September 19, 2016

25 Perkenalkan 'Council Of Elders' Untuk BERSIH 5


Persoalan pertama yang terlintas apabila melihat 'Council of Elders' untuk BERSIH 5 ini adalah mana Presiden PKR, Dr Wan Azizah Wan Ismail? Agak pelik apabila Pengerusi parti cap Bunga Raya, Tun Dr Mahathir boleh menjemput Bapa Rasis Negara, Lim Kit Siang, ikon LGBT dan BERSIH, Ambiga S dan Maria Chin Abdullah, Bapa 'Free Thinker' Malaysia Hishamuddin Rais masuk ke dalam rumah untuk bertahluf siasi mencari solusi bagi menjatuhkan Kerajaan tetapi tidak menjemput Dr Wan Azizah?

Bagaimana NGO BERSIH boleh dianggap neutral sekiranya pemimpinnya sendiri mempunyai konspirasi dengan pembangkang. Ini dibuktikan dengan penyebaran gambar di atas di mana Pengerusi BERSIH, Maria Chin Abdullah berada di dalam satu perjumpaan bersama dengan pemimpin parti Cap Bunga Raya, DAP dan parti Kuali (PAN).

Adakah orang-orang UMNO dan Baraisan Nasional (BN) masih boleh berpeluk tubuh dan berkata "Biaq pi lah kat depa. Depa bukan lagi ahli UMNO." Ya betul, Tun Dr Mahathir bukan lagi ahli UMNO, tetapi sampai bila orang UMNO dan BN masih lagi mahu menghormati beliau secara berlebihan sekiranya beliau secara terbuka dan terang-terangan mahu menjatuhkan Kerajaan yang dipilih secara adil dan demokrasi?


25 comments:

Anonymous said...

Council of Elders of Cocks and Cunts (CECC). Brain yillek.

Anonymous said...

Puak biadap!!!

Tarok gambar Mak Bapak Atok Nenek ko sekali kan Bagos!!!

ted manoff said...

Apa hal nii ryezall..yg ko sibuk2 nii apa pasal..? Umno mohd najib pun tgh celaru sekarang..4 menteri besar bkl dibuang..tu lah pasal ada menteri besar yg sihat gatal ni tukar yg sakit..jom sertai BERSATU ryezall..

Anonymous said...

Bawok tandatangan 45 orang TOLOL jumpa agong nak printah MLYSIA..

Anonymous said...

Aku dengar unesco batalkn mak mah punye award... bila nak buat post pasal pembatalan nye? Ko tulis je la unesco kena dedak dgn dap amanah pkr... senang citer...

Mana teddy manop... kpi mak mah dah turun balik yek...

Anonymous said...

Mana Yidin? Sibuk menggentel ke atau dah kena terajang maut?
Nanti Bersih 5 tak pasal2 takde semangat panji semerang tempang mengamuk.

Selalunya meeting mcm ni buat kat US atau pun UK. Terlalu penting utk negara ni, mengapa buat cincai2 aje. Siap dikeliling dek dubuk2 dan scavenger tua politik lagi.

Atau dah tak cukup dana ke krn dengar kabar beberapa penyumbang dana dah angkat kaki hempas pintu?

ted manoff said...

Terbukti bahawa Raja Petra ni penipu besar..! pembohong bersiri..! Kenapa gila nak percaya???

Mamat gila ni juga la yang memecah berita ALtantuya..! Mamat gila ni juga la yang membina pemikiran merapu hingga dikatakan Rosmah yang membunuh perempuan tu..!

Kalau tak suka Najib tak bermakna kena percaya fitnah yang di reka reka..! begitu juga dengan kenyataan dibawah ni..

Pertemuan Dr M dan Agong, Khairuddin selar tulisan RPK
Bekas Naib Ketua Umno Batu Kawan Datuk Seri Khairuddin Abu Hassan menyelar dakwaan yang dibuat penulis blog Raja Petra Kamaruddin berhubung pertemuan antara bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad bersama Yang di-Pertuan Agong Jumaat lalu.
Dalam kenyataan medianya, Khairuddin mendakwa Raja Petra sebagai seorang 'pembohong' dan 'mengada-adakan cerita'.
Malah, Khairuddin turut memberitahu, walaupun beliau mengiringi Mahathir ke Istana Anak Bukit, Kedah namun beliau tidak tahu tentang butiran pertemuan negarawan itu bersama Tuanku Abdul Halim Mu'adzam Shah.
Raja Petra dalam blognya telah memperincikan apa yang didakwanya sebagai peristiwa-peristiwa yang berlaku dalam pertemuan antara Mahathir dan Tuanku Abdul Halim malah turut memperincikan perbualan mereka.
Penulis blog itu turut mendakwa, Tuanku turut telah meminta Mahathir sekiranya dapat memberi jaminan tentang kesahihan kesemua 1.4 juta tandatangan dalam petisyen Deklarasi Rakyat bagi menggesa Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak meletak jawatan.
"Mahathir dengan jelas tidak bersedia untuk perkara ini dan tidak memberikan respon kerana beliau agak terkejut dan senyap untuk beberapa minit.
"Anda dapat melihat bahawa Mahathir sedang mencari kata-kata dan akhirnya, selepas senyap beberapa ketika, beliau kemudian membalas bahawa petisyen itu merupakan apa yang telah diberikan padanya.
"Dalam erti kata lain, Mahathir berkata beliau tidak dapat menjamin apa-apa kerana bukan beliau yang mengumpulkan tandatangan tetapi orang lain yang lakukan dan ia telah diberikan kepadanya.
"Agong kemudian hanya memberikan senyuman sinis kerana cara Mahathir menjawab tidak meyakinkan dan sudah tentunya berdalih.
"Baginda kemudian melihat Mahathir hanya memandang ke bawah dan tidak bercakap lebih tentang Deklarasi Rakyat atau tandatangan sebanyak 1.4 juta itu," dakwa Raja Petra dalam tulisan blognya yang bertajuk "Apa yang Khairuddin tidak dedahkan mengenai pertemuan Mahathir bersama Agong".
sumber
Majoriti Rakyat sebenarnya tersenyum simpul dengan dialog cerita rekaan yang dibuat oleh Raja Petra..! Tapi rakyat lebih tersenyum kenapa pulak sekarang Najib dan Raja Petra berpegang tangan berganding bahu menentang Tun M dan barisannya?
Seperti mana rakyat tersenyum melihat gelagat cikgu Bad yang satu waktu dahulu bukan main kuat menghentam Rosmah dengan isu cincin 24 juta...hingga buat buku lagi..! Tapi sekarang di TV3 pun cikgu Bad dapat liputan..!
Cukup jelas senyuman rakyat kerana melihat ada orang yang cukup terdesak hingga tersedak sedak..!
Siapa?
Lu Fikir La Sendiri!!!

ikut condong ~ najib lebih memerlukan hadi berbanding hadi memerlukan najib..!

PUTRA MERDEKA at 9:39 PTG

Anonymous said...

Masih ada masa, tengok lah sebelum 19 Nov nanti akan bersuara lah gelombang merah. Jangan bagi peluang kepada bersih, jangan bagi muka kepada bersih... kotor kan mereka!!!

Anonymous said...

Putra Merdeka itu adalah seorang putra raja dinegeri antah-berantah yang belum lagi merdeka jiwa raga hati dan perasaan kerana masih terkongkong oleh limpahan dedak dari mamak madey yg membuatnya menjadi seorang blogger protun yg kaya-raya dewasa ini.

Lagi satu, kalau si Kairudin mengong tu tak tau apa2 yg dibincangkan diantara orang tua nyanyuk tu dgn Agung, mmg dia tahap mengong gaban lah, mana dia pulak tau apa yg ditulis oleh RPK tu tidak benar?

Anonymous said...

Hahhaha 3 serangakaii berpimpin tangan berjln2,LKS,madey,nuar brhimm...

Madey terdesakk n tersedak..
Hehehe

Anonymous said...

Gua rasa teruk madey KENE TARUK dgn AGONG..kluar rmah agong pon MUKE MONYOK. sian tengok

Anonymous said...

apa jampi mamak kerala pakai eh sampai agong yang kene 'tahanan rumah' pun boleh jumpa dengan mamak tu???

aku ingat tahanan rumah kena sampai hujung tahun ni je. rupanya minggu agong dah bebas ek??

ted kentot tentu ada jawapannya. jawapan dari lubang proot dia tu.

Anonymous said...

Kenakan tahanan Tanjong Rambutan untok kau pon baik!!!

Anonymous said...

Ikot taktik negara jiran bila rasa nak kalah buat sempadan electoral baru!!

Manyiak musok punya olang itu Lanun Bugis!!!

knn....!!!

Anonymous said...

Satu persatu orang Parti Sarkis UMNO lari.

Dulu pukulan PKR buat Parti Sarkis hilang simple Majoriti 2/3!!

Sekarang pukulan maut Bersatu pulak. Silap2 Parti Sarkis jadi pembangkang yang diketuai Badot Lanun pendatang Bugis.

In the End Parti Sarkis cuma tinggal Anggota Pemakan Dedak Tegar!!!


In the end Be-End ended!!

Wahkahkahkahkakakahkah....

Kalau dont want Be-End to End better let Lanun Bugis End!!!

Anonymous said...

kekasih gelap nika pun tak datang??

ke jawatan tu dah ganti dengan salahudin ayub dari parti kuali??

Anonymous said...

zaman mamak kerala dulu mesti tak pernah buat sempadan electoral baru kan??

iye la, mamak kerala banyak kuat oo...

sekali jampi agong kene tahanan rumah pun boleh keluar istana...

muahahahahahaha

Ted Manoff said...

Khairuddin pon puak2 Proton dah siap panggil Sotong..Sotong ni si Kentut Proo000tt ambil buat sumber rujukan. .alahai ngko ni Si Kentut ooi

Anonymous said...

Dia kena penyakit Burut kot

Anonymous said...

sebelum pru12 dulu aku dah dengar cerita kartun macam ni. Takde pun the end nya... kalau fuckatan rakyat tu iye la jugak. Nak cari batu nisan fuckatan pun tak pernah ditemui

Anonymous said...

Raja petra ni lah jugak ted kentut percaya anggok2 masa dia sokong PR dulu...ted bongok...

Anonymous said...

"Aku dengar" = hearsay anggok2..
Hehehe..bongok

Anonymous said...

Cerita kartoon 16sept raja penipu paling best..hikhikhik..
PR mana???...dah melebur pun..
PH menyusul...hehehe

Anonymous said...

.

Anonymous said...

Ini kali kita kasi Tun mati..
Orang tua tak sedar diri...

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates