July 6, 2016

32 Ucapan Hari Raya Tun Dr Mahathir Masih Berkisar Kekalahan #PRKSgBesar Dan #PRKKualaKangsar - Sudah Kalah Kalahlah!

Tidak boleh sehari di dalam 365 hari dalam setahun, Mantan Perdana Menteri dapat menulis sesuatu yang baik di dalam blog beliau. Sebaliknya di petang ambang Syawal, beliau masih memilih untuk mengomel dan melahirkan ketidak puasan hati nengenai kekalahan Pakatan Harapan di dalam Pilihan Raya Kecil (PRK) Teluk Intan dan Sungai Besar.

Sehinggakan tajuk posting beliau di ambang Aidil Fitri bertajuk 'Rasuah II'. Kita akui Tun Dr Mahathir suci dan maksum. Tiada pernah melakukan sebarang rasuah atau nemiliki sebarang kroni di zaman pemerintahan beliau selama 22 tahun. Oleh itu, wajarlah beliau mengungkapkan ucapan berikut di ambang Aidil Fitri semalam kepada Umat Islam di Malaysia.
Amatlah menyedihkan apabila didapati yang teramai dari orang yang menyuap dan memakan rasuah ialah orang Islam. Sebabnya ialah kerana tidak ada tekanan oleh mereka yang bertanggungjawab mendidik akan haramnya rasuah dan pentingnya ia ditolak. Justeru itu ia tidak termasuk dalam nilai hidup yang dipegang sebagai sebahagian dari budaya orang Islam Malaysia sekurang-kurangnya.

32 comments:

Anonymous said...

http://mountdweller88.blogspot.my/2016/07/taring-muhyiddin-belum-tercabut.html?m=1

Anonymous said...

http://mountdweller88.blogspot.my/2016/07/benarkah-kenyataan-ini.html?m=1

ted manoff said...

Live..! Lintas langsung dari rumah terbuka mohd najib dan kabinet...sambil2 cari admin blog nii..hehehe

#datangmakanjee ☺

Anonymous said...

سلامت هاري راي عيدالفطري
معاف ظاهير دان باطين

Ted Manoff said...

Aik pelik la si Kentut Proo00tt ni..komen kosong je..dah berubah ke?

Anonymous said...

Kita rakyat Malaysia mesti mendoakan yg baik2 untuk negara ini, Yg kaya2 boleh lah cakap hancur dan sebagainya sebab ada kemampuan untuk lari ke negara lain. Rakyat biasa tak de pilihan. Oleh itu jangan lah sumpah seranah negara kita sendiri. Buruk2 Malaysia pun, ramai yg gemok2, dah hidup disini 40.50,60,70 tahun dah pun. Yang hidup lebih lama drp itu pun ada. Relax ye, jangan marah2.

Anonymous said...

Pariah kerala hanya tahu menghormati deeepavali dan kong hay fatt choii dan Xmas.
Hari Raya tak banyak membawa erti bagi keluarga pejuang gereja!

Anonymous said...

Raja kroni semalaya kesayangan ted kentut bila nak buat rumah terbuka...jgn lupa bagi kuda makan carrot cepat gemok...kehkehkeh

Anonymous said...

Tobat fitnah utk 8jam jer...pkl 5om sambung blk...hihi

Anonymous said...

Apa nasihat madei hari ni utk anak nya si pejuang lgbt tu ye???

Anonymous said...

aiya! mufti pahang ajak sundal ini pelok islm

http://img.astroawani.com/2015-10/71445009041_MahSiewKeong.jpg

ted manoff said...

Blrrrppppp...arghh kenyang sudah..syukurlah atas kurniaan rezeki...jangan pulak mohd najib perasan rakyat dtg sokong dia..rakyat dtg mkn saja..free beb..woi admin bangang semalam mohd najib buat ucapan raya pun ada sebut prk dgn prn sarawak..kononnya rakyat sokong dia..dahlah ucapan mendayu2 bosan plk tuu..belom pun berucap rakyat dh tukar siaran..apa yg dikata tun m tuu fakta..

Anonymous said...

Memanglah fakta kerana ianya menyentuh apa yang dirinya pernah lakukan selama 32 tahun..

Anonymous said...

Semua mahukan kemenangan dan terlebih lagi pihak yang amat kempunankan kemenangan.

Kalau setakat sekampit beras boleh mempengaruhi keputusan, sudah tentu ada persaingan untuk memberi lebih dari satu kampit.

Nampak semacam ada matematik mudah iaitu dua kampit beras akan dapat undi berbanding satu kampit namun ianya bukan.

Justeru dalam konteks buah tangan dan undi, kemampuan arwah mursyidul am mempertahankan kerajaan Pas adalah bukti sohih, buah tangan tidak ada pengaruh waima di negeri termiskin.

Justeru, hipotesis yang mengatakan 'buah tangan' atau gula gula mempengaruhi keputusan PRK ditolak mentah mentah oleh khalayak.

Kalaupun ada kesannya, ianya mungkin dalam kalangan kroni dan rakan sepakat. Bila rakan sepakatan tidak lagi 'berkat', kemenangan jadi liat dan tidak lagi rapat.

Anonymous said...

Pakatan sudah terkenal dgn ketidaksepakatanya...terlalu banyak retorik dan drama murahan..rakyat semakin bijak menilai...sejak kebelakang ini setelah berbagai isu dan tohmahan kpd BN...adakah prestasi Pakatan lebih baik disetiap prn dan prk????
Rakyat semakin berfikir dan semakin bijak...

Anonymous said...

Ted manoff pun dah mkn dedak sekarang ya? Apa beza dgn dedak Dap?

I LOVE ROSMAH. said...

hero kalah dulu bang.tunggu bila dedak dah kurang,penternak kayu dh tak bleh korek harta rakyat, tengok korang menggagau camner.silap2 korang jilat balik tuii haktuii korang.kurr...kokoko

I LOVE ROSMAH. said...

utang pak arab bila nak bayar?ntah2 duit tu buat bayar pengganas kat arab tu.penternak,pendedop bukan bleh percaya.kurr...kokoko

Anonymous said...

Pakatan pembangkang semakin tunjukkan bhwa mereka memang bodoh. Kalau dgn gula - gula rakyat akan berubah pilihan maka negeri Kelantan hanya sempat diperintah oleh PAS satu penggal sahaja.
Di Kelantan bukan setakat sekampit beras tapi berpuluh kampit.

Ted manoff, awak dah tua, udah-udah tunjuk bodoh dlm blog.

Anonymous said...

Hari raya pun makan bak kut teh jugak ke?

I LOVE ROSMAH. said...

tak la.derma sikit2 je dedak belen bulan posa aritu.tu pun tinggal serdak habih kena balun..kurr..kokoko

REFORMASI taik anjing said...

Hero peliwat asyik kalah memanjang je..

REFORMASI taik anjing said...

Kesian... Sempat lagi ko balun serdak dedak tu di depan reban ye... Tuan ko tak sempat bagi makan ke???

Muahahahahahahaha

REFORMASI taik anjing said...

Dedak dap berperisa babi goleng... Tuan anjing dia tu tak larat nak babi goleng hari-hari. Bagi dedak perisa babi goleng pun jadi la..

REFORMASI taik anjing said...

Mamak kerala kata... Lantak pi kat dia la, asaikan aku dapat jatuhkan najib cukup. Lepas tu aku boleh jadi ketua council of orang-orang tua lantik PM baru lak...

Muahahahahahahaha

I LOVE ROSMAH. said...

heleh si taik hanjing aku bg serdak dedak sampai menjilat kuku.tapi aku taknk bgtau kenkawan ko.ni rahsia kita...kurr...kokoko

Anonymous said...

Yang datang rumah Sri Perdana semalam...memang mereka ikhlas nak sambut raya ngn Pm kita..kalau taka datang nak makan jer mereka tak akan sanggup berbaris panjang dan berpanas tau...mereka boleh jer mkn kfc or mc d....so jgn ingat semua orang niat mcm kau si otak blank...cakap merapu...

I LOVE ROSMAH. said...

heleh ko jeles tak dpt p kan..kan..kurr..kokoko

I LOVE ROSMAH. said...

salah sorang otai pendedop dh kena tebuk tupai.patot la marah sangat asik sebuy peliwat je...kurr...kokoko

Anonymous said...

Mahataik ingat rakyat Malaysia ni semuanya bodoh. Kami tau kroni2 kau semuanya hampir ranap dikerjakan Najib. Ada yang Najib tolong pun atas dasar belas kasihan ke atas pekerja2 Melayu yang menumpang mencari rezeki.

Proxy2 kau pun dah lari dan jadi jutawan segera dengan segala harta2, share2, cash dsbg yang kau songlap semasa memerintah selama 22 tahun. Nasib baik kau sempat memperkayakan anak2 kau, kalau tidak nasib kau sama seperti Tunku Abdul Rahman.

Beras sekampit bukanlah menjadi ukuran. BN tak bagi pun kami makan nasi setiap hari.

Tukar minyak pelincir percuma bukanlah menjadi ukuran. DAP tak bagi pun kenderaan kami tetap servis bila tiba masanya.

Sayur sawi percuma bukanlah menjadi ukuran. PAN tak bagi pun kami makan sayur setiap hari.

Tapi yang pastinya kami tidak mahu engkau dan anak2 serta kroni2 engkau mencekik darah kami lagi. Enough is enough. Walaupun kami tahu, perjanjian berat sebelah ERL akan memperkayakan kronimu selama 40 tahun lagi. Harap ianya adalah yang terakhir untuk rakyat Malaysia.

I LOVE ROSMAH. said...

makasih mbah.pastinya mbah punya ramei pengikut dr kalangan penduduk pendedop sini.tepon mbah pasti enggak berenti berdering.
kurr...kokoko

I LOVE ROSMAH. said...

heleh ameno memang sume sama je.perkataan rasuah dh pupus diganti dengan nama lain menghalalkan cara si raja lanun.fahaman dedakisme memang dh jd darah daging pendedop nak wat camner..ye DAK...kurr..kokoko

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates