September 9, 2016

13 Rosmah Jalan Depan Salah, Rosmah Jalan Belakang Pun Salah, Apa Mentaliti Punya Pembangkang


Boleh saya rumuskan sel-sel otak pembangkang gagal berhubung disebabkan dedak yang dibekalkan kepada mereka tidak berkat dan haram. Apa sahaja isu dibangkitkan bertujuan untuk menghina Perdana Menteri, DS Mohd Najib Tun Razak sekeluarga. Terbaru, gambar Perdana Menteri Malaysia dan Singapura berjalan di atas karpet merah turut mendapat perhatian untuk dijadikan fitnah.

Terserlah sikap kebodohan dan sikap munafik 'Pages' Suara Rakyat, sehinggakan Perdana Menteri kedua-dua negara berjalan bersama isteripun hendak dibandingkan. Berjalan cepat salah, berjalan lambat salah, berjalan di depan salah, berjalan di belakang salah, berjalan bersama salah, apa yang pembangkang hendak sebenarnya? Admin yang memuatnaikkan posting ini dapat dilihat mempunyai tahap kebencian yang mendalam terhadap Perdana Menteri dan keluarga.

13 comments:

Anonymous said...

Aku nk komen sikit post kali ini cts. Yg asyik komen pasal jalan depan belakang ni bukan sahaja pembangkang, malah pembangang dan kitu berahak tak cukup dedak dalam kerajaan juga. Diorang kalau boleh nak tengok isteri pm jalan pakai wheelchair baru diorang puas hati. Tapi pada akulah, yang paling salah ialah cara pm najib menghadapi situasi tohmahan ini. Beliau tidak pernah bertegas, mencabar dengan keras dan bersungguh2 untuk menghentikan tohmahan. Beliau ambil pendekatan 'masa akan mengubah'. Ini bukan cara terbaik dalam sistem politik seperti diamalkan negara ini. Petualang sentiasa ada masa, ada cara dan ada peluang untuk menabur fitnah dan kebencian sedankan pm najib seperti tak ambil kisah kredibeliti sebagai pm, sebagai lelaki dan sebagai suami dipermain-mainkan. Bila pm najib nak jadi keras ni? Nampaknya pembangkang yg keras...

Anonymous said...

Biasa la bila 2 barua pengkhianat aljuboori dan medey bergabung fitnah kembali bermaharaja lela...
Fitnah bagi mereka seni mendapatkan kuasa walau apa cara sekali pun.. fitnah bukan dianggap dosa bagi puak puak pluralist. .. kommunis dap evangelists. .. syiah.. lgbt.. gay.. comango dan G25...

Anonymous said...

Najib dah banyak buat salah..yg betul pun akan dipandang salah..

ted manoff said...

Iyalah ryezall..dlm hal nii aku sokong ko..kadang2 pembangkang agak keterlaluan mengusik kak mah..tapi kita kena terima hakikat yg imej kak mah dh tercemar dgn beberapa kes..

Anonymous said...

Di bawah pimpinan isteri PM Singapura CEO Temasek rugi besar sebanyak dua kali. Kali pertama iaitu pada tahun 2009, rugi sebanyak USD40 bilion atau RM160 bilion. Kali kedua, pada tahun 2015, rugi sebanyak SGD24 bilion atau RM72.3 bilion.

Bayangkan kalau ini berlaku kepada Rosmah, yang dilantik sebagai CEO Khazanah Nasional dan rugi sebanyak tu, Sampai kiamat cerita ini recycle

Unknown said...

Cai dah dapat dedak ke belum?? He he he

ted manoff said...

Iyalahh..tuu kt luar negara kt dlm negara suami kak mah bikin onar..bkn berjuta tapi billion..!!prOoTt

Anonymous said...

Brader... kan fb sr tu dah bg contoh kat bawah tu... belakang tidak depan pun lagi la tidak... maksudnye jalan la beriringan.. sebelah2... baru la nampak cam mesranye...

Ko jalan ngan bini korang kejap belakang kejap depan ka?

Nak bangangkn orang plak... sendiri tak betul...

Ted Manoff said...

Sebelum sokong belajarlah jangan mencuri identiti kentut ooi

Anonymous said...

Kadang2 kita sering salahkan pemerintah bila nasib malang menimpa kita. Elok kita renung dan muhasabah apa yg di sebut dlm quran.

Tempat yang tertinggi (Al-'A`rāf):96 - Jikalau sekiranya penduduk negeri-negeri beriman dan bertakwa, pastilah Kami akan melimpahkan kepada mereka berkah dari langit dan bumi, tetapi mereka mendustakan (ayat-ayat Kami) itu, maka Kami siksa mereka disebabkan perbuatannya.

Lebah (An-Naĥl):112 - Dan Allah telah membuat suatu perumpamaan (dengan) sebuah negeri yang dahulunya aman lagi tenteram, rezekinya datang kepadanya melimpah ruah dari segenap tempat, tetapi (penduduk)nya mengingkari nikmat-nikmat Allah; karena itu Allah merasakan kepada mereka pakaian kelaparan dan ketakutan, disebabkan apa yang selalu mereka perbuat.

Yang beriman tidak perlu risau...

An-Naml:53 - Dan Kami selamatkan orang-orang yang beriman, serta yang selalu bertaqwa.

Eloklah kita muhasabah diri... teliti balik tahap iman kita. Semoga kita termasuk dlm golongan yang Allah selamatkan.

Rujuk quran dimana ada ayat2 "Hai orang-orang yang beriman...." dan cermin diri sendiri. Kita ubah diri bukan ubah orang lain. Orang lain kita berpesan2 dengan kebenaran dan kasihsayang.

Contoh...
Kamar-kamar (Al-Ĥujurāt):11 - Hai orang-orang yang beriman, janganlah sekumpulan orang laki-laki merendahkan kumpulan yang lain, boleh jadi yang ditertawakan itu lebih baik dari mereka. Dan jangan pula sekumpulan perempuan merendahkan kumpulan lainnya, boleh jadi yang direndahkan itu lebih baik. Dan janganlah suka mencela dirimu sendiri dan jangan memanggil dengan gelaran yang mengandung ejekan. Seburuk-buruk panggilan adalah (panggilan) yang buruk sesudah iman dan barangsiapa yang tidak bertobat, maka mereka itulah orang-orang yang zalim.

Wanita (An-Nisā'):19 - Hai orang-orang yang beriman, tidak halal bagi kamu mempusakai wanita dengan jalan paksa dan janganlah kamu menyusahkan mereka karena hendak mengambil kembali sebagian dari apa yang telah kamu berikan kepadanya, terkecuali bila mereka melakukan pekerjaan keji yang nyata. Dan bergaullah dengan mereka secara patut. Kemudian bila kamu tidak menyukai mereka, (maka bersabarlah) karena mungkin kamu tidak menyukai sesuatu, padahal Allah menjadikan padanya kebaikan yang banyak.

Jamuan (Al-Mā'idah):57 - Hai orang-orang yang beriman, janganlah kamu mengambil jadi pemimpinmu, orang-orang yang membuat agamamu jadi buah ejekan dan permainan, (yaitu) di antara orang-orang yang telah diberi kitab sebelummu, dan orang-orang yang kafir (orang-orang musyrik). Dan bertakwalah kepada Allah jika kamu betul-betul orang-orang yang beriman.

Jika kita rasa telah melakukan kesilapan..mohonlah pengampunanNya kerana Allah berfirman...

Nuh (Nūĥ):10 - maka aku katakan kepada mereka: 'Mohonlah ampun kepada Tuhanmu, -sesungguhnya Dia adalah Maha Pengampun-,

Nuh (Nūĥ):11 - niscaya Dia akan mengirimkan hujan kepadamu dengan lebat,

Nuh (Nūĥ):12 - dan membanyakkan harta dan anak-anakmu, dan mengadakan untukmu kebun-kebun dan mengadakan (pula di dalamnya) untukmu sungai-sungai.

Nuh (Nūĥ):13 - Mengapa kamu tidak percaya akan kebesaran Allah?


Mungkin kita telah Islam tetapi iman belum masuk kedalam hati kita.....


Al-Ĥujurāt:14 - Orang-orang " A'raab" berkata: " Kami telah beriman". Katakanlah (wahai Muhammad): "Kamu belum beriman, (janganlah berkata demikian), tetapi sementara iman belum lagi meresap masuk ke dalam hati kamu berkatalah sahaja: ` kami telah Islam '. Dan (ingatlah), jika kamu taat kepada Allah RasulNya (zahir dan batin), Allah tidak akan mengurangkan sedikitpun dari pahala amal-amal kamu, kerana sesungguhnya Allah Maha Pengampun, lagi Maha Mengasihani".

Al-Baqarah:8 - Dan di antara manusia ada yang berkata: "Kami telah beriman kepada Allah dan kepada hari akhirat"; padahal mereka sebenarnya tidak beriman.

Anonymous said...

Ini gambar kita tak tahu sebenarnya. Mgkin mak datin terlambat sikit kot dia berckp dgn org sblm join hubby dia. Mgkin masaalah kasut atau pm yg brjln cepat lagi. Dia kan kemetot jadi nak catch dgn suaminya lambat sikit. Serba salah d buek nyo...

Anonymous said...

Semoga Allah swt terus berikan DS Rosmah kekuatan dan ketabahan serta pahala yg berganda dlm menghadapi fitnah dan caci maki mereka yg mempunyai masalah hati ini. Aamin.

Anonymous said...

Rasa nak gelak jer...mcmlah dia yg menuduh DS Najib ini sempurna sangat. DS Najib pun mengaku dia hanya manusia biasa yg ada salah silapnya.

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates