September 14, 2016

18 Terdesak Sungguh Parti Kuali (PAN), Daging Korban Pun Dipolitikkan

Cukuplah berpolitik 365 hari setahun. Takkanlah ibadah korban yang diadakan setahun sekali hendak dipolitikkan. Terdesak sungguh parti Kuali (PAN) untuk mempromosikan parti mereka sehingga terpaksa meletakkan pelekat undi parti pada bungkusan daging korban.

Parti-parti lain  sebelum ini ada juga meletakkan logo parti pada bungkusan pemberian barang. Namun tidak adalah sampai begitu terdesak sehingga amalan ibadahpun dipolitikkan. Lebih teruk lagi ditambah undilah parti berkenaan pada logo parti. Ini bukan musim pilihanraya. Ini musim raya. Itupun Kuali tak dapat beza.

18 comments:

Anonymous said...

Siapa yg membuat cadangan supaya amalan ibadah dipolitikkan?

Tuan Besar Kapir dapigs atau brader murtad pkr?

Anonymous said...

Ya betul tu aku setuju sangat...

Yg ajarnye adalah... satu lagi projek kerejaan barisan nasonal...

Aku harap amanah cek semula kat mana bende nih jadi kalau ya melibat amanah...

Cik Minah said...

PAN cuma meniru gaya BN time banjir,
semua bungusan makanan diletak lambang DACING!!!
Jadi, apa nak diherankan......????

Lihatlah, pandanglah, TIRU MACAM SAYAAAAAAaaaaaa.....hehehe

Anonymous said...

tak mau aku tiru macam ko. dah la kemetut saiz macam tong drum. kah kah kah.....

Anonymous said...

Wow...dedak cap kuali pulak dah mari...hehehe

Anonymous said...

Klw dah tau benda tak baik...yg ko tiru tu buat pe...ko pun sama dol jugak kan...

Anonymous said...

Ibadah korban kerana Allah atau kerana Pan...manusia2

Anonymous said...

Tau pun 125pm...

Lain kali jgn letak chop dacing tu merata2... semak mata menengoknye..

Anonymous said...

Aik?

Tau pulak salah? Selama nih ko diam je ek? Bila pan amanah buat baru sedar salah? Itupun kalau betul lah...

Anonymous said...

KALAU AKU LA....DAH SIAP TIMBANG. AKU AMBIL JER....MASUK DALAM KUALI. BIKIN RENDANG. SODAP....
APA MAU GADOH2. DALAN PERUT KENA PROSES. KELUAR JADI TAIK. NANTI UNDI SENDIRI TAU.
JANGAN MAKAN DAGING BABI SUDAH. TAK TAULAH KUT ADA YANG KORBAN BA ALIF BA YA. ITU KENA TANYA KALIPAH LA.....KAH KAH KAH......

Anonymous said...

134..klw dah tau dacing tu tak bagos..
yg tak dacing tu jgn la ikut sekali jadi haprak..bongok..

Anonymous said...

136..klw rasa ko betul dan nak betulkan orang lain...jgn tiru org yg ko cakap tak betul tu...bongok
3 x dol la ko ni...

Anonymous said...

Kalipah pun nak tompang skaki...korban babi..ambik berkattt..ntah2 ada babi skali kot...hehe

Anonymous said...

415 dan 419...

Aku tau ko orang sama...

Tak payah bgtau... aku pun tanak ikut apa bende yg salah... cuma aku nak bgtau je... selama ni tak penah pulak korang tegur apa yg bn umno buat tu... senyap je... aku ingatkan korang rasa bende tu betul. Maka bila pan amanah nih buat camtuh... baru la aku nampak seketul dua yg tegur bende tu tak betul...


So selama ni kat mana ko? Baru hidup?

Anonymous said...

Umno betul... ko yg cakap umno tak betol...tup2 ko pulak ikut umno pe hal sbl ni dok meroyan ckp umno tak betul...548 bongok..

Anonymous said...

Pan parti paling bodoh...terdesak nak cari sokongan. Hayatnya nampak mcm tak panjang sbb sekadar jdi alat Dap je...

Anonymous said...

Camtu la korang ckp kat pkr kat dap kat pas dulu2... hidup je lagi diorang...

Oasispg said...

Sal ada mangkuk cam ko yg sokong tu yg hidup tu. Tp hidup x berkat wat pe

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates