July 19, 2016

53 Tun Dr Mahathir "Bapa Andaian"



Semalam, Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur telah menolak afidavit Mantan Perdana Menteri 22 tahun, Tun Dr Mahathir Mohamad dalam menyokong permohonan pernyataan pembelaan bekas Presiden MCA, Tun Dr Ling Liong Sik bagi membatalkan saman Perdana Menteri, DS Najib Razak.

Hakim Datuk Nor Bee Ariffin memutuskan bahawa afidavit Dr Mahathir itu adalah keterangan dengar cakap ("hear say") yang tidak menyatakan sebarang sumber ia diperolehi. Menurut peguam Najib, Datuk Mohd Hafarizam Harun, Tun Dr Mahathir TIDAK menyatakan sumber maklumat, alasan dan sama ada beliau mempunyai pengetahuan peribadi apabila mendakwa "Najib mengambil wang rakyat dari 1MDB."

Dalam perenggan kedua afidavit Mahathir, dia mengakui apa yang beliau katakan dalam dokumen berkenaan adalah berdasarkan kepada pengetahuan yang dimilikinya, bagaimanapun, beliau GAGAL menyatakan SUMBER maklumat peribadi yang diperolehinya. Mahkamah turut mendapati kandungan afidavit sokongan oleh Dr Mahathir penuh dengan elemen yang boleh menimbulkan perbalahan kerana tidak menyatakan sumber.

"Dengan keputusan ini, afidavit berkenaan akan dipadamkan daripada permohonan Ling untuk membatalkan saman Najib." Mahkamah juga mengarahkan Ling untuk membayar kos sebanyak RM5,000.

Mahkamah, katanya menetapkan 24 Ogos ini untuk mendengar permohonan Tun Dr Ling bagi membatalkan saman DS Najib yang difailkan pada 27/10/2015 berikutan kenyataan DS Dr Ling dalam portal Malay Mail bertajuk ‘MCA’s Liong Sik joins call for Najib’s ouster for allegedly putting people’s money in his own pocket’ yang menuduh Najib menyalahgunakan dana syarikat pelaburan kerajaan, 1MDB bagi tujuan peribadi.

Dalam samannya, Najib mendakwa Ling secara palsu dan berniat jahat mengeluarkan kenyataan berbaur fitnah terhadapnya semasa menghadiri satu upacara di sebuah kolej universiti yang disiarkan dalam portal berita pada 03/10/2015.

Kesian Tun Dr Ling kena tipu dengan Tun Dr Mahathir. Apakah Negarawan turut membuat Akuan Berkanun palsu seperti mana yang dilakukan oleh Phang Li Khoon? Bolehkan pihak polis menyiasat Akuan Berkanun palsu ini seperti mana siasatan yang dijalankan ke atas Phang Li Khoon? Apakah Pro-Tun selepas ini akan menghina Yang Arif Hakim Mahkamah Tinggi dengan mengatakan Yang Arif berkenaan makan dedak?

53 comments:

Anonymous said...

Ros Dedak...yg hari2 meroyan merapu mengejek-ejek sana sini jadik anjing Dapig....
Sila komen "genius" sket yer..

Anonymous said...

Cian dr Ling pendedop Madey si bapak Dedop ni...kena titik ngan Najib...

Anonymous said...

Bayangkan, afidavit mantan pm Malaysia paling lama iaitu 22 tahun ditolak oleh oleh mahkamah dgn alasan "hear say", tak ke besar kemaluan bekas pm. Dia ingat mahkamah tu bapak dia punya. Padan muka.
Masa berkuasa dulu, ketua hakim negara pun dia boleh pecat. Sekarang baru tau.. Sakit dpt, malu pun dapat.

Anonymous said...

berikan masa oooo berikan masaaaa

ted manoff said...

A Kadir Jasin



PARA pembesar Umno/Barisan Nasional serta peniup trompet mereka sepakat bahawa tidak ada apa yang hendak dibimbangkan daripada pengumuman Tun Dr Mahathir Mohamad bahawa sebuah parti baru akan ditubuhkan.

[PERINGATAN: Komen guna “Anonymous” tidak akan disiarkan. Sila guna Google Account atau Name/URL. Boleh pakai nama samaran.]

Itulah gambaran yang saya peroleh daripada membaca laporan media arus perdana (MAP) dan omongan media sosial pro-Umno/BN.

Anehnya, sambil mendabik dada berkata mereka tidak gentar, mereka bagaikan hilang akal mengutuk cadangan itu dengan menggunakan istilah dan label seperti “menganjingkan”, merugikan rakyat, longgokan sampah, memecahbelahkan Melayu, Dr Mahathir ganti Anwar sebagai ketua pembangkang, pakatan baru tidak selesaikan masalah pembangkang, DAP takut parti baru dan macam-macam lagi.

[Teruskan perjuangan Selamatkan Malaysia. Tandatangani Deklarasi Rakyat di sini.]

Kalau parti baru yang dicadangkan itu akan gagal dan Umno/BN tidak terancam, kenapa macam orang mabuk todi kutuk dan maki hamun?

Tumpukanlah perhatian dan tenaga tuan-tuan dan puan-puan menyokong dan menguar-uarkan ketulusan dan kemulusan Umno/BN. Tak perlulah habiskan masa dan tenaga buat bermacam-macam kutukan dan fitnah terhadap cadangan itu.

Atau mereka sebenarnya tahu parti baru dan pakatan yang akan disertainya berkeupayaan melemahkan lagi Umno/BN yang sudah sememangnya lemah sejak Pilihan Raya Umum 2013?

Kalau mereka tidak takut, mengapakah mereka mengeluarkan senarai palsu kepemimpinan parti itu dan memulakan kempen fitnah ke atas orang yang pada jangkaan mereka akan menerajui parti itu?

Pada PRU 2013 Umno belum berpecah-belah. Skandal penyelewengan 1MDB, derma RM2.6 bilion dan pengalihan duit SRC International belum terdedah. Dr Mahathir masih menyokong (Datuk Seri Mappadulung Daeng Mattimung Karaeng Sanrobone) Mohd Najib Abdul Razak. Dia berkempen dan bantu Umno/BN rampas baik Kedah. Ekonomi belum merudum. Subsidi masih ada dan GST belum dikenakan.

Itu pun Umno/BN menang ngam-ngam saja. Hilang majoriti dua pertiga dan kalah undi popular. Najib salahkan tsunami Cina. Tapi Melayu pun ramai tak undi parti dia.

Sekarang Umno telah berpecah-belah. Pemimpin yang kritik Najib disingkir. Dr Mahathir berhenti jadi ahli. Skandal 1MDB meledak. Hutangnya melambung kepada RM50 bilion. Bukan RM42 bilion lagi seperti Dr Mahathir dakwa. “Derma Arab” RM2.6 bilion masuk akaun peribadi Najib. Ekonomi merudum. GST dilaksanakan.

Budak-budak cerdik berkelulusan cemerlang yang dapat tawaran universiti luar negara tapi tak dapat pinjaman atau biasiswa. Pengangguran melepasi setengah juta. Hampir 200,000 daripadanya ada ijazah dan diploma. Secara teorinya kerajaan sudah muflis.

Tetapi para pembesar Umno/BN dan peniup trompet mereka berkata, penubuhan parti baru itu kerja sia-sia. Najib terus disanjung dan Umno/BN dijunjung.

Jerit tempek mereka mengingatkan saya kepada ayam jantan yang baru belajar berkokok. Suara tidak mersik, irama tidak harmoni dan ekor penuh tahi.

Kerana terlebih makan dedak dan hempas rumbia, kokoknya sumbang buat orang ketawa.

Wallahuaklam.

Anonymous said...

Muahaha.. Dulu masa berkuasa buang ketua hakim.
Sekarang dah tak berkuasa afidavit ditolak hakim.

Tak kuasa aku....Muahaha.

Anonymous said...

Diam lah anjing pemburu pencen.

I LOVE ROSMAH. said...

ko diam la cibai maki bencana menimoa melayu pp.banjir pon pendedop nk maki nak ajar aku...lancau la lu...cian ko DOP ameno cibai...kurr...kokoko

ted manoff said...

caii..zaman mohd najib lagi hebat..peguam negara dia pecat..ProOO00ootTt💨

I LOVE ROSMAH. said...

p la sayang raja lanun ketat2 wahai pendedop ameno mangkok...cian kat ko DOP...kurr...kokoko

Anonymous said...

Ya...hari ni dah masuk hari ke 9 Malaysia bangkrap.

ted manoff said...

ProOO00ootTt💨...arghh leganya👅

Anonymous said...

A Kadir Jasin ni pun satu hal, terlalu menyebok, macam la dia pakar dalam serba serbi. Kalau bagus sangat, kalau banyak sangat idea, nanti PRU 14 masuk la bertanding, kalau menang, buat la apa pun yg rasa bagus sangat tu, buang la yg rasa macam benda2 bodoh tu. Kalau tak buang jugak...jadi sapa yg bodoh. A Kadir Jasin ni pun melalui pembacaan saya keatas article2 beliau, saya nampak dia pun ada ciri-ciri dengki, dendam dan jika yg tak tenteram dg. asyik menyalahkan orang2 lain saja. Wartawan saja pun tapi nak tunjuk yg dia tu pakar dlm semua bab politik, ekonomi dan segalanya lah.



Anonymous said...

Tak ada point apa pun yg anjing ni tulis, recycle ayat sama dah sebulan.
Lagi teruk gila bila afidavit tuan dia kena tolak.

I LOVE ROSMAH. said...

otak pendedop takyah point sume bengap DOP.bencana kat org melayu pp pon korang maki.korang memang suku kaum lanun n dedak cam haramjadah....cian kat ko DOP jadah...kurr..kokoko

cucu nek tempoyak said...

A Kadir Jasin



PARA pembesar Umno/Barisan Nasional serta peniup trompet mereka sepakat bahawa tidak ada apa yang hendak dibimbangkan daripada pengumuman Tun Dr Mahathir Mohamad bahawa sebuah parti baru akan ditubuhkan.

[PERINGATAN: Komen guna “Anonymous” tidak akan disiarkan. Sila guna Google Account atau Name/URL. Boleh pakai nama samaran.]

Itulah gambaran yang saya peroleh daripada membaca laporan media arus perdana (MAP) dan omongan media sosial pro-Umno/BN.

Anehnya, sambil mendabik dada berkata mereka tidak gentar, mereka bagaikan hilang akal mengutuk cadangan itu dengan menggunakan istilah dan label seperti “menganjingkan”, merugikan rakyat, longgokan sampah, memecahbelahkan Melayu, Dr Mahathir ganti Anwar sebagai ketua pembangkang, pakatan baru tidak selesaikan masalah pembangkang, DAP takut parti baru dan macam-macam lagi.

[Teruskan perjuangan Selamatkan Malaysia. Tandatangani Deklarasi Rakyat di sini.]

Kalau parti baru yang dicadangkan itu akan gagal dan Umno/BN tidak terancam, kenapa macam orang mabuk todi kutuk dan maki hamun?

Tumpukanlah perhatian dan tenaga tuan-tuan dan puan-puan menyokong dan menguar-uarkan ketulusan dan kemulusan Umno/BN. Tak perlulah habiskan masa dan tenaga buat bermacam-macam kutukan dan fitnah terhadap cadangan itu.

Atau mereka sebenarnya tahu parti baru dan pakatan yang akan disertainya berkeupayaan melemahkan lagi Umno/BN yang sudah sememangnya lemah sejak Pilihan Raya Umum 2013?

Kalau mereka tidak takut, mengapakah mereka mengeluarkan senarai palsu kepemimpinan parti itu dan memulakan kempen fitnah ke atas orang yang pada jangkaan mereka akan menerajui parti itu?

Pada PRU 2013 Umno belum berpecah-belah. Skandal penyelewengan 1MDB, derma RM2.6 bilion dan pengalihan duit SRC International belum terdedah. Dr Mahathir masih menyokong (Datuk Seri Mappadulung Daeng Mattimung Karaeng Sanrobone) Mohd Najib Abdul Razak. Dia berkempen dan bantu Umno/BN rampas baik Kedah. Ekonomi belum merudum. Subsidi masih ada dan GST belum dikenakan.

Itu pun Umno/BN menang ngam-ngam saja. Hilang majoriti dua pertiga dan kalah undi popular. Najib salahkan tsunami Cina. Tapi Melayu pun ramai tak undi parti dia.

Sekarang Umno telah berpecah-belah. Pemimpin yang kritik Najib disingkir. Dr Mahathir berhenti jadi ahli. Skandal 1MDB meledak. Hutangnya melambung kepada RM50 bilion. Bukan RM42 bilion lagi seperti Dr Mahathir dakwa. “Derma Arab” RM2.6 bilion masuk akaun peribadi Najib. Ekonomi merudum. GST dilaksanakan.

Budak-budak cerdik berkelulusan cemerlang yang dapat tawaran universiti luar negara tapi tak dapat pinjaman atau biasiswa. Pengangguran melepasi setengah juta. Hampir 200,000 daripadanya ada ijazah dan diploma. Secara teorinya kerajaan sudah muflis.

Tetapi para pembesar Umno/BN dan peniup trompet mereka berkata, penubuhan parti baru itu kerja sia-sia. Najib terus disanjung dan Umno/BN dijunjung.

Jerit tempek mereka mengingatkan saya kepada ayam jantan yang baru belajar berkokok. Suara tidak mersik, irama tidak harmoni dan ekor penuh tahi.

Kerana terlebih makan dedak dan hempas rumbia, kokoknya sumbang buat orang ketawa.

Wallahuaklam.

Anonymous said...

APA jadi 1.4 JUTA tanda tangan palsu..banyak temberang Pakatoon.

I LOVE ROSMAH. said...

ko tu yg otak dedak kronik.bila org bagi pendapat je ko soh masuk bertanding.kalo ayam mahal jgn makan ayam,kalo gula mahal jgn mkan gula.ko nampak tak cara otak korang berfungsi bila dah jadi penagih dedak.cian ko DOP vodoh....kurr...kokoko

I LOVE ROSMAH. said...

generasi pendedop zaman najib lanun makin berbahaya cara otak dorang berfungsi.macam kena pukau vodoh je ngan najib lanun sulawesi tu...vodoh tahap ayah pin..najib lanun cam tuhan dh ye DOP...cian ko DOP...kurr...kokoko

Anonymous said...

Anjing pengesan gila

Anonymous said...

Tak sabar nak tunggu penubuhan parti baru.
Nama cadangan. PUNDEK.

Anonymous said...

Anjing pengesan gila

I LOVE ROSMAH. said...

setuju DOP.ko gentel bancuh ngan tepung pastu ko gentel buat huruf KENA TITIK.cian kat ko DOP...kurr...kokoko

Anonymous said...

Titik kat mana? Kat muncung anjing pengesan gila yg reban dah hanyut tu?

I LOVE ROSMAH. said...

nampak tak? stress tu petanda kena titik la DOP.nak tunjuk tak bleh sebab pendedop je bleh buktikan perasaan pedihnya...cian kat ko DOP...kurr...kokoko

Anonymous said...

"generasi pendedop zaman najib lanun makin berbahaya cara otak dorang berfungsi.macam kena pukau vodoh je ngan najib lanun sulawesi tu...vodoh tahap ayah pin..najib lanun cam tuhan dh ye DOP...cian ko DOP...kurr...kokoko" I LOVE ROSMAH Tuesday, July 19, 2016 10:24:00 AM

Copy paste Komen terlajak genius dari I LOVE ROSMAH @ Ros Dedak.
Bila Abe Ros Dedak nak mula puasa utk tebus dosa dengan "generasi pendedop"?

Anonymous said...

Ini satu lagi komen terlajak genius dari Ros DedakSunday, July 17, 2016 3:50:00 AM
"poser nak cover dosa sokong raja lanun ye DOP.bleh cover ke DOP..cian ko DOP..kurr...kokoko"

I LOVE ROSMAH. said...

tebus dosa? bila masa aku ada dosa ngan ko? ohh jadi ko ngaku la ko golongan AL pendedop? kurr...kokoko

Anonymous said...

Ini satu lagi komen terlajak genius dari Ros DedakSunday, July 17, 2016 3:50:00 AM
"poser nak cover dosa sokong raja lanun ye DOP.bleh cover ke DOP..cian ko DOP..kurr...kokoko"

I LOVE ROSMAH. said...

ada salah ke aku sebut tu? ato rukun iman korang ada sub tambahan kat celah2 kitab? level ko rendah citer politik mudah pon fail nak citer bab agama.lagi jauh la kasta ko ke bawah lubang najib..eh..najis...cuan ko DOP...kurr..kokoko

Anonymous said...

Ini satu lagi komen terlajak genius dari Ros DedakSunday, July 17, 2016 3:50:00 AM
"poser nak cover dosa sokong raja lanun ye DOP.bleh cover ke DOP..cian ko DOP..kurr...kokoko"

I LOVE ROSMAH. said...

post berlebihan tanda stress DOP.admin kasi maki dia bikin spam plak.cian ko DOP..kurr..kokoko

I LOVE ROSMAH. said...

si tahik hanjing sekuriti reban mana? tukar la DOP aku rindu nk titik maskot aku tu.mendedak kuat giler,keje malas suka tukar2 nama anon...cian ko DOP...kurr...kokoko

Anonymous said...

Siapa yang stres sebenarnya ni? Baru aku TITIK kau dengan hantar komen2 kau sendiri, terus kau berlari mengadu pada admin. Tak macho lah macam ni Abe Ros Dedak. Berlagak hero tetapi sebenarnya zero.

Anonymous said...

Kebolehan luarbiasa bagi atok lanun nih membelit ngan lidahnya...patut jadi pm 22 tahun
LIDAH BIAWAK..BERCABANG..

Anonymous said...

Sebelum Malaysia bangkrap, anjing ni taklah gila mcm ni, masuk hari ke 9 Malaysia bangkrap, gila lain mcm pulak. Gila babilah pulak.

REFORMASI Taik Anjing said...

Tak boleh celen zaman atok madey ko tu... Hakim negara dia kasi terajang terus.... Kemudian bagi alasan hakim buat bising kat rumah yang berhampiran dengan istana negara....

Ko pergi tanya anak sultan tu yg dh jadi sultan johor sekarang, betul ke cerita kartun atok ko karang tu....


Muahahahahahahahaha

REFORMASI Taik Anjing said...

Akibat kena pelangkong dengan tokong pagi semalam kerana tak bagi laporan keadaan reban dia setiap jam 2 pagi, si anjing kokoko mengamuk sakan kat blog ni hari ni....

Meroyan teruk pulak tu....

Muahahahahahahahaha

REFORMASI Taik Anjing said...

Ooo... Dia 'abe' ke??? Aku ingat anjing kokoko tu bapok takde jantan betina.... Freethinker la katakan... Jenis fahaman tuhan tu tiada, kalau tiada tuhan, maknanya manusia tu semua sama. Jantan takde, betina pun idak....

Muahahahahahahahahah

REFORMASI Taik Anjing said...

Itu la kan... Meroyan lain macam pulak anjing kokoko tu hari ni. Kena pelangkong dengan tokong pagi tadi la tu kot....

Wakakakakakakakakaka

REFORMASI Taik Anjing said...

Tu la, anjing kokoko fahaman freethinker memang begitu. Nak cover dosa kene buat puasa....

Kalau nak cover fitnah pulak, kena maki orang lain banyak-banyak....

Muahahahahahahaha....

REFORMASI Taik Anjing said...

Anjing kokoko dah mula merapu, tanda jiwa tengah kacau tu...

Mana taknya, kena pelangkong dengan tokong pagi-pagi buta tadi...

Muahahahahahahahaha

Anonymous said...

Ahli Parlimen DAP mohon maaf terhadap Ibrahim Ali

SHAH ALAM 19 Julai - Ahli Parlimen Raub daripada DAP, Datuk Mohd. Ariff Sabri Abdul Aziz hari ini memohon maaf kepada Datuk Ibrahim Ali di Mahkamah Tinggi di sini kerana memfitnah Presiden Perkasa itu di blognya, September tahun lalu.

Fitnah tersebut adalah berkaitan syarikat George Kent yang terlibat projek pembinaan Sistem Transit Aliran Ringan ( LRT).

Permohonan maaf oleh pemilik blog Sakmongkol AK47 yang perlu diterbitkan di media merupakan sebahagian daripada terma penyelesaian kes saman fitnah oleh Presiden Perkasa itu yang difailkan pada 4 November tahun lalu.

Kes itu sepatutnya mula dibicarakan hari ini.

Selain permohonan maaf tersebut, Mohd. Ariff Sabri juga perlu membayar sejumlah wang yang tidak dinyatakan jumlahnya kepada Ibrahim selewat-lewatnya penghujung bulan ini.

Anonymous said...

Ahli Parlimen DAP mohon maaf terhadap Ibrahim Ali

SHAH ALAM 19 Julai - Ahli Parlimen Raub daripada DAP, Datuk Mohd. Ariff Sabri Abdul Aziz hari ini memohon maaf kepada Datuk Ibrahim Ali di Mahkamah Tinggi di sini kerana memfitnah Presiden Perkasa itu di blognya, September tahun lalu.

Fitnah tersebut adalah berkaitan syarikat George Kent yang terlibat projek pembinaan Sistem Transit Aliran Ringan ( LRT).

Permohonan maaf oleh pemilik blog Sakmongkol AK47 yang perlu diterbitkan di media merupakan sebahagian daripada terma penyelesaian kes saman fitnah oleh Presiden Perkasa itu yang difailkan pada 4 November tahun lalu.

Kes itu sepatutnya mula dibicarakan hari ini.

Selain permohonan maaf tersebut, Mohd. Ariff Sabri juga perlu membayar sejumlah wang yang tidak dinyatakan jumlahnya kepada Ibrahim selewat-lewatnya penghujung bulan ini.

Anonymous said...

Berita palsu tu. Dap mana ada buat silap, pemimpin mereka semua maksum. Ini semua adalah propaganda umno nak memalukan Dap. Tak caye tunggu komen drp Anjing Belaan DAP kejap lagi.

Anonymous said...

Petang ni Anjing Belaan DAP tu "take a break" kejap. Maklumlah lapar sebab sedang berpuasa utk cover dosa tokong lim.

REFORMASI Taik Anjing said...

Hahahahahahahaha.... Patut la...

Muahahahahahahaha

REFORMASI Taik Anjing said...

Bak kata VK Lingam yang baik dengan atok kerala....

"Correct, Correct, Correct"


Muahahahahahahahahaha

REFORMASI Taik Anjing said...

Nanti anjing dapig kata, sabri suckmongkol tu bekas ahli parti mana?

Kita tunggu anjing dapig keluarkan komen mereka yang genius gila babi tu....

Muahahahahahahaha

Anonymous said...

Hehehe..kan aku dah cakap..
Ros Dedak.. hari2 meroyan merapu mengejek-ejek sana sini jadik anjing Dapig....itu jer keje yg dua tau

Anonymous said...

Ted kentut lak kena titik...adusss

REFORMASI Taik Anjing said...

Rukun iman kami tak sebut pasal puasa boleh cover dosa pun... Rukun iman fahaman freethinker aku tak tau la...

Tapi kalau ada anjing freethinker pada Sunday, July 17, 2016 3:50:00 AM tulis begitu, memang sah la akidah dia bersumberkan kitab fahaman dia tu....

Tu la, bila cakap tak mahu guna kepala otak, bila orang korek balik ko punye sembang genius tu, meroyan bagai anjing gila.....

Pada aku mudah je... P.A.D.AN M.U.K.A je la paa anjing kokoko tu....

Muahahahahahaha

Anonymous said...

apalah jenis anak si mukhriz ni di biar nya ayah nya jadi anjing kehulu kehilir menyalak sana sini ..sedangkan dia duk goyang kaki.. bg ceramah sikit pastu terus senyap.. org tua nak mampus tu lah yg jd balaci dia..

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates