September 11, 2016

60 Tahniah Perwakilan UMNO Gelang Patah, Pengerusi Tetap Letak Jawatanpun Tiada Masalah


Tindakan bekas Pengerusi Tetap Gelang Patah yang ingin mensabataj Mesyuarat UMNO Bahagian berkenaan ketika ucapan beliau gagal! Di Gelang Patah, Johor persidangan terus berlangsung dengan sempurna hingga selesai semua aturan mesyuarat. Tiada lain-lain perwakilan mengikut tindakan bekas Pengerusi Tetap membuat pengumuman keluar parti. Ini diakui sendiri oleh Datuk Abdul Rahman Dahlan yang merasmikan penutupan persidangan bahagian berkenaan di dalam laman sosial Twitter beliau.


Bagi mereka yang masih keliru mengenai jawatan Pengerusi Tetap di dalam UMNO, jawatan Pengerusi Tetap itu tugasnya hanya mempengerusikan persidangan perwakilan Bahagian setahun sekali sahaja. Jawatan Pengerusi Tetap bukan jawatan paling tinggi dalam Bahagian UMNO. Sekiranya Pengerusi Tetap mengumumkan keluar parti semasa persidangan perwakilan Bahagian sedang berlangsung seklaipun, ianya tidak menjejaskan perjalanan persidangan perwakilan.

Sebabnya, Timbalan Pengerusi Tetap masih ada. Jika dalam ketiadaan Timbalan Pengerusi Tetap sekalipun, persidangan masih boleh memilih dan melantik seorang daripada kalangan perwakilan yang hadir untuk mempengerusikan persidangan tesebut. Tiada masalah berbangkit. Mungkin jawatan Pengerusi dalam Parti Cap Bunga Raya paling tinggi melebihi Presidennya. Konon-konon untuk "check and balance", ala macam PKR jugak kut, ada Presiden dan ada Ketua Umum.

60 comments:

ted manoff said...

Udah2 lah ryezall...terimalah hakikat yg BERSATU bakal ganti umno..rahman dahlan..? kahkah ko caye sangat mamat nii ryezall..? Ayuh ryezall kita sertaii BERSATU..!! Bersatu kita bersatu taat setia berganding bahu..prOoTt

Anonymous said...

Secara rasmi ianya sudah bermula namun secara senyap ianya sudah pun dimuktamadkan oleh ramai lagi pemimpin dan ahli UMNO..! Tsunami bakal terjadi..! Tunggu ler..!

2 veteran Umno Johor keluar parti
Dua veteran Umno Johor yakni Pengerusi Tetap Umno Gelang Patah, Datuk Baharom Abdul Ghani dan Timbalan Ketua Umno bahagian Kulai, Datuk Tosrin Jarvanti keluar dari parti Melayu itu, hari ini.
Kedua-dua mereka telah mengumumkan peletakan jawatannya daripada parti semasa semasa mesyuarat perwakilan bahagian masing-masing awal hari ini.
"Ku istihar keluar dari menjadi ahli Umno semasa berucap sebagai Pengerusi Tetap di Mesyuarat Perwakilan Umno Gelang Patah pada 10 September 2016," jelas Baharom Abdul Ghani yang disiarkan di laman Facebook milik beliau.
Baharom adalah pengasas Umno bahagian Gelang Patah yang ditubuhkan pada tahun 1994 dan merupakan ahli dewan undangan negeri (ADUN) antara tempoh 1995 hingga 2004.
" Umno sekarang bukan lagi parti orang Melayu tapi sudah jadi parti milik Datuk Seri Najib Razak yang tidak boleh diselamatkan lagi, " kata beliau dalam catatannya.
Dalam petikan video memaparkan ucapan beliau, Baharom memberitahu perwakilan kepimpinan Umno enggan menerima realiti dan Najib disifatkan punca kepada semua masalah parti.
Sementara itu, Tosrin mengumumkan keluar parti dengan mengembalikan bendera Umno kepada ketua Umno bahagian Kulai.
"Inilah bendera yang saya pertahankan selama 49 tahun tetapi hari ini saya dengan rela hati kembalikan bendera ini kepada ketua bahagian saya dengan mesej kepada semua ketua Umno bahagian untuk menjaga Umno baik-baik untuk orang Melayu," kata Tosrin.
sumber
Hanya yang mahu mempertahankan Jho Low sahaja yang akan kekal didalam UMNO..! 

Anonymous said...

Bersatu bunga raya "round the world" nk cri ahli..

Utk umno: hilang patah tmbuh brgnti..no hal ler

Anonymous said...

Melayu haprak tak bertelor saja mempertahan cina kapir perompak Jho taik lo..nak tunjuk ade telo kunun kata bukti eeleks..

Anonymous said...

Ytl cinna n vincenct TOTO sape plak yg PERTAHANKAN?

mntedarah duit org mlysia dkat 20 tahun dahh.

Hehehe

ted manoff said...

Ayat sedapkan hati..haha..

Anonymous said...

Kalu pengerusi tetap tu pencen n bwak 1000 ahli yg dgor crmah tu kluar umno SERUN gak bai..

Ini idak,sndri deklair sndri keluar parti..kusi kosong satu jerr

Besa ler tu..hehehe

Psssstt madey sndri terhegeh2 da kt nuar brhim..

Baik ada makna tuuuu.

Anonymous said...

Bunga raya yang telah di KASI takde harapan bunga kembang mekar
layu sebelum mati...sadis sekali

Anonymous said...

Setiap parti ada ulama yg dirujuk
UMNO ade ramai ulama
PAS pun ramai ulama
mereka sedang mencari titik pertemuan

PKR ade ulamak bedul amin yg ceramah bini org 1 bilik otel dan aljuboori tak perlu ceramah bagi 4cm terus...Ulamak Pluralisma Murtad
PAN àda Awang Amat persatuan ulamak mesia(baca syiah)
BERSATU masih ulamak masih kosong mungkin ulamak medey yg akan kuar fatwa gila babi nnti

Mereka BERSATU dng ulamak mùrtad pluralaist dan syiah untuk mencipta slogan yg hebat2 bunyinya spt islam madani... islam hadhari.. islamiv state fundmentalist.. kepimpinan melalui ulama.. yang mana sloģan kosong ini bertujuan utk melacurkan kesucian islam akidah dan iman umat islam.. dng pluralist..syiah..liberalist lgbt gay dan.DAP evanhlistnya... kesemua ulama barua penjajah.sudàh BERSATU untuk terus melacurkan agama islam di malate ini.... lawan mereka insyallah syahid..

Anonymous said...

Setiap parti ada ulama yg dirujuk
UMNO ade ramai ulama
PAS pun ramai ulama
mereka sedang mencari titik pertemuan

PKR ade ulamak bedul amin yg ceramah bini org 1 bilik otel dan aljuboori tak perlu ceramah bagi 4cm terus...Ulamak Pluralisma Murtad
PAN àda Awang Amat persatuan ulamak mesia(baca syiah)
BERSATU masih ulamak masih kosong mungkin ulamak medey yg akan kuar fatwa gila babi nnti

Mereka BERSATU dng ulamak mùrtad pluralaist dan syiah untuk mencipta slogan yg hebat2 bunyinya spt islam madani... islam hadhari.. islamiv state fundmentalist.. kepimpinan melalui ulama.. yang mana sloģan kosong ini bertujuan utk melacurkan kesucian islam akidah dan iman umat islam.. dng pluralist..syiah..liberalist lgbt gay dan.DAP evanhlistnya... kesemua ulama barua penjajah.sudàh BERSATU untuk terus melacurkan agama islam di malate ini.... lawan mereka insyallah syahid..

Anonymous said...

Waktu Dhuhur sekarang.

Pergi Solat dan berdoa supaya 1MDB tidak teros disamun Kanun dan Kafir Jho Lo agar Negara dan Bangsa selamat.

Berhenti mengutuk memfitnah parti lain.

Jgn tambah dosa wahai cybertrompah UMNO

Anonymous said...

Kalau kau tu alim sangat berhentilah mencaci menghina dan memfirnah orang lain.

Makan defak hasi
l curian 1MDB tak bagos tu.. Nantiseluroh kelyarga kembong perot makan rezeki haram.

Anonymous said...

Otak krem mcm ko tak guna di ajar.

Tun da kata dia cuma sekadar sokong menentang akta yg disalh guna si Lanun Pendatang dari Boogees.

Tun da kata yg lain dia tak sokong.

Dasar otak bengap!!

Anonymous said...

Nak jadi politician kne KEBAL tahan MAKI n CACI ler baiii.
Baru skit lu kna maki da nk mrajukkk ker??.

Huaaaaa..

Nuar brhim ahli politik yg kluo msuk pnjara relax je baii.

Anonymous said...

Lebih baik dari PM pujaan hati kau si Lanun Pendatang dari Boogees yg go around the World memburokkan Negara dan Bangsa dan Parti UMNO dengan menyamun khazanah rakyat 1MDB merata dunia.

Anonymous said...

Ko memburokkan lagi parti kesayangan ko UMNO yg dah jelas semakin parah sekarang.

Aku pon bukannya penyokong mana2 parti.

Sekadar meminati kebolehan TUN jer.

Unknown said...

Biarlah umno berkubur tiada bertanda. Hilang pun tiada yg peduli. Hanya yg sesak nanti adalah cai cai yg mkn dedak.

Anonymous said...

Pecayalah yg sokong secara tak lgsg ytl toto tu adalah mocik pocik kampung felda yg tatau apa2... 20 tahun tu...

Anonymous said...

Dua ekor tu proxi Moiden. Banyak dapat habuan. Sekarang big bos kena pecat maka meroyan. Gelang Patah pun bukan sukak sangat bahlol2 tu.

ted manoff said...

BOLEHKAH KITA BERHENTI MEMBURUKAN LAWAN

Adalah lebih elok setiap parti, setiap ahli dan setiap penyokong parti melihat cermin diri masing masing.

Memperbaiki mana yang lemah dan kurang, mencantikan mana yang huduh dan memperkuatkan diri dengan akhlak terpuji.

Memburukan apalagi menfitnah musuh dan saingan melampau lampau bukan sahaja berdosa tetapi tidak menguatkan parti sendiri.

Hentikanlah adudomba yang berterusan, memburukan Azmin tidak menjadikan Azizah cerdik dan bijak, memburukan Zahid tidak akan membersihkan Najib, memburukan Lim Guan Eng tidak menjadikan Hadi Awang hebat, memburukan BERSATU tidak menjadikan UMNO kuat....

Bolehkah kita berhenti dari memburukan lawan... Boleh, tetapi sukar.

CARILAH KEKUATAN SENDIRI
kluangman at Saturday, September 10, 2016

Anonymous said...

Dia org ni semua org Muhyiddin...

Biasalah....masa time ni baru kita tahu siapa musuh sebenar dan tahu siapa yg berjuang ikhlas dlm UMNO

ted manoff said...

JAWAPAN" OXFORD " KHAIRY JAMALUDDIN
MCA: UMNO HANYA JAGUH KAMPUNG

Umno menjadi punca di sebalik kejatuhan BN kerana lebih mengutamakan survival sendiri dan menikmati sokongan pengundi luar bandar di kawasan majoriti Melayu dengan mengorbankan rakan-rakan gabungannya, kata MCA.
Ahli Jawatankuasa Pusat MCA, Ti Lian Ker berkata, kecenderungan Umno untuk menjadi jaguh kampung telah menyebabkan kekalahan BN di kawasan bandar.
Ujar beliau, tidak berguna jika BN terus menjadi wira kampung , bersorak di luar bandar tetapi terpaksa menggadai kerusi bandar sebagai balasan-Malaysiakini
JAWAPAN KHAIRY:
Ketua Pemuda UMNO Malaysia ,Khairy Jamaluddin telah memberikan jawapan "Oxford" kepada kritikan saya terhadapnya kerana membiarkan general-generalnya terus memainkan politik kekampungan untuk mendapat sokongan di kalangan orang Melayu dan Islam.

Maksud saya politik kekampungan ialah mencari kekuatan dengan membangunkan ketakutan dan ketidakyakinan di kalangan orang Melayu dan Islam atas isu-isu yang bersifat bogey dan kesamaran sedangkan sekarang seluruh rakyat melampaui batas kaum berkongsi kebimbangan yang sama dalam isu lebih besar yang melupakan mereka dari isu perkauman.

Khairy berpura-pura tidak nampak hal ini kerana berasaskan kepada kenyataannya di Utusan Malaysia hari ini" kita serasi dengan kampung dan kita mempunyai kekuatan sendiri di kampung."

Ini tidak boleh dinafikan dan merupakan suatu jawapan poltik yang bijak,tajam,tepat ,realis dan berkualiti dari seorang yang berkelayakan Universiti Oxford.

Mustahil Khairy tidak faham apa yang tersirat dari kenyataan Pengerusi Biro Keharmonian Agama MCA Datuk Seri Ti Lian Ker bahawa "telah berlalu hari- hari di mana UMNO boleh menunjukkan jari kepada golongan minority dengan mempamerkan kekuatan dan menjerit supaya Melayu dan Islam bersatu untuk menentang orang lain. Keyakinan di kalangan orang Melayu sekarang membolehkan mereka berfikir di luar kotak atau feudalistics."

Walaupun termasuk dalam keyakinan ini tetapi sebagai Ketua Pemuda UMNO Malaysia, Khairy tidak dapat memenuhi hasrat rakyat walaupun diluar bidang politik seperti melantik peneraju FAM yang bukan dari kalangan kerabat diraja walaupun disedarinya bahawa hal ini telah menjadi halangan besar kepada kemajuan bola sepak negara.

Khairy tidak kehadapan dalam permainan politik kekampungan yang berpandu kepada pemikiran yang cetek tetapi menampilkan general-generalnya untuk memburukkan tokoh-tokoh profesional negara yang mahu membantu menegakkan kerajaan yang bersih.

Dengan laporan "buruk" mengenai mereka dibuat kepada polis, kalangan profesional ini digambarkan seolah
-olah akan membunuh masa depan Melayu sebaliknya mereka inilah yang diharapkan oleh orang Melayu untuk mengangkat maruah Melayu.

Khairy tidak berani untuk mengambil kesempatan dari kehilangan keyakinan rakyat terhadap kepimpinan negara untuk bertindak sesuai dengan citarasa kebangkitan generasi Melayu baru yang mahukan kepada kepimpinan yang berwibawa, bersih, cekap dan amanah.

Khairy berada dalam krisis keyakinan diri untuk bertindak berani samada mengambil risiko melancarkan suatu revolusi dalaman atau meneruskan tradisi evolusi politik cara UMNO untuk survival politiknya.

ZAMKATA

Anonymous said...

Mca dgan pmbngkang same ler..

Bile salah n kalah akn tuding jari ke umno...

Fair ler tu..umno dpt kampung,pembngkang dpt bandar..
Karang umno mnang smue korg tuduh umno mnipu plk..mnandakan d mlysia ni ORANG KG yg mnjdi PERDANA MNTERI..tanpa org kg siape lh njib..

Org bandar biar lh dgn nymuk ZIKA ny..
Kehkehkeh

Suruh ajk FAM lntik kereii jd PRESDEN FAM brulah bole..

bkan main redah je nk jadi presden FAM.
Ko ingat prsatuan bolasepak anggola ker???

ted manoff said...

Ryezall..bila nk buat entri pasal atlit mng emas sukan paralimpk tuu..melayu yg mng tuu ryezall...

Anonymous said...

Parti copy paste tak akan bertahan lama..percaya lah..kempen lah hebat mana pun..taik prootttt..

Anonymous said...

Jawatan Pengerusi Tetap tu, orang kasi untuk nak jaga nama dan tanda hormat ahli kepada veteran. Kuasa tarak. Dalam mesyuarat agung, ada kuasa mintak perwakilan duduk. ("Tuan2 diminta duduk..! Duduk laa tuan2!!)

Kalau veteran nak merajuk, nak kecik ati .., ahli2 semua boleh kata : " Piiiiirahh.. !!"

Anonymous said...

Smue parti politik dudok diam2..
Rangka strategi nk hadapi PRU 14 dgan parti msing2..

INI tidak, smue parti politik cm jubo ayam..terkkumat kamit mnunggu cacing kluo dri jubo....

Anonymous said...

Yang kembang Kotek Jibo yg kau suka gosok dan rambot Rozy hippo.

kahkahkah....

Anonymous said...

Sebab menipu la boleh ke kg felda je... kalau tak... dah lama bungkus umno tu kasi buang tepi sungai cam najis berak...

Anonymous said...

Patutlah Gelang Patah jatuh kepada apek cilaka dapigs si kit sial pada PRU13...ada musuh2 dlm selimut dan anjing2 pemakan dedak dapigs.

Semoga dgn keluarnya pemakan dedak dapigs macam baharoom ni, bertambah kuat lah UMNO!

cucu nek tempoyak said...

KUAT BERANGAN KUI KUI KUI!!

Anonymous said...

Walau apa pun kata nista yang dilemparkan kepada UMNO. ia tetap utoh dulu kini dan selamanya. Ahli UMNO telah berpengalaman dalam perkara ini sejak dari dulu lagi dalam mengatasi masaalah apabila mereka yang tidak berpuashati keluar UMNO membentuk parti yang baru. Ahli UMNO sudah arif dan tidak mudah terpedaya dengan segala tohmahan dan fitnah. Hanya mereka yang tahu prinsip perjuangan yang akan terus memastikan yang UMNO akan terus menjadi tunggak kepada kepimpinan Malaysia khususnya orang Melayu.

Anonymous said...

ORANG KG menjajah org bandar..
Ingtkn bijak org bndar ni tpi TOLOL gk yer

Kehkehkeh

Anonymous said...

Bukan utk sedapkan hati tapi betul betul si kentut busuk....anak saya dah berapa orang..anak sedara lagi..mereka tu semua Dna Umno.dan meereka semuanya dah boleh mengundi...jgn ingat gen y ni...tolol mcm rara dyana atau terbaru budak tak dapat first degree honest..tu...anis ke apa tu.ambik bahasa jer...nak dapt.first degree honest pun meraban...mana ros dedak...dah lama menghilangkan...budak master dah taruk dia cukup cukup yer..

Anonymous said...

Yess...orang Umno tak kisah tu semua... Kami ni Allah beri kelebihan iaitu sabar dan setia..lebih2. Kepada ulil amri so..biarlah..asalkan setiap amalan kami hanya Allah yang tahu ikhlas ke seleweng ke..orang boleh cakap mcm2. Tapi hakikatnya Malaysia maju kerana Umno dan jasa Umno.. yang tak nak percaya..sejarah tak pernah menipu..Selamat hariraya Aidiladha...semoga amalan dan perbuatan baik kita Allah terima...Ameen

Anonymous said...

Eleh... arif konon... arif la sgt ahli yg duk kg tu... arif tengok tvsuku3 sambil tekangkang baca utusex tak laku dan asik rugi...

Kalau tak mudah tepedaya... kasi la dap pkr amanah besatu kuar tv... aku nak tengok tahap mana ahli korang punye iq... dah la bedebat tak mau... nothing to hide ghaib... ngaku pendekar tapi pundek...

Anonymous said...

Ni pemikiran jahil nih... orang pilih betul salah... bukan pilih yidin ka najib ka... harap paham... tak guna jadi tua tapi bodo...

Anonymous said...

Aku tak tau plak ada dna umno... binatang ke apa tu?

Anak kau ngan anak sedara kau tu kalau bagus iq eq nye dia akan bersama kami pejuang rakyat... pecaya lah... tapi kalau anak kau tu jenis projek kerajaan barisan nasional... tak dapek nak nolong...sbb tak tau nak beza parti ngan kerejaan...

Anonymous said...

"Nak tanya sikit je. RapidKL aka Prasarana memang takde SOP ke? Terutama bila berlaku kecemasan. The fact that bila lampu and udara/oksigen takde, u guys should already be prepared to evacuate all of us! Bukan tunggu and try to fix the fucking bloody train for another 15 mins!!!

Nak kata Bangang macam kasar tapi itula hakikatnya. Bangang! Just imagine kalau ada warga emas, asthma, pregnant lady etc yang susah bernafas. Are you going to be responsible?

Seriously, your appointed in 2015 President & CEO Datuk Azmi Abdul Aziz should step down immediately! No improvement on your services yet fees raised ridiculously!

And what is SPAD doing? Liow Tiong Lai? Sleeping ?

Goodluck Malaysia"

........

Syukurrrrrr malaysia ada train nih... kalau duk timo leste... tak merasa kau

Anonymous said...

Sebenarnya apa yg berlaku sekarang adalah masa terbaik untuk spring cleaning UMNO, segala sampah dan kotoran semakin disingkirkan... Insyaallah UMNO akan bersih kembali. Pengotor paling besar dah keluar dan dia menarik kotoran lain... Kata org Penang.... BAGUIH!!

Anonymous said...

UMNO tak berdiri dengan sorang tapi beramai....
Kalau dah tunggul mati baik dibuang nanti menyemak dan jadi sarang prnyakit....
Tunas baru banyak...bagi peluang..

Pembangkang perasan kata mereka menang kawasan bandar tapi UMNO
dikampung.....sedar lah itu petanda Cina DAP lebih berkesan mempengaruhi pengundi Cina kerana dibandar ramai Cina...dan Melayu yang perasan pandai sangat tapi bodoh....
Dikampung Melayu lebih mesyukuri kerajaan yang ada lebih baik
pembangkang yang banyak muslihat,menipu,menfitnah dan rasuah yang disembunyikan.

Siapa lebih bijak memilih....?

Anonymous said...

PERJUANGAN RAKYAT KA PERJUANGAN KRONI....
PERJUANGAN BOBOI....
PERJUANGAN NIKA....
PERJUANGAN TOKONG...
PETJUANGAN BEBAS LIWAT..membontot..

Anonymous said...

Umno bahagian Gelang Patah patut
menghadiahkan mamat yg keluar itu
ari sebuah kerusi plastik kerana
jasa2 besarnya,tidakle rasa hampa
yg keluar dapat kerusi....

Anonymous said...

Dulu maki hamun madey sbb dia ternak kroni...skrg maki najib sbb 1mdb...lps ni klu tsmy jdi pm ada plk isu yg membuatkan dia dimaki hamun plk...begitulah jadinya.......

Anonymous said...

Anak aku dan anak sedara...takat bodoh pun..lepas diploma bukan berlagaklahkan.....dan Bn tu ketuanya Umno...dan anak2 kami ni berjaya kerana usaha keras kerajaan Umno dan Bn...mana kt dunia ni boleh cari kerajaan yang beri free anak2. Sekolah...so suka hatilah kau nak ckp apa tp darah kami darah pejuang keturunan kami adalah dari pahlawan hingga ke tentera...Dna Umno tutak faham ke...mak ayah sokong Umno..kahwin dapt anak..anak besar sokong Umno gak...tulah Dna Umno..

Anonymous said...

Kalau tak suka duk bandar pegi la keje kat kampung... tu temasuk anak kau macai... mana tau takut anak kau tepengaruh ngan dap plak... haru pulak keluarga dna umno ko nanti...

Korang hidup ngan tvsukugile ngan utusex je lah yek... semoga seronok...

Anonymous said...

Yg tinggal dlm tu semua taik dan taik hanyut je... nak buat camne nazri ckp makan dedak jibs...

Anonymous said...

Yg maki madey masa berkroni dulu tu pembangkang je... masa tu macai bodo tak tau apa... lepas 36 tahun baru nak bising kroni kroni kroni... nenek kau la kroni... skang pun sama... asik2 mdb1 tu fitnah fitnah fitnah... semua jenis jilat jolow nih... dulu jilat anandek vincent tan...

Anonymous said...

Aku nak Khaborkan kisah sedih di ampang Jjayaselama Pakatan Rakyat @ Pakatan Harapan memerintah Selangor.

Kini hampir dua dekad setelah menang pilihanraya,AIR diberi secara percuma kepada penduduk di negeri Selangorbila di ambil kira jumlah penggunaan
secara purata.Namun indah khabor saja

Masalah utama yg dihadapi sejak pemberian air secara percuma ialah, tekanan AIR akan dikurangkan pada pukul lebih kurang 11.00 malam.
Jadi mana mana penduduk disekitar Ampang Jaya yg tinggal di Apartment, Rumah Flat,Rumah Kedai tidak akan mendapat bekalan air menjelang pukul 11.00 malam sehinggalah pukul 5.30 pagi. Kadang kadang air hanya sampai pada pukul06.00 pagi.

Bila dirujuk pd Puspel dan Syabas,mereka menjelaskan pihak pengurusan meluluskan supaya tekanan air dikurangkan pd waktu malam drp pukul 11.00 malam keatas dan tekanan akan seperti sedia kala menjelang 05.30 pagi.Ini dapat menjimatkan perbelanjaaan dan memaksimakan keuntungan syarikat,begitulah komen pekerja syabas.

Pihak Pengurusan Puspel,Syabas, mahupon Kerajaan negeri atau sesiapa sahaja hanya memikirkan keuntungan,airpon diberi secarab percuma.

Tahukah Pihak Pengurusan Puspel,Syabas dan Kerajaan Selangor, air adalah keperluan asas.Tiada air sangat menyusahkan. Jangan ceritalah paip selalu bocor,tiada air kerap kali berlaku.

Haramjaddah pukimak pihak pengurusan hanya pikir untung,apa jadi pada rakyat pergi mampuslah. YB Zuraaida, Laknatullah tak ambik berat langsung soal kawasan,sibok mengumpulkan kekayaan diridan kroni.

Sila rujuk laporan blog dan siatan SPRM.YB Kassim lagilah seorang YB PAS yg paling takberguna, sekor lagi haramjaddah sibok jaga kepentingan sendiri, kebajikan rakyat tidak diambil peduli.
Berlakon Alim tapi perangai serupa Iblis Syaitan. Waktu korbaan baru nampak BABI Zuraidah, BABI kasim jengok sekejap masjid.

Celaka lah kau Zuraidah, Celaka lah Kau Kassim.
Aku takmahu air percuma, pulihbalikbekalan air, pulih balik tekananair. Aku kerja jurujual,balik rumah pukul 11..00, macam mana nak mandi tak der air.Hari hari mandi air tong.

Celaka pukimak sial haramjaddah YB Zuraidah,YB Kassim,Pengurusan PUSPEL dan SYABAS,semoga engkau menjadi ahli neraka kekalselamam-lamanya di dalam. Engkaau pengkhianat kpd perjuangan.

Anonymous said...

Itu ckp dgn orang bodoh ni mmg payah... mana ada istilah kerajaan umno... kerajaan malaysia ada la... yg kasi anak kau tu belajar konon free tu adalah kerajaan malaysia... duitnye dtg dari rakyat yg mana 52% adalah pengundi pakatan... so darah anak n anak sedara ko tu ada dna dap jugak... sedap kan ...

Ko ngan nenek aku yg dah meninggal lama tu sama je level menyokong umno nye... u know wat i mean...

Anonymous said...

Pelik aku...

Kalau nak cepat kaya... jual la air banyak2... buat apa nak tahan2 air plak pukul 11 ka apa ka... ko bodo ke apa?

Mencarut je banyak hari mulia nih...

Anonymous said...

Pukimak kau, kalau tak daa air sehari dua, pressure perlahan..coba kau duduk kat flat BaBi...baru kau tahu sial

Pakatan haramjaddah main politik kebajikan tak tau. Aku menyesal sokong pangkah Pkr utk Yb Rozaidah mak lampir perasuah. YB kassim dok saja tak buat apa.

Kau nak main politik main lah. Aku nak air.

Mak bapak kau tak ajar ker..kalau tak der air cam ner nak mandi, nak solat. Kena beli air hati hari.

Celaka kau sial. Hari nie hari raya..hari raya air tak der haramjaddah.

Anonymous said...

Tak pelah...kau nak kutuk apa pun..kerajaan Malaysia trbentuk kerana adanya Umno so...kau kata pengundi 52 peratus tu pembangkang...tapi aku tak pernah dengar wakil pembangkang ni dilantik jadi menteri dalam kerajaan Malaysia...so kenapa anak aku ada Dna Dap...orang yang tak tahu sejarah jer merapu dan merepek mcm kau...kesian..do...mak ayah.sokong Umno tetiba anak ada Dna Dap...kau tahu Dna ke tidak ni...aduh...menyesal aku layan orang gila mcm kau...Dna pun tak faham..bab kerajaan Malaysia pun tak faham...aduh...memang lol lah kau

Anonymous said...

Kesian...kau mat...memang kami orang Selangor ni dah fed up dgn Pembangkang ni..kita orang sejak pembangkang ni perintah..isu kami tak air sampah tak sampah jalan..lubang sana tampal sini...mat sabar mat....saya dah rasa semua tu...kejar lori air mcm pelarian... Orang tak rasa diorang tak tahu...kali ni mat...pakat ramai2 mat viral kat semua penduduk Selangor mat kita undi Bn...cina nak dokong Dap lantak diaorang...mereka kencing berak tak basuh...kita ni...Islam...air tu penting...doa banyak2 mat biar pru 14 ni Selangor Bn menang InsyaAllah

Anonymous said...

Bodo... pembangkang alias pembanggang kat selangor ni adalah bn noh udang rasis jamal tongkoi...

Ko dah la takde air.. hati busuk mulut busuk... mereput la ko...

Anonymous said...

Dah tak dilantik... ngape nak salahkan dap plak?

Anak ko belajar dgn cukai2 dari rakyat... cukai2 tu dibayar oleh semua rakyat termasuk duit aku duit dap pkr pas amanah bn etc... tak payah la belagak sangat itu ini free... tak payah belagak mcm umno tu yg bg duit kat ko... umno tu takde duit...

Dna anak ko tu dna rakyat malaysia yg bayar duit sama2 utk negara... bukan duit umno tu je... umno tu aku ulang takde duit...

Dna 52% tu ada kat mana2... kat hospital kat jalan kat skolah kat susu uht kat ubat spital...

Anonymous said...

Kau ni mmg melayu tak sedar d untong. Kau fikir si limkomunis tu suka pd kau. Kau pg cium tangan limkomunis dia akan tergelak bontot pd kau . Dia tu kafir harbi kau pon melayu harbi mmg dah padan la pon. Melayu bolohhh

Anonymous said...

Takde bukti dia komunis dan dia kapir harbi... hanya puak ko je ckp camtuh...

Aku melayu ko melayu... tapi ko punye melayu aku punye melayu tak laku sesen pun kat akhirat... cukup2 la bermelayu ko tuh...

Jgn la tak sedor diri... padahal hidup kita nih penuh dgn bantuan dan ihsan bangsa dan agama lain... nak2 lagi kat malaysia nih... kalau tak boleh hidup besama baik ko cari alam lain la...

Anonymous said...

633...

Aritu ada puak ko...
Dia cakap cukur la duk malaysia ada air... kalau takde air ... lori air akan dtg... cukurrr...

Ko reti tak nih cukurrrr? Paham?

Ko tengok kat pahang... ada je tempat bertahun2 takde air paip.. idup je diorang... cukurrr je diorang... ikutlah contoh diorang. Orang2 bn gak tuh...

Anonymous said...

JANGAN SYOK SENDIRI. NANTI DACING, BULAN DAN BUNGO RAYO KEMANO. DEN NAK PERINGAT JO. BERGADOH SESAMO SENDIRI. LA NI... DAFTAR BARU PENGUNDI.
MELAYU 49000
CINA 115OOO
TAKPO...NANTI MELAYU MYANMAR, MELAYU THAI DAN ROHINYA PULAK TOLONG KITO.

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates