August 12, 2016

85 Campurtangan Ahli Parlimen DAP Dalam Urusan Pentadbiran MBPP


Ahli Parlimen (MP) DAP Jelutong, Jeff Ooi telah menulis surat kepada Majlis Bandaraya Pulau Pinang (MBPP) bagi menggesa (baca mengarahkan) MBPP untuk tidak meluluskan permohonan tukar syarat kegunaan bangunan dari pejabat berkonsep Small Office Home Office (SOHO) kepada hotel kerana pemilik Maritim Waterfront Hotel adalah seorang ahli UMNO.

Lihatlah betapa demokratiknya amalan berpolitik seorang Ahli Parlimen yang mewakili Parti Tindakan Demokratik. Peluang perniagaan disekat hanya kerana pemilik adalah ahli UMNO. Ini adalah diskriminasi terhadap ahli parti politik yang bukan sekutu DAP. Apakah di Pulau Pinang sekarang, hanya ahli-ahli DAP sahaja boleh menjalankan perniagaan sejak DAP jadi kerajaan negeri pada 2008?


Surat di atas adalah bukti jelas campurtangan MP DAP Jelutong dalam urusan dan pentadbiran MBPP. MP DAP Jelutong tidak menghormati kuasa-kuasa Majlis Kerajaan Tempatan apabila menulis surat mengarahkan Datuk Bandar menangguhkan keputusan OSC yang di bawah bidang kuasa dan tanggungjawab MBPP. 

OSC sepatutnya tidak perlu mendapat "perkenan" mana-mana Ahli Parlimen sebelum membuat keputusan mereka. Bukan setakat itu, malah Jeff Ooi telah mengugut untuk membuat laporan SPRM sekiranya arahan beliau kepada MBPP tidak diendahkan oleh Datuk Bandar.

Lesen Sementara seperti tertera di bawah yang dikeluarkan oleh MBPP kepada operator Hotel Maritim Waterfront sejak November 2014 dan berakhir Oktober 2016. Oleh itu, tiada isu hotel ini beroperasi secara haram.

85 comments:

Anonymous said...

najib tulis surat kpd bank kaitan tindakan muflis kpd wakil rakyat sepang bukan campor tangan plak..

Anonymous said...

Da bankrap buat cara bnkrap..

Xkn krana NAK JAWATAN YB pon nk TIPU pngundi n rakyat ker???

Korkor kokkkkk

Ted Manoff said...

Kot dapat berapa Jeff Ooi bagi?

Anonymous said...

najib derma kpd HJ hadi yg tak ada jasa ape2 kpd najib dan umno 90 juta..ko cai2 keje siang mlm bagai nak mampos untuk najib dan umno tak kan dapat sikit jee..tak patut najib..kalo aku dah cabuuut daa..keje bodoo..

Anonymous said...

Oooo..ini kes hotel haram milik orang umno..orang umno suka buat yg haram?

Anonymous said...

Kalau tak ada ape2 melanggar peraturan sprm tak boleh buat kes..ape yg Majlis bandaraya nak takutkan..

Anonymous said...

Dah baca rpk kata atuk tua Mahadey songlap duit 2.6 billion dah tu masuk acc nama orang lain..pak lah yang senyap tu pun songlap duit. Lagi banyak 7.4 billion pun masuk acc nama orang lain...tapi Najib kesian dapat derma dari Arab dah tu masuk acc nama sendiri difitnah mcm2.... Oh dunia...Atuk Tua songlap duit Petronas...Pak Lah pun sama...tapi Najib yang dapat duit dari Arab...kata duit 1 mdb...oh dunia....Patutlah Sultan Mizan marah Idris Jusoh...oh....dunia..semoga Allah beri kesabaran buat Pm Najib kerana fitnah yang dilemparkan kepada beliau...dan Allah buktikan... Sesungguhnya orang yang benar tetap dalam Rahmat Allah dan Lindungan Allah

Anonymous said...

Ha3..raja putaq kebangsaan..itu penulistemberang..baru2 diatulis kisah madey gagal guling najibdengan cara huru hara..najib sendiri puntak cayer..kalau najib cayer dia dah tangkap madey..sekarang bolehlah rpK repot polis kerana dia tahu dan ada bukti..ha3

Anonymous said...

Ooo rahmat..bila najib nak cabar doj kalau najib difitnah

Anonymous said...

Cepat2 la saman wsj sr tu. Tak pun saman kerala tu. Kalau tu pun tak mampu... saman la piji... bersihkn la nama pahlawan bogel korang tu... 1dunia tau... bukan berita utusexn yg hantar ke felda tu tau... nih 1dunia tau...

Cepat laju2 bersihkn nama pahlawan korang... tunjukkan sifat pendekar bujang lapok korang...

Cari la alasan supaya jadi saman. Bukannye cari alasan supaya tak jadi saman. Tunjukkan pd dunia ko tak bersalah.

Anonymous said...

Orang giler je dpt derma pulangkan semula... tak penah lagi aku jumpa spesis jib nih...

Kejap dah abis pakai... kejap utk is kejap utk umno kejap untuk melayu... alih2 pulangkan semula plak... padahal belanar lagi melayu yg susah2... apsal ko tak tolong diorang? Apsal tak tolong skali yg takde biasiswa tu.. yg berpenyakit yg perlu itu ini...

Ted Manoff said...

Ko tengok bank statement yang Najib bagi 90 jota tu? Bank mana? Bank Karala India ka?

Ted Manoff said...

Oppss. .elok tekan brek dulu...kalau proposal ekonomi dia bagus boleh menyediakan kemudahan hotel melalui conversion tu apa salah nya..ko ni suka tudoh orang buat kerja haram. .kot ngko nnt yg buat kerja haram bawak pompuan indon nginap situ..

Ted Manoff said...

Dah belen tak pakai pulang balik lah..ngko je yg jenis simpan duit tu

Anonymous said...

Hari2 ratib najib difitnah..tapi takut nak saman..telor najib dan cai2 dah kena pulas sampai tercabut dngan pompoun mat salleh SR..sebab tu tak brani..braniratib dialam maya pada sajee..he3

Ted Manoff said...

Tunggu saman kerajaan Peranchis pasal Scorpene beres dulu Chai. .tak perlu gopoh2

Anonymous said...

Buang masa SAMAN CAI DEDAK ni smue...

Bile da BERSALAH,buat muka SARDIN CAP 3 ayam,mngaku hanya GURAUAN SEMATA2..
terus CIUM TANGAN PM minta maaf..

Anonymous said...

Hadi dan geng sampai sekarang terkancing gigi..dia yg kena tunjuk bukti bank statement untuk bersihkan diri dia..dan saman pemfitnah..

Anonymous said...

Baca surat tuu..hotel dah beroperasi..april lagi..

Anonymous said...

Ooo...jeff ooi si babi kandang yg mkn dedak gred A tu.
Kalau perati betul-betul, muka saling tak tumpah babi hutan walaupun dia sebenarnya babi kandang

Anonymous said...

Orang dah bising baru tutup akaun..jenis ape ni?

Anonymous said...

Tak yah pusing laa..ini kes lagi busar ooo..gopOoh kebendanye..teloq?kes scorprne pun tak brani nak saman pemfitnah..liong sik brani saman plak..

Anonymous said...

Plak kes SR nisama ke dengan kes gurau?otak ada..dunia dh taau..

Anonymous said...

Ooo saman liong sik tak buang masa..bagi laa alasan yg cedik sikit..

Anonymous said...

Tapi hadi kena dapat restu najib dulu..silap2 malu najib

Ted Manoff said...

So hang pon tak pasti lah...chara hang chakap sungguh pasti macham hang dah tengok bank statement tu...setakat suroh Hadi, chuchu aku yg umoq 7 bulan pon tau chara tu...apalah hang ni

Ted Manoff said...

Kalau dah beroperasi dan kesan ekonomi baguih untok pelanchong-pelanchong yg dapat value for money spent,
Menggerakkan ekonomi peneng dan bayar Chukai sewajarnya ..so apa yang salah?

Anonymous said...

Baru betul ko brani kutuk cina kapir..tapi..tapi aku tak pernah dengar plak cina kapir geng najib yg kebas billion2..kenapa?..dia bukan kapir?..atau dia pun geng ko sampai ko takut nak kutuk jho lo

Ted Manoff said...

Dah pulang belen so tutop akaun lah...yg bising tu lembu lembu lapaq rumput dah habis

I LOVE ROSMAH. said...

entah kenapa aku setuju plak ngan ted proot kali ni..ko ada baca jampi apa harini ted? kurr...kokoko

I LOVE ROSMAH. said...

dari teori dh betol tapi biasa nyer bila masuk praktikal fail manjang byk spin...kurr...kokoko

Ted Manoff said...

Ko tak da jiwa dan bakat pepimpinan..Ko ni tak tau apa pon isu makro policy dan apa itu Micro policy. .begitu juga ngko tak tau apa itu unilateral policy dan bilateral policy diantara dua negara...dengan France tu ada timbal balik kepentingan ekonomi..so kena tarik rambut dalam tepong. Dengan Apek Liong Sik tu mana ada kepentingan unilateral dan bilateral..lagi pon Anak Liong Sik pada umoq 27 tahun dah jadi bilionaire..duit sapa dia rembat?..bapak dia Menteri Pengangkutan masa tu..ko lupa ke atau tak tahu kes anak Liong Sik ni dulu? Pi la chari maklumat tambahan buat bahan diskusi ilmiah supaya mantap. .

I LOVE ROSMAH. said...

terpikat betui aku ngan ulasan ted..tabik kat lu..buat masa ni la kan..kurr..kokoko

Anonymous said...

bawakan apa jua khabar kepada golongan yg jahil dan sombong pasti ia akan diterima (SR mempertahankan dakwaannya berkait rm90 juta hanya menerusi "cakap-cakap yang tersebar") kemudian membebankan pada PAS untuk membuktikan ia tidak menerima 90 juta dari UMNO. Apa sudah jadi dengan dunia hari ini .. bukankah akal yang waras menyatakan beban pembuktian terpikul pada sipenuduh? .. hehe, demikian benarlah janji mengatakan akan datang di akhir zaman fitnah itu muncul bagai gulungan ombak.

PAS memperlihatkan "persaudaraan" terhadap UMNO.. lalu ia turut digulung dalam ombak fitnah. yang bersahutan tidak akan padam oleh golongan yang jahil lagi menyombong diri.

Anonymous said...

Woi... jolo tu bugis jawa melayu la... belah bapak dia cina peranakan bukit lagi... jgn usik dia... kita kena kutuk cina je... sbb cina yg arah buat lesen judi arak pub ngan gst...

Anonymous said...

Ala... itu je yg dia boleh pulas... makcik mat saleh tu dia tak boleh pulas...

Bila tak mampu je dia salahkn masa yahudi dan setan... dan kawan2 setan....

Anonymous said...

Sudah la ted oren... anak nazri ada umah 7 jota tu takde pulak ko bising... apa... dpt sedekah ke umah tu?

I LOVE ROSMAH. said...

betul ke jho lo tu bugis patot la .kalo p kenduri pon org ingat jho lo tu anak najib..cian DOP..kurr..kokoko

I LOVE ROSMAH. said...

musibat anak nazri dh sebat janda aku..kurr..kokoko

Anonymous said...

Saman je la sr tu bangsat macai oi. Susah sgt ke?dah abih dah peguam dlm ameno or pas?

Nak besedara konon... tapi takut2 nak ngaku besedara... apsal? Takut hilang undi?

Aku rasa sr tu pancing je tu... cam kes mdb derma gak... bila nak saman, baru dia kuarkn peluru... jaga baik la ko.. aku duk tepi tengok je nih... sapa nak saman sapa... selasa dah kena amik dah.. amik la hari lain plak...

mohd azren said...

Pada zaman pemerintahan Tun. Jgn kata nak tawN negeri, nak menang kerusi parlimen pun dap mencungap. Zaman pemuda UMNO berani simbah LGE dgn kopi. Kebijaksanaan Tun tiada tara.

ted manoff said...

👣👣

mohd azren said...

Zaman pemerintahan skrg. Jgn kata negeri. Negara pun boleh Terlepas .

mohd azren said...

Hanya dengan BERSATU , kita akan merasa sentuhan2 ajaib Tun pada pentadbiran negara sebagai penasihat.

ted manoff said...

KEBEBASAN NAJIB

1. Najib memberitahu penontonnya yang jinak bahawa saya mahu beliau melakukan semua perkara dengan cara saya sahaja. Mungkin begitu, tetapi saya tidak fikir ianya adalah benar.

2. Tetapi jika sekiranya beliau mahu melakukan segalanya mengikut caranya sendiri, sekurang-kurangnya beliau perlu melakukan yang baik untuk negara ini. Menggalakkan rasuah sudah pasti tidak baik untuk negara atau untuk sesiapa sahaja.

3. Mempunyai 2.6 bilion ringgit dalam akaun peribadinya juga tidak baik. Tiada Perdana Menteri Malaysia harus mempunyai want sejumlah begitu dalam akaun peribadi. Dan penjelasan yang beliau berikan mengenai sumber berbilion itu agak tidak masuk akal.

4. Dan kini adalah hal kesetiaan kepada institusi Presiden UMNO.

5. Dan apa pula yang akan datang? Semestinya ialah Presiden seumur hidup.

6. Dan selepas itu? Perlu ada satu dinasti. Putera Mahkota tidak sekurang-kurangnya. Tetapi panggil beliau Timbalan Presiden. Dan dia mesti dari keluarga, termasuk isteri.
7. Pada zaman saya, saya telah dicabar. Tengku Razaleigh bertanding menentang saya. Begitu juga Musa Hitam. Empat daripada Menteri Kabinet saya menyokong pencabar saya. Saya tidak meminta mereka untuk setia kepada saya sebagai Presiden parti.

8. Mereka tewas. Tetapi mereka terus menjadi Menteri. Seorang juga mendapat menjadi Perdana Menteri.

9. Mereka tidak, dan saya juga tidak mengharapkan mereka menganggap saya sebagai sebuah institusi yang tidak boleh dicabar.

10. Ah! Adakah saya tidak mempromosikan anak saya sendiri? Tidak, pada masa zaman saya. Tidak, apabila saya mempunyai kuasa untuk melakukannya.

11. Tetapi apabila dia berjuang pertempuran beliau sendiri, adakah saya sepatutnya menentang beliau? Jika beliau menang, beliau menang. Jika beliau tewas, bukan saya yang melakukannya. Sudah pun beliau tewas kerana mempunyai pendirian yang sama seperti saya.

12. Saya berumur sekarang. Tetapi Alhamdulillah, saya belum lagi nyanyok. Saya dengan senang hati akan terima cabaran debat terbuka dengan Najib di hadapan penonton dan siaran television secara langsung.

13. Perbahasan hendaklah mengenai mentadbir negara.

14. Mungkin saya kalah. Wang tunai boleh menang. Ianya adalah untuk rakyat Malaysia menilai, bukan TV3 atau NST atau mereka yang memang penyokong saya.

15. Saya menulis ini dari hospital. Saya ingin mengucapkan terima kasih kepada semua mereka yang menghantar mesej cepat sembuh kepada saya.

16. Ucapan-ucapan membantu, tetapi memohon untuk menyertai parti baru itu adalah lebih baik.

Selamatkan Malaysia.

chedet

Sejak bila pulak Najib berani???

Lu Fikir La Sendiri!!!
PUTRA MERDEKA at 12:13 PTG

Anonymous said...

Ooii putr mrdeka..

Lu pnye jiran sblah bole ker ajr lu cra nk jage lu pnye bini..

NJIB br 5 6 taun jd PM..
Kasi can sama dia..
2 pnggal kalu xok br kasi goreng.

Madey duit lg brlmbak2 pd kroni.
Vincent toto
YTL
Ananda race kude
Genting jacpot

MADEY byk kacau punye olang..
WANG sudah byk, luluk liam2 kt spital lg baik.

Anonymous said...

Lu tengok la macai... orang duk sepital pun ado tolo nak bedebat...

So jgn lah ngaku pahlawan kalau alasan cam pondan selasa....

Anonymous said...

So ko ngaku la ko bodo 22 tahun... tapi tak malu menyalahkan dap... kat mana ko masa mader kumpul duit pastu kasi makan ytl vincent genting ananda tu? ... bangang nak mampus la macai nih..

Anonymous said...



Suh madey berdebat dgn PEKERJA PERWAJA STEEL dlu..

rseny madey akn pindah spital new york plk

Anonymous said...

DAp13may lgi BODOH n BIOL sbb xpena MENANG nk prntah mlysia..

alaaa buat2 bodoh plk bile crite hal toto,ytl,gnting.

Ko jgn buat org smue bodoh..

UMNO kalu bodoh dh tntu pru umno kalah..

Org mlyu mmg PANDAI BERPOLITIK

Anonymous said...

Pembelit Bersaudara dgn perompak..pasti tak pasti kalau dah kena fitnah hadi kena bersihkan diri dia mcmg saudara dia najib.dengan saman..takkan tak dak telor jugak?

Anonymous said...

Ekonomi pun kena ikut peraturan..

Anonymous said...

Sejak mesra dengan najib gaya hidup hadi dan pemimpin pas nampak mewah..pakai velfire,alphard dan range rover..sebelum tu pakai kereta jepun jer..cai pakai aper?..

Anonymous said...

Poorah..pulang setelah orang bising..kalo tidak tak pindah kan ke akaun di singapore..

Anonymous said...

Pemenang pingat perak olimpik
berkongsi 600k dgn pencen 3k
sebulan...untung lagi yg jdi
pemain simpanan 20j-50j macik
kaya....macik kaya.

Anonymous said...


Ooooiiii cai dedak mane ni..

Baru kene debat "perwaja" da pengsan ker??

Anonymous said...


Ooooiiii cai dedak mane ni..

Baru kene debat "perwaja" da pengsan ker??

Anonymous said...

Apa bukti dia buat salah kat perwaja? Ada bukti?


... saje je aku amik pemikiran macai... nak tengok camne dia nak menari gelek arabistaaa...

Kpd yg belum tengok lagi gelek arabista puteri 15 tahun masih belum haid... dinasihat jgn tengok.. takut muntah darah... pening2 dan loya tekak...

Anonymous said...

OI si tEROTIS DAPJUBQ BABI, sebanyak 10 BILLION telah LESAP bawah si PENYAMUN chiaBANGKAI BABI tu dlm, skandal PERWAJA Steel – semuanya berlaku di bawah si PENYAMUN-madey tu!

OI si TERORIS2 si GILA BABI si HOMO JIJIK JUBOQ BABI KURAP si KETURUNAN TERORIS PENJAJAH PERASUAH/LANUN/PEROMPAK/PENYANGAK/PEMBUNUH/PEROGOL DAPJUBOQ BABI KURAP RASIS/PORNO/HOMO-KULI2 ZIONIS/IS(IS)rael-MOSSAD, lu manyak sedap aahhh... itu LAHAP TAIK dan JILAT LENDIR HANYIR si JUBOQ2 BABI JIJIK kit SIAL KANIBAL/TONGGENG eng JUBOQ BABI/kok-chin GILA BABI BETINA SUNDAL-PELACUR/gobing-jagdippyANJING KURAP-rayerHANYIR CILAKA/TODI puaKA JUBOQ BABI/KENCING NGAnga ming KANGKANG BABI BERLENDIR/ BABIga KURAP!!

Si ANJING2 DAPJUBOQ BABI-KULI2 si rejim PENGGANAS KANIBAL ISrael/ZIONIS HARAM JADAH ni - TAK pula TERLOLONG mcm. PUAKA psl. dpt. RASUAH HARAM JADAH yg. berBILLION dr. rejim TERORIS KANIBAL IS(IS)rael/ZIONIS aaahhh??!!

Itulah, bilalah juga si SPRM yang sungguh MENCURIGAkan tu nak MENYIASAT si KETURUNAN TERORIS PENJAJAH PERASUAH/LANUN/PEROMPAK/PENYANGAK/PEMBUNUH/PEROGOL DAPJUBOQ BABI KURAP RASIS/PORNO/HOMO-KULI2 ZIONIS/IS(IS)rael-MOSSAD ni yg. boleh dapat DERMA USD 300 JUTA (RM 1.2 BILLION) dari rejim TERORIS KANIBAL IS(IS)rael tu - begitu juga PDRM untuk siasat bawah AKTA TERORISMA kerana 17 pakar strategi DAPJUBOQ ANJING yg. diKETUAI si TODI-puaKA, di LATIH oleh TERORIS MOSSAD dan si KM spt. TONGGENG eng BANGKAI BABI boleh pula asyik jumpa DUTA IS(IS)rael, serta IS(IS)rael nak tubuhkan MARKAS TENTERA PENGGANAS dia di Port Dickson!! Kami RAKYAT tengah TUNGGU ni! SPRM/PDRM bah. TERORISMA – hang buatlah KERJA betul-betul oi!

Dan OI si TERORIS DAPBANGKAI BABI, awat lu TAK juga buat REPOT POLIS serta SAMAN Razali ni kalau TAK betul aaahhh?! Tapi boleh pula si DAPJUBOQ BABI ni nak SAMAN Mufti Pahang kita psl. isu KAFIR HARBI tu!!

Lihat di - http://semuthitam80.blogspot.my/2016/03/12-billion-dana-israel-masuk-akaun.html , 1.2 BILLION DANA ISRAEL MASUK AKAUN PROKSI??? , Posted by Semut Hitam ; dan di - http://wakeupmalaya.com/2016/01/dap-terima-latihan-dari-mossad/ :

DAP Terima Latihan Dari Mossad?

January 4, 2016 By WakeUp Malaya

Bekas Pengarah Strategik Hal Ehwal Orang Melayu-Islam DAP, Mohamad Razali Abdul Rahman menegaskan beberapa kali bahawa DAP mempunyai hubungan istimewa dengan Israel.

Pada 2012, Razali telah mendedahkan hubungan DAP-Israel ketika berceramah di Putrajaya:
—–
Tapi apakah hubungan istimewa Israel dengan DAP? Kalau tak istimewa, tidak kami dilatih hampir 3 tahun oleh Israel. Dilatih oleh pihak Mossad. Saya terima latihan daripada Mossad.

Untuk pengetahuan Tuan-tuan dan Puan-puan, tiap bulan Lim Guan Eng akan pergi ke Singapura. Saya biasa mengikuti banyak kali rombongan beliau ke Singapura. Dia akan pergi hari Sabtu petang dan akan balik hari Ahad petang.

Di Singapura, kita akan jumpa dua orang saja. Satu bekas pemimpin atau bekas Perdana Menteri Singapura, Lee Kuan Yew dan lagi satu wakil Duta Israel di sana. Dua ni yang akan kita jumpa.

Sewaktu kita jumpa dengan Duta Israel atau wakil Israel, Tuan-tuan tahu tak, pihak Israel telah bersetuju memberi dana sebanyak 300 juta USD untuk PRU yang ke 13 ni. USD ya bukan RM ya. Duit tu sekarang berada di Singapura ya. Benda ni antara projek Isreal-Singapura dan DAP.

Bila saja bubar Parlimen, masa tulah duit akan masuk dan juga pakar-pakar Israel. Mereka merupakan beberapa warganegara asing. Mereka juga akan menyusup masuk ke bumi Malaysia ni. Semasa itulah Tuan-tuan boleh melihat kempen pilihanraya yang paling ganas akan berlaku di bumi Malaysia ni...... (teruskan membaca)

Dahlah bekas perisik US. Edward Snowden MENDEDAHkan IS/ISIS ditubuhkan MOSSAD-CIA (CIA/NATO disyaki sudah diKUASAI ZIONIS)! Patutlah NEGARA ISLAM kita ni sekrg. diCEROBOH terang2an oleh PENGGANAS KANIBAL ZIONIS, IS/IS(IS)rael!

Anonymous said...

Dasar si HARAM JADAH betul si KETURUNAN TERORIS PENJAJAH PERASUAH/LANUN/PEROMPAK/PENYANGAK/PEMBUNUH/PEROGOL DAPJUBOQ BABI KURAP RASIS/PORNO/HOMO-KULI2 ZIONIS/IS(IS)rael-MOSSAD - depa ingat PP dan seluruh NEGARA ISLAM kita ni kepunyaan BAPAK PENJAJAH depa! Bilalah puak ni nak MAMPOS??!!

Anonymous said...

Aku harap PDRM siasat LATARBELAKANG doktor gigi yg. menyebabkan KEMATIAN tragik nenantu YAB TPM! TAK pernah pula dengaq sesiapa meninggal akibat rawatan GIGI!Ini terlalu menCURIGAkan!

Lihat di http://www.bharian.com.my/node/182363

Doktor mengaku tidak bersalah sebabkan kematian menantu TPM Oleh Siti Nurazlinee Azm

Jumaat, 12 Ogos 2016

(Nek Tempoyak)

#Umat ISLAM/MELAYU termasuk pemimpin2, pegawai2 polis/tentera, para intellektual, para ulama dan jutawan2 kita sekrg. disyaki diSASARkan dgn. amat AGRESIF, oleh EJEN2/KULI2-MOSSAD/ISrael-ZIONIS HARAM JADAH; utk. diBUNUH atau diKURANGkan dgn. pelbagai MO DAJAL - spt. KEMALANGAN2 JLNRAYA/UDARA, RACUN KIMIA dan KEMANDULAN/ditimpa pelbagai PENYAKIT BUAS melalui VAKSIN2 PALSU yg. menggunakan sel/organ/darah dr. ANJING/BABI/MONYET dsbnya serta FETUS bayi atau BAYI yg. diGUGURkan, di BUNUH atau diBIAKkan dlm makmal (sbb. itu puak KANIBAL ZIONIS sentiasa GILAkan PENGGUGURAN anak/PERANG); cthnya disyaki Vaksin anti-Denggi yg. GANJILnya, kononnya hanya BERKESAN ke atas jenerasi MUDA antara 9-18 thn. oleh syarikat2 farmasi GERGASI spt. Sanof*/Merc* yg. diKUASAI oleh empayar SETAN ROTHSCHILD, yg. MENUBUHkan rejim TERORIS KANIBAL IS(IS)rael (tapi kempen anti-Vaksin yg. asyik diREMEHkan oleh KemBANGANG, sebenaqnya BUKAN anti-SEMUA vaksin, hanya anti-Vaksin2 PALSU ZIONIS KANIBAL ni – lihat juga skandal Vaksin PALSU yg. MERBAHAYA di Indonesia dan China, di - http://www.bicara.news/indonesia-suntik-semula-kanak-kanak-mangsa-vaksin-palsu/ , Indonesia Suntik Semula Kanak-Kanak Mangsa Vaksin Palsu, Oleh Ketua Pengarang / dalam Dari Lensa / pada Wednesday, 29 Jun 2016)!!#

Anonymous said...

922
Kalu ak cakap ko BODO n BIOL ko marah...

Ko datang PERWAJA STEEL diport kemaman terengganu.

Ko DATANG TENGOK sendri ap da jd dgn prwaja steel..

Yg tinggal hanya MONYET2 n BESI BURUK..

Anonymous said...

dah mengah dah tu......

Anonymous said...

aku tunggu masa jer nak balas apa diorang buat kat sedara mara aku. Allah huakbar!!!

Anonymous said...

Bilateral, unilataral plak..saman pemfitnah ape kena mengena plak dengan bilateral unilateral dengan kerajaan peranchis? Ratib fitnah scorpne..saman fitnah pemfitnah ada kaitan dengan peranchis plak?..ko tak tahu lateral thinking..anak liong sik pun ko cai2 mana ada bising desa ksiasat..takut isa jugak?

Anonymous said...

Taklama lagi daa umno aknt inggal dalam kenangan..

Anonymous said...

Aku nak bukti... ko paham bukti? Bangang... setakat pegi tengok ko punye monyet ngan besi buruk tu buat apa?

Anonymous said...

Aku tengok keling yg jual besi
buruk ok je bisnes dia...

Anonymous said...

Ko sign tppa... pastu ko sembang bangsat pasal ceroboh... ko jual aset tenaga kat komunis pastu sembang celaka pasal ceroboh..

Eh jubo ko lah....

Anonymous said...

Ko ni bodoh sungguh ler..

BUKTI dia ko dtg sendri tgk PERWAJA trg..

Ak pnye bukti bkan kertas A4 doj n air liur ler..

BUKTI sebesor pavillion..

Kalu xnmpk gak mmg BIOL CAI2 DEDAK ni

Koko kokkk

Anonymous said...

1039

Keling zman njib mniage besi mmg ok n maju..

Keling zman madey mniage besi mmng malipus kudus wassalam wal bankrapsi.

Anonymous said...

Ytl ka genting ka perwaja ka bank bumi ka... aku nak bukti dan kerala tu dah disabitkan besalah blom? Blom kan!

Itulah alasan kamu ketika jibbi dituduh.. asik2 takde bukti... tapi bila kerala tua tu boleh pulak macai tuduh... siap pakai besi buruk je tu... bodoh sungguh ko nih macai....

Anonymous said...

Skrg komunis ad lgi ker??
Ko duduk kt hutan mane ni?

Banjarmasin ker??

Anonymous said...

Njib kene tuduh mcm2 tpi x bnkrap pon kompeni 1mdb..steady jer bli power plnt ng ytl..

Hehehe

Madey nk niage besi TERLUNGKUP abis perwaja jd muzium besi..
Huaaaaa..

Ko xyah nk tgakkan mata kail yg da benkok tu..

Org xbodo ler
Hehehe

Anonymous said...

Komunis ad lgi ker??

Ko duduk dlm hutan ker??

Hutan banjarmasin ker??

Anonymous said...

Masa Madey...memerintah aku kecik lagi...tak tahu apa benda...semua dalam kawalan dia...mcm arwah bapak aku ckp cakap sikit jentik sikit...ISA lah kau...dah tu dulu mana ada blog ke whaataap ke...semua media dikawal..tv surat khabar..so mana tahu duit. PETRONAS hilang ke kena songlap ke...bila dah dewasa dan ada internet baru keluar semua cerita yang selama ini di bungkus disimpan dalam peti kebal...kuasa Allah...akhirnya dengan pimpinan Najib yang memansuhkan ISA orang yang tahu ceritavtahu kebenaran bercerita dan beritahu generasi muda apa yang berlaku...salah seorangnya RPK...dia.golongan atasan yang bercampur dengan semua peringkat...kenapa tak tangkap jer..Mahadey... Mcm mana nak tangkap semua bukti dah dihilangkan atau dah dilenyapkan dari mukabumi...tapi kuasa Allah kalau salah tetap salah...tengok apa jadi sekarang anak Mahadey.. Yang terbaru Mokhzani...so...kita manusia biasa jgn.lupa Allah beri kita akal...mana mungkin...anak bekas Pm boleh dikatakn semuanya billionaire... Kita tak marah...kalau itu dah Qada dan Qadar Allah...tapi jgnlah.hak rakyat seperti kita yang Pm Najib perjuangkan pun mereka nak rampas...fikirlah...tak cukup lagi ke...sejak saya kecil hingga saya dewasa Mahadey ni nak kayakan kroni dan keluarga nya...kita esok klau mati hanya bawa kain kapan dan amalan jer...

Anonymous said...

Itu soalan bodoh...komunis sekarang bukan angkat senjata tapi komunis sekarang dia rosak kan mind set kau....mcm juga kaum yahudi..Allah dah jelaskan dalam Quran.mereka ni kaum yang bongkak angkuh...tapi kita mcm tak nampakkan...mcm tulah...

Anonymous said...

Sejak bila ko perasan madey kayakan kroni? Jho low tu kroni sapa plak?

Masa takde intenet bodo. Masa ada intenet pun bodo...

Masa madey kayakan kroni tu... apa menteri2 masa tu buat? Apa umno buat? Apa dakwaan hingga skang? Apsal tak bawak makamah? Apsal tak saman je madey? Najib masa tu buat apa? Buat bodo?

Anonymous said...

Ya boleh nampak... contohnye macam gelek arabista...

Yg beso boleh nampak atas gunung genting... kat kedai2 ada spot toto magnum... ada pub zouk yg anak jib masuk tu... itu semua ada unsur komunis yahudi laknat... bukak pulak tv... nampak plak melayu islam kain tak cukup... tak nampak jugak mmg bangang la ko...

Anonymous said...

Beli bana ko lah... yg jual aset ke china komunis tu apa?


Yg aku tau jib madey tu dua2 umno... sama je jual negara....

Anonymous said...

Sape jual ngra?
Bendera skrg same je x brbah..
Ak brckp pon bahasa melayu lgi xd plk ckp prncis ke, arab ker,cina ker..

Tanah paya bakau kt slngor tu da tukor nme ke lge ne lum??
Jgn bg diskaun lebih2 nnti rugi ngok..

Hehehe

Anonymous said...



Madey SEBATANG KARA duduk kt mlysia nii..
Huaaaaa

Nuar pon kayer gak tpi KANTOI kes LGBT..

Ko nk duit byk jd ler montori janggg ooii

Zmin byk duit pon diam jer xbising pon..

Lge lg HAMJADAH.da ler duit berlmbak , beli BANGLO pon DISKAUN..

kokk kokkkkk

Anonymous said...

Yang aku tahu....madey cakap macam keling. Masa nak kekal kuasa. Ahli kena bersatu. Rakyat kena bersatu. Nampak tak...
Bila dah tiada kuasa. Cari...bina kuasa. Memang gila kuasa. Walau apa alasan pun.

Anonymous said...

Aduh...kau ni reti baca ke idak...aku cakap time mahadey berkuasa dia gunakan kuasa diktator dia...aku buat apa yang aku suka..kau banyak ckp ISAlah jawabnya...sapa menteri yang suka menyibuk. Siaplah...Zahid hamidi tu muka ISa..sapa lg...Ibrahim Ali perkasa muka ISa...lain aku tak tahu sbb aku kecik...lagi...tp aku ni rajin membaca..so.bila RpK cerita.. Aku rasa betul jugak...untung ISa ni dimansuhkan kalau tak..kau sebut jer Pm songlap duit ke lanun ke... Polis khas dah tunggu depan rumah..aku ada dengar Umi halfida bercerita mcm mana dia keba tangjap dgn polis atas arahan Anwar Ibrahim....dahsyat...woo.nasib baik masa tu tak ada internet...so jgn cakap aku bodoh sbb aku ni lg bijak dari kau....sbb aku bnyak membaca dan aku selak balik surat khabar time Mahadey memerintah... Ada satu kes tu...pasal Bank Bumiputra kat Hong Kong kesiankan sampai mati ketua dia kena bunuh...aku tak faham sangat..kenapa dibunuh bila Rpk ada cerita barulah faham...

Anonymous said...

Ko ni byk baca urtv ler..
Ko mnat hiburan ye x.
Pd ak kalu dia buat jahat dia akn trime pembalasan tuhan..
Dia bole trlepas ddunia,tp akhrat?
Ko xpyah risau n runsing hal tu..

Kite xd bukti..nk tuduh nk fitnah nk crite xbrani..
Zman sekarang kalu TUDUH xd BUKTI , crite ko akn DBAKUL SAMPAHKAN..

ZAMAM SEKARANG XD NAK BISIK2 KT TLINGA LAGI..

salah,ad bukti,g sg buluh cm nuar..
Ko jgn risau,lge plk akn mnyusul nnti..
Hehehe

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates