August 25, 2016

15 Pembangkang Dan Fitnah Berpisah Tiada - Maybank Pun Turut Jadi Mangsa


Kalau bukan penyebar fitnah, bukanlah namanya pembangkang dan ProTun namanya. Tersebar di laman-laman sosial penutupan beberapa Cawangan Maybank berkuatkuasa tahun 2016 dan 2017. Walaupun CTS bekerja dengan Bank tidak lama (sekadar 22 tahun), inilah pertama kali mendengar penutupan cawangan Bank tidak dibuat pengumuman di laman rasmi bank berkenaan sekurang-kurangnya dua bulan.

Kita faham apa tujuan fitnah ini disebarkan. Kononnya ekonomi Malaysia dalam keadaan tenat disebabkan bank terbesar di Malaysia pun menutup Cawangan-Cawangannya secara besar-besaran. Selepas tu, salahkan Perdana Menteri, DS Najib Tun Razak! Pihak Maybank telahpun membuat penafian di laman sosial Facebook mereka seperti berikut:
"Kami sarankan anda untuk mengabaikan maklumat yang anda terima tersebut. Untuk makluman, semua cawangan tersebut masih beroperasi seperti biasa. Jika terdapat sebarang penutupan cawangan, pihak kami akan maklumkan di laman web rasmi Maybank. Terima kasih."


Kalau dilihat daripada senarai berkenaan yang diperbesarkan seperti di bawah, senarai berkenaan sebenarnya adalah jadual untuk menaiktaraf "Maybank Branch Network Systems" daripada BNP 2.0 kepada BNP 3.0. Betullah kata orang, kalau pandai bukanlah pembangkang dan ProTun.

15 comments:

Anonymous said...

Ooooiiii org PEMBANGKANG yg bangang..

Mlysia da BNKRAP..
ak pon bersiar3 smbil mmkai spender je dklcc..

Jumpe LKS td dgn mnaiki BESKAL.
jupe madey pon td dgn mnaiki BECA.

kurkur

Anonymous said...

Kah kah kah...jgn kau mat pakai spender jer kt klcc nanti orang ingat kau gila....entahlah...asyik Malaysia bangkrap jer...klau nak tahu bila Malaysia bangkrap bila kat news..akan heboh ramai Cina Dap berhijrah je luar negara juga ramai yang mati akibat bunuh diri...masa tu baru Malaysia bangkrap.. Ok....

Anonymous said...

Betol kaa fitnah dari pembangkang?..jangan serkap jarang..

Anonymous said...

Bodoh banggang macam ni la yg menjadi kegemaran dapigs. Senang diperbodohkan.

Anonymous said...

Najib lagi suka cai bodoh bangang supaya senang dia kebas mengebas dengan jho lo..

Anonymous said...

Najib didakwa beli hormon anti penuaan RM1.4 juta guna wang 1MDB
25 Ogos 2016 | MALAYSIA DATELINE

Najib Razak didakwa beli hormon anti penuaan tercanggih dan termahal.

Bekas naib presiden Pas, Datuk Husam Musa mendakwa, Datuk Seri Najib Razak dan isterinya telah membeli hormon anti penuaan bernilai RM1.4 juta menggunakan wang berkait dengan 1MDB.

Mengikut laporan itu, kata Husam dalam kenyataannya, Najib dan isteri menggunakan hormon anti penuaan yang tercanggih dan termahal.

"Dengan cara ini, tidak mustahil DS Najib dan isteri kekal menerajui Malaysia bagi tempoh yang lama.

"Salah satu pembayaran menggunakan wang berkait 1MDB adalah untuk bil hormon suplemen berkenaan - RM 1.4 juta!

"Kata laporan itu, dokumen berkait pembayaran bil hormon terdapat dalam laporan SPRM.

"Sehingga kini, laporan itu tidak dinafikan," kata Husam dalam kenyataan itu.

Menurut Husam, berdasarkan ucapan-ucapan beliau sendiri dalam jelajah merasmikan Mesyuarat Agung Umno Bahagian kini, Malaysia sangat memerlukan sosok bernama Najib Tun Razak.

"Apa salahnya kita mengharapkan beliau panjang umur. Terus mentadbir Malaysia untuk seratus tahun akan datang.

"Itulah caranya untuk menjadikan UMNO dan Malaysia terus kukuh - mengikut ukuran DS Najib," katanya.

Jika ini berterusan, katanya, bayangkan jumlah wang yang perlu dibelanjakan oleh negara untuk mengekalkan DS Najib terus hidup untuk mentadbir semua rakyat bagi seratus tahun akan datang.

"Tapi apa salahnya, asal rakyat bahagia.......Saya seronok jika beliau hidup lama untuk membolehkan DS Najib melunaskan hutang-hutang negara yang telah dilakukan sebelum ini bila tiba tempoh matang hutang-hutang itu. Termasuk hutang-hutang 1MDB!" katanya.

Husam Musa ketika berucap dalam satu forum malam tadi.
Menurut Husam, paling dekat untuk matang, mengikut senarai dalam buku Laporan PAC mengenai 1MDB , ialah pada tahun 2022 sejumlah RM 19 billion termasuk bunga.
Bermakna 6 tahun dari sekarang, katanya.
Jika diandaikan PRU 14 adalah pada tahun 2017 dan lima tahun kemudian PRU 15 diadakan, maka DS Najib kena menguruskan pembayaran hutang 1MDB itu pada tahun PRU 15 diadakan iaitu tahun 2022.
"Syabas! Pada waktu itu, umur DS Najib adalah 69 tahun. Masih muda," katanya.
Kata Adun Salor itu, pada umur Najib 70 tahun iaitu setahun kemudian, beliau kena menguruskan pembayaran hutang 1MDB sebanyak RM 15.7 billion lagi!
Bon pertama dikeluarkan 1MDB berjumlah RM 5 billion pula akan matang pada tahun 2039.
Mengikut laporan PAC lagi, apabila tempoh matang pada tahun 2039 nanti, negara perlu membayar sebanyak RM 13.625 billion iaitu RM 5 billion untuk bayaran pokok dan RM 8.625 billion lagi untuk bayaran keuntungan.
Pada hal, jumlah bersih yang diperolehi oleh 1MDB dari bon ini hanya RM 4.3 billion kerana pelbagai yuran yang dikenakan adalah tertinggi, katanya.
"Ini kelebihan cara DS Najib. Jangan bimbang. 2039 adalah dua tahun selepas PRU 18 dengan andaian setiap lima tahun PRU akan diadakan. Parlimen tidak digantung kerana negara didharuratkan seperti dilakukan Marcos. Umur DS Najib di waktu itu adalah 86 tahun.
"Saya tidak pasti saya masih hidup atau tidak, kerana saya seperti mana rakyat Malaysia yang lain, kami tidak mampu membeli hormon anti penuaan semahal digunakan oleh PM kesayangan ramai. Di samping itu, negara juga perlu menjelaskan tanggungan lain," katanya.
Antara terbesar, mengikut Laporan PAC, katanya, 1MDB terhutang kepada rakan kongsinya IPIC sebanyak USD 1 billion atau RM 4 billion.
"Namun kini, IPIC mendakwa Malaysia terhutang kepadanya sebanyak USD 6.5 billion atau RM 26 billion!" katanya.
Ini kerana, bayaran yang dibuat oleh 1MDB tersalah masuk ke dalam akaun syarikat yang namanya serupa dengan anak syarikat IPIC tetapi entitinya berbeza! Aabar dua serupa!
"Hebat! Hanya Malaysia Boleh! Ia kini dalam proses untuk perbicaraan di Mahkamah Arbitarasi London.
"Jika 1MDB kalah, melayang lah lagi wang negara kita sejumlah RM 26 billion itu," katanya.

Anonymous said...

Bagi Husam, kalau dibangunkan negara kita dengan dusun moden musang king dengan wang sejumlah itu, bayangkan betapa makmurnya rakyat Malaysia menikmati durian yang enak itu.
"Tak dapat makan hormon anti penuaan, dapat makan musang king pun dah satu keberkatan bagi rakyat," katanya menyindir Najib.
Bagi, katanya, memandangkan kewangan Malaysia sangat kukuh, jumlah sebesar itu enteng saja bagi DS Najib menguruskannya.
Sekalipun pendapatan Petronas merosot 96% dari biasa kerana kejatuhan harga minyak, dengan sumbangan rakyat Malaysia melalui GST dan kenaikan terus menerus bil elektrik, negara akan terus kukuh di bawah DS Najib, sindir Husam.
"Jika negara kita ada masalah, banyak lagi aset yang kita boleh jualkan kepada negara asing," katanya lagi.
Untuk 100 tahun akan datang, katanya, negara akan menyaksikan banyak lagi ragam kepimpinan DS Najib dalam menerajui Malaysia dan UMNO untuk kekal kukuh.
"Saya turut berbangga bersama ahli Umno yang sentiasa setia mengekori walau apa pun dunia kata.
"Seratus tahun akan datang, sungguh mendebarkan....Apa lagi untuk orang bernama Zahid dan Hishamuddin," kata ahli politik dari Kelantan itu.

# pas ni pasti ada yang jadi tukang jawabnya " Ini adalah fitnah, jangan percaya!"
Bagi rakyat pula kalau fitnah, saman saja Husam!. 
Dari situ rakyat akan dapat kepastian melalui Mahkamah

Anonymous said...

Cai fobia dengan saman..

Anonymous said...

Hussam jmnpari masa jadi exco dulu hanya mampu buat projek batu asas....ada peluang jadi president
Parti bunga raya.....kena Selit bunga raya dikedua belah telinga.....punasihat 25% Pantaloon.

Anonymous said...

Oleh Datuk Zaid Ibrahim
Ramai orang Malaysia, terutama ahli Umno dan PAS, yang berkata mereka tidak faham di mana kesalahan perdana menteri dalam kes ini.
Mereka kata, 1MDB tidak ada masalah. Mereka kata, 1MDB tidak pun rugi. Tindakan Jabatan Kehakiman Amerika Syarikat adalah untuk menyerang kepimpinan Melayu.
Arul Kanda sekarang ini terus aktif memberi keyakinan kepada orang Umno yang 1MDB tidak ada kena mengena dengan PM. Dan seterusnya.
Mereka ini semua dari golongan manusia berhati batu.
Saya tidaklah mahu mengulang kembali fakta bagaimana wang sebanyak AS$3.5 bilion dari 1MDB itu lesap. Penyiasatan FBI jelas menunjukkan bagaimana wang 1MDB itu lesap. Bacalah dahulu sebelum berkata, “tak faham”.
Sebahagian besar daripada wang itu masuk ke dalam akaun peribadi PM, dan rakan-rakannya. Saya percaya kepada penyiasatan FBI. FBI lebih profesional daripada polis kita, dan FBI tidak boleh di arah oleh sesiapa, walaupun presiden Amerika Syarikat sekalipun.
Saya yakin kepada FBI. Tetapi orang yang hati batu mencari berbagai helah untuk menolak siasatan FBI ini.
Di Malaysia, orang hati batu ini tidak pun menuntut siasatan polis yang bebas. Mereka lebih selesa jika kita tiada siasatan, atau kalau ada pun, separuh jalan.
Yang kita ada adalah pengesahan bahawa semua yang dituturkan oleh PM adalah benar belaka. Kalau PM kata derma dari Arab Saudi, maka MACC pun kata, “Ya, itu betul”.
Itu bukan siasatan namanya; itu adalah “cover-up”. Tutup sana, tutup sini. Pecat sana, pecat sini.
Orang yang tak bersalah tidak akan bertindak seperti PM.
Orang yang tidak bersalah tidak akan memecat pegawai tinggi kerajaaan, tidak akan membubarkan Jawatankuasa Kira-kira Negara (PAC), tidak akan melantik pengerusi PAC baru yang berkata dia “cari makan”, tidak akan menyekat sebaran Laporan Ketua Audit Negara, tidak akan menukar juru audit syarikat sebanyak empat kali.
Orang yang tidak bersalah tidak akan menyekat siasatan polis kepada hal tertentu sahaja, dan tidak akan memecat timbalan PM, tidak akan memecat peguam negara dan seterusnya.
Tindakan Datuk Seri Najib Razak jelas membuktikan dia bersalah, dan hanya orang berhati batu yang membelanya.
Pada hemat saya, PM bersalah dalam banyak hal berkaitan dengan 1MDB dan SRC; hanya orang yang berhati batu yang menolak dakwaan ini.
Pada saya beliau dan juga kuncu beliau yang menutup kesalahan beliau itu perlu dibawa ke muka pengadilan suatu hari nanti. Ini akan berlaku sebaik sahaja kerajaan rakyat dapat ditubuhkan.
Buat masa ini saya membuat tuntutan di mahkamah supaya Najib memulangkan balik wang sebanyak AS$731 juta dari 1MDB dan RM42 juta dari SRC kepada rakyat Malaysia dan kes ini saya harap akan dibicara secepat mungkin.

Anonymous said...

Orang yang hati batu ini ramai; dan kita terpaksa terus cuba menerangkan kepada mereka apa yang telah, dan sedang, berlaku.
Di dalam al-Quran, Surah Al-Baqarah, disebut tentang telatah orang yang hati mereka keras; malah lebih keras dari batu. Batu yang keras itu pun membenarkan air sungai mengalir, tetapi hati manusia yang keras ini hanya boleh dilembutkan dengan kuasa Allah.
Kita terpaksa bekerja keras supaya pemimpin PAS dan Umno yang berhati batu ini akan berubah; supaya hati keras mereka menjadi lembut. Dan akhirnya menerima kenyataan.
Kita tahu ramai peminat PM, dari golongan professor kangkung, dari golongan orang yang memakai “semutar” dan ulama. Kata mereka, siasatan Amerika tidak boleh dipercayai.
Tetapi mereka sanggup menutup mata kepada wang yang masuk ke dalam akaun PM sendiri; dan mereka berdiam diri apabila siasatan bebas disekat, dan apabila Laporan Ketua Audit Negara diletak di bawah OSA.
Seorang pemimpin mesti bertanggungjawab. Kita mesti menerima hakikat ini. Jikalau golongan pemimpin boleh sewenang-wenangnya berbuat apa yang mereka suka, dan undang-undang tidak diguna pakai terhadap mereka, hancurlah negara kita.
Apakah ini yang diperjuangkan oleh Islam di Malaysia ini?
Sekarang ini PM seolah-olah tidak boleh melakukan apa-apa kesalahan pun. Bila 1MDB rugi sebanyak RM42 bilion, dan wang sebanyak hampir RM3 bilion masuk ke dalam akaunnya sendiri kita wajib menuntut daripadanya penjelasan yang masuk akal.
Jika beliau gagal memberikannya kita mesti menolak pimpinannya.
Seorang PM yang juga menyandang jawatan Menteri Kewangan mempunyai tanggungjawab fidusiari tentang harta dan wang kerajaan, atau dalam erti kata lain, satu amanah. Atau di dalam bahasa Arab, Al Masuliyat Al–Istimaniyaah.
Cuma konsep tanggungjawab fidusiari atau amanah ini mungkin tidak ada dalam kamus Umno. Mungkin pemimpin ulama PAS juga belum memahami konsep ini. Sebab itulah wujudnya ramai orang hati batu di dalam negara kita.
Kita mesti menukar nilai yang digunakan hari ini. Jika tidak negara kita akan sentiasa dicuri, dirompak dan disamun oleh lanun VIP.
Sebab itu saya menuntut supaya PM membayar balik wang yang hilang atau yang dilesapkan itu. “Restitution” atau tuntutan pembayaran balik kepada mereka yang mencuri harta orang awam.
Mereka mesti mengembalikan apa yang telah mereka ambil; ini prinsip yang diiktiraf di dalam undang-undang kita.
Saya harap kita dapat perbanyakan ceramah dan sesi penjelasan 1MDB ini ke seluruh negara. Ini adalah skandal kewangan yang paling besar di dunia.
Kalaulah ada acara sukan Olimpik untuk mereka yang melesapkan wang negara, maka tentunya Malaysia meraut pingat emas.
Sungguhpun begitu, hilang wang boleh kita cari ganti, tetapi hilang pedoman akan membuatkan kita bukan sahaja berhati batu, malah boleh membuatkan kita gila.
Saya harap Amanah dapat membela maruah negara dan orang Islam di negara ini.
Tentanglah PAS habis-habisan, sebuah parti yang telah bertungkus lumus menentang kekufuran dan kezaliman selama 60 tahun tetapi tiba-tiba kini selesa dengan 1MDB dan Najib Razak. Apa sudah jadi?

Anonymous said...

Badan Peguam Malaysia fail semakan kehakiman kali ketiga terhadap keputusan Peguam Negara BERSIHKAN PM


KUALA LUMPUR, Khamis – Badan Peguam Malaysia membuat permohonan semakan kehakiman terhadap keputusan peguam negara membersihkan perdana menteri daripada kes 1Malaysia Development Berhad (1MDB) di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur, hari ini.
Ianya adalah permohonan kali ketiga untuk mencabar keputusan peguam negara.
Di hadapan Hakim Datuk Hanipah Farikullah, Badan Peguam menyatakan bahawa semua individu adalah sama di sisi undang-undang di bawah Perlembagaan Persekutuan termasuk Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak dan Peguam Negara, Tan Sri Mohamed Apandi Ali.
Sehubungan itu, Badan Peguam berkata, mereka harus bertanggungjawab di bawah undang-undang.
Selain itu, ia turut menyatakan bahawa 1MDB melibatkan wang pembayar cukai dan disokong oleh jaminan kerajaan.
“Atas sebab ini, kami mempunyai kepentingan untuk mencabar keputusan yang dibuat oleh peguam negara kerana skandal 1MDB “melibatkan dana awam yang hebat dan tidak pernah didengar di negara ini”.
“Najib mungkin mempunyai konflik kepentingan kerana beliau juga adalah menteri kewangan dan pengerusi penasihat lembaga 1MDB,” hujah mereka.
Dalam masa yang sama, Badan Peguam turut menegaskan bahawa Apandi juga mungkin bertindak di dalam konflik apabila membuat keputusan membersihkan Najib dan menasihatkannya agar tidak memberi jawapan di parlimen.
“Siasatan oleh agensi-agensi asing di Amerika Syarikat, Switzerland, Singapura dan Luxembourg juga hebat dan tidak pernah didengari.
“Laporan mengenai masalah 1MDB adalah satu kes salah laku yang besar dan terang-terangan dan ia mempunyai refleksi dahsyat di Malaysia,” Badan Peguam Malaysia memberitahu mahkamah.
Mereka berkata, bagi sebab-sebab ini, mahkamah perlu memberi kebenaran kepada mereka supaya permohonan penuh semakan kehakiman boleh didengar berdasarkan merit. - ismaweb
celahgelegar at 8:29 PM

ted manoff said...

Admin....rakyat sekarang adalah jebat...kalau ada masa sila tonton filem h.tuah dan hayati dialog nordin ahmad tuu...admin..tv3 hari2 fitnah tun m..jadi siapa yg musibat sebenarnya....prOoTt

Anonymous said...

Elehhhhhh ted.

Baru kene skit da nk MRAJUK ker..
Nk jd pmbngkang kene kebal ler dri kene KUTUK..

Xbole kene kutuk jd auw auw auw.
Hehehe

Anonymous said...

dari kami hayati dialog nordin ahmad, lebih kami hayati dialog P.ramlee yang berbunyi begini...

"kenapa ko diciptakan Allah menjadi manusia, kan lebih baik ko menjadi haiwan"... dialog tu cukup sesuai untuk anjing ted yang suka kentut sana sini... hidupnya asyik menyalak dan mengadu-domba hidup orang je

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates