September 20, 2016

49 UBAH Lagi! Basikal Pun Kena UBAH Di Penang



Kerajaan DAP Pulau Pinang setelah dua tahun masih gagal untuk menjawab persoalan dan menjustifikasikan mengapa rejim berkenaan telah membelanjakan sebanyak RM30 juta untuk membina lorong basikal sepanjang 12.5 kilometer di sepanjang jalan pantai Pulau Pinang.

Dengan keadaan lorong basikal yang amat teruk, tidak sesuai dengan harganya, ditambah dengan ketiadaan tempat parkir yang bersesuaian untuk pengguna basikal menyebabkan pengguna terpaksa meletakkan basikal mereka di tepi bahu jalan. Akibatnya, basikal-basikal ini menjadi mangsa kerakusan Majlis Bandaraya untuk dirampas seperti dalam video di bawah. UBAH lah lagi!

video

49 comments:

Anonymous said...

Berbelit2 jln utk beskal..cm OTAK LGE jgak yg sntiase cakap berbelit2.
Mau SEMBELIT dibuatny...

Hehehe

Anonymous said...

Lebih sejuta utk satu km. Sbnrnya buat jalan ke cat jalan? Seronok rakyat penang kena kencing siang2...

Anonymous said...

Cina Malaya mmg anti Melayu dan anti Islam. mereka sentiasa dlm mode utk tipu belit kita dan hina kedudukan Melayu dan Islam selagi mana boleh,

di tambah pula parti PAN kuali dan chap Bunga sedia menjadi askar mereka skrg.. Melayu hnya lembik lumpuh.. & 'brain death' xreti nk buat apa2 lg untuk counter attack..

hasil liberalism Ketom dan Madey kutty.. inilah Malaysia!

Anonymous said...

Apo? Rosmoh dapat award? Unesco dpt dedak ko? Sekian laporan semenjak dua menjak nih... riuh la kejap ...


Maka kita kasi la entry banyak2 supaya melayu mudah lupa...harini kita sembang beskal...

Anonymous said...

Meh aku ajar counter attack... jadi lah cerdik... amik pemimpin cerdik... elakkan samseng cam jamal tongkoi... ikut agama... bukan ikut melayu... kuatkn ekonomi..elakkan gembira dpt award... eh... kahkah

Anonymous said...

Cyclists beware of drains, dividers and signage ahead. Don't lose part of heads while riding. This is the best cyclist lane in the world. Made in Penang.

Anonymous said...

elok ada melayu macam jamal ni. kalau ada melayu tongkoi jagong macam ko...elok serah leher kat mata sepet tu.
aku dah tengok 13mei. walau aku masih budak lagi. baru dapat kuasa sikit dah naik tocang. kalau tak ada cina sejak dulu...aman tanah melayu ni. biar melayu menentukan tanah melayu ni. maju mundur biar melayu penentu. kalau melayu macam ko ni patut dihabiskan sekali.

Anonymous said...

Pakai cat hijau ngan putih kos sampai 30 juta....kalo buat laluan baru mau sampai 3 bilion...otak penipu mengalah otak keling....

ted manoff said...

rejimm..? Biar betull ryezall..udah2lah ryezall mari isi borang bersatu..mohd najib dh dihujung jln..jgn sampai melutut jumpa tun m nanti..

ted manoff said...

Caii..projek lembu kondo berapa jutaa..? PrOoTt 😹

Anonymous said...

Jamal yg sembang dedak tu? Takpe la... biasa spesis jamal je suka jamal... tapi nak kumpul orang pun pakai macik pocik felda... apa yg bangganye?

Sudah2 la 13mei ko tu... orang dah maju ko masih 13 mei tak sudah.

Eh sapa yg bawak masuk terima bangsa lain tu? Kalau dah terima... terima je la.. dulu taknak betindak. Baru skang tehegeh.

Tak habis... kalau cerdik.. kalau bodo... ada hidup pun tak guna...

Keluar la sikit dari kejumudan... rentikan la kejap baca utusex sambil tekangkang dpn tvsuku3 tu...

Anonymous said...

Ko ke ted yg ckp kpi rosmah ngan hasmah tu?

Anonymous said...

Ha ah ye tak ye... dlm kes 250 jota lombu kundo tu sapa yg besalah yek? Kerani nye ka?

Anonymous said...

Sampaila ni dh berapa juta ahli cap bunga....berapa bah.
Umno dh tutup? Akai keling tak
boleh pakai...mau pulak keling
yg dok dlm bamboo inn tu.....

Anonymous said...

Mcmana boss serabut poning kepala begitulah dgn mat2 bungaraya sampai kes2 lama pun dicungkil balik buat modal. Kesian2 ...

Bermimpilah dgn seindah-indahnya sptmana 'musuh ketat bertukar jadi teman setia' bermimpi disiang hari utk merampas Putrajaya. Mimpi indah ...

Yg berlaku adalah sebaliknya, UMNO/BN menjadi bertambah kuat, dan kuat, dan kuat ...

Anonymous said...

Kalau pasal cukai... amik negara maju singapore austolia uk ...

Tapi kalau pasal lrt stuck... cukurrr korang tak duduk vanuatu timo leste zimbabwe...

Anonymous said...

Yelah.. aku tau la ko ada sprrrrtm...qwfethebj... kalau adil bukan takat 5 negeri je...

Anonymous said...

Bunga raya dan pan KOMPANG crite mcm da sejuta ahli..pdhal baru 45 orang isi BORANG AHLI..

Kahkahkah

Anonymous said...

SOKONG JAMAL 100%. cuma strategi mesti bijak sbb BARUA sgt ramai.. silap sikti jd peluru jahat mereka.. Melayu zmn 70-an yg baik2 dn sensitif dgn bangsa sudah tiada.. tinggal sekerat dua shj..!


Melayu istimewa mcm Jamal tak ramai.. melayu penjilat dubur kuffar dan pengkhianat mcm Mat Sabon tu ramai sgt skrg. mereka ini menguasai media2 sosial.!

Melayu yg jd barua kafir DAP buat apa pn xdikira samseng.. wpun membunuh, merompak, merusuh. lihat BERSHIT.. ganas tp barua2 dlm media xwar2 mereka ini sbg ganas dan samseng.

tp bila seorang Jamal ini cuba counter attack barua2 yg ramai ini mengutuk beliau..

jd kelihatan Jamal spt 'pelik' dan asing.. itulah tanda dia betul.



Anonymous said...

seganlah nk komen pasal chap Bunga Dedak Tua ni.. nnt barua2 ckp UMNO riak pulak... mereka riak ujub takkabur berdentum2 cerita sana sini..jutaan ahli.. pre-amp sakan takpa.. ye la sbb dedak bertaburan.. kita tgk je lah.. kudin penyangak MUFLIS tu untung2 blh dpt jwt mentri kutt... hahaha.. mentri passola!

Anonymous said...

Jho lo tak tipu tapi rampok..ko diam je

Anonymous said...

Rosmah YG Tak Hingin Kat Anugerah Tu Bukannya Kerana Ia Ditarik Balik - Penjelasan Sebenar Dari Pihak Rosmah Mansur.

OWhh macam tu pula. 
Hebat mama Rosmah kita neh. Berlumba-lumba orang nak bagi anugerah. Mungkin kerana terlalu banyak anugerah yang pernah diterima ataupun kerana meluat ada orang yang asyik dengki dengan Rosmah yang selalu menerima anugerah2 makanya mama Rosmah tolak bagai like a boss. 
Hebat, hebat. Baca la penjelasan dorang kat bawah neh okay..
KAHKAHKAHKAHKAH!
Laporan oleh FMT ;
Setiausaha akhbar perdana menteri hari ini cuba meleraikan kekeliruan susulan tindakan menarik balik anugerah kepada Permata, sambil mempertahankan sumber dana untuk program pendidikan awal naungan Datin Seri Rosmah Mansor itu adalah telus dan diperuntukkan bajet.
Datuk Seri Tengku Sariffuddin Tengku Ahmad juga menambah, Permata dan Rosmah mengambil keputusan untuk menolak Anugerah Memimpin dengan Teladan lantaran campurtangan daripada Wall Street Journal dan New York Times, yang dimaklumkan oleh pengerusi badan penasihat penganjur, Prof Tudor Parfitt.
“Permata, Datin Sri Rosmah Mansor atau Kerajaan Malaysia tidak pernah memohon anugerah itu,” katanya dalam satu kenyataan hari ini.
Menurut Sariffuddin, Wakil Tetap Malaysia ke PBB menerima emel daripada Parfitt pada 18 September yang menyatakan penganugerahan akan ditangguh ke 2017 susulan campurtangan media Amerika Syarikat.
“Bagi mengelakkan gangguan ke atas tanggungjawab penting membantu anak-anak Malaysia, Permata dan Datin Sri Rosmah Mansor mengambil keputusan untuk menolak anugerah tertangguh yang diusulkan itu.”
Semalam, New York Times melaporkan anugerah anjuran Antiquities Coalition yang sepatutnya diterima Rosmah pada 22 September depan di Muzium Seni Metropolitan, New York, dibatalkan pada saat akhir.
Parfitt dalam satu kenyataan berkata ia susulan beberapa persoalan yang dibangkitkan sekitar dana Permata. walaupun penganjur tidak mengesan sebarang salah laku secara khusus, keputusan diambil kerana mereka kesempitan masa untuk menyemak dakwaan.
Sariffuddin berkata pihaknya boleh sahkan Permata dibiayai sepenuhnya oleh kerajaan Malaysia melalui belanjawan yang diluluskan Parlimen, serta semua perbelanjaan organisasi itu yang menurut tatacara kewangan kerajaan.
“Bukan sahaja ia sudah menjadi rekod kerajaan, malah boleh dijelaskan kepada mereka sekiranya kami atau Permata ditanya sebelum penangguhan anugerah itu.”

Anonymous said...

Jamal sembang dedak... jamal jemput mocik pocik ke kl... mocik pocik felda ikut sambil pakai baju merah... jgn jadi seperti jamal.... meniaga pun lingkup...

Ko nak sembang bangsa apa kalau mulut sembang dedak? Berapa kali nak ulang? Payah betul nak paham...

Anonymous said...

Mat Bunga @ Mat Jho Lo @ Mat Rampok dah terjaga dari mimpi indah ....

Anonymous said...

Umno kan pembangkang yg kuat lagi professional di penang.

Anonymous said...

Cakap kat dia...

Macai blog nih ckp award tak boleh bawak masuk kubo... so kita tutup la citer kemaluan award ni. Mari kita tumpu masalah bangsa negara pasal lorong beskal nih... penting masalah nih...

Anonymous said...

Jamal dapat duit berani dan semangat lah pakai baju merah..kalo najib tak hulur dia tido jer..semangat taik kucing stail umno..

Anonymous said...

Pegi da suruh sprm siasat...

Anonymous said...

Cakap besar tapi dengan cina jho lo pun takut nak tangkap..eksyen lebih mat melayu @ keris telanjang....teloq ada?

Anonymous said...

Cai masih dibuai mimpi..umno dah hampir jadi sejarah tak sedar lagi..lagi mau eksyen..sekarang terpaksa melutut kpd Pas..bagi pas 90 juta..cai2 terlopong..

Anonymous said...

SPRM pi MANA?! JANGAN pula hanya BUMIPUTERA Islam/Melayu diTANGKAP?! Begitu juga, PEMBERI2 Rasuah - apa HUKUMAN pd. depa terutama TOKEY2 si KETURUNAN TERORIS PENJAJAH PARASIT/PERASUAH/LANUN/PEROMPAK/PENYANGAK/PEMBUNUH/PEROGOL DAPJUBOQ BABI KURAP RASIS/PORNO/HOMO-KULI2 ZIONIS/IS(IS)rael-MOSSAD; sedgkan depa dah NIKMATI kemewahan dan kueuntungan hasil PEMBERIAN Rasuah depa, lepas tu BERTAHUN kemudian, baru nak MENGADU; konpnnya diANIAYA! Depa ni juga patut diHUMUK Bdgn,. BERAT dan HARTA diSITA - barulah ADIL!

Lihat di - http://theflyingkick.blogspot.de/2016/08/penerima-rasuah-dan-penyeleweng-kuasa.html, PENERIMA RASUAH DAN PENYELEWENG KUASA, DIHADAPKAN KE MAHKAMAH... YANG BAGI RASUAH, BILA PULA NAK DITANGKAP DAN DIDAKWA?, August 27, 2016 !

Nek Tempoyak.

Anonymous said...

PEMBETULAN:

SPRM pi MANA?! JANGAN pula hanya BUMIPUTERA Islam/Melayu diTANGKAP?! Begitu juga, PEMBERI2 Rasuah - apa HUKUMAN pd. depa terutama TOKEY2 si KETURUNAN TERORIS PENJAJAH PARASIT/PERASUAH/LANUN/PEROMPAK/PENYANGAK/PEMBUNUH/PEROGOL DAPJUBOQ BABI KURAP RASIS/PORNO/HOMO-KULI2 ZIONIS/IS(IS)rael-MOSSAD; sedgkan depa dah NIKMATI kemewahan dan kueuntungan hasil PEMBERIAN Rasuah depa, lepas tu BERTAHUN kemudian, baru nak MENGADU; konpnnya diANIAYA! Depa ni juga patut diHUKUM dgn. BERAT dan HARTA diSITA - barulah ADIL!

Lihat di - http://theflyingkick.blogspot.com/2016/08/penerima-rasuah-dan-penyeleweng-kuasa.html, PENERIMA RASUAH DAN PENYELEWENG KUASA, DIHADAPKAN KE MAHKAMAH... YANG BAGI RASUAH, BILA PULA NAK DITANGKAP DAN DIDAKWA?, August 27, 2016 !

Nek Tempoyak.

Anonymous said...

Sape2 nk BORANG AHLI BUNGA RAYA ad d sluruh cwangan kedai TOTO ..

Dah tentu DEDAK dri vincent TOTO.
Hehehe

Anonymous said...

Buatle promosi besar-besaran.....
Sapa yg daftar ahli cap bunga dpt
cium dan jilat pungkok situa kerala.Tengok berapa ramai yg jadi ahli.COUNT UP 0000045......

Anonymous said...

WALAU MIRIP DAN INGIN KALAHKAN UMNO, PPBM TAK HARUS JADI MACAM UMNO
Ketika ini PPBM sedang giat mendaftarkan ahli-ahlinya di seluruh negara. Penyelaras di peringkat negeri turut sudah dilantik, begitu juga wakil di peringkat bahagian-bahagian.
Pendaftaran secara dalam talian pula dijangka akan beroperasi pada minggu hadapan. Dalam masa yang sama, difahamkan 200 ribu borang keahlian yang dicetak pada peringkat pertama sudah pun kehabisan dan terpaksa diulang cetak.
Di Kuala Lumpur, pada hari pertama pendaftaran saja, sebanyak 9000 borang telah diambil. Di mana-mana, tergambar ramai yang teruja dan tidak takut-takut untuk menyertai PPBM. 
Di Rembau saja, difahamkan seramai 2150 ahli baru PPBM dapat didaftarkan pada hari pertama pendaftaran.
Di media sosial pula, ternampak begitu meriah dan ceria wajah-wajah yang mendaftar sebagai ahli PPBM. Sebahagian besarnya adalah bekas ahli-ahli UMNO, ada yang pernah aktif di peringkat bahagian dan ada juga yang selama ini hanya merupakan ahli biasa saja.
Ramai kalangan profesional yang terdiri daripada akauntan, eksekutif bank, ahli perniagaan, doktor, peguam dan lain-lain turut mendaftar sebagai ahl PPBM. Ada di antara mereka adalah bekas ahli UMNO dan ada juga yang tidak pernah menjadi ahli-ahli mana-mana parti, tetapi sentiasa menyokong UMNO dan mengundi BN setiap kali pilihanraya.
Rata-rata mereka yang menunjukkan gambar masing-masing selepas mendaftar sebagai ahli PPBM, kelihatan amat bangga, cerita dan gembira dapat berbuat demikian. Barangkali ketika mereka menjadi ahli UMNO dahulu pun, perasaannya tidak sama seperti mereka menjadi ahli PPBM sekarang ini.
Dengan itu, tidak mustahil PPBM dapat mendaftar antara 350 ribu hingga 500 ribu ahli dalam tempoh dua tiga bulan ini. 
Bangganya mereka menjadi ahli PPBM ialah kerana mereka yakin ia merupakan suatu sumbangan untuk menyelamatkan negara. Dengan hanya pendaftaran RM2, yuran keahlian juga RM2 untuk setahun atau RM100 bagi keahlian seumur hidup, kemungkinan Najib dapat disingkirkan, BN dapat dikalahkan dan negara dapat diselamatkan adalah lebih tinggi berbanding jika masih kekal bersama UMNO.
Oleh kerana PPBM mirip UMNO, bertujuan menyaingi UMNO dan untuk mengalahkan UMNO, maka tidak dapat dielakkan kebarangkaliannya majoriti ahli-ahli PPBM nanti ialah bekas ahli-ahli UMNO juga.
Begitu juga, pemimpin di peringkat pusat, negeri dan bahagian-bahagian, tidak mustahil sebahagian besarnya nanti turut merupakan bekas pemimpin-pemimpin UMNO. Keadaan itu memang sukar dielakkan kerana mereka memang lebih berpengalaman, memahami politik dan ada kelebihan tertentu berbanding sesiapa yang tidak pernah terlibat secara langsung dalam politik.
Bagaimanapun, oleh kerana PPBM ingin menyaingi dan mengalahkan UMNO, mereka harus menjadi lebih baik berbanding UMNO.
Tidak semua juga, di antara mereka itu harus diberi peluang bertanding dalam pilihanraya umum akan datang mewakili PPBM. Peranan bekas-bekas pemimpin UMNO dalam PPBM lebih baik hanya untuk menguat dan memperkukuh PPBM berdasarkan pengalaman dan ilmu politik yang mereka semata-mata. Mungkin dengan kedudukan mereka dapat menarik lebih ramai meminati PPBM.
Namun, peluang memang jawatan dan bertanding mesti lebih banyak diberikan kepada golongan profesional tempatan yang ada nama, dikenali ramai, berwatak baik dan memiliki ciri-ciri kepimpinan yang boleh diterima umum.
Jika pun bekas-bekas pemimpin UMNO mahu diberi peluang bertanding semula atas tiket PPBM, koutanya tidak harus melebihi 30 peratus.
Jika ada ahli biasa atau dari kalangan ahli jawatankuasa yang lebih baik kedudukannya dalam masyarakat, berkelayakan serta lebih diterima, keutamaan haruslah diberikan kepada mereka itu. Pemegang jawatan dalam PPBM tidak seharusnya berkecil hati, merajuk dan mensabotaj ketika pilihanraya diadakan jika tidak dipilih untuk bertanding, lebih-lebih lagi yang pernah menjadi wakil rakyat sebelum ini.
Semua pihak mesti sedar matlamat PPBM ialah untuk mengalahkan UMNO dan menyingkirkan Najib. Oleh itu, PPBM kena jadi lebih baik di mata rakyat.
#saveMalaysia

Anonymous said...

Nasib baik ada situa kerala malaysia ada KLIA,KLCC.Proton yg dapat membentuk jurutera melayu dlm industri kereta,LRT,stadium bukit jalil dll lagi..kalo najib ato ko yg jadi PM 30 tahun lepas ape ade?tahi kuda pun tarak..sedar diri lah bodooh

Anonymous said...

Sampai bila2 pun nek dan umno jadi ajen yahudi dimalasia

Anonymous said...

menyerongin la nanti... orang nak menang...daftar undi ramai2. ini sebok cari ahli ramai2. cina daftar 115000. melayu cuma daftar 49000. seronok..seronok.....

Anonymous said...

916 sembang kencang.cakap ad 1.4 juta tndatangan.ttiba bwak 45 tndatangan.siapa X NAIK ANGIN hari2 kene TIPU hdup2.

Di usia 90 tahun untk apa madey ingin BERKUASA lgi???..itu yg mnjadi PERSOALAN sebenar.

Kn lebih baik madey dpanggil IMAM Hj.madey..

Anonymous said...

Ko ingat rakyat akan kenyang dan gumbira bila tengok klcc?
Berapa kerat rakyat gunakan klia?Proton bagi kat punahsihat hampir bungkus....
Dah tua pun masih bodo tak tahu keperluan dengan kemewahan.

Anonymous said...

Alahai... dulu ko 22 tahun kena kencing... hidup je... pastu dia pencen dah 14 tahun... 36 tahun ke baru tau dia kencing? Kesian ko... yg duk kg felda tau tak diorng kena kencing 36 tahun? Skang sambung kena kencing dgn kroni jolokw...

Anonymous said...

9.44 ko yg kena kincin sama RPK..ha3

Anonymous said...

Penarikan Balik Award Kepada Rosmah - Apa Kaitannya Rosmah Dengan Barang Antik ? ? ?
Adakah isu Tun jumpa Agong ? Taaaak ..... itu biasa2 jer ....
Adakah isu Justo kekal di penjara Thai dek sebab campurtangan Najib ? Taaaak .... penting tapi tak begitu tinggi tahap kepentingannya...
Adakah berita pendaftaran Online keahlian Bersatu ? Taaak ... dah ramai yang lapor secara online pun
SO ? Berita apalagi yang begitu panas ?
Hah ..... cerita Rosmah kena tarik balik Award la !
New York Times tuh ....  berita utama adalah penarikan balik award yang dijadualkan dianugerahkan kepada Rosmah sempena persidangan PBB di NewYork dalam masa 2-3 hari lagi.
Penganjur adalah Antiquities Coalition dan award bernama  'Lead by Example' atau terjemahannya Kepimpinan Melalui Teladan ( hahahahaha ) hasil sumbangannya melalui Permata TAPI telah disalahlapor oleh Bernama sebagai datangnya dari Unesco.
Bernama salah lapor ? ? Well .... Bodek tak mengenal siapa...
Tapi heran jugakan, apa masalahnya sampai kena tarik balik anugerah itu ? Bukannya besar pun jika nama penganjur disalah lapor. Buat jerlah pembetulan dan minta maaf.  Jasa2 dan Teladan2 Rosmah yang boleh diikuti oleh manusia sejagat tetap tak berubah ... kan ?
Dilaporkan pihak penganjur Antiquities Coalition dihujani dengan pelbagai pertanyaan mengenai dari mana datangnya duit Permata dan  -
"Bagaimanapun, kita tidak mahu acara penting ini didominasi oleh apa-apa selain daripada isu bagaimana untuk menggerakkan dan menyatukan rakyat dalam memerangi keganasan," katanya.
"Justeru, jawatankuasa ini memutuskan ia memerlukan lebih banyak masa untuk mengkaji semula komen yang diterima, dan telah mengeluarkan PERMATA daripada senarai penerima anugerah Khamis ini," - Mkini.
Pendek kata - Penganjur serabut nak layan persoalan mengenai Rosmah dan Permata. Penganjur tidak mahu acara penting itu ditenggelami oleh isu2 sampingan lain.
Benarkah hanya kerana isu sumber dana Permata ?
Tak percayalah ..... kalau setakat nak sahihkan sumber dana Permata, kerajaan Malaysia bila2 masa saja boleh keluarkan kenyataan yang Permata pakai duit kerajaan. Senang je nak Tutup kes. TAPI perkara teknikal sebegitu tetap juga dijadikan alasan untuk tarik balik anugerah berprestij itu... kenapa ?
Bukankah penarikan balik anugerah itu bakal MEMALUKAN Rosmah di peringkat dunia ! ? Dah umum dan tak sampai lagi 2-3 hari nak majlis, keluar kenyataan ditarik balik. MALUNYA ........
Kita percaya penarikan balik award itu adalah kerana NAMA ROSMAH dan NAJIB yang begitu sinonim dengan kes berprofil tinggi DOJ vs Wang Haram 1MDB yang bila2 masa saja akan didengar dalam mahkamah Amerika.
Bacalah artikel New York Times itu .... cerita utama penarikan balik award pendek jer, yang lebih banyak diceritakan adalah mengenai kemewahan keluarga Rosmah Najib dan kes 1MDB !
Turut disebut adalah rujukan MO1 sebagai Najib !
Ms. Rosmah is not named in it, and Mr. Najib is referred to only as Malaysian Official 1. But Ms. Rosmah’s son from a first marriage — Riza Aziz, a movie producer — is named. The suit claims that Mr. Najib had $731 million from 1MDB, a government investment account, moved through his personal accounts.
So ..... kita boleh bayangkan kenapa Antiquities Coalition tergamak memalukan Rosmah dengan menarik balik anugerah award kepada Rosmah itu. Mereka tidak mahu menjadikan satu kerja tambahan pula untuk menjawab kes 1MDB bagi pihak Rosmah Najib !
Lebih baik cuci tangan awal2. Soal dari mana datangnya dana Permata itu cuma alasan sopan yang diberikan penganjur.... takkanlah penganjur nak sebut terang2 alasan sebenar.
Tengoklah betapa hinanya nama negara dibuat oleh 1MDB dan Rosmah Najib diperingkat dunia. Walaupun Permata tidak ada kaitan dengan 1MDB, tapi sebab nama dah busuk, tidak ada organisasi yang mahu namanya dikaitkan secara langsung dengan mereka                          

Anonymous said...

Oya, hampir terlupa pula .... apakejadahnya sebuah NGO yang aktiviti utamanya adalah memerangi penjualan barangan antik di pasaran gelap oleh penjenayah dan organisasi teroris, nak bagi anugerah kepada Rosmah ?
Barangan antik dan bersejarah ........ Rosmah ? Hmmmm .....
Ke award beli ni ........ tapi terpaksa ditarik balik juga sebab tak berbaloi dengan laporan negatif berkaitan Rosmah ? Agak2 jer tu ... tapi anda fikirkanlah sendiri. 
Tak percaya cuba klik link Antiquities Coalition di atas dan cuba cari apa yang boleh dikaitkan dengan Rosmah atau Permata.
Rosmah ........ Barang Antik .... ? Hmmmmm ...
Orang KampongSeptember 20, 2016 at 10:36 AM
Emmmmm....pelik juga kan..rosmah bkn barang antik..tp ROSMAH ADALAH BARANG TERPAKAI...dan AMAT BERMINAT DENGAN BARANG TERPAKAI..
Reply
Replies

Malaysian CybertrooperSeptember 20, 2016 at 8:53 PM
Saya rasa kurang tepat kalau kita katakan Barang Terpakai . Pada pendapat saya yang paling kena ialah Barang Lusuh .

Anonymous said...

1006.dlu madey kncing tgok KIRI KANAN,skrg madey kencin tgok KAT DEPAN je..x toleh langsung.

Hehehe

Anonymous said...

Umno dah masuk Kategori barang Lusuh yg perlu diganti baru..barang antiq makin lama makin tinggi harganye..

Anonymous said...

Ooo... madey tunjuk kat ko laa 45 tandatangan..penipu ko ni..najib dan jho lo kincin atas kpala ko...

Anonymous said...

Ko ingat proton tak jimat tukaran asing?..pelancong asing ribu2 lawat klcc..tak ada tukaran asing?bodooh..ko tak guna lrt?.najib dan jho lo pandai tukar akaun 1mdb kpd akaun dia..memang otak ko bodooh tp lagak pandai

Anonymous said...

oleh krm mat2 bunga(raya) terlalu geram terpesona dgn jho lo ... kemungkinan besar semasa perhimpunan Bersih 5 nanti akan diselitkan program 'I want to touch and lick jho lo's buttock' ... mat reformasi pun boleh ikut serta. jgn lepaskan peluang istimewa dan keemasan sekali seumur hidup ini ...

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates