August 13, 2016

47 Pesalah 8 Tahun Penjara, 4 Rotan Kerana Menipu Ugut SPAD Dan Kerajaan Isu UBER Dan Grabcar


Beliau telah dihukum penjara lapan tahun dan empat sebatan oleh Mahkamah Sesyen pada bulan Mei 2015 selepas didapati bersalah terhadap lima pertuduhan menipu Pengerusi Eksekutif National Feedlot Corporation Sdn Bhd (NFCorp), DS Dr Mohamad Salleh Ismail membabitkan RM1.75 juta dan 17 pertuduhan pengubahan wang haram. Baca The Sun Daily, di sini.

Semalam, sidang akhbar berbaur ugutan terhadap Suruhanjaya Pengangkutan Awam Darat (SPAD) dan Kerajaan yang dibuat oleh pengasas Big Blue Taxi Services, Shamsubahrin Ismail, nampaknya tak menjadi. Melalui respon-respon yang dilihat di dalam artikel-artikel online, kenyataan yang dibuat oleh beliau itu dijadikan bahan lawak dan sindiran.

Malah Shamsubahrin seolah-olah dikatakan mempamerkan kebodohan beliau secara terbuka bila menyatakan syarikat teksi akan menyokong parti baru Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Pribumi) yang diasaskan oleh mantan Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir. Tak cukup dengan itu, beliau bersifat seperti kebudak-budakan yang terdesak mendapat perhatian apabila turut memaki hamun pihak SPAD.
"SPAD ini sangat malas, bodoh dan tidak ada otak. Oleh kerana mereka sangat bodoh dan tidak ada otak, mereka sangat malas, mereka buat kabinet nampak cukup bodoh, tidak ada otak dan cukup bodoh."

Grabcab dan Uber sudah menjadi satu fenomena baru di seluruh dunia dan di Malaysia juga tidak terkecuali. Perkhidmatan ini mudah, selesa, dan berpatutan dengan harga dan perkhidmatan yang diberikan. Pemandu-pemandu teksi hendaklah mengubah mentaliti mereka yang menganggap perkhidmatan teksi masih lagi seperti di tahap tahun-tahun 70an dan 80an. 

Malaysia tidak perlu jurucakap seperti Shamsubaharin sedangkan diri sendiri bergelumang dengan kes penipuan untuk mengugut Kerajaan. Selagi pemandu-pemandu teksi tidak mahu mengubah sikap dan perkhimatan yang diberikan, tidak mustahil industri teksi negara akan menjadi seperti nasib telefon awam.

47 comments:

I LOVE ROSMAH. said...

isu yang nak disampaikan adalah benar dan realiti masakini.SPAD memang bangang antara agensi bertindih sengaja diwujudkan utk menambahkan lagi nikmat para pendedak bangsawan.
cian ko DOP ...sentiasa mendengar kata2 kerajaan rasuah syaiton..kurr
..kokoko

I LOVE ROSMAH. said...

bila terkena batang idung kerajaan rasuah mula la pendedak mencipta mencari keslahan individu yg menyelongkar kebusukan kerajaan dedak.modus operandi yg menjadi kelaziman ameno sejak berzaman utk mengalih isu sebenar..
cian ko DOP idup cam busyeett..kurr..kokoko

mohd azren said...

Elok juga tu . Bolehlah en samsubahrin dan rakan² memburukkan kerajaan bia ada penumpang. Kira ² macam kempen la jugak.

mohd azren said...

Resam dunia. Bila diatas disanjung. Bika dah dibawah dipijak pijak.

I LOVE ROSMAH. said...

tak mustahil pendedak mencipta pula skandal sex bila dh tersepit.kan dorang suka baca utusex yg sentisa kalah saman tu...cian ko DOP sentiasa kena titik tanpa koma...kurr...kokoko

mohd azren said...

Umno dan porno berpisah tiada.

ted manoff said...

Ye ke dia nii penipu ryezall..?atau dia nii kambing hitam/putih saja...yg bela lembu dlm kondo tuu boleh plk lepas..apakejadahnya nii semua...

Anonymous said...

biarkan....jenis cari makan. selama ni pun pemandu teksi kempen pembamgkamg bila naik teksi mereka. cari makan kiri kanan. janji masyukkkk....

Anonymous said...

Pemandu teksi di KL lebih macam haram jadah...penghisap darah, pandu teksi tahap mat rempit boleh cilok cilok ikut suka hati tak ikut peraturan... Pernah minggu lepas turun KL nak melawat saudara, naik teksi, sampai separuh jalan ada jem, dia berhenti tepi jalan dlm 1km dari bus stop suruh turun... Kata tak boleh hantar kerana jalan jem.. Haram jadah sungguh... Telipon kawan akan masalah, dia suruh tunggu kat bus stop, dlm 30 min, satu mamat uber sampai dan dia hantar sampai ke rumah saudara... Tak la mahal pun dan kereta pun selesa banding dgn teksi tadi...ini realiti... Fikirkanlah...

Anonymous said...

Kes tipu 1.75 juta..kerajaan bagi salleh laki kak ijat 42 juta..mana pegi lagi baki?dengar kabor laa belicondo,beli mercs S class.apa tindakan kerajaan nak dapat balik duit tu? Senyap jee bertahun2 dah..lembu2 salleh semua dah selamat diqurbankan..

I LOVE ROSMAH. said...

halah tu sume ko copy paste citer lama je..ntah2 ko pon cari makan ngan uber pake proton saga...cian ko DOP cuba cari alasan lain yek...alasan ko tu dh pupus ditelan zaman..kurr...kokoko

I LOVE ROSMAH. said...

aku dengar dlm kondo tu ada padang ragut betoi ka?..kurr...kokoko

I LOVE ROSMAH. said...

raman dahlan kata ekonomi malaysia kekal lestari.jadi isu pemandu teksi beratus ribu tu masalah terpinggir bg pendedak ameno.cam bangst je menteri kayu bila bg statement.bila ada masalah sume pake alasan klise"masalah terpinggir' cam haramjadah..
cian ko DOP alasan korang menambah semangat aku nak titik...kurr...kokoko

Anonymous said...

Wah...belum jalani hukuman bukan
main lagi melalak ugut bagai.Kena
4 rotan berbirat pungkok nak sebut teksi pun dh mcm budak
gagap....

I LOVE ROSMAH. said...

sume melayu dah takde tempat utk mengadu..ada ameno pon kuat ngajor mendedak,Pas plak byk masalah sendri,pkr plak kuasa kecik,penyudah bila merka ngadu kat kaunter aduan mca n dap kata kita macai cina plak..
ameno skang memang cam haramjadah selagi takde perubahan.lebih2 lagi king lanun najib tu berkuasa...sume masalh melayu adalah "terpinggir" .
cian ko DOP pengikut syaiton...kurr...kokoko

Ted Manoff said...

Jangan jadi bodoh Azreen..bukan semua penumpang sanggup bagi 'lending ears'...penumpang masing2 sebuk dengan isu2 lain dalam otak mereka...pi tambah serabut orang apa faedahnya

Ted Manoff said...

Jangan post komen fitnah guna nama chiplak orang lain..ngko rasa Allah bagi pahala kah si Kentut?

Ted Manoff said...

Chantek punya ayat

I LOVE ROSMAH. said...

mana ustazah dedak? takkan baca je,kan selalu folo aku dr belakang kuarkan fatwa sesatnya..meh sini taip komen sikit jgn malu2 kena titik ngan aku.
kalo nak pujuk aku taat pemerintah sila cari idea lain jgn isi sampah yg sama je skrip meratib hari2 tanggongjawab rakyat mentaati pemerintah ye..
cian ko DOP teringat aku kesah nabi adam n hawa macamana manis pujukan iblis yg penuh hikmah tu...kurr...kokoko

Anonymous said...

Yes.. I naik black uber uolls...bmw lg tu...dari rumah i sampai PV..taklah mahal fikir nak park kat PV dah berapa..minyak lg..teksi...dulu oklah..sekarang call.suruh dtg rumah..dekat..verpeluh ketiak tak sampai...so orang teksi uolls boleh tukar jadi uber...jgn nak melenting jer...dan kepada kak ros dedak...Umno ni sibuk nak selesaikan madalah negara lg rakyat lg so da tak ada masa nak layan orang macm kak ros sbb kak ros ni jenis orang yang kufur nikmat..ingat satu jer di dunia tiada yang sempurna kecuali di syurga nanti...ok kak ros dedak.. Bye

I LOVE ROSMAH. said...

hamboii cepat menaip mcm tak menyempat nak ke mana tu? nak itot naik bm..cian ko DOP...kurr..kokoko

I LOVE ROSMAH. said...

makcik dedak sibuk harini dating ke...adoyai tak best la takde geng...kurr..kokoko

Anonymous said...

yer la....tak kan najib jer kena jawap jer kena jawap kat mahkamah Allah. tukang bawak mulut tak kena ke? pengacung tak kena ke? orang genius tak kena ke?
kat sana tiada makna lawak bodo. jawap la masing2.

Anonymous said...

Anjing pengesan gila ni kerja siang. Tak henti henti menyalak.

I LOVE ROSMAH. said...

pakcik ni yang kuat berkokok bila azan asar..cian ko DOP..kurr..kokoko

I LOVE ROSMAH. said...

sebelum kena kat akhirat ,ko dh kena titik kat dunia dh pin.tu pon kira ok la,kalo kena c4 amacam,masuk tong drum ke...cian ko DOP..kurr..kokoko

Anonymous said...

Patutny teksi di kl ni dbakul sampahkan je smueny..
Buat "semak" jln kl.
Org naik lrt / uber ler.

ted manoff said...

Huh...? Banyak plk post sejak akhir2 nii..dpt naik pangkat kee...bla nk ubah nama nii..💩💩😼😸

Anonymous said...

Lembu madcow kak ijat tak ada keje..bagimakan da..zaman sekarang orang tak pakai kereta lembu lagi daa..boleh laa masuk sini bunyi boooh doo..kak ijat pun dah tak bagi makan lagi..raya qurban dah dekat..aku nak tangkap lembu ni nak sembelih qurban..

Anonymous said...

Mmg elok sgt lembu curi tu kau buat qurban, besar ganjaran ikut kitab Amanah Kuali

Anonymous said...

Kita bukan kutuk pemandu teksi...mereka ni cari kerja halal...tapi sikap segelintir mereka rosak..semuanya...dulu waktu belum ada lrt.. Teksi dan bus jadi rebutan..tapi kini lrt...komuter..jadi bagi pemandu teksi lagi elok cari kerja lain..macam pengawal keselamatan ke..dari diberi orang asing lagi elok pemandu teksi tu tukar kerja...tak pun...tukar jadi uber...sebenarnya..kat Malaysia ni banyak kerja..tapi.tulah..kerja nak senang..

Anonymous said...

837

Gud idea.
Slaluny nk bkrja smbil bole hsap rokok smbil bborak2.

Anonymous said...

ajaran ayah pin kan? orang jer kena. kita tak kena.
atau ajaran parti kuali. putrajaya dulu. agama letak belakang.

Anonymous said...

Hadi dan geng dapat 90juta(hadi blm nafikan dan blm saman SR)..takkan Ted dapat sikit..itu sebab tu dia rancak sekarang..

Anonymous said...

Ko rasa Allah bagi pahala ke orang yg membela jho lo perompak?

Anonymous said...

Lembu2 mcm ko nak bagi makan sama singa dan harimau di zoo daa..

Anonymous said...

Terima berita gembira, daripada seorang kawan, Malaysia dapat pingat emas pertama Olimpik!

Tahniah Malaysia! Malaysia boleh!

Acara Sukan: Lari bawa duit dlm guni
Atlet: Jho Low dengan 4+1 pegawai .diringi 15 athlit berserban..tahniah kpd umno dan pas

Anonymous said...

4 guni ko nk berkire..

Yg tokei TOTO n tokei letrik bwk lari 4 kontena ko bole luper plk ker??

Bunga raya bin ikatan mlysia bin pkr bin S46 bin PAS bin UMNO.

tpi anak yg aku yg NAKAL SKIT pkr..kalu wt "POJEK"slalu sorg2.
Huaaa.

Ikatan ni ank yg lembam skit.xbole dhrap sgt.

S46 ni ank yg suke mrajuk.skjp2 lari rumah,skjp2 lari rmah.

PAS plak anak yg beriman skit.kalu ak MATI bole ler dia doakn ak dlm kubur nnti.

Si bunga raya ni plak,suke MMBRONTAK.kalu ki x dgar ckp dia mmg habis ler..jamban n reban ayam pon dia bole BAKO..

tpi ak sbgai monyang yg TEGAS..anak2 n cucu2 aku yg xbtul mmng aku DUKU KEPLA OTAK DORG ni smue..

xbgi muke dgn dorg ni smue.
Jgn bg anak2 kite mnjdi MANJA.

KOKO KOKKKKKK



Anonymous said...

4 guni amedenye?4 kontena cerita betul ke?..sape yg nampak lori tu?

Anonymous said...

PAS Boleh Saman Tapi Sumpah Lagi Berkesan

A Kadir Jasin



WABAK skandal 1MDB terus merebak. Terbaru ditakuti terkena jangkitannya ialah Parti Islam se-Malaysia (PAS).

[PERINGATAN: Komen guna “Anonymous” tidak akan disiarkan. Sila guna Google Account atau Name/URL. Boleh pakai nama samaran.]

Sarawak Report mendakwa parti ulama itu telah menerima RM90 juta daripada Perdana Menteri, (Datuk Seri Mappadulung Daeng Mattimung Karaeng Sanrobone) Mohd Najib Abdul Razak.

Semestinyalah dakwaan itu dinafikan dan dibantah keras oleh PAS.

Timbalan Presidennya, (Datuk) Tuan Ibrahim Tuan Man berkata tindakan undang-undang akan diambil ke atas pengendali portal berita itu kerana berniat jahat serta mencemar nama baik parti dan dasar Islam yang menjadi teras kepada perjuangan PAS.

“Tidak pasti apa matlamat fitnah laporan Sarawak Report ini selain hendak mengaitkan PAS dengan Umno,” kata Tuan Ibrahim kepada media massa.

Dalam ulasan saya di portal berita Free Malaysia Today mengenai ancaman Tuan Ibrahim itu, saya menulis:

“1. RM90 juta terlalu banyak. Tak berapa masuk akal. Kalau RM9 juta lebih logik.

2. Najib amalkan dasar "duit itu raja". PAS pula perlukan dana untuk lawan Amanah dan hadapi pilihan raya. Jadi "sedekah" daripada Najib atau Umno adalah logik.

3. PAS boleh saman Sarawak Report. Kalau PAS saman, PAS jadi lebih berani daripada Najib, Umno dan kerajaan. Najib ancam saja tapi tak saman.

4. Tapi sebagai parti ulama, orang lebih percaya kalau PAS sumpah dengan al-Quran yang laporan SR itu “fitnah.”

Saya rasa PAS tidaklah terlalu naif untuk menyedari bahawa pendiriannya terhadap skandal 1MDB dan penglibatan Mohd Najib dalam skandal itu memberi signal yang mengelirukan.

Ini menyebabkan ramai percaya memang ada kerjasama terselindung antara PAS dengan Umno.

Ramai berpandangan bahawa setidak-tidaknya pun Presiden PAS, (Datuk Seri) Abdul Hadi Awang dan Mursyidul Amnya (Datuk) Dr Harun Din telah berpindah ke alam gelap (dark world) dengan menyokong dan membela Mohd Najib secara terbuka dalam kes 1MDB.

Jadi apabila ada pihak yang mendakwa PAS menerima “sedekah” daripada Mohd Najib untuk tutup mulut, mesti ada orang yang percaya.

Nak salahkan orang ramai pun tak boleh juga sebab ada banyak suara dalam PAS dan jalan cerita mengenai kerjasama dengan Umno pula sering berubah-ubah.

Wallahuaklam.

Anonymous said...

Mamat bunga mcm tertekan &
keciwa gamaknye lawak pagi
minggu kot...

Anonymous said...

Mat bunga dah kiok..kiok..bawak citer 4 kontena pulak yg dia sendiri tak pernah tengok..

Anonymous said...

Pas dpt duit dr umno ape ade masalah??


Org mlayu tolog org mlyu x bole ke??

Dapi13may dpt duit u.s 300j dri israel smue org buat2 bodo n biol..

Kalu xbtul crite 300j tu dapig saman ler razali buat crite pot pet pot pet..

Anonymous said...

Banyak lagi melayu melarat. Ko tolong melayu pas je buat apa? Bangsat betul la ko nih macai...

Anonymous said...

Umno kene tolong Pas pon sbb duit derma pon TIN MILO ler cai ..ap ler sgt dgn duit tin milo tuu..

Lain ler parti cai2 dapig n bunga raya nk duit tenyeh kt cek..mntang2 israel ,toto, ytl tolog cai2 dedak smue BERLAGAK nk MAMPOS..

Anonymous said...

Umno kene tolong Pas pon sbb duit derma pon TIN MILO ler cai ..ap ler sgt dgn duit tin milo tuu..

Lain ler parti cai2 dapig n bunga raya nk duit tenyeh kt cek..mntang2 israel ,toto, ytl tolog cai2 dedak smue BERLAGAK nk MAMPOS..

I LOVE ROSMAH. said...

tin milo..cem gampang..kurr..kokoko

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates