August 10, 2016

232 Lambang Parti Bersatu Diciplak Dari Logo Klinik Botox?


Ini adalah lambang parti yang baru dikemukakan kepada Pendaftar Pertubuhan untuk penubuhan sebuah parti baru yang dikenali sebagai Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) yang mahu dikenali sebagai BERSATU.


Ini pula adalah lambang yang hampir sama iaitu lambang atau logo sebuah klinik "non-surgical aesthetic procedures and advanced laser treatments" ini.



Adakah logo parti Bersatu yang kononnya diambil dari lambang bunga raya ini diciplak daripada logo klinik yang menyediakan perkhidmatan Botox? Umum mengetahui Datuk Padukang Khairuddin adalah orang yang bertungkus lumus untuk merealisasikan penubuhan parti ini sebelum ini. Umum mengetahui bahawa beliau juga mungkin kecewa tidak diberi jawatan penting di dalam parti sehingga mengumumkan tidak akan menyertai parti berkenaan. Umum juga mengetahui muka Datuk Padukang juga tegang seolah-olah diberi suntikan Botox. Adakah lambang parti BERSATU dan klinik yang menyediakan perkhidmatan Botox ini satu kebetulan? Kebetulan? Tonton video di bawah:


Rakan Facebook, Bicara Kelantan mempunyai penemuan menarik seperti di bawah:
Tahukah anda nama asal bagi Pasaraya The STORE ialah Pasaraya BERSATU. Nama ini diubah selepas Ahli Lembaga Pengarah mendapati nama BERSATU sudah tidak relevan dengan peredaran zaman. Dan tahukah anda Parti BERSATU ditubuhkan sebagai STORE kepada bekas-bekas pemimpin yang sudah bersara tetapi bernafsu besar dan tidak sedar yang mereka sudah tidak relevan dengan zaman.
Parti baru The STORE menghimpunkan pemimpin-pemimpin yang sudah menapous, kecewa dan kena pecat yang mempunyai nafsu besar untuk kembali berkuasa. Nampak sama tapi tidak serupa. Sekarang kita nak panggil parti BERSATU sebagai apa? Parti Botox atau Parti The STORE?


Dan tidak mungkin sama sekali logo parti BERSATU aka The Store aka Parti Botox mengambil idea logo NGO di bawah kan?

232 comments:

«Oldest   ‹Older   1 – 200 of 232   Newer›   Newest»
Anonymous said...

ok le tu, sekurang-kurangnya lambang parti BERSATU ada tergantung dua bijik telur dibawahnya ... telur tu masih keras lagi, maklumlah selalu digunakan utk 'ngentot' (ini org kata, bukan aku kata ..) ...

Anonymous said...

dan yg berbijik kecik tercuat keatas tu gambaran alat yg digunakan utk penaik nafsu kasi cepat stim .. caya lah lu ..

mohd azren said...

Pilihan warna yg menarik. Merah melambangkan berani, dan putih melambangkan kesuciaan.

Anonymous said...

Kesian admin, macam dah xde benda nak komen. Cakap tak serupa bikin. Kalau sokong perkara yang betul, takpe juga, ini sokong benda yang tak betul Dan salah. Pertahankan perkara yang tak betul walau pun jelas benda tu salah, itu name ya assobiyah

mohd azren said...

Lambang bunga raya amat beertepatan. 5 kelopak memberi pelbagai intrepitasi. Rukun islam, rukun negara ,dan juga buku 5.,stigma menegaak melambangkan keaadilan daan spora yg berada dihujung stigma meelambangkan rakyat dijulang demi keaadilan. Jgn kata aku propa ganda. Aku nak layan ikut entri. Sekadar memberi pandangaan.
P/s. Nampak garang tapi dalam ati ada taman bro.

mohd azren said...

bila digabung kan semuanya jadi lah ia
BERANI SUCI ADIL demi RAKYAT # B*E*R*S*A*T*U.

Anonymous said...

ambil logo asal, tambah satu petal dan satu filamen ... dapatlah logo baru parti cap asli, kah kah kah

Anonymous said...

Gina tu masih hot di ranjang kah?

Anonymous said...

Blogger mohd azren said...

bila digabung kan semuanya jadi lah ia
BERANI SUCI ADIL demi RAKYAT # B*E*R*S*A*T*U.

ini pon boleh: BER: BEROMEN/BERASMARA SA: SAMA TU: TUN

BERASMARA BERSAMA TU*! KAH KAH KHAH KHHAAHHH!

Anonymous said...

Wow daftar jadi ahli dapat rawatan BOTOX percuma? Ini berita bagus ni.

mohd azren said...

๐Ÿ‘ bro. Menampakkan kematangan hujah.

mohd azren said...

Kalau nak rawatan botox , pakej lain. Guna duit sendiri, jgn guna duit rakyat.

Anonymous said...

BLOG dan Tukang komen musibat!!!

Pemakan dedak dari Lanun Bugis Nyut Nyut!!!

Wahkahkahkahkahkah........

Anonymous said...

Balci2 Barua2 UMNOn_k di Ketuai Si Lanun Bugis Nyut Nyut..

mohd azren said...

Aiseeh bro. Lu pun tau nyut nyut gak arrr. Caya lah lu bro.

Anonymous said...

Elokle pekena botox dh tua kerepot hati muda supaya berterusan melanun utk sendiri dan kroni......

mohd azren said...

Teringat wa ngan baris lagu dangdut. Nyut nyut nyuuut kepala, seakan Mau pecah....

Anonymous said...

Rawayatan Nyut Nyut cost Million over...

UMNo parti baik tapi sudah di rosakkan oleh Lanun Bugis Nyut Nyut!!!

mohd azren said...

Kalau kita pancing ikan baung. Kalau kita dengar ngan teliti, ianya akan keluar bunyi nyut nyut gak. Sah. Perkataan nyut nyut ni amat popular digunakan oleh makhluk di muka bumi ini.

Anonymous said...

Sebenarnya lanun sebenar adalah Tun Mahadey... Dia songlap duit Umno 100 billion sampai sekarang dia tak pulangkan...ke mana duit itu pergi... Selain utk anak cucu sedara mara...ada jugak utk tukang kipas contoh padukang laki si umi......tp kita tak heran..sebab kalau itu bukan hak kita.. Kita ambil maksudnya wang tu haram..so...sapa yang tahu tapi ambil jugak..pandai2 lah jawab kat padang mahsyar nanti...harta dunia...

Anonymous said...

Semalam admin silap pilih tajuk..cai tak brapa galak kerana takut kena luku.ari ni cai2 galak sikit..Admin memang pakar putar belit..didunia dah boleh dapat keje setimpal bayaran..

Anonymous said...

Sekarang yang dalam perhatian dunia dengan bukti adalah si Lanun Bugis Nyut Nyut!!!

Yang ko tukar perhatian gi Tun wat apa!!!

Kalau Tun yang dituduh oleh dunia itu masaalah Tun untuk menjawab tapi si Lanun Bugis Nyut Nyut buat macam takde HAL jer walaupon Dunia dah kemukakan bukti2.

Anonymous said...

Mana ada bukti..cai akan marah..cai mana brani kutuk ketua prompak kerana ketua prompak baik,hebat dan bagus..bayaran setimpal dengan keje

mohd azren said...

Dah buat repot. Kalau ada bukti kemukakan lah. Tun pun dah buat penguman di tv aljazera. Satu dunia dengar. Sepatutnya zaman Tun tiada kuasa ni lah kalau nak bawa ke pengadilan. Atau lu propa lebih. Tuding jari kata orang penyamun, sedangkan kelompok dia yg menyamun.

Anonymous said...

Isu RM90juta : Kenapa tetiba membisu...???
Oleh: Mohd Sayuti Omar

Sehingga pukul 4:00 petang ini saya belum terbaca apa-apa komen dan kecaman daripada pemimpin lain parti agama  sebagai menyokong kecaman Tuan Ibrahim Tuan Man kepada Sarawak Report yang memfitnah parti itu dengan melaporkan ada pemimpin yang "tankerdah" RM90 juta daripada Najib.

Setiausaha Agung Takiyuddin Hassan juga diam membisu, begitu juga dengan naib-naib presiden, kecauli yang bergelar Ustaz Idris. Presideng lagilah senyap terus. Mursyidul Am dan juga timbalannya senyap terus. Ketua ulama juga mengambil sikap tawakus yang sama.

Setiausaha Majlis Syurga Ulama (MSU) juga bisu terus. Ketua penerangan MSU juga terkancing mulut. Ketua pemuda apa lagi, mungkin hanya berdoa sambil melurut janggut atau asik masuk bilik air kerana tiba2 dibahan "dedas". Kenapa diam?

Patutnya sudah kenyataan rasmi dikeluarkan oleh parti itu berhubung laporan Sarawak Report itu. Apabila Tuan Ibrahim seorang sahaja yang berkokok bak jalak atas julai jambu, maka ia dilihat sebagai kenyataan peribadinya sahaja.

Apakah perlu bermesyuarat dan menyemak setiap kata dan bahasa dalam laporan berkenaan? Atau pun sedang menyembunyikan sesuatu yang kian hampir terlondeh kini? (Kalau ada kenyataan dari mana2 pemimpin besar parti itu sila cut page di sini, kita kongsi). Hendaknya Pokemo tidak mendedahkan apa yang benar berlaku. Trims.

Anonymous said...

Nanti kita tengok......PRU 14...parti mana yang kalah dan parti mana yang menang.

Tetap aku akan menyokong Parti baru ini hehehehhe..... Skandal yang di jolok jolok tu hanya nak memburukan nama TSMY.

TSMY...please carry with your agenda, there are many people waiting to support you.

Anonymous said...

KALAU 'SAMPAH' JADI PRESIDEN UMNO, MAKA 'SAMPAH' JUGALAH PERDANA MENTERI KITA DAPAT"
Sebagai parti politik yang akan ditunjangi oleh nama-nama besar seperti Tun Mahathir, Muhyiddin Yassin, Mukhriz Mahathir dan lain-lain dengan iltizam untuk melakukan perubahan, bukan saja kepada kepimpinan negara, tetapi juga restormasi dalam sistem pentadbiran kerajaan, kewujudan BERSATU tentu saja banyak manfaatnya untuk rakyat.
Ia tidak semata-mata untuk merubah atau menyingkirkan Najib Razak, malah juga mahu memperbaiki mana-mana sistem yang telah rosak atau yang telah disalahgunakan untuk kepentingan pihak-pihak tertentu.
Dengan itu, jika kita merasakan negara di bawah kepimpinan Najib sejak tujuh tahun yang lalu begitu memalukan dengan pelbagai masalah dan onar yang ditimbulkannya,
Berdasarkan apa yang telah Najib lakukan untuk mengukuhkan kuasanya sejak timbul isu 1MDB dan skandal kewangan melibatkan dirinya, hanya pilihanraya satu-satunya jalan untuk melakukan perubahan dan pemulihan dalam negara ini.
Jika perubahan tidak dilakukan pada PRU 14 akan datang, percayalah bahawa sebarang perubahan akan menjadi lebih sukar, bahkan boleh jadi mustahil untuk dilakukan selepas itu.
Melalui kerjasama yang diwujudkan antara BERSATU dengan Pakatan Harapan pula, ia sekaligus menjadikan gabungan itu lebih baik dan lebih lengkap berbanding BN.
Siapa yang jadi Presiden UMNO, maka dialah yang automatik akan menjadi Perdana Menteri. Ini menjadikan, jika  "sampah" sekali pun yang jadi Presiden UMNO, maka "sampah" jugalah yang rakyat akan dapat sebagai Perdana Menteri. Ia muktamad dan tidak ada pilihan.
Berbanding Pakatan Harapan, calon Perdana Menteri mereka boleh datang daripada PKR, DAP, Amanah atau BERSATU. Ia tidak menjadi hak kekal sesuatu parti sahaja.
Sudah tentu, oleh kerana komposisi orang Melayu mewakili lebih 65 peratus daripada penduduk Malaysia, calon Perdana Menteri yang sesuai mestilah daripada calon Melayu juga. Ahli Parlimen Cina pun tidak mungkin sedia untuk meniadi Perdana Menteri kerana mereka sedar kesukaran yang bakal dihadapi jika diberikan jawatan tersebut.
Ia seperti di Pulau Pinang, oleh kerana Cina majoriti di di negeri itu, baik BN atau Pakatan Harapan yang berkuasa, calon Cinalah yang sesuai sebagai Ketua Menteri.
Ia bermakna, jika Pakatan Harapan menang PRU 14 akan datang, rakyat akan mendapat pilihan calon Perdana Menteri yang lebih baik berdasarkan konsensus parti-parti dalam gabungan tersebut.
Jika calon daripada PKR yang dirasakan lebih baik dan sesuai, maka wakil parti itulah yang akan jadi Perdana Menteri. Begitu juga jika calon BERSATU atau Amanah yang difikirkan lebih layak dan dipersetujui, merekalah pula yang akan menjadi Perdana Menteri.
Tidak terkecuali, jika ada calon Melayu daripada DAP yang benar-benar layak dan lebih baik berbanding calon-calon lain, tidak mustahil mereka juga boleh mengisi jawatan Perdana Menteri itu.
Pokoknya, ia bukan mutlak milik sesuatu parti sebagaimana dalam BN. Meskipun begitu, calon Perdana Menteri itu tetap Melayu, sesuai dengan kedudukan Melayu sebagai majoriti penduduk negara ini.
Konsensus dalam memilih calon Perdana Menteri itu tidak saja menjadikan rakyat akan mendapat calon Perdana Menteri yang "terbaik daripada yang baik-baik", malah kedudukan parti-parti yang hampir seimbang dalam Pakatan Harapan akan menjadikan "check and balance" lebih berfungsi dengan baik dan tiada sesiapa boleh berbuat sesuka hati atas kuasa yang dimiliki.
Tidak seperti UMNO yang mendominasi BN, bukan saja BN itu seperti milik mereka, lihatlah lagak-lagak orang-orang UMNO, negara ini pun seperti hanya mereka yang punya.
Tanpa keraguan, dengan wujudnya BERSATU, inilah masa yang tepat  untuk orang-orang Melayu dan rakyat seluruhnya berhijrah dan meninggalkan UMNO serta BN, seterusnya menjadikan Pakatan Harapan sebagai payung baru yang lebih kukuh untuk sama-sama bernaung. (SH 10/08/2016).
Shahbudin Husin at 10:35

Anonymous said...

Tak perlu buat report... Bukan apa kesian...umur dah 9 siri...biarlah..tapi apa saya dengar boleh dipercayai...cucu sedara Tun Mahadey beli kereta mewah...cash...syarat duit yang dia songlsp tak boleh masuk acc apa2 bank takut Bank Negara detact dan perlu habis dalam tempoh setahun kalau tak silap hujung tahun depan...sbb apa tu kena tanya Zeti...so jgn ingat..orang tak tahu mulut orang boleh tutup ke...tak sedar orang kepercayaan sendiri bukak pekung

Anonymous said...

Orang umno tak ada istilah betul atau salah..bagi orang2 ni ape yg boleh untung atau faedah itu yg mereka akan buat..hatta dosa pun tiada ape2 disisi mereka..sebab tu mereka nafi tuduhan dengan pelbagai alasan dan pertahankan presiden korup..

Anonymous said...

Bukan 100 tapi 1000 billion..kakaktua..bukti yileks..

Anonymous said...

Sapa rasa nak...serta... Masuklah...tapi saya tetap pilih Umno walaupun sebenarnya Umno sekarang bukan Umno yang ditubuhkan oleh Oon Jaafar kerana Umno itu telah diharamkan Umno sekarang Umno Mahadey.. Dan sekarang Mahadey nak tubuhkan satu lg parti...lantaklah..janji orang Melayu yang ada akal yang waras tidak tertipu lg dgn muslihat lanun tersohor Tun mahadey... Songlap duit Umno

Anonymous said...

Janji orang melayu yg waras akal dapat menilai derma berbilion tu datang mana dan 1mdb porak peranda sape punye angkara..dan siapa kena tanggong kos nak bayar utang 1mdb..gst,cukai2 dan hasil negara dan aset negara..

Anonymous said...

Sebenarnya saya agak teruja dengan publisiti yang diberikan oleh rakyat termasuk yang pro Tun, balaci dan macai Najib dan juga TV3 terhadap Bersatu semalam. 

Sebab semalam tu Muhyiddin baru je HANTAR BORANG nak daftar parti Bersatu, belum lagi buat pengumuman parti dah didaftarkan, tapi dia punya gempak .... peeeergh ! TAHNIAH !

KLiK artikel Mkini untuk dapatkan penjelasan Muhyiddin semasa sidang akhbar selepas HANTAR BORANG semalam. Yang perlu diketahui adalah bab keahlian -

Adakah terdapat keahlian berlainan untuk bumiputera dan bukan bumiputera?

Kami mahu menjadi inklusif. Walaupun (keahlian) mereka (bukan Bumiputera) tidak sama tetapi kita akan memberi mereka pengiktirafan.

Kami mahu mereka mainkan peranan dalam memberi idea, saya fikir mereka mempunyainya (idea). Jadi, kita akan mempunyai ahli biasa dan kita juga akan ada ahli-ahli bersekutu.


Saya suka nak perasan sikit di sini. Mungkin saja pihak penaja Bersatu baca dan beri perhatian kepada perbincangan kita dalam dua artikel terdahulu mengenai keahlian Bersatu yang sebelum ini dibuka hanya kepada Bumiputera saja, makanya kini terdapat apa yang disebut sebagai Ahli Bersekutu. 

Kalau tidak dari sini pun, yang pasti para penaja Bersatu ambil perhatian apa yang dibincangkan di media alternatif tentang keperluan untuk menjadi inklusif. Samada ramai atau sedikit bukan Bumi yang masuk jadi ahli itu soal kedua, yang penting pintu itu tidak tertutup. Kita tidak tahu bagaimana keadaannya di masa depan, maka biarlah ruang itu tersedia.

Jangan ikut Najib yang melalak mengenai keperluan parti menjadi inklusif atau terbuka kepada semua tapi Umno itu sendiri eksklusif.

Bagus Bersatu ! Sekurang2nya anda dengar pandangan rakyat ...

Bagi saya, mengambil kira PRU14 yang tidak sampai 2 tahun lagi ( malah terbaru ada khabar angin yang menyatakan PRU14 bakal diadakan pada bulan Mac-April tahun depan ! Sudah goyang ..... lebih baik dicepatkan sebelum tambah goyang ..  ) seharusnya Bersatu fokus kepada orang Melayu / Bumiputera. 

Pendek kata - Jatuhkan Najib dan tumbangkan Umno BN yang memilih untuk bersekongkol dengan Najib !  Tumpukan kepada orang Melayu yang menjadi tunggak kekuatan Umno. 

Begitu juga dalam mengalahkan Umno dalam konteks PRU14, hanya tumpukan kepada kerusi2 yang Umno lemah. Kalau dinilaikan secara umum antara Umno dengan Bersatu memanglah parti yang baru saja hantar borang semalam tidak akan mampu mengalahkan Umno yang sudah berpuloh tahun bertapak. Apatah lagi kalau nak bandingkan kemampuan jumlah kerusi Parlimen yang mampu dimenanagi .... 

Tapi untuk mengalahkan Umno bukan dinilai dari jumlah kerusi yang lebih banyak, cukup sekadar memenangi 30+ kerusi .... atau menidakkan majoriti yang Umno BN miliki. 

 Contohnya -  Muhyiddin, Shafie dan Mukhriz berikan tunpuan kepada negeri masing2 dan beberapa tempat lain yang punya peluang, saya percaya 30+ kerusi bukan di luar jangkauan Bersatu.

Sekiranya wujud persefahaman dan kerjasama dikalangan pembangkang @ Pakatan Harapan, ianya bukan sesuatu yang mustahil.

Satu lagi dari segi undi popular .... BN mungkin saja mampu mengulangi kemenangan walaupun mendapat undi tidak popular ( majoriti undi kurang 50% ), tapi kalau jumlahnya kurang dari 40% sepertimana bancian yang diumumkan oleh Merdeka Centre tahun lepas, alamat BN akan sekali lagi menjadi bahan tertawa dunia.

Pertama kerana BN percaya kewujudan penderma Arab yang nakbagi 2.6 bilion, Kedua kerana buat tak kisah isu 1MDB dan yang ini - menjadi kerajaan demokrasi tapi undi kurang 40% !


So .... sekarang kita tunggu Bersatu di daftarkan dulu ... semalam baru HANTAR BORANG je.


PS - Oya, rasanya Najib akan arahkan lirik lagu Umno ditukarkan.  Tak meroyan balaci dan cai2 Najib kalau di awal2 lagu lagi dah memuji2 Bersatu !  Kebetulan itu ...... so cute ......

Anonymous said...

PRU13 saya undi umno.PRU14 saya akan undi Bersatu,insyallah.Bersatu mungkin tak akan mengatasi umno dari segi jumlah undi dan kerusi yg dimenangi dek kerana mudanya usia Bersatu.Tapi sekiranya berjaya tarik 30% undi umno dan merampas 30% kerusi umno,itu sudah cukup baik.

Fokus pada orang Melayu dan fokus pada negeri Johor,Kedah,Sabah dan Terengganu.

I LOVE ROSMAH. said...

aikk kalo om selain najib sampah tak blh bersyukur lak dah..adoyaii makcik dedak tolong ajar pendedak tetap pendirian la.pening melayan dunia korang dh tonggang terbalik...cian ko DOP...kurr...kokoko

Anonymous said...

Aku bila tengok arabista puteri islam umno tu bergelek... rasa nak bersatu je...

Eh ada yg tak betelor ke cam selasa saman?

mohd azren said...

#BERSATU

Anonymous said...

110...

Aku pun dengar jugak dah satu dunia sembang jib dpt 2.6b yg asalnye dia tak ngaku dpt... dan tak ngaku ada akaun... kena pecaya ke tak nih?

Anonymous said...

Kata2 semangat utk atok lanun...teruskan melanun jgn kata 7 keturunan biar
100 keturunan perut montel
kekenyangan serta sendawa seperti ular sawa...sekali
melanun selamanya akan tetap lanun.

Anonymous said...

Eeh dosa tuu..jangan terikut perangai orang united melayu no otak dosa pahala tak ada beza..malu dan segan tiada arti ape2..

Anonymous said...

Itu... dia lupa plak umno tu pun ada tumpang maksud bersatu atau berintim bersama berinzal bersenggama ber... eh lebih sudah...

Anonymous said...

Kalo ko rasa masih ada otak yg waras lu pikir la senkili..dan tannye sendiri aku ni bodoh ke idak..ha3

mohd azren said...

๐Ÿ‘๐Ÿ˜

I LOVE ROSMAH. said...

pendedak ikut je la falsampah makcik dedak tu.bersyukurla pemerintah bagi nikmat tubuhkan parti baru.kang makcik dedak tu marah kata kupur nikmat plak kat pendedak...cian ko DOP...kurr...kokoko

mohd azren said...

UMNO & PORNO . Berpisah tiada.

Anonymous said...

Akibat ghairah sangat nak pekena orang..hari ni pekena lagi..banyak dapat faedah untuk bekal ke negara barzah..tahniah..

Anonymous said...

Dulu takut nak cakap..selepas 14 tahun baru datang keberanian..makan ape baru jadi berani?

Anonymous said...

Saya budak ambik master ni..semalam tertinjau tinjau juga sewaktu Muhyiddin nak bukak parti tajaan Tun mana kelibat Tun Mahadey...rupanya Atuk tu kat IJN...sakit jantung kembali...kesianlah Atuk yang bernama Mahadey...sepatutnya orang seusia mcm dia...rumahnya Masjid..atau kurang2 sekarang bersama jemaah bakal haji di Madinah kan...tapi itulah saya sejak Atuk tu bersengkongkol dgn Dap....saya dah tak ada rasa hormat pada Atuk tu...sanggup dia jual segala maruahnya untuk tujuan menjatuhkan Pm Najib...kita janganlah jadi sikitol kerana tamak kuasa habis dijual maruah orang Melayu jeoada orang asing..dan dlm pembacaan saya si kitol ni india muslim...atau mamak...Wallahualam

Anonymous said...

Pemimpin Pas berhemah..bukan macam mabuk todi Pakatan dan PakaTun..tetiba je semua nak berchakap

mohd azren said...

Orang kata si kitol tu dah masuk kumpulan unta serban senget . Tu yg nampak menyenget je

Anonymous said...

Mokhzani tu tlg jaga2kan sikit. Jgn terlampau asyik dgn zikir harian 'Najib lanun'. Krn Mokhzani lah salah satu satu sbb bapaknya terpaksa masuk IJN. UMNO nanti bertindak dgn bukti yg diterima mahkamah, pembangkang hanya setakat air liur dan menceceh diblog-blog. Satu perkataan pun tak laku bawak mahkamah. Mcm KK PP tu ..

Hint : Kawan dia dah kena penjara pasal insider trading.

Takkan nk biarkan bapak masuk IJN, anak pulak masuk penjara. Mana taat setianya pada pemimpin !! Aku ingatkan saja ni ..

Ingatlah buat pengajaran, DAP krn terlalu gila mengutuk BN, utk cover kesundalan pemerintahan LGE, last2 terlupa yg diri sendiri buat lagi teruk dari pemimpin BN. Siap SPRM dapat dgn bukti bagai lagi ..

Anonymous said...

Ni lagu amno....


Bersatu, Bersetia, Berkhidmat
Bersatu Kita Bersatu
Dengan Setia Berganding Bahu
Jiwa Teguh Berpadu
Kita Rumpun Melayu
Bersama Kita Bersama
Mendukung Hasrat Semua
Berjasa Pada Bangsa
Agama Dan Negara
Lambang Kita Yang Gagah
Dipandang Mulia Dan Indah
“Bersatu, Bersetia, Berkhidmat”
Cogan Katanya
UMNO Terus Mara
Untuk Rakyat Malaysia



Yeah.... bersatu bersatu bersenggama bersama berintim berinzal kahkahkah...

Anonymous said...

Eh dua dua umno kan? Ko aphal macai?

Anonymous said...

Makan dedak baru la brader...
Dedak lama dah abis... lama nak abiskan. 14 tahun..

Bayangkan la kena bodo 22 tahun pastu tambah lg 14 tahun... itu pun bebunyi sbb tun kerala dah masuk blok pembangkang... kalau kerala diam je... takde bunyi der apa kerala tu buat masa 22 tahun...

Anonymous said...

Budakmaster..ko sibuk atok madey nak tumbangkan najib per hal ..dia bukan nak tumbangkan ko pun..memang patut pun orang buat dosa kebas duit kena disingkirkan..dia nak bersama dengan DAP pun tak salah ape2 pun..DAP pun rakyat malaysia jugak..DAP pun tak de bunuh orang..ideologi DAP TAK sama dengan ko..ingat budak master cedik..

Anonymous said...

Najib bukan lanun tapi ketua perompak..SPRM tak dapat bukti dia kebas duit SRC 42 juta?biar betul

Anonymous said...

Cai umno memang suka yg lucah..puteri suke gelek2 bontot United Malayu no otak tidak menitikberatkan pelajaran agama..ketua pun merompak..

Anonymous said...

Dia jual maruah ape?yg jual maruah ialah najib ..pakat dengan 2 ekor cina kapir dan 2 arab abu dhabi rompak duit 1mdb..budok master,ostad2 umno dan cai2 tak nampak?

Anonymous said...

Memang berhemah..cakap pun belit2..cakap nak saman BH..dah 3 bulan tak saman2..heboh nak buat hudud kunun tapi pindaan 355je mcm najib jugak..songlap balak dikelantan..sekarang kes tuduhan SR plak..kena dapat restu najib dulu baru boleh cakap dan saman.

Anonymous said...

Kenyataan Ketua Menteri Melaka, Datuk TAK berSeri Idris Haron dengan tuduhan Amerika Syarikat mahu “membunuh orang Melayu” mendapat kritikan meluas.

Kali ini Idris dianggap layak ke pentas pertandingan lawak, kata Datuk Raja Bahrin Shah.

Katanya, kenyataan itu “bahan sesuai untuk inspirasi Raja Lawak Mega”, merujuk rancangan terbitan Astro.

“Perkasa yang merupakan juara Melayu pun tidak teruja dengan tuduhan tersebut. Pada mulanya ada menteri menuduh ia komplot untuk jatuhkan Najib, ada juga yang kata hendak porak-porandakan Malaysia.

“Hebat betul panglima setia Najib ini,” kata Raja Bahrin dipetik Free Malaysia Today.

Idris sebelum ini mempersoalkan langkah DOJ bulan lalu yang memfailkan saman sivil bagi merampas aset di negara itu yang disyaki hasil daripada pengubahan wang haram.

“Kau tipu orang Iraq, kau bunuh orang Iraq, sekarang kau nak bunuh pula orang Melayu. Ini tidak lain dan tidak bukan plot politik untuk menjatuhkan Datuk Seri Najib, sebab dia tahu (Najib) boleh angkat Melayu dihormati dan disegani satu dunia,” katanya seperti dipetik Malaysiakini.

Ahli Parlimen Kuala Terengganu itu juga mengingatkan Najib yang rapat dengan Presiden Barack Obama dan akur dengan Perjanjian Perkongsian Trans-Pasifik walaupun dibantah rakyat.

Katanya, tiada negara luar mahu menyerang Malaysia.

“Kehancuran Malaysia, jika ia berlaku, bukan disebabkan kuasa luar. Malaysia akan dimusnahkan oleh mereka yang diamanahkan rakyat untuk memerintah negara dan para agamawan yang memilih untuk membisu,” katanya.

Anonymous said...

Amerika dah bagi warning kpd harun amerika akan serang malaysia kerana najib nak perkuatkan malaysia jadi kuasa besar dunia..dia lupe dia jumpa CIA dalam mimpi..tido tak bismillah dan tak basoh kaki..dia juga ingat melayu masih duduk dalam gua temporong

I LOVE ROSMAH. said...

ish..ishh..tak sangka level menteri pon tahap bodoh 10/10 maksimun apatah lagi pendedak bongok tu.kalo makcik dedak lagi teruk sesat menyesatkan sume main asbab permainkan nama Allah...cian ko DOP semakin keji perbuatan korang semakin aku benci kemungkaran najib lanun...kurr...kokoko

Anonymous said...

Isu logo pun ada yang dok sibuk. Yang penyamun 1MDB masih bebas berkuasa dan menyalahguna kuasa, tak ada pula orang UMNO dunggu dok bising. Dah lah bodoh tak ada prinsip perjuangan pun. Janji wang negara boleh sebat.

Anonymous said...

yang kuat nyut nyut dalam spital sekarang ni....

I LOVE ROSMAH. said...

aikk senyap plak pendedak sume...dh kenyang dedak kot.cian ko DOP..kurr..kokoko

ted manoff said...

A

Anonymous said...

Dedop sedang meeting nak atur strategi..bekalan dedak kena catuan kerana bank luar negara sedang mengalami masalah teknikal kronik..ha3..Mat 3 suku tak kan nak bagi advance dari poket dia..

Anonymous said...

Dedop sedang meeting nak atur strategi..bekalan dedak kena catuan kerana bank luar negara sedang mengalami masalah teknikal kronik..ha3..Mat 3 suku tak kan nak bagi advance dari poket dia..

ted manoff said...

Ryezall..

Anonymous said...

Anonymous10 August 2016 at 17:05
Korang boleh ke tidak jgn menyibuk dgn pas? Ape korang dah gile talak dgn pas ke? Korang tumpukan usaha menarik sebanyak mungkin ahli pas dan umno masuk parti korang je. Lama kelamaan, melingkup la pas tu kan? Sekarang pun pas dah melingkup dlm mimpi mat jenin korang kan, pan dan Dap pasti tawan Putrajaya, boleh la Tokong ppinang jadi pm korang...Kah kah...
Reply

Anonymous10 August 2016 at 17:11
Boleh tak tolong jawab kan ..
Ya atau Tidak ?
Anonymous10 August 2016 at 18:26
17:05...kau pun dah jadi macam orang umno jugak ke?....sikit2...cina dap jadi pm...kepala otak berjambul la kau...kalau MP ramai melayu...takkanlah nak ambik cina dap jadi pm...sengal la kau ni...dah dapat dedak ke lum?
Anonymous10 August 2016 at 18:29
Walaun2 Hadi dari parti jual agama dah meroyan di merata2 blog pertahankan tok ketua lebai dedak 90juta mrk.
Serupa mcm macai2 najib bila sarawak report mula2 laporkn duit 2.6b dlm akaun najib depa kata fitnah begitulah walaun2 Hadi.
Undi Pas = Undi Umno
Dapatgajibukanpengorbanan10 August 2016 at 18:45
Macam kes Bapa Klepet Negara, timbalannya, Muhyiddin pada awalnya pun tidak tahu pasal RM2,600 juta tu.
Anonymous10 August 2016 at 18:55
Kalau dah tak ambil cakap tidak sajalah.
Susah sgt ker wahai tuan presideng parti isle
Anonymous10 August 2016 at 19:10
Itulah tandanya haji nak menipu... soalan mudah tak boleh jawab memang nak menipu le tu.....
Anonymous10 August 2016 at 20:49
Kawan kita tu stress samaada terkejut kerana presiden pun lantak duit haram atau presiden makan dengan geng2 saja atau kesian presiden kena fitnah..yg penting nafikan tak cukup..kena tunjuk bukti pengesahan akaun bank transksi aliran wang yg menjelaskan tiada wang masuk dari akaun najib..kawan kita tak perlu stress..jangan jadi cam macai umno mempertahan perompak..orang islam tidak boleh menegakkan yg bathil..
Reply

rahman jpc10 August 2016 at 18:15
ini lah akibat nya jika ghairah sangat menggunakan agama utk kepentingan politik. dia sedang mencari ilham bagaimana hendak memberi respon sementara tidak menjawab soalan yg d Tanya.
bukan susah utk mengikuti 'money trail' 90juta itu kerana sudah tentu tidak bolih d simpan d bawah bantal.
serupa mcm najib, tidak mungkin juga d masuk k dlm akaun parti PAS kerana banyak soalan yg harus d jawab. jadi wang derma mahu tidak mahu terpaksa masuk akaun sendiri atau akaun anak.
buat lah sumpah laknat saperti yg d buat olih najib mengenai Altantuya yg berbunyi "saya tidak pernah mengenali perempuan itu".
Reply

Anonymous10 August 2016 at 18:18
Najib kaki rasuah..kaki penyamun. Mengikut Audit US$7bilion hiland dari 1MDB. DoJ pula lapor US$3.5bilion hilang yg dicuri olih Najib dan Jlow. Hadi bolih lagi sokong kaki rasuah dan kaki penyamun terus jadi PM.
sbb apa: dia jugak telah disumbat dedak olih Dedak King. Kalau dia tak terima, mesti dgn pantas dia jawab..ni fitnah olih SR..mcm Tuan Brahim melenting..sbb dia tak ada terima dedak.
Reply
Anonymous10 August 2016 at 18:23
Isu 15 orang pemimpin Pas di sogok dedak olih Najib telah mula dibongkar olih org Umno iaitu Zaharin dlm blog dia. Hadi dicabar utk sumpah olih Husam dia tak ada terima dedak dari najib. Dia enggan berbuat demikian.
SR hanya memngutip cerita dari cerita spt yg dibuat olih Zaharin. Hadi memang benar terima dedak dari Najib. tu fasal wala kpd najib sekarang.
Reply
Anonymous10 August 2016 at 18:23
Jangan petah melabel orang lain- barua, pil kuda, jebon, broker dan banyak lagi tapi susah jawab bila melibatkan dedak, jawap "ya" atau "tidak"
Reply

Anonymous10 August 2016 at 18:32
Semua kata2 hinaan tok ketua lebai parti agama tu dah berbalik pada diri dia sendiri skrg. Allah sedang membuka hijabnya.
Reply
Anonymous10 August 2016 at 20:01
Wahai Tuang Presideng Haji Hadi,....kenape kau tak bilang Sarawak Report itu adalah KERTAS YANG TAK BOLEH DIPERCAYAI?Macam dulu,....bila kau kata "video itu besi".Kau sudah lupa kah nak bagi alasan macam tu?Memang dedak Bugisman ni betul-betul power,....sampai Tuang Presideng pung jadi bengap,bengong dan bangang.

I LOVE ROSMAH. said...

khabar angin yg mungkin jd kenyataan>>> GST BAKAL DINAIKKAN 8% .
kita tunggu je la announcement dari DEDAK KING MR NAJIB AL LANUN...aku tak fitnah cuma khabar angin jek.
makcik dedak kang spin plak aku kupur nikmat.
cian ko DOP makin bertambah la dedak haram korang kalo jadi....kurr...kokoko

Anonymous said...

Hj Hadi dengan konsep baru politik sejahtera..tidak boleh jatuh PM cara tidak demokratik...Helah nak pertahan najib dan jho lo..kalau ulamak nak lindungi kemungkaran apetah lagi ostad2 (termasuk ostad ikim.fm)dan cai2..masing2 dengan teori tersendiri..akhir zaman ulamak sanggup jual agama demi harta dunia..

Anonymous said...

Kita tengok ape kata orang umno dan cai..CTS dah kata tak ada yg melarat..aku kena ikut jee..tp aku bangga walau naik brapa pun kerana aku tidak pangkah united melayu no otak..kalu aku pangkah aku marah laa..

I LOVE ROSMAH. said...

dorang memang tunggu saat melarat tu.bila dah melarat lain plak dia spin.cam biasa la puak2 lanun ni belum jadi ckp lain,bila dh jadi lain plak dorang putar.cth terdekat statement menteri2 kayu dan pling popular amad maslan gst akan menurunkan harga barang.

kalo ayam naik harga jgn mkn ayam.
kalo gula mahal jgn makan gula nanti byk penyakit.
kalo melayu tak mampu hidup dibandar balik kampong berbakti pd tanah.
paling benar adalah kenyataan najib lanun kununnya kangkung tak naik harga.
cian kat ko DOP...baldi pool...kurr...kokoko

Anonymous said...

Laa... sikit je. Patut kasi 9%. Sebab aritu pak jib suruh cukurrrr kerana indonesia buat gst 10%...

Tapi kalau pak jib buat gst 15% nanti dia suruh cukurrr jugak kerana negara lain buat lagiii besor gstnye...

I LOVE ROSMAH. said...

woii najib lanun,alang2 naikkan je 40% baru puashati..negara kita dh maju dah..makcik dedak pon bersyukur nikmat cium dari hujung bulu jari kaki sampai hujung lubang reroma pala botak najib lanun.
cian ko DOP...kurr...kokoko

Anonymous said...

OI si TERORIS si SEKOQ GILA BABI si 'I LOVE ROS***' si HOMO JIJIK JUBOQ BABI KURAP si KETURUNAN TERORIS PENJAJAH/PERASUAH/LANUN/PEROMPAK/PENYANGAK/PEMBUNUH/PEROGOL DAPJUBOQ BABI KURAP RASIS/PORNO/HOMO-KULI2 ZIONIS/IS(IS)rael-MOSSAD dan juga termasuk si PENYAMAQ2 HOMO ‘cucu nek tempoy**' & tedHOMO-GILA-LAHAP-TAIK kit SIAL KANIBAL, lu JANGAN nak MENYAMAQlah si PENAKUT2 GILA BABI oi; tak habis2 dgn. MENGULANG komen2 MENCARUT HARAM JADAH "copy-paste" TERORIS PENDATANG ZIONIS DAPJUBOQ BABI lu! Lihatlah bagaimana si puak KANIBAL HOMO/PORNO/RASIS DAPJUBOQ BABI ni mengHINA dgn. LUCAH terhadap UMNO tercinta kami serta umat ISLAM serta sesiapa yg. mengKRITIK puak TERORIS DAPJUBOQ BABI ni! Lihat di https://helenang.wordpress.com/2016/07/18/dapsters-hating-on-joceline-tan/ , Dapsters hating on Joceline Tan! Lepas tu nak suruh kami BERHEMAH pula, pi MAMPOS lu si puak PENJILAT JUBOQ BABI!

OI si TERORIS2 si GILA BABI DAPJUBOQ BABI , lu manyak sedap aahhh... itu LAHAP TAIK dan JILAT LENDIR HANYIR si JUBOQ2 BABI JIJIK kit SIAL KANIBAL/TONGGENG eng JUBOQ BABI/kok-chin GILA BABI BETINA SUNDAL-PELACUR/gobing-jagdippyANJING KURAP-rayerHANYIR CILAKA/TODI puaKA JUBOQ BABI/KENCING NGAnga ming KANGKANG BABI BERLENDIR/ BABIga SUNDAL KURAP!!

Aiya, puak HOMO-GILA-LAHAP TAIK mcm. lu aahhh, memang puak BINATANG BUAS wohhh! Ini mcm aaahhh?! Dan apahal aaahhh yg. lu nak CURI mcm. PENGGANAS KANIBAL Zionis IS/ISIS - identiti “Ted Manoff” (huruf besaq T & M)?!Sekrg. juga puak PENGGANAS PENAKUT DAPJUBOQ BABI ni CURI identiti "Nek Tempoyak" pula (termasuk guna nama “cucu nek tempoyak“)!

Yg. lu juga nak MENGHINA, guna nama YAB WANITA PERTAMA Bumiputera Islam/Melayu TERCINTA kami apahal - PU; hang buatlah REPOT POLIS sbb. si TERORIS DAPJUBOQ BABI ni memutarbelitkan identiti dan imej YAB DS Rosmah tapi dok HINA YAB PM/UMNO tercinta kami!

Dan yg. lu nak HINA Bangsa BUMIPUTERA Islam/Melayu tak habis-habis apasal si KETURUNAN JUBOQ2 BABI?!

Dan awatlah anon-anon TERORIS GILA PENYAMAQ ZIONIS PORNO/HOMO/RASIS DAPJUBOQ BABI ni asyik nak TUTUP mulut Nek Tempoyak aaahhhh?!

Apa yg. si TERORIS2 ZIONIS PEMBUNUH/PEROGOL DAPJUBOQ BABI/PKRHOMO-SIAL ni TAKUT sgt. apa yg. Nek Tempoyak TULIS, sampai mcm. si TERORIS JUBOQ BABI KURAP ZIONIS HOMO/PORNO/RASIS, mengGERTAK, MENCARUT serta nak BUNUH & PERKOSA dia serta MAK-BAPAK Nek Tempoyak yg bekas ASKAR ?! Dan yg . lu nak MAKI dgn. LUCAH, mak nek Tempoyak apasal - mak lu yg. LAHIRkan si amat-KEPARAT- JUBOQ BABI KURAP-PORNO /HOMO/RASIS-PEROGOL-PEMBUNUH/GILA BABI mcm. lu apahal pula?!Lu manyak LAHAP itu TAIK JUBOQ BABI KURAP aaahhhh?!! Lepas tu si PEMBUNUH/PEROGOL ni semua pula nak suruh kita berhemah kononnya – PI MAMPOS puak TERORIS PEMBUNUH/PEROGOL DAPJUBOQ BABI KURAP ZIONIS OI!!

Jadi, Go LAHAP TAIK & JILAT LENDIR HANYIR JUBOQ2 BABI KURAP si TERORIS PENJAJAH ZIONIS DAPJUBOQ BABI KURAP lu tu!!

#Madey The DIKTATOR PENYANGAK/PENYAMAQ/PENYAMUN/PEMBUNUH/PERASUAH/LANUN anak BERANAK KEPARAT berIJAZAH LONGKANG-si PENJILAT TERORIS PENJAJAH/LANUN/PEROMPAK/PENYANGAK/PEMBUNUH/PEROGOL DAPJUBOQ BABI KURAP RASIS/PORNO/HOMO-KULI2 ZIONIS/IS(IS)rael-MOSSAD!!#

Anonymous said...

Aku syak, si YidinSEMBAP ni terpaksa buat logo ni sbb diDESAK oleh si BETINA SUNDAL SIMPANAN dia tu kot! Adakah ini bermakna rawatan BOTOX percuma SEUMUR HIDUP utk. si TUA BANGKA MIANG yidinSEMBAP dan BETINA SUNDAL SIMPANAN dia - "DEAL"-belakang-JAMBAN yg. akan di DEKLARASIkan?!

Dasar si JANTAN YidinSEMBAP HIPOKRIT ni – yg. MIANG nak MAMPOS ni , TAK pula SEDAQ DIRI; masih nak jadi PEMIMPIN Bumiputera konon – lu diTUDUH buat JENAYAH ZINA dgn. BETINA SUNDAL KAPIR yg. disyaki EJEN ZIONIS-MOSSAD/DAPJUBOQ BABI – sampai memBAHAYAkan tugas lu (sbg. antara bekas pemimpin tertinggi negara dan UMN*) dulu, utk. melindungi BANGSA, AGAMA & NEGARA; tak pula lu SEDAQ DIRI si YidinSEMBAP OI?!!! JIJIKnya org. tua HIPOKRIT & PENGKHIANAT ni! TAK bermoral lansung - lepas tu BERANGAN nak jadi PM -PI MAMPOS si JANTAN KITOL MIANG oi!

Jadi, si YidinSEMBAP, kami dok tunggu ni (kami akn terus BANGKITkan isu ni), bila lu nak SAMAN suami BETINA SUNDAL tu & RPK – JANGAN hanya tuduh itu FITNAH! Inikan Malaysia, bukan Barat (akibat "Free Speech" PALSU depa); jadi bolehlah SAMAN! Takkanlah loyar2 JAMBAN yg. berlambak dr. TERORIS PKRHOMO/DAPJUBOQ BABI lu tak boleh bagi khidmat GUAMAN yg. PERCUMA no! Lu kan PENJILAT GALAK depa; mcm. si puaka-puaka LANUN/PENYANGAK/PENYAMAQ/PERASUAH/PEMBUNUH-madey ANAK BERANAK Berijazah JAMBAN tu! Lihat di - http://tunkuaisha.blogspot.com/2016/06/divorce-case-linked-to-top-politician.html, Divorce case linked to top politician postponed, Monday, June 20, 2016:

A divorce case involving former deputy public prosecutor Stanley Clement Augustin and his wife Nika Gee Siew Yee at a High Court here has been postponed.

A new date for the proceedings has yet to be fixed. Neither the parties nor their lawyers were present on Monday morning. The case was to be heard before Justice Datuk Siti Mariah Ahmad.

Augustin had applied for a divorce last year after alleging that his wife had an affair.

He had on Dec 7, 2015, made a Statutory Declaration (SD) claiming that his wife had engaged in an intimate relationship with a prominent political figure from Johor (name as Muhyiddin by RPK).

The SD claimed that Gee met the politician overseas and had received financial and material benefits from him.

The accused politician has, however, called the allegations slanderous, adding that it was ill-intentioned and unfounded.

Nek Tempoyak.


Anonymous said...

Anon 1042.

Ap ada salah JUAL AGAMA pd org islammm sendri..

Hj hadi GENTLEMAN..nk lawan kene brdpan (plihnrya) bukan cari DOJ N sarawak rpt,wsj...bkn cam PONDAN auw auw auw MAIN PINTU BLKNG n lorong blakang..

kahkah

Anonymous said...

Aisee..nek koyak..lama tarak jumbo sama.kou..ayo yoo..teh rendek..RPK yileks?muruku yileks?minaci yileks?..todi amalagam...vakatum amaregeek..karakatum gst?pil kuda munapiley?#**%@@¿$$€

Anonymous said...

Ooo..Jual kpd orang islam tak salah..ajaran baru ni..blm jumpa lagi hadis ka ayat quran ke atau penjelasan ulamak rasuah sesama islam tak dosa malah dapat pahala..ostad um no otak ngajor ko gitu?..terbabas dAa?..hj hadi pun tak kafirkan ko dan um no otak. lagi..

Anonymous said...

Kena taat kpd pemerintah yg mungkar sehingga pilihanraya?dah bedal 'derma' kena taat laa..duk diam2 lantak wang haram..

Anonymous said...

Aku tak paham la kes duit oleh doj dan kaitannye dgn pilihanraya... ada kaitan ke? Ke ko bodoh kes mdb nak kena guna pilihanraya utk settle?

Nih macai bangang sgt nih... lepas tu, ko paham tak maksud jual agama nih?

Anonymous said...

Itulah. Agaknye tengah heppi tu sebab janji dpt mencacai kejap. Walau nampak bodonye...

Anonymous said...

Sedih rasanye masih ada orang ngaku islam dizaman moden serba mudah masih tidak tahu ajaran islam..ini mungkin kerana ulamak sendiri tiada keimanan tidak takut Allah...

Anonymous said...

Orang kapir tindas umat islam kerana orang islam sendiri tidak amalkan ajaran islam yg jadikan orang islam lemah..lemah iman jadikan orang islam mudah ikut ajaran dan amalkan ajaran kapir..pas tu marahkan orang kapir nak kembangkan ajaran mereka..kalau orang islam kuat iman kapir pun akan ikut masuk islam..sekarang kapir pun tak hormat dan pandang rendah kpd orang islam kerana ada yg tonggeng botol arak,judi,lelaki tindih perempuan kapir,perempuan islam ngankang kpd jantan tak sunat dan paling bahaya rasuah..

I LOVE ROSMAH. said...

rosak dah pahaman islam dlm ameno ni .macam2 dakwaan dikatakan islam..najib lanun pon wajib ditaati kata pendedak.sume mengenai islam menjadikan ameno prioriti menghalalkan benda mungkar.
ameno ingat label agama islam pon bleh didedakkan ke apa?
ingat org lain kayu ke DOP?
cian ko DOP pengikut syaiton...kurr...kokoko

Anonymous said...

Dah berapa hari dah agaknya Ros Dedak belanja todi dan samsu haram utk para dubuk2 kurus kering tinggal rangka sekelian. Mana taknye, sepanjang masa setiap hari menunggu org komen dan terus terkam tak kira apa benda org nak cakap asal rasa tak seiring dgn pendapat para2 dubuk, cuba ngap dulu kasi senyap. Itulah tugas harian para dubuk2 diblog ini. Salin tak tumpah kerja spesis dubuk kacukan babi hutan kebal kat Malaysiakini, spesis dubuk yg paling ganas sekali. Tapi spesis Malaysiakini kalau dia jumpa spesis dubuk CTS ni dia pasti bunuh mampos punye ..

Ros Dedak tu dah tua bangka, dah ganyut, dah tak kerja, umur dah lebih dari umur bersara, bergantung pada sumber bekalan dedak percuma saja. Habis bekalan dia nyondol manja lagi, pasti dapat, pasal dia pandai buat org jadi kesian kat dia, krn org nak pergunakan ke'genius'an dia saja.

Selama ini yg dia betul2 terbakar hati dan jiwa raga dia pasal bila dia pergi cuba nyondol2 manja kat Najib, Najib buat tak peduli dan tak reti aje, itu yg buat dia berapi seluruh badan. Dari saat itulah dia tohmah Najib, Najib tu lanun lah, perompak lah, dsbnya. Hanya yg dia tak dapat nak tuduh Najib kaki ngentot, kaki liwat dan kaki blowjob aje pasal takde bukti.

Ros Dedak, sori lah jgn marah ye, aku hanya citer yg betul yg aku tau aje. Aku tak maksud nak malukan ko, tapi aku cerita 'kebenaran' ttg diri ko saja supaya org tau engko sapa. Itu aje .. bye ..

Anonymous said...

Luahan hati pedih yg sangat panjang..jangan marah yee

Anonymous said...

BOLE PLAK cai2 dedak TAAT dgn lge n hsien long..

Nk JUAL ISLAM pd DAP,dap tolakkk..

otok x pikiaq.

Anonymous said...

PARTI BUNGA RAYA ni utk mngubat KANAK2 BIOL...

ambil 7 hlai daun n 3 kntum bngaraya ,RAMAS dlm baldi JAMBAN kt rumah, serap ngan spender 12 hari x basuh,pastu TUAM kt muke n kpla...

Bole baik BIOLtu..

Kokok kokkkkkkkkk

Anonymous said...

Bukan soal tak seiring..tapi kalau tak tepat dan salah seperti saudara kita kat atas kata jual agama sesama islam tak pa,ini kes berat..perkara asas islam diselewengkan..engko pun tak tegur kekhilafan saudara ko?
Aku rasa ko patut pii bincang dgn fatul bhari dan ulamak muda astro dan tv3 atur dan buat program dakwah tinggikan syiar islam dikalangan penganut UMNO supaya tidak terbabas...aku tengok ulamak umno pun tak brani membimbing dan menegur ahli dan pimpinan atasan umno..ape peranan ulamak dlm umno..keje ko nak sindir love ros jee..

Anonymous said...

Mmg betul pun, parti BUNGA RAYA ni belum lagi pun diluluskan pendaftaran oleh ROS, Pemuda DAP dah pun umumkan, dorang mmg tak boleh berkerjasama dgn BERSATU atas sbb2 tertentu.

Rasanya pasal pemuda dap dah nampak dah parti ni TAKKAN BOLEH DIHARAP utk menolong lepaskan tokong mrk dari kes mahkamah yg dihadapi skrg.

Dap kalau takde untung pada dorang ingat dorang nak kerjasamana .. org Melayu aje yg percaya dap ni boleh buat kawan seumur hidup .. tak belajo2 dari kebodohan masa lepas.

Anonymous said...

Dah tak ade idea nak bentangkan?..baguih ko tunjukkan BIOL ..melayu pejuang ugama dan bangsa..

Anonymous said...

Ko nk JUAL islam ngan lim guan eng PUJAAN ko tu dia nak ke???

FULAMAKKK adalah ulamak dlm pmbngkang..

ulmak mat sabu buang mic menganga smue smbil brtkbir.

Kokoko kokkkkkkk

Anonymous said...

Sape yg taat ni..ade ke orang menentang pendakwaan keatas LGE..sape yg taat syarat sieng long nak buat keretapi laju?pakai sikit otak atau No Otak?

Anonymous said...

Aku rasa aku tak layak bercerita, berhujah apatah lagi utk mempertikai ttg keimanan dan keIslaman seseorang.

Aku tidak masuk pihak belah mana, tapi sekadar bertanya ..

Apakah peranan konon2nya ulamak dlm Amanah?
Apakah peranan konon2nya ulamak dlm PKR?
Dan apa pula peranan ulamak dlm PAS?
Sekadar buat hiasan?

Anonymous said...

Ini ahli United melayu No Otak terbaek bro

Anonymous said...

Cuba bagi nama ulamak dlm pkr dan amanah..ulamak pas dah jadi ulamak najib..

Anonymous said...

1017 - ko dah takde ide apa2 yg baik nak tulis ke? otak dah tepu ke?

Anonymous said...

Dah banyak daa aku tulis kat atas tu..mata ko rabun kot..

Anonymous said...

Bro 1016..

Islam sndri pon punyai mazhab 4..

Ada MASALAH Ker mzhab smue ni???

Kalu islam ad 100 ulamak berlainan bangsa atau parti ada masalah ke???

Ulamak parti erdogan ad masalh ke??
Ulamak parti golkar ad madalh ker??..

yg PENTING dorg MENOLONG mmbngunkan ISLAM utk pmimpin mmpin krajaan masing2..

Anonymous said...

Dlm bercerita merapu panjang2 ni, teringat aku citer DoJ ni apa sudahnye? Ada sesapa yg boleh bagitau apa hasil risikan, tindakan susulan dari saman sivil tu?

Bukan aku aje rasanya, ramai lagi yg tertunggu-tunggu nak tau ni ..
Mcm dah nak masuk freezer aje kes ni ..

Anonymous said...

Bro 10.16 kalau rasa tak layak baik diam dan pegi belajar ugama untuk tahu pasal iman dan amalkan..kalo rasuah dan bela yg rasuah ko rasa itu orang beriman ke..ni perkara asas je..semua orang islam wajib tahu..

Anonymous said...

Apala sangat buang mic banding dgn gelek arabistatatatitu tu... juling bijik mana laki dlm majlis tuh.

Tapi maapkn puteri tu. Diorang ckp diorang tak dtg haid lagi. Masih bodo bangang katanye...

Anonymous said...

Cuba ko tanye peguam negara..dia kan pakar undang2..

Anonymous said...

Kalau bab freezer, boleh tanya pakcik jib saman selasa la. Dah sampai kat mana skang saman panglima bogis tu?

I LOVE ROSMAH. said...

adoii..pakcik marah sy ke? bawak bertenang pakcik.mana ada sy tuduh najib kaki ngentot ,memburit...sy ckp dia mencurik jek.
pakcik indon ke ? ngentot tu bahsa indon...cian ko DOP
.kurr..kokoko

Anonymous said...

Bro 1032..

Sbb tu gua ckp kanak2 BUNGA RAYA ni BIOL belaka..

dorg bawak crite TOK DALANG n pontianak gua musang suh DOJ terbitkn...
Mane ler DOJ nk prcya...

Kokok kokkkkkk

I LOVE ROSMAH. said...

tumpang gelak sikit bro...kokokokokoko...kurr...kokoko

Anonymous said...

Memanglah geng si yidinSEMBAP ni GILA SEKS – tengok si saidJANTAN ni TAK tau MALU lansung, dahlah tu, seolah dia mengHALALkan pula SKANDAL SEKS dia hanya kerana itu cerita lama konon dan kononnya MO musuh politik dia ; dan menuduh video seks tu kononnya fitnah; jadi buatlah REPOT POLIS OI! Itulah dasar si JANTAN PENIPU JIJIK; org. mcm. ni nak jadi PEMIMPIN Islam/Melayu?! Lepas tu mcm. si SAMSENG HARAM JADAH, nak GERTAK pula UMN* - kalau bangkitkan isu SKANDAL SEKS ini?!

Mana juga SPRM?! Kan si JANTAN ni diTUDUH bagi tender BALAK kat BETINA tu setelah diRASUAH dgn. SEKS! Entah2 si BETINA SUNDAL KAPIR juga tak, yg. disyaki EJEN ZIONIS-MOSSAD/DAPJUBOQ BABI, mcm. SKANDAL SEKS si yidinSEMBAP tu!

Memang TERUK betul GENG si JANTAN YidinSEMBAP HIPOKRIT ni – semuanya TAK BERMORAL, MIANG nak MAMPOS, PERASUAH dan PENGKHIANAT KITOL yg. memang TAK pula SEDAQ DIRI kerana masih nak jadi PEMIMPIN Islam/Melayu konon!

Dan TAK heranlah bila puak pembangKANGKANG HARAM JADAH PORNO/HOMO cuba memPERTAHANkan si JANTAN-GILA SEKS-PERASUAH-PENGKHIANAT KITOL ni!

Di - http://hambali1.blogspot.com/2016/08/ahmad-said-nak-suruh-berhenti-nak.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed:+blogspot/YGbI+(Rakyat+Malaysia) :

Wednesday, August 10, 2016

AHMAD SAID – “NAK SURUH BERHENTI, NAK MALUKAN SAYA? OK BUATLAH...

(Nek Tempoyak)

Anonymous said...

OI si TERORIS si SEKOQ GILA BABI si 'I LOVE ROS***' si HOMO JIJIK JUBOQ BABI KURAP si KETURUNAN TERORIS PENJAJAH/PERASUAH/LANUN/PEROMPAK/PENYANGAK/PEMBUNUH/PEROGOL DAPJUBOQ BABI KURAP RASIS/PORNO/HOMO-KULI2 ZIONIS/IS(IS)rael-MOSSAD dan juga termasuk si PENYAMAQ2 HOMO ‘cucu nek tempoy**' & tedHOMO-GILA-LAHAP-TAIK kit SIAL KANIBAL, lu JANGAN nak MENYAMAQlah si PENAKUT2 GILA BABI oi; tak habis2 dgn. MENGULANG komen2 MENCARUT HARAM JADAH "copy-paste" TERORIS PENDATANG ZIONIS DAPJUBOQ BABI lu! Lihatlah bagaimana si puak KANIBAL HOMO/PORNO/RASIS DAPJUBOQ BABI ni mengHINA dgn. LUCAH terhadap UMNO tercinta kami serta umat ISLAM serta sesiapa yg. mengKRITIK puak TERORIS DAPJUBOQ BABI ni! Lihat di https://helenang.wordpress.com/2016/07/18/dapsters-hating-on-joceline-tan/ , Dapsters hating on Joceline Tan! Lepas tu nak suruh kami BERHEMAH pula, pi MAMPOS lu si puak PENJILAT JUBOQ BABI!

OI si TERORIS2 si GILA BABI DAPJUBOQ BABI , lu manyak sedap aahhh... itu LAHAP TAIK dan JILAT LENDIR HANYIR si JUBOQ2 BABI JIJIK kit SIAL KANIBAL/TONGGENG eng JUBOQ BABI/kok-chin GILA BABI BETINA SUNDAL-PELACUR/gobing-jagdippyANJING KURAP-rayerHANYIR CILAKA/TODI puaKA JUBOQ BABI/KENCING NGAnga ming KANGKANG BABI BERLENDIR/ BABIga SUNDAL KURAP!!

Aiya, puak HOMO-GILA-LAHAP TAIK mcm. lu aahhh, memang puak BINATANG BUAS wohhh! Ini mcm aaahhh?! Dan apahal aaahhh yg. lu nak CURI mcm. PENGGANAS KANIBAL Zionis IS/ISIS - identiti “Ted Manoff” (huruf besaq T & M)?!Sekrg. juga puak PENGGANAS PENAKUT DAPJUBOQ BABI ni CURI identiti "Nek Tempoyak" pula (termasuk guna nama “cucu nek tempoyak“)!

Yg. lu juga nak MENGHINA, guna nama YAB WANITA PERTAMA Bumiputera Islam/Melayu TERCINTA kami apahal - PU; hang buatlah REPOT POLIS sbb. si TERORIS DAPJUBOQ BABI ni memutarbelitkan identiti dan imej YAB DS Rosmah tapi dok HINA YAB PM/UMNO tercinta kami!

Dan yg. lu nak HINA Bangsa BUMIPUTERA Islam/Melayu tak habis-habis apasal si KETURUNAN JUBOQ2 BABI?!

Dan awatlah anon-anon TERORIS GILA PENYAMAQ ZIONIS PORNO/HOMO/RASIS DAPJUBOQ BABI ni asyik nak TUTUP mulut Nek Tempoyak aaahhhh?!

Apa yg. si TERORIS2 ZIONIS PEMBUNUH/PEROGOL DAPJUBOQ BABI/PKRHOMO-SIAL ni TAKUT sgt. apa yg. Nek Tempoyak TULIS, sampai mcm. si TERORIS JUBOQ BABI KURAP ZIONIS HOMO/PORNO/RASIS, mengGERTAK, MENCARUT serta nak BUNUH & PERKOSA dia serta MAK-BAPAK Nek Tempoyak yg bekas ASKAR ?! Dan yg . lu nak MAKI dgn. LUCAH, mak nek Tempoyak apasal - mak lu yg. LAHIRkan si amat-KEPARAT- JUBOQ BABI KURAP-PORNO /HOMO/RASIS-PEROGOL-PEMBUNUH/GILA BABI mcm. lu apahal pula?!Lu manyak LAHAP itu TAIK JUBOQ BABI KURAP aaahhhh?!! Lepas tu si PEMBUNUH/PEROGOL ni semua pula nak suruh kita berhemah kononnya – PI MAMPOS puak TERORIS PEMBUNUH/PEROGOL DAPJUBOQ BABI KURAP ZIONIS OI!!

Jadi, Go LAHAP TAIK & JILAT LENDIR HANYIR JUBOQ2 BABI KURAP si TERORIS PENJAJAH ZIONIS DAPJUBOQ BABI KURAP lu tu!!

#Madey The DIKTATOR PENYANGAK/PENYAMAQ/PENYAMUN/PEMBUNUH/PERASUAH/LANUN anak BERANAK KEPARAT berIJAZAH LONGKANG-si PENJILAT TERORIS PENJAJAH/LANUN/PEROMPAK/PENYANGAK/PEMBUNUH/PEROGOL DAPJUBOQ BABI KURAP RASIS/PORNO/HOMO-KULI2 ZIONIS/IS(IS)rael-MOSSAD!!#

Anonymous said...

Memanglah geng si yidinSEMBAP ni GILA SEKS – tengok si saidJANTAN ni TAK tau MALU lansung, dahlah tu, seolah dia mengHALALkan pula SKANDAL SEKS dia hanya kerana itu cerita lama konon dan kononnya MO musuh politik dia ; dan menuduh video seks tu kononnya fitnah; jadi buatlah REPOT POLIS OI! Itulah dasar si JANTAN PENIPU JIJIK; org. mcm. ni nak jadi PEMIMPIN Islam/Melayu?! Lepas tu mcm. si SAMSENG HARAM JADAH, nak GERTAK pula UMN* - kalau bangkitkan isu SKANDAL SEKS ini?!

Mana juga SPRM?! Kan si JANTAN ni diTUDUH bagi tender BALAK kat BETINA tu setelah diRASUAH dgn. SEKS! Entah2 si BETINA SUNDAL KAPIR juga tak, yg. disyaki EJEN ZIONIS-MOSSAD/DAPJUBOQ BABI, mcm. SKANDAL SEKS si yidinSEMBAP tu!

Memang TERUK betul GENG si JANTAN YidinSEMBAP HIPOKRIT ni – semuanya TAK BERMORAL, MIANG nak MAMPOS, PERASUAH dan PENGKHIANAT KITOL yg. memang TAK pula SEDAQ DIRI kerana masih nak jadi PEMIMPIN Islam/Melayu konon!

Dan TAK heranlah bila puak pembangKANGKANG HARAM JADAH PORNO/HOMO cuba memPERTAHANkan si JANTAN-GILA SEKS-PERASUAH-PENGKHIANAT KITOL ni!

Di - http://hambali1.blogspot.com/2016/08/ahmad-said-nak-suruh-berhenti-nak.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed:+blogspot/YGbI+(Rakyat+Malaysia) :

Wednesday, August 10, 2016

AHMAD SAID – “NAK SURUH BERHENTI, NAK MALUKAN SAYA? OK BUATLAH...

(Nek Tempoyak)

Anonymous said...

1029 - itu yg aku maksudkan pun bila anon 1001 tu tulis.

Kita ambik cara mudah utk berfikir ..

Bila org tu dilantik sbg ulamak (ulamak agama) dia bukan aje bertanggung-jawab pada lantikannya saja, tapi dia bertanggung-jawab pada agama dan Tuhannya.

Pasti yg dilantik ulamak tu dah tau baik buruk akibat yg boleh terjadi pada dirinya hasil dari apa yg dilakukannya.

Pada aku dlm hal ni tak perlu org banyak jadi penghukum, ulamak tu betul, ulamak tu salah dsbnya. Kalo dia dilantik sbg ulamak utk memainkan peranan meningkatkan syiar Islam, kemudian dia lebih cenderung mempergunakan kedudukan utk meraih populariti dgn mencampuri urusannya dgn politik, biarlah. Berani buat berani tanggung ...

Anonymous said...

Jual macammane?adakah macam jualbeli aiskrim..?

I LOVE ROSMAH. said...

dah..dah..dah takyah gaduh tak baik.ni ada sikit buah tangan utk pendedak..dedak belen semalam buat umpan bom ikan rohu..meh kumpui sini meh...kurr...kokoko

Anonymous said...

ngentot bahasa indon ras dedak cakap. ngentot dlm bahasa thai apa ye? aku tanya ni aku terjumpa org tulis ros dedak ni keturunan dia dari gerombolan lanun siam. itu yg dia marah kot org pakai bahasa indon tak pakai bahasa ibunda dia. bahasa malaysia kita taulah bersetubuh. hek illehhh ...

I LOVE ROSMAH. said...

biasa la bang pendedak suka tembak tak mengena cam org ada batu karang kencing bersepah tak tuju sasaran.
kejap aku siam,kejap minum todi bangsar,kejap cina byr aku..ish kalo aku nk list penuh library tembakan tak mengena ni..cian DOP..kurr..kokoko

Anonymous said...

Kak mah..
Ko nak suh ayam besor tpi ko bgi dedak..
Mane besor ayam tuuu..

ko bg ler kapal scopene ker
Kertas A4 doj ker
Bngla 40k org ker
KEBUN bunga raya barang 5ekar ker
Kdkut ler lu ni kmahhh..

baru ler besor aym ni smue..
Lu mmng SENGAL BIOL ler kak mah..

Kokoko kokkkk

I LOVE ROSMAH. said...

ngentot,ras? dh sah ada cop KDN ko ni grup indon jadi sekuriti reban ameno kan ..kan..cian DOP...kurr...kokoko

Anonymous said...

Ulamak bukan jawatan atau dilantik macam mufti..ulamak ini gelaran yg diktiraf kpd orang yg tinggi ilmu agamanye..boleh menghuraikan sesuatu hukum dan masalah dan dijemput dalam ijtimak ulamak...cakap ulamak akan di patuhi kerana pengetahuan bidang ugamanye..

Anonymous said...

ada sapa2 kat sini dah main game 'pokemon go'?
kawan aku cakap pagi tadi, dia bukak game tu malam tadi cuba nak tau, tiba2 dia tengok pokemon tu ada menyorok kat celah kangkang isteri dia atas katil.

apa lagilah, dia kata ..., dia tangkap terus tak lepas2 ..
aku punya gelak beso .....

Anonymous said...

Luv ros bro..dia orang ni minat sangat kat bro..mcma artis popular plok..

Anonymous said...

Ko pkir2 dgn tenang,,,

Hj hadi nk KER masuk neraka??

Fathul bari nk ker masuk neraka???

Azhar derus nk ker masuk neraka??

tpi kalu nuar gua xtau ler sbb dia da buatdri dia boleh ke NERAKA...
Pssttt smue org xnk MASUK NERAKA

koko kokkk

I LOVE ROSMAH. said...

baik ko blah p daftar pati kat IMANKI sykrt zahit komidi tu kng tak pasal2 tidor kat depoh semenyih 6bulan...cian ko DOP ndon brengsek lo..kurr..kokoko

I LOVE ROSMAH. said...

dorang jeles kat aku sebab aku selalu main badminton ngan kak mah.dorang nak salam kak mah pon tak dapat tu yg bengkak je tu...kurr...kokoko

Anonymous said...

Ada kelas andaian cai

Anonymous said...

Anon 1102
Tu bkn pokemon go nmeny...

Tu dpnggil "GO TO ROGOL"
hehehe

Anonymous said...

ngentot tu buat kita rasa tenang pak. beres kerja 16 jam pak, kok mau biarkan otak kita terusin pusing? enak itu ngentot pak ..

Anonymous said...

Mat said kan orang umno..

Anonymous said...

Ko ngentot JOKOWI m gus dur pon pon bole enak ker???..

Ko ni mmng" WAK JAMBAN CHANDI BOROBUDUR:

Anonymous said...

Ko na laa masuk neraka..

Anonymous said...

Apa ni si dong pak? Kok kata ngentot itu enak pun salah? Mungkin bapak belum ngerti apalagi tau apa itu ngentot sebenernya ...

Anonymous said...

Cai bila nak tolong bersihkan nama Busuk najib ni?bila nak desak loyar negara dan najib dakwa. Sheikh jholo..dah lama ni..takkan hari2 cai nak cuci bontot jho lo..je

Anonymous said...

1125 - kalo dah siap semua alat dan bahan pencuci, mop, penyapu kira2 suma lengkap kita boleh mulakanlah. itu pun tengok jugak berapa ramai nak gotong royong. bagi hilang bau busuk tu dan wangi kita kena sembur febreeze tu. cakap ajelah kat sini bila kita boleh buat ..

Anonymous said...

Pusing ke tuu?merapu pandai plak..

Anonymous said...

Orang pas dah declare nak tolong bersihkan Tuan RAGU hadi..orang umno masih merapu kena sawan..

Anonymous said...

kalau dah ada yg mulakan merapu mcm 1125 tu, yg lain ikut merapulah, nak heran apanya ..

Anonymous said...

merapu2 pun org UMNO, UMNO masih jadi tunjang BN dan memerintah negara.

parti pembangkang ado? setakat ado domba aje yg pandai ..
tunggulah 26 Sept nanti, kot2 boleh ..

Anonymous said...

yg tengah meroyan sawan tu yg baru berhijrah ke IJN.
mestilah ramai father2, brother2, tok2 sami yg sdg bacakan jampi dan doa utk sembuh tu. mcm yg dulu tu ..

adik2 BUNGA RAYA tak ikut serta bacakan doa ke?
jgn ratib depan yg dah kena sawan tu '1mdb', '2.6b', 'doj' pulak udahlah .. nanti bertambah geringnya ..

Anonymous said...

Tak lama daa akan tinggal kenangan...orang pas lagi kelas dari cai..berani tolong bersihkan presiden dia..cai 11.54 berani merapu dan pusing2

Anonymous said...

Yup

UMNO mmng yg TERBAIKKKK..
yg lain dBAKUL SAMPAHKAN..

Anonymous said...

JANGAN DIAM] 1MDB: Kerajaan perlu AMBIL TINDAKAN terhadap Individu seperti SYOR PAC terdahulu, kata ahli PAC BN

Kerajaan perlu memutuskan samada orang yang dinyatakan dalam laporan Kawalan Pengurusan Tadbir Urus 1Malaysia Development Berhad (1MDB) yang dibentangkan Jawatankuasa Kira-Kira Wang Negara (PAC) lima bulan lalu bersalah atau tidak.
Ahli PAC Barisan Nasional Datuk Abdul Aziz Sheikh Fadzir berkata kerajaan tidak boleh berdiam diri kerana rakyat mahukan jawapan.
“Rakyat masih ternanti-nanti keputusan kerajaan daripada polis yang menyiasat 1MDB dan AGC (Jabatan Peguam Negara) yang boleh menentukan sama ada mereka yang dinyatakan dalam laporan PAC itu melakukan kesalahan atau tidak.
“Kerajaan perlu membuat keputusan segera kerana perkara ini sudah terlalu lama berlarutan sehingga menimbulkan persepsi negatif terhadap kerajaan,” katanya dalam satu kenyataan hari ini.
Aziz mengulas desakan Ahli PAC Pakatan Harapan supaya jawatankuasa membuka semula siasatan terhadap 1MDB, susulan aduan Jabatan Kehakiman Amerika Syarikat (DoJ), yang mahu menyita aset-aset “yang terbabit atau boleh dikesan kepada suatu konspirasi antarabangsa untuk mengubah wang yang dilesapkan” daripada syarikat milik kerajaan itu.
Ahli Parlimen Tony Pua semalam berkata PAC perlu mengenalpasti identiti ‘Malaysian Official 1’ (MO1) yang disebut dalam aduan itu.
Menurut Tony, aduan DoJ menyatakan sejumlah AS$681 juta dimasukkan ke akaun peribadi MO1.
Menurut Aziz, pendesak sebenarnya sudah tersalah terka.
“Keputusan untuk membuka semula siasatan PAC terhadap 1MDB tidak akan membawa kepada sebarang penyelesaian konkrit kerana kuasa menyiasat serta menentukan samada wujud kes atau tidak adalah dalam bidang kuasa eksekutif iaitu polis dan AGC,” jelasnya.
Di awal kenyataannya, Aziz berkata kerajaan selaku badan eksekutif perlu segera mengambil tindakan terhadap individu bertanggungjawab seperti disyorkan dalam laporan PAC April lalu.
“Di pihak PAC, kita sudah menyatakan beberapa isu utama yang gagal dihuraikan sepanjang prosiding 1MDB sejak Mei 2015.
“la termasuk beberapa transaksi yang mencurigakan seperti pembayaran US$700 juta daripada 1MDB terus ke akaun pemegang saham syarikat yang dikatakan tidak mempunyai kaitan dengan PetroSaudi,” ujarnya.

Anonymous said...

Seluruh dunia dah akui united melayu no otak terbaik..presiden pandai songlap..pandai dalih derma raja arab..presiden lain mana pandai gitu..hebat

Anonymous said...

REPOT POLIS lerrr..

Dah 2 tahun cerita sama.

Dah BASI n dBAKUL SAMPAHKAN..

Baik ko gunekan OTOK ko cipta permainan "go to rogol"

Mane tau ko bole kayer billion2.

Anonymous said...

Nanti ada cai yg marah aziz ni pandai2 plak bukak mulut..

Anonymous said...

berita terbaru dari alam maya - Najib bakal didakwa di makamah luar negara. Maka sekalian manusia yang dungu pun bersorak gembira.. lalu mereka mengira detik dan waktu ... hmm .. akhirnya khabar itu pun berlalu pergi sebagaimana khabar Najib didatangkan sepina dari makamah perancis (kes rasuah 500juta sewaktu Najib mengetuai Kem.Pertahanan)..hehe

tetapi jangan terkejut andai khabar Najib bakal didakwa tetap tersemat didlm dada golongan yang jahil yg tidak mengetahui apa-apa melainkan sedikit.

berikut kes-kes berprofil tinggi yang melibatkan Najib yg "benar" menurut puak2 yg jahil tanpa ilmu.

1. kes pembunuhan Altantuya - kronologi kes. si mati punyai affair pada Najib hasil diperkenalkan oleh Razak baginda, Rosmah mengarahkan si mati dibunuh didlm pengetahuan Najib menggunakan C4 (di"thrill"kan lagi, Rosmah berada sewaktu kejadian).di"hubungkait" pada kes komisen @ rasuah 500juta (simati merupakan penterjemah antara syarikat pembuat kapal selam dan kerajaan Malaysia). Sepina bakal dihantar berhubung kes 500 juta.
penutup kes - Najib suami isteri tidak terlibat - Sepina tidak wujud- tetapi bagi puak yg jahil bersifat sebaliknya.


2. Najib bersekongkol untuk menjatuhkan Pak Lah (plan sebenar Muhyiddin bakal PM dan Najib mendapat habuan sebagai TPM).
Keputusan kes - Najib menjadi PM dan muhyidin menjadi TPM (dah kena pecat.. hehe)

3. Najib merompak berbillion Rm melalui 1mdb (kes yang sedang dimainkan, dan semakin mendebarkan dada golongan yang tidak mahu menggunakan akal. Harapan "last card" kini terletak pada kebijaksanaan DOJ dan FBI untuk "membuktikan" seterusnya mengheret Najib ke makamah).. besar harapan agar kalangan puak2 yg jahil bersabar menunggu ending dari keadaan "last card" ini.

andai gagal lagi .. seperti kelaziman manusia2 yg dungu ini akan saling memakaikan sesama mereka segala celaan,fitnah dan adu domba dan dipikul sehingga ke liang lahad.

adapun benar segala janjiNya - di biarkan golongan yg kufur pada nikmat .. dengan dipenuhkan didlm dada-dada mereka rintihan,sesalan dan kata2 celaan yang sesungguhnya berbalik kepada batang tubuhnya sendiri. diperlihatkan pada golongan seperti ini ia adalah sebahagian perbuatan yg mulia. golongan in juga akan mengikut segala kehendak si kafir (DAP,SR,WSJ,DOJ,FBI..etc) setapak demi setapak sehingga ke dalam lubang biawak pun mereka bakal menurut.

Hehe .. apakah aku menipu tatkala aku hanya memberikan kamu sekeping cermin yg memperlihatkan betapa buruknya keadaanmu .. bertaubatlah sebelum terlambat..




Anonymous said...

Bodoh ko ni..dah lama repot polis..orang cakap repot ko pun nak cakap repot jugak..laporan PAC tak perlu repot..menteri polis boleh arahkan polis siasat.ngang n ngok

Anonymous said...

Kelas cerpen ko..ada bakat penulis sampah..

Anonymous said...

Nampak cam logik cerpen sampah ko ni..patut madey bila terjumpa najib,Madey yg lari. lintang pukang gi nyorok..pucat muka madey..takut betul2 madey ke najib yEe..ha3

Anonymous said...

Mmg madey takut..

Blum kes 3 tan sri mltup,awal2 lg madey cabut lari ke indon cari tangkal...
Kurkurkur

Line da clear dtg blik mlysia..

Anonymous said...

OI si TERORIS2 JIJIK GILA BABI HOMO PENYAMAQ si KETURUNAN TERORIS PENJAJAH/PERASUAH/LANUN/PEROMPAK/PENYANGAK/PEMBUNUH/PEROGOL DAPJUBOQ BABI KURAP RASIS/PORNO/HOMO-KULI2 ZIONIS/IS(IS)rael-MOSSAD - TAK pula lu TERLOLONG mcm. PUAKA psl. si TUAN lu, si TERORIS DAPJUBOQ BABI dpt. RASUAH HARAM JADAH yang berBILLION dr. rejim TERORIS KANIBAL IS(IS)rael/ZIONIS aaahhh??!!

OI si TERORIS2 si GILA BABI DAPJUBOQ BABI , lu manyak sedap aahhh... itu LAHAP TAIK dan JILAT LENDIR HANYIR si JUBOQ2 BABI JIJIK kit SIAL KANIBAL/TONGGENG eng JUBOQ BABI/kok-chin GILA BABI BETINA SUNDAL-PELACUR/gobing-jagdippyANJING KURAP-rayerHANYIR CILAKA/TODI puaKA JUBOQ BABI/KENCING NGAnga ming KANGKANG BABI BERLENDIR/ BABIga KURAP!!

Apahal puak JUBOQ BABI lu asyik nak MENYIBUK psl. UMNO dan YAB PM/MENTERI-MENTERI BUMIPUTERA Islam/Melayu kami aahhhh - tapi TAK tak pula lu nak TERLOLONG psl. kit SIAL KANIBAL dpt. RASUAH sampai BERATUS JUTA masuk akaun peribadi dia dr. PAPSingaPORK tu, serta RASUAH utk. DAPJUBOQ BABI dari JUDI/PELACURAN HARAM dan si ZIONIS! Di - http://theunspinners.blogspot.com/2015/08/bila-dap-pkr-suaram-dan-bersih-nak-akui.html , Bila DAP, PKR, Suaram dan Bersih nak akui terima dana dari judi haram, PAP dan CIA?, Posted by The Unspinners at 8/02/2015!

Mahupun NGO-NGO/media-media KERBAU-KERBAU ekoq-ekoq BANGKAI BABI yg.dok MEMBIAK kat JAMBAN TERORIS2 PKRHOMO/DAPJUBOQ BABI - yg. dpt. RASUAH berBILLION termasuk dr. REJIM2 TERORIS Barat/CIA-Zionis/IS(IS)rael-MOSSAD/SOROS - yg. sampai nak MENGGULINGkan YAB PM BUMIPUTERA Islam/Melayu, UMNO/mana-mana institusi BUMIPUTERA dan KERAJAAN kami di NEGARA ISLAM kami ni ! Di - http://alamijiwaparadox.blogspot.com/2015/08/yahudi-laknaktullah-hulur-bantuan-untuk.html , YAHUDI LAKNAKTULLAH HULUR BANTUAN UNTUK JAHANAMKAN MALAYSIA!!, USAHA SEKUTU ISRAEL UNTUK PERALIHAN REGIM DI MALAYSIA DENGAN SALURAN DANA BERJUTA DOLLAR KEPADA PAKATAN RAKYAT?, August 03, 2015!

Jadi, Go LAHAP TAIK & JILAT LENDIR HANYIR JUBOQ2 BABI KURAP si TERORIS PENJAJAH ZIONIS DAPJUBOQ BABI KURAP lu tu!!

#Madey The DIKTATOR PENYANGAK/PENYAMAQ/PENYAMUN/PEMBUNUH/PERASUAH/LANUN anak BERANAK KEPARAT berIJAZAH JAMBAN-si PENJILAT TERORIS PENJAJAH/LANUN/PEROMPAK/PENYANGAK/PEMBUNUH/PEROGOL DAPJUBOQ BABI KURAP RASIS/PORNO/HOMO-KULI2 ZIONIS/IS(IS)rael-MOSSAD!!#

Anonymous said...

Aku syak, si YidinSEMBAP ni terpaksa buat logo ni sbb diDESAK oleh si BETINA SUNDAL SIMPANAN dia tu kot! Adakah ini bermakna rawatan BOTOX percuma SEUMUR HIDUP utk. si TUA BANGKA MIANG yidinSEMBAP dan BETINA SUNDAL SIMPANAN dia - "DEAL"-belakang-JAMBAN yg. akan di DEKLARASIkan?!

Dasar si JANTAN YidinSEMBAP HIPOKRIT ni – yg. MIANG nak MAMPOS ni , TAK pula SEDAQ DIRI; masih nak jadi PEMIMPIN Bumiputera konon – lu diTUDUH buat JENAYAH ZINA dgn. BETINA SUNDAL KAPIR yg. disyaki EJEN ZIONIS-MOSSAD/DAPJUBOQ BABI – sampai memBAHAYAkan tugas lu (sbg. antara bekas pemimpin tertinggi negara dan UMN*) dulu, utk. melindungi BANGSA, AGAMA & NEGARA; tak pula lu SEDAQ DIRI si YidinSEMBAP OI?!!! JIJIKnya org. tua HIPOKRIT & PENGKHIANAT ni! TAK bermoral lansung - lepas tu BERANGAN nak jadi PM -PI MAMPOS si JANTAN KITOL MIANG oi!

Jadi, si YidinSEMBAP, kami dok tunggu ni (kami akn terus BANGKITkan isu ni), bila lu nak SAMAN suami BETINA SUNDAL tu & RPK – JANGAN hanya tuduh itu FITNAH! Inikan Malaysia, bukan Barat (akibat "Free Speech" PALSU depa); jadi bolehlah SAMAN! Takkanlah loyar2 JAMBAN yg. berlambak dr. TERORIS PKRHOMO/DAPJUBOQ BABI lu tak boleh bagi khidmat GUAMAN yg. PERCUMA no! Lu kan PENJILAT GALAK depa; mcm. si puaka-puaka LANUN/PENYANGAK/PENYAMAQ/PERASUAH/PEMBUNUH-madey ANAK BERANAK Berijazah JAMBAN tu! Lihat di - http://tunkuaisha.blogspot.com/2016/06/divorce-case-linked-to-top-politician.html, Divorce case linked to top politician postponed, Monday, June 20, 2016:

A divorce case involving former deputy public prosecutor Stanley Clement Augustin and his wife Nika Gee Siew Yee at a High Court here has been postponed.

A new date for the proceedings has yet to be fixed. Neither the parties nor their lawyers were present on Monday morning. The case was to be heard before Justice Datuk Siti Mariah Ahmad.

Augustin had applied for a divorce last year after alleging that his wife had an affair.

He had on Dec 7, 2015, made a Statutory Declaration (SD) claiming that his wife had engaged in an intimate relationship with a prominent political figure from Johor (name as Muhyiddin by RPK).

The SD claimed that Gee met the politician overseas and had received financial and material benefits from him.

The accused politician has, however, called the allegations slanderous, adding that it was ill-intentioned and unfounded.

Nek Tempoyak.

Anonymous said...

Kalo dah balik bole lah tangkap kerana ada bukti dia terlibat..najib takut jugak nak tangkap madey.bodoh ke najib ni

Anonymous said...

Ayo yo nek koyak rabak..deiy thambi..amalagam doraisamy muthusamy belacanpilai..

Anonymous said...

106 - aku tabik lu punya ayat2, banyak power, banyak kaw, dan ada 'humor'nya.

bukan setakat pergi nyorok sblm kes tu meletup, mungkin juga cari tangkal kote buaya kot, kalo ikut kata Indon yg cuba nak temberang aku kat airport Jakarta, tangkal kote buaya banyak khasiatnya, boleh halimunan, kuat merangsang syahwat, dan kalau bawak ngentot pompuan misti minta lagi dan lagi dan lagi ...

ntah2 itu yg balik jadi sempot tu sampai masuk IJN ..
kah kah kah. sori ye bebudak BUNGA RAYA ... hang belum baligh lagi ..

Anonymous said...

133 tu budak BUNGA RAYA punya komen. Umur masih belum baligh dan akal belum matang berfikir ...

Anonymous said...

AHMAD SAID – “NAK SURUH BERHENTI, NAK MALUKAN SAYA? OK BUATLAH...”
Apa untunganya membuat dakwaan ada video dan gambar bekas menteri besar Terengganu Datuk Seri Ahmad Said terlibat adegan seks dengan seorang wanita?
Lagipun dakwaan ini bukan cerita baru, ia pernah ditimbulkan sekitar 2009.
Apa untungnya kepada UMNO dan Barisan Nasional (BN) dengan menimbulkan isu ini.
Beberapa hari ini, kemelut politik Terengganu dilihat reda. Dengan mencipta atau mengitar semula cerita seks ini akan menyebabkan politik Terengganu akan kembali panas.
Baikkah untuk UMNO dan BN Terengganu? Juga baikkah untuk kedudukan Menteri Besar, Ahmad Razif Abdul Rahman?

Apakah cara ini baik untuk UMNO Terengganu melaksanakan ‘damage control’ akibat kekecohan baru-baru ini?
Penguasaan BN di Terengganu tidak kukuh susulan hanya mempunyai 17 kerusi DUN berbanding pembangkang dengan 15 kerusi.
Jika Ahmad Said berpaling tadah dan berjaya menarik hanya seorang lagi wakil BN dalam DUN, BN boleh hilang kerajaan di negeri Pantai Timur itu.
Yang peliknya, dakwaan terhadap Ahmad Said yang  berkhidmat sebagai menteri besar Terengganu sejak 2008 sebelum digantikan secara kontroversi dengan Ahmad Razif pada 2013, tidak ada rekod seburuk itu.

Juga pelik, laporan itu beberapa blog itu muncul semalam, sehari selepas spekulasi usul tidak percaya akan dibuat sekali lagi oleh Ahmad Said  terhadap menteri besar dalam Dewan Undangan Negeri (DUN) Terengganu yang bersidang pada Isnin.
Semalam The Star Online melaporkan, wujud dakwaan video dan gambar seks melibatkan seorang ahli politik kanan Terengganu.
Ahli politik yang tidak dinamakan itu dikatakan yang memberikan sebuah projek pembalakan kepada seorang wanita dan sebagai balasan, mendapat habuan seks pada 2009.
Ahmad Said dipetik Malaysiakini hari ini  menasihatkan masyarakat supaya berhenti membuat fitnah, lebih-lebih lagi perkara yang melibatkan maruah seseorang.
"Saya tak takut. (Kalau) orang serang saya, saya serang balik. Nak suruh saya berhenti? Nak malukan saya? Umno tak untung apa-apa. Kalau sanggup pilihan raya negeri, OK buatlah,” tegasnya.
"Ini maruah orang. Kalau dulu, fitnah mulut ke mulut. Hari ini (boleh) fitnah orang dengan pelbagai cara. Lepas itu, maruah orang, kita nak tanggung dosa orang?

"Tuhan dah beritahu, kalau kita jaga maruah orang, tuhan jaga maruah kita. Apa faedah yang dapat (dengan fitnah)?" ujarnya lagi.

Ahmad Said ditakrifkan sebagai seorang pemimpin lantang Umno, beberapa kali kelihatan dalam acara bersama Tun Dr Mahathir Mohamad sebagai pengkritik utama kepimpinan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak.
Ahmad Said hari ini enggan melayan 'serangan' terhadap dirinya termasuk dakwaan terdapat video dan gambar seks melibatkannya.

Antara blog yang menyiarkan laporan mengenai
kononnya wujud skandal ini.
Menyifatkan fitnah kini berlaku dengan pelbagai cara, beliau berharap perkara itu tidak akan berpanjangan.

"Itu saya tak mahu komen. Saya malaslah. Sekarang dah mula keluar macam-macam. Tak apa, saya tak mahu komen.

“Kalau kita panjangkan (isu ini) ia akan berpanjangan," katanya ketika ditemui di kediamannya di Kemaman, Terengganu.
Ditanya sama ada beliau takut dengan 'ugutan' berhubung video itu, anggota Dewan Undangan (ADUN) Kijal berkata beliau kini mengambil pendekatan tunggu dan lihat.
Bagaimanapun, katanya, beliau tidak teragak-agak untuk membuat serangan balas sekiranya perlu.
Pendirian inilah yang kita tidak mahu dibuat oleh Ahmad Said.
Kenapa yang sudah reda cuba digelombangkan semula?

Kali ini dibimbangi ‘ribu dalam cawan’ akan melimpah dan menjadi satu tsunami kepada politik Terengganu dalam masa terdekat.

Seperti kata Ahmad Said, beliau mengambil pendekatan tunggu dan lihat dan kita juga ‘tunggu dan lihat’ perkembangan seterusnya.


Hambali Abdul Latiff at 8/10/2016 02:33:00 PM

Anonymous said...

Biarlah... Apa orang nak kata nak kutuk nak fitnah..kita orang Umno tetap setia pada ulil amri...takut petang ke malam ke Allah cabut nyawa kita.. Waktu tu kita sedang menfitnah sedang mengutuk sedang mencerca seorang pemimpin.sedangjan dakam Al Quran jelas..selai Allah dan Rasulullah.... Pemimpin harus ditaati walau pemimpin itu zalim selagi tidak menyuruh kamu murtad atau buat maksiat..bagi saya..pm Najib..tak pernah zalim..apalagi nak rampas rumah atau tanah saya...dan paling penting saya boleh mencari Jannah yang abadi.tanpa disekat atat diseksa mcm...bangsa Bosnia dulu...saya bersyukur...walau tidak kaya namun saya cukup makan dan pakai bukan meminta minta macm bangsa Somalia atau Sudan....dan saya berasa amat berterima kasih kerana negara kita tidak dikawal mcm Afghan..Iraq dan....lebenon...biarlah..orang berkata..selagi mereka boleh.. berkata tapi Rasulullah mengajar kita kalau tak ada benda yang membawa kebaikan utk dibicarajan elok kita hanya diam....so..di sini saya mewakili orang Umno..berdiam bukan bererti kita kalah atau bersalah tapi berdiam kerana alas nak layan orang yang hatinya dah hitam....semoga Allah beri petunuk dan hidayah kepada mereka2 ini....

Anonymous said...

Nek koyak
Mat said dah cabar tu..kalo umno nak hilang trengganu buanglah dia..pakar buat video seks rahim thamby chik..
Pergaduhan mat said dan najib bermula bila mat said tak setuju najib nak gadaikan telaga minyak terngganu untuk pinjaman 1mdb.najib buang mat said dari kerusi MB dan lantik balaci dia razif yg dah dibuang semua pingat kebesaraan oleh sultan terngganu..nasib baik telaga minyak tak digadaikan..kalau tidak dengan utang 1mdb sekarang malaysia dah tak berminyak..najib banyak buat angkara..orang umno kalau bergaduh mesti ada video seks atau skendel..najib tak brani aka takut buang mat said..

Anonymous said...

tempat aku hujan lebat ni ..
mesti mat said tengah main bola dlm hujan ...
ada sesapa bole sahkan ?

Anonymous said...

Panjang doa..kalau mencuri wang rakyat bukan zalim.?.bunuh orang atau rampas tanah(harta) baru kira zalim..ape beza mencuri wang rakyat dengan tanah (harta)rakyat..mazhab mana plak ni..ha3

Anonymous said...

Najib daa..ha3

Anonymous said...

Ini kena dapat pengesahan ulamak muktabar dulu definasi taat kpd pemerintah...baru boleh pakai

Anonymous said...

Berat ko ni macai 205...

Cukup2 la tu guna ayat2 baik nak ajak orang masuk umno tuh...

Kita nih kalau kena rompok, kita tak tengok dah perompok tu bangsa apa... kita petahan diri n harta kita... tapi macai nih lain... dia buat bodo je bila kena rompok. Sbb yg merompoknye sebangsa? Seagama?

Ko nak tunggu sampai rakyat meminta2 baru ko nak berubah?

Anonymous said...

Setuju bro 2.36..jangan pusing2 dan salah guna ayat quran hadis nabi..nelaka

Anonymous said...

Kalo ko baligh naper najib ko takut tangkap madey.kan madey komplot nak guligkan najib..dah lama cai cakap pasal ni siap dengan bukti lagi...kenapa budak keris telanjang bodoo sangat..kata ada power

Anonymous said...

cuba senaraikan segala harta2 engkau yang kena rompak oleh pemerintah ??. kalau setakat mengaku "harta rakyat" "harta negara".. gi ambik kalkulator pastu bahagikan 31.7 juta (perangkaan terbaru jumlah rakyat malaysia)dari total (sukatilah nak letak berapa banyak billion rm pon..hehe) jumlah yang dirompak oleh pemerintah .. hasil selepas dibahagikan itulah nilai "harta rakyat" yg benar2 berhak awk melalak2 dalam dunia ni.

tapi jangan lupa nilai segala "harta rakyat" dan "harta negara" yg dalam segala bentuk yang tangan2 manusia tak bersyukur seperti awak sentiasa berebutkan .. lakukan proses yang sama, gi ambik kalkulator .. nilai setelah dibahagikan itulah hak yg berhak awak dapat dari sipemerintah. jangan pitam dah la yer..hehe

nasihatku..jangan jatuh ke dalam sifat kufur nikmat.tanda2nya jelas

1. lisan selalu mencela sipemerintah dari kemungkaran yg diperbuat oleh sipemerintah.
2. selalu merintih dan merasa sesal pada nikmat yang telah terlepas dan meletakkan sebab utama kerana kezaliman pemerintah.
3. mendiamkan segala kebaikan pemerintah

Anonymous said...

bukan takut tangkap, ko salah baca tu, pasal najib suka tengok madey lari sana lari sini nyorok sana nyorok sini mcm org tak tentu arah krn tersangat risau nak buat mcm mana boboi belum lagi dapat dimasukkan kedlm buaian PM.

mungkin setelah kedua-duanya buang sial dgn mandi tolak bala dgn air daun dan bunga raya, manalah tau mrk dapat pertolongan hantu raya utk membuat semua org sayang kpd keduanya hingga najib sendiri dgn sukarela melepaskan jawatan pm nya utk diberikan pada boboi botak sbg penggantinya.

kalau najib tangkap madey maka tak bestlah jadinya krn dikhuatiri madey akan cepat mereput usianya. belum tangkap aje, baru bebudak bunga-raya sebut aje, dia dah terpaksa dimasukkan ke ijn.

Anonymous said...

heran jugak aku, kalo tengok perjuangan mcm boleh terlingkup Malaysia dibuatnya, tetiba bila pegi register parti, logo cap bunga raya.

Ini kira kes dlm hati ada tamanlah ni, main2 pakai bunga. gunalah logo yg boleh buat org tengok aje dah ketar lutut, lambang tengkorak ternganga ke, jerangkong terbang melayang ke, atau jet pejuang tengah melepaskan tembakan ke .. baru ada nampak ganas sikit ..

tak selari dgn perjuangan langsung. tujuan tubuhkan parti nak jatuhkan pm, dgn serangan dilancarkan dari segenap pelusuk dunia dgn pelbagai cara dan teknik perjuangan, tetiba logo parti hanya bunga raya aje, baik letak gambar taik ayam aje baru betul maknanya 'hangat2 taik ayam'.

komen ikhlas dari aku yg otak bergeliga ni.

Anonymous said...

Ooo ada definasi harta rakyat dengan harta negara.. ilmu ape ni?harta negara bolehdirompak laa..ini ilmu pembelit..

Anonymous said...

Betul ko atok yg nyut nyut
kat spital ada ati cabar najib berdebat...kena kejut
sikit terus gol.

Anonymous said...

Ooo gitu..lawak melayu bahlol..ha30x

Anonymous said...

Tukang karoot memang bijak berteori kalah professor tapi bila nak dakwa jho lo ni.bisu seme..

Anonymous said...

Sejak bila najib pandai dan berani berdebat..dengan pompuan british pun dia takut..dia rela telor dia dipulas oleh pompuan mat salleh..cai bisu tak brani nak tolong..besar kemaluan mat salleh tu kata..ha3

Anonymous said...

411(2) - panjang ketawa tu bang. abang ke melayu bahlol yg buat lawak tu?

Anonymous said...

banyaknya komen bebudak bunga-raya, ada yg baru nak berakal, dan ada jugak yg masih belia dah hilang akal.

Anonymous said...

sapa yg nak dakwa jho lo sila angkat tangan. mari kita buat banci.

Anonymous said...

Bebudak keris telanjang kurang akal tak tahu najib penakut..dia berani dengan lGE jer..dengan madey. dan jho lo dia cukup takut

Anonymous said...

Ko laa geng bahlol

Anonymous said...

Ko belajar sekolah mana pakai banci plak..sarong keris ko hilangkan sampai telanjang keris tu..dah cedik sekarang ko

Anonymous said...

432 - dengo citer ko betul2 berani dgn jho lo ye? syabas. ini org katalah, aku tak tau lah betul ke tak. engko aje yg boleh confirm. ko pegi jumpa jho lo, ko tarik zip seluor dia, ko terus isap kote dia nyut nyut begitu kama, dia tak berani buat apa2 ye, dia diam aje. terrorlah ko. apa ilmu ko pake?

jadi sbb itulah ko takut nak dakwa dia kan? sbb ko dah nyonyot batang dia .. uwekkkss

Anonymous said...

Dengan pompuan lagi dia takut..sebab keris dah karat lama tak bersarong..bebudak cai dia pakai buat sarong kote..bebudak cai mana ada akai

Anonymous said...

ada org kata, org kata ye .. suma ahli parti bunga-raya kena selit sekuntum bunga raya celah rambut atas telinga bila hendak keluar rumah aje. wajib tu utk menunjukkan sokongan tak berbelah bagi pada parti.

auuuwwww ..

Anonymous said...

Jenis bahlol penakut cakap bedegar2..sampai sekarang jholo tak didawa..ini cai malai mana ada brani sama wa..malai pandai buat lawak boloo je..

Anonymous said...

yelah. cai malai bunga-raya mmg suka buat lawak bodoh aje. dia olang manyak takut sama itu jho lo sbb dia punya kote ada besi dan ball-bearing taloh.

Anonymous said...

Ada orang kata jugak penyokong umno tak brani nak pakai keris..keris dah karat..otak pun karaaat..

Anonymous said...

ada org kata, org kata ye .. suma ahli parti bunga-raya kena selit sekuntum bunga raya celah rambut atas telinga bila hendak keluar rumah aje. wajib tu utk menunjukkan sokongan tak berbelah bagi pada parti.

auuuwwww ..

Anonymous said...

Bijak bijak..belit dan pusing cai keris telanjang memang bijak dan hebat..tahniah..

Anonymous said...

Ada orang kata jugak penyokong umno tak brani nak pakai keris..keris dah karat..otak pun karaaat..

Anonymous said...

Pegi cari telor ko dulu yg pompuan british dah pulas hingga tercabut..baru boleh buat lawak..pulangkan balik sarong keris yg ko buat sarong kote..

Anonymous said...

"ada org kata, org kata ye .. suma ahli parti bunga-raya kena selit sekuntum bunga raya celah rambut atas telinga bila hendak keluar rumah aje. wajib tu utk menunjukkan sokongan tak berbelah bagi pada parti.

auuuwwww .."

apa ni? parti pondan ke? ini baru betul2 lawak. lawak ada kelas ni ...

Anonymous said...

heran jugak aku, kalo tengok perjuangan mcm boleh terlingkup Malaysia dibuatnya, tetiba bila pegi register parti, logo cap bunga raya.

Ini kira kes dlm hati ada tamanlah ni, main2 pakai bunga. gunalah logo yg boleh buat org tengok aje dah ketar lutut, lambang tengkorak ternganga ke, jerangkong terbang melayang ke, atau jet pejuang tengah melepaskan tembakan ke .. baru ada nampak ganas sikit ..

tak selari dgn perjuangan langsung. tujuan tubuhkan parti nak jatuhkan pm, dgn serangan dilancarkan dari segenap pelusuk dunia dgn pelbagai cara dan teknik perjuangan, tetiba logo parti hanya bunga raya aje, baik letak gambar taik ayam aje baru betul maknanya 'hangat2 taik ayam'.

komen ikhlas dari aku yg otak bergeliga ni.

Anonymous said...

Thursday, August 11, 2016
BANCIAN Sinar Harian: 36% Akan UNDI Parti BERSATU pada PRU14, HANYA 9% akan UNDI BN, 28% Undi PAS, 27% Undi Pakatan


SHAH ALAM - Parti Bersatu menjadi pilihan popular dalam kalangan pembaca Sinar Harian selepas 24 jam bekas Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin ke Jabatan Pendaftar Pertubuhan (ROS), kelmarin untuk penyerahan borang pendaftaran parti itu.

Menerusi bancian bertajuk 'Parti Mana Mampu Pikat Sokongan Anda menjelang PRU14?' yang diadakan Sinar Harian kelmarin menerusi portal www.sinarharian.com.my selama sehari, parti baharu itu berjaya mendapat undian tertinggi.

Sehingga jam 4 petang semalam, Bersatu meraih 36 peratus undian atau mewakili 1,356 undi mengatasi parti-parti lain.
Pas berada di kedudukan kedua dengan 28 peratus atau 1,072 undi dan diekori rapat oleh Pakatan Harapan dengan 27 peratus atau 1,030 undi.

Manakala, BN mendapat undi paling sedikit iaitu sembilan peratus atau 342 undi.

Jumlah keseluruhan undian bancian tersebut adalah 3,800.
Bancian sekadar melihat trend kecenderungan pembaca dalam menganalisis, berinteraksi dan melibatkan diri dalam menilai perkembangan semasa dunia politik tanah air.  

Bersatu dilapor akan dipengerusikan oleh Tun Mahathir Mohamad, manakala Muhyiddin dinamakan sebagai presiden.

Sementara itu, bekas Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Mukhriz Mahathir bakal menjawat jawatan timbalan presiden. - SH
celahgelegar at 2:39 PM
Share

2 comments:

AnonymousAugust 11, 2016 at 3:27 PM
Nk tau knp Parti bersatu peratus tinggi?sbnya rakyat tk suka Parti yg pemimpinnya takut bini tkda telor. Setakat mkn rasuah Tu boleh terima LG tp kalau dah smpi tahap takut bini mcm mana nk JD pemimpin?sekadar pendapat je....jgn marah.
Reply

AnonymousAugust 11, 2016 at 3:43 PM
Insyallah BERSATU..gemilang..amin
Reply

Anonymous said...

DEMI MASA SESUNGGUHNYA MANUSIA ITU DALAM KERUGIAN...MELAINKAN ORANG YANG BERIMAN DAN BERAMAL SOLEH...DAN BERPESAN PESAN DALAM KEBAIKAN DAN BERPESAN PESAN DALAM KESABARAN.....di sini saya berpesan sesiapa yang dah cukup bukti atau ada bukti sahih yang Datuk Najib songlap duit 1 MDB...tak yah memekak kat sini oii tunjuk buktilah... oii kalau rasa hebat sangat....FOj pun dah senyap..dah...ni mesti mcm.kes kapal selam lambat betul ulat bulu mata buta tu nak sampai kat Malaysia nak hantar sepina....ossh...kali ni DOJ hantar sapa pulak siput babi....eh marah pulak ros dedak jgn guna babi nanti babi beratur nak.suruh kita yang taat ulil amri ni minta maaf kat babi aduh.....yang ni kau boleh tanya ulamak ok....pasal hukum taat ulil amri tu kau boleh Google jer....dah terang lagi nak.bersuluh...dah lah elok kita diam..tak banyak..dosa

Anonymous said...

Cai telor dah jumpe?kalo tak jumpa jangan cakap banyak..

Anonymous said...

Ko tertinggal bas..masih cakap. tak ade bukti..pooorah..telor pun dah kena cabut claire brown

Anonymous said...

Ye kalau ada bukti...tunjuklah...tgah tunggu ni jgn ckp tertinggal bas ke apa...dari tahun lepas cakap ads bukti dah periksa dah disiasat.... Nothing...so ada bukti terbaru ke...yang aku tahu bukti terbaru mokhzani yang nak kena..tahan sbb menipu duit saham dan juga kawan baik guan gone end di taiwan tu...ingatlah...Allah tu Maha Adil...

Anonymous said...

551 - cai cuba kalau rasa telor ko ada tak? selalunya ingatkan telor org lain ada takde, telor sendiri kecut ke hilang ke langsung tak sedar ..
dan ko nanti jgn lupa selit bungaraya atas telinga bila keluar kemana-mana. aku tlg ingatkan saja takut ko terlupa pulak.

Anonymous said...

555 - kalo beginilah cthnya bebudak sengkat akal parti bungaraya berhujah, tak heran langsunglah, patutlah penasihat pun kena kincing sama itu DoJ. mcm mana dada tak sakit, jantung tak tersumbat. ketua ajar merapu, anak buah jadi merapu meroyan.

«Oldest ‹Older   1 – 200 of 232   Newer› Newest»
 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates