August 22, 2016

156 Sampai Bila Cina DAP Ini Hendak Dibiarkan Bebas Membuat Fitnah Wajai @SKMM_MCMC ? cc. @PDRMsia


Apa imuniti atau kekebalan yang beliau ada sehinggakan beliau bebas untuk membuat fitnah semahunya? Adakah tindakan memfitnah seperti di atas tidak boleh diambil oleh Suruhanjaya Komunikasi Dan Multimedia Malaysia (SKMM)? Beliau dengan sengaja mendakwa Perdana Menteri, DS Najib Tun Abdul Razak mencuri (songlap) RM2.6 billion

Hew Kuan Yau, bekas pemimpin DAP ini tidak bertanggungjawab dan cuba memainkan sentimen perkauman dengan melagakan kaum Cina dengan kaum Melayu dan beliau tidak diambil tindakan. Baca di sini.

Si mulut celupar ini bersifat tidak patriotik dengan secara kontroversi mendakwa Laut Cina Selatan kepunyaan negara China. Baca di sini.

Berapa lama dan berapa banyak lagi fitnah yang akan beliau buat sebelum beliau diambil tindakan oleh SKMM?

156 comments:

Ted Manoff said...

Dia ikut perangai Maddey. ..Maddey jadi Sifu dia

Anonymous said...

Perangai madeyyy kerala masa jadi pm umno 22 tahun ke?

Anonymous said...

Tapi sebelum tangkap dia nih... tangkap dulu la melayu yg ckp agung tu mo1...

Seterusnye... esok selasa, saman la wsj sr doj piji madey yidin dll...

Anonymous said...

Cina makan babi ni bila cakap pun menyondol jer mcm babi...biarlah sekarang dia boleh berlagak sikit hari lagi..kita tunggu jer...Umno ni ramai ahlinya penyabar tapi dalam sabar ada hadnya...kalau kita berdiam bukan bererti kita kalah tapi malas nak layan orang gila Cina makan babi ni..lagi dilayan lg naik tocang...biarlah asalkan dia bahagia Pm Najib pun malas nak layan.. Banyak lagi benda yang perlu Pm Najib fikir...dalam Islam pun ada kata beri keutamaan pada yang ramai bukan pada cina makn babi ni yang muka pun dah spesis babi...

Anonymous said...

UMNO makin kuat apabila nanah dan kudis dikeluarkan...walau sakit tapi akan bertambah sihat bila dah sembuh....
Kami ahli biasa menyokong mana2 tunggul yang menyemak dan berduri dibuang supaya lebih aman dan disenangi rakyat..
Masih ada YB UMNO yang tak memuaskan khidmat nya dapat dipantau dan diganti.....lakukan tranformasi dalam parti...
Bagi puak bukan ahli UMNO jangan menyibuk....jaga parti sendiri yang penuh masaalah dan pura2....

UMNO dipilih kerana pembangkang tak ada standart...haprak...

Anonymous said...

Di mana kau ketika mp melayu umno bn tuduh mo1 tu agung wahai macai? Tengah besabar?

Gi mampus la ko...

Anonymous said...

Sampai bila najib takut nak saman orang yg fitnah dia..jamil kucing berani saman Akmal NOW..papagomo pernah kena saman..MB pahang pernah saman utusan..kalau tak nak kena fitnah najib cabarlah DOJ bersihkan nama dia..salleh SKMM tak boleh buat ape2 pun kecuali polis atau saman kemaluan..ada brani???najib kena makan banyak telor..

Anonymous said...

Itu nanah lombu kondo ngan nanah kbs kebas 100 jota camne? Dah kuar ka?

ted manoff said...

Haha...gambar tuu mmg lawak...tajuk tuu wahai atau wajai ryezalll...?prOoTt 😿

Anonymous said...

http://pahangdaily.blogspot.my/2016/08/bersatu-ramai-mohon-jadi-ahli-walau-pun.html?m=0

ted manoff said...

Sudahlah ryezall...sampai bila nk pertahan pemimpin korupsi tuu...juara songlap haha..komen yg atas tuu pehal plk nk salahkan tun m...?xde kene mengena dgn nii cherita..prOoTt

Anonymous said...

Husam & Mathias Chang - Kita menang saman, wangnya milik negara
MATTHIAS CHANG: KITA MENANG SAMAN WANGNYA MILIK NEGARA



Datuk Husam Musa dan Matthias Chang mengambil tindakan saman sivil ke atas lapan individu dan syarikat di Amerika Syarikat bagi menuntut gantirugi dari mereka diatas kehilangan wang 1 Malaysia Development Berhada (1MDB).

Dalam sidang media hari ini Husam berkata, tujuan tuntutan ini dibuat difokuskan kepada usaha untuk membawa balik harta yang dicuri atau dirompak dari rakyat Malaysia.

“Kita fokus kepada harta yang dicuri bukan pencuri atau perompaknya,” kata Husam dalam sidang media yang penuh sesak dengan wartawan dan jurugambar itu lapor Malaysia Dateline.

Turut serta bersama Husam adalah Datuk Zainur Zakaria, bekas presiden Majlis Peguam Malaysia yang banyak membantu tindakan ini.

Zainur dalam kenyataannya hari ini berkata, tindakan Jabatan Kehakiman (DoJ) Amerika adalah bagi pihak kerajaan mereka manakala tindakan Husam dan Matthias adalah bagi pihak rakyat Malaysia.

Ini berikutan kegagalan pegawai yang dilantik oleh kerajaan gagal melaksanakan tugas ini.

“Pegawai kita yang sepatutnya bertindak lebih kepada mencari makan saja,” kata Zainur kesal dengan kelemahan dan kegagalan mereka bertindak bagi pihak negara.

Matthias pula berkata, semua pihak patut bersama menyokong tindakan ini kerana ia adalah ‘class action’ iaitu mereka berdua hanya mewakili wakyat negara ini.

“Apabila kita menang nanti, wangnya adalah milik negara bukan dapat kepada kita pun,” katanya.

Matthias juga berkata, semua pihak patut mengucapkan terima kasih kerana peguam Amerika sedia mengambil kes ini secara sukarela dengan bayaran yang berpatutan sahaja.

Datuk Husam Musa menyifatkan, adalah satu perkara yang mengaibkan jika tidak dibuat sebarang tindakan untuk mengambil balik wang yang dicuri melalui 1MDB.

Tindakan ini tidak berniat untuk berlawanan dengan mana-mana pihak di Malaysia tetapi sekadar menuntut hak rakyat.

“Kami akan maklumkan kepada Yang Dipertuan Agung dan Perdana Menteri tentang tindakan ini agar dapat kerjasama semua pihak dalam tindakan ini dan doakan kejayaannya,” kata bekas naib presiden Pas itu dalam sidang media pagi ini bersama Matthias Chang.

Husam dan Matthias mengambil tindakan saman sivil ke atas lapan individu dan syarikat di Amerika Syarikat bagi menuntut gantirugi dari mereka diatas kehilangan wang 1 Malaysia Development Berhada (1MDB).

Saman itu difailkan di Mahkamah Daerah New York Selatan Khamis, 11 Ogos lepas (Jumaat 12 Ogos waktu Malaysia) oleh sebuah firma guaman di sana.

Lapan defendan yang dinamakan Husam dan Matthias adalah Riza Shahriz bin Abdul Aziz, Low Taek Jho, Golman Sachs Group Inc, Timothy Leissner, Christopher Joey McFarland, Red Granite Pictures Inc, Debra Whelan Johnson, Metropolis 1X Capital Advisors.

Red Granite Pictures adalah penerbit filem Wolf of Wall Street; syarikat yang diasaskan bersama Christopher Joey McFarland; Riza Aziz dan Jho Low, ahli perniagaan dari Pulau Pinang yang dikatakan kawan kepada Riza.

Bank pelaburan Goldman Sachs turut dinamakan bersama bekas pengurus banknya Timothy Leissner, yang mengatur bon dengan nilai berbilion dolar daripada 1MDB. Timothy didakwa mengambil sogokan dalam bentuk komisen.

Turut dinamakan ialah pengurus perniagaan Riza, Debra Whelan Johnson dan syarikatnya, Metropolis 1X. Mereka dituduh menguruskan wang Riza dengan pengetahuan ia diselewengkan.

Menurut dokumen mahkamah, Matthias dan Husam mendakwa semua defendan sedar menggunakan wang yang dicuri daripada 1MDB untuk kepentingan peribadi masing-masing, termasuk menganjurkan parti untuk bintang Hollywood Leonardo DiCaprio.
Kedah Lanie at 1:30:00 PM

cucu nek tempoyak said...

Tak payah berdalih dalih la..! serah sekarang..! turun dan uruskan masaalah yang kamu serta kaum keluarga dan suku sakat kamu lakukan..! Hentikan kerosakan yang membelenggu negara, kerajaan, parti serta rakyat Malaysia hari ini..!

Dari 140 kerusi dalam PRU12 hanya tinggal 133 dalam keputusan PRU13..! Semua ditangan kamu..! Masa tu makcik pakcik di Felda belum kerugian saham yang menjunam sekadar RM1 lebih..! Masa tu belum ada lagi hikayat 1MDB..! Masa tu belum nampak tembelang Jho Low dan Reza..! 

Masa tu belum ada macam macam dokumen..! Masa tu maruah dan harga diri kamu serta keluarga belum sangat tercalar seperti mana sekarang ini..! Masa tu penghinaan yang begitu keji belum menghinggap ke muka kamu dan keluarga kamu lagi..!

Tapi sekarang??? Nak tunggu PRU14..? Nak tunggu melingkup..! Nak tunggu kerajaan yang berjasa ni hilang kuasa? Nak tunggu parti yang berdaulat ni tersungkur? 

Mana pergi tanggungjawab kamu? mana pergi sayang kamu kepada parti, kerajaan, rakyat dan negara???

Tak malu ke berkata...

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak berkata beliau akan menyerahkan kerajaan dan parti dalam keadaan yang kuat kepada pemimpin seterusnya bagi meneruskan legasi perjuangan pemimpin terdahulu.

Namun bagi merealisasikan hasrat itu, Najib yang juga presiden Umno menegaskan anggota parti perlu bersikap setia dan tidak menyerang parti walaupun berbeza pendapat dengan kepimpinan semasa parti.

"Perjuangan kita melewati pemimpin... bila bersara nanti saya nak serah kerajaan dan parti (yang kuat). Saya (akan) pesan (kepada pemimpin seterusnya) tolong bawa parti dan kerajaan (menjadi) lebih hebat daripada zaman saya," katanya.

Beliau berucap di majlis pemimpin bersama rakyat dan perasmian persidangan perwakilan Umno bahagian Tumpat di Sekolah Kebangsaan (SK) Kubang Batang, di Tumpat hari ini.

sumber

Ini bukan kata kata pemimpin yang berjiwa besar..! pemimpin yang sanggup mati dan menggadaikan nyawanya untuk kepentingan bersama..! 

Ini kata kata pemimpin yang bacul@penakut yang tak mahu berdepan dan menyelesaikan masaalah yang dia cipta malah mengheret negara ke lembah hina..! Ini kata kata yang berkepentingan diri..!

Kuat apa lagi yang tinggal???

Berhentilah sekarang..! Pergi bercuti..! Sekarang pun kamu dan keluarga mesti 'gian' nak bercuti kerana rasanya dah lama tak makan hhaaannngggiiinnnn..! 
Baru betul layar dah di kembang..! sauh dah di labuh..!

Tunggu apa lagi???

Lu Fikir La Sendiri!!!



p.s 2 ekor tu pergi beladiri ke tidak hari ni???
PUTRA MERDEKA at 12:19 PTG

ted manoff said...

Kegagalan pihak pengurusan 1Malaysia Development Berhad (1MDB) dalam mengurus secara baik syarikat itu menyebabkan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak yang akhirnya terpaksa menangung beban.

Memetik laporan Malaysia Gazette, Menteri Kewangan Kedua, Datuk Johari Abdul Ghani dipetik sebagai berkata, beliau kesal dengan kegagalan itu hinggakan nama Najib tercalar.

"Yang sebenarnya, semua yang di dalam pengurusan 1Malaysia Development Berhad (1MDB) adalah mereka yang tidak bertanggungjawab. Semuanya mangkuk hayun. Ini sebenarnya berkaitan bisnes dan apabila dalam bisnes, sudah tentulah ada jawatan-jawatan penting untuk menggerakkan bisnes tersebut.

"Mereka semua dibayar gaji yang besar dan sepatutnya tahu menjalankan operasi bisnes seperti yang diharapkan.

"Kalau bisnes bagus, sudah pastilah orang-orang berjawatan ini akan mendabik dada tetapi bila dah lingkup, tak ada pula yang nak bertanggungjawab sehingga Najib yang terpaksa menghadapi semua permasalahan," katanya ketika berucap merasmikan mesyuarat Perwakilan Umno Bahagian Cheras di sini.

Jelas Johari lagi,  kelemahan pihak pengurusan adalah punca kepada kegagalan 1MDB.

"Sekarang ni, kita tunggulah siasatan yang dibuat oleh semua pihak yang terlibat baik dalam mahupun luar negara.

"Jangan buat spekulasi atau andaian yang belum tentu ada kebenarannya selagi hasil siasatan belum dikeluarkan," ujarnya.

Sambil menolak tuduhan pihak tertentu yang mengatakan beliau cuba melindungi kesalahan Najib, Johari berkata, maruahnya lebih penting daripada melindungi orang yang bersalah.

"Saya tahu Najib tak bersalah selagi belum ada bukti yang mengatakan beliau bersalah.

"Bukan sebab beliau Perdana Menteri tetapi saya tahu apa yang dilakukan oleh beliau semuanya benar belaka dan saya dan semua ahli Umno wajar mempertahankan beliau," katanya. - Sinar Harian
celahgelegar at 1:52 PM

Anonymous said...

Kerabat diraja kedah dah warning nawawi Ir bodooh..

Anonymous said...

Orang bodooh reti ke difinasi sabar..sabar diperbodoohkan..dan dilembukan oleh Jho lo dan pak arab..

Anonymous said...

Yg songlap pun dipertahankan

Anonymous said...

Itu pun kalau polis dapat bukti najib tak songlap..tapi berani kah polis malaysia nak nafikan bukti FBI?..mana khalid nak letak muka dan telor dia..loyar buruk negara pun tak brani jumpa peguam negara AS..

Anonymous said...

Ted bro..admin makin tekan minyak makin terbabas..dah jadi mcm cai low class..

Anonymous said...

ADAKAH APANDI ALI SUDAH BERADA DI AMERIKA SEKARANG INI?

Hari ini, 22 Ogos adalah tarikh yang sepatutnya bermula perbicaraan saman sivil Jabatan Kehakiman AS terhadap empat individu untuk membeku aset-aset mereka yang didakwa dibeli dengan menggunakan wang 1MDB yang dilencongkan.

Oleh kerana waktu Los Angelas adalah terkebelakang 15 jam berbanding waktu Malaysia, kita mungkin hanya dapat mendengar khabar berita mengenai perbicaraan itu menjelang lewat malam nanti.

Mereka yang dinamakan dalam saman sivil itu ialah Jho Low, Riza Aziz, Khadem Al-Qubaishi dan Mohamad Al-Badawy. Aset yang ingin disita pula berjumlah AS$1 bilion atau kira-kira RM4,000 juta daripada AS$3.5 bilion atau RM14,000 juta yang dikesan oleh penyiasat FBI telah diselewengkan daripada 1MDB.

Mohamad telah ditahan oleh pihak berkuasa Abu Dhabi sejak sekian lama dan tidak dibenarkan meninggalkan negara tersebut. Khadem pula ditangkap di Abu Dhabi kira-kira seminggu yang lalu.

Tidak dapat dipastikan sama ada kedua-dua mereka akan hadir atau sebaliknya dalam perbicaraan hari ini untuk mempertahankan pelucutan hak aset yang diambil oleh Jabatan Kehakiman AS itu.

Begitu juga, tiada khabar berita sama ada Jho Low dan Riza Aziz akan hadir atau tidak. Juga tidak diketahui di mana kedua-dua mereka berada pada waktu ini.

Ada khabar mengatakan Riza Aziz berada di Malaysia pada minggu lalu, tetapi tidak dapat disahkan kebenarannya.

Jho Low juga begitu, tiada siapa tahu di mana beliau berada ketika ini. Cuma diberitakan kapal mewahnya sedang berada di perairan Hong Kong.

Dengan itu, tidak pasti sama ada mereka akan hadir dalam perbicaraan untuk mempertahankan aset-aset yang mahu dibekukan itu atau akan membiarkan saja ia dirampas oleh pihak berkuasa Amerika Syarikat.

Dalam waktu yang sama, Peguam Negara, Apandi Ali juga dilihat senyap seribu bahasa sejak akhir-akhir ini dan tidak  mengesahkan sama ada akan hadir atau tidak mengikuti perbicaraan tersebut.

Hanya pada 1 Ogos lalu, Apandi ada memberikan kenyataan untuk mempertimbangkan kemungkinan beliau sendiri atau menghantar pegawainya untuk hadir menghadiri perbicaraan itu.

Apakah Apandi atau pegawai Jabatan Peguam Negara sudah berlepas ke Amerika sekarang ini?

Jika Jho Low dan Riza Aziz tidak menghadirinya, keputusan perbicaraan barangkali sudah boleh dijangka dan ia pasti akan memasuki episod seterusnya seperti kemungkinan akan disusuli saman jenayah dan sebagainya.

Ketidakhadiran Jho Low dan Riza Aziz juga tentunya tidak memerlukan Apandi atau pegawainya hadir untuk mengikuti perbicaraan. 

Bagaimana jika Jho Low dan Riza Aziz tiba-tiba hadir, tetapi tiada sesiapa daripada Jabatan Peguam Negara Malaysia menunjukkan muka mereka?

Tidakkah ia bermakna Jho Low dan Riza Aziz seperti tidak diberikan sokongan moral oleh Malaysia?

Tak simpatikah kerajaan Malaysia pimpinan Najib kepada Jho Low dan Riza Aziz? (SH 22/08/2016).
Shahbudin Husin at 13:07

Anonymous said...

Alahai johari bedul..berlakon plak..johari bukan tak tau dalam Artikel memorandam syarikat 1mdb siapa pengerusi lembaga penasihat dan ape kuasa pengerusi lembaga punahsihat..kuasa meluluskan pelaboran diluar negara hanye pada pengerusi lembaga punahsihat iaitu najib..johari berlakon salahkan pegawai plak..cai low class..pak pandir lebih bijak..

Anonymous said...

Perangai najib lagi hodoh..tubuh pasukan songlap wang syarikat kerajaan..

Anonymous said...

Nak buat pe simpati???

Dri zman altatunya,scopene,bngl 40k smpailh DOJ ..
Satu HASIL pon cai2 xdpt..
Bertahun crite MERAPU KEPUNDEN nii..

Kalu kepla otak cai2 cipta POKEMON pon da dpt hasil.

I LOVE ROSMAH. said...

ishh najib lanun menang pingat olimpik? menang kategori apa DOP.? konfius berkecamuk aku mikirkan..sila bg pencerahan sikit mat2 dedak...cian ko DOP..kurr..kokoko

Anonymous said...

1. "kami fokus untuk mengembalikan wang 1mdb yg dicuri bukan si pencurinya".-di saat sekalian si jahil mahukan geng pencuri dihukum. para penjaganya (politikus licik) berniat tidak mengapa-apakan si pencuri.

2. "kami akan maklumkan kepada agung dan perdana menteri"- politikus licik mahu memberi laporan kepada ketua perompak 1MDB dan berharap kerjasama serta doa agar memperoleh kejayaan.

3. DOJ dengan bantuan FBI hanya menamakan 4 org untuk dimulakan saman sivil. Politikus licik jauh lebih hebat apabila menamakan 8 org.

4. politikus licik tidak berniat hendak berlawan dengan mana-mana pihak di malaysia, hanya mahu mengambil kembali harta yang dicuri - gila atau bodoh?

5. saman yang difailkan oleh politikus licik bukan prosiding jenayah untuk menyumbat geng perompak ke dalam penjara,hanya satu lagi "saman sivil" - DOJ bagi pihak kerajaan US dan politikus licik bagi pihak "rakyat" Malaysia - DOJ dan politikus licik tidak punyai bukti kukuh.

Dan akhirnya sekalian si jahil bersorak para perompak akhirnya bakal dipenjarakan dan segala wang yg dicuri akan dikembalikan kepada negara.

Kelakarnya si jahil itu tidak mengerti sebetulnya "semua" aset yg dirampas kelak (ikut imaginasi si jahil) .. akan dikembalikan kepada ketua perompak iaitu Najib Tun Razak.

Ermmm semakin menarik kisah 1mdb.. hehe





Anonymous said...

si jahil dibuai dengan plot yg lebih dramatik
1. "Kemungkinan setelah selesai saman sivil dimana semua aset bakal dikembalikan pada kerajaan Malaysia" ia akan disusuli pula prosiding jenayah.

Aku hanya mampu tumpang sedih melihatkan sekalian si jahil yg terus menerus ditunggang oleh politikus licik.

Semoga kelak janganlah si jahil berkata kerajaan US juga telah termakan Dedak dari Najib kerana tidak memfailkan pendakwaan jenayah.

Anonymous said...

Acara lari pikul guni relay berisi wang USD 3.5 billion..

Anonymous said...

Madah berhelah sijahil yg masih mamai dibuai mimpi kerana najib tidak didakwa..

Anonymous said...

Hei bro..kalo najib tidak didakwa oleh DOJ ko tolong laa bersihkan nama najib dari dikaitkan terima wang rompakan 1mdb oleh DOJ..nama najib dah busuk diseluruh dunia..pandai madah jer..najib sendiri takut nak cabar dOJ untuk bersihkan namanye..

Anonymous said...

Hei bro yg kurang alim..duit yg dirampas dari perompak di kembalikan kepada kerajaan malaysia dalam akaun perbendaharaan malaysia..bukan akaun najib razak..duit ni boleh guna bayar hutang 1mdb yg bertimbun2 ..ape yg ko pelik sangat..

Anonymous said...

Si pencuri dah didakwa ngook..

Anonymous said...

:37:00 PM
si jahil dibuai dengan plot yg lebih dramatik
Bro kurang alim..ko punye hujjah memang hebat..terbaek dari sekelian cai..kalo najib curi sudah tentu dia kena dakwa kan?..cara komen ko sebijik macam Mat Maslan 3.25..engko seguru dengan Mat maslan ke?mat maslan 3.25 tentu bangga ada orang setaraf dengan 3.25..melompat2 laa mat maslan nanti..ko kena bagi tau dia kalo lompat2 jadi orang BIOL.. ko ni klon Mat maslan 3.25 kot..tahniah bro..

Anonymous said...

hai bro, ada dua pilihan apabila seseorang dituduh.
1 membela diri melalui lisan -sekadar menafikan atau tindakan membawa kemuka pengadilan-saman.
2. berdiam diri tanpa mengambil tindakan.

sebetulnya beban pembuktian dan tuntutan terpikul pada pihak yang mendakwa atau menuntut. itu sistemnya dalam makamah.

bila makamah memutuskan ada kes baru suspek dipanggil bela diri.

hehe ... DOJ dilindungi oleh undang-undang US dari disaman mana2 pihak dalam dan luar negara.

PAC, SPRM telah melaksanakan siasatan-hasilnya tiada bukti yg menunjukkan Najib merompak berbillion rm menerusi 1MDB.

kalau tak percaya pada laporan siasatan,awak semua boleh berdemo dijalanan untuk mendesak "bijak pandai" yg punyai pengaruh dan kedudukan dalam masyarakat seperti politikus licik supaya failkan pendakwaan jenayah di makamah.

bukannya membuat lawak bodoh seperti seorang badut yang sedang menghiburkan kanak-kanak.

1. memulakan saman sivil (tindakan yg DOJ sedang usahakan) dengan alasan hanya untuk mengambil semula harta rompakan bukan menghukum si perompak - double cross yg mungkin akan memalukan DOJ.

2. sepatutnya politikus licik itu memfailkan pendakwaan jenayah terhadap 8 individu - di makamah US.

jadi gunakan akalmu sebaiknya wahai sahabat.

Anonymous said...

PAC dan sPRM dah bersihkan nama najib jadi boleh lah ko dan najib cabar DOJ dengan pakai bukti siasatan sPRM dan PAC..orang awam tak boleh failkan dakwaan jenayah kecuali DOJ..tindakan dOj ni untuk kes jenayah gubai wang haram bukan untuk rampas harta saja....yg gubah wang haram 4 ekor saje..untuk dakwa curi polis malaysia yg kena ambik tindakan..laporan polis telah dibuat tapi polis kata blm siap siasatan..

Anonymous said...

si pencuri tidak didakwa wahai sahabat. hanya saman sivil untuk menahan segala aset miliknya.

apakah si pencuri terlalu pintar ?
atau kalian yang terlalu dungu ?

oh, duit yg dirompak dikembalikan pada perbendaharaan kerajaan Malaysia ek, .. ermm kan lebih molek dikatakan duit itu dikembalikan ke tangan lanun.

bukankah kamu sangat percaya Najib mampu merompak 1mdb .. kenapa tiba-tiba percaya duit itu tidak dirompak lagi sekali ??

Najib bukan perdana menteri Malaysia ker ?

Najib bukan menteri kewangan ke ?

Perbendaharaan Malaysia bukan bawah kementerian kewangan ker ?

Sedangkan FBI menyorok dibelakang DOJ hanya untuk prosiding saman sivil pada anak buah Najib di halaman sendiri lak tu bukan di halaman Najib.

Datang pulak politikus terbang jauh ke negeri Amerika hanya untuk membuat urusan yg sama - saman sivil@ saman sibuk .. hehe

Apa ini semua ??
Betul ke ada bukti kukuh ??
Hatta nak failkan prosiding jenayah kolar putih terhadap anak2 buah Najib pon tak berani ..

Najib mungkin perdana menteri paling berkuasa di dalam dunia waktu ni .. hehe (Dedaknya memberi kesan jauh ke negara orang) ..




Anonymous said...

sahabat,segala sistem dalam Malaysia di bawah tekanan Najib..
dakwa sekalian si jahil.

Produsernya - hanya pejabat peguam negara boleh memulakan pendakwaan - bukankah AG sekarang merupakan pasukan najib .. hehe

jangan buang masa doakan sahaja bakal ada prosiding jenayah untuk anak2 buah Najib yg kini berdepan saman sivil.

Dan tolong jangan double cross lagi sekali - jika ada pendakwaan jenayah kelak di makamah US, setelah selesai saman sivil. muncul lagi politikus mereng yang turut memulakan prosiding jenayah (katanya mereka mewakili rakyat malaysia) .. hmmm

urutannya

laporan polis dibuat - disiasat (pengadu wajib memudahkan siasatan dengan mengemukakan fakta dan bukti)- dihantar ke pejabat peguam -pendakwaan difailkan - makamah memutuskan - pendakwaan dan pembelaan mungkin berjalan atau kes dibuang.

Anonymous said...

Perangai melayu dan mamak dah byk bercampor dgn kafir harbi hati dah ada kuman babi mcm tun m. Dah kerap masok ijn sbb dah masok kuman d hati. Terang2...

Anonymous said...

Berhujah atau berbalas komen dgn HAKIM2 RAKYAT dlm blog2 tidak akan ada titik noktahnya sampai bila2 pun krn HAKIM2 RAKYAT ini bersandar kpd 'kebenaran' yg telah mrk tentukan sendiri dan mengikut acuan undang2 yg mrk tetapkan sendiri pula, dan fakta2 atau bukti2 lain yg tidak sehaluan dgn keyakinan mrk tidak akan dapat mrk terima sbg kebenaran.

Inilah mrk2 yg akan meramaikan keahlian parti bungaraya, parti politik utk org2 yg dibuai angan2 dan mimpi2 indah yg tak akan kesampaian sehingga kiamat.

Org kuat parti bungaraya 'layu sebelum berkembang' pun dah mengaku kpd Malaysiakini mmg ada komplot oleh 3 Tan Sri utk jatuhkan Najib, hanya terjadi khianat diantara mrk yg menyebabkan rancangan itu terbantut dan Najib terselamat dari pengkhianatan oleh ketiga-tiga Tan Sri tersebut. Apa yg mat2 bungaraya dan cai2 dapigs nak kata lagi bila bos sendiri yg pecahkan rahsia?

I LOVE ROSMAH. said...

makcik dedak ni jgn dilayan..perlekehkan al quran n hadis semata mata pertahankan najib lanun toyol tu.
tak sudah2 cerita alam maya nyer..kalo dh berkarat ngan fahaman dedak tertutup zulmat pintu hati nyer.
padahal dari tulisan nyer,tingkah laku nyer menyerupai iblis yg mahir menggunakan ayat2 Allah utk memesongkan manusia berpikir.

kalo dia dh lama benak bersama ameno,mustahil dia tak tau tentang budaya rasuah yg menjalar dlm hirarki ameno dr sebawah2 nya hinggalah paling atas.
makcik dedak ingat kitorang duduk luar negara ke hanya dengar cakap org n alam maya.
apa kitorang tak bercampur n berurusan ke dgn barua2 ameno sampai nak peluk cium perasuah berpuluh tahun tu?
takyah nak tipu diri sendri makcik kalo sibuk sgt ngan otoriti.
dah buat survey ke berapa ribu aduan ke atas org politik ameno berapa yg berjaya dibawa ke pengadilan?
kalo melibatkan vvip adakah ag apandi sanggup mendakwa pelanun2 syaiton tu.
bila berkata biar cerdik jgn pamer kebodohan melampau ye makcik.
kalo makcik nak jadi kayu bersama pendedak dipersilakan.
tapi bukan kami yg celik akal ni.kayu tetap kayu.

cian ko DOP bongok tanpa gagal...kurr...kokoko

I LOVE ROSMAH. said...

sebut SRC trus makcik membisu seribu bahasa melambangkan dia memang munafik.cukup syarat dah spt yg dinyatakan dlm hadis rasul...
org bangang seperti makcik dedak n pendedak la yg diperbodohkan najib lanun.
segala apa diperkatakan sume sampah.makan la dedak haram tu makcik biar tambah zulmat hati ko n pendedak.
kitorang pon tak kesah korang nak mendedak pon.
cian kat ko DOP baldi pool 4ever...kurrr...kokoko

Anonymous said...

Rajin betul Mat Bungaraya menjawab komen. tapi isi illek setakat mencabar org lain jadi gila bahasa mcm dia ... 'selit sekuntum atas telinga' ..

Anonymous said...

Kenapa polis tak ambik tindakan kerana nak guling2kan najib..kalau orang nak guling2kan aku,aku dah arah polis ambik tindakan..tambah plak nak buat huruhara..ha3

Anonymous said...

Najib memang lah menteri kewanagn..adakah duit dlm akaun kementerian kewangan najib boleh guna untuk peribadi?mat maslan ko ni..kenapa plak doj nak saman pencuri dimalaysia..pencuri langgar undang2 wang haram amerika di amerika jadi dakwaan diamerika laa..bodoh sangat sahabat ni..ko ingat ni kes saman biasa mcm dimalaysia?ini saman guna section 18 jenayah wang haram..ko tahu ke section 18?

Anonymous said...

Sudah lah mat keris telanjang bubub sarong keris kat kote..bodoh gitu.

Anonymous said...

Dah tu bila ko nak bawak bukti siasatan sprm dan PAC cabar DOJ yg kaitkan najib terima wang rompakan 1mdb?nama najib dah busuk sangat ni..

Anonymous said...

Ko tak perlu saman doJ bawak je bukti siasatan sprm dan PAC supaya doj buang perkataan mo1 yg ada kaitan dengan riza aziz dari kertas pertuduhan DOj..jadi bersihlah najib..

Anonymous said...

5 komen terakhir mat bungaraya yg penuh isi .. kah3
sendiri tanya sendiri jawab .. kah3
'selit sekuntum atas telinga ...'

Anonymous said...

Nama Najib tak busuk....yang busuk adalah bau taik DOGS AND PIGS.

Anonymous said...

Aku sokong UMNO sebab pembangkang semuanya adalah barua kepada kapir lgbt dapigs.

Haaaaahhh....jom tengok anjing lgbt kapir dapigs lompat2 lagi.

KAH KAH KAH KAH.

Ted Manoff said...

Apa Najib pulak..Maddey Kera La pon tak pernah saman sapa2. .usah lah bersikap double standard chai..hodoh

Ted Manoff said...

Ada lagi si Kentut ni dengan idea kartunnya

Ted Manoff said...

Komen atas tu betui la Si Kentut ooi. .kan Maddey Kera-la pun dakwa Najib songlap...itu fakta...kan dah berbunyi kurang cherdik

Anonymous said...

Last2 rakyat Melayu singapura yg bertudung pun pemandu kapir Uber di sana tak nak ambik untuk dipandu. Begitu hina dan tertindasnya bangsa Melayu dibawah jajahan kapir sepupu dapigs yg anti Islam dan anti Melayu.

Apa pendapat ko, Jing?

I LOVE ROSMAH. said...

tu najib lanun nyer pasai la DOP...ko wat2 tanya aku lak...kalo najib jujur kuat kerja tak mencuri cina sembah busut pon takut..ye DAK..cian ko DOP..kurr...kokoko

I LOVE ROSMAH. said...

laaa...patot la makcik dedak pon terpengaruh ngan ko dengan ceramah kayu dia...cian ko DOP...kurr...kokoko

Anonymous said...

Nika Gee ngemut baik punya wooi

I LOVE ROSMAH. said...

dah...dahh..makcik dedak dh tido,pendedak jgn nk memekak.kang dia bagi ceramah kayu penat aku nk baca cam baca ensiklopedia najib lanun je kang tak abih2...cian ko DOP..kurr...kokoko

I LOVE ROSMAH. said...

makcik dedak yg giler nk cemolot bontot najib tu dh bangun tahajjud tak? jgn lupa isthikarah ye makcik..ni nasihat ikhlas ni takyah nak balas spin,sume sy dh hafal skrip yg lepas2..jawapan sy pon ada di skrip yg lepas2..cuma skrip ni yg makcik n pendedak cukup gerun>>> cian ko DOP sorok SRC..kurr...kokoko

Anonymous said...

OI si TERORIS si SEKOQ GILA BABI si 'I LOVE ROS***' si HOMO JIJIK JUBOQ BABI KURAP si KETURUNAN TERORIS PENJAJAH/PERASUAH/LANUN/PEROMPAK/PENYANGAK/PEMBUNUH/PEROGOL DAPJUBOQ BABI KURAP RASIS/PORNO/HOMO-KULI2 ZIONIS/IS(IS)rael-MOSSAD dan juga termasuk si PENYAMAQ2 HOMO azrenJUBOQ BABI, ‘cucu nek tempoy**' & tedHOMO-GILA-LAHAP-TAIK kit SIAL KANIBAL, lu JANGAN nak MENYAMAQlah si PENAKUT2 GILA BABI oi; tak habis2 dgn. MENGULANG komen2 MENCARUT HARAM JADAH "copy-paste" TERORIS PENDATANG ZIONIS DAPJUBOQ BABI lu! Lihatlah bagaimana si puak KANIBAL HOMO/PORNO/RASIS DAPJUBOQ BABI ni mengHINA dgn. LUCAH terhadap UMNO tercinta kami serta umat ISLAM serta sesiapa yg. mengKRITIK puak TERORIS DAPJUBOQ BABI ni! Lihat di https://helenang.wordpress.com/2016/07/18/dapsters-hating-on-joceline-tan/ , Dapsters hating on Joceline Tan! Lepas tu nak suruh kami BERHEMAH pula, pi MAMPOS lu si puak PENJILAT JUBOQ BABI!

OI si TERORIS2 si GILA BABI DAPJUBOQ BABI , lu manyak sedap aahhh... itu LAHAP TAIK dan JILAT LENDIR HANYIR si JUBOQ2 BABI JIJIK kit SIAL KANIBAL/TONGGENG eng JUBOQ BABI/kok-chin GILA BABI BETINA SUNDAL-PELACUR/gobing-jagdippyANJING KURAP-rayerHANYIR CILAKA/TODI puaKA JUBOQ BABI/KENCING NGAnga ming KANGKANG BABI BERLENDIR/ BABIga SUNDAL KURAP!!

Aiya, puak HOMO-GILA-LAHAP TAIK mcm. lu aahhh, memang puak BINATANG BUAS wohhh! Ini mcm aaahhh?! Dan apahal aaahhh yg. lu nak CURI mcm. PENGGANAS KANIBAL Zionis IS/ISIS - identiti “Ted Manoff” (huruf besaq T & M)?!Sekrg. juga puak PENGGANAS PENAKUT DAPJUBOQ BABI ni CURI identiti "Nek Tempoyak" pula (termasuk guna nama “cucu nek tempoyak“)!

Yg. lu juga nak MENGHINA, guna nama YAB WANITA PERTAMA Bumiputera Islam/Melayu TERCINTA kami apahal - PU; hang buatlah REPOT POLIS sbb. si TERORIS DAPJUBOQ BABI ni memutarbelitkan identiti dan imej YAB DS Rosmah tapi dok HINA YAB PM/UMNO tercinta kami!

Dan yg. lu nak HINA Bangsa BUMIPUTERA Islam/Melayu tak habis-habis apasal si KETURUNAN JUBOQ2 BABI?!

Dan awatlah anon-anon TERORIS GILA PENYAMAQ ZIONIS PORNO/HOMO/RASIS DAPJUBOQ BABI ni asyik nak TUTUP mulut Nek Tempoyak aaahhhh?!

Apa yg. si TERORIS2 ZIONIS PEMBUNUH/PEROGOL DAPJUBOQ BABI/PKRHOMO-SIAL ni TAKUT sgt. apa yg. Nek Tempoyak TULIS, sampai mcm. si TERORIS JUBOQ BABI KURAP ZIONIS HOMO/PORNO/RASIS, mengGERTAK, MENCARUT serta nak BUNUH & PERKOSA dia serta MAK-BAPAK Nek Tempoyak yg bekas ASKAR ?! Dan yg . lu nak MAKI dgn. LUCAH, mak nek Tempoyak apasal - mak lu yg. LAHIRkan si amat-KEPARAT- JUBOQ BABI KURAP-PORNO /HOMO/RASIS-PEROGOL-PEMBUNUH/GILA BABI mcm. lu apahal pula?!Lu manyak LAHAP itu TAIK JUBOQ BABI KURAP aaahhhh?!! Lepas tu si PEMBUNUH/PEROGOL ni semua pula nak suruh kita berhemah kononnya – PI MAMPOS puak TERORIS PEMBUNUH/PEROGOL DAPJUBOQ BABI KURAP ZIONIS OI!!

Jadi, Go LAHAP TAIK & JILAT LENDIR HANYIR JUBOQ2 BABI KURAP si TERORIS PENJAJAH ZIONIS DAPJUBOQ BABI KURAP lu tu!!

Anonymous said...

KDN - hang buat apa OI?!!

GERAM betul aku! Sebenaqnya, ini adalah MO berterusan si KETURUNAN TERORIS PENJAJAH/PERASUAH/LANUN/PEROMPAK/PENYANGAK/PEMBUNUH/PEROGOL DAPJUBOQ BABI KURAP RASIS/PORNO/HOMO-KULI2 ZIONIS/IS(IS)rael-MOSSAD serta PENJILAT2 depa - nak mengHAPUSkan hak dan identiti BUMIPUTERA Islam/Melayu dlm. "CULTURAL GENOCIDE" - dgn. asyik MENYERANG dan MENGHINA pemimpin TERTINGGI Negara Islam kita ini dr. bangsa BUMIPUTERA iIslam/Melayu kita, YAB DS. Mohd. Najib Tun Abd. Razak; kaum keluarga beliau serta LEGASI paling GEMILANG Ayahanda beliau, iaitu BAPA KEMERDEKAAN/PEMBANGUNAN tercinta bumi pusaka nenek moyang BUMIPUTERA kita ini, Almarhum PM Tun Abdul Razak Hussein!

Sebab itu, sewenangnya si media TERORIS PENDATANG RASIS/FASIS starJUBOQ BABI-si MCacing DALANG DUA MUKA tu – boleh terus BEBAS mengHASUT dgn. MENAFIkan kita dr. bangsa BUMIPUTERA Melayu sbg. BUMIPUTERA di NUSANTARA/TANAH MELAYU ni (BANGSA Bumiputera juga bermakna Pribumi/Orang Asal/Orang Asli/Indigenous/Native/Aboriginal/First Nation peoples/Tribal peoples)!

Kerana setiap tahun sempena sambutan "World's Indigenous Day" – akan diSEBARkan berita PALSU HARAM JADAH yg. sama ni – asyik nak MEMECAHBELAHkan bangsa2 Bumiputera Islam/Melayu dan Bumiputera Bukan Islam; serta MENGHASUT masyarakat global terus MEMBENCI Islam/umatnya terutamanya terhadap BUMIPUTERA islam/Mealyu di nEGARA ISLM kita ini! Dan MO ZIONIS DAJAL ni terus MENGELIRUkan lagi JENERASI MUDA Islam/Melayu kita! Itulah, si MCacing ni memang DALANG DUA MUKA SETAN - dahlah tu, si 'LOSER'; majoriti bangsa dia pun memang TAK akan MENYOKONG dia pun; tapi dia ingat dia TUAN kpd. UMN* dan BANGSA Bumiputera Islam/Melayu kita!

Lihat di -
http://www.thestar.com.my/metro/community/2016/08/09/getting-to-know-indigenous-msians-facts-at-a-glance-glimpse-into-the-lives-of-selangors-two-main-ora/ :

Tuesday, 9 August 2016

Getting to know indigenous Malaysians

by vincent tan

ALTHOUGH peninsular Malaysia officially has 18 indigenous communities, they constitute only about 0.6% of our national population.

According to the non-governmental organisation, Centre for Orang Asli Concerns (COAC), orang asli number around 178,197 as of 2010.

With Aug 9 designated as “International Day of the World’s Indigenous Peoples” by the United Nations, StarMetro gives a glimpse into the lives of our orang asli communities in the Klang Valley.....

(Nek Tempoyak)

#Umat ISLAM/MELAYU termasuk pemimpin2, pegawai2 polis/tentera, para intellektual, para ulama dan jutawan2 kita serta seluruh bangsa BUMIPUTERA Islam/Ielayu, sekrg. disyaki diSASARkan dgn. amat AGRESIF, oleh EJEN2/KULI2-MOSSAD/ISrael-ZIONIS HARAM JADAH; utk. diBUNUH atau diKURANGkan dlm. GENOSID, dgn. pelbagai MO DAJAL - spt. KEMALANGAN2 JLNRAYA/UDARA, RACUN KIMIA dan KEMANDULAN/ditimpa pelbagai PENYAKIT BUAS melalui VAKSIN2 PALSU yg. menggunakan sel/organ/darah dr. ANJING/BABI/MONYET dsbnya serta FETUS bayi atau BAYI yg. diGUGURkan, di BUNUH atau diBIAKkan dlm makmal (sbb. itu puak KANIBAL ZIONIS sentiasa GILAkan PENGGUGURAN anak/PERANG).

Cthnya disyaki Vaksin anti-Denggi yg. GANJILnya, kononnya hanya BERKESAN ke atas jenerasi MUDA antara 9-18 thn. oleh syarikat2 farmasi GERGASI spt. Sanof*/Merc* yg. diKUASAI oleh empayar SETAN ROTHSCHILD, yg. MENUBUHkan rejim TERORIS KANIBAL IS(IS)rael (tapi kempen anti-Vaksin yg. asyik diREMEHkan oleh KemBANGANG, sebenaqnya BUKAN anti-SEMUA vaksin, hanya anti-Vaksin2 PALSU ZIONIS KANIBAL ni – lihat juga skandal Vaksin PALSU yg. MERBAHAYA di Indonesia dan China, di - http://www.bicara.news/indonesia-suntik-semula-kanak-kanak-mangsa-vaksin-palsu/ , Indonesia Suntik Semula Kanak-Kanak Mangsa Vaksin Palsu, Oleh Ketua Pengarang / dalam Dari Lensa / pada Wednesday, 29 Jun 2016)!!#

Anonymous said...

Lembu jho lo tak berteloq

Anonymous said...

Komen ko berisi tolol..selit keris telanjang dipinggang biar nampak melayu tolol..ha3

Anonymous said...

Aku sokong umno sebab aku melayu bodooh..ha3

Anonymous said...

Ko kutip kat tong sampah mana citer drebar teksi singapork ni?patut tak ada daa melayu mesia beratur pagi2 di stesen bas JB nak pegi kerja di singapork..bodoh

Anonymous said...

MONDAY, 22 AUGUST 2016
UMNO MESTILAH MENERIMA HAKIKAT BAHAWA MCA TELAH MATI

MAHATHIR LIHAT DAP SEBAGAI PENGGANTI 

Amat naive jika sesiapa memikirkan bahawa Parti Pribumi Bersatu Malaysia yang diinisiatifkan oleh Tun Dr.Mahathir akan menggantikan UMNO tetapi bayang-bayang UMNO pada Mahathir telah menyebabkan pemimpin-pemimpin UMNO melihat parti ini sebagai pengganti UMNO.

Maka itu pemimpin besarnya Datuk Seri Najib telah mengarahkan media troopersnya terutama TV3 supaya memperkecilkan Mahathir dengan berbagai pencemaran sehingga backlash, menimbulkan simpati yang lebih besar pada Mahathir.

Dalam hal ini senjata yang memakan tuan ialah apabila UMNO memburukan kerjasama Mahathir dengan DAP dengan menolak hakikat bahawa sebenarnya DAP telah menggantikan MCA sebagai wakil orang Cina walaupun ia cuba menggambarkan dirinya sebagai mewakili semua kaum.

UMNO mengutuk Mahathir habis-habisan sebagai pengkhianat bangsa dan agama kerana sanggup berkerjasama dengan DAP tetapi melupakan hakikat bahawa PAS yang merapatinya sekarang pernah berkerjasama dengan DAP untuk  membunuhnya.

UMNO masih buta atau berada dalam denial  syndrom seperti pemimpin besarnya   bahawa sebenarnya MCA,GERAKAN dan  MIC sudah hancur lebur berkarat dan hanya menunggu masa untuk dirasmikan pengkuburannya pada pilihanraya umum akan datang.

Kehadiran ramai perwakilan dalam Perhimpunan Agunya tidak berarti pemulihan sokongan orang Cina kepada MCA malah  pemimpin-pemimpinnya tidak  turut menangkis  berbagai  fitnah  terhadap Najib kerana takut menjauhkan lagi masyarakat Cina dari MCA. Sebabnya dimaklumi oleh pemimpin-pemimpin MCA.

Sekalipun  mejadi rakan UMNO sejak sebelum merdeka  tetapi MCA lebih menjadi duri dalam daging dalam Perikatan dan BN kerana perkauman Cinanya yang terserlah bila UMNO berada dalam keadaan lemah.Dalam pilihnaraya lalu MCA turut bermain  dengan isu- isu popular yang dimainkan oleh DAP.

Selain dari tekanan orang Cina, pada pilihanraya ke 14 nanti, tidak hanya generasi baru Melayu yang menentang UMNO tetapi ramai gulongan pertengahan umur dan juga orang tua-tua Melayu  atau penyokong -penyokong lama UMNO yang kecewa dengan Najib dan Rosmah  menunggu masa untuk membuktikan kesetiaan mereka kepada Mahathir.

Mahathir tahu dia tidak akan menarik ahli UMNO ke partinya tetapi ramai penyokong senyapnya berada dalam UMNO selain dari penyokong atas pagar. Ahli-ahli UNMO yang akan berpecah belah kerana perebutan kerusi calun menjelang pilihraya juga akan menyokong parti baru ini. Pada ketika itu Najib akan sedar wang bukan lagi raja.

Yang menarik untuk diperhatikan bagaimanakah Mahathir akan berkerjasama  dengan Pakatan Harapan (PKR, Amanah dan  DAP ) bagi memulihkan perpaduan  pembangkang dan bagi mempastikan pertandingan satu lawan satu dalam pilihnarya ke 14.

DAP mestilah  mengambil kira sekiranya Pakatan Harapan mahu berkuasa atau mahu menamatkan kuasa BN maka ia mestilah dapat bertolak ansur untuk meyakinkan hak-hak peribumi tidak dipersoalkan dari segi kedudukan dan sistem pemerentahan. Ini  tidak semestinya dilihat sebagai dominasi Melayu tetapi sebagai tradisi politik negara ini.

Anonymous said...

Nek dah cuci bontot cina kapir jho lo pagi ni?marah cina tapi biarkan cina rompak duit kerajaan..pelakon tambahan..melayu tak bermaruah jadi lembu belaan cina Jho lo

Anonymous said...

Aku adalah lembu belaan jho lo..ada aku kisah?..peduli ape aku..lantak aku lah..
kahkahkah

Anonymous said...

Mana bro klon Mat maslan 3 suku..dah pegi AS gamaknye bawak bukti laporan PAC dan siasatan SPRM nak lawan dOJ supaya jangan kaitkan najib dengan derma wang haram..bersihlah nama najib..sesiapa yg fitnah lagi pas ni kena saman laa..ini baru laa bro yg ada telor..tahniah bro

Anonymous said...

Mat Bunga (bungaraya) mmg diajar dan digalakkan berhujah walaupun merapu krn idola mrk mmg kaki pemidato. Tapi yg herannya walaupun lidah pintar berkata, tapi dia telah buktikan otaknya tak lebih besar dari sebiji 'kacang merah' tanaman dapigs.

Rata2 Mat Bunga adalah lingkungan yg baru pandai mengesat hingus sendiri. Baru pandai pakai seluar dalam secara betul. Krn itu kalau tengok komen2 mrk, alahai kesian, merapu meraban entah apa2, sama mcm bebudak bergaduh tepi jalan semasa balik sekolah.

Alamat Pribumi menyembah bumi le jawabnya, dan mrk Bersatu dalam kehancuran ... 'selit sekuntum bungaraya atas telinga utk barakah' ..

Anonymous said...

Nek dah dapat balik telor yg kena cabut dengan pempuan mat salleh SR?

Anonymous said...

Telor kat mana..kat mana wahai mat keris telanjang..macammana pempuan mat salleh jeboleh cabut telor ko..amat memalukan melayu..

Anonymous said...

Oooop..lupe..bawak sekali kenyataan loyar buruk Apandir yg kata najib tiada salahlaku terima wang derma..lagi kuat hujjah ko kpd peguam negara AS..

Anonymous said...

903 - eh ko tak dapat berita lagi ke? laaaa, engko tak tau rupanya ye... ketinggalan zaman betullah ko ni.. perempuan mat saleh SR tu skrg tengah meraung mengerang antara sakit dan nikmat pasal masa pempuan tu nak cabut telor dia, nek telah tusuk kote dia kedlm pepek dia sebegitu tepat dan laju sekali sehingga telor nek termasuk sekali kedlm. skrg pempuan tu bukan lagi nak cabut, dia tak benarkan nek tu cabut telor dia, apalagi kote dia.. teror tak nek tu..

Anonymous said...

Tua tapi bodo cam ko pun tak guna jugak...

Anonymous said...

912 - kalo ko tau Apandi tu bodoh, ngapa tak engko saja ganti dia isi jawatan tu.. ko pandai kan? tengok kat sini pun mmg nampak ko menjalankan tugas HAKIM RAKYAT dgn begitu cemerlang, gemilang dan terbilang lagi..

Anonymous said...

Najib nak gantikan dengan mat keris telanjang yg terbilang hujjahnye..ko pun kena cabut jugak teloq dengan pempuan mat salleh..takut nak berhujjah dengan pempuan mat salleh..ha3

Anonymous said...

Ted toad ni kanak2 tgh syiok sendiri main icon ha3..

Anonymous said...

Tu saje takat kepandaian mat keris telanjang buat joke tak lucah..bodoo nak mampooos..patutlah pempuan mat salleh boleh hina melayu..keris telanjang selit dipinggang bawak ke hulu ke hilir....ada keris tapi tak ada teloq..jadi penakut jugak

Anonymous said...

Tun m ulangalik ke ijn sbb kena kuman dlm hati. Mudah ckp roundabout penyakit hati bila sudah hitam gelegam. Time dia jadi pm tiada internet sehebat skrg nih. Org pakai surat layang...aku pon dapat...

Anonymous said...

924 - ko dapat BM gred berapa dlm SPM. atau ko mmg 'kacang merah' cai dapigs? cuba baca balik ayat2 ko tulis, tinggi betul maknanya tu, sampai susah nak paham.. hish..
'selit sekuntum bungaraya atas telinga utk barakah' ..

Anonymous said...

Kalo dengan fitnah pempuan takut nak saman..dengan fitnah jantan DAP tak sunat lagi takut walau ada keris telanjang..jantan dan betinaa kapir dah tak takut dengan keris telanjang lagi..besar kemaluan..

Anonymous said...

Kalo jenis penakut yg bodooh sampai bila2 pun takkan paham..

Anonymous said...

936 - ko ni MAT SAMAN cop parti bungaraya ke?
'selit sekuntum bungaraya atas telinga utk barakah' ..

Anonymous said...

932 - Tun M tu bukan apa, dah nyanyuk dah, sah nyanyuknya, tak dapat disangkal lagi..
Yg sakit hati dia, tapi dia pegi IJN check jantung.. betul ke tu?
suruh Mat Bungaraya bagitau dia nyanyi dangdut 'Si Jantung Hati' mungkin dia boleh siuman sikit..
'selit sekuntum bungaraya atas telinga utk barakah' ..

Anonymous said...

939 - ko ndak org paham apa yg ko tulis sedangkan ko sendiri pun rasanya tak paham apa maksud yg ko mak sampaikan..
'selit sekuntum bungaraya atas telinga utk barakah' ..

Anonymous said...

Betul bro.mat keris telanjang memang bodoo...tua tapi masih bubuh sarong keris kat kote..keris telanjang selit kat pinggang nak tunjuk berani..teruk dari bebudak..bebudak pakai seluar dalam..mat keris telanjang yg dah tua pakai sarong keris tutup kote takut orang tahu tak ada teloq...hii3

Anonymous said...

Tapi rasanya dlm Malaysia ni Tun M lah yg paling bodoh. Iyelah, mcm yg 944 kat atas tu tulis.
Yg sakit lain, yg nak diubat lain. Tu yg bertambah-tambah sakitnya.
Kesian dia dah tua2 ni. Betul2 kesian kalau difikirkan.
Kalau Tun M sendiri dah tak betul otaknya berfikir, macam mana dia nak bimbing org2 bawahan dia supaya berfikir betul mengikut lojika akal..
Bodoh yg lain2 tu terlalu amat kecil kalau dibandingkan dgn kebodohan Tun M sendiri. Kesian dia.

Anonymous said...

Aku mat selit keris telanjang daa

Anonymous said...

Tak ada teloq mana boleh paham..slit kris telanjang kat pinggang mana cediknye..orang melayu selit kris bersarong kat pinggang...enko bubuh sarong keris kat kote..susahlah ko nak paham

Anonymous said...

1008 - syabas, krn ko ada senjata utk pertahan diri, bila diperlukan.. tak mcm Mat Bunga atau Mat Bungaraya, apa nak buat dgn bunga bila diserang? Hanya selit atas telinga utk join group lgbt bolehlah..
apa2 pun 'selit sekuntum bungaraya atas telinga utk barakah' ..

Anonymous said...

Bodoh T M dah ada jasa..bodoh ko lagi teruk..pempuan mat salleh boleh cabut teloq ko..ko biarkan..cedik gitu..boleh ke ko nak lawan jantan DAP kulup kalo dah tak berteloq..

Anonymous said...

Bila plak geng keris telanjang pertahan diri bila kena cabut telor oleh pempuan mat salleh..keris pun dah karat..pempuan mat salleh SR tak takut pun tengok keris telanjang yg dah karat..sekarang jantan DaP kulup plak serang..ape mat keris telanjang buat?panggil salleh dan polis?sape takut keris lagi..cakap jer besar..kemaluan tarak..dah lah gitu jadi lembu cina kapir jho lo plak..

mohd azren said...

Sekarang doj dah x pakai lagi MO 1. Terus aje sebut nama piem. Dah x cover² lagi.

Anonymous said...

Bila plak geng keris telanjang pertahan diri bila kena cabut telor oleh pempuan mat salleh..keris pun dah karat..pempuan mat salleh SR tak takut pun tengok keris telanjang yg dah karat..sekarang jantan DaP kulup plak serang..ape mat keris telanjang buat?panggil salleh dan polis?sape takut keris lagi..cakap jer besar..kemaluan tarak..dah lah gitu jadi lembu cina kapir jho lo plak..

Anonymous said...

912 & 1018 - aku rasa ko ni RBA dapigs kan? paling tidak pun pemakan dedak dapigs kan? krn citer suruh saman DoJ ni datangnya dari blog LKS cinapek dapigs paling rasis dan chauvunis tu, ye tak?

"Can IGP Khalid order the police probe on 1MDB to investigate the DOJ allegations of criminal conduct of the multi-billion ringgit 1MDB theft, embezzlement and money-laundering or must he first get “green light” from Cabinet or Prime Minister himself?

Posted by Kit in Corruption, Financial Scandals, Najib Razak, Police on Monday, 22 August 2016, 1:58 pm

The recent revelation by the Inspector-General of Police, Tan Sri Khalid Abu Bakar that the police have completed the first phase of their investigation into 1MDB, and that the police probe is restricted to the five “non-existing” recommendations by the Public Accounts Committee (PAC) as ordered by the cabinet, have reduced police investigation into 1MDB into a charade and a farce.

It raises many questions relating to the independence, impartiality, efficiency and professionalism of the Malaysian police, in particular whether the Malaysian police could rank as one of the world’s top police forces in terms of efficiency and professionalism.

For instance, can IGP Khalid order the police probe on 1MDB to investigate the US Department of Justice (DOJ)’s damning allegations of criminal conduct of the theft, embezzlement and money-laundering of multi-billion ringgit 1MDB funds or must he first get the “green light” from the Cabinet or the Prime Minister himself?" ...


ko bukan pihak pemerintah Mat Bunga oii. cabar2 org bukan ada yg nak dgr pun. dok diam2, habis duit/dedak ko jeritlah apa yg patut. bukan isu2 teknikal mcm kat atas tu yg ko sendiri pun tak pasti dan tau apa bendanya..

'selit sekuntum bungaraya atas telinga utk barakah' ..

Anonymous said...

Dah tu ko tunjuk lagak pandai..tolonglah ketua ko yg penakut..keris bersarong lambang keberanian melayu tapi keris karat telanjang lambang melayu umno penakut lagi bodoh..dah lama SKmM diminta ambik tindakan kpd RBA..dari saberi chik hingga salleh tak keruan tak ambik tindakan..kenape dibiarkan..selitlah keris karat telanjang ko tu kat pinggang ko..tak de sapa pun takut..polis pun tak peduli kerana kerana polis pun dah tahu yg selit keriskarat telanjang adalah orang penakut lagi bodooh

Anonymous said...

Sape suruh ko saman..memang bodoh..suruh cabar dOJ yg kaikan najib terima wang haram kalo ko ada bukti laporan PAC dan sisatan SPRM..bersihkan nama najib ko..najib ko takut nak cabar DOJ YG dah busukkan nama dia dan negara..itu pun payah nak paham

Anonymous said...

Kalo IGP kena dapat kelulusan kabinet,kenapa najib dan kabinet tak bagi kelulusan kpd IGP..masa khalid nak siasat justo untuk buktikan laporan justo dipinda oleh SR dibangkok boleh dapat kelulusan.tapi bila balek dari siasat justo dibangkok gigi khalid terkancing ..tak boleh buka mulut..najib terus takut nak saman SR..telor dicabut pempuan SR..ha3

Anonymous said...

1110 - jadi ko takde keris le kan? aku tak perlu nak tlg ketua aku sbb aku yakin dia boleh menangani segala masalah yg ditimbulkan oleh pembangang @ pembangkang dgn jaya dan berkesan. kami (bukan aku sorang aje) amat percaya dia adalah seorg tokoh politik yg matang, berwibawa dan berkarisma dan punya sifat tanggungjawab yg tinggi terhadap rakyat sekelian. Dia tidak berpolitik sepanjang masa ttp bekerja demi menjaga kedaulatan negara, meningkatkan taraf ekonomi rakyat dgn menambah-baik pembangunan yg tersedia ada bagi menjamin keselesaan dan kemudahan utk rakyat.

Pemimpin pembangkang ada? Setakat beretorik sepanjang masa..

Atas kebertanggung-jawabannya itulah dia difitnah, disabotaj, dicaci maki dan dicerca, diadu-domba, dimalukan selagi mampu dsbnya, oleh manusia2 yg dengki dan iri hati terutama oleh pemimpin2 pembangkang yg tidak tahu berkhidmat utk masyarakat, krn mrk takut dia semakin mendapat sokongan dan pujian rakyat yg inginkan keharmonian hidup, kemudahan yg mencukupi dan mengecapi erti kemerdekaan yg sebenarnya.

Apa lagi yg ko nak dengar wahai Mat Bunga? Ketua ko ada ciri2 spt yg ku sebutkan diatas?

'selit sekuntum bungaraya atas telinga utk barakah' ..

Anonymous said...

Sekarang jantan kapir DaP kulup pulak nak cabut batang ko,najib dan semua orang melayu umno..ape ko boleh buat dengan keris karat tumpul telanjang..ha3..biarkan?terjun laut?

Anonymous said...

Sekarang jantan kapir DaP kulup pulak nak cabut batang ko,najib dan semua orang melayu umno..ape ko boleh buat dengan keris karat tumpul telanjang..ha3..biarkan?terjun laut?

Anonymous said...

Sekarang jantan kapir DaP kulup pulak nak cabut batang ko,najib dan semua orang melayu umno..ape ko boleh buat dengan keris karat tumpul telanjang..ha3..biarkan?terjun laut?

Anonymous said...

1116 & 1126 - ko ni biol ke apa? kalo bos ko tau pasti ko kena sula kaw2 punya. yg ko sibuk sangat suruh Najib bersihkan nama utk apa? kan ke itu yg ketua ko Tun M, LKS dan seluruh dunia pembangkang mahukan? kalau boleh biar Najib jadi terlampau malu dan dgn sendirinya terus letak jawatan kan? bukankah itu impian Tun M utk memberi laluan kpd boboi bucuk?

Strategi ko ni adalah strategi tipical pembangkang yg sentiasa songsang.. kalo pemimpin ko sendiri konfius aku mmg tak heranlah cai2 mcm ko akan terus konfius sampai kemati..

'selit sekuntum bungaraya atas telinga utk barakah' ..

Anonymous said...

Najib memang berkarisma..karisma kebas duit..dia dah reka slogan rakyat dihulukan.

Anonymous said...

Najibdan semah juga suka ko selit keris telanjang di pinggang supaya ko semua jadi bodoo...senang dia nak kebas duit..

Anonymous said...

1134/1136/1137 - aku tau ko tengah marah sesangat (atau stim?). tapi tak perlulah post komen bodoh ko tu yg tak ada nilai isi tu sampai 3 kali sekali gus..

'selit sekuntum bungaraya atas telinga utk barakah' ..

Anonymous said...

kehadapan sahabatku Ros Dedak,
sehingga saat ini, disetiap komen, awak hanya mengulang kembali khabar dari alam maya, ibarat perlakuan seekor burung tiung yg telah diasah lidahnya.

Hmm, awak tidak mampu menjawap kembali pada pertanyaan yg sangat mudah .. errmm ok, saya cuba sekali lagi yer sahabat.

1. Najib merompak berbillion rm melalui 1MDB, apa pembuktianmu ?

2. pemerintah merompak harta negara berpuluh2 tahun, apa pembuktianmu ?

3. budaya rasuah merupakan amalan rutin dalam UMNO dan kerajaan, apa pembuktianmu ?

soalan cepumas.

1. adakah awak seorang yang jahil? jika tak setuju sila nyatakan sebab.

2. pernahkah dalam apa jua keadaan walau sekali, kamu dizalimi pemerintah ? Jika ya.. nyatakan bentuk kezaliman beserta pembuktian?

3. pernahkah kamu dihasut atau diancam supaya meninggalkan atau memerangi akidahmu oleh sipemerintah? jika ya, sila nyatakan dan sertakan pembuktian?

4. adakah kamu turut dihalang dari menunaikan apa-apa jua kewajipan yang terkandung didalam akidahmu? jika ya,sila nyatakan beserta pembuktian.

5. adakah kamu pernah dihalang dari mengambil apa-apa jua peluang (pendidikan,kesihatan,keselamatan,harta warisan etc) untuk manfaatmu,anak isterimu,kaum kerabatmu, dalam segala urusan ? jika ya, nyatakan beserta pembuktian.

wahai sahabatku Ros dedak,

1. ketahuilah pada setiap dakwaan itu perlu pada pembuktian. oleh itu sedarlah diri

2. jangan amalkan sifat si burung tiung yg berulang-ulang mengucapkan sesuatu tanpa mengetahui.

Ermm berkait SRC.. bukankah telah saya melayani kemahuanmu tempoh hari.. lupa ker.. hehe. tapi takpe saya sudi mengulang padamu sekali lagi

1. SRC asalnya merupakan anak syarikat 1MDB, melalui pelan rasionalisasi, 1MDB kini dibawah kawalan kem kew Malaysia.

2. segala skandal SRC turut menjadi tanggungjawab kem kew Malaysia. ermm jadi apa kata awak esok pagi gi ke Putrajaya. kemudian tanyakan pada kem kew secara direct. hehe

satu nasihatku secara percuma.

bertanya kemudian mendakwa sangat mudah (semudah ABC).. tetapi yang bakal membelit tengkukmu adalah apabila ditanya dan diminta pada pembuktian.

jangan ikut fesyen yahudi - bertanya kemudian mendakwa - kemudian meletakkan beban pembuktian pada pihak yang ditanya @ didakwa.

sebenarnya saya terhibur dengan seorang sahabat yg diakhir setiap komen ia meninggalkan frasa

"selitkan sekuntum bunga raya atas telinga untuk barakah".

Mungkin Ros Dedak boleh praktikkan.



Anonymous said...

1142/1145 - cara ko komen sama mcm cara RBA bermaharajalela kat Malaysiakini, tapi dari segi isi komen mrk lagi baik dari ko, krn tujuan utk porak-perandakan minda org lain boleh berjaya kalau yg membaca tidak tahu citer hujung pangkal. tapi komen ko tahap bebudak tadika bercerita pasal politik negara. bawak bertenang lah..

'selit sekuntum bungaraya atas telinga utk barakah' ..

Anonymous said...

Ape aku kisah dengan korupsi..selit kris karat telanjang yee..supaya mudah orang kenal yg bodooo..tak ada telor dan batang..ha3

Anonymous said...

Ape tindakan ko kpd cina dAP kulup ni..

Anonymous said...

Ko yg nak putar kisah korupsi PM ko..

Anonymous said...

Sesunghuh orang yang bersabar itu orang yang beriman so...yang tak sabar tu separuh iman nya dah tercabut.....kesian

Anonymous said...

1156 - aku tak perlu ambik apa2 tindakan yg membodohkan diri spt yg ko buat selama ini, walaupun dgn membuat komen bodoh diblog ini. yg menunjukkan takde telor dan batang tu ko, setakat bergegar-gegar kat blog. setakat ni apa yg ko dah ambik utk tangkap Najib yg ko dakwa merompak melanun tu? ada?

Dah sirasis tu mencecah lebih dari 60 thn dah, takde sapa pun ambik kisah, jadi mengapa pulak aku yg kena ambik tindakan? ko tak terpikir ke? otak ko dah berbelit2 berpikir kot skrg ni..

'selit sekuntum bungaraya atas telinga utk barakah' ..

Anonymous said...

Eik mat maslan klon tak pegi lagi AS untuk bersihkan nama najib dan negara ..dah nak kojol 1mdb dan src baru letak bawah kem kewangan..beban hutang ditanggong oleh kerajaan (rakyat)laa

Anonymous said...

1158 - ko yg paling bodoh tongong kot.. kan ke dia tu ko dah kata ketua aku.. jadi aku pertahankanlah.. salaaaah ke mat aku buat begitu?

senang citer ko pertahan ketua ko, aku pertahankanlah ketua aku. ko nak kata dia salah tunjuk pembuktian mahkamah kat sini.. boleh?

'selit sekuntum bungaraya atas telinga utk barakah' ..

Anonymous said...

sedikit maklumat mengenai perbuatan menyelit bunga di telinga-

ia menjadi fenomena di Amerika di era 50an hingga lewat tahun 70an oleh generasi muda waktu itu yang membantah penglibatan negara uncle Sam dalam perang di luar negara.

Ia kemudian dikenali sebagai "hippies", awalnya kelihatan tidak membawa mudarat tetapi tatkala golongan hippies ini bercampur aduk dengan penggunaan dadah dan seks bebas -woodstock- ,akhirnya kerajaan US mengharamkan maka beransur-ansur budaya hippies menuju ke penamatnya.

antara imej yg menjadi terkenal sepanjang zaman -

1. seorang pemuda menyelitkan sekuntum bunga di laras muncung sebuah kereta kebal.
2. seorang gadis menyematkan sekuntum bunga didada seorang askar sambil tersenyum manis.
3. seorang peserta perhimpunan turut menyelitkan sekuntum bunga Ros di hujung laras senapang pengawal keselamatan.

kesemua gambar ini diambil sewaktu kegilaan budaya hippies menjadi pegangan majoriti generasi anak muda.


Anonymous said...

Pandai ko dari doktor...doktor cakap paru2..cina dAP kulup nakcabut batang ko..ko buat tak peduli jer..

Anonymous said...

1205 - bodoh betul ko ni mat bunga... bos ko cakap suruh kasi malu itu Najib siap bayar ratusan juta USD pada media luarnegara burukkan PM dan Malaysia, tetiba ko yg bodoh tongong ni pulak suruh org pegi bersihkan nama Najib? heh.. ko betul ke tak ni.. atau ko tertelan hampas dedak ke?

'selit sekuntum bungaraya atas telinga utk barakah' ..

Anonymous said...

Dulu pempuan SR cabut teloq ko..ko selamber..sekarang jantan cina kapir DAP kulup plak nak cabut batang ko dan najib..ko rileks jugak?..ape punye. bodooh ko ni!

Anonymous said...

1210 - tak kiralah jantung ke paru2. tapi dia tetap dah nyanyuk.

Dia SAKIT HATI, bukan sakit jantung atau paru2. Lain sakit lain check, kan biol namanya.

ucapan manis ko ni "cina dAP kulup nakcabut batang ko..ko buat tak peduli jer.." tak payahlah ulang2, nampak sangat sengkek akal ko..

'selit sekuntum bungaraya atas telinga utk barakah' ..

Anonymous said...

Ketua korupsi

Anonymous said...

Terbaik kawan....soalan ni buka untu ros dedak alias ros jkk uganda tapi juga untuk abata cik minah dan ted si kentut busuk....sbb tu saya masih taat ulil amri sebb selain saya boleh cari Jannah yang abadi kehidupan saya walau tak kaya tapi... Boleh makan minum ada tempat tinggal boleh cari rezeki...dengan tenang bayangkan klau negara kita jadi mcm Palestine. Iraq. Syria...tak tenang hidup kita....so aoa lagi kita mahu...
Bersyukur lah dengan nikmat yang Allah beri....kepada penyokong pembangkang yang beragama Islam insaflah klau negara dah kucar kacir huru hara ke mana arah hendak kamu tuju...para politikus mcm mahadey muhyiddin wan jijah azmin kit siang mereka ada duit berjuta.. Bila2 mereka noleh larikan diri dengan jet peribadi...kita...rakyat biasa..akan dibiar mati katak...so..Allah beri keamanan dan kemakmuran...bersyukurlah...Merdeka.Merdeka Merdeka merdekakan diri kita dari hasad dengki dan iri hati serta jangan bersangka buruk...pada Ulil amri kita...taatlah semoga Malaysia tetap dilindungi Allah hingga hari kiamat..Ameen

Anonymous said...

TAAT kpd pemimpin langgar hukum tuhan..korupsi

Anonymous said...

hehe.. sejak bila pulak rakyat yg menjadi penanggung pada urusan pentadbiran kerajaan ?

camne awk nak tanggung ? berapa persen dari pendapatan awak yg dipotong kerajaan khusus untuk membiayai hutang 1mdb ?

pi baca pelan rasionalisasi 1MDB (ada tak ia memasukkan nama awak sebagai penanggung hutang 1MDB?)

Atau awak nak kata GST, cukai pendapatan tahunan, kenaikan harga minyak dan barangan asas, kenaikan kos perkhidmatan adalah sebab untuk menampung hutang 1mdb ?

tinggi betul imaginasi awak wahai sahabat ..

AKU PALING GENIUS said...

dah ada org nampaknya sel2 otak dia dah terputus dan meletop .. sendiri cari sakit sendiri tanggunglah. jgn telan klorox sudah..

Anonymous said...

TAATILAH PARA PEMIMPIN" (Menurut Al-Qur'an & Hadis)
"TAATILAH PARA PEMIMPIN"
(Menurut Al-Qur'an & Hadis)
Firman Allah Ta'ala:
يأيهاالذينءامنواأطيعواالله وذأطيعواالرسول وأولى الامرمنكم
"Wahai orang-orang yang beriman taatilah Allah dan taatilah Rasul dan para pemimpin di kalangan kamu".(An-Nisa:59)
Sabda Nabi s.a.w(maksud):
1)"Sesiapa taat kepada pemimpin maka dia telah taat kepadaku dan sesiapa yang menderhakai pemimpin maka dia telah derhaka kepadaku".(HR Bukhari no.2957)
2)"Kamu wajib patuh dan setia,samada dalam keadaan susah atau senang,suka atau duka dan walaupun merugikan kepentinganmu".(HR.Muslim no.1836)
3)Seorang Sahabat bertanya kepada Rasulullah s.a.w:Ya Nabi Allah,bagaimana menurutmu jika para penguasa yang memimpin kami yang selalu mengutamakan hak mereka tetapi mereka tidak bersedia memenuhi hak kami?Nabi menjawab:"Tunduk dan patuhlah kamu,sesungguhnya mereka akan bertanggungjawab atas kepimpinanya,manakala kamu juga akan bertanggung jawab terhadap ketaatan kamu kepadanya".(HR.Muslim no.1846)
4)"Sesiapa yang dipimpin oleh seseorang pemimpin lalu dia melihat pemimpinnya berbuat maksiat kepada Allah,maka hendaklah dia membenci perbuatannya,namun jangan dia melepaskan ketaatan daripadanya".(HR.Muslim no.1855)
5)"Sesungguhnya sepeninggalanku akan muncul para pemimpin yang bertindak sesuka hatinya dan membuat berbagai kebajikan yang kamu tidak menyukainya".Para Sahabat bertanya apa harus mereka lakukan ketika itu,Nabi menjawab:"Tunaikanlah kewajipan kamu dan mintalah hak kamu(berdoa) kepada Allah".(HR.Muslim,1843)
6)"Sesiapa yang tidak menyukai sesuatu daripada pemimpinnya maka hendaklah dia sabar.Kerana sesungguhnya tiada seseorang pun daripada manusia yang memisahkan diri daripada pemimpinnya sekalipun hanya sejengkal lalu dia mati melainkan matinya dalam keadaan Jahiliyah".(HR Muslim no.1849)
PERKARA YANG DILARANG KITA MENTAATI MEREKA IALAH?
Firman Allah Ta'ala;
1)(maksud)
"Barangsiapa yang MELANGGAR hukum Allah,mereka itulah orang-orang yang zalim".(QS.Al-Baqarah:229)
2)(maksud)
"Barangsiapa TIDAK MEMUTUSKAN perkara menurut apa yang diturunkan oleh Allah,maka mereka itu adalah orang yang zalim.(QS.Al-Maidah:45)
3)(maksud)
"Dan janganlah kamu taat kepada orang yang telah Kami lalaikan hatinya daripada mengingat Kami dan ia mengikut hawa nafsunya serta urusannya melampau batas".(QS.Al-Kahfi:28)

Anonymous said...

Merdeka.Merdeka.Merdeka... Yes merdekakan diri kita dari busuk hati dendam kesumat dan jangan sekali bersangka buruk terutama kepada Pm Najib...barulah hati kita tenang jiwa kita bersih yang paling penting ibadah kita Allah terima dan kita mendapat Rahmat dari Nya.. Kan ros dedak alias ros jkk uganda...senyum selalu dan juga jgn selalu menebar fitnah kerana fitnah itu akan membakar setiap kebaikan kamu umpama daun daun kering dibakar...Salam Merdeka...

Anonymous said...

12.26 kalau dah bodoo sampai bila2 tetap bodoo..kerajaan nak ambik duit kat mana nak bayar hutang kalau tak dari cukai2..

Anonymous said...

12.26 kalau dah bodoo sampai bila2 tetap bodoo..kerajaan nak ambik duit kat mana nak bayar hutang kalau tak dari cukai2..

Anonymous said...

laaa, heh 1237 krn kau banyak komen kat sini nampaknya kau dah bertambah-tambah cerdiklah.. SYABAS !!

Anonymous said...

1240,

fius kepala engkau terbakar ke?

Anonymous said...

Jangan lupe selit keris telanjang kat pinggang yer

Anonymous said...

kesian, tinggal sekor cai dapigs atau mat bunga disini, sampai meroyan ...

'selit bungaraya celah kangkanglah macam ni'.

Anonymous said...

Ko kan marah dap..sekarang dap dah serang..ko tak lawan pun..dulu telor tak ada kena cabut ngan pempuan sekarang batanglah plak kena cabut..ha3

Anonymous said...

1247, sah kau rba kan? boleh cau lah, tak sapa nak layan daaaaa ... balik tongsan laaaa...

Anonymous said...

Cina dap dah fitnah najib songlap..ko buat ape tak lawan dap ni..biasanye ko marah dap

Anonymous said...

12.49-bila salleh tak keruan nak ambik tindakan kpd RBA..tido?

Anonymous said...

Bila salleh nak ambik tindakan ketas RBA ni...tido?

Anonymous said...

Selit keris telanjang yeer..tanda tak berteloq dan berbatang..lembu jho lo lagi..

I LOVE ROSMAH. said...

dia dh pencen malu kena titik bro..dia kan kayu,reput plak tu skali kentut trus rebah...cian kat DOP sume..kurr..kokoko

Anonymous said...

Ooop..ko terasa tak ade telor kerana dah berapa kali selasa tak saman2 sr..sekarang berani ke saman cina kapir DaP kulup yg. fitnah najib songlap..kalau tak berani maknanye batang dah kena cabut dengan dap kulup daa..

Anonymous said...

ermm, belum pernah terjadi dalam mana2 negara hasil dari cukai yg dibayar rakyat mampu menanggung perbelanjaan dan pentadbiran sesebuah negara.

Yang menjadi amalan pemerintah yg berilmu.

Sumber utamanya.

1. urusan perniagaan dalam dan luar negara

2. ekploitasi sumber-sumber alam (minyak,gas dan sumber mineral,hasil laut,pertanian,kedaulatan wilayah)

3. sektor pelancongan - budaya,perayaan,flora dan fauna,sejarah

4. Pendidikan dan kesihatan -

5. cukai pendapatan - individu,syarikat, tanah,pintu, dan GST.

jika sahabat mahu kekal menjadi seorang yg genius seperti Ros dedak, rajin2 lah semak aliran pendapatan kerajaan yer.

lepas ni jangan dok bising cukai2 yg dikutip secara individu seolah-olah itu sumber pendapatan utama kerajaan.

jangan dok kalut pasal syarikat-syarikat GLC yg telah berjaya

1. Petronas
2. Khazanah
3. Tabung haji
4. Mara
5. GLC berskala kecil

GLC yang melingkup pon banyak contohnya PERWAJA STEEL.












Anonymous said...

OI si TERORIS2 si GILA BABI si HOMO21 JIJIK JUBOQ BABI KURAP si KETURUNAN TERORIS PENJAJAH PERASUAH/LANUN/PEROMPAK/PENYANGAK/PEMBUNUH/PEROGOL DAPJUBOQ BABI KURAP RASIS/PORNO/HOMO-KULI2 ZIONIS/IS(IS)rael-MOSSAD dan juga termasuk si PENYAMAQ2 HOMO 'I LOVE ROS***', ‘cucu nek tempoy**' & tedHOMO-GILA-LAHAP-TAIK kit SIAL KANIBAL, lu JANGAN nak MENYAMAQlah si PENAKUT2 GILA BABI oi; tak habis2 dgn. MENGULANG komen2 MENCARUT HARAM JADAH "copy-paste" TERORIS PENDATANG ZIONIS KAFIR HARBI DAPJUBOQ BABI lu!

OI si TERORIS2 si GILA BABI DAPJUBOQ BABI , lu manyak sedap aahhh... itu LAHAP TAIK dan JILAT LENDIR HANYIR si JUBOQ2 BABI JIJIK kit SIAL KANIBAL/TONGGENG eng JUBOQ BABI/kok-chin GILA BABI BETINA SUNDAL-PELACUR/gobing-jagdippyANJING KURAP-rayerHANYIR CILAKA/TODI puaKA JUBOQ BABI/KENCING NGAnga ming KANGKANG BABI BERLENDIR/ BABIga KURAP!!

Si ANJING2 DAPJUBOQ BABI-KULI2 si rejim PENGGANAS KANIBAL ISrael/ZIONIS HARAM JADAH ni - TAK pula TERLOLONG mcm. PUAKA psl. dpt. RASUAH HARAM JADAH yg. berBILLION dr. rejim TERORIS KANIBAL IS(IS)rael/ZIONIS aaahhh??!!

Dan TAK juga si PENJAJAH TERORIS DAPJUBOQ BABI nak SAMAN Razali kalau berita ni TAK benaq?! Dasar si PENAKUT HARAM JADAH! Di - http://www.pisau.net/terima-dana-1-2billion-dari-israel-dap-perlu-segera-kemuka-saman/ , Terima Dana 1.2Billion Dari Israel, DAP Perlu Segera Kemuka Saman, Published on 17/08/2016 in DAP by pisau!

Itulah, bilalah juga si SPRM yang tu nak MENYIASAT si KETURUNAN TERORIS PENJAJAH PERASUAH/LANUN/PEROMPAK/PENYANGAK/PEMBUNUH/PEROGOL DAPJUBOQ BABI KURAP RASIS/PORNO/HOMO-KULI2 ZIONIS/IS(IS)rael-MOSSAD ni yg. boleh dapat DERMA USD 300 JUTA (RM 1.2 BILLION) dari rejim TERORIS KANIBAL IS(IS)rael tu - begitu juga PDRM untuk siasat bawah AKTA TERORISMA kerana 17 pakar strategi DAPJUBOQ ANJING yg. diKETUAI si TODI-puaKA, di LATIH oleh TERORIS MOSSAD dan si KM spt. TONGGENG eng BANGKAI BABI boleh pula asyik jumpa DUTA IS(IS)rael, serta IS(IS)rael nak tubuhkan MARKAS TENTERA PENGGANAS dia di Port Dickson!! Kami RAKYAT tengah TUNGGU ni! SPRM/PDRM bah. TERORISMA – hang buatlah KERJA betul-betul oi!

Dan OI si TERORIS DAPBANGKAI BABI, awat lu TAK juga buat REPOT POLIS serta SAMAN Razali ni kalau TAK betul aaahhh?! Tapi boleh pula si DAPJUBOQ BABI ni nak SAMAN Mufti Pahang kita psl. isu KAFIR HARBI tu!!

Lihat di - http://semuthitam80.blogspot.my/2016/03/12-billion-dana-israel-masuk-akaun.html , 1.2 BILLION DANA ISRAEL MASUK AKAUN PROKSI??? , Posted by Semut Hitam ; dan di - http://wakeupmalaya.com/2016/01/dap-terima-latihan-dari-mossad/ :

DAP Terima Latihan Dari Mossad?

January 4, 2016 By WakeUp Malaya

Bekas Pengarah Strategik Hal Ehwal Orang Melayu-Islam DAP, Mohamad Razali Abdul Rahman menegaskan beberapa kali bahawa DAP mempunyai hubungan istimewa dengan Israel.

Pada 2012, Razali telah mendedahkan hubungan DAP-Israel ketika berceramah di Putrajaya:
—–
Tapi apakah hubungan istimewa Israel dengan DAP? Kalau tak istimewa, tidak kami dilatih hampir 3 tahun oleh Israel. Dilatih oleh pihak Mossad. Saya terima latihan daripada Mossad.

Untuk pengetahuan Tuan-tuan dan Puan-puan, tiap bulan Lim Guan Eng akan pergi ke Singapura. Saya biasa mengikuti banyak kali rombongan beliau ke Singapura. Dia akan pergi hari Sabtu petang dan akan balik hari Ahad petang.

Di Singapura, kita akan jumpa dua orang saja. Satu bekas pemimpin atau bekas Perdana Menteri Singapura, Lee Kuan Yew dan lagi satu wakil Duta Israel di sana. Dua ni yang akan kita jumpa.

Sewaktu kita jumpa dengan Duta Israel atau wakil Israel, Tuan-tuan tahu tak, pihak Israel telah bersetuju memberi dana sebanyak 300 juta USD untuk PRU yang ke 13 ni. USD ya bukan RM ya. Duit tu sekarang berada di Singapura ya. Benda ni antara projek Isreal-Singapura dan DAP.

Bila saja bubar Parlimen, masa tulah duit akan masuk dan juga pakar-pakar Israel. Mereka merupakan beberapa warganegara asing. Mereka juga akan menyusup masuk ke bumi Malaysia ni. Semasa itulah Tuan-tuan boleh melihat kempen pilihanraya yang paling ganas akan berlaku di bumi Malaysia ni...... (teruskan membaca)

Anonymous said...

KDN - hang buat apa OI?!!

GERAM betul aku! Sebenaqnya, ini adalah MO berterusan si KETURUNAN TERORIS PENJAJAH/PERASUAH/LANUN/PEROMPAK/PENYANGAK/PEMBUNUH/PEROGOL DAPJUBOQ BABI KURAP RASIS/PORNO/HOMO-KULI2 ZIONIS/IS(IS)rael-MOSSAD serta PENJILAT2 depa - nak mengHAPUSkan hak dan identiti BUMIPUTERA Islam/Melayu dlm. "CULTURAL GENOCIDE" - dgn. asyik MENYERANG dan MENGHINA pemimpin TERTINGGI Negara Islam kita ini dr. bangsa BUMIPUTERA Islam/Melayu kita, YAB DS. Mohd. Najib Tun Abd. Razak; kaum keluarga beliau serta LEGASI paling GEMILANG Ayahanda beliau, iaitu BAPA KEMERDEKAAN/PEMBANGUNAN tercinta bumi pusaka nenek moyang BUMIPUTERA kita ini, Almarhum PM Tun Abdul Razak Hussein!

Sebab itu, sewenangnya si media TERORIS PENDATANG RASIS/FASIS starJUBOQ BABI-si MCacing DALANG DUA MUKA tu – boleh terus BEBAS mengHASUT dgn. MENAFIkan kita dr. bangsa BUMIPUTERA Melayu sbg. BUMIPUTERA di NUSANTARA/TANAH MELAYU ni (BANGSA Bumiputera juga bermakna Pribumi/Orang Asal/Orang Asli/Indigenous/Native/Aboriginal/First Nation peoples/Tribal peoples)!

Kerana setiap tahun sempena sambutan "World's Indigenous Day" – akan diSEBARkan berita PALSU HARAM JADAH yg. sama ni – asyik nak MEMECAHBELAHkan bangsa2 Bumiputera Islam/Melayu dan Bumiputera Bukan Islam; serta MENGHASUT masyarakat global terus MEMBENCI Islam/umatnya terutamanya terhadap BUMIPUTERA Islam/Melayu di NEGARA ISLAM kita ini! Dan MO ZIONIS DAJAL ni terus MENGELIRUkan lagi JENERASI MUDA Islam/Melayu kita! Itulah, si MCacing ni memang DALANG DUA MUKA SETAN - dahlah tu, si 'LOSER'; majoriti bangsa dia pun memang TAK akan MENYOKONG dia pun; tapi dia ingat dia TUAN kpd. UMN* dan BANGSA Bumiputera Islam/Melayu kita!

Lihat di -
http://www.thestar.com.my/metro/community/2016/08/09/getting-to-know-indigenous-msians-facts-at-a-glance-glimpse-into-the-lives-of-selangors-two-main-ora/ :

Tuesday, 9 August 2016

Getting to know indigenous Malaysians

by vincent tan

ALTHOUGH peninsular Malaysia officially has 18 indigenous communities, they constitute only about 0.6% of our national population.

According to the non-governmental organisation, Centre for Orang Asli Concerns (COAC), orang asli number around 178,197 as of 2010.

With Aug 9 designated as “International Day of the World’s Indigenous Peoples” by the United Nations, StarMetro gives a glimpse into the lives of our orang asli communities in the Klang Valley.....

(Nek Tempoyak)

#Umat ISLAM/MELAYU termasuk pemimpin2, pegawai2 polis/tentera, para intellektual, para ulama dan jutawan2 kita serta seluruh bangsa BUMIPUTERA Islam/Ielayu, sekrg. disyaki diSASARkan dgn. amat AGRESIF, oleh EJEN2/KULI2-MOSSAD/ISrael-ZIONIS HARAM JADAH; utk. diBUNUH atau diKURANGkan dlm. GENOSID, dgn. pelbagai MO DAJAL - spt. KEMALANGAN2 JLNRAYA/UDARA, RACUN KIMIA dan KEMANDULAN/ditimpa pelbagai PENYAKIT BUAS melalui VAKSIN2 PALSU yg. menggunakan sel/organ/darah dr. ANJING/BABI/MONYET dsbnya serta FETUS bayi atau BAYI yg. diGUGURkan, di BUNUH atau diBIAKkan dlm makmal (sbb. itu puak KANIBAL ZIONIS sentiasa GILAkan PENGGUGURAN anak/PERANG).

Cthnya disyaki Vaksin anti-Denggi yg. GANJILnya, kononnya hanya BERKESAN ke atas jenerasi MUDA antara 9-18 thn. oleh syarikat2 farmasi GERGASI spt. Sanof*/Merc* yg. diKUASAI oleh empayar SETAN ROTHSCHILD, yg. MENUBUHkan rejim TERORIS KANIBAL IS(IS)rael (tapi kempen anti-Vaksin yg. asyik diREMEHkan oleh KemBANGANG, sebenaqnya BUKAN anti-SEMUA vaksin, hanya anti-Vaksin2 PALSU ZIONIS KANIBAL ni – lihat juga skandal Vaksin PALSU yg. MERBAHAYA di Indonesia dan China, di - http://www.bicara.news/indonesia-suntik-semula-kanak-kanak-mangsa-vaksin-palsu/ , Indonesia Suntik Semula Kanak-Kanak Mangsa Vaksin Palsu, Oleh Ketua Pengarang / dalam Dari Lensa / pada Wednesday, 29 Jun 2016)!!#

Anonymous said...

Pasal 2.6b... apa2 yg berkaitan 2.6b hanya mampu berblog cam blog cts nih je. Nak tindakan tu mmg xde la... dah setahun dah...

Isu saman wsj ni.. tiba2 kita akan dpati macai menjadi bapok2 bersidai di tepi jalan... kerana tekun mencari alasan supaya tak saman... ketika itu, mereka telupa ngauman pendekar pahlawan halilintar al kepit bogies... pantang undur!!!

Ada tak puak umno buat laporan mp melayu telah durhaka pada al soltan? Huh... takde...

I LOVE ROSMAH. said...

sang munafik makcik dedak bertanyakan soalan yg tentunya berangkaian dan apabila diberi 1,2 jawapan nescaya jawapan yg diberi tidak tepat.

yeah cukup bijak melontarkan soalan akan tetapi menanti jawapan yg semestinya tetap akan diputar spin keliling dunia.cukup bijak tapi belom melepasi aku yg genius.sedangkan jawapan itu sendiri ada dalam diri ko makcik dedak.tak perlu sesiapa memberitahu ko sekiranya ko mengikuti perjalanan kesah terciptanya 1mdb bermula dari kesah TIA ,bekas mb trengganu,sultan sampai la skang.bagaimana 1mdb membeli aset kerajaan yg murah sampaikan persatuan pemandu teksi pon mampu beli tanah trx contohnya.membeli dgn murah,menjual pula dgn harga mahal pada agensi kerajaan yg lain.meminjam pula dr pelbagai agensi kerajaan dan...dan..dan ko pon wat bodoh tanya aku balik kan makcik dedak.

hidup aku dilingkari politik ameno pemakan dedak haram,setengah dr sepupu sepapat,pakcik makcik adalah pendedak tegar ameno syaiton.di dlm keluarga aku juga terdapat pendedak spt ko makcik dedak.cuma mak bapak aku adalah politik atas pagar dn turun kepadaku.

ada pendedak ameno yg ekstrim tanpa menilai secara adil spt kamu makcik dedak.ada jg pendedak yg tidak puashati dgn najib dan pro najib.pada aku mereka sume sama,ameno.ada yg mengaitkan dgn agama separuh duniawi suku.pelbagai rupa bentuk dlm ameno ni tapi bab dedak tetap seiring sekata secara harmoni walaupum tidak diungkap sebagai rasuah diganti pula pelbagai nama.

utk pengetahuan ko makcik...pakcik aku sendiri pernah berurusan secara trus bertentang mata dgn najib lanun.cuba teka apa terkandung dlm penceritaan tu makcik? tapi itu hanya utk pengetahuan aku bahwa najib tu memang lanun syaiton.cukup terhenti setakat itu je makcik aku tak perlu buktikan pada ko pasti meminta bahan2 dokumen,p repot polis,sprm,apandi dll sume retorik munafik.lebih sadis ,citer najib lanun dispin sampai citer penderitaan syria,palestin bla..bla.
aku mendapat pendidikan formal dn pondok merat dinusantara atas inisiatif aku sebab aku bencikan manusia suke berpura pura,menipu diri sendri dan paling jijik menipu Allah spt yg ko lakukan makcik dedak.
aku mendapat pencerahan pelbagai ilmu Allah akan tetapi masalah akhlak moral aku adalah urusan aku tidak babitkan ilmu Allah dn rasul tetap di atas dalam ruangan Nya sendiri.itu dosa aku ,aku menanggung nye ,hukum tetap hukum tidak boleh diubah ,di spin cam ko makcik dedak.
ko hanya mendapat pendidikan agama secara akademik jdi jawapan ko tentulah nk cara akademik.sedangkan pemahaman rukun iman perkara asas ko lampirkan komen sebelum ni pon fail gagal mutlak.tapi itu urusan ko dan urusan ko memang permainkan ayat2 Allah n rasulnya utk membela sang pencuri,pembohong king lanun najib.

ko nak kata aku jahil,tolol that not my problem kata omputih.kiranya ko menyokong najib lanun dapat mendekatkan ko ngan Allah sila truskan.itu bukan masalah aku.ko pon bukan aku kenal dn aku pon bukan kenal ko.kalo ko kenal aku nescaya kena titik depan2 sepetimana sepupu sepapat aku..tapi keluarga aku sume open.tak cam ko makcik dedak.nk bagi statement apandi bab SRC smp skang ko dok spin cam bangang.

ok makcik dedak semoga ko berbahgia mentaati najib lanun dan rezki dari setan tuu.
rezeki aku Allah tentukan ,susah senang ke alhamdulillah..tapi kalo pencuri negara tetap aku lawan.cuma pesanan aku ko takyah ulang2 spin ko tu,takyah ulang2 soalan yg dh lama sebenarnya aku dh bg jawapan sebab otak ko lambat pickup..gunakan agama cam najib je Allah berkati..

akhir kata cam biasa menusuk ulu ati pendedak...cian ko DOP ameno baldi pool 4ever makan haram...kurr...kokoko

Anonymous said...

panjangnya kak ros dedak berkhutbah kali ni, meluahkan perasaan hati, apa2 pun "bagimu agamamu dan bagiku agamaku". kita ikut fahaman masing2, betul kita syukur alhamdulillah, salah kita sendiri tanggung... didunia mahupun diakhirat.. salam..

I LOVE ROSMAH. said...

pertama kali aku sokong ko DOP..cuba ko terangkan kat makcik dedak tu dh giler asik kejar aku yg genius lagi hensem ni...cian ko DOP...kurr..kokoko

Anonymous said...

erm .. saya hanya bertanyakan pada pembuktian mengenai segala celaan,fitnah dan adu domba awak wahai sahabatku Ros Dedak ..

Seperti biasa awak begitu risau dan terlalu segan untuk berlaku adil.

Zikir mu bahawa Najib melanun berbillion rm (sekarang dah jadi syaitan..hehe) semakin merdu bunyinya. saya bantu sikit yer sahabat

Tiada apa yang saya hendak spinkan sebab saya dah cukup serba serbi (hampir setiap hak saya sebagai muslim dan rakyat berjaya dilaksanakan) di bawah pemerintahan yg berjalan atas Qudrat dan Kehendak-Nya.

saya sebenarnya malu jika saya mencela pemerintah disaat saya menikmati pelbagai nikmat dibawah pemerintahannya.

60tahun bukan satu masa yg singkat untuk bermuhasabah pada segala nikmatNya.

saya hanya merasa sedih dan kesian melihatkan keadaan org seperti awak

Tetapi awak tetap saudara yang mana kita terikat pada lafaz syahadah yg sama.

"Untukmu agamamu dan untukku agamaku" adalah tanda pemisahan akidah. Tak tergamak saya bersifat demikian pada awak.

hmm .. sejujurnya awak mendapat pelbagai nikmat yg masih ada dibawah pemerintahan yg sangat awak benci..untuk dirimu,keluargamu .. hanya saja mungkin tiada keberkatan didalamnya.

Tapi lucu jugak awak, menyangka saya mengejar awak di ruangan komen.

Sebetulnya apa jangkaan awak tatkala awak mencela, mempersenda pemerintah dihadapan mereka yang mentaati pemerintah ? ..

pasti ada yang mengembalikan padamu segala celaan dan ada juga yg akan bertanya kan pembuktian.

Malangnya awak hanya bersiul laksana seekor burung yg diasah lidahnya.

Cela lah sepuas hatimu tatkala kamu di samping mereka yg membenci pemerintah... bukan disini tempatnya .. hehe

1. tatkala awak dikumpulkan di kaki lima, ditepi longkang,di jalanan - itu tempat yg sesuai untuk kamu zikirkan segala celaanmu terhadap pemerintah.

2. di ceramah-ceramah politik politikus licik - di situlah tempatmu melagukan segala celaan

3. Di ruang maya mereka yg senasib denganmu - disitulah tempatnya awak berlagu kata2 celaan terhadap pemerintah.

keadaan awak tak ubah seperti "seekor lembu yg mendakwa sedapnya rumput pada kawanan serigala" .. lebih menjengkelkan tatkala si lembu itu berada didalam kawanan serigala tersebut.

jangan salah faham wahai sahabat ..bukan saya maksudkan awak sebagai lembu dan mereka sebagai serigala ..




Anonymous said...

Anon 22 Aug 4:16pm

1. "kami fokus untuk mengembalikan wang 1mdb yg dicuri bukan si pencurinya".-di saat sekalian si jahil mahukan geng pencuri dihukum. para penjaganya (politikus licik) berniat tidak mengapa-apakan si pencuri.
---- Tindakan mereka ialah memfailkan "Class Action Suit", sejenis kes sivil. Ini jauh bezanya dengan kes jenayah. Dalam kes sivil, tiada hukuman penjara terhadap penjenayah. Sebaliknya, kes sivil adalah untuk mendapatkan perintah mahkamah seperti memulangkan wang kepada kerajaan. Untuk sebaranng hukuman, sila tunggu kes jenayah, yanng pasti akan susul selepas menangnya kes sivil tersebut.

2. "kami akan maklumkan kepada agung dan perdana menteri"- politikus licik mahu memberi laporan kepada ketua perompak 1MDB dan berharap kerjasama serta doa agar memperoleh kejayaan.
---- Ini adalah sebagai tanda hormat serta menunjukkan tujuan, ketelusan dan keikhlasan mereka, memandangkan dalam kerajaan Malaysia secara rasminya masih tidak diketahui siapakah MO1.

3. DOJ dengan bantuan FBI hanya menamakan 4 org untuk dimulakan saman sivil. Politikus licik jauh lebih hebat apabila menamakan 8 org.
---- Dalam kes Saman US-DoJ, ada lebih daripada 4 orang individu yang terbabit:
1) MO1
2) Jho Low
3) Riza Aziz
4) Eric Tan
5) Khadem Al-Qubaisy
6) Mohamed Ahmed Badawy Al-Husseiny
7) 1MDB Officer 1
8) 1MDB Officer 2
9) 1MDB Officer 3


4. politikus licik tidak berniat hendak berlawan dengan mana-mana pihak di malaysia, hanya mahu mengambil kembali harta yang dicuri - gila atau bodoh?
---- US-DoJ telah mengumumkan tindakan untuk memfail kes sivil terhadap individu-individu di atas lengkap dengan bukti-bukti. Namun, agensi-agensi kerajaan Malaysia yang bertanggungjawab masih enggan menyiasat lebih lanjut dan memulakan siasatan jenayah. Maka "last resort action" adalah untuk memfailkan saman sivil di luar negara.

5. saman yang difailkan oleh politikus licik bukan prosiding jenayah untuk menyumbat geng perompak ke dalam penjara,hanya satu lagi "saman sivil" - DOJ bagi pihak kerajaan US dan politikus licik bagi pihak "rakyat" Malaysia - DOJ dan politikus licik tidak punyai bukti kukuh.
---- Rujuk dokumen 136-mukasurat kes saman US-DoJ terhadap individu-inidividu di atas. Saman sivil ini adalah permulaan, kerana tujuan pertama ialah untuk mendapat perintah mahkamah untuk membeku dan merampas aset-aset tersebut atas sebab aset-aset tersebut diperolehi melalui sumber wang haram. Bila mahkamah sudah menentukan bahwa aset-aset tersebut diakui diperolehi dengan sumber wang haram, maka kes jenayah akan menyusul.

Dan akhirnya sekalian si jahil bersorak para perompak akhirnya bakal dipenjarakan dan segala wang yg dicuri akan dikembalikan kepada negara.

Kelakarnya si jahil itu tidak mengerti sebetulnya "semua" aset yg dirampas kelak (ikut imaginasi si jahil) .. akan dikembalikan kepada ketua perompak iaitu Najib Tun Razak.
---- Wang yang dirompak akan dipulangkan kepada kerajaan, bukan Najib Tun Razak. Untuk pemahaman anda, wang kerajaan tidak boleh sewenang-wenangnya diperolehi oleh mana-mana individu, termasuk seorang Perdana Menteri. Tidak seperti kerajaan, Khazanah dan PNB, 1MDB telah sengaja ditubuhkan dengan sistem kelulusan yang amat longgar, agar boleh dieksploitasikan oleh pihak-pihak yang tertentu.

Ermmm semakin menarik kisah 1mdb.. hehe

Anonymous said...

ermmm ... sahabat

Sebetulnya DOJ adalah langkah terakhir apabila pendakwaan jenayah kelihatan sukar atau gagal (DOJ ditubuhkan sebagai memberi tekanan pada suspek yg terlepas dari sabitan jenayah).

Prosiding jenayah biasanya melibatkan permohonan membekukan aset,akaun,pasport sekaligus (zaman sebelum tertubuhnya DOJ).

Saman sivil DOJ biasanya akan tamat sama ada berjaya mendapat perintah mahkamah atau tidak.

mungkin saya salah .. tetapi itulah kelazimannya proses undang-undang dalam kebanyakan negara maju. (lihat, kita tak perlu untuk menjadi peguam hanya untuk membicarakan sesuatu yg zahir.. hehe)..

failkan pendakwaan- dalam perbicaraan dimohon menahan apa2 yg difikirkan perlu sebagai jaminan.

pernah dengar tak jabatan pendakwaraya memohon untuk menahan visa, aset, pasport terlebih dahulu. kemudian jika berjaya baru difailkan pendakwaan jenayah ?



Anonymous said...

Anon 23 Aug 7:16

Sebetulnya DOJ adalah langkah terakhir apabila pendakwaan jenayah kelihatan sukar atau gagal (DOJ ditubuhkan sebagai memberi tekanan pada suspek yg terlepas dari sabitan jenayah).
---- Tidak, kerana langkah pertama US-DoJ ialah untuk membeku dan merampas aset-aset tersebut. Tujuan langkah pertama itu adalah untuk menghalang individu terbabit daripada terus mendapat faedah daripada sumber wang haram itu. Perintah membeku dan merampas aset-aset itu hanya memerlukan kes sivil. Memandangkan kes sivil akan lebih cepat dibicara dan diberi keputusan, adalah logik dan normal untuk memulakan kes sivil.

Prosiding jenayah biasanya melibatkan permohonan membekukan aset,akaun,pasport sekaligus (zaman sebelum tertubuhnya DOJ).
----- Pemahaman anda adalah salah. Kes-kes jenayah tidak memerlukan pembekuan aset, akaun dan passport. Sebaliknya, kes-kes jenayah pada permulaannya memerlukan pembuktian prima facie, dimana setelah dibuktikan wujudnya prima facie kepada hakim, hakim akan mengemukakan warrant tangkap. Warrant tangkap akan merangkumi penahanan passport, aset, akaun dsb tertuduh. Sementara itu, Prosecutor akan mula membina kes yang kukuh dengan mengumpul segala bukti-bukti, dan setelah tertuduh ditangkap, tarikh bermula pendengaran kes akan ditentukan.

Saman sivil DOJ biasanya akan tamat sama ada berjaya mendapat perintah mahkamah atau tidak.
---- Pemahaman anda adalah salah. Dalam mana-mana kes mahkamah, tidak kira sivil atau jenayah, penutupan kes adalah apabila hakim telah memberi keputusan, dan keputusan itu adalah perintah mahkamah. Keputusan itu mungkin berpihak pada prosecutor (bersalah) mahupun defendant (tidak bersalah), bergantung pada masa penghujahan kes di dewan mahkamah, dan keputusan mahkamah itulah yang akan dikuatkuasakan.

mungkin saya salah .. tetapi itulah kelazimannya proses undang-undang dalam kebanyakan negara maju. (lihat, kita tak perlu untuk menjadi peguam hanya untuk membicarakan sesuatu yg zahir.. hehe)..

failkan pendakwaan- dalam perbicaraan dimohon menahan apa2 yg difikirkan perlu sebagai jaminan.

pernah dengar tak jabatan pendakwaraya memohon untuk menahan visa, aset, pasport terlebih dahulu. kemudian jika berjaya baru difailkan pendakwaan jenayah ?
---- Warrant tangkap yang dikeluarkan untuk seseorang sudah merangkumi semua di atas. Oleh itu, dalam kes-kes jenayah, permohonan warrant tangkap adalah mencukupi. Perlu diingatkan bahawa warrant tangkap hanya boleh dikeluarkan oleh mahkamah, setelah prima facie telah dibuktikan. Bukan polis yang mengeluarkan warrant. Polis dipertanggungjawabkan untuk melaksanakan warrant tersebut.

I LOVE ROSMAH. said...

apa lg ni makcik dedak kayu ni merapu..kita dlm lingkungan sistem demokrasi bebas bercakap.kalo dlm sistem demokrasi telah cacat dimanupulasikan najib lanun maka dengan cara bersuara la rakyat nk bertanya kenapa jadi begitu begini.
kalo dh banyk sgt kelentong sape nk caya.bangang nyer la ko makcik.yg ko memekak kat alam maya ni pon buat pe tak guna akal jadi kayu je.
kalo ko hnya harapkan otoriti yg tahap hodoh skang ni ternyata ko dh menipu munafik.sebelum ni ko kata tk sebelah mana2 parti politik,skang bukan main jilat kaw2 najib lanun.pastu nak temberang rasuah memang tak berlaku dlm hirarki ameno.ko ni ckp ngan taik najib lagi baik dia pon paham smbil ko hidu betapa wangi nyer taik najib.
aku hanya timbulkan masalah najib lanun.aku tak citer pon 60thn ameno tu, bongok kali ke 10 ko tonjolkan.
yer betul "Untukmu agamamu dan untukku agamaku" itu hanya utk diri sendiri apabila aku nk berundur dr berdebat mengaitkan agama islam yg suci dr poltik spin kotor makcik dedak.
tidakkah aku dh bagi petikan hadis sebelum kenapa ko nk ulang2...apa ko ingat sume org tak belajar ugama ko sorang je belajar.
dah najib tu pembohong bukan pada sorang tapi kepada 30juta rakyat mesha.kena la kembali pada al quran n hadis itu la wasiat nabi.
skang ni yg ko jumpa setakat hadis menyebelahi najib lanun.aku plak menilai hadis tak kira ko sape hatta sultan sklipon..apakah najib lanun dikecualikan dari dosa2 penipu,pencuri...ko jawab la wahai makcik dedak...ko jgn tanya bukti njib menipu dr aku sedangkan ko sendri tau perkara tu.tanya 1soalan najib bagi 3jawaban berlainan.pencuri kan camtu.nk menipu je keje nyer.
bab nikmat...nikmat apa yg ko sibukkan tu sampai nk menyembah najib al lanun tu.apa zaman penjajah dulu pon tak leh nk solat ka,omputih tembak ramai2 ka dlm masjid.
ayat"barangsiapa tidak berterimaksih pada manusia maka dia tidk bersyukur pada allah.

ko menggunakan ayat ko spin ko rangkulkan maksiat skali dalam ayat tu.

sudh tentu benda baik kita berterimakasih..adakah benda baik itu membenarkan pula kemaksiatan pada Allah.jadi apa perlunya akal yg Allah jdkan.
yg baik kita berterimakasih..yg buruk kita keji dn menjauhinya...
soalan cepumas...adakah makcik sebangang itu sampai tidk boleh berfikir cara logik dlm bhsa mudah pulak tu.
semua isu jijik najib kita kena terima malah puji bersyukur kat dia camtu ke otak makcik berfungsi.
sesungguh makcik dedak ni hanya syaiton bertopengkan manusia tapi insyaallah selagi ada manusia masih berpegang pada tali Allah perkara munafik ni senang je nk detect..
walaupun individu itu fasik namun sekeji keji manusia adalah spt kamu wahai makcik dedak meminta kebenaran hanya diatas kertas tanpa pertolongan Allah...

sekian cam biasa...cian ko makcik dedak kayu...kurr...kokoko

Anonymous said...

hmmm.. bernas sekali peneranganmu wahai sahabat, dan saya tiada keberatan untuk menerimanya.

Semoga andai DOJ punyai bukti kukuh melampaui keraguan (prima facie) bersangkut dakwaan dana 1mdb dirompak. saya berharap ia di landasan yg betul, dan tidak terhenti sekadar saman sivil.

Jika Najib terbabit secara langsung atau tidak langsung, samada secara sedar atau diluar pengetahuan, wajar lah Najib berundur secara kehormat.

Namun selagi belum terbukti di makamah "a person should not guilty untill it proven guilty"

Wah, perjalanan kisah 1MDB semakin dramatik ..

Sahabat saya menghormati awak sebagai individu yang mahu menggunakan akal tanpa celaan.

Anonymous said...

Anon 24 Aug 1:16PM

hmmm.. bernas sekali peneranganmu wahai sahabat, dan saya tiada keberatan untuk menerimanya.

Semoga andai DOJ punyai bukti kukuh melampaui keraguan (prima facie) bersangkut dakwaan dana 1mdb dirompak. saya berharap ia di landasan yg betul, dan tidak terhenti sekadar saman sivil.
---- Sekiranya anda sudi membaca dokumen 136-mukasurat kes saman US-DoJ terhadap individu-individu 1MBD, bukti-bukti US-DoJ (dengan pertolongan FBI) yang dilampirkan terhadap individu-individu yang terbabit amat terang dan terperinci. Setelah membacanya, saya berpendapat agak susah untuk menafikan bahawa individu-individu terlibat, terutamanya Malaysian Offical 1 (MO1), telah melakukan kegiatan-kegiatan haram tersebut.

Jika Najib terbabit secara langsung atau tidak langsung, samada secara sedar atau diluar pengetahuan, wajar lah Najib berundur secara kehormat.
---- Ya, memandangkan tuduhan-tuduhan ini melibatkan seorang pemerintah negara, dan sekaligus maruah sesebuah negara, Najib seharusnya mengambil langkah proaktif dengan membenarkan penyiasatan terperinci, telus dan tanpa sebarang halangan. Inilah peluang Najib untuk melenyapkan segala persepsi buruk dan juga untuk membuktikan beliau masih beramanah dan berhemah untuk memimpin negara. Memandangkan kedudukan beliau di puncak pimpinan, tiada alasan untuk tidak bertindak demikian. Namun begitu, kita semua mengetahui tindakan-tindakan Najib sejak kes ini mulai timbul. Dia masih belum mahu mengambil peluang ini untuk membuktikan amanah, hemah dan ketelusan kepimpinannya. Akibatnya, dan tidak menghairankan, pelbagai persepsi buruk telah melanda kepimpinan Najib.

Namun selagi belum terbukti di makamah "a person should not guilty untill it proven guilty"
---- Ya, benar. Namun begitu, kes ini bukanlah seperti kes-kes penyelewengan yang biasa, kerana perlu diingatkan, Najib adalah PM Malaysia, bukan seorang rakyat biasa. Oleh itu, kesan-kesan negatif kes-kes sebegini adalah berlipat-ganda buruknya kerana ia melibatkan kepimpinan. Dalam mana-mana kepimpinan, perkara-perkara kepimpinan seperti amanah, ketelusan, berhemah dsb amat mustahak dan krikital, dan tidak boleh ada sebarang ragu-ragu.

Wah, perjalanan kisah 1MDB semakin dramatik ..
---- Sekiranya kes sivil ini berpihak kepada US-DoJ (saya merasakan begitu kerana bukti-bukti yang dibentangkan amat terang dan teliti) setelah tamat perbicaraan, dan Hakim telah memutuskan untuk membenarkan pembekuan dan perampasan aset-aset tersebut, maka sudah jelas dan tanpa syak lagi bahawa individu-individu tersebut (termasuk MO1) telah melakuan penyelewengan tersebut.

Sahabat saya menghormati awak sebagai individu yang mahu menggunakan akal tanpa celaan.

Anonymous said...

Anina malukan diri sendiri, tarik balik semua saman UMNO

24 OGOS : Seorang bekas ahli Wanita UMNO Langkawi, Anina Saadudin yang dahulunya beria-ria menyaman Presiden parti, Datuk Seri Najib Razak dan Setiausaha Agung, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor membuat keputusan yang memalukan diri sendiri apabila menarik balik semua saman dikemukakannya sebelum ini.

Langkah pengikut bekas perdana menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad itu agak pelik walhal proses di mahkamah sudah pun bermula, malah beliau sendiri menggelar dirinya sebagai seorang pahlawan seperti Puteri Mahsuri dari Langkawi.

Pengumuman Anina tersebut dibuat di firma guaman Tetuan Haniff Khatri, di Kota Damansara pada Rabu.

“Semua kes itu dibuat ketika saya bergelar ahli UMNO.

“Tapi sekarang saya bersama parti baharu dan perjuangan saya telah melalui fasa baharu yang lebih serius. Saya mahu pastikan parti Najib tumbang,” kata semasa sidang media hari ini.

Langkah tersebut termasuk menghentikan kesemua tindakan yang wujud sama ada ada Mahkamah Persekutuan, Mahkamah Rayuan, mahupun Mahkamah Tinggi berhubung isu yang berbangkit ketika zaman keahliannya dalam UMNO.

Tiga kes difailkan terhadap UMNO, pertama saman berhubung dengan pengembalian wang derma RM2.6 bilion kepada UMNO.

Kedua, berhubung pemecatan keahlian Anina yang kini rujuk pada Mahkamah Persekutuan dan permohonan untuk kebenaran merayu kepada mahkamah persekutuan telah ditetapkan pada 14 September 2016.

Ketiga, kes di Mahkamah tinggi yang baru difailkan selepas keputusan mahkamah rayuan berhubung rayuan terhadap pemecatan tersebut, iaitu permohonan untuk deklarasi membatalkan kesahihan Seksyen 18 (C ) Akta Pertubuhan 1966.

Tarikh yang ditetapkan adalah 22 Oktober 2016 untuk permohonan pihak responden membatalkan permohonan tersebut.

Peguamnya, Mohamed Haniff Khatri Abdullah berkata, selewat-lewatnya minggu depan beliau akan berhubung dengan peguam cara Najib atau responden lain dan juga pejabat peguam negara berhubung kes 18 (C) sebelum tarikh kes tersebut melalui prosedur undang-undang, bagi tujuan menarik balik ketiga-tiga kes tersebut.

“Dalam tindakan undang-undang, mahkamah akan meneruskan kes dan pihak dalam pertikaian perlu teruskan sekiranya kes atau isu itu masih hidup, memandangkan Anina mengumumkan untuk bersama landasan parti baharu (PRIBUMI), adalah tidak wajar kes ini diperdengarkan lagi di mahkamah.

“Sebagai peguam, kami perlu menepati prinsip-prinsip kemahkamahan walaupun bagi saya ada isu undang-undang yang boleh diperdebatkan lagi,”katanya.

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates