October 7, 2016

13 Macai Parti Cap Bunga Raya Telalu Bodoh Menuduh Bendahari UMNO Kimanis Sebagai Pengarah Jabatan Air Sabah


Individu yang ditangkap dalam skandal rasuah yang terbesar di Sabah dan mungkin juga di Malaysia adalah Pengarah Jabatan Air Negeri Sabah, Ag Mohd Tahir bin Mohd Talib dan Timbalan Pengarah, Ir. Teo Chee Kong serta dua individu lain yang ada kaitan dengan kes tersebut. Fakta penangkapan ada hubungan dengan projek air di Sabah sejak tahun 2010 yang bernilai RM3.3 bilion di bawah Kementerian Kemajuan Luar Bandar &  Wilayah (KKLW). 

Buat sementara waktu tiada sesiapa yang menuduh atau menghubungkan individu-individu yang ditangkap tersebut mempunyai kaitan dengan mantan Menteri KKLW, DS Shafie Apdal. Oleh itu tidak perlulah mana-mana pihak untuk melompat. Agak bodoh dan bangang apabila Mantan Pengerusi Tekun dan bekas EXCO Perak, Datuk Hamidah Othman cuba mengaitkan DS Anifah Aman sebagai Ketua Bahagian UMNO Kimanis dalam skandal ini.

Ag Mohd Tahir menjadi Pengarah Jabatan Air Negeri Sabah atas kelayakan beliau untuk dilantik yang bukannya lantikan politik. Dalam rekod UMNO tidak ada nama Ag Mohd Tahir bin Mohd Talib pernah menyandang sebarang jawatan dalam UMNO amnya dan khasnya UMNO Bahagian Kimanis. Untuk makluman umum, Bendahari UMNO Kimanis adalah Datuk Rizal Abdullah @ Raymond Godfrey. Macai, tolong hadam fakta ini!

Kemaskini 01:00 PM: Midah minta maaf!

13 comments:

Anonymous said...

Mmg dah lame cai2 bunga raya bodoh n tolol..cts bru tahu kerrr???.
Hehehehe

Anonymous said...

Mane cai ngong yg tanye pegawai tu ade kaitan ngan umno?atau sekadar hear say..tidak pun hasil
keje jamesbond pencen..saje tanye

MDS Tech said...

Bodoh tak apa lg. Rasuah tu yg isunya. Duit rakyat disonglap beratus juta. Maju sgt kah org sabah?

Anonymous said...

Rasuah isu global bukan milik umno.. pas..pkr..dap dll.....
pengarah tu dah tentu Jusa B.... mna bole masuk politik.....

Anonymous said...

Banyak tol reta karun yg timbul kat m'sia sekarang nih...belum lagi 100b diambil kira...sampai
bank pun takut nak terima duit tuh....

Anonymous said...

Sebelum ini aku ada persoalkan apakah kes skandal penyelewengan 114.5 juta ada kaitan dengan skandal yang pernah terkait Shafie pada beberapa tahun yang sebelumnya (rujuk sini). Ini adalah respon dari #TeamShafie.


Korang baca dulu ;

Kerna ada yang bertanya termasuklah mereka yang berada jauh dari Semenanjung sampai sanggup membuat panggilan telefon semata-mata ingin mendapatkan kepastian sama ada Datuk Shafie Apdal terlibat atau tidak. Ini berdasarkan satu artikel yang cuba diviralkan, dinyatakan disana bahawa wang yang berjaya dirampas oleh SPRM ini adalah hasil projek yang dianugerahkan terus dari Federal. Seolah olah wang yang dirampas itu adalah milik Datuk Shafie Apdal. Hemmm

Maka disini admin ingin memberikan sedikit pencerahan awal yang berbentuk pengenalan supaya pihak yang tidak bertanggungjawab menghentikan spekulasi yang cuba mengaitkannya dengan Datuk Shafie Apdal.

1. Pengarah Jabatan Air berkenaan adalah proksi dan kroni kepada Ketua Menteri dan Menteri Luar. Manakala Timbalan Pengarah Air itu adalah macai kepada dua Menteri diatas dan seorang Adun dari pantai timur Sabah.

2. Perkara yang perlu diketahui dari konteks ini dan UMNO ialah status Pengarah Air Sabah berkenaan dia merupakan ahli UMNO dan berjawatan Bendahari di peringkat Bahagian UMNO Kimanis.

3. Perlu juga diketahui, setiap projek yang bernilai lebih dari RM1 juta perlu mendapat kelulusan dari Menteri Kewangan Sabah sebelum disalurkan ke jabatan yang dianugerahkan.

Cukup setakat itu. Belum admin sebutkan mereka terpalit atau tidak, ok.

Tapi yang pasti kalau pengarah berkenaan tidak berjaya dijamin selepas habis tempoh tahanan reman. Maka sudah tentu dia akan berteriak. Waktu itu barulah timbul pelbagai cerita. Apa kaitannya dia dengan pemimpin pemimpin yang admin sebutkan diatas. Nah waktu itu admin akan tampil bagi “mengeruhkan” keadaan.

#politikbolos #sabahuba

Anonymous said...

Cai umno yg tongong..kepala perompak dibiarkan bebas..teloq?sanggup jadi lembu jho lo lagi..

Anonymous said...

Curi duit rakyat rm100-200 bilion lagi banyak. Kalau di kira oleh 30 0rang pegawai 10 tahun pun belum tentu selesai. Camna pulak tu? Yg konon2 buat terowong berbilion tu pun kalau dikira begitu agak2 cukup tak masa 8 tahun?

Anonymous said...

Lawak betul lah nenek Hamidah ni...boleh geng dgn nenek jijah n nenek lampir juraidah....pasal Shafiee.. Tu...tengoklah lambat laun terpalit jugak dia sbb dia yang pegang potfolio Menteri Kemajuan luar bandar dan wilayah tu...klau tak kenapa Shafiee tu boleh jatuh jeti di kawsan parlimen dia sendiri....Allah betul nak tunjukkan dia ni tak amanah...hal sistem solar yang dipasang merbahaya tu apa cerita...ni melibatkan budak sekolah tau...dan penduduk luar bandar di Sabah...kesian tau mereka... Macam.orang asli kat Gua Musang tu...kesian tau...dan paling kesian...makcik yang.. Tinggal pprt tingkat paling atas tapi tak ada air...tu kat Selangor...

Anonymous said...

Sejak brkawan dgn Dap dah mula nak sebar berita yg bukan2. Nanti tak ke mana la parti baru ni klu buat kerja mcm tu.

Anonymous said...

Biasa la..macai2 pembangang mmg bongok...semua main anggok2 percaya hearsay...lps tu kalot nak share post...bongok..

Soki Moh said...

Shafie apdal tetap bekas menteri kkLw. Bila nama suda buruk,teda org mau undi dia lagi Loh.

Soki Moh said...

Shafie apdal tetap bekas menteri kkLw. Bila nama suda buruk,teda org mau undi dia lagi Loh.

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates