September 24, 2016

7 Cara Malaysiakini Spin Berita Sendiri @mkini_bm


Semalam portal pro pembangkang yang paling meloyakan telah menyiarkan berita mengenai Mantan Peguam Negara, TS Abdul Gani Patail dengan tajuk atau 'headline' seperti berikut:
Gani finally opens up, says removal as AG was proper
Tidak sampai 30 minit kemudian, tajuk asal artikel berkenaan telah berubah seperti berikut:
Gani finally opens up, says removal as AG was 'up to PM'


Malaysiakini bukan setakat pakar di dalam memutarbelit berita yang mereka perolehi, malah berita dari portal mereka sendiripun seringkali terbelit untuk menyalahkan Kerajaan. Kemungkinan besar apa yang terjadi dalam masa 30 minit itu adalah seperti simulasi perbualan di Whatsapp di bawah:


7 comments:

Anonymous said...

Tak serius la entry camnih... baik ko buat style fb suara rakyat... macai pun segan nak baca...

Masa aku sokong bn dulu... aku segan n takut nak baca harakah...

Anonymous said...

BLACK SEPTEMBER for Bos Taik Cap Bungaraya,

1. Kena perli dgn Agung,
2. Kena kutuk dgn Sultan Johor.

dan BLACK SEPTEMBER jugak utk macai2 (anjing) belaannya ..

1. Gani Patail mengaku pemecatannya mengikut Perintah Am Kerajaan,
2. Tarik balik saman keatas Red Granite konon2nya sakau duit 1MDB.

ADIOS BOS KEPALA TAIK dan CAI2 BUNGA TAIK ANJING. Semoga aman Malaysia.

Anonymous said...

Awat semua tak menjadi naa?

Anonymous said...

Filim hanjing wall street oleh red granite tu producernye melayu islam... anak wositiyah lagi.. anak mak mah lagi... anak pejuang umno isle lagi... kalau ye pun tak pakai duit mdb1... maka boleh la kot buat citer hanjing camtuh?


Kemain itu ini yahudi zionis komunis.. bunyinye mcm benci sgt...

Anonymous said...

cuba ko buat bancian,

org benci dgn makhluknya ke, atau org BENCI DGN PERANGAI HARAMJADAH makhluk lupa diri tu?

Anonymous said...

Perangai Haram jadah dia sampai dah bergaduh dengan pompuan Unesco Irina Bakhalova..Naya buta pompuan tu kena buat re-statement pasal baguihnya Permata..sial betullah si haram jadah yang dah tua nak mampos tu..

Anonymous said...

Ada tengok..Hadis 40 kat Tv1..setiap Sabtu...Rasulullah ada bersabda...jangan kutuk atau hina orang..serta keturunan mereka...kerana tempat orang yang suka hina dan kutuk tu...neraka jahanam...nak komen boleh tapi yang berguna...dan lagi satu iman tu tak boleh diwarisi...kalau bapaknya pak lebai..tak semestinya anaknya pun lebai...dan ingatlah petunjuk dan hidayah tu datang dari Allah..so setiap masa kita berdoa jerlah agar semua orang Melayu Islam kembali ke jalan yang diredhai..terutamanya Pkr dan Pan...orang Pan ni kan.. Apa cerita nya pasal talak 3 bini...diaorang...ni..itulah orang Pas ni suka permainkan Islam.. PAN pulak mcm tak buat salah...lantaklah.. Dosa kau orang..tanggung sendirilah...kita..ni selalu berpesan pesan demi kebaikan..lain ksli tak payahlah nak buat perjanjian bagai... Kat ahli...nak lompat.. Lompat lah..tengok mcm Umno tak dak nak berbaiah baiah...menang juga..sbb Allah dah tentukan...

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates