August 3, 2016

216 Ratu Naga Hina Sultan Untuk Lawan Korupsi?

"Saya adalah mangsa politik. Saya mangsa tapi saya yang tolong viralkan gambar Sultan Pahang yang kononnya berasmara dengan DSP Rosmah Mansor. Saya mangsa keadaan tetapi saya yang sengaja viralkan benda fitnah agar dapat terus memberikan gambaran tidak baik kepada Perdana Menteri, isteri, dan keluarga serta Tuanku Sultan Pahang. Sesungguhnya sayalah mangsa penganiayaan politik UMNO. Kebebasan saya selama ini membuat fitnah dan tuduhan tanpa sebarang sandaran bukti kukuh disekat. Sesungguhnya saya adalah mangsa kekejaman UMNO."
Mungkin inilah yang cuba disampaikan oleh Ratu Naga atau nama sebenarnya Syarul Ema Rena Abu Samah, apabila beliau menulis di laman sosial Facebook bahawa kekejaman yang kononnya dilakukan ke atasnya adalah pengorbanan manis untuk melawan korupsi. Korupsi Opah kome!

216 comments:

«Oldest   ‹Older   1 – 200 of 216   Newer›   Newest»
Anonymous said...

bangang nye perempuan ni!

Anonymous said...

Hohooooo

Brani buat brani tanggung..
Nk tgok FBI ada x tolong ratu naga ni..
TOLOL sbnrny ratu naga ni..
Name ganas,nk kene tngkkap terkkettar plk..
Nk jd samseng geng satu hati gane kalu gnnniii..
Kurkurkur kokokok

Anonymous said...

Lepas ni akan dapat jemputan khas
jamuan raya kat balai polis siap
disediakan transport lagi...nak
dipakaikan gelang besi bersadurkan 12 karat emas takut
tak muat lengan besor.Kena tukar
nama cicak kobeng tu.....

Anonymous said...

Tanya Ros Dedak, dedak gred apa yg dibagi makan kat si 'cicak kobeng' ni? Lain mcm aje bunyi alasannya utk sebar fitnah. Mungkin termabuk dedak ke atau keracunan dedak ke, mana tau dia ni. Ros Dedak tu dia pakar dlm hal ehwal dedak ni, suma dia tau ..

Anonymous said...

Dasar si RATU BETINA SUNDAL PELACUR si HOMO JIJIK JUBOQ BABI KURAP si KETURUNAN TERORIS PENJAJAH/PERASUAH/LANUN/PEROMPAK/PENYANGAK/PEMBUNUH/PEROGOL DAPJUBOQ BABI KURAP RASIS/PORNO/HOMO-KULI2 ZIONIS/IS(IS)rael-MOSSAD!

Dahlah tu; PENAKUT pula tu - asyik nak SALAHkan org. lain atas PENIPUAN dan FITNAH HARAM JADAH dia! PDRM - awat TAK TANGKAP si BETINA BINATANG BUAS ni?! Kalau kat Johor tu, kalau sesiapa diTUDUH mengHINA Sultan Johor tu kan, asyik diTANGKAP-mcm-KILAT! Jadi, DYMM Sultan Pahang kita serta WANITA PERTAMA TERCINTA kita diHINA sebegini DAJAL - kenapa tidak boleh pula juga diREMAN dan diTANGKAP?!

Nek Tempoyak.

budak sri kinta said...

Hidup dalam dunia khayalan.. Sudah2 la.. Pergi cari kerja lagi bagus, hidup tak habis2 nak menipu jer.. Tak mengandung pon nak menipu org jugak, bila masa dia kawin? Klu betul siapa suaminya? Buktikan la..

budak sri kinta said...

Hidup dalam dunia khayalan.. Sudah2 la.. Pergi cari kerja lagi bagus, hidup tak habis2 nak menipu jer.. Tak mengandung pon nak menipu org jugak, bila masa dia kawin? Klu betul siapa suaminya? Buktikan la..

budak sri kinta said...

Hidup dalam dunia khayalan.. Sudah2 la.. Pergi cari kerja lagi bagus, hidup tak habis2 nak menipu jer.. Tak mengandung pon nak menipu org jugak, bila masa dia kawin? Klu betul siapa suaminya? Buktikan la..

Anonymous said...

Kena tahan Polis tu ok lagi lah...kalau kena potong bijik kelentit apa macham?

Anonymous said...

PEMBETULAN:

Dasar si TERORIS Ratu BETINA SUNDAL PELACUR si HOMO JIJIK JUBOQ BABI KURAP si KETURUNAN TERORIS PENJAJAH/PERASUAH/LANUN/PEROMPAK/PENYANGAK/PEMBUNUH/PEROGOL DAPJUBOQ BABI KURAP RASIS/PORNO/HOMO-KULI2 ZIONIS/IS(IS)rael-MOSSAD!

Dahlah tu; SI BETINA SUNDAL ni si PENAKUT pula tu - asyik nak SALAHkan org. lain atas PENIPUAN dan FITNAH HARAM JADAH dia!

PDRM - awat TAK TANGKAP si BETINA BINATANG BUAS ni?! Kalau kat Johor tu, kalau sesiapa diTUDUH mengHINA Sultan Johor tu kan, asyik diTANGKAP-mcm-KILAT! Jadi, DYMM Sultan Pahang kita serta YAB WANITA PERTAMA TERCINTA kita diHINA sebegini DAJAL - kenapa tidak boleh pula juga diREMAN dan diTANGKAP si BETINA HARAM JADAH-disyaki EJEN ZIONIS/MOSSAD ni?!

Nek Tempoyak.


Anonymous said...

gemok ratu naga boroi ni makan dedak. simpan lama sikit dalam jail. nanti slim bila keluar. setan gemok dah tak kenal orang.

Anonymous said...

Mmg rugi tokkey dedak plihara sekor naga...

Mmang xcukkupp DEDAK si naga mentedarah...
Rugi,rugi,rugi

Anonymous said...

Baik sangat kah Ratu Naga ni? Sekiranya sembelit pun nak salahkan UMNO.

Anonymous said...

Korg baca statemnt tolol naga nii..

Si TOLOL naga ni bole gtau "NAK KEBEBASAN MEMFITNAH"

fitnah ni mmng DEDAK PEMBANGKANG..
darah n hati da jd hitam..
Xtau kalu naga ni mati kelak bgaimane??

Anonymous said...

Contoh terbaik lah ni apa yg berlaku pada si naga gendut ni bagi org yg terlalu suka dan pelahap makan dedak.

Ni dah pasti kes campur2 dedak gred berbeza-beza yg tidak seimbang kalori dia ke .. jawapan pun sama mcm gaya org yg saraf otak berdengong menyebabkan sel-sel otak tak dapat berhubung dgn baik.

Dahlah dulu dia kantoikan 'Depelirkerasi Rakyat' skrg dia buat hal lagi. Kemungkinan dia ni sejak dari kecil tak dapat cukup kasih sayang mak bapak. Cian dia ye ..

Hanya ada satu org aje didunia ni yg dapat tolong dia. ROS DEDAK. Pertama dia cukup arif tentang dedak, cara pemakanan dan penggunaan dedak yg boleh memberi kesihatan yg baik. Kalau itu pun tak berjaya, dia boleh rekomen atau bawak ke Bangsar. Kasi tonggeng dua tiga koleh todi pasti otak mereng terus ...

Cik Minah said...

KIHKIHKIH.....Sensetip betul geng pemakan dedak ni.
Tak rasa Ratu Naga memfitnah unless korang anggap ayatnya,
"Manja, comel dan lucu" itu fitnah.
Ratu Naga pun nampak sunggul MANJA.
Comel je dia cakap tu, and semu orang anggap dia lucu.
Korang je yang tak dapat terima pada halcaption yang
dia tulis tu takda lah FITNAH.
Lainlah dia kata GEDEMPOLNYA Rosmah.
BADAK AIR di sebelah Sultan Pahang.......HAHAHA
Ini baru menghina.

Anonymous said...

Entah2 Cik Minah ni si Naga Gendut tak?

Tengok, dia ngaku dah dia hina Rosmah dan Sultan Pahang .. ada ke dia kata kalau takde Sungai Pahang, Pahang takkan ada raja? Sah dia ni si Naga Gendut atau paling kurang pun sededak sedarah dgn dia ..

Anonymous said...

Mungkin? Itu andaian CTS?dah mengalahkan bapa andaian nampaak..

Anonymous said...

GAMBAR bole menceritakan segalany..

OTAK ke lain
HATI ke lain

Ini dpnggil FITNAH BISU bergammbar.

Anonymous said...

Korupsi Opah Cts..jho lo bukan korup..perompak yg tidak pernah di jentik oleh CTS dan cai2..seolah2 disanjungi dalam senyap..

Anonymous said...

Itu ayat CTS laa ngook..

Anonymous said...

Masalahnya dah jadi kebiasaan, ramai NGOK-NGOK yg tidak pernah baca habis apa yg ditulis. Asal nampak aje apa yg boleh dihentam, di spin, dibuat viral terus jawab terburu-buru membuta-tuli. Last2 baru perasan apa yg ditulis tak sama dgn apa yg dimaksudkan dlm artikel.

Jgn salahkan admins, ini blog dia. Dia boleh buat apa saja yg dia suka. Kalau dia rasa nak kena jemput ke balai polis sekali pun dia sendiri yg akan tanggung. Bukan yg menyibuk bagi komen dan yg bergayut 24 jam sehari diblog ni yg kena jawab.

Anonymous said...

Comel dah lucu tengok perut gemok boroi cicak kobeng...macam cicak kobeng bunting anak kembar apek samseng bukit bintang.

Anonymous said...

1115,

Utk mudah faham, Jho Low tu kedudukan dia sama jugak mcm Mahathir dan Najib. Kesemuaya org kata kaki korup, perompak lanun perasuah, tapi tanpa bukti yg kukuh sesiapa pun tak dapat nak ambik tindakan, jauh sekali nak heret kemahkamah.

Sbb tu kalau tengok dlm interview dgn Al-Jazeera, Mahathir dgn suara penuh ego dan sombong cakap lebih kurang maknanya, "kalau saya korup dan ada buat salah, saya skrg sudah tidak ada kuasa lagi, silalah sesiapa yg ada bukti ambil tindakan ... bla bla bla ..".

Fahamilah dulu asas perundangan sblm menceceh bujang lapok. Ingat negara ni negara koboi asia ke, atau yg diperintah oleh IS. Salah, tangkap, bunuh? Takde sapa pun peduli apa yg kau rengekkan, percayalah .. Kalau setakat nak buat org percaya, rasanya kau buang masa aje lah, org dah tau lama dah taktik lapok pembangkang @dapigs dan skrg dapigs+prokaton.

Anonymous said...

MasyaAllah cik minah....kau kutuk Datin Rosmah... Biarlah dia gemuk gedempol ke...tapi dia tak kutuk orang tak fitnah orang mcm kau... So kau rasa kau mulia ke.....

mohd azren said...

Apa ni Admin . Kan lebih baik kita mengutarakan isu yg menjaja minda . Kita berhujah saranan saudara KJ iaitu kesamaan menegakkan keadilan. Secara tidak langsung, kedua dua pihak ( ANC vvs MACAI* maaf ye bila aaku gelarkan Pro jib MACAI sebab ini KJ yg bagi gelaranni) agar memberi kita lebih kefahaman degn senario politik semasa. Kesian aku lihat si ratu naga di belasah oleh MAACAI. Kesian lah kat dia. Berbadan dua tu de... Pada aku. Sarang tebuan tetap jgn dijolok. Di sengat tanggung la. Tiada manis perjuangan tanpa dugaan. Gud lak sis!!!. Macai dah lama asyik kena belasah, dapat peluang, INI KALILAH.😊😊😊.lain kali, Admin bawa lah isu yg berat sikit. Agar ANAK BANGSA BIJAK BERPOLITIK. saya bukan bermaksud MENGAJAR Admin. Sekadar memberi PENDAPAT.

Anonymous said...

Mula sekali jangan lah perasann diri tu ratu...ratu dalam kamus dewan apa yer...perempuan yang jadi emwrintah sesebuah negara. Atau orang perempuan cantik yang diadili kemudian mendapat markah tertinggi jadilah ratu cantik..tapi klau ratu naga...naga pun tergolek dog lah bebudak cakap pasal...tak padan langsung dgn peribadi...

mohd azren said...

Mengkebumikan org islam itu menjadi fardhu kifayah pada yg hidup kalau dah sampai ajal naak buat macamaa. Kuasa Allah.

Anonymous said...

Kalau blog kau pun kau kena tulis tu patut2 laa dan beretika ..niat yg penting..tak ada kebebasan yg sesuka hati..saper nak bergayut pun dia punyer hal laa

Anonymous said...

Geli dengor pondan panggil cicak kobeng bunting ni 'Sis'.

mohd azren said...

Saya faham masalah en puad. Bukan kami tak luluskan tambahan subsidi dedak kat en puad. Masalahnya dedak sudah kehabisan dtok. Harap en puaad bersabar. Sampai stok baru, saya hubungi en puad ye.

Anonymous said...

Madir dah berkali2 cakap ada bukti ambillah tindakan..tapi saper ada bukti?tuduh je dia korup(andaian?)..jho lo dan najib dah ada bukti..Ag hanya gi jumpa dan mintak dengan DoJ untuk dakwa di mesia..tapi ape dia buat?ape kena mengena dengan koboi plak?

mohd azren said...

Ye lah cik minah.x baik tau. Nakal cik minah ni. Nnti pm saya yee. Boleh gosip2².

Anonymous said...

Modus operandi bertaraf longkang pakatan-taik. Dah berak tengah jalan salahkan umno. Malang sungguh, now face the music

mohd azren said...

Saya nak buat pengkuan. Saya lah PARIA KUCING kURAP tanpa saya SEDARI.

Anonymous said...

Tukar2 nama samaran nak nampak meriah ke? Cian ko, Ros Dedak.

mohd azren said...

Jeles ke?. Siap kan keje kau dulu. Jgn ikut kami. Abis kje boleh join.

Anonymous said...

Kes DOJ Beri Maklumat Baru , AG kena buka balik siasatan - Hanif Khatri

Secara ringkas, tidak ada peruntukan perlembagaan atau pun mana2 akta di Malaysia yang menghalang Peguam Negara daripada membuka semula kertas siasatan berhubung dengan 1MDB. Walaupun secara resminya pada bulan Januari tahun ini, Peguam Negara telah mengumumkan berhubung dengan kertas siasatan SPRM bahawa kononnya tidak ada mana2 jenayah yang ditampilkan melalui siasatan tersebut terhadap YB Perdana Menteri.

Itu bulan satu 2016.

Apabila keluarnya kertas kausa ( Cause papers ) , pengumuman agensi kerajaan Amerika Syarikat maka pejabat peguam negara bertanggungjawab sebagai satu pejabat peguam negara yang efisien dan professional untuk mengarahkan pembukaan semula kertas siasatan untuk mengkaji samada ada apa2 maklumat baru, bukti baru yang mungkin tidak terdedah kepada agensi kerajaan Malaysia yang wujud di dalam dokumen Amerika Syarikat.

Untuk perkara ini, saya percaya pejabat peguam negara sepatutnya dengan sendirinya berhubung terus dengan pejabat peguam negara Amerika Syarikat.untuk bekerjasama memperolehi maklumat tersebut.

Kita tak perlu kata bahawa masih belum ada permintaan daripada Amerika Syarikat untuk bekerjasama dengan kita. Soalnya bukan pasal Amerika Syarikat nak bekerjasama dengan kita atau tidak. Soalnya adakah kita nak bekerjasama dengan Amerika Syarikat untuk menyiasat isu 1MDB ni ?

 Apakah rakyat Malaysia mempunyai maklumat secara resmi daripada agensi Malaysia berhubung dengan kemelut 1MDB ? Mana dia ?

Satu2nya sekarang yang kita ada, adalah dokumen dari negara luar. Jadi, salahkah rakyat Malaysia untuk mengetahui masalah negaranya sendiri, merujuk kepada dokumen2 ini yang disahkan sebagai dokumen sah oleh pihak jabatan kehakiman negara tersebut ? Untuk mengelakkan kerunsingan rakyat Malaysia

Itu sebab saya maklumkan tadi menjadi tanggungjawab peguam negara Malaysia untuk menulis, menghubungi atau menalipon  rakan sejawat daripada Amerika Syarikat untuk bekerjasama buka balik fail siasatan.

Anonymous said...

Tapi tak ada pulak kenyataan media dari pejabat tuanku sultan pahang yg menyatakan tuanku dihina..orang lain plak nyibuk..

Anonymous said...

Cik Minah ngan hantu Naga tu lebihkurang lah......spesis sama....boroi ngan kulit sama tebal...pemakan dedak....

Anonymous said...

Bawah akta mana dia tak boleh prasan..ha3

Anonymous said...

Tuduhan palsu dan fitnah Weapons of Mass Destruction oleh media2 kapir satu dunia begitu mudah kapir2 lupakan.
Sekarang giat buat fitnah dan tuduhan2 baru. Anjing2 kapir ulang2 menyalak....demi gereja, matlamat menghalalkan cara.

mohd azren said...

Tun M dah mencabar tu. Kepada Macai² yg memiliki dokumen yg mengaitkan beliau dengan amalaan rasuah sila atau nak lebih brutal. SERET beliau kemuka pengadilan. Sekoan.

Anonymous said...

Sabar bro...jangan terburu buru mintak orang Islam mengHERET sesama Islam kesana ke sini.
Sama2 kita SERET Joseph Lim ke mahkamah dulu. Tak kan ko cuma nak melaga lagakan sesama Islam je....sambil bos cinapek ko ketawa besar ber Yyaaaaaammmmm Ssseeeennngggg!

Anonymous said...

1238,

aku tahu ko hanya nak buat provokasi kan? Rasanya ko salah audien ni ...

"Madir dah berkali2 cakap ada bukti ambillah tindakan..tapi saper ada bukti?tuduh je dia korup(andaian?)..jho lo dan najib dah ada bukti.."

Bukti tu ko simpan dlm lubang jubor ko ke sampai takde sapa pun tau dan jumpa utk gunakan? Kalo Mahathir tau ko ada bukti tu mesti dia supply ko dedak gred terbaik ni, ko taknak ke?

Masa wartawan tanya Mahathir "kalau dah ada bukti mengapa tidak terus saman ...?" Mahathir dgn muka buaya selambanya senang je jawab "Kita tidak ada bukti, tapi kita tau ianya berlaku ...". Mcm sialll ...

Cai, banyakkan membaca dan buat homework sblm berdrama ye ... cian ko ... ko stress ke pasal takde org nak percaya apa yg ko rengekkan ..

Anonymous said...

Jho lo bila lak iselam..kes nye lagi musar ooo..

Anonymous said...

Tu la pasal madey berani cakap dlm umno tinggai yg bodoo2 jer..orang umno sendiri nunjuk2 kebodohan..cina kapir jho lo rompak pun diam bisu..masih cakap pasal bukti..bukan negara koboi..kena tipu..kena temberang pun senyum..entahlah..

Anonymous said...

rasanya mcm ada bau anjing lgbt dapigs aje kat dlm blog ni ? sesekali mencelah menyalak, mesti pakai songkok tu ...

Anonymous said...

Aku nampak kau yg kena berak dengan jho lo..bolo

Anonymous said...

Engkotak pandai baca trick madey..masa tu hutang 1mdb baru dihebohkan dlm akhbar..memang blm ada bukti..sekarang fbi dah simpan dalam jamban dia..dalam jubor ko tak boleh..kerana bodoh sangat..

Anonymous said...

Cow pun merayau2 cari rumput atau dedak?nanti kena sembelih..boooh doo

mohd azren said...

Macam mana nak ada bukti DIASAT PUN TIDAK.

Anonymous said...

Nak pakai serban mcm lebai...dia perempuan nanti ke tanjung rambutan... menefestasi untuk dirinya nampak baik... puuui.

Anonymous said...

1MDB dan isteri PM menjadi kunci pada hasutan dan fitnah yg tak pernah surut untuk menjatuhkan kerajaan (zaman Najib) sebelumnya kisah PM (Pak lah) yg menurut segala idea si menantu menjadi asas untuk menumbangkan kerajaan, kediktatoran dan kezaliman TUN M menghiasi dasar untuk menjatuhkan kerajaan di zamannya, demikian lah sejak dari zaman Perdana Menteri yg pertama akan muncul golongan yg dungu, tidak bersyukur, kurang ilmu, yg menjadi panah beracun pihak2 yg berebutkan kuasa di tanah melayu melalui sistem demokrasi... 60 tahun merdeka, dengan roh pemerintahan yg kekal sehingga kini ( hanya berubah kepimpinan bukan matlamat) .. maka bersabarlah wahai pemerintah dan para sekalian pendukungnya .. Allahswt itu Maha Berkuasa .. selagi dasar dan matlamat utama UMNO tidak berubah .. maka kekal hendaknya bangsa Melayu yg mahu berfikir menurut pada syariat Nya di dlm UMNO sebagai lambang bersatunya bangsa ini ... kepimpinan datang dan pergi dengan membawa nikmat dan kerosakkan, pahala dan dosa ,kejahilan dan ilmu .. tetapi jangan sesekali bangsa Melayu ku ini menjadi tunggangan golongan kafir yg secara terang mahupun terselindung jelas menunjukkan permusuhan dan kebenciannya pada bangsa serta syahadah nya bangsa Melayu ( sila rujuk pada matlamat penubuhan DAP serta PKR ) .. kini mereka diperkuatkan dengan gabungan NGO2 serta badan kuasa besar.. jika kerajaan kita dihina dan difitnah .. lebih hina lagi andai kita menjadi anak panah mereka.. jangan jadi seperti ROS DEDAK, Ratu Naga ,si polan itu , si polan ini ... dan sewaktu dengannya .. ����

mohd azren said...

Wahai Macai Macai sekalian. Tunjukkan hamba, jikalau ada, Walaupun seorang individu yg terlibat dibawa muka pengadilan. Tanpa pengadilan macamna nak tahu benar atau salah.sudah berapa lama kita mahukan jawapan. Kami pegang berani kerana benar. Titik.

'The Road Warrior' said...

tadi lepas aku kuor duit rm500 dari atm aku tengok resit duit aku dah jadi kurang rm500. ini musti jho low kebas ni ..

dimanakah tempat aku nak mengadu? nak repot polis ke tak !!!

Anonymous said...

Duit belioun beliuon dpt dari gst... tapi noh udang tan sri sanggup ckp nak mintak sedekah dari pibg plak... apa sengkek sangat kerejaan nih?

Ko pun sama la macai. Bangang tak abih....

Itu arak judi genting tersembul bepuluh tahun... ko buat bangsat je kan.. sibuk dgn yahudi ko.... padahal yg meluluskan lesen tu umno melayu islam...

Anonymous said...

Nenek ko pun tak bodo macam ko...

'The Road Warrior' said...

kalau aku tak buat repot polis mcm mana polis nak buat siasatan ye .. kalau tak ada siasatan mcm mana pihak berwajib nak buat pertuduhan dan kalau takde pertuduhan mcm mana nak seret jho low kemahkamah ye ..

yelah, aku tak pernah terfikir suma ni.

dulu aku kuor duit dan setiap kali jugak duit aku berkurang ikut jumlah yg aku kuorkan, aku hanya marah2 pada jho low. ngapa otak aku tak dapat fikir suma ni? heran bin takjub betul ..

Anonymous said...

Ikut andaian aku lah, Naga Sakti kat atas tu buat kerja 'berani' ni (hembus api dari hidung tu) pasal tak cukup dedak nak makan. Supply dedak dia mungkin dah kena potong pasal kantoikan "Dipelirkerasi Rakyat".

SOS, SOS, terutama Ros Dedak. Kawan naga tu dah ikat perut dia, tlglah supply dua tiga guni dedak ke. Maklumlah nak supply pun tengoklah dulu kat saiz dia dulu ..

Anonymous said...

oooiiiii tajam betul sindiran melalui kiasan The Road Warrior tu ...

Komen pertama nampak mcm bebodoh je !!
Masuk komen kedua, mau tersedak ternganga suma cai2 dedak dibuatnya termasuk mohd azren tu ...

mengapa tak ramai org komen macam warrior ni, ini sikit2 nampak tahap komen dedak berlendir ros dedak aje. geli geleman kalau terbaca ..

Anonymous said...

Road warior teelebih mnum AIR LIUR lge smpai tahap KEBODOHAN mlampau..

Hahaha
Siot lh lu road warior

Anonymous said...

Duit hasil2 dah abis..utang bertimbun2..kepandaian pentadbiran najib..madey dulu hasil kurang dari sekarang..ada masalah kroni jugak..ada kegawatan ekonomi..tapi ada klia.klcc,lrt,litar sepang,stadium,proton,menara,lebuhraya ,langkawi dan swasta turut menyumbang kpd ekonomi..sekarang ni transformasi yg hampir nak basi..skendel besar.ramai melayu idup dlm rumah buruk.yg duduk rumah batu dan ade kete dibebani utang bank..tapi tak sedar.jugak..cai2 pun ..sama

Anonymous said...

Itulah kalau tak nunjuk2 bodoo bukan cai melayu laa..cai melayu bangga nunjuk2 kebodohan..kalau nak lawak masuklah karoot kemedia..bangsa2 yg maju tak nunjuk kebodohan..melayu masih ramai tak belajar teknik berfikir..apo nok di kato jang..lombu disawah dah diboi makan?

Anonymous said...

Yang pengkomen panggil Melayu sebagai bodoh tu bangsa apa eh?

Anonymous said...

macam dah jadi reban anjing rba dapigs pulak blog ni .. tak abis2 ngutuk melayu ..

Anonymous said...

Engko tak payah susah2..dah ade repot tu selepas laporan PAC..polis kata tak selesai lagi siasat..polis tak perlu lagi siasat..fbi dah dapat bukti..loyar negara hanye perlu mintak dengan DOJ dan dakwa..tapi malangnye loyar negara duk diam..hanya cakap kalau ade bukti kita akan didakwa..dia tunggu bukti datang kat dia..kalau kau nak boleh mudah fikir jangan makan dedak haram..yg haram sebabkan otak tersumbat macam cai2 dlm blog ni..ikut ajaran nabi yg mungkar di tolak yg soleh didekati..mudah jer kan..minta maaf kalau tadi menyinggung.

Anonymous said...

Kalau melayu merogol anak ko takkan ko nak diam je bangang... paham ke tak bangsat?

ted manoff said...

Buat report polis lepas tu...

'Plot guling Najib' - IGP tutup kes, laporan hanya andaian
Polis tidak akan menyiasat laporan yang dikemukana oleh Naib Ketua Pemuda Umno, Khairul Azwan Harun yang mendakwa wujudnya konspirasi peringkat tinggi terhadap Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak.
Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar berkata laporan itu berdasarkan "andaian" dan oleh itu tidak mewajarkan siasatan lanjut.
“Kita sudah rakam ucapannya, dan kita dapati Khairul buat cuma membuat laporan itu berdasarkan andaian.
“Dia tidak dapat mkemukakan apa-apa bukti untuk menyokong apa yang didakwanya dalam laporannya.
“Jadi PDRM tidak berhajat untuk meneruskan siasatan, kita telah memberhentikan siasatan,” katanya kepada wartawan.
sumber
Cubaan guling ketua negara boleh main tutup tutup kes kira selesai sahaja..! Agak agak kalau bukan Azwan balaci@macai selesai gitu tak? kenapa tak ambil tindakan kerana membuat laporan polis suka suka? tanpa asas? hanya dengar dengar? Ajar la budak tu supaya tahu menggunakan hak serta menghormati hak penjawat awam..!
Makanya apakah benar Pemuda UMNO kini berjuang tanpa asas..! sekadar dengar dengar cakap..! dan gemar mengambil tindakan populis dan terburu buru..! Itu agaknya yang dimaksudkan oleh Ketua mereka sebagai balaci@macai..!
Tak adil la nak menyuruh 3 Tan Sri tu kemukakan saman malu atau saman minta maaf..! Cuma penjawat awam seluruh negara sudah terkesan dengan tindakan tersebut yang memperlihatkan seakan orang politik mengambil sikap menghukum dan memalukan penjawat awam yang jujur dan amanah dalam menjalankan tugas mereka..!
Seperkara yang bermain difikiran rakyat kini ialah kenapa apa jua yang melibatkan Najib mesti kontroversi..!
Kenapa???
Lu Fikir La Sendiri!!!
PUTRA MERDEKA at 7:09 PG

Anonymous said...

Kalau cinapek rogol anak ko bawah pokok manggis tu tak kan ko masih nak menjilat je banggang....ko paham tak bangsat?

Anonymous said...

Padan muke ko

Anonymous said...

beremosi betul anon2 304 dan 306 pm tu ye ..

304 : yg sbnrnya cai2 oi, org yg masih berada diblog ni adalah mrk2 yg kebal hati tidak akan rasa tersinggung sedikit pun, tapi taklah sampai jadi muka tak tau malu mcm yg ramai buat komen merepet meroyan tu .. itu saja bezanya ..

306 : ko bangsa apa? ada Melayu rogol anak ko ke? Atau anak ko yg mmg suka kote Melayu?

Anonymous said...

Melayu kena kutuk pun tak sedar2 diri..tak berubah jadi cedik..kena temberang pun tak ngaku..yg salah pun nak dibela..

ted manoff said...

SHAH ALAM – BN berhadapan ancaman besar sekiranya Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14) tidak diadakan pada tahun hadapan.

Penganalisis politik, Prof Madya Datuk Dr Samsu Adabi Mamat berkata, kelewatan PRU14 hanya akan memberi masa tambahan kepada gerakan yang diketuai bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad untuk mengumpul kekuatan.

“Kalau PRU14 diadakan cepat, mungkin mereka tak sempat menyusun barisan dan BN akan mempunyai peluang yang tinggi. Tapi kalau 2017 tak berlaku PRU14 ini, maka gerakan ini akan menjadi lebih kuat kerana mereka memenangi isu nasional seperti 1MDB (1Malaysia Development Berhad),” katanya kepada Sinar Online.

Menurutnya, sekiranya gerakan tersebut mampu mencipta gelombang dengan faktor Mahathir, ancamannya lebih besar kepada BN.

“Jika Tan Sri Muhyiddin Yassin bergabung dengan Mahathir, Datuk Seri Mukhriz (Mahathir) dan Datuk Seri Mohd Shafie (Apdal) membentuk gelombang 4M, ia akan beri sumbangan perpecahan kepada parti yang stabil, Umno-BN sendiri.
“Jika masa mencukupi, Mahathir boleh mencipta gelombang itu. Cuma, sehingga kini masih belum nampak riak-riak gelombang lagi,” katanya.

Katanya, 1MDB sudah dijadikan peluru berbisa kepada BN di mana lama-kelamaan rakyat akan membina persepsi negatif kepada kerajaan.

“Jika Muhyiddin dapat menggerakkan isu itu, beliau juga akan beri bahaya yang besar kepada BN.

“Tapi kita dapat lihat komplikasi dalam gerakan Muhyiddin itu seolah-olah menepuk air di dulang memandangkan beliau asalnya orang kuat kerajaan yang mempertahankan dasar itu sebelumnya tapi kini selepas dipecat beliau dilihat memburukkan pula kerajaan sedia ada.
“Jadi, ini akan berlaku kontradiksi dengan perjuangan itu. Maknanya, kalau beliau nak bergerak, mesti mencari jalan tengah yang dibawa oleh gelombang 4M ini,” katanya.

Mengimbau dua pilihan raya kecil di Sungai Besar dan Kuala Kangsar sebelum ini, beliau mengingatkan bahawa kemenangan besar BN itu gara-gara perpecahan pakatan pembangkang.

“Tapi dalam PRU14 ini, perpecahan berlaku dalam Umno. Ini beri risiko yang tinggi kepada Umno jika gelombang 4M ini berlaku. Orang yang protes kepimpinan dalam Umno ini akan sertai parti baharu.

“Tapi kalau parti baharu yang diasaskan Mahathir ini berlaku, bagaimanakah mereka ingin membahagikan kerusi? Tapi kalau 4M ini berjaya wujudkan strategi mereka sendiri untuk pembahagian kerusi, maka di sini mereka akan ada kelebihan,” katanya.

Beliau turut mengingatkan pemimpin politik, rakyat yang tidak berpihak kepada mana-mana parti kebelakangan ini dilihat menjadi penentu kemenangan sesebuah parti dalam banyak pilihan raya.
celahgelegar at 8:30 AM

Anonymous said...

310 : sorilah, aku tak paham, sbb sekolah kebangsaan aku tak pernah ajar bahasa bangsat. yg selalu keluar paper bahasa bangsat ni sjkc aje yg ajar. subjek wajib tu, kalau berhajat nak duduk Malaysia lama sampai beranak cucu.

Anonymous said...

Pokok manggis lagi..tak abis 2 bodoo..taman manggis tak ada dalam tuduhan..otak tersumbat..

Anonymous said...

Bawah akta tak der tapi hukum Islam cakap jgn perasan atau lebih mudah nak faham jgn sombong angkuh dan bongkak dan akhir sekali ujub....ok

Anonymous said...

Kebal? Tak nampak hati kebal..tapi ramai otak yg kebal ..

Anonymous said...

Dah buat solat istikharah ke blum..dah 2 hari tanya ni...macm tak nak buat jer...mcm tak tahu jer mcm malas jer...tapi fitnah orang rajin..kutuk orang rajin...khas utk ros dedak ted kentut azren ez umno spesis laki umi dan cik minah...jgn tipu jgn bohong..Allah...nampak semuanya....

Anonymous said...

319 : biarlah dorang bentuk apa2 gelombang pun. jgn jadi dada bergelombang masa sakaratul maut sudahlah. sapa yg lemas sapa selamat lantaklah, tak menguntung dan merugikan sesen pun.

yg pastinya sapa yg masih lagi bergayut kat blog2 jadilah ulat blog sampailah mata rabun atau dapat parkinson sampai nak menaip pun dah tak boleh. betul tak?

Anonymous said...

Fitnah ape ?cuba bagi tau..fitnah najib songlap..tu bukan fitnah lagi

Anonymous said...

Heei tajam nyer..berlendir..

Anonymous said...

Kan aku dah cakap najib tak kan biarkan kes ini didakwa dimahkamah yg akan tikam dia..

Anonymous said...

308 : repot pemuda umno tang 3 tan sri tu mmglah tak nampak real nya dan lebih pada andaian, tapi dgn kupasan dan ulasan kadir jasin dlm blognya ia menunjukkan ada yg terkesan dgnnya sehingga terbantut sebuah perancangan.

Berhembus angin malam,
Mencengkam menghempas membelai wajah ayu,
Itulah kenangan yg terakhir dgnmu.

Ku dekati dirimu, kau diam,
Tersonggeng senyuman dibibirmu,
itulah senyuman yg terakhir darimu.

Anonymous said...

rba lgbt dapigs dah cuba nak 'hijack' blog ni ...
cian cian.

Anonymous said...

Masa sakaratul maut yg beriman saja tak bergelombang..yg beriman tak bersubahat dan membela yg buat salah malah membuat soleh dengan meneggakan kebenaran..

Anonymous said...

Rancangan tu temberang rPK jer..kalau betul rancangan madey najib dah tangkap madey..walaupun gagal..

Anonymous said...

mula kisah 1MDB terbit dari media SR, The Edge, MK, kemudian dipaut oleh barisan pemain politik pembangkang.. kelihatan seperti sebuah "kebenaran" secara total .. kemudian sumber utama segala khabar yang berlegar adalah dari maklumat dalaman bekas eksekutif IT syarikat yg menjalin hubungan pada 1MDB (mencuri pelbagai maklumat syarikat dan menjualnya pada pihak yg berkehendakkan).. lucu sekali SR dan sekutunya membeli maklumat hanya berkait 1MDB .. maka si eksklusif itu ditangkap, dibicara dan dijatuh hukum kerana mencuri maklumat dalaman bekas syarikat .. sempat juga ia membela dirinya "segala maklumat yg ia jual 100% tanpa ubah suai" malah merintih betapa dia ditipu oleh SR dan sekutunya yg tidak membayar harga seperti yg dijanjikan hasil penjualan maklumat dalaman. Tampil SR dan sekutunya menafikan mereka mengubah suai maklumat yg diterima. bagi yang berakal tentulah dapat ia mentafsirkan bahawa sumber khabar yg berkait 1MDB adalah lebih merupakan gerakan fitnah untuk merebut kuasa. Malang sekali penyelewengan yg berlaku bukan bermula dari 1MDB tetapi melalui sifat khianat org2 penghubung antara syarikat yang meeterai MOU .. sedaya upaya mereka memperlihatkan penyelewengan berlaku bermula menerusi 1MDB .. sedih sekali kisah para penipu daya .. hehe .. lebih sadis para penyambung fitnah dari kalangan rakyat biasa yang tidak mengetahui kecuali pada apa yang mereka hendak percayakan. sebab itu munculnya si jahil yg dungu seperti ROS DEDAK yg berkata 1MDB merompak duit rakyat Malaysia ... hehe

Anonymous said...

Habiskan lirik lagu brorey tu, sedap lgu. Cakap hal politik sepanjang masa tak habis-habis.

Anonymous said...

Tu kat atas ramai ngata dan kutuk kat ratu naga bukan fitnah?ko nampak sebelah pihak jer..tak nasihat plak geng sendiri..cakap mcm orang tinggi iman..ostad ker

Anonymous said...

Dah baca laporan guardian yg dikaitkan oleh rpk ..ko ni hari2 tertinggal bas 1mdb..kalau omputih us gelak ada lagi melayu. masih bodoo memang patutlaa

Anonymous said...

PAC dan SPRM melancarkan siasatan penuh termasuk secara forensik .. diakhir siasatan dimuktamadkan bahawa 1MDB tidak berlaku penyelewengan walaupun berlaku salah urus tadbir syarikat ( penyelewengan hanya berlaku jika ada melalui usaha "org2 penghubung ) sehingga membawa pada timbang tara membabitkan 1MDB dan syarikat usahasama dari luar negara. muncul DOJ memulakan saman sivil untuk menahan aset individu yg merupakan penghubung. umpama memberi nafas baru buat barisan pemain politik serta si jahil yg dungu .. tanpa menghiraukan kritikan badan2 peguam dunia yg menyifatkan tindakan DOJ sebagai melulu dan pelik tanpa kes yang kukuh. Lalu apa lagi yg mampu diharapkan oleh para pemfitnah dan sekalian si jahil yang dungu itu ?? .. faktanya .. kes hanya berjalan apabila pembuktian melebihi keraguan bukan berdasarkan sentimen politik .. dengar kisah dalam kelambu berkenaan DOJ terutamanya si peguam negara U.S.A juga terbabit skandal berskala besar .. hehe .. hmm nantikan gerak gempur terbaru para pemfitnah berkait isu 1MDB .. rasanya sudah hampir 3 tahun .. masih menemui jalan buntu ??? ... ketawa cikit ..

Anonymous said...

Bau kuat tahik lembu ni..wow patutlah Banyaknye lembu dalam kandang..kurus2 ciannye..lembu saper? Lembu kak ijat atau lembu jho lo ni..tuannye gemok2..

Anonymous said...

Bangsa ku melayu dah jadi tunggangan pemimpin2 dan jho lo yg merebut kekayaan negara..tp bangsa ku tak kisahpun..lantaklah

Anonymous said...

Hukum islam pun cakap jangan tegakkan orang mungkar yakni melakukan kejahatan macam songlap dan rompak..ok

I LOVE ROSMAH. said...

woii apa ni..awek admin saje je bikin havoc nak publisiti la tu..awek skandal jgn la tayang kat aku DOP.jeles kak mah nanti.nak alih tiang gol dedak haram lagi la tu...cian ko DOP posting cam haram takde idea lain DOP...kurr...kokoko

I LOVE ROSMAH. said...

hamboii..kemain gatei nyer...cian ko DOP belom baligh dh gatei...kurr...kokoko

mohd azren said...

Kalau bacul menegur pemimpin , jgn bicara ketuanan melayu. Pemimpin amanah , bangsa tetbela.

I LOVE ROSMAH. said...

ko ni tak abih2 nak nyalahkan aku.aku dh kata 2.6juta kali aku budak baik la.
tu la mental pendedop suka nyalahkan org bila najib lanun kebas harta negara.
korang salahkan najib la yg menyebabkan aku jadi begini..
cian ko DOP pelok ketat2 najib lanun tanpa gagal...kurr...kokoko

Anonymous said...

setakat jho low sorang apa ada hal ..

selama 22 thn cengkam kuasa, berapa ramai kroni cina kaya raya jadi jutawan,
yg dah sedia jutawan jadi super-jutawan, bilionar.
baik org parti atau pembangkang ada berani cerca atau halang?
kalau nak merasa, buatlah, alamat kena sapu dgn 'operasi lalang'.

krn itu semua kroni 'terpaksa' jadi para dermawan bila kempen 'Selamatkan Malaysia' nak dilancarkan ...

tohmah org lain dgn istilah 'cash is king' sepanjang masa,
tapi siapa yg sebenarnya guna RM utk berkuasa?

I LOVE ROSMAH. said...

cerciter sikit alkisah 1mdb versi pendedak plak...senang aku nk titik noktah...cian ko DOP harta malaysia dh jd harta najib ,jho lo,reza..korang?..kurr...kokoko

Anonymous said...

RPK mempunyai skill menulis kisah yang mampu diangkat seakan "benar" dengan segala "fakta" dan "bukti". teringat bagaimana sewaktu RPK masih berpayungkan anwar ibrahim. segala tulisannya dianggap sebagai "benar" (segalanya mengenai kezaliman TUN M yg mengainaya anwar) oleh para pentaasub anwar sehingga kehilangannya di malaysia dan muncul di kota london di iringi dengan doa dan kata2 semangat dari seluruh pencinta "justice for anwar". masa berjalan RPK kini dibela oleh pemain politik di pihak kerajaan ( siapa orgnya masih menjadi rahsia).. hehe bukankah dahulu RPK merupakan hero kepada pecinta anwar ?? .. sedikit pun khabar dari RPK tidak lain hanyalah berkiblatkan "tuan politiknya".. BENAR ATAU SALAH bukan tanggung jawap RPK .. hehe

I LOVE ROSMAH. said...

bangang nyer spesis pendedak dh kena hamba dedak mader 22thn sambung plak anak cucu jd hamba dedak najib lanun plak...cian ko DOP bodoh berganda puluhan thn tanpa gagal...kurr...kokoko

mohd azren said...

Saya masa baca komen pertama tu sama gak macam saudara. Nampak komen tu bebodoh je. Bila saya baca komen yg kedua tu , saya terkesima, sebab lagi bodoh dari yg pertama. Bila baca komen saudara pula . Sah saudara pun sebodoh komen saudara Rw.

mohd azren said...

Amacam komen. Ada rasa Ka???

mohd azren said...

Bagaimana dengan soalan saya semalam ostad. Berkenaan ostad sarankan solat istikharah buat saya agar diberi petunjuk..

Anonymous said...

Dah jadi kandang lembu kurus belaan jho lo..berak banyak

mohd azren said...

Perbincangan kalian tentang maut ni harap semua netizen ambil ikhtibar.

Anonymous said...

sayang sekali bijak pandai seperti ROS DEDAK yg mempunyai "fakta" dan "pembuktian" mengenai penyelewengan berbillion RM yg disalur kepada PM dan penama2 yang lain hanya setakat di alam maya. ( sebenarnya banyak org seperti ROS DEDAK yg berkongsikan "fakta" dan "bukti" yg kukuh ) namun mereka bukan Ahli PAC,bukan juga anggota SPRM, mahupun DOJ .. sebenarnya org2 seperti inilah yang memenjarakan anwar ibrahim dlm kesnya sangat menyayat hati ( sampai dua kali kes yg sama ) segala hujah pembelaan, fakta dan bukti kukuh tersimpan rapi di tangan2 manusia seperti ROS DEDAK .. malangnya ia tidak tampil menyalurkan kepada barisan peguambela yg seramai 18 org dan punyai masa sehingga 8 tahun .. sedih tau kisah anwar ni .. kini 1MDB jangan biarkan manusia2 seperti ROS DEDAK terus membiarkan kerajaan LANUN berkuasa .. hehe .. tampil salurkan bukti pada peringkat lebih tinggi kerana seperti biasa .. si jahil dan si dungu lebih mengetahui sesuatu dari si bijak yang punyai ilmu.. pstt kerajaan serigala di selangor berikan bonos 1.5 bulan pada kakitangan, air percuma sebanyak 20 kilopadu ( sila rujuk pelbagai reward2 "manifesto" kerajaan serigala di selangor n penang ) sekadar bertanya .. itu DEDAK ke atau BEDAK ... HEHE

Anonymous said...

Anonymous said...

4.39. Loyar negara tak brani nak persoalkan dOJ..sprm dihalang dari siasat akaun pelaboran 1mdb luar negara oleh loyar negara..fbi dah tolong siasat..2 arab abudhabi pun kena tangkap..

Anonymous said...

ATAS PERMINTAAN, UTK MELUPAKAN SEJENAK HAL POLITIK.

LIRIK LAGU "ANGIN MALAM" oleh Broery Marantika.

Berhembus angin malam
Mencengkam menghempas
Membelai wajah ayu
Itulah kenangan yang terakhir darimu

Kudekati dirimu
Kau diam
Tersungging senyuman di bibirmu
Itulah senyuman yang terakhir darimu

Seiring gemuruh angin
Meniup daun-daun
Alam yang jadi saksi
Kau serahkan jiwa raga

Angin tetap berhembus
Tak henti
Walaupun sampai akhir hayatku
Tapi tak lagi kau berada di sisiku

Oh... angin malam bawalah daku
Kepadanya... oh... oh...

Anonymous said...

pelik dan ajaib .. legasi kerajaan zalim memerintah sejak puluhan tahun yg merompak harta rakyat,menzalimi,memperbodoh rakyat tidak mampu ditumbangkan sehingga kini. tersimpan dalam lipatan sejarah betapa manusia2 seperti ros dedak dan sewaktu dengannya muncul di setiap era pemerintahan kerajaan yang zalim. lucu sekali setiap peluang yang terhidang terutamanya melalui sistem PRU golongan seperti ros dedak tidak mampu menumbangkan,hatta trend baru selepas 2008 melalui perhimpunan jalanan yg mengumpulkan ribuan si jahil lagi menyombong diri pun tidak memberikan kesan kepada kerajaan zalim. apa lagi usahamu ?? sudah punya keberanian ker untuk memikul senjata? sudah nekad ker hati untuk merenggang nyawa ?? untuk memulakan "arab srping" versi malaysia ?? atau kamu hanyalah ribuan burung kakak tua yg diajar untuk mengulang2 fitnah dan adu domba untuk membentuk tentera muda sebagai korban darah di masa depan .. sekalian kamu kelihatan begitu sayangkang segala nikmat yg masih ada di bawah pemerintahan lanun yg zalim .. haha .. common la .. kalau setakat mencela pemerintah, kemudian lari keluar negeri seperti ( hishamuddin rais,RPK,alvin tan, dan sewaktu dengannya).. ibarat anjing bercawat ekor .. baru2 ni ada pengguna FB yg mencaci maki rosmah n sultan pahang berdasarkan gambar yg viral .. last2 minta maaf .. nak tergelak pon ada .. agak2 ros dedak kalau awk dicari pihak polis atas segala tulisan awk yang punyai "fakta" dan "bukti" mengenai 1MDB .. nak lari ker atau nak lawan .. hehe ..tanyer jer

Anonymous said...

Kroni diberi projek ada benda yg dibuat..kroni melayupun ada..Jho lo ni sapu billion2 goyang kaki.joli dengan Paris hilton..beli kapal mewah,penthouse...dapat modal atas angin untung pun atas angin..semua tu duit pinjaman 1mdb..1mdb bayar utang dengan aset rakyat..saper rugi ni.Tabong haji pun kena bantu 1mdb dengan beli tanah 1mdb dgn harga yg mahal..tak taulah cai rasa ok jer..

Anonymous said...

4.39. Loyar negara tak brani nak persoalkan dOJ..sprm dihalang dari siasat akaun pelaboran 1mdb luar negara oleh loyar negara..fbi dah tolong siasat..2 arab abudhabi pun kena tangkap..

Anonymous said...

Khutbah panjang tapi merapu?

Anonymous said...

org oportunis ni tak kira apa jenis kerajaan pun dia akan boleh terus kekal hidup. golongan ini biasanya cakap dimulut lain, yg dibuat dan dipraktik lain, mcm Mahathir.

usah percayalah temberang dorang ni sikit pun. dia tak dapat apa2 manfaat dgn kerajaan, dia akan kutuk kaw-kaw punya, bukan apa, nak buktikan pada pihak satu lagi dia 'seikhlas-ikhlasnya' pembenci kerajaan konon, tapi sebenarnya utk dapatkan apa yg dihajati pada pihak sebelah sana pulak.

lepas dia dapat apa dia hendak, atau tak dapat apa pun, siap-siaplah silap haribulan dia pasti akan kencingkan balik, buat u-turn lagi.

itulah jenis yg ramai meroyan, merengek, kat sini. golongan hampa dan kecewa.

Anonymous said...

511 pm, ADA AKU KESAH ...

Anonymous said...

513 pm. Aku tak kisah pun ..

Anonymous said...

hmm sebab tu la org2 seperti ros dedak dan yang seangkatan dengannya wajib lawan .. kan dah tahu makamah,polis,sprm,suruhanjaya PRU (hampir semua badan2 kerajaan diikat oleh pemerintah).. kamu semua pon sejak dari mula kemerdekaan diperintah oleh kerajaan yg zalim (lanun kata ros dedak).. atuk nenek, mak bapak kamu dah merasa betapa siksanya hidup dibawah kerajaan yg zalim ni merompak harta rakyat jer ( hanya tinggal dedak)takkan nak biarkan ank2 kamu pun merasa penangan kerajaan zalim ni .. lepas najib berundur naik pulak timbalan dia tetap zalim .. lawan la .. hehe .. 1MDB,GST,penarikan subsidi ni hanya alat untuk pemerintah menyiksa kamu semua .. dulu time TUN M dasar penswastaan alatnya .. takut ker.. dah banyak kali perhimpunan haram dibuat .. kalau setakat bermalam di dataran pastu terpekik terlolong pegang sepanduk .. tak best .. haha. yang jantan tu jadilah jantan.. yang pompuan tu bagi la semangat pada si jantan2 para "pejuang rakyat" .. malu la camni .. ros dedak berani kot .. kalau ikutkan komen2 dia yg padu tu .. hehe .. bukan saya cabar yer .. hanya bagi pandangan .. nasib baik saya rasa ok jer atas segala "kezaliman" kerajaan .. syukur la (seposen dlm akaun bank saya tak hilang secara misteri).. aamiin

Anonymous said...

Kesimpulan nya yang dungu tetap dungu mendabik dada bahawa dialah sibijak pandai...orang yg tak sependapat semua nya bodoh....tak dia sedari menjadi bahan tawa orang...kerana yg pandai adalah silent supporter kerajaan yang akan beri pengajaran dalam PRU nanti...

Anonymous said...

Ratu naga a.k.a ratu syetan. tgk gaya laku pun pelik semacam.
apa kena mengena korupsi dengan manipulasi gambar DS Rosmah hadir jamuan.. hanya si gila dan tentera Syetan shj yg suka aktiviti fitnah mcm ini..

Anonymous said...

Sapina France bagai.. mcm nk pecah dh kapal selam.. mana dia sampai skrg puak2 dajjal ni dlu ckp Najib nk kena sapina?

kencing meleleh tak habis2.. skrg protoun taik pulak cerita pasal DoJ dn FBI nk tangkap Najib.. WOII macai suruh FBI tangkap cpt2 lah.. apehal pengarah citer ni buat filem lembab sgt... billion2 tu awat FBI takot ke dgn Najib??

ke mamak tua kutuk dgn kerodin penyangak masih terkial2 nk lukis CARTA ALIR terbaru???


hakktuihhhh...

Anonymous said...

naik bikin plot citer konon najib rosmah ni tersangatlah mewah kaya.. nk pujuk rakyat spyg angguk2 trima kaya Najib tu sbb curi rompak duit rakyat/imdb/negara bla2.. fu*k laa Mah Dedak oii.. ckp apa byk tk habis2.. kasi la bukti sah duit imdb tu najib ambil dgn dokumen sah.. bkn lukis carta alir bangang tu.. fu*k laa puak2 lu.. mcm hanjing xckup makan.. menyalakkk bnda sama! tp bau pn xde... fitnah xsudah2.. biar ko mampos kena langgar lori dedak Mah Dedak oii..!! mcm karpal singh ckp..'get over my dead body'..

Anonymous said...

pej tuanku sultan tahu sbb mereka ada d tempat kejadian. Yg tidak berada d situ adala org mcm kita.
Betina ni mula nak spinning. Klau niat tu niat dajjal akan terkeluar juga kebusukan niat hati kau.
mesti menyibuk laa.. hal fitnah boleh buat dek.? Manusia jenis apa kita nih..

Anonymous said...

Sama jer dgn tun m raja songlap dan merompak.

Anonymous said...

kegilaan apakah melandan puak ProTounTahik ni dgn main isu gambar.. bohong sana sini..klu ye pon puas hati boleh kutuk dn jatuhkan nama Rosmah..itu hnya seketika dn kamu takkan berjaya apa2 utk rampas negara ini.. Tuhan Maha Kuasa.. kamu nk bohong silakan tp awas Tuhan Maha Kuasa.

Kuasa Tuhan.. buat konspirasi nk tangkap Najib..last2 CBI- India yg kluarkan waran tangkap 'SEDARA SEBANTAL' TounMadey- Anandakrisnan.. sbb menipu kes AirCel-Maxis dgn melibatkan Menteri Komunikasi di India..

silap2 korek tgk2 Madey pun join sama.. !

Anonymous said...

KEGAGALAN DEMI KEGAGALKAN PUAK PRO-TUN MahaTAHIK!

5. Lihat cara CBI mengeluarkan saman mereka terus menamakan Ananda Krishnan walaupun dia seorang jutawan. Tidak seperti DOJ Amerika Syarikat 20 Julai lalu membacakan saman sivil terhadap individu yang dikaitkan dengan IMDB tanpa bukti kukuh apa yang dikatakan Quintin Rozario, seorang peguam litigasi terkemuka di Brisbane (kelahiran Malaysia) DOJ "mempunyai kecacatan dari segi undang-undang" Kenyataan terbuka 'keterlaluan dan melanggar keadilan asasi".

Anonymous said...

6. Akhirnya Peguam Negara Loretta Lynch dan DOJ pada 2 Ogos terpaksa menarik balik perintah sekatan sebelum ini yang dibuat dalam tuntutan mahkamah sivil untuk merampas aset-aset yand dibuat pada 20 Julai terhadap Red Granite Pictures milik Riza Aziz. Red Granite dibenarkan untuk beroperasi seperti biasa dan bank-bank diperintahkan oleh Jabatan Kehakiman untuk meneruskan urusan dengan Red Granite. Riza juga telah kembali ke Amerika Syarikat untuk membuat filem.



PUAK ANTI NAJIB KENCINN MELELEH SAMPAI KE PUNGGUNG LAAA... k bau busuk yg sgt menjijikan akhirnya terhambur dr kebodohn mereka sendiri!!

I LOVE ROSMAH. said...

penat je aku baca tapi cam hampas dedak DOP.terlampau dramatik beribu kesah ko kaitkan.aku ada 2 isu utama je DOP.menTITIK pendedak mekar dibaiah oleh mak bapak pendedak tua dan najib melanun harta negara cam nenek pahlawan sulawesi yg punye.
dah gitu je...cian ko DOP buang masa 10min berharga aku yg genius ni...kurr..kokoko

Anonymous said...

Rumah dan hotel mewah riza pun dah dilepaskan.?Riza dah dilepaskan dari saman sivil.?ko baca tak laporan tu?hasil2 akan datang dari filem wolf oleh red granite diasingkan sehingga keputusan mahkamah..

I LOVE ROSMAH. said...

najib lanun mencagarkan harta negara,tanah negara buat pinjaman dan mencuri dari pinjaman tu DOP.duit pinjaman yg diberi berlegar dan di agihkan oleh jho lo.
kalo kerajaan telus ,amanah tk timbul budget tidak cukup utk negara.kewangan negara di sendirian berhad oleh najib sang pencuri.
aku tak nampak 1mdb punya aset selain harta n tanah negara.nak nampak aset level warung kopi pon takde apatah lagi kilang.
yg ada di 1mdb hanyalah 2 kerani cabuk selalu kuar tv,1despatch dh kena tangkap kunun jual dokumen dan 10 ceo kayu gaji jutaan rm.,sekor dh lari kt indon,penasihat jururunding jho lo komisen berbilion rm,kedai kain mamak dpt ratusan juta,dan bla..bla..bla.
aku rasa cam nak carut tapi terpaksa carut gak.
pendedak memang tak sedar diri makan duit haram @dedak...betoi haramjadah sume ni buat2 tak nampak je pastu nk mintak bukti dr aku.bodoh natural betul DOP...cian kat ko DOP..makan hasil haram rakyat terdiri fakir,miskin,anak yatim dll...patot la bengap 24/7/365 ...kurr...kokoko
kurr...kokoko

Anonymous said...

Oooo ramai lagi silent supporter..rupenyer..disabah silent supporter dah ubah jadi noisy supporter..

Anonymous said...

Memang fbi takut sebab najib palawan bugis parang kontot..

mohd azren said...

Walaupun 10 tahun. Demi keadilan dan aku tak mahu jadi PARIA PADA SI BABI DAN KUCING KURAP. kau rela ke?.

mohd azren said...

πŸ‘

Anonymous said...

Quintin ni patut ganti apandir ..tapi dia Quintin ni tahu ke sistem perundangan di amerika?

mohd azren said...

Boleh cik ❤ rosmah terangkan apa maksud si anon hehe tu. Macam formula nak buat bedsk sejuk dari campuran dedak dengan air ke?

Anonymous said...

Sape dungu dan jahilni.sape kena tipu dengan jho lo?

mohd azren said...

πŸ‘❤ broery. Layan ssmbik petik gitar kapok. Best bro.

Anonymous said...

Memang bebal tak abis mintak bukti..dah panjang lebar citer tak faham2 jugak..ko tunggu laa perbicaraan 5 perompak nanti..fbi akan tunjukkan bukti kpd hakim dan perompak..

mohd azren said...

Pstsssst. Negara kita nak berperang ke?. Jangan lah macam tu ..Rilex bro. Kit kat kan ada.

Anonymous said...

Kenapa najib tak tunjuk pengesahan akaun bank penderma dia..kalau dia tunjukkan boleh laa loyar negara saman doJ..doo nye

Anonymous said...

hehe... segala "fakta" n "bukti" awk ni wajib didokumenkan sebagai rujukan untuk dibawa ke muka pengadilan (soalnya semua sistem keadilan di Malaysia adalah pemakan dedak).. Ros Dedak kenapa tak disalurkan segala fakta n bukti yang penting ni sewaktu Khairuddin n mathias Chang round the world membawakan "bukti2" n "fakta2" yg Najib n the Gang merompak wang negara .. ish .. kot2 kau hanya seekor lagi burung kakak tua yg mengulang kembali tanpa mengetahui dunia tipu daya peringkat atasan .. dengar khabar DOJ telah dismiss segala saman sivilnya berkait 1MDB (bukan hanya Reza aziz dan syarikat red granitnya) .. berbaloi sungguh Najib bercuti sambil bermain golf bersama obama tempoh hari .. hehe .. Dedak Najib telah memberi kesan pada penarikan balik saman sivil DOJ dengan arahan Obama (kuasa dunia yg paling utama waktu ini) .. hehe .. mungkin Ros Dedak belum mengetahui khabar terbaru ni .. hehe ..

Anonymous said...

bukan mahu berperang .. tapi kesian sangat dihati melihatkan Ros Dedak bersama kawan2nya tak pernah jemu mengajak para pembaca komen supaya ikut "menyelamatkan Malaysia" dari cengkaman kerajaan lanun Bugis.. kalau nak ikut cara PRU nampak gaya jauh panggang dari api ( rujuk PRN Sarawak dan PRK sungai besar n Kuala Kangsar) .. lagipon banyak dedak n penipuan dari SPR yang menaikan jumlah majoriti undi.. maka kisahnya in shaa Allah tak jauh berbeza tatkala PRU ke 14 kelak. Perhimpunan haram dari 1.0 hingga 4.0 takde kesan .. eh, jangan lupa perhimpunan ank2 sekolah yg diperkuatkan oleh jemaah bersih 5.0 nak diadakan .. ubah cikit jangan lagi dok melolong menjulang sepanduk (tak sakit tekak ker ?), tak perlu lagi bermalam beratapkan langit berlantaikan rumput, atau berpura-pura mati ( kes Bersih 2.0 hehe ) .. kali ni asah parang,tombak,keris,pistol,bom tangan,kereta kebal,pesawat perang,kapal selam .. hehe baru syok .. Ros Dedak diyakini akan turun dibarisan hadapan ( jangan berbekalkan pistol air dah ler ) ... hehe .. good luck to all my hero .. im waiting for a good news from all of you .. haha ..

Anonymous said...

Alaah..ingat Tun madey kena..tuhan maha kuasa..cepat fbi dapat bukti...bukti duit akaun prompak derma ke akaun najib.RM 3 billion...najib sampai sekarang tak brani cabar bukti fbi.

Anonymous said...

bukan mahu berperang .. tapi kesian sangat dihati melihatkan Ros Dedak bersama kawan2nya tak pernah jemu mengajak para pembaca komen supaya ikut "menyelamatkan Malaysia" dari cengkaman kerajaan lanun Bugis.. kalau nak ikut cara PRU nampak gaya jauh panggang dari api ( rujuk PRN Sarawak dan PRK sungai besar n Kuala Kangsar) .. lagipon banyak dedak n penipuan dari SPR yang menaikan jumlah majoriti undi.. maka kisahnya in shaa Allah tak jauh berbeza tatkala PRU ke 14 kelak. Perhimpunan haram dari 1.0 hingga 4.0 takde kesan .. eh, jangan lupa perhimpunan ank2 sekolah yg diperkuatkan oleh jemaah bersih 5.0 nak diadakan .. ubah cikit jangan lagi dok melolong menjulang sepanduk (tak sakit tekak ker ?), tak perlu lagi bermalam beratapkan langit berlantaikan rumput, atau berpura-pura mati ( kes Bersih 2.0 hehe ) .. kali ni asah parang,tombak,keris,pistol,bom tangan,kereta kebal,pesawat perang,kapal selam .. hehe baru syok .. Ros Dedak diyakini akan turun dibarisan hadapan ( jangan berbekalkan pistol air dah ler ) ... hehe .. good luck to all my hero .. im waiting for a good news from all of you .. haha ..

Anonymous said...

Biasanye kalau berita dah tersebar luas pejabat tuanku sultan akan memberi kenyataan atas sesuatu perkara

Anonymous said...

842 pm : cara komen nampak sangat tak faham apa yg dah berlaku dan apa akan berlaku dan mungkin akan berlaku. org politik atasan tak berfikir mcm ko cai, sbb tu ko sibuk dgn RESIT BANK ko aje ... org lain pikir lebih jauh dari itu ..

kalo otak upaya nak pikir baik ko relaks aje, kalo ko terasa bodoh lebih elok ko sumpah diri ko sendiri. lain kali ko tak buat komen memalukan diri sendiri ..

Anonymous said...

Brani tuduh cara andaian..orang yg ngajor ko tu pun ade bukti?tun m selalu cakap ade bukti bertindaklah..saya dah tak dak kuasa lagi untuk halang..pi cari bukti dan dakwa tun dajjal..

Anonymous said...

Dulu masa 22 tahun tu macai bn buat apa? Makan taik? Tak sedar2... 22 tahun tu bingai tak sedar...

Skang sambung mkn taik lagi... taik jib plak...

Sampai bila macai?

Anonymous said...

901 pm - siapalah pemimpin bahlol yg upah dia ni, mengabihkan boreh ajo. apa yg dia komen ingat budak sekolah bertumbuk tepi jalan ke? cabar musuh pijak kepala kertas bapak dia .. ngoknya ...

910 pm - yg tuduh najib tu ada bukti ke? mengapa ko tak suruh pemimpin ko mintak bukti tu dari fbi dan caj najib disini. kong sana kong sini tak henti2. kalo ko rba lgbt dapigs ko pegi balik PP jilat lubang jubor tokong ko sampai licin supaya otak tak mereng sebelah. kalo ko pro-katun aku rasa melancap boleh tenangkan masalah otak ko buat sementara.

Anonymous said...

915 pm - ko ni mmg spesis bahlol biol kot ye? ko yg bukan org bn apa sibuk nak tau apa org bn makan? apa selama ni ko yg bagi org bn makan ke? relaks lah bro kita rasa kita boleh cium bau lu sapa ... namawee lari mana aahhhh?

Anonymous said...

Ha3..sumber dengar khabar..saperlah dah tipu ko,..berita putaq dari berita 2 hari lepas..aku hanya caya kalau cnn ke atau reuters ke..kalau jho lo tahu citer ko dia peluk cium ko..mau tak hepi..Obama bukan ade kuasa penuh mcm najib boleh suka2 perintah..loyar negara us pun pelantikanye dengan pengesahan senat bukan presiden..sistem US lebih telus..

Anonymous said...

Kalau obama ada kuasa,dari awal lagi saman ni tak dikeluarkan.wang haram adalah isu yg serius di US..kerana melibatkan dadah dan pengganas..

Anonymous said...

Ok mlm ni khas utk azren...ted kentut cik minah dan ros...buat solat istikharah. Ok...jgn tak buat kesian kau orang...Allah dan Rasulullah dah ajar kalau buntu atau tak pasti atau nak tahu buat solat istikharah o..itulah sebaik2 mukmin...jgan pakai redah jer jgn pakai fitnah jer jgn pakai ikut sedap mulut jer ok...nanti menyesal tak sudah...sekarang kau orang boleh berlagak bila Allah dah beri petunjuk...barulah kau orang nak.mrangkak nak cari orang yang.kau fitnahkan tu....ada berani ke...tak tahu nak solat istikharah Google jer....peringatan ikhlas dari hamba Allah...sesungguhnya manusia itu dalam kerugian....melainkan orang yang berpesan pesan..dalam kesabaran....

Anonymous said...

Ini memang bodoh teruk dah tak ada ubat..yg boleh mintak bukti dengan DOJ hanyelah loyar negara malaysia..Apandi..lembu ceruk mana datang ni..blm makan dedak lagi ni..ade lagi ke cai yg bodoo2

Anonymous said...

Geng2 ko yg bodoo2tak buntu?...merapu sampai undang2 dan. peraturan tak tahu tp lagak pandai lebih dari professor lagi.cianye

Anonymous said...

1006 pm - perlu ke pakai bukti. ingat pro-katoon kata tak payah bukti dimahkamah dah, bukti dgn komen kat dlm blog CTS pun dah cukup kukuh. semua pro-katoon sokong jadi ok le tu, semua hakim rakyat apa? nak suruh apandi mintak bukti dari fbi buat apa, kan ke dia org najib, percaya ke kat dia? Cai bodoh tak ramai yg tinggal dah, semua dah hilang. yg tinggal ko sorang aje, PALING BODOH DAN BODOH SOMBONG pulak.

Anonymous said...

Tukang cuci bontot najib..Kenapa ko tak tolong najib dapatkan pengesahan akaun bank penderma dia..kalau dia tunjukkan boleh laa loyar negara saman doJ..doo nye

Anonymous said...

Jom

Anonymous said...

Oo..ada lagi tukang cuci merapu..ha3

Anonymous said...

1021 pm - ko sapa, tukang jilat bontot tokong ke mamakatun? aku nak tlg ko buat apa? cuba ko sedar diri sikit .. ko hanya cai cikai takde pengetahuan, bodoh, ego, sombong, biol, tolol, bengap, lembab dan paling hina jadi anjing lgbt dapigs dan pakatun. komen lintang pukang. sekejap suruh apandi mintak bukti dari fbi utk saman najib di Malaysia, sekejap lagi suruh apandi saman doj pulak. dah tambah satu lagi PENYAKIT ke? penyakit GILA babi?

I LOVE ROSMAH. said...

haishh malas betoi la nak titik malam ni.panjang sangat ceramah pendedak tak puashati ngan aku.aku dh cakap byk kali aku budak baik.tapi takpe utk tak mengecewakan pendedak aku bagi titik sikit je...boleh? kalo boleh sebut KURR reramai..baru semangat sikit.
1.kenapa auditor dedak 1mdb melupuskan audit 2013,2014 dan menyatakan siasatan DOJ memberi kesan kepada 1mdb?kenapa ag apandi lembam bongok dedak tu tak wat keje buat la homework sikit .ni sume benda nak di tongsampahkan.jilake punye ag malaysia cam syaiton.ambrin audit negara pon dh perincikan audit 1mdb byk cacat autism cam pendedak.
2.siapa kata DOJ tutup kes trus,tarik balik dakwaan? korang kalo tak paham bahasa english jgn tunjukkan bodoh tu kat anak buah aku yg 7thn tu...bongok kena kincing ngan admin je DOP.
pendedak hanya paham bahasa hewan je patot la.

2 je info genius yg aku bagi utk peningkan pendedak tak paham bahsa suka makan benda haram turun temurun.
eh ada satu lg jawapan utk pendedak bengap kata suruh buat solat istikharah.
suruh isthikarah tapi siap bagi jawapan seolah olah najib lanun disahkan oleh allah seorang mangsa fitenah.menunjukan ko tu munafik cuba mempengaruhi orgramai menyakinkan najib lanun di pihak yg benar.
ini jawapan aku DOP...dalam solat yg aku kerjakan allah memberi keyakinan kepada aku bahwa najib tu memang mencuri dan pengikutnya adalah munafik.
cian kat ko DOP...kurr...kokoko

Anonymous said...

Cow memang tak faham..bila plak aku mintak tolong cow..buat aper..cow kena tolong najib laa..kalau ada pengesahan bank penderma bermakna najib bersih..boleh laa loyar saman Doj..kalau tak ada pengesahan, loyar negara kena dapatkan bukti dari doJ dakwa najib dan geng2nye..ada pahaam..bengap

I LOVE ROSMAH. said...

cetusan pendedak mithali..ni baru real cayang ketat2 najib lanun sejati.kalo mati pon konfiden jawab kat NNN bukan CNN tau DOP.nungkar n nangkir.
cian kat ko DOP 2.6b kali cayang najib lanun...kurr...kokoko

Anonymous said...

Tu laa, jgn main-main dgn chief anjing pengesan ni. Semua bukti ada dlm kandang anjing pengesan ni.

I LOVE ROSMAH. said...

adoyaii..ada tak level bengap bawah dari ko? nak gunakan nama Allah plak menyokong kegiatan melanun najib DOP.semoga ko tobat la DOP.game ko ni dh la bodo malah berbahaya rosak akidah permainkan solat isthikarah ni utk individu bukan utk pemakan dedak haram .macamana nak dpt petunjuk DOP.bodo tu simpan sikit utk bisikkan ke telinga bini ko sebelom tido ye DOP...cian ko DOP munapik...kurr...kokoko

Anonymous said...

laaa.. ko ke Ros Dedak yg buat komen pendek bodoh2 alang tu.. eloklah tu ada yg rajin titik ko.. padan muka..

skrg ko buat komen panjang pulak bila nak menetek ye.. ini aku bagitau ko supaya bodoh ko tu tak berpanjangan..

1. akulah yg bagi arahan pada auditor tu suruh lupuskan audit 2013, 2014 tu sbb aku lebih genius dari ko. ko ngaku aje genius tapi ko mmg terserlah bodohnya.

2. aku jugak yg kata doj dah tutup kes dan tarik balik dakwaan. mengapa tak boleh? takkan ko aje yg boleh spin semua perkara.. itu tandanya aku lebih genius dari ko sampai ko tertanya-tanya sapa yg buat.. tengok genius tak aku sampai ko mereng pikir angkara sapa kan?

ok jgn maraaaah, nanti sewel pulak dan stress tak boleh tidur. aku tidur cepat utk fresh pergi kerja dan supaya aku sentiasa genius tau. ko lainlah, dah tua ganyut, takde kerja bergantung dgn supply dedak percuma aje. slmt malam dan 'happy dream'. atau ko nak buat ishtikarah malam ni ikut saranan sorang bro kat atas tu?

Anonymous said...

Kerana cow tunjuk kebodohan sebab berebut nak cuci bontot..

I LOVE ROSMAH. said...

mak aii..betoi2 tensen rupe nyer DOP sekor ni..tido la DOP aku tak marah pon kobodohan ko tu.cuma aku risau tengok gout ko tu makin kritikal.kang ko spin slahkan aku plak.besok kita ngeteh ok DOP...cian kat ko DOP sentiasa perlukan perhatian aku...kurr..kokoko

Anonymous said...

ingatkan Ros Dedak mengetahui segalanya dengan fakta dan bukti 1MDB dirompak oleh PM n the Gang .. alih2 dia tanya "kenapaaaa?" .. elok jugak ditanyakan kepada para pembekal dedak berkait khabar berita yang sangat dahsyat mengenai 1MDB .. esok2 takut cucu cicit Ros Dedak memaki hamun si Ros Dedak pasal terlalu takut untuk kedepan dengan segala fakta n bukti .. bertindaklah demi keturunanmu wahai ros dedak .. bersatu dan bersebati kemudian berjuanglah laksana pahlawan Melayu .. dok sembang pasal dedak tak membawa hasil .. sori Ros Dedak kerana terikut-ikut rentak memperli pejuang rakyat seperti awk .. sekali sekala ..jangan ambil hati .. peace no war .. ����

I LOVE ROSMAH. said...

adoyaii rasa bersalah plak titik si ryzal ni...tapi nak wat camner memang dia berhak di titik dan memang haknya pon...cian ko DOP jgn bodohkan lg pendedak kat sini yg sedia bongok...kurr...kokoko

Anonymous said...

Penyata tu odit tarik balik pengesahan kerana penyata yg dibuat 1mdb tak betul..saper berani sahkan yg palsu..2015 penyata pun tak ada odit yg sanggup sahkan..cai2 selalu rujuk penyata kewangan 1mdb bila memberi hujjah..geng2 tipu..

Anonymous said...

tension nampak balas komen bro kat atas tu. dia dah masuk tidur dan tak baca pun rasanya.
cian ko ros dedak atau mah dedak atau mak dedak.
kalau kau jadi keluarga ahmad deedat (bukan dedak), bermakna juga hidup ...

I LOVE ROSMAH. said...

ni la bukti nyer dan jadi maskot pendedak aku yg terbaik.ini lah antara kesan sampingan mendedak sejak zaman mader smp la ke najib lanun bangsat tu.bagi ulasan psiko soh berkembang sikit otak pendedak,rupanya dedak haram dpt perot yang kembang smp tercirit bila tanya KENAPA.bahlol nyer ko DOP...cian kat ko DOP bg jawapan dgn soalan...kurr...kokoko

I LOVE ROSMAH. said...

admin ryzal marah aku bukak rahsia skandalnya ngan si ratu naga tu.maklum la admin mau tapi malu2.kalo dedak takde perasaan malu tibai je...cian kat DOP sekalian alam reban nak tido pon susah asik kena titik...kurr..kokoko

Anonymous said...

ehh, ros dedak adalah ..
todi 2 koleh kasi ...

Anonymous said...

meroyan? pedih? relak la mak dedak oi...sesekali kena bahan.

I LOVE ROSMAH. said...

aikk tak tido lagi.stim dedak ke ato nak kena titik lagi? tak serik ye DOP?cian ko DOP nak tiru kebahlolan teman sededak....kurr...kokoko

I LOVE ROSMAH. said...

gilo admin upah pendedak bangla ni...dh takde idea la tu...cian kat ko DOP ..kurr..kokoko

Anonymous said...

memang sah pedih....

I LOVE ROSMAH. said...

admin kasi post baru la..permintaan ni,ramai pendedak rindu di perbodohkan ngan entri ko DOP...cian ko DOP sentiasa nak perhatian kasih sayang sambil titik dari aku yg genius ni....kurr...kokoko

Anonymous said...

kan dia tu kawan ko masa mabuk kat brickfiel ari tu. tak ingat? mana nak ingat ko mabuk masa tu. kan?

I LOVE ROSMAH. said...

mabok? ko biar betoi DOP?tetibe je dedak ko tambah bahlolkan ko..ko perasan tak DOP? cian kat ko DOP kawan syaiton...kurr..kokoko

I LOVE ROSMAH. said...

syabas DOP berjaya pedihkan aku..nak dedak..nak? cian ko DOP..kurr..kokoko

I LOVE ROSMAH. said...

cepat post entri baru,cepat la aku titik pendedak.wait n see baldi pool post...cian ko DOP...kurr...kokoko

Anonymous said...

"Dokumen sulit tentera telah dicuri dari sebuah kem tentera di Melaka, dalam satu ‘serangan’ oleh sekumpulan monyet.

Menurut The Star, monyet itu menyerang secara tiba-tiba seorang posmen yang mengagihkan surat di Kem Terendak dan melarikan tiga dokumen sulit.

Kejadian itu dilaporkan berlaku hanya beberapa saat, dan menyebabkan posmen berusia 33 tahun itu cedera.

Satu laporan polis telah dibuat berhubung kecurian yang berlaku dua hari lalu, dan polis sedang menghadapi tugas sukar mengesan monyet berkenaan."
(Malaysiakini)


Aku terbaca aje berita ni aku dah tak syak lagi dah ini rasa2nya kerja Ros Dedak dan rakan2nya ni .. Sanggup dia menyamar jadi monyet semata-mata nak curi dokumen sulit tentera. Nasib baik dia tak bawak lari anggota sulit tentera2 disitu, haru-birulah nanti jadinya.

Aku bukan tuduh sembrono tapi ada asasnya aku kata begitu .. sbb dia marah sangat kat Najib yg dia kata melanun. Mungkin dokumen sulit yg dia curi ni nak jadikan bukti nak heret Najib kemuka pengadilan, ataupun hantar ke DoJ AS utk kukuhkan kes. Apa2 pun tahniahlah sbb berjaya merompak tentera pulak ..

Jgn maraaaah (pinjam kata2 bro kat atas tu), gurau senda bawa bahagia ...

Anonymous said...

OI si TERORIS2 si EKOQ2 GILA BABI si HOMO JIJIK JUBOQ BABI KURAP si KETURUNAN TERORIS PENJAJAH/PERASUAH/LANUN/PEROMPAK/PENYANGAK/PEMBUNUH/PEROGOL DAPJUBOQ BABI KURAP RASIS/PORNO/HOMO-KULI2 ZIONIS/IS(IS)rael-MOSSAD dan juga termasuk si PENYAMAQ2 HOMO azrenJUBOQ BABI, ‘cucu nek tempoy**', tedHOMO-GILA-LAHAP-TAIK kit SIAL KANIBAL ('huruf "t" KECIK)& 'I LOVE ROS***', lu JANGAN nak MENYAMAQlah si PENAKUT2 GILA BABI oi; tak habis2 dgn. MENGULANG komen2 MENCARUT HARAM JADAH "copy-paste" TERORIS PENDATANG ZIONIS DAPJUBOQ BABI lu! Lihatlah bagaimana si puak KANIBAL HOMO/PORNO/RASIS DAPJUBOQ BABI ni mengHINA dgn. LUCAH terhadap UMNO tercinta kami serta umat ISLAM serta sesiapa yg. mengKRITIK puak TERORIS DAPJUBOQ BABI ni! Lihat di https://helenang.wordpress.com/2016/07/18/dapsters-hating-on-joceline-tan/ , Dapsters hating on Joceline Tan! Lepas tu nak suruh kami BERHEMAH pula, pi MAMPOS lu si puak PENJILAT JUBOQ BABI!

OI si TERORIS2 si GILA BABI DAPJUBOQ BABI , lu manyak sedap aahhh... itu LAHAP TAIK dan JILAT LENDIR HANYIR si JUBOQ2 BABI JIJIK kit SIAL KANIBAL/TONGGENG eng JUBOQ BABI/kok-chin GILA BABI BETINA SUNDAL-PELACUR/gobing-jagdippyANJING KURAP-rayerHANYIR CILAKA/TODI puaKA JUBOQ BABI/KENCING NGAnga ming KANGKANG BABI BERLENDIR/ BABIga SUNDAL KURAP!!

Aiya, puak HOMO-GILA-LAHAP TAIK mcm. lu aahhh, memang puak BINATANG BUAS wohhh! Ini mcm aaahhh?! Dan apahal aaahhh yg. lu nak CURI mcm. PENGGANAS KANIBAL Zionis IS/ISIS - identiti “Ted Manoff” (huruf besaq T & M)?!Sekrg. juga puak PENGGANAS PENAKUT DAPJUBOQ BABI ni CURI identiti "Nek Tempoyak" pula (termasuk guna nama “cucu nek tempoyak“)!

Yg. lu juga nak MENGHINA, guna nama YAB WANITA PERTAMA Bumiputera Islam/Melayu TERCINTA kami apahal - PU; hang buatlah REPOT POLIS sbb. si TERORIS DAPJUBOQ BABI ni memutarbelitkan identiti dan imej YAB DS Rosmah tapi dok HINA YAB PM/UMNO tercinta kami!

Dan yg. lu nak HINA Bangsa BUMIPUTERA Islam/Melayu tak habis-habis apasal si KETURUNAN JUBOQ2 BABI?!

Dan awatlah anon-anon TERORIS GILA PENYAMAQ ZIONIS PORNO/HOMO/RASIS DAPJUBOQ BABI ni asyik nak TUTUP mulut Nek Tempoyak aaahhhh?!

Apa yg. si TERORIS2 ZIONIS PEMBUNUH/PEROGOL DAPJUBOQ BABI/PKRHOMO-SIAL ni TAKUT sgt. apa yg. Nek Tempoyak TULIS, sampai mcm. si TERORIS JUBOQ BABI KURAP ZIONIS HOMO/PORNO/RASIS, mengGERTAK, MENCARUT serta nak BUNUH & PERKOSA dia serta MAK-BAPAK Nek Tempoyak yg bekas ASKAR ?! Dan yg . lu nak MAKI dgn. LUCAH, mak nek Tempoyak apasal - mak lu yg. LAHIRkan si amat-KEPARAT- JUBOQ BABI KURAP-PORNO /HOMO/RASIS-PEROGOL-PEMBUNUH/GILA BABI mcm. lu apahal pula?!Lu manyak LAHAP itu TAIK JUBOQ BABI KURAP aaahhhh?!! Lepas tu si PEMBUNUH/PEROGOL ni semua pula nak suruh kita berhemah kononnya – PI MAMPOS puak TERORIS PEMBUNUH/PEROGOL DAPJUBOQ BABI KURAP ZIONIS OI!!

Jadi, Go LAHAP TAIK & JILAT LENDIR HANYIR JUBOQ2 BABI KURAP si TERORIS PENJAJAH ZIONIS DAPJUBOQ BABI KURAP lu tu!!

#Madey The DIKTATOR PENYANGAK/PENYAMAQ/PENYAMUN/PEMBUNUH/PERASUAH/LANUN anak BERANAK KEPARAT berIJAZAH LONGKANG-si PENJILAT TERORIS PENJAJAH/LANUN/PEROMPAK/PENYANGAK/PEMBUNUH/PEROGOL DAPJUBOQ BABI KURAP RASIS/PORNO/HOMO-KULI2 ZIONIS/IS(IS)rael-MOSSAD!!#

Anonymous said...

Dasar si TERORIS si ratu BETINA SUNDAL PELACUR HODOH si HOMO JIJIK JUBOQ BABI KURAP si KETURUNAN TERORIS PENJAJAH/PERASUAH/LANUN/PEROMPAK/PENYANGAK/PEMBUNUH/PEROGOL DAPJUBOQ BABI KURAP RASIS/PORNO/HOMO-KULI2 ZIONIS/IS(IS)rael-MOSSAD!

Dahlah tu; SI BETINA SUNDAL ni si PENAKUT pula tu - asyik nak SALAHkan org. lain atas PENIPUAN dan FITNAH HARAM JADAH dia!

PDRM - awat TAK TANGKAP si BETINA BINATANG BUAS ni - kenapa tidak boleh pula juga diREMAN dan diTANGKAP si BETINA HARAM JADAH-disyaki EJEN ZIONIS/MOSSAD ni?!?! Kalau kat Johor tu, kalau sesiapa diTUDUH mengHINA Sultan Johor tu kan, asyik diTANGKAP-mcm-KILAT! Jadi, bagaimana pula DYMM Sultan Pahang kita serta YAB WANITA PERTAMA TERCINTA kita diHINA sebegini DAJAL?

Nek Tempoyak.

Anonymous said...

PEMBETULAN:

Dasar si TERORIS si ratu BETINA SUNDAL PELACUR HODOH si HOMO JIJIK JUBOQ BABI KURAP si KETURUNAN TERORIS PENJAJAH/PERASUAH/LANUN/PEROMPAK/PENYANGAK/PEMBUNUH/PEROGOL DAPJUBOQ BABI KURAP RASIS/PORNO/HOMO-KULI2 ZIONIS/IS(IS)rael-MOSSAD!

Dahlah tu; SI BETINA SUNDAL ni si PENAKUT pula tu - asyik nak SALAHkan org. lain atas PENIPUAN dan FITNAH HARAM JADAH dia!

PDRM - awat tidak boleh pula juga diREMAN dan diTANGKAP si BETINA HARAM JADAH-disyaki EJEN ZIONIS/MOSSAD ni?!?! Kalau kat Johor tu, kalau sesiapa diTUDUH mengHINA Sultan Johor tu kan, asyik diREMAN dan diTANGKAP-mcm-KILAT! Jadi, bagaimana pula bila DYMM Sultan Pahang kita serta YAB WANITA PERTAMA TERCINTA kita diHINA sebegini DAJAL?

Nek Tempoyak.

Anonymous said...

produksi RIZA yg akn d tyangkan d amrika 2016..

1) TUN kontraktor dgn lori 3 TAN.
fiksyen sains.
tyngan. august 2016

2) MESYUARAT TINGKAP d banglo baru.
Klakar seram.
tyngan .august 2016

3) KOYA PA.
aksyen tamil.
Tyngan sept 2016

4) hakim dojo pergi amerika
Kelakar aksyen
Tyngan november 2016

5) naga gemuk makan dedak
Kelakar sedih
Tyngan disember 2016

6) mat sabu dgan kuali ajaibny
Kelakar fiksyen sains
Disember 2016

7) boboi din dan pe eimon.
Kartun kanak2
Disember 2016

Marilah kite bramai2 ke pawagam SEKARANG.

I LOVE ROSMAH. said...

woww...bahagia nyer aku baca kabar gumbira ko DOP..ada sikit peningkatan IQ pendedak hasil nasihat titik aku.jom ngeteh DOP..kita bawak bincang la,nnti ada la dedak sikit..cian ko DOP...kurr..kokoko

I LOVE ROSMAH. said...

ada lagi DOP..tajuk nyer THE STREET OF DOPs PORN PIRATE THEFT...cian kat ko DOP..kurr...kokoko

Anonymous said...

Saya kecewa dengan kenyataan balas Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK) Hamzah Zainuddin bahawa beliau tidak tahu mengenai cukai minyak tersembunyi dan harga minyak setiap bulan ditetapkan mengikut purata harga pasaran bulan sebelum itu.

Saya telah membawa isu cukai tersembunyi ini sejak tahun 2014 lagi apabila penetapan harga minyak yang dijual kepada pengguna (RON95, RON97 dan diesel) terdedah kepada keputusan politik yang menyebabkan rakyat sentiasa rugi. Isu ini mula-mula timbul bermula Julai 2014 apabila kerajaan tidak menurunkan harga minyak sedangkan harga minyak mentah sedunia jatuh merudum.

Sikap pentadbiran Najib yang mengambil kesempatan dengan mencukai rakyat secara senyap pada ketika harga minyak mentah jatuh merudum telah saya bawa di dalam Parlimen dan ke pengetahuan umum sejak 2014 lagi. Sebagai tindakbalas kepada desakan termasuk ugutan saya dan sahabat-sahabat untuk mengadakan demonstrasi pada 31 Disember 2014 sekiranya harga minyak tidak diturunkan selaras dengan kejatuhan harga minyak mentah; pentadbiran Najib memperkenalkan sistem apungan harga berdasarkan pasaran seperti yang ada sekarang.

Malah, saya turut disaman oleh Najib dan  Rosmah ekoran dari kritikan saya terhadap tindakan Perdana Menteri menghapuskan subsidi minyak yang saya sampaikan di dalam satu ceramah di Bandar Tun Razak mengulas dasar penetapan harga minyak pada ketika itu.

Oleh yang demikian, alasan  Hamzah Zainuddin bahawa beliau tidak tahu mengenai kewujudan cukai minyak tidak boleh diterima kerana KPDNKK sendiri tahu mereka berdepan dengan timbang tara dari pihak saya berkaitan apa-apa keputusan melibatkan harga minyak. Selain dari kenyataan media yang berterusan, saya juga telah mengemukakan banyak soalan di Parlimen mengenai cukai tersembunyi akibat dari dasar penetapan harga oleh kerajaan ini.

Jawapan beliau bahawa harga ditetapkan mengikut harga pasaran purata bulan lepas bukanlah satu jawapan kerana itu diketahui umum.

Isu yang saya timbulkan kini ialah kenapakah kerajaan melanggar formula yang ditetapkan mereka sendiri apabila kiraan berdasarkan formula (mengikut harga pasaran purata bulan Julai) menunjukkan harga RON95 bagi Ogos 2016 sepatutnya RM1.65 seliter; bukannya RM1.75 seliter yang ditetapkan KPDNKK.

Kewujudan harga tambahan 10 sen seliter yang dibayar oleh pengguna sekarang adalah bersamaan dengan cukai 10 sen seliter yang saya maksudkan sebagai cukai tersembunyi.

Anonymous said...

Red granite kalau buat filem kisah 'greatest robbery scandal of the century:1mdb and fall of the cunning MO1'tentu box office kerana kisah 1mdb telah tersebar keseluruh dunia.watak2nye ramai melibatkan malaysia,arab dan mat salleh..orang mesti nak tahu bagaimana 1mdb bermula dan berakhir.watak menarik najib,mahadir,jho lo,khalid,apandir,ceo 1mdb,arab abudhabi,zeti,sprm,lynch,justo,SR,cai2 pencuci,raja arab dan fbi.paling menarik babak perancangan melencong dana pinjaman 1mdb dan bagaimana kecekapan fbi menyiasat hingga terbongkar satu skendel..

Anonymous said...

Red granite picture telah ada pengalaman memfilemkan kisah scandal yg box office..kisah 1mdb ini boleh membawa untung besar dan manafaatnye kpd 1mdb kerana US akan memulangkan duit keuntungan dari hasil curi..

Anonymous said...

942.

Panjang lebar ko tullis.
Pening ak baca..


Report je POLIS n msuk paper.

Anonymous said...

Aku orang Mengelembu perak darul rhidwan..sape2 nak jadi lembu aku boleh tolong mengelembukan dia..fOC

Anonymous said...

nampaknya ada yg masih lagi pening2 todi tonggeng malam tadi ..
cukup gelihati aku baca "todi 2 koleh kasi .."

«Oldest ‹Older   1 – 200 of 216   Newer› Newest»
 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates