September 30, 2016

23 Bila Awek Kena Saman, Cepat Saja YAB DS @AzminAli Turun Padang





Bukan kali pertama kejadian peniaga-peniaga di Shah Alam disaman kerana berniaga di tempat yang tidak dibenarkan dan juga tidak mempunyai lesen perniagaan yang sah. Namun tidak pernah sekali mendengar Menteri Besar Selangor turun padang untuk meninjau permasalahan mereka.

Agak mengejutkan apabila pagi ini, Menteri Besar Selangor, YAB DS Azmin Ali turun padang untuk melihat sendiri peniaga 'come lote', Siti Hajar Ahmad, yang perniagaannya dikenali sebagai 'Nasi Lemak Anak Dara' diiringi pegawai-pegawai Majlis Bandaraya Shah Alam (MBSA). Kisah Siti Hajar viral di media sosial apabila beliau disaman MBSA beberapa hari lalu.

Persoalannya, nasib ramai Makcik-Makcik yang menjual kerepek menyara hidup di Dataran Automobil, Seksyen 15, Shah Alam atau di hadapan Bank Rakyat, Seksyen 23, Shah Alam dan beberapa tempat lagi yang berniaga di kaki lima, tidak pernah ada siapa perdulikan. Apabila mendengar anak dara cantik disaman MBSA, laju sahaja Menteri Besar turun. Dunia. Dunia.

Ramai netizen melahirkan ketidakpuasan mereka seperti di bawah:



23 comments:

ted manoff said...

Syukurlah...ada juga pemimpin prihatin macham azmin..pedulikn apa org kata..jgn jeles ryezall..prOoTt

Anonymous said...

Prihatin berpilih... pilih..

Anonymous said...

prihatin pada seorang peniaga je, netizen dan peniaga yang lain kutuk habis assmin ali ni. Padan muka ko..

Anonymous said...

Ha yg ni mmg aku tak setuju gak la ngan azmin... banyak lagi peniaga tepi jln yg lain...

Nexttttt

Anonymous said...

Lagaknya mcm mahu kotenya dihisap lagi...begitulah lakonan MB Cap Ayam...sendri berak sendiri pungut

Anonymous said...

Mungkinkah itu tanda prn semakin
hampir....1 undi belum tentu assmin....gila publisiti sungguh
puak2 nih.....

Anonymous said...

hasil rakyat untuk negeri..untung berniaga habis bayar saman pbt je...

Anonymous said...

Cube yg mniage tu tua krepot,mmpoh zmin x layannnnn..go to hel.

Hahahaha

Anonymous said...

Terjun longkang dah....Masok tong sampah dah....sembur nyamok dalam bas sekolah dah...tukang cuci dah ni
yg terbaru....senangnye keje mb patutle berebut-rebut nakkan jawatan tu.....

Anonymous said...

Hmmm... kat akhirat nanti aku nak tengok ko ... baik sangat kah ko tu...

Aku tau aku nih pun bukan baik sgt... tapi takde la tulis cam ko... ko kan anak buah parti melayu islam yg sopan... malu la

Anonymous said...

Tapi aku pecaya... kalau yg meniaga tu tua kerepek pun korang akan bising gak...


Saman pbt sket je.. saman gst yg banyaknye...

Anonymous said...

Lakonan mantap...dulu spray nyamuk jat atas bas sekolah...dah tu bersihkan semak..dan longkang...sekarang..nak tolong peniaga anak dara...wah mcm ni kalah adik dia di azwan ali....nampak si azmin ni lagi mantap lakonannya...sudahlah orang Selangor tengah panas hati...air...air.....air....bukan nasi lemak anak dara oii

Anonymous said...

halo semua, jgn cepat tertipu le.
yg berlakon jadi anak dara jual nasi lemak tu org 'dia' jugak.
lakonan mmg ikut 'storyboard', makan masa 2 hari yg berlainan.
tujuan utk nampakkan MB seorg yg palinnnnggggg prihatin pd rakyat.
NAK TUTUP KISAH SEDIH RAKYAT SAMPAI ADA YG TAK MANDI BERHARI-HARI,
krn nak jimat dan krn tak larat nak angkut air mcm zaman dulu-dulu.
"Rakyat Sejahtera Bersama Parti Kencing Rakyat".

#AkuMmgSusahUtkDiTipu

KZSO said...

gambar paling best ialah penguatkuasa mbsa ada enter-frame kat belakang...agaknya apakah difikirkan dalam hati penguatkuasa mbsa tu yaa? dahlah kena saman lepas tu mb datang bagi borang...konfius...konfius..salah ke kerja aku selama ini atau ada orang di mbsa tak buat kerja beri borang berniaga.../

Anonymous said...

Kritikal bende yg tak patut... bila melibatkan jib bn umno mak mah... hanya guna kepala lutut ...

Anonymous said...

Aku rasa aku percaya apa yg 743 atas tu tulis, sbbnya mana pernah peniaga kecil2an tepi jalan boleh buat 'bunting' mcm di'sponsor' aje !!

dan pelakon2 semua bergambar dikiri kanan 'bunting' tersebut seolah-olah bertujuan 'for record purposes' aje ...

kena kincing le ini mcm ...

Anonymous said...

Kritikal bende yg tak patut... bila melibatkan jib bn umno mak mah... hanya guna kepala lutut ...

Anonymous said...

1040, apa kata kita senyap2 ngadu kat DoJ US supaya dorang keluarkan saman sivil. ok tak cadangan aku?

Anonymous said...

Hanya LAKONAN semata2 bukan utk yg hidup atau yg telah mati..

Slangor xd AIR mau ke zmin bersama2 PENDUDUK berselfie mngmbil AIR PERIGI???

mmposss tkut d PELENGKONG pndudk krn ktiadaan air..

Pndudk slangor bole MENYAMAN pihk syabas krn MERACUN AIR d kolam tkungan air sybas..

Kehkeh

Anonymous said...

Oooiiitt cai pemmbngkangggg maneeee x komen ponnnn....

Johan said...

Mengalir air mata masa ketika Azmin memberus pakaian perempuan dulu.... Kelihatan petempuan itu ketawa berdejah-dekah...gila.

Johan said...

Mengalir air mata masa ketika Azmin memberus pakaian perempuan dulu.... Kelihatan petempuan itu ketawa berdejah-dekah...gila.

Anonymous said...

masok dan tinggal dlm tong taik jer yg belum...

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates