August 4, 2016

142 Pengurusan Pemberian BR1M Kepada Rakyat Diiktiraf Sehingga Ke Britain


Pakar Ekonomi Britain telah mengakui bahawa pengurusan ekonomi negara sejak tahun 2009 dengan pemberian Bantuan Rakyat 1 Malaysia (BR1M) adalah berjaya. Baca The Guardian, di sini. Dalam surat kepada Guardian, 35 ahli ekonomi menyatakan bahawa menyediakan wang secara langsung kepada isi rumah akan menjadi dasar yang paling berkesan untuk meningkatkan pertumbuhan ekonomi.

Pemberian BR1M bukan setakat memanafaatkan penyokong-penyokong Kerajaan, malah pembangkang dan pihak-pihak yang mahu menjatuhkan Kerajaan pimpinan DS Najib Tun Razak turut mendapat tempias daripada limpahan rezeki ini. Contohnya adalah seperti "Puan" Ratu Naga.


Ini alasan "Puan" Ratu Naga kenapa beliau ambil BR1M.


Orang yang layak menerima BR1M RM400 setahun adalah mereka yang BUJANG dan berpendapatan kasar RM2,000 sebulan. Agak-agaknya berapakah pendapatan bulanan bagi seorang PERUNDING PEMBINAAN seperti "Puan" Ratu Naga? Mungkinkah "Puan" Ratu Naga membuat laporan palsu kepada Lembaga Hasil Dalam Negeri (LHDN) untuk mendapatkan BR1M?


Kedua, bagaimanalah Mantan Perdana Menteri boleh mengatakan BR1M sebagai rasuah? Kita fahamlah BR1M yang sedikit untuk majoriti Rakyat tidak dapat dibandingkan dengan jutaan kemewahan yang dimiliki oleh keluarganya.

142 comments:

Anonymous said...

heh eleeehhh, The Guardian ni sudah 'belot' kaaa?
Baru aje cantik tulis secara terperinci tentang kisah dalaman 1MDB konon2nya utk menguatkan saman DoJ, tetiba dah 'tukar angin' pulak?
Ada yg hidung berasap dan sakit2 badan lagi ni jawabnya ...

Anonymous said...

kalau ikut istilah/perbendaharaan kata (vocabulary) Mahathir, Ros Dedak and the gang, Ratu Naga ni pun termasuk golongan yg suuuuukka makan dedak jugak rupanya.

Anonymous said...

Mdb1 dengab brim tu bende sama ke macai? Eh boleh pulak ko pecaya kapir gurdian british nih yek? Negara mana lagi iktiraf brim? Sebab setau aku yg iktiraf mdb tu banyakkkkk...

Anonymous said...

Ko tengok la menteri udang... dulu kemain ckp gst utk buat banyak2 sekolah... rupa2 nak maintenance skolah pun nak korek duit rakyat pibg... udang betul la.... sama udang dgn macai dedakan dlm nih...

Anonymous said...

berapa inci kita kena alih tiang gol ni bro? beratlah .. nak kasi rendah sikit ke tiang ni, buat mcm gawang hoki ..

Anonymous said...

yg percaya sesangat akhbar british, australia dan amerika atau yg asing2 tu bukan ada sesiapa pun, hanya yg dari Malaysia nya Mahathir dan ANC aje.
tengok ajelah tu, dah selesai job yg dibagi, dah settle payment, dorang balik cara dorang. agak2nya boleh teka kenapa?
"no money no talk" lah bro ... cara mat saleh.

Anonymous said...

Si cicak kobeng disahkan sebagai
MANGSA POLITIK.Minta br1m dapat pula tu .Kalo minta tak dapat mcm
mama pula?Manusia tak sedar diuntung jauh sekali berterima kasih.Dapat br1m kuat2 lagi fitnah tau.....

Anonymous said...

resmi naga le tu. dia ambik br1m tu buat pemangkin semangat melancarkan serangan fitnah. kalau takde br1m mungkin agak lesu dan takde ummmphnya. dgn semangat br1m tu lah dia dapat ditemu-ramah wartawan. kita ada?

Anonymous said...

Memang terbukti BRIM dan Broom telah meningkatkan pendapatan dan ekonomi terutamanye majoriti orang melayu..Brim RM1200 setahun..majoriti orang melayu hanya berbelanja RM100 sahaja sebulan untuk kos sara hidup..mereka hanya guna basikal tua..lampu pelita ayam waktu malam dan pakai air perigi atau sungai..Mereka tidak perlukan pendingin udara atau kipas angin.rekabentuk rumah kayu sangat unik dimana udara sejuk boleh memasuki rumah2 mereka melalui lantai dan dinding papan..ini telah diakui oleh pakar2 ekonomi dunia walaupun kajian menunjuk ekonomi orang melayu berada no3 dibelakang bangsa cina dan india..orang melayu tak pernah kesahh..ini semua kerana pimpinan malaysia sangat bijak menjaga kebajikan rakyat malaysia..negara lain patut mencontohi kejayaan yg dicapai oleh Malaysia..

Anonymous said...

Agak nya Ros Dedak pun dapat BRIM ...sama la yang dok nyalak tu...

I LOVE ROSMAH. said...

aku dh kata admin sekali lagi membodokan pendedak ..cian ko DOP bakal kena titik lagi ngan aku sat gi...kurrr...kokoko

Anonymous said...

Dua Kayu Ukur
1. Buat sekalian pendukung kerajaan "segala hak yng dapat kepada mereka yg bersifat khusus atau bersifat umum diberi gelar sebagai dedak".. sebaliknya buat seluruh pembenci pemerintah walaupun tangan2 mereka tidak segan untuk turut berebutkan segala haknya.. diberi gelar sebagai "kewajiban" sipemerintah bersandar statusnya sebagai "rakyat".

2. pendukung pemerintah yang diterjemah melalui kuasa undi diberi gelar sebagai "bodoh", "pemakan dedak","dot,dot,dot". sebaliknya para pembenci pemerintah yg diterjemah melalui kuasa undi,perhimpunan haram,adu domba,fitnah,prasangka buruk,segala macam celaan,sabotaj diberi gelar yang sangat indah dan mulia.. "pejuang rakyat","berilmu","berani","pencinta agama" (hatta gelar khalifah Islam dipakaikan kepada kafir yang memerangi Islam melalui gerakan politik).

3. segala khabar mengenai keburukan,penyelewengan,rasuah,kezaliman,(andai khabar itu datangnya dari org politik,media luar,laman maya,underground,etc) yg melibatkan pemerintah ia adalah 100% benar. Sebaliknya andai melibatkan para serigala (pemimpin politik yang di taasubkan) ia adalah konspirasi,fitnah,khabar angin dari pemerintah pusat.

4. segala sistem dan badan keselamatan yang berjalan di Malaysia adalah alat,jentera,diikat supaya tunduk pada sipemerintah andai sistem dan badan keselamatan ini memberi kerugian kepada para serigala berwajah manusia dan sekalian biri2 ternakannya. Sebaliknya jika ia membawa keuntungan segala sistem ini adalah "bebas dan adil".

Hehe .. tanyakan Ros Dedak berkait dua Kayu Ukur ini ..

I LOVE ROSMAH. said...

aku nak pantau dulu ada tak pendedop sedar dibodohkan admin.adoyaii tak sampai hati aku nk titik pendedak lembam autis nih...kang kata menghina oku plak tp nk wat camner pendedak boroi sihat makan dedak haram suka parking kat hak oku....cian ko DOP ni baru mukadimah nak nangis la tu...kurr...kokoko

Anonymous said...

Aaai !! mcm luahan org yg kecewa, merana dan memendam rasa aje?

Kalau kau rasa dgn duit BR1M tu dah boleh cukup tampong belanja setahun, kau dah tak payah kerja lagi utk menyara keluarga, hanya tunggu duit BR1M masuk akaun bank, Alhamdulillah tu ... besar sungguh pengorbanan yg kerajaan buat utk kau .. Berterimakasih dan bersyukurlah ...

I LOVE ROSMAH. said...

mana ko kutip ni DOP? ko pon tak paham fungsi pembaris nak ajar aku yg genius ni...cian kat ko DOP..kurr...kokoko

ted manoff said...

Brim nii lah hadiah kepada rakyat malaysia...kita bagi brim dlm masa yg sama kita naikkn harga barangan..kita hapus subsidi..kita buat gst..semuanya untuk kepentingan rakyat..tak gitu ryezall..

I LOVE ROSMAH. said...

pendedak memang sentiasa bersyukur dpt raja lanun najib tu...dapat hampas pon jadilahh...cian ko DOP lebih hina dr gelandangan.kurr...kokoko

Anonymous said...

Orang2 melayu juga tidak minat tonton Tv..sekali sekala mereka akan berkumpul dikedai kopi..nereka lebih gemar mendengar radio yg menggunakan sel kering..surat khabar dan bahan bacaan hampir tiada dikedai2..orang melayu hanya menggunakan telefon awam untuk berkomunikasi..tidak ramai yg menggunakan internet..inilah puncanye kos sara hidup mereka sangat rendah..

Anonymous said...

Kah kah kah kah kah. Sori aku kasi habis aku punya gelak dulu ..

Ros Dedak dakwa admis bodohkan pembaca blog ..
Yg dia langsung tak sedar, DIA SENTIASA SETIAP SAAT DAN KETIKA MEMBODOHKAN DIRINYA SENDIRI.

Aku sambung balik gelak, kah kah kah kah .. jgn maraaaah, nanti kena jual ..

I LOVE ROSMAH. said...

yang paling sadis nilai duit indon lebih tinggi dr rm apatah lg duit siam.dulu kat sempadan terima rm,skang rm disyukuri ileh pendedak angkara najib lanun....cian ko DOP...kurr..kokoko

ted manoff said...

Huh...bagi 500 tapi ambil dari rakyat 1000..sudahlah ryezall xyah nk bodokn pembaca sekelian..prOoTtt

I LOVE ROSMAH. said...

cam gelak tak ikhlas je DOP..gelak stress tu DOP..cian ko DOP dlm hati remuk dibodohkan admin...kurr..kokoko

Anonymous said...

Bagi atas satu dunia nampak..tarik balik pelan2 disebelah bawah tarak saper tau..penerima BRim pun taksedar..

Anonymous said...

Ros Dedak fokusnya hanya 1MDB dengan segala fakta dan bukti kini berada didlm genggaman. Malang sekali fakta dan buktinya berpaut 100% dari khabar yang berlegar di alam maya bersandar sepenuhnya dari media2 dan pemain politik .. lama sebelum PAC,SPRM memulakan siasatan dan memuktamadkan kes perihal 1MDB .. Ros Dedak dengan lagak sang hakim telah menjatuhkan hukum "Najib dan Kawan-kawannya merompak melalui 1MDB" .. maka terkejut beruk lah sekalian bijak pandai dalam pelbagai bidang (dalam dan luar negara) melihatkan perilaku Ros Dedak. DOJ dan FBI (badan penyiasatan antarabangsa) pun turut tersipu malu kerana masih dalam kerangka siasatan peringkat awal.

Contohilah Ros Dedak yang pantas dan tangkas .. adil lagi berintegriti ( hari ni dapat khabar berita, esok siasat, lusa jatuh hukum)... hehe .. Ros Dedak memang seorang pemuda yang genius. Sejuk perut si ibu mengandung .. malang juga sebab gelar "Anugerah Tuhan" telah di patenkan pada datuk seri Anwar Ibrahim ..kalau tak.. pastinya Ros Dedak paling Afdhal dipakaikan gelar "Anugerah Tuhan" ... saje usik2 awk ..

Anonymous said...

Kau panggik ayam ternak kau ka...kurrr..kokoko..azren tu belum sampai.....kenyang makan dedak banyak...

Anonymous said...

Jgn rendah sgt...susah lak nak masuk gol nih....hehehe...
Punya nak spin smpi level plg bongok lak...

Anonymous said...

Titik pun blh tangguh ka...hehehe
Idea titik dah kering ke..

Anonymous said...

BR1M sifatnya adalah sebagai membantu golongan yang layak mengikut piawaian garis kemiskinan.. bukan sebagai penampung keperluan segala urusan selama setahun..(lagipon banyak badan kerajaan yg khusus untuk membantu ,baitumal,jakim, etc ) pandangan ahli ekonomi (yg diiktiraf) dlm dan luar negara.. ia memberi kesan kecairan peringat mikro. Jadi kepada Ros Dedak dan rakan2 nya .. Ratu Naga telah dibuktikan (atas niat apa Ratu Naga@ Ratu Gendut "gendang gendut tali kecapi, kenyang perut senang hati".. turut mengambil BR1M ) tidaklah dapat dipastikan. Cuma besarlah harapan kepada Ros Dedak jangan sesekali menyamakan BR1M yg dituntut oleh Ratu Naga@Ratu Gendut (org lain yang tambah.. aku hanya ulang nama manja dia).. sebagai "dedak".. gunakan kayu ukur special yer. Apa pun aku respek ratu naga sebab berani seperti caption yg tertulis di FB dia .. Ros Dedak yang genius hanya berlegar di alam maya ..

Anonymous said...

Boroi jgn sebut bro...presideng aku mat sabu marah..ko nak rasa mike kat dahi cer sebut lagu sekali...hehe

Anonymous said...

Ros dedak mana brani..dua alam tu...tolu tak de..berger pun tak de..

Anonymous said...

Betul tu. Aku tengok brim ni telah melahirkn jutawan... rumah beso keta beso... handbag beso...

Brim 10 tahun lepas pun tak luak la bak kata macai...

Anonymous said...

Samalah Bung dengan orang kampungnya!!

Posted on 03/08/2016

Tahniah Umno kerana berjaya mendidik penganutnya sehingga berjaya memekakkan telinga, membutakan mata bahkan tertutup pintu hati untuk menerima kemungkaran dan kejahatan yang berlaku dipersekitaran mereka.

Penganut Umno dari peringkat atasan sehingga ke peringkat kampung berjaya disenyapkan.

Begitulah juga dengan pemimpin popular Umno Bung Moktar Radin yang mengakui orang kawasannya juga sedemikian. Asal kenyang mereka tak fikirkan itu semua.

“Di kawasan saya, mereka tidak tahu apa itu DOJ. Ini bermakna mereka tidak kisah laporan (saman) DOJ.

“Mereka hanya mahu tahu berkaitan pembangunan yang saya boleh bawa pada mereka,” kata Bung.

“Inilah keindahan Kinabatangan, mereka tidak mahu tahu apa yang didakwa di luar. Mereka mahu tahu apa kerajaan hari ini boleh beri pada mereka,” kata Bung lagi.

Itulah mentaliti orang Umno seperti didakwa Bung. Orang-orang di kawasan Bung tentu tak marah seperti dikatakan Bung, asal perut kenyang!!

Anonymous said...

Ko ni ross...mana idea genius ko tu...post ko asyik2 kutuk2.. lawak2 bodo..maki2 sket..ejek mengejek mcm budak terencat akal lak ko ni

Anonymous said...

Ada resit ko dah bg 1000...

Anonymous said...

Penyokong pembangkang(umno) diselangor dan penang tidak diberi bantuan oleh kerajaan negeri?

Anonymous said...

Ko bagi brim kat berapa kerat rakyat. Tapi ko pukul rata gst ke semua rakyat.... nih pointer 1.85 pun boleh perintah camnih..

ted manoff said...

Isteri perdana menteri Singapura yang dilihat hanya membawa sebuah dompet berharga S$14.80 (RM44.60) ketika lawatan rasmi bersama suaminya ke White House kelmarin menerima pujian ramai.
Dompet yang dikepit isteri kepada Lee Hsien Loong, ketika pasangan itu disambut secara rasmi oleh President Barack Obama dan isterinya Michelle Obama, merupakan antara yang dijual The Art Faculty, sebuah kedai online yang menjual hasil seni pelajar kurang upaya dan autistik di Sekolah Pathlight.
Di bawah program tersebut, pelajar boleh menerima royalti hasil jualan reka seni mereka di samping mempertingkatkan kemahiran.
Dompet yang dipegang Puan Lee menampilkan lukisan berbentuk dinosaur, dan merupakan hasil seni Seetoh Sheng Jie, 19, seorang pelajar yang sangat berminat dengan seni berkonsepkan haiwan purba itu.
“Kami teruja dan menganggap satu penghormatan melihat beliau membawa beg itu ketika lawatan rasmi,” kata pengarah pembangunan seni di Sekolah Pathlight, Loy Sheau-Mei, kepada The Straits Times.
Akhbar itu melaporkan Puan Lee, yang merupakan penaung Persatuan Autisme Singapura, membeli dompet itu ketika menghadiri pertunjukan konsert amal Sabtu lalu bagi mengutip derma membantu perkhidmatan sokongan golongan autistik. - FMT
celahgelegar at 11:15 AM

Anonymous said...

Bro, jaring ni kita pasang depan pintu gol ke atau belakang pintu gol?

"Ko pasang seluruh keliling gol lah. Golly pun tak susah2 nak 'dive' tangkap bola .."

Anonymous said...

156 pm - Betul, betul. Tapi yg paling ramai dapat dosa besar, gratis.

Anonymous said...

misteri sama ada "duit rakyat" atau hasil pendapatan "kerajaan".

Duit rakyat sifatnya adalah segala macam cukai yang dikenakan pemerintah terhadap sekalian rakyat yang difikirkan berpatutan dan tidak bersifat menzalimi (sandarannya pada ahli2 ekonomi serta panduan dari ilmuan agama).

Hasil pendapatan kerajaan adalah melalui ,hukuman berbentuk wang ringgit,sitaan harta dan aset (yang melibatkan perlanggaran undang-undang),sumber hasil bumi,segala macam perniagaan dan pelaburan,harta dan aset yang tidak dituntut waris, dan ditambah dengan "duit rakyat".

Oleh sebab itu ada pemisahan antara harta kerajaan dan harta rakyat (pastinya Ros Dedak tidak dibolehkan untuk turut tidur,makan,mengawan di kediaman rasmi menteri besar Selangor atau CM Penang) melainkan andai esok lusa ditakdirkan Ros Dedak diangkat menjadi MB atau CM..sebab tu harta kerajaan bukan harta rakyat. hehe

Harta benda rakyat secara umumnya bersifat digunapakai manfaatnya untuk seluruh rakyat (mengikut undang-undang dan terma yg disyaratkan). Jalan raya,sekolah,hospital,taman2 rekreasi, etc (bukan boleh semborono macam kera dapat bunga) teringat kes beratus2 si dungu yang berteriak "Dataran Merdeka milik rakyat" kami nak berhimpun dan berguling didlmnya. kejadian masa perhimpunan Bersih.

Hmm jadi BR1M itu benar2 bersifat "duit rakyat" atau "hasil pendapatan kerajaan"?? .. maka jangan terlalu sombong dengan berkata semuanya adalah milik rakyat.. belajar bersyukur lebih baik .. pesanan penaja buat Ros Dedak dan Ted Manoff yang terlajak genius .. hehe


mohd azren said...

Jud job bro. Depa dh stat nk spin

mohd azren said...

👍.amat bernas

Anonymous said...

OI si TERORIS si SEKOQ GILA BABI si 'I LOVE ROS***' si HOMO JIJIK JUBOQ BABI KURAP si KETURUNAN TERORIS PENJAJAH/PERASUAH/LANUN/PEROMPAK/PENYANGAK/PEMBUNUH/PEROGOL DAPJUBOQ BABI KURAP RASIS/PORNO/HOMO-KULI2 ZIONIS/IS(IS)rael-MOSSAD dan juga termasuk si PENYAMAQ2 HOMO ‘cucu nek tempoy**' & tedHOMO-GILA-LAHAP-TAIK kit SIAL KANIBAL, lu JANGAN nak MENYAMAQlah si PENAKUT2 GILA BABI oi; tak habis2 dgn. MENGULANG komen2 MENCARUT HARAM JADAH "copy-paste" TERORIS PENDATANG ZIONIS DAPJUBOQ BABI lu! Lihatlah bagaimana si puak KANIBAL HOMO/PORNO/RASIS DAPJUBOQ BABI ni mengHINA dgn. LUCAH terhadap UMNO tercinta kami serta umat ISLAM serta sesiapa yg. mengKRITIK puak TERORIS DAPJUBOQ BABI ni! Lihat di https://helenang.wordpress.com/2016/07/18/dapsters-hating-on-joceline-tan/ , Dapsters hating on Joceline Tan! Lepas tu nak suruh kami BERHEMAH pula, pi MAMPOS lu si puak PENJILAT JUBOQ BABI!

OI si TERORIS2 si GILA BABI DAPJUBOQ BABI , lu manyak sedap aahhh... itu LAHAP TAIK dan JILAT LENDIR HANYIR si JUBOQ2 BABI JIJIK kit SIAL KANIBAL/TONGGENG eng JUBOQ BABI/kok-chin GILA BABI BETINA SUNDAL-PELACUR/gobing-jagdippyANJING KURAP-rayerHANYIR CILAKA/TODI puaKA JUBOQ BABI/KENCING NGAnga ming KANGKANG BABI BERLENDIR/ BABIga SUNDAL KURAP!!

Aiya, puak HOMO-GILA-LAHAP TAIK mcm. lu aahhh, memang puak BINATANG BUAS wohhh! Ini mcm aaahhh?! Dan apahal aaahhh yg. lu nak CURI mcm. PENGGANAS KANIBAL Zionis IS/ISIS - identiti “Ted Manoff” (huruf besaq T & M)?!Sekrg. juga puak PENGGANAS PENAKUT DAPJUBOQ BABI ni CURI identiti "Nek Tempoyak" pula (termasuk guna nama “cucu nek tempoyak“)!

Yg. lu juga nak MENGHINA, guna nama YAB WANITA PERTAMA Bumiputera Islam/Melayu TERCINTA kami apahal - PU; hang buatlah REPOT POLIS sbb. si TERORIS DAPJUBOQ BABI ni memutarbelitkan identiti dan imej YAB DS Rosmah tapi dok HINA YAB PM/UMNO tercinta kami!

Dan yg. lu nak HINA Bangsa BUMIPUTERA Islam/Melayu tak habis-habis apasal si KETURUNAN JUBOQ2 BABI?!

Dan awatlah anon-anon TERORIS GILA PENYAMAQ ZIONIS PORNO/HOMO/RASIS DAPJUBOQ BABI ni asyik nak TUTUP mulut Nek Tempoyak aaahhhh?!

Apa yg. si TERORIS2 ZIONIS PEMBUNUH/PEROGOL DAPJUBOQ BABI/PKRHOMO-SIAL ni TAKUT sgt. apa yg. Nek Tempoyak TULIS, sampai mcm. si TERORIS JUBOQ BABI KURAP ZIONIS HOMO/PORNO/RASIS, mengGERTAK, MENCARUT serta nak BUNUH & PERKOSA dia serta MAK-BAPAK Nek Tempoyak yg bekas ASKAR ?! Dan yg . lu nak MAKI dgn. LUCAH, mak nek Tempoyak apasal - mak lu yg. LAHIRkan si amat-KEPARAT- JUBOQ BABI KURAP-PORNO /HOMO/RASIS-PEROGOL-PEMBUNUH/GILA BABI mcm. lu apahal pula?!Lu manyak LAHAP itu TAIK JUBOQ BABI KURAP aaahhhh?!! Lepas tu si PEMBUNUH/PEROGOL ni semua pula nak suruh kita berhemah kononnya – PI MAMPOS puak TERORIS PEMBUNUH/PEROGOL DAPJUBOQ BABI KURAP ZIONIS OI!!

Jadi, Go LAHAP TAIK & JILAT LENDIR HANYIR JUBOQ2 BABI KURAP si TERORIS PENJAJAH ZIONIS DAPJUBOQ BABI KURAP lu tu!!

#Madey The DIKTATOR PENYANGAK/PENYAMAQ/PENYAMUN/PEMBUNUH/PERASUAH/LANUN anak BERANAK KEPARAT berIJAZAH JAMBAN-si PENJILAT TERORIS PENJAJAH/LANUN/PEROMPAK/PENYANGAK/PEMBUNUH/PEROGOL DAPJUBOQ BABI KURAP RASIS/PORNO/HOMO-KULI2 ZIONIS/IS(IS)rael-MOSSAD!!#

mohd azren said...

Tapi yg tu tak dapat dipulihkan. Makan blanja besar.

mohd azren said...

Itu tanda bya profesional. Tak de bias.

mohd azren said...

Beri sikit, sakau banyak . Tu yg cik naga tak puas hati koot.

mohd azren said...

Ye la. Saya pun mohon. Tapi x layak.

Ted Manoff said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

Dasar si TERORIS si ratu BETINA SUNDAL PELACUR HODOH si HOMO JIJIK JUBOQ BABI KURAP si KETURUNAN TERORIS PENJAJAH/PERASUAH/LANUN/PEROMPAK/PENYANGAK/PEMBUNUH/PEROGOL DAPJUBOQ BABI KURAP RASIS/PORNO/HOMO-KULI2 ZIONIS/IS(IS)rael-MOSSAD! TAK malunya - BR1M tu utk. RAKYAT MISKIN -tapi si ratu BETINA SUNDAL PENYAMUN/PENYANGAK ni boleh pula TAMAKnya KEBAS BR1M ni!

Dahlah tu; SI BETINA SUNDAL ni si PENAKUT pula tu - asyik nak SALAHkan org. lain atas PENIPUAN dan FITNAH HARAM JADAH dia!

PDRM - awat tidak boleh pula juga diREMAN dan diTANGKAP si BETINA HARAM JADAH-disyaki EJEN ZIONIS/MOSSAD ni?!?! Kalau kat Johor tu, kalau sesiapa diTUDUH mengHINA Sultan Johor tu kan, asyik diREMAN dan diTANGKAP-mcm-KILAT! Jadi, bagaimana pula bila DYMM Sultan Pahang kita serta YAB WANITA PERTAMA TERCINTA kita diHINA sebegini DAJAL?

Dan TAK pula si ratu BETINA SUNDAL PENAKUT ni TERLOLONG mcm. PUAKA kat KETURUNAN TERORIS PENJAJAH/PERASUAH/LANUN/PEROMPAK/PENYANGAK/PEMBUNUH/PEROGOL DAPJUBOQ BABI KURAP RASIS/PORNO/HOMO-KULI2 ZIONIS/IS(IS)rael-MOSSAD - yg. dpt. RASUAH HARAM JADAH $1.2 BILLION dr. rejim TERORIS KANIBAL ISrael/ZIONIS aaahhh; untuk MENGGULINGkan YAB PM BUMIPUTERA Islam/Melayu TERCINTA kami serta NEGARA ISLAM TERCINTA kami ni??!!

Itulah, bilalah juga si SPRM yang sungguh MENCURIGAkan tu nak MENYIASAT si TERORIS ZIONIS DAPJUBOQ BABI berIJAZAH JAMBAN ni dapat RASUAH USD 300 JUTA (RM 1.2 BILLION) dari rejim TERORIS KANIBAL ISrael - begitu juga PDRM untuk siasat bawah AKTA TERORISMA kerana 17 pakar strategi DAPBANGKAI ANJING yg. diKETUAI si Todi-puaKA, di LATIH oleh TERORIS MOSSAD dan si KM spt. TONGGENG eng DAPBANGKAI BABI boleh pula asyik jumpa DUTA ISRAEL, serta ISrael nak tubuhkan MARKAS TENTERA PENGGANAS dia di Port Dickson; maknanya nak MENGGULINGkan NEGARA ISLAM kami ni!! Kami RAKYAT tengah TUNGGU ni! SPRM/PDRM bah. TERORISMA – hang buatlah KERJA betul-betul oi!

Dan OI si TERORIS DAPJUBOQ BABI termasuk si TODI puaKA LENDIAQ JUBOQ BABI ni, awat lu TAK juga buat REPOT POLIS serta SAMAN Razali ni kalau TAK betul aaahhh?! Tapi boleh pula si DAPJUBOQ BABI ni nak SAMAN Mufti Pahang kita psl. isu KAFIR HARBI tu!!

Lihat di http://semuthitam80.blogspot.my/2016/03/12-billion-dana-israel-masuk-akaun.html , 1.2 BILLION DANA ISRAEL MASUK AKAUN PROKSI??? , Posted by Semut Hitam ; di - http://wa
keupmalaya.com/2016/01/dap-terima-latihan-dari-mossad/ , DAP Terima Latihan Dari Mossad?, January 4, 2016 By WakeUp Malaya; dan di - http://www.pru14.tv/2016/07/27/lim-kit-siang-masih-lagi-gagal-jelaskan-isu-dermawan-israel-kepada-rakyat/ , Lim Kit Siang Masih Lagi Gagal Jelaskan Isu “Dermawan Israel” Kepada Rakyat, By redzuan July 27, 2016, PRU14.tv!

Jadi, Go LAHAP TAIK & JILAT LENDIR HANYIR JUBOQ2 BABI KURAP si TERORIS PENJAJAH ZIONIS DAPJUBOQ BABI KURAP lu tu si ratu BETINA SUNDAL HODOH OI!!

Ted Manoff said...

Hoi Kentot. .ngko dah check semua tas tangan dlm rumah dia harga lingkungan tu je ke? China memang pandai berlakon tunjuk baik...

mohd azren said...

Kau nak dukung Najib 24 jam pun kami x kesah. Dah tugas kan?.

Ted Manoff said...

Ted Manoff Palsu kawan Ros Dedak lah tu

Ted Manoff said...

Tarok nek tarok...

mohd azren said...

Ye lah bang. Dia bagi kita sedikit, kemudian dia amik kat kita banyak. Lepas tu canang kat kawan yg dia dah bantu kita.
Yg benar. mangsa buli dan scam.

Anonymous said...

BR1M adalah satu Rahmat rezeki dr Allah SWT melalui PM yg berhati rakyat.
Ingat senang2 ke nk kasi duit cash pd org awam kalau jenis jiwa perompak yg hnya nk kantung duit tu masuk poket anak2 dan kroni je.


Madey pernh ckp..nak service bagus kena BAYARRR laa.. (merujuk pd cdgn nk swastakan Hospital Kerajaan pd TONGKAH, FABER Gorup awl thn 2000)

So hargi pemimpin yg sanggup bg cahs pd rakyat tnpa hrp apa2 pulangan atau paksaan politik. Org PAS ke DAP ke parti baru Madey ke semua dpt hak yg sama.

itu tanda Najib PM terbaik, dia fikir kepentingan rakyat.

tp bila geng madey tau mereka geram sbb billion2 tu ptutnya masuk ke kocek Mirzan, Mokhzani, Mockeris botak, Vincent Tan, Kuok Brothers, then madey akan tuai sorang sikit habuan!

mohd azren said...

Ok bro ! Terus kan gelak!! Boleh tumpang gelak sama?. Jgn marah cik ros, saja nak layan adik ni.

Anonymous said...

OI si TERORIS azrenJUBOQ BABI si HOMO JIJIK JUBOQ BABI KURAP si KETURUNAN TERORIS PENJAJAH/PERASUAH/LANUN/PEROMPAK/PENYANGAK/PEMBUNUH/PEROGOL DAPJUBOQ BABI KURAP RASIS/PORNO/HOMO-KULI2 ZIONIS/IS(IS)rael-MOSSAD dan juga termasuk si PENYAMAQ2 HOMO ‘cucu nek tempoy**', 'I LOVE ROS***' & tedHOMO-GILA-LAHAP-TAIK kit SIAL KANIBAL, lu JANGAN nak MENYAMAQlah si PENAKUT2 GILA BABI oi; tak habis2 dgn. MENGULANG komen2 MENCARUT HARAM JADAH "copy-paste" TERORIS PENDATANG ZIONIS DAPJUBOQ BABI lu! Lihatlah bagaimana si puak KANIBAL HOMO/PORNO/RASIS DAPJUBOQ BABI ni mengHINA dgn. LUCAH terhadap UMNO tercinta kami serta umat ISLAM serta sesiapa yg. mengKRITIK puak TERORIS DAPJUBOQ BABI ni! Lihat di https://helenang.wordpress.com/2016/07/18/dapsters-hating-on-joceline-tan/ , Dapsters hating on Joceline Tan! Lepas tu nak suruh kami BERHEMAH pula, pi MAMPOS lu si puak PENJILAT JUBOQ BABI!

OI si TERORIS2 si GILA BABI DAPJUBOQ BABI , lu manyak sedap aahhh... itu LAHAP TAIK dan JILAT LENDIR HANYIR si JUBOQ2 BABI JIJIK kit SIAL KANIBAL/TONGGENG eng JUBOQ BABI/kok-chin GILA BABI BETINA SUNDAL-PELACUR/gobing-jagdippyANJING KURAP-rayerHANYIR CILAKA/TODI puaKA JUBOQ BABI/KENCING NGAnga ming KANGKANG BABI BERLENDIR/ BABIga SUNDAL KURAP!!

Aiya, puak HOMO-GILA-LAHAP TAIK mcm. lu aahhh, memang puak BINATANG BUAS wohhh! Ini mcm aaahhh?! Dan apahal aaahhh yg. lu nak CURI mcm. PENGGANAS KANIBAL Zionis IS/ISIS - identiti “Ted Manoff” (huruf besaq T & M)?!Sekrg. juga puak PENGGANAS PENAKUT DAPJUBOQ BABI ni CURI identiti "Nek Tempoyak" pula (termasuk guna nama “cucu nek tempoyak“)!

Yg. lu juga nak MENGHINA, guna nama YAB WANITA PERTAMA Bumiputera Islam/Melayu TERCINTA kami apahal - PU; hang buatlah REPOT POLIS sbb. si TERORIS DAPJUBOQ BABI ni memutarbelitkan identiti dan imej YAB DS Rosmah tapi dok HINA YAB PM/UMNO tercinta kami!

Dan yg. lu nak HINA Bangsa BUMIPUTERA Islam/Melayu tak habis-habis apasal si KETURUNAN JUBOQ2 BABI?!

Dan awatlah anon-anon TERORIS GILA PENYAMAQ ZIONIS PORNO/HOMO/RASIS DAPJUBOQ BABI ni asyik nak TUTUP mulut Nek Tempoyak aaahhhh?!

Apa yg. si TERORIS2 ZIONIS PEMBUNUH/PEROGOL DAPJUBOQ BABI/PKRHOMO-SIAL ni TAKUT sgt. apa yg. Nek Tempoyak TULIS, sampai mcm. si TERORIS JUBOQ BABI KURAP ZIONIS HOMO/PORNO/RASIS, mengGERTAK, MENCARUT serta nak BUNUH & PERKOSA dia serta MAK-BAPAK Nek Tempoyak yg bekas ASKAR ?! Dan yg . lu nak MAKI dgn. LUCAH, mak nek Tempoyak apasal - mak lu yg. LAHIRkan si amat-KEPARAT- JUBOQ BABI KURAP-PORNO /HOMO/RASIS-PEROGOL-PEMBUNUH/GILA BABI mcm. lu apahal pula?!Lu manyak LAHAP itu TAIK JUBOQ BABI KURAP aaahhhh?!! Lepas tu si PEMBUNUH/PEROGOL ni semua pula nak suruh kita berhemah kononnya – PI MAMPOS puak TERORIS PEMBUNUH/PEROGOL DAPJUBOQ BABI KURAP ZIONIS OI!!

Jadi, Go LAHAP TAIK & JILAT LENDIR HANYIR JUBOQ2 BABI KURAP si TERORIS PENJAJAH ZIONIS DAPJUBOQ BABI KURAP lu tu!!

#Madey The DIKTATOR PENYANGAK/PENYAMAQ/PENYAMUN/PEMBUNUH/PERASUAH/LANUN anak BERANAK KEPARAT berIJAZAH LONGKANG-si PENJILAT TERORIS PENJAJAH/LANUN/PEROMPAK/PENYANGAK/PEMBUNUH/PEROGOL DAPJUBOQ BABI KURAP RASIS/PORNO/HOMO-KULI2 ZIONIS/IS(IS)rael-MOSSAD!!#

Anonymous said...

" Ye lah bang. Dia bagi kita sedikit, kemudian dia amik kat kita banyak."

BARUA sekor ni xhabih2 nk main psikologi. dia ambik ke kerajaan yg ambik?
kerajaan ambik banyak kt mana? GST-SST cukai yg sama.. govt seluruh dunia lain pun jalan jgk. Britain VAT.

kalau ye pun nk MEMBARUA sgt.. cari bahan bukti. bukan carta alir budak tadika ye..bangg!

slg xbukti bersalah org tu tetap tak salah.

mcm madey bunuh org Memali..dh undang2 tk sabit dia..so lepas lah dia.. tp KAT DUNIA je ni laa..
saksi akhirat tk boleh disuap dgn wang.. ALLAH MAHA ADIL!

Anonymous said...

Dasar si TERORIS si ratu BETINA SUNDAL PELACUR HODOH si HOMO JIJIK JUBOQ BABI KURAP si KETURUNAN TERORIS PENJAJAH/PERASUAH/LANUN/PEROMPAK/PENYANGAK/PEMBUNUH/PEROGOL DAPJUBOQ BABI KURAP RASIS/PORNO/HOMO-KULI2 ZIONIS/IS(IS)rael-MOSSAD! TAK malunya - BR1M tu utk. RAKYAT MISKIN -tapi si ratu BETINA SUNDAL PENYAMUN/PENYANGAK ni boleh pula TAMAKnya KEBAS BR1M ni!

Dahlah tu; SI BETINA SUNDAL ni si PENAKUT pula tu - asyik nak SALAHkan org. lain atas PENIPUAN dan FITNAH HARAM JADAH dia!

PDRM - awat tidak boleh pula juga diREMAN dan diTANGKAP si BETINA HARAM JADAH-disyaki EJEN ZIONIS/MOSSAD ni?!?! Kalau kat Johor tu, kalau sesiapa diTUDUH mengHINA Sultan Johor tu kan, asyik diREMAN dan diTANGKAP-mcm-KILAT! Jadi, bagaimana pula bila DYMM Sultan Pahang kita serta YAB WANITA PERTAMA TERCINTA kita diHINA sebegini DAJAL?

Dan TAK pula si ratu BETINA SUNDAL PENAKUT ni TERLOLONG mcm. PUAKA kat KETURUNAN TERORIS PENJAJAH/PERASUAH/LANUN/PEROMPAK/PENYANGAK/PEMBUNUH/PEROGOL DAPJUBOQ BABI KURAP RASIS/PORNO/HOMO-KULI2 ZIONIS/IS(IS)rael-MOSSAD - yg. dpt. RASUAH HARAM JADAH $1.2 BILLION dr. rejim TERORIS KANIBAL ISrael/ZIONIS aaahhh; untuk MENGGULINGkan YAB PM BUMIPUTERA Islam/Melayu TERCINTA kami serta NEGARA ISLAM TERCINTA kami ni??!!

Itulah, bilalah juga si SPRM yang sungguh MENCURIGAkan tu nak MENYIASAT si TERORIS ZIONIS DAPJUBOQ BABI berIJAZAH JAMBAN ni dapat RASUAH USD 300 JUTA (RM 1.2 BILLION) dari rejim TERORIS KANIBAL ISrael - begitu juga PDRM untuk siasat bawah AKTA TERORISMA kerana 17 pakar strategi DAPBANGKAI ANJING yg. diKETUAI si Todi-puaKA, di LATIH oleh TERORIS MOSSAD dan si KM spt. TONGGENG eng DAPBANGKAI BABI boleh pula asyik jumpa DUTA ISRAEL, serta ISrael nak tubuhkan MARKAS TENTERA PENGGANAS dia di Port Dickson; maknanya nak MENGGULINGkan NEGARA ISLAM kami ni!! Kami RAKYAT tengah TUNGGU ni! SPRM/PDRM bah. TERORISMA – hang buatlah KERJA betul-betul oi!

Dan OI si TERORIS DAPJUBOQ BABI termasuk si TODI puaKA LENDIAQ JUBOQ BABI ni, awat lu TAK juga buat REPOT POLIS serta SAMAN Razali ni kalau TAK betul aaahhh?! Tapi boleh pula si DAPJUBOQ BABI ni nak SAMAN Mufti Pahang kita psl. isu KAFIR HARBI tu!!

Lihat di http://semuthitam80.blogspot.my/2016/03/12-billion-dana-israel-masuk-akaun.html , 1.2 BILLION DANA ISRAEL MASUK AKAUN PROKSI??? , Posted by Semut Hitam ; di - http://wa
keupmalaya.com/2016/01/dap-terima-latihan-dari-mossad/ , DAP Terima Latihan Dari Mossad?, January 4, 2016 By WakeUp Malaya; dan di - http://www.pru14.tv/2016/07/27/lim-kit-siang-masih-lagi-gagal-jelaskan-isu-dermawan-israel-kepada-rakyat/ , Lim Kit Siang Masih Lagi Gagal Jelaskan Isu “Dermawan Israel” Kepada Rakyat, By redzuan July 27, 2016, PRU14.tv!

Jadi, Go LAHAP TAIK & JILAT LENDIR HANYIR JUBOQ2 BABI KURAP si TERORIS PENJAJAH ZIONIS DAPJUBOQ BABI KURAP lu tu si ratu BETINA SUNDAL HODOH OI!!

Anonymous said...

nek oiii tlg le blah..
hang klu nk kacau blog pro UMNO pn pilih la time2 org dh tido. blog pro DAPig dia tak kacau pun..nmpk sgt Nek ni trojan horse(barua) pembangkang!

posting mcm org gila tk makan ubat setahun.

mohd azren said...

Kur kur kur . Ni ayam dah sampai. Lambat sebab baru keluar spa. Bru suntik nyut- nyut awet muda. Baru BALONG aku nampak MERAH MENYALA.

Anonymous said...

perang saraf chai2 TonTahik semakin weak lps DoJ tk kasi impact yg diharapkan

lepas tu plan nk guling Najib di patahkan oleh PEMUDA UMNO. Nampak mcm 'kosong' je tp laporan POLIS itu amat bermakna utk stop kerja jahat Madey dr Indonesia.

Si tua kutuk ni mmg licik tp dia tetap kalah dgn takdir TUHAN!

-Hidup UMNO
-Hidup DS Najib PM
-Nyah Pengkhianat

I LOVE ROSMAH. said...

guardian menyiarkan cash handout utk ekonomi england,pehal admin nak bodohkan pendedak utk digunapakai di malaysia yg sudah terkenal merata dunia sebagai menggunakan seluruh harta negara utk kegiatan money laundering oleh jho lo yg akhirnya ditanggung rakyat malaysia.nilai brim hanya hampas berterbangan utk menutup perilaku najib lanun dalam masa yang sama menyamun melalui gst utk menampung kos kewangan negara.

sebenarnya najib lanun tidak perlu menubuhkan 1mdb dn menteri kabinet sendiri tidak tau perinciannya.muslihatnya najib mempunyai kuasa penuh menjadi penasihat 1mdb,menteri kewangan,pm memudahkan membuat keputusan dibantu ceo kayu,advisor jho lo n auditor syrkt kaki kincing.
pendek kata hirarki jaringan kelulusan pelbagai urusan diatas tangan najib lanun sorang.

dimanakah dikatakan najib di pihak betul benar,di sebelah tangan kanan memegang emas sebelah kiri menabur dedak.
jika dibandingkan sistem kewangan england jauh lebih telus,professional,dibentangkan secara telus,jauh lebih maju dlm dunia moden.maka jgn la menyamakan dengan sistem kewangan malaysia yang sedang mengalami dan bkal menjadi lipatan sejarah yg memalukan tak pernah terjadi dlm mana2 negara.

pendedak najib lanun menambah lagi sejarah sadis menjadi kudis kurap pada negra..sekian khutbah petang khamis buat pendedak yg tak berapa nk cerdik utk menitis airmata yg tk berharga tu.rasa nak cepuk je pendedop ni bila nangis...

cian kat ko DOP bodoh tak pandai komen..kurr...kokoko

mohd azren said...

Dia nak kira.lantak dia lah. Bukan dia kira telo kau pun

I LOVE ROSMAH. said...

yehaa...cian ko DOP...kurr...kokoko

mohd azren said...

Dalam maksudnya tu...

I LOVE ROSMAH. said...

eh dia fitnah ko ted...camni pon ado...cian ko DOP...kurr..kokoko

I LOVE ROSMAH. said...

dia nak korek rahsia genius aku bro..saja mengumpan tu.buang masa je citer fakta kalo ngan pemakan dedak tegar.otak dah benak.
cian ko DOP bahlol sambil stress...kurr...kokoko

mohd azren said...

Terima kasih atas pencerahan saudara. Baru saya faham. Kiranya hasil ini dipisahkan ke akaun berbeza lah ye. Kira org kata masuk akaun jibon tu fitnahlah ye. Menyesal saya.

I LOVE ROSMAH. said...

kena bodoh ngan admin pon pendedak bngga giler pastu nak menyamakan dgn brim.haramjadah betoi pemakan dedak haram n pelanun sulawesi tu.jack sparrow pon tak cam najib lanun.jap lagi pendedak cari idea la tu nak tumpang citer pirates caribean tu...cian ko DOP pemakan dedak haram...kurr...kokoko

I LOVE ROSMAH. said...

sayang nyer ko kat najib DOP...najib cayang ko gak tak? cian kat ko DOP...kurr..kokoko

Anonymous said...

Ted manop oren tu nak kabo mak mah ada dompet rm40 la tu kat umah...

Anonymous said...

Dalam? Takde isi.... kosong.


Serupa sembang mdb la... bepuluh2 suratkabar keliling dunia sembang mdb... tiba2 ada berita main guli dgn guardian...

Anonymous said...

Eh eleh...kata Kerajaan zalim....baru pibg minta bantuan dah kata macam2... So kata kerajaan zalim...ni zalim sangatlah ni..so what...bagi saya tak salah beri pibg tapi kita niat waqaf...kalau kedekut cakap jerlah...jgn marahkan menteri...kalau mkn Kfc ke mc donald ke boleh berhabis pulak ni untuk pembelajaran anak2 pun nak dipertikaikan..dasar Melayu tahi hidung masin kedekut nak mampus

mohd azren said...

Gst memang 6%, tapi kalau setiap peringkat dari pengeluar 6%, pemborong 6%,peruncit 6%, pelanggan 6%. Berapa total kesemuanya bro?, dari barang harga Rm1. Sampai kat kita jadi Rm1,24. 6% ke tu bro?, study dulu sebelum nak perlekeh org.

Anonymous said...

Eh macai... negara lain takde brim pun... hidup je pun... bahkan takde umno pun.... senang je hidup...

Anonymous said...

bukan akaun berbeza .. semuanya masuk sebagai perbendaharaan negara .. kos untuk menampung segala urusan pentadbiran jauh melebihi dari segala macam cukai yg ditanggung rakyat .. baik atau buruk bergantung sepenuhnya pada ilmu,iman dan amal sipemerintah sama ada berupaya menunaikan hak2 si rakyat.. dikala golongan dungu dan jahil seperti Ros Dedak berteriak pemerintah merompak harta rakyat dan harta negara.. sikitpun golongan seperti ini tidak tahu bagaimana mahu mengurus,mentadbir dan menunaikan hak2 sirakyat.. kerana sekalian si dungu itu ditanam didlm dada supaya bertempik tanpa henti pada nikmat2 yg ia telah terlepas.. sambil berpaut pada nikmat yg masih ada .. hehe.. kelakar sebenarnya melihat gelagat si dungu yg jahil bertempik dizalimi,dirompak pemerintah.. tapi bersenang lenang dengan segala macam nikmat .. contoh terbaik Ros Dedak yg tanpa silu mengakui dirinya sebagai genius .. hehe .. ����

Anonymous said...

Betul la bg sikit amik banyak. Bagi terpilih... tapi, semua kena gst... termasuk yg cacat dan cacat buta perut hati macai cacai najis...

mohd azren said...

Memang lh . Kami pun mohon pada Allah juga agar kebenaran tertegak. Kunci ni semua ada pada. Najib. Berani kerana benar

mohd azren said...

Biarlah sahabat ! Nenek tu. Kita hormat org tua. Mungkin ada sesuatu yg nenek nak sampaikan. Kekadang kita je yg saje² buat BUTA KAYU

Bubu.murad@yahoo.com Bbuu12 said...

Ni mlm.jumaat....pakat ramai2 yer mlm ni buat solat taubat solat tahajud dan yang penting solat istikharah... Ok....jgn dok pung pang pung pang mcm tin kosong..tapi isi kosong..dan paling sadis dahlah tak dpt apa tambah fitnah lagi hari hari..so nak tahu kebenaran..minta petunjuk dari Allah..pasal Brim tu...oklah bagi orang yang tak berkemampuan ibu ibu tunggal..orang2 tua yang tiada pendapatan..kira kerajaan dibawah pimpinan Najib sedar akan kesusahan rakyat...walau hanya rm 1200 setahun..bagi mereka yang hidup susah mmg bersyukur sangat...so kepada yang pandang rendah pada Brim..takpelah...Allah Maha Melihat..jgn hina orang yang terima nanti Allah hina kamu....tapi...dok..fikir pulak ratu naga terima Brim..mcm tak percaya jer...dah ratu..kan mesti kayo...atau kayo dgn hasad dengki dan busuk hati....

Anonymous said...

Tu yang jenis tahu bersyukur... tapi golongan seperti Ros Dedak tetap ada di setiap negara sama ada negara Islam atau negara non muslim.. kerjaya golongan seperti ini sama .. pot pet pasal pemerintahnya zalim,rompak duit rakyat.. tak caye gi Google darkside setiap negara .. mesti jumpa "prof serba tahu dan sedar ginius sebijik cam Ros Dedak" .. hehe

Anonymous said...

cikgu matematik mana yg ajar kau kira cukai GST camtu ?? .. hehe .. pandai nyer buat sifir mudah .. first time aku dengar ni .. hehe

mohd azren said...

Bila dah masuk perbendaharaan negara tu kirs dah bercsnpor lah ye. Mcmna kita nak tahu yg mana satu harta kerajaan dan harta rakyat. Maka tak salah lah tuduh sipolan makan hasil rakyat kalau dia pecah amanah. Mungkin duit kerajaan atau duit rakyat. Boleh beri penjelasan lanjut?

Anonymous said...

bukan dukung .. hanya menyatakan kebenaran (walaupun bukan bersifat mutlak) .. gunakan akal secara sihat... zaman Pak lah, Tun M,Tun Hussein Onn,Tun Abdul Razak,Tunku Abdul Rahman .. sentiasa muncul golongan yg tak akan pernah redha pada kepimpinan dimana berada.. dari dulu juga UMNO memerintah.. rasanya kalau boleh bertukar tempat nenek, atuk,mak,bapak kita mesti mahu berada di zaman kita ni .. lebih2 golongan seperti Ros Dedak sebab golongan ni genius. .. cerita kezaliman,rompakan pemerintah bukan cerita baru .. cerita Evergreen di setiap zaman kelima-lima PM .. hakikatnya hampir segala hak rakyat dapat terus dinikmati ( ada yang bertambah ada yg berkurang ) .. yang peliknya org2 seperti Ros Dedak kata Malaysia nak bankrup khabar ni bukan dengar zaman Najib jer .. dari zaman Tunku lagi .. hehe .. bila nak bankrup ? .. nak tunggu PM ke berapa ek ... hehe ..

mohd azren said...

Korang je yg terpadaya ngan mat maslan. Memang bunyi macam sedikit. Tapi bukan 6% tu dari pengeluar kepada pengguna. Dalam diam kita ditipu selama ini

Anonymous said...

senang jer.. selagi segala hak si rakyat yg wajib dituntut terlaksana dlm urusan fardhu kifayah dan akidah (lebih banyak dari yang kurang) maka dah jatuh wajib si rakyat mentaati pemerintah. gi cermin diri, kenal pasti hak kamu sebagai rakyat.. harta kerajaan tu yg bersifat untuk digunakan siapa yang diberi kuasa memerintah (pernah nengok buku teks sekolah yg dicop hakmilik kerajaan?) tu contoh kecil harta kerajaan.. berkait dengan sumber-sumber hasil kerajaan mereka yg akan menguruskan dengan ilmu,iman dan amal .. tugas si rakyat mendoakan,menegur tapi bukan mencela,memanjangkan fitnah apalagi mahu menggulingkan.. sistem demokrasi membolehkan golongan yg tak redha pada pemerintah untuk memilih kepimpinan yg diyakini. tapi dah masuk kali ke 13 PRU .. UMNO dan BN masih diredhai majoriti rakyat. cuba lah lagi pada PRU akan datang .. hehe .. satu undi untuk satu org jer .. haha ..

mohd azren said...

Baik Ostad. Terima kasih dengan peringatan

Anonymous said...

Nnnti ton momok cakap the guardian pun suda kena dedak.... kah kah kah....

tun.momok sllu ckp anak depa pandai beerniaga... bila rugi mintak Petronas. .. kwsp.. pencen dan tabung haji bail out... itu kira bapa dedak kasi makan..

kanina boooo....@!

Anonymous said...

Setiap negara tak dinafikan ada bingai cam 416... jenis duduk dalam gua perasan tau semua... tapi menyusahkn rakyat kebanyakan je puak2 nih...

Anonymous said...

447...
Dah tegur dah... elok2 je tegurannye dulu... tapi kalau dah bangsat... tak makan tegurnye... cam anak ko la macai... kalau tak makan tegur... kena guna penampo... baru paham...

Kerajaan tu sapa? Ko jgn buat bingai yek macai... bg contoh buku teks plak... kecik betul contoh ko. Contoh dari otak jumud... kecik dan terkurung...

Cuba la tengok kes mdb... yg menegurnye dpt apa? Dibuang dipecat ditukar diganti ... ada ko macai hina pikir kenapa? Takde kan! Selain guna ayat bajet baik fardhu kipayah ain bagai...nih dah jadi mcm aku cukup pardu ain, maka aku boleh merampok boleh merogol anak bini ko... camtoh?

Tolong la keluar sikit dari hutan. Baca la sikit surat kabar lain. Jgn duk baca utusen kalah fitnah tu... jgn duk asik geganza je...

Anonymous said...

Najibun sedar kesusahan rakyat... sebabtu dia naikkan tol leterik gas gst dan hapus pelbagai sabsidi... memang bagus najibun kesayangan macai kat atas tu...

Kemudian dia bagi la secoek kat rakyat... maka memuji la macai cam kat atas... cukurrrrr katanye... cukurrrr ada umno... kalau tak, melayu masih duduk kat pokok je...

Anonymous said...

kes imdb bukan menegor la bro.
barua2 ni tgh menjahanamkan 1mdb yg ada mslh. (semua benda akan diuji maslh)
BARUA2 ni tgh tggu janji2 oleh KETUA BARUA.. mcm Ketom janji 16 september dulu..

BARUA2 ni smpai skrg masih harap janji2 capati tu akan menjadi..sbb KETUA BARUA tetap berjanji bulan dan bintang..

Anina penolong BARUA skrg tgh bergaduh dengan timbalan BARUA.. kes nak daftar ahli je..

masing2 tgh tnggu daging2 babie yang dijanjikan KETUA BARUA.. tp.. nampaknya.. tulang pun belum kelihatan..

jd sbg balas dendam Rosmah terus di jadikan subject.. sbb Najib tk lut di tikam DoJ.

kpd Jk perang saraf BARUA-'mohd Azre' mintak usul kt boss hang ubah strategi yg stereotaip sgt.. dr Abu Kabar dedak sampai Mah Dedak dok SAMAA je.. bosann lah weii..

Anonymous said...

" sebabtu dia naikkan tol leterik gas gst dan hapus pelbagai sabsidi."
ayat2 cachai barua Melayoo mudah loopa..
tol naik setiap 2 thn zaman KETUA BARUA dulu la..

ingatan aku masih tajam lagi la bro.. sampai kes tembak Memali pun aku ingt sapa dia BARUA!!

Anonymous said...

No dogs and pigs...

I LOVE ROSMAH. said...

ko tau komen ke tak DOP? dah memang isu 1mdb yg org tak puashati.yang pendedop p kaitkan madey,dapig tu pahal.ko p la sound sikit najib lanun tu ada bran? takyah nk kaitkan sesiapa DOP.kita bukan fanatik kat parti ato individu cam pendedak selalu khayalkan.
yang bermasalah kena la take action jgn nak mendedak haramjadah je...
cian ko DOP pendatang baru dh kena titik...kurr...kokoko

I LOVE ROSMAH. said...

itu sume tak menjadi masalah kalo najib tak buas melanun harta rakyat pastu bagi hampas balik.pastu suruh bersyukur.haramjadah betoi ko DOP nak soh kita sokong raja lanun.tukar je la ke ahmad maslan pon org tak berapa marah tau tak DOP...cian ko DOP peserta pendedak jemputan dah kena titik...kurr...kokoko

Anonymous said...

Sebut je dogs and pigs terus melompat!

Anonymous said...

perlukah aku turut menyertai si jahil dan dungu yang mempercayai 1mdb itu dirompak sekian2 billion rm ??(dengan jumlah yang sering berubah2).. sedangkan gerombolan serigala dlm dan luar negara bersatu padu membawakan "fakta" dan "bukti" lebih 3 tahun dah woi... akhirnya ia dimuktamadkan hasil siasatan PAC dan SPRM (boleh saja si jahil dan si dungu mengatakan PAC dan SPRM terikut memakan dedak)dan hasil siasatannya melindungi Najib dan kawan2nya.

lucu sekali org2 yg berada di alam maya,di kedai kopi,di tepi jalan ( yg tiada authoriti)untuk mendakwa,menyiasat atau menjatuhkan hukum lebih punyai keyakinan dan kelihatan lebih mengetahui perihal 1MDB .. berbanding kumpulan serigala2 yg punyai akses di peringkat lebih tinggi. ibarat mempercayai si buta untuk memimpin jalan.

bukankah kini badan penyiasatan paling hebat pada waktu ini ( DOJ telah memulakan siasatan sivil berkenaan aset2 yg mungkin diperolehi dari penyelewengan wang 1MDB. lalu bersabarlah kalian. tunggu saja hasilnya kelak. apakah dedak Najib mampu mempengaruhi siasatan DOJ .. tungguuu.. hehe

sejujurnya aku kesian melihatkan betapa si jahil dan si dungu yang sangat mahu mempercayai Najib dan kawan2nya merompak harta negara melalui 1MDB.. harapan mereka sama sekali hancur dengan hasil siasatan PAC yg turut dianggotai oleh serigala2 yang akhirnya berubah tak ubah seperti anjing bercawat ekor. hilang segala fakta dan bukti untuk disiasat PAC dimana serigala2 itu turut serta didalam siasatan.

SPRM mungkin benar "diikat" kerana para pegawainya merupakan kakitangan kerajaan (hujah klise si dungu untuk menolak hasil siasatan). apakah serigala2 buas yang menyeringai memperlihatkan taringnya turut termakan dedak tatkala bercawat ekor tidak membantah pada hasil siasatan PAC tempoh hari ?

rasanya aku tak terlalu bodoh untuk mengikut cakap2 si jahil atau si bodoh dengan dakwaan berkait 1mdb diwaktu sekalian serigala yg lebih hebat bertukar menjadi serigala yang bebal dan tolol (rujuk tony pua dan sekutunya didlm PAC)...

dan aku lebih rela mengikut lanun yang bijak .. dari digembala kawanan serigala yg bebal dan tolol seperti tony pua .. lagi tak rela untuk mengikut saranan Ros Dedak dan sekutunya di alam maya .. hehe

I LOVE ROSMAH. said...

dedaks yes....cian ko DOP...kurr..kokoko

Anonymous said...

Ketua barua tak buang sabsidi buat gst penaik macam2 la bingai bangsat .... by d way... 2 2 pun umno... what u eksepek?

Ko pegi memali pulak ni aphal bangsat?

Tajam bangsat la ko... tol plus nak tamat 2018... apsal ko pegi sambung yek bangsat? Tajam yek bangsat... tajam...

I LOVE ROSMAH. said...

ko dengar kat warong mana DOP..bongok tak terkata...cian kat ko DOP komen bangang tanpa gagal...kurr...kokoko

I LOVE ROSMAH. said...

eh pakcik suka lompat2 ada sini la..lama bercuti..cian ko DOP ...kurr...kokoko

Anonymous said...

Biorkn dog pig tu... sedangkan the zouk kilang arak rokok genting megah je bediri... ye tak macai bangsat...

Anonymous said...

Sapa kat dunia ni pm yg dpt duit bebiloun masuk akaun sendiri? Padahal pada mulanye tak ngaku... sapa?

Nih la spesis buih laut... takde makne hidup....

I LOVE ROSMAH. said...

dah melibatkan beberapa negara luar bekukan transaksi wang berkaitan 1mdb pon ko kata bukan fakta.ko ingat negara dorang bongok cam ko n najib lanun yg tak pandai niaga tu ke? beri kebebasan pada ceo kayu n jho lo advisor 1mdb.
paling lawak org pertama yg di tangkap mat despatch 1mdb..ko masih percayakan bukti2 haramjadah lembu najib lanun ke sepertimana yg ko dakwa sebagai FUCK TA...baldi pool la ko DOP...cian ko DOP tak pasai2 kena titik tanpa gagal permanen...kurr...kokoko

Anonymous said...

jangan marah yer Ros Dedak .. alangkah indah andai kau yang menganggotai siasatan PAC tempoh hari.. aku yakin kau akan menepuk meja dengan segala bukti dan fakta berkait 1mdb .. ini tony pua chiken run yang melalak kat luar .. menikus kat dalam PAC .. apa masa siasatan tu ada sesi wrestling ker ? atau pistol di acu di kepala ? .. yang jadi sebodoh2 manusia si tony tu .. tapi percayalah si Ros Dedak ni darahnya melayu tulen (ada bau2 darah pahlawan ni kot).. kalau kat tepi jalan, maksud aku di alam maya .. memang betul segala fakta dan bukti yg dibawa cukup untuk membuktikan 1mdb (najib n rakan2 melanun merompak).. hehe .. sampaikan salam ku pada serigala ya aww aww si tony pua n pakatannya sewaktu turut sama menyiasat 1mdb .. very good job .. hehe

psst .. doakan Ros Dedak masuklah bertanding PRU ke 14 .. kalau menang .. kasi lawan kaw kaw punya ek .. hehe

I LOVE ROSMAH. said...

kalah menang belakang citer DOP..al quran sunnah jadi sandaran bukan lanun najib bodoh tu dijadikan khalifah..buang sekor tu ada 3juta ahli ameno yg bacul takde pelior ke DOP...cian ko DOP truskan dgn bangga pertahan lanun syaiton tu...kurr...kokoko

I LOVE ROSMAH. said...

rasanya aku tak terlalu bodoh untuk mengikut cakap2 si jahil atau si bodoh dengan dakwaan berkait 1mdb diwaktu sekalian serigala yg lebih hebat bertukar menjadi serigala yang bebal dan tolol (rujuk tony pua dan sekutunya didlm PAC)...



ko kena tukar statement tu.ko la sebenarnya paling bodoh matematik mudah pon tak bleh setel.bukan soh kira 2.6b butir dedak pon.logik akal pon fail nak ajor bukan aku org nyer.ajar la pendedak se spesis ngan ko DOP...kurr...kokoko

Anonymous said...

aku bersifat above politik .. sebab tu aku merujuk pada pihak2 yg punyai authoriti .. termasuk dlm soal 1mdb .. hehe yg dibekukan aset2 hasil saman sivil DOJ (amerika punyai hubungan interpol di seluruh dunia).. bukan urusniaga 1MDB .. cukup lah tu yer ros dedak .. tunggulah laporan penutup DOJ kelak .. kalau saman sivil ni kelak berjaya kemungkinan besar akan dipanjangkan pada tindakan undang2 jenayah kolar biru ( time tu mungkin Najib n rakan2nya akan didakwa)

tapi kalau terhenti setakat saman sivil. jangan pulak kau kata DOJ pon ikut makan dedak cam SPRM ngn PAC ... hehe

buat masa ni pegang dulu lah yer pada keputusan makamah Ros Dedak yang telah mengesahkan Najib n rakan2 merompak harta negara melalui 1mdb .. (hukuman yg patut dijatuhkan si Ros Dedak tak umumkan pulak ..ishh)

umumkan sekarang boleh tak wahai tuan hakim .. hehe

I LOVE ROSMAH. said...

ameno hanya label pada sebuah parti paling berpengaruh...najib hanya individu memperkudakan label jenama yang sedia ada.mencuri pastu berselindung di balik label parti.
pendedak boleh bezakan tak perkataan simbolik genius aku ni?
memang tak kot sebab korang memang dilahirkan utk jadi bodoh di cucuk idung sambil mendedak..cian ko DOP kena flying kick dari aku...nk marah la tu....kurr...kokoko

I LOVE ROSMAH. said...

ko ni hnya ambil mklumat terbaru je.pecer plak negara UAE,SINGAPORK,SWISS dah bekukan duit berkaitan 1mdb? ko tau tak bab ni atau ko baru tau sebab aku yg ajar ko skang ni? cian ko DOP...kurr..kokoko

I LOVE ROSMAH. said...

singapork dh bekukan hujung tahun lepas atau awal tahun ni sebelom 1mdb betol2 meletop.UAE dah ambil tindakan sebelom isu DOJ lagi...bab ni ko pon tak tau kan DOP?...cian ko DOP...kurr...kokoko

I LOVE ROSMAH. said...

fakta n fitenah pon tak tau nk beza nak berhujah.kemuncak penutup hujah pendedop musti kaitkan parti dapig,mader,kerajaan baik,brim,berjuang melawan kominis....bla..bla...bla...
busyettt la pendedak sume cam bongok menyondol dedak je bg komen...cian la nasib ko DOP...kurr...kokoko

mohd azren said...

AKU terima kau kata aku BARUA ayahanda TUN. aku x terasa malah aku bangga. Tapi KAU adalah PARIA kepada jho lo dan reza sebab yang hanya PARIA je yg sanggup pertahan diaorang tu.

Anonymous said...

india bakal kenakan gst 16%-18%. hu hu hu....makin ramai masuk malaysia cari mamak kerala.

mohd azren said...

Terima kasih juga kerana meletak saya sebaris kak Ros , ted serta abu bakar. Aku tahu korang memang angin ngan aku. Sebab itu korang selalu sebut nama aku, tapi kami bukan penakut macam korang yg berani berselindung atas nama anon. Atau korang malu kantoi aksi pelbagai watak.

Anonymous said...

Pandai cai nak pusing2..profesor mana ajor dia beza duit rakyat dan harta negara..dah tak boleh fikir macammana nak majukan negara dan tingkatkan ekonomi rakyat..hari2 fikir macammana nak kebas..

mohd azren said...

Itu hak awak. Ini demokrasi. Tak payah lah kita nak cerita pasal 1Mbd. Banyak sangat jumlah duitnya. Kita cerita pasal SRC , sebab SRC nisudsh disiasat oleh SPRM. Apa kesudahannya??. Kes tutup oleh AG dengan alasan Najib tidak tahu siapa yg masukkan duit dalam akaunnya. Belanja dia tau , tapi siapa bank kan duit dia tsk tahu. Macam ni ke korang kata keadilan ditegakkan. Aku bukan kaki pusing macam korang. Aku nyatakan kebenaran atas apa yg aku tahu dan lihat.setakat korang nak caci maki aku, tak jadi kudis buat aku. Tapi kalau korang boleh patah hujah aku dgn fakta. Aku salute korang sebab ia membantu kefahaman aku atas sesuatu isu.

Anonymous said...

https://www.youtube.com/watch?v=TKE6duNPfJ0
Rafizi Ramli 2016 Kisah masuk Lokap "Anggota Polis Paling Benci Najib Razak 1MDB & Rosmah Mansor"

Anonymous said...

No dogs no pigs ..cows only..

Anonymous said...

barua tuntaik..so called azren..
aku rase ko silap.. yg ade ktrunan PARIAH ialah Madey.. Jho low ktrunan TongSan.

nkpak marah benar ye kutuk berhala pariah madey.. sian ko kan.. org lain xde la taksub ko yg tksub.. kutuk najib mcm ko dh jamin Najib tu masuk neraka n ko masuk sorga.. tup2 org lain kutuk MadeyParia ko mengamok.

siann kah..kah.. 'ayahnda' konon.. ptuihhh.. paria betul lg MULIA dr Madeyparia.. manusia durjana pembunuh, penyamun, perompak!

Anonymous said...

Wei...untung jadi baruah tun mahataik...hari ni muflis esok tup tup boleh settle berselfie naik privet jet....
Patutlah baruah2 beratur suapan dedak mahataik diimpot khas dari kerala. Gred ayurverdik!

Marhaen said...

TO : Azren BARUA PARIA TUA a.k.a Madey Mahazalim!



klu PARIA TUA tu blh gamak konspirasi dgn kapir laknat.. FULL STOP lah. xyh citer psl mende lain.. citer psl org lain xbtul..'salah laku' najib rosmah bla2.. 1st place die sendiri yg xbetul, pedajal musuh2 politiknya...

paria tua tu yg jahat dn khianat. itu bkan manusia baik..itu kwn dajjal.

najib main golf dlu kutuk sakan najib jual negara pd amareka.. pdhal tppa bkn utk najib..utk negara.. tp part lobi DoJ utk jatuhkan Najib.. kitab HINDU mana yg Madey follow? sial la si tua lahanat tu breeding makhluk2 super sial mcm ko Arzen lahanat! klu Mah Dedak yg sewel dgn 'dop..dop' tu kira ok jgk lah sorng2 dia nk meroyan.. tp ko ni taksub macam BABI HUTAN.. ayahnda PALA HOTAK ko..

MAdey pernah setubuh/ berzina dgn MAK ko ke Azren? jd ko anak sundal Madey laa??


22 tahun menyamun blh la lg kita pejam mata tp smpai thp jd si KITOL jd bapak penghasut PENGKHIANAT ini sudah lebih.. nak masuk politik ikutlah pintu depan.. apa hal pakai DoJ, FBI, WSJ, SR, dasar PARIA TUA BACUL.. kekalkan ISA sbb nk tangkap musuh2 politiknya....

hrp2 dia MAMPOS nnt smpat taubat.!

Anonymous said...

Tang ni najib cedik sikit dari cai2..dia hulur BRIM nak tunjuk dia baik..dia harap rakyat tak bising bila dia broom duit 1mdb..maka keluar lah cai2 tukang cuci bontot dia tanpa segan dan malu..

Marhaen said...

TO : Azren BARUA PARIA TUA a.k.a Madey Mahazalim!



klu PARIA TUA tu blh gamak konspirasi dgn kapir laknat.. FULL STOP lah. xyh citer psl mende lain.. citer psl org lain xbtul..'salah laku' najib rosmah bla2.. 1st place die sendiri yg xbetul, pedajal musuh2 politiknya...

paria tua tu yg jahat dn khianat. itu bkan manusia baik..itu kwn dajjal.

najib main golf dlu kutuk sakan najib jual negara pd amareka.. pdhal tppa bkn utk najib..utk negara.. tp part lobi DoJ utk jatuhkan Najib.. kitab HINDU mana yg Madey follow?

sial la si tua lahanat tu breeding makhluk2 super sial mcm ko Arzen lahanat! klu Mah Dedak yg sewel dgn 'dop..dop' tu kira ok jgk lah sorng2 dia nk meroyan..

tp ko ni taksub macam BABI HUTAN.. ayahnda PALA HOTAK ko..

MAdey pernah setubuh/ berzina dgn MAK ko ke Azren? jd ko anak sundal Madey laa??


22 tahun menyamun blh la lg kita pejam mata tp smpai thp jd si KITOL jd bapak penghasut PENGKHIANAT ini sudah lebih.. nak masuk politik ikutlah pintu depan.. apa hal pakai DoJ, FBI, WSJ, SR, dasar PARIA TUA BACUL.. kekalkan ISA sbb nk tangkap musuh2 politiknya....

hrp2 dia MAMPOS nnt smpat taubat.!

Anonymous said...

Kalu omputih hentam sikit berasap cai marah..fitnah..tapi bila omputih puji sikit terus kembang hidung..tak fitnah lagi..tak sedar maksud tersirat omputih tu nak perli..kalau bagus dia orang dah buat sama..britain bagi bantuan kpd penganggur,susu percuma untuk kanak2..dll..bila ada kes besar letak jawatan tanpa disuruh..

Anonymous said...

Najib bg BR1M pd RAKYAT. xde kira parti mana cacat ke segak ke hodoh ke.

itu pemimpin yg baik. Dia xde suruh undi BN UMNO mse isi borang BR1M.

duit negara salur pd rakyat pd satu saluran.

Kalau xbg duit pd rakyat nk bg pada sapa? pada kroni atau anak2 yg bodoh2 bergayut kt bapak kandung ??

klu najib xbg duit riuh nnt ckp Krjn xtlg rakyat. bila bg ckp dedak.. so nk apa sbrnya?

deal dgn group manusia gila.. cmtu le. tgk ayat kadir jasin.. makin gila xterkawal..

Ainina plk meroyan nk jd Naib Pres Wanita, sakan rebut ahli.. kudin muflis plak meroyan nk jd MT parti baru.. gila kuasa..sama2 sewel.. la hangpa lawan gigit laa pengkhianat2 bangsa oii!

I LOVE ROSMAH. said...

tu aku malas nak bagi PENANGAN TITIK MANJA.sume pendedak dh dok nangis majuk ngan aku.bila tak leh kilas hujah soh aku p balai bawak bukti.alangkah bodohnye pendedak takde idea ke nak balas patahkan hujah sesimple camni.ada ke rakyat biasa awam ni pendedak soh bawak dokumen 1mdb p balai wat repot.
kamon la pendedak tunjukkan yg korang atas sikit dari level bodoh tu atau sekurang kurangnya level bengap.bagi hujah menyakinkan org awam spt aku yg najib di landasan yg betul bukannya menyalahkan orglain yang tumpang semangkok melebarkan isu 1mdb.
please aku minta bagi 1 je hujah menyakinkan.hujah bodoh pendedak aku dh biasa malas layan.
cian kat ko DOP...kurr..kokoko

Anonymous said...

'RATU' NAGA MENERIMA BRIM RUPANYA...KAH KAH KAH KAH

Anonymous said...

sejak bila macai tunparia ni sibok psl kata2 omputeh nih?

dlu ckp xleh percya ckp omputeh.. klu depa puji takpaa laa..


kalu depa kutuk..depa tu musuh kitaa..

tp laaa awat TunParia ckp lagu lain pulak dahh..

penin laa chek nk dengaq..

tktau la kalu2 TunParia la ada rahsia besar dgn omputeh.. ya laa 22 taun jd

PiEm mesti dia tau mcm2.. kalo harap Dap buleh main kot dalam negara ja..

tp harap2 TunParia boleh kenai la kut omputeh mana kawan omputeh mana lawan!



-Atok Tempoyak

Anonymous said...

oh Ros Dedak .. titikan manjamu benar2 meresap ke kalbu hehe .. tapi sedih jugak sebenarnya "fakta" yg awk pegang tu ( pembekuan aset 1mdb atau aset jho low,riza Aziz ??) bermula sebelum arahan dari DOJ hanya terpakai pada si dungu seperti awk ..dengar khabar akaun Rosmah Mansor pon dah kena beku ek? .. hehe .. tahniah yer Ros Dedak.. fakta dari SR memang berkesan pada si dungu seperti awk .. hehe

mohd azren said...

Kamu pun tak bergantung pun pada laporan DOJ tu. Cukup saje sifat seperti tikus kebasahan bos kau tu sudah cukup memberi jawapan. Korang yg bergantung pada DOj utk alihkan isu.

mohd azren said...

Orang yg cakap surga neraka takkan berani nak tuduh org anak sundal. Aku boleh maki kau macam² tapi mentaliti aku tak macam korang. Bila tak dapat tangkis hujah, mula lah caci maki keluar. Nak cuci dosa mula lah selit surga neraka. Tapi tak payah lah nak berlakun. Dari penulisan kau pun aku tahu stakat level mana kebijaksanaan korang. Sedih aku tengok level macan ni yg diamanahkan menjadi cybertrooper Najib. Level macam korang ni si Ted kentut pun korang dah tumbang.

mohd azren said...

Betul lah pujangga berkata yg mata pena lebih tajam dari mata pedang.Bita tertusuk dihati, berdusup terasa kepedihannya. Hingga hilang pertimbangan dalam berhujah. Tu yg makan dalam buat hati gundah gulana.

Anonymous said...

Demi masa.... ros dedak.. ted kentut dan azren...oi..ish ish ish..ex umno..serupa laki si umi ni...amacam mlm ni mlm jumaat jgn lupak lak bangun buat solat..taubat tahajud dan istikharah... Minta Allah beri petunjuk...cukuplah fitnah..seorang yang bernama Najib besar sangat ke dosa Najib pada kamu hgg dengki busuk hati tak habis...semoga Allah beri hidayah pada kamu...

I LOVE ROSMAH. said...

ko ni dah kenapa cuba nak pengaruh ALLAH versi sesat ko dlm politik kotor lanun ni.itu dh kira syirik.syirik tu dosa besar yg tidak diampunkan walau maut dihujung halkum ko DOP....cian ko DOP sifat 20 Allah pon tak kenai nak ngaku lebey...kurr...kokoko

I LOVE ROSMAH. said...

ehh..cem kaget je komen ko tetiba.ingatkan hebat rupanya masih tahap pendedak level pariah..so far far away from my level...cian ko DOP kena titik guna english yg pon tak paham bodoh..kurr...kokoko

I LOVE ROSMAH. said...

dari penulisan ko aku bleh agak sebab aku genius ko ni spesis pendedak auww..auww ataupun makcik2...cian ko DOP komen ko masih lemah cem angin sepoi2 kentut si ted tu..kurr...kokoko

Anonymous said...

Bukan dah kenapa...hidup mati kita Allah yang tentukan...politik ke... Meniaga ke tu semua Allah tentukan...Nauzubillah....ros dedak ni nampak sangat mcm orang yang kurang agama....dalam politik dia kata kita yang taat ulil amri ni nak pengaruh Allah dalam versi sesat politik kotor lanun...Astaghfirullahalhazim...ada ke Allah bolek kita...manusia biasa nak pengaruh Allah atau dlm bahasa mudah nak bodek Allah...okeh itu dgn rasminya saya nyatakan...setiap inici patah perkataan atau bahasa ros dedak... Kepada orsng yang walau ada sekelumit iman pun pada Allah jgn baca atau pun jeling..kerana kita takut kita juga termakan hasutan red bean army yang nama jer Islam tapi otak lgbt ke...liberal ke...sekutu zairil dyana sofia dan rara...so berhati hati..lebih selamat jika admin...block terus mereka ni...mereka ni umpama api dalam sekam sungguh bahaya..

Anonymous said...

Si otak ni yang cakap nanti kat padang mahsyar babi tunggu kita sebab kita aniaya babi....ntah bila kita aniaya babi ntah...hanya kita cakap Dap ni spesis babi sbb asyik mkn babi cakap pun menyondol mcm babi tu jer...mmg si otak blank ni orang yang tk beragama atau kurang agama pandai ckp sifat 20 Allah...habis tu...yang si otak blank ni siang malan fitnah Pm Najib dah faham sangat ke...99 nama Allah....

I LOVE ROSMAH. said...

haii pendedak ..pendedak.
tak bleh kilas tangan cuba nak gunakan Allah menghalalkan maksiat.ko nak sokong raja lanun n makan dedak haram ada siapa nk larang? cuma aku nasihat jgn sesekali gunakan nama Allah.
maki,hina tu dh tercatit dosa.dosa tetap dosa..pahala tetap pahala so jgn nak ubah apa yg tercatit dlm al quran dan sunnah kelak binasa...aku terima je dosa aku takde nak kalih spin gunakan nama Allah utk menyokong pendapat aku.itu syirik namanya kalau ko ngaji usuluddin.

takyah nak mainkan ugama dlm isu ni.pada aku ko tetap munafik berlandaskan apa yg aku sandar al quran dan sunnah ikut wasiat terakhir rasulullah.
cian ko DOP pake akal jgn bodoh melampau...kurr...kokoko

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates