka, kita akan ambil tindakan di bawah Seksyen 182, Kanun Keseksaan atas dakwaan membuat laporan palsu," katanya lagi.

Pihak polis tentunya lebih arif yang mana satu laporan polis yang dibuat secara main-main dan untuk kepentingan politik pihak tertentu dengan laporan yang betul-betul untuk kepentingan umum jika dilihat kecenderungan yang berlaku kebelakangan ini.

Bagaimanapun, untuk memudahkan pihak polis, sekurang-kurangnya ada dua laporan polis yang boleh dipertikaikan kewajarannya dan perlu diambil tindakan.

- pertama, laporan polis yang dibuat oleh Naib Ketua Pemuda UMNO, Khairul Azwan Harun terhadap "Tiga Tan Sri" yang didakwa berkomplot mahu menjatuhkan Perdana Menteri.

Laporan polis itu kemudian disahkan oleh Khalid sendiri adalah berdasarkan andaian semata-mata.

Dalam erti kata lain, laporan polis yang hanya berdasarkan andaian adalah bersifat politik dan untuk kepentingan tertentu sahaja. Tidak ada fakta dalam andaian, ia boleh jadi hanya berdasarkan mimpi, khayalan, igauan, maklumat tidak sahih atau seumpamanya.

Maknanya, laporan polis itu boleh dianggap main-main dan telah membazirkan sumber polis.

- kedua, laporan polis yang dibuat oleh pemimpin Gerakan Baju Merah, Jamal Md Yunos terhadap Bersih yang didakwanya diresapi IS.

Timbalan Menteri Dalam Negeri, Nur Jazlan Mohamad ada memberi kenyataan sehari selepas itu bahawa laporan polis tersebut tidak perlu disiasat kerana lebih bersifat politik.

Malah Nur Jazlan juga menyebut tiada keperluan untuk pihak polis melayan dakwaan Jamal yang bersifat politik itu.

Maka, dalam waktu terdekat ini, sekurang-kurangnya dua kes tersebut adalah perlu diambil tindakan sewajarnya oleh pihak polis kerana ia disahkan sebagai andaian dan bermotif politik oleh Ketua Polis Negara serta Timbalan Menteri Dalam Negeri yang bertanggungjawab terhadap pasukan polis itu sendiri.

Jika tidak, orang yang sama mungkin akan terus bermain-main dengan laporan polis yang hanya bertujuan untuk main-main serta bagi memenuhi kepentingan politik mereka. (SH 07/10/2016).
Shahbudin Husin at 21:36

Anonymous said...

Siape ada "lobang" tempat nk niage nasi lemak???

Ak ada resepi baikny..d jamin laku..ssiape nk jd rakan niage di alu2kan..

ted manoff said...

Caii...lobang juboq kunyit nepal dn bangla nk..

Anonymous said...

Habuannya besar. Kalau Madey boleh belanja RM1 billion untuk kempennya luar negara untuk jatuhkan Najib setakat ADUN ni kira kacang je.

Anonymous said...

Lobang juboq kunyit nepal n bngla pada musim2 slangor xd air nii mmg busyukkk le cai ted..

Ko bgi kt nuar free2 pon xkn maunya nuarrr..

Kahkakah

Anonymous said...

Pilihanraya U...keputusan semasa pro kerajaan menang
16 ....pembangkang 0....

Patut la kalut Bershit buat demo suruh Najib turun...
ajal pembangkang dah dekat...alamat nak mampus...
Bershit pun terkejut baju merah pun pandai demo...
ingatkan diorang saja yang boleh buat ...ha..ha..

TAK DA KUNING TAK DA MERAH....nak tukar tunggu PRU..

Ted Manoff said...

Sendiri suka wirid lobang juboq, lobang knit tip tip pas Kat Nepal dgn Bangla pulak. Heran betui wahai si Kentut peminat lobang2 kotoq nih

Ted Manoff said...

Dalam video Alor Setar tengok muka baju kuning jadi moyok semacam je kena sergah si baju merah. Takut lah tu..

Anonymous said...

Satu je nak ckap.. kesian Melayu pulau pinang

Anonymous said...

kami ada bekal dedak padi halus rm0.95sekilo,dedak kasar rm0.65 sekilo

Anonymous said...

Dedak kasar ko beri ke geng2 PAKATAN HRAPAN der .. slalu jd vodoh n tolol x bole mmkir sbb mkan bnyak..

Kahkah

Anonymous said...

Umno ni memang tak relevan dah... itu pasal yg sokongnye banyak dari kalangan orang luar bandar je...

Media pulak tu berat sebelah... tapi dalam berat sebelah tu pun dpt la jugak 52%... akan dtg maybe sokongan kpd bn makin menurun... tapi biasa lah ... mainan sempadan semula tetap menyebelahi bn... tak penah lagi dlm sejarah lepas sempadan semula.. bn kalah teruk...tak penah...

Kpd yg bepelajaran tu... gunakan la akal yg ada... jgn jadi macai murahan.. yg sodok je maklumat tvsuku3 ngan utusan yg dah terbukti banyak unsur setan yahudi laknat tu... asik nak menfitnah je...

Dan jgn la angkat orang2 mcm jamal tungkoi... makin orang benci..

Akhir kata... kalau ada masa... tonton kan lah kpd orang kampung cerita anjing wall street... katakan... anak melayu anak islam anak malaysia anak jib mak yg bikin... bangga melayu..

Anonymous said...

Blog ni macam pekan... blog2 n fb lain tu macam kampung pun ada... mcm ulu banat pun ada...

Luar sana tu... dah world dah metropolitan... dah angkasaraya... kamu .. masih lagi membodohkan orang dlm ruang yg kecik nih...

Keluar la sikit... dunia ni luas...

Kamu punye kahkah tu nampak bodonye...

Anonymous said...

Yg kebas ratus juta kbs tu melayu... yg kebas ratus jota air sabah pun melayu... opss... yg kebas lombu 250 jota punnnnn melayu...

Anonymous said...

Tapi takde lg Melayu kena halau dari tanah sendiri

Anonymous said...

Dok bandar pon xmndi xd air nk buat pe der...

52% tpi kepla otak tololnk buat pe der..

Merah bdak2 rempit jer der xkan da takut der...

Wall stret cite amrika der,cite bnglo brhantu n hantu air slngor dekat je der..

Kihkihkih

Anonymous said...

Ko ingat yg duk kg tu semua sungai belakang umah ke? Ada yg tah berapa tahun dah takde air paip... negeri umno plak tu.. tapi korang tak tau... sbb tv3suku tak bgtau...

Ko ingat 47% tu pandai semua?

Bagus la ngaku jemput budak2 rempit utk merah... kalau jemput orang kg felda kang kena duit lebih plak..

Wall street mmg citer amareka tapi hasil air tangan melayu islam malaysia wosotiyah bro...

Kikikihkihkih

Anonymous said...

Ramai yg kena halau... tapi tak kuar tvsuku3gila...

Anonymous said...

Heh biyol katak...masa si tua kutuk ni memerintah dgn kuku besi. Masa dia ada isa dia humban sapa2 yg against dia biyol. Kau tu dlm sperm bapak kau lagi masa tuh..katak puru

Anonymous said...

Cai 142 cm org dap..cite roket naik ke bulan..
Mat rempit pon da ckup der untuk halau bersih..itu pon lintang pukang bersih lari..

47% tu mmg org bijak pndai der..kalu xpndai xkn bole prntah mlysia der..
Kihkihkih.

Da kalah pru ngaku je der..ktua2 der mmg hampas smue..xyah sok sek sok sek 40k bngla n lilin tnb..cube lg der pru14..gntleman der..
Huaaaaaaaaaa

Anonymous said...

mokcik pokcik dan atok nenek ko yang masih duduk hutan hulu banat ko tak kira sekali. yang tergedik2 nengok otai masih berbiso. sambil anak keponakan ko tumpang semangkok nonton tv3 yang tiga suku tu. yang juga ko tonton sebelum jumpa internet kat bandar. dah tau dlm internet macam2 ada. bolih surf cerita xxx. itu sebab tak layan anjing wallstreet kerana dia punya cerita tak umph. kat hutan ulu banat yang mokcik pokcik ko duduk mana sampai 4g kan kan? ko duduk bandar 4g 5g pun dapat. sampai amereka siberia pun dapat internet.
tak payab citer pahang negeri umno. jauh tu nun dlm hutan banat. mokcik pokcik masih bolih mandi lagi. basuh berak lagi. ini citer air selangor. kolam pum depan tangga. air pun tak sampai. ini sebab mb suka masuk jamban tak sedar air rumah rakyat tak ade. air ni citet seronok. bolih main politik isu air. jangan kasi habis ini citer. nasi lemak dara kalau tak ade susah. kena settle dulu ini kes. ini besar punya kes dibanding air rakyat marhain.
ini mangkok hayun baru tau. jubor tu dah hangat atau pedih. dulu bn memerintah.. punya banyak bahan orang. sekarang ph dah perintah..orang pulak bahan ko. baru tau...
jangan citer 52% 47%...pru 14 ko tengok. dapat lagi ke 52% tu. kita tengok parti bulan pangkah lagi ke parti roket ngan parti mata satu tu....tengok jer yer?

Anonymous said...

citer katun. ada bangla 40 ribu ribu. tak jadi la 47%. ketua vongok citer separoh jalan kerana dah masuk pagar jarang.
pru 14 nanti 100 ribu cina doll bolih tolong pulak. itu pasal dap suka celup celup ni. sembang internet 4g 5g 6g. tapi otak ngalah negara uganda. main celup celup. BIOMETRIK takut...takut yang tak balik lagi tu kantoi.
celup celup ni lagi baik kut dari BIOMETRIK. betul tak...

Anonymous said...

Kalau nak hentam pun hentaklah kepala mat2 bunga dan jing2 lgbt tu sikit2 aje, tapi kalau boleh pecah lagi baguih ..

dorang bukan apa, nak sedapkan hati, iyalah sejak DoJ merajuk tak mau lagi teruskan saman sivil dorang meroyan sendiri pun tak tau mengapa. Mana DoJ tak merajuk, suruh kambing jamnapari dgn mat bunga muflis hantar dedak ke US, sebaik aje nak sampai dua org tu dah sesah DEDAK yg dibawak sampai abis, kemudian ganti dgn dedak gred utk babi ternak makan yg dorang bawak sendiri.

Dorang ni menyalak dlm syair lagu yg syahdu mengenangkan jeneral parti cap bunga sentiasa kalah bertempur dan kalah perang. Kalau ada pencacainya yg masih hidup lagi slps PRU14 nanti itu kira2 yg kebal2 belaka ttp dah jadi spt mayat hidup yg buta pekak bisu.

Biarlah mrk berdrama, bersajak, bersyair, berlagu berdendang sesuka hati utk menyedapkan hati sendiri. Kesian2 bila kenangkan nasib dorang yg sentiasa dirundung malang ni ...

Anonymous said...

Atok nenek aku hidup ka mati ka... sama je aku akan belasah bn parti ulu banat 47% tu... takde beza... sbb tujuan aku bukan pada atok nenek tu... tujuan aku pd bn parti sokongan orang yg kurang media yg adil... sejak merdeka sampai skang. Dulu memang aku tengok tvsuku3dajal fitnah tu... tengok katun la masa kecik... bila dah cerdik ni tak tengok dah... baik tengok filim blue... dah tau memang buruknye...

Sembang senang la orang kg felda mandi sungai... bana ko senang... senang la sebab tak kuar tvsukudajal tu... puluh tahun... ckp kat sini cam sial macam la sungai belakang rumah...

Yg sibuk cerita nasik lemak tu blog nih... yg pasal air tu ko dah tau ke kenapa? Ke baca blog lahanat lain pasal nasik lemak jugak?

Eh ko jgn mendahului ketentuan plak... cam yakin je menang? Sebut la insyaAllah skit ... baru cantek.sebut dlm ati je...

Tapi pada aku... baik la aku undi parti roket tu... dari menyokong parti sombong can ko...


Ingat ni... 100 jota kbs orang melayu... ratus jota air sabah orang kita... lombu 250jota pun orang kita... tapi orang kita bising pasal rumah lge sebulan 24/7... tak ke gile tu?

Anonymous said...

Nothing to hide... sembang tara tolo...

Anonymous said...

muka tak malu. madey mintak agong pecat najib la pulak. dia tak ingat..sebab dia memang melayu mudah lupa. dia yang memporak poranda perlembagaan dulu..kini mintak pertolongan agong pulak. khih..khih..khih....baru padan muka. kena balik dulu cermin muka.

Anonymous said...

HARI SUKAN NEGARA.

penduduk slngor bersukan dgn membwa BALDI BERISI AIR ke rumah msing2..

Kihkihkih
Sabar3.pru 14 msih ada..
INIKALI kasi tukarrrrr..

Kalu xtukar lgi pniaga dapig13may akan tumpahkn lgi mnyak hitam dlm sungai..

Anonymous said...

GERAKAN MERAH; PENDEKAR2 BUMIPUTERA Islam/Melayu TULEN kita JANGAN TUNDUK walau seINCI pd. GERTAKAN si KETURUNAN TERORIS PENJAJAH ZioNAZI PARASIT/PERASUAH/LANUN/PEROMPAK/PENYANGAK/PEMBUNUH/PEROGOL DAPJUBOQ BABI/PKRHOMO KURAP RASIS/PORNO/HOMO-KULI2 ZIONIS/IS(IS)rael-MOSSAD!

Di BLOG2 DAPJUBOQ BABI/PKRHOMO ni, depa cuba mahu mengHAPUSkan TENTANGAN yg. BERKESAN dr. GERAKAN MERAH – dgn. MO PROPAGANDA ZioNAZI depa yg. terus mengHINA dan memBURUKkan Gerakan MERAH serta bangsa BUMIPUTERA Islam/MELAYU yg. dah amat MUAK dgn. KEGANASAN BUAS si puak TERORIS PENJAJAH BErSHIT DAPJUBOQ BABI/PKRHOMO KURAP/madey-anak BOTAK CELAKA dia, termasuk berDEMO HARAM JADAH sini sana mcm. NEGARA ISLAM kita ni BAPA depa punya serta nak mengHASUT rakyat BENCIkan GERAKAN MERAH dgn. juga mempergunakan Sultan Johor. Lihat di - http://dinturtle.blogspot.com/2016/10/tahniah-baju-merah-andalah-wira-umno.html , TAHNIAH Baju Merah ! Andalah Wira Umno ! , October 8, 2016; dan di - http://kluangmanexpress.blogspot.com/2016/10/pencuri-perompak-dan-samseng-biasanya.html, PENIPU, PEROMPAK DAN SAMSENG BIASANYA ORANG YANG SAMA... SAMA ILMU, SAMA BUDAYA, October 8, 2016!

Maka, kamu si pemimpin LEMBIK PU; sebelum kamu juga nak berLAGAK kutuk Gerakan MERAH; pi kamu beranikan diri TANYA kat KDN tu:; apa yg. depa buat utk. MELINDUNGI YAB PM, Negara Islam dan MAJORITI rakyat terutamanya BANGSA Bumiputera Islam/Melayu kami ini?! Lihat di - http://www.nst.com.my/news/2016/10/178095/pushing-incident-can-give-bad-image-party-mas-er, Pushing incident can give bad image to party: Mas Ermieyati , By Bernama - 5 October 2016!

Si Zahid tu, bekas geng ANWAR – baik LETAK JAWATAN!! TAK boleh PERCAYA dia ni - TEMBELANG dia makin PECAH!

Nek Tempoyak.

Anonymous said...

Kenapa puak TERORIS BErSHITDAPJUBOQ BABI/PKRHOMO KURAP ni seolah begitu diLINDUNGI si KDN GAGAL tu sedgkan puak TERORIS BerSHIT DAPJUBOQ BABI- dahlah di RASUAH Soros/ISrael-MOSSAD/CIA - begitu GANAS; sampai POLIS diCEDERAkan/KERETA POLIS di SERANG; MEMIJAK dan KENCING kat GAMBAQ2 PEMIMPIN Islam/Melayu TERCINTA kita dan boleh asyik berDEMO HARAM JADAH kat Dataran Merdeka dan sekrg. SELURUH M’sia pula – yg. MATLAMAT utama depa adalah utk. mengGULINGkan YAB PM Bumiputera Islam/Melayu tercinta kita dan LEGASI-amat-GEMILANG Ayahanda YAB PM, iaitu BAPA KEMERDEKAAN/BAPA PEMBANGUNAN BUMIPUTERA-no-1, Allahyarham YAB PM Tun Abdul Razak Hussein TERCINTA kita; dan juga mengGULINGkan NEGARA ISLAM kita ini – utk. MENAKLUK Selat Melaka dan berTRILLION minyak/gas-LAUT DALAM di Laut China Selatan/Lautan Pasifik- Hindi keseluruhannya!!

Dan apa KEJADAHnya ni; bahkan sampai sekrg. TAK dak seorg. pun dr. BerSHIT/PembangKANGKANG diHUKUM kerana semua JENAYAH2 ini! Kenapa puak si TERORIS PENJAJAH2 BerSHIT ni diberi MUKA sampai mcm. tu – SIAPA yg. MELINDUNGI depa sebenaqnya?!!!!!!!!!!! Ya, ini sungguh menCURIGAkan KDN GAGAL OI!

Hiba juga bila aku tengok potret HANG TUAH berlawan KERIS dgn. HANG JEBAT di ruang tamu aku; yg. aku beli kat Melaka, dr. seorg. pelukis Melayu HEBAT kita - nampaknya BUMI pusaka nenek moyang BUMIPUTERA Islam/Melayu kita terus diJAJAH dan diHANCOQkan akibat PENGKHIANATAN pemimpin2 Islam/Melayu KITOL PENAKUT; sampaikan PENDEKAR2 TULEN dan amat GEMILANG Islam/Melayu kita spt. HANG JEBAT dan HANG TUAH pun turut diANIAYA!!

Nek Tempoyak.

#Ada masa, perlu jadi HANG JEBAT; ada masa perlu jadi HANG TUAH, wahai PENDEKAR2 Islam/Melayu TULEN tercinta kita!#

Anonymous said...

Kocik besar tak kira...ambik duit haram rasuah la
nama nya....dasar macai taik kalau tokong buat takpa
pula...jilat kasi kilat...

Yang mana tak releven nya....16 kasi 0..ha...ha..
Kau hina aku anak kampung...aku kluar U tapi dok
kampung...kau baru kluar ketiak mak kau kot trus
jadi penjilat pungkok...salah kerajaan juga tak bagi
pelajaran sejarah cukup2...sebab tu bangang budak ni...

Anonymous said...

Melayu bandar yang hina orang kampung tu sebenarnya
cuba menafikan sejarah...keturunan dia dulu tak selesa
dikampung sebab tak da tanah..maka merempat la tok nenek
dia di KL duduk rumah haram kerja buruh bina bagunan...
Kerana dasar kerajaan membantu terutama yang susah maka
semakin senang la..lahir la pula generasi baru yang lupa diri
dan bodo sombong...bukan setakat menafikan sejarah
keturunan dia tapi malu mengaku bangsa nya...dasar sombong
dan bodoh....celik mata dah senang kerana UMNO yang memerintah
selama ini....
?..... 16-0.....seram aku....???

Anonymous said...

Masa madey porak perandakan pelembagaan dulu tu ko kat mana? Banggang nak mampus tak tau kebende lagi? Mana tvsuku3 masa tu? Mana utusex? Mana ketua kg? Mana menteri lain?

Dah betulkan kah belum porak peranda tu? Ke najib gunakan jugak sistem yg porak peranda tu?

Anonymous said...

Oh... kalau betul ko ajar sejarah tu... mmg takde la orang nak undi bn tu...

Anonymous said...

Malas nak layan budak bangang buang masa saja....
TAPI 16-0 tu menandakan budak2 U sekarang dah bijak
menilai....dah jelas pembangang tak boleh percaya..
Syabas Pro Aspirasi.....

Anonymous said...

Tak yah bising lah...sekarang budak muda dah terbukak minda dah terbukak iman dan terbukak hati...dulu time anwar kena buang bolehlah kau kali kong budak2 ipta...tapi budak ipta ke ipts mereka cerdik.. Mereka boleh dapat maklumat hujung jari...tak payah fikur banyaklah tengok jer keputusan pilihanraya kampus cukup...so..pembangkang kau punya fitnah dah tak laku....sekali menfitnah mungkin orang boleh percaya tapi klau dah terlalu kerap menfitnah...akhirnya makan diri sendiri

Anonymous said...

Aduh bang....waktu Madey tukar perlembagaan...saya masih pakai pampers lagi...so sekarang dah besar baru boleh pertahankan mcm baju merah...

Anonymous said...

Yes bebudak sekarang minda dah terbuka luas...fitnah sekali mungkin berjaya wahai pembangkang.... Tapi kalau dah selalu sangat....nampak sangat nipunya...tapi kes Air Selangor itu Betul betul..itu bukan cobaan....so dulu mengata Umno tak pandai urus air....fitnahkan..so sekarang Azmin....uruslah sangat air tu...jgn urus nasi lemak anak daro jer...

Anonymous said...

Retorik je aku tanya ko tu... ko kalau tua pun masa tu tapi bodo jugak pun tak buat apa... aku tanya yg lain tu buat apa? Yg menteri lain tu... yg beso panjang yg lain tu... yg geng merah zaman tu... takkan semua bodo pakai pamper cam ko zaman tu? Banggang...

Anonymous said...

Kalau ko ikut cara geng merah skang... takde ape la... tak kemana ko... dari segi agama tak betul... dr segi melayu pun tak betul... pelembagaan pun tak betul.. ikut setan tu ya...

cucu nek tempoyak said...

BATU PAHAT - Gadis yang menjadi viral dan mendapat perhatian ramai setelah kisahnya menjalankan perniagaan nasi lemak, Siti Hajjar Ahmad, 24, menerima segulung Ijazah di Universiti Tun Hussein Onn Malaysia (UTHM), petang semalam.

Graduan dalam bidang Kejuruteraan Elektronik itu merupakan antara penerima ijazah dalam penggal kedua Majlis Konvokesyen Ke-16 yang disampaikan Pro Canselor UTHM, Tan Sri Dr. Ali Hamsa.

Anak kelahiran Sungai Petani, Kedah itu berkata, dia sememangnya gembira apabila usahanya selama ini berakhir dengan genggaman segulung ijazah yang diidamkannya selama ini.

“Saya dan ibu bersyukur dengan segala yang dilalui sehingga kini… sebaik menerima ijazah ini saya akan memfokus dalam perniagaan nasi lemak ini dahulu sebelum mencari pekerjaan tetap dalam bidang yang saya pelajari.

“Dijangkakan ianya pada tahun hadapan tetapi tahun ini saya akan kukuhnya perniagaan saya dahulu yang semakin popular, dengan gelaran yang diberikan ‘nasi lemak anak dara’,” katanya ketika ditemui yang ditemani ibunya, Asmah Senapi, 50.

Anonymous said...

ye le, betul le tu.

yg Melayu ikut baju kuning tu lagi lah bagus, bukan lagi ikut setan, tapi sendiri pilih jadi jenderal setan .. para setan ori pasti angkat tabik tu ..

Anonymous said...

Aku tanya ni...
Zaman madey pekosa pelembagaan cam ko ckp tu... mana puak ko yg lain? Semua berpampers cam ko ke? Mana ketua kg? Mana baju merah?

Masa madey lemahkn kuasa raja thn 90an... mana ko? Mana baju merah?

.. skang ko dah ngaku pelembagaan kena pekosa... so apa tindakan pembetulan? Adakah jib guna pelembagaan yg kena pekosa tu?

Saje tanye...

Anonymous said...

Mimpi laagi wooiiii..bangun daaa

Anonymous said...

Aduh bang...kan saya kata saya masih pakai pampers...yang lain lain tu dari segi pembacaan saya mereka tak boleh ckp banyak...maksudnya kalau tak ikut maknanya ke dalm lah...Kamunting....Zahid Hamidi salah sorang....dari mereka....so nak tahu cerita banyak tanya Zahid...saya tak tahu...cuma dlm pembacaan...so tanyelah buat apa tanya kat blog ni..admin pun mungkin baru sekolah menengah....kan kan kan...

Anonymous said...

Atok saje tanye 14.22.36

Anonymous said...

Cuba jawab satu soalan: kenapa dulu2 India Tua tu buang kuasa Raja2 dan sekarang India Tua yang sama juga mahu Raja2 tu gunakan kuasa?

Anonymous said...

Masa india tua tu buang kuasa raja2... mana dia baju merah masa tu? Semua masih pakai pampers? Mana dia pemimpin umno yg lain? Semua yes sir yes sir?


So... ko paham lah skang... dulu dari zaman british yes sir... sbb british suka umno... yes sir...

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates