July 17, 2016

233 RM36 Juta Dibazirkan Untuk Promosi Kerajaan DAP Pulau Pinang? Ingat Duit Bapak Kau Ke @cmlimguaneng


Kerajaan DAP Pulau Pinang telah membelanjakan sejumlah RM35.84 juta wang Rakyat untuk menerbitkan Buletin Mutiara sejak 2010. Ketua Menteri Pulau Pinang, Joseph Lim Guan Eng berkata demikian bagi menjawab soalan daripada Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Pulau Betong, Muhammad Farid Saad sewaktu sidang Dewan Undangan Negeri (DUN) berlangsung minggu lalu.

Sejumlah wang yang sebegitu banyak sepatutnya digunakan oleh kerajaan DAP Pulau Pinang untuk memperkasa agenda rakyat seperti membina rumah-rumah kos rendah untuk rakyat yang kurang berkemampuan atau digunakan untuk projek-projek yang lebih bermanafaat kepada Rakyat Pulau Pinang.

Sebaliknya, Buletin Mutiara yang sepatutnya menjadi bahan berita untuk menyuarakan hal-hal berkaitan kepentingan rakyat negeri Pulau Pinang telah menjadi buletin menyebarkan propaganda DAP. Hanya sedikit sahaja berita mengenai rakyat Pulau Pinang disiarkan. Tidak wajar kerajaan DAP Pulau Pinang mem­belanjakan wang rakyat yang begitu banyak untuk penerbitan Buletin Mutiara, seolah-olah penerbitan buletin tersebut menggunakan wang bapa Ketua Menteri.

233 comments:

«Oldest   ‹Older   1 – 200 of 233   Newer›   Newest»
ted manoff said...

Yalah tuu...kalau tv3 dgn utusan beri laporan adil rasanya buletin mutiara tak wujud..habis tuu projek lembu kondo sharizat tk membazir..?entah berapa yg mereka dpt semasa demo kelmarin..yg banyak jual melayu penang nii mamaklah..tanya musa fadzil berapa banyak dia jual tanah melayu...kalau sebut pembaziran kerajaan pusat pun sama...

Anonymous said...

Bila kapir dapigs buat, memanglah tak salah....siap putar belit spin jadikan UMNO pulak yg salah nanti.

Jom tengok anjing lgbt kapir dapigs melompat!

Cian ko, Jing.

REFORMASI Taik Anjing said...

Negeri perintahan pakatan haprak, tapi kebanyakan muka surat hanya tunjuk muka pemimpin dapig. Adun pakatan haprak yang lain TIDUR kot....

Kah kah kah kah kah kah

Anonymous said...

Patutlah Jing semalam menyalak 'kitab aku, kitab ko sama saja...blah blah'...rupanya pagi ni sebuk menyebarkan MY KITAB kristian evangelist versi Melayu di perkampungan Melayu.

https://akarimomar.wordpress.com/2016/07/17/lagi-bible-melayu-disebar-di-tempat-awam-kawasan-melayu/



Anonymous said...

Hari Ahad korang paham2 lah.....hari untuk evangelist gereja bermesyuarat di tempat2 pertemuan mereka untuk membuat gerak langkah seterusnya.
Tak percaya? Tunggu Jing balik nanti. Dengan penuh semangat dan topik2 hasut dan strategi yg baru...mungkin bawak sekor dua kawan 'back-up'.

Anonymous said...

A

ted manoff said...

Macaii sekelian...kalau tv perdana berlaku adil rasanya tk wujud buletin mutiara tuu..kalau bicara soal pembaziran kerajaan pusat lagi banyak..projek lembu kondo..projek beli belah kak mah..projek kawin dua pemimpin umno..

Anonymous said...

Amik aje BIBLE TU..lepas tu buang dalam tong SAMPAH atau recycle ke kertas buruk...

Anonymous said...

SAYA SOKONG 10:45:00

Anonymous said...

ted kentut je ke pagi ni? cik minah,cucu nek tempoyak dan ros dedak masih sebok menyebarkan MY KITAB ke?

Anonymous said...

memang si tongkang rela mati berdiri. jadi hantu jalan loncat2. tangan lurus kedepan.

ted manoff said...

Mamaq penang jual melayu...tak caya..?tanya reezal marican naina marican dan musa fadzil..berapa banyak tanah melayu mereka nii jual...........ProOO00ootTt arghh lega baq hang

Anonymous said...

ted kentut, Arus perdana nak adil macamana? Macam The Edge ke, WSJ ke, Sarawak Report ke, Roketkini ke,keldaian daily ke, ABC ke, BERSHIT ke, BARuah Council ke......?

Anonymous said...

OOOOHHHH...Islam jual sesama Islam ko marah....kapir jual pada kapir sambil menipu rakyat ko sedikit pun tak terjejas....Dah macam jadi ANTI ISLAM plak cara perjuangan ko....ooops, aku cakap MACAM je, Jing.

REFORMASI Taik Anjing said...

Kalau aku, bakar je depan gereja kat melaka tu. Kalau paderi diorang bising, dakwa tu memang kepunyaan mereka... Kalau mereka kata tu bukan mereka punye, suruh tak payah memekak dan jangan letak mykitab tu sana sini...

Kalau letak sana sini, sama macam sampah... Layak tempatnya humban ke tong sampah atau dibakar tepi jalan je... Pilihan lain tiada...

Muahahahahahaha

REFORMASI Taik Anjing said...

Shift anjing kokoko tu berakhir malam tadi. Tugas menyalak kini diambil alih oleh ted kentut pulak....

Muahahahahahahaha

REFORMASI Taik Anjing said...

Dia kalau adil boleh keluar muka tokong hari-hari kat buletin utama,utusan, berita harian atau rtm.... Kalau setakat masuk The Edge ke, WSJ ke, Sarawak Report ke, Roketkini ke,keldaian daily ke, ABC ke, BERSHIT ke, BARuah Council, tu semua tak adil....

Muahahahahahaha... Kempunan juga nak tunjuk muka kat buletin utama, utusan, berita harian.... dulu mereka sendiri yang nak talkinkan sangat....

Kah kah kah kah kah kah

ted kentot said...

ProOO00ootTt arghh leganya

ted kentot said...

ProOO00ootTt arghh leganya tercirit dalam seluaq habaq ang.

Anonymous said...

Tapi tv perdana tak der ler sampai nak promosi mykitab bongok ko tu kot...

Anonymous said...

Tak cukip lagi ke dgn Macam2 ado The Edge , WSJ, Sarawak Report, Roketkini,keldaian daily' selangir kini' mutiara daily...ted kentut..
Jgn ler bodoh sgt...

REFORMASI Taik Anjing said...

Tak boleh masuk tv perdana, tv liPAS kan ke ado.... Tu pun masih memekak siang malam kata tak berlaku adil....

Kah kah kah kah kah kah

Anonymous said...

Dahsyat betul la klw dah termakan dedak ajaib Dapig nih...mcm ted kentut memperlekeh,menghina,memfitnah,
membenci kerajaan Islam tapi menyanjung kerajaan kafir tokong..
Mintak simpang ler hati gelap kotor

Anonymous said...

Parti baharu: PAS tidak akan naik bahtera kelam kabut


MARANG: PAS akan mengkaji secara teliti cadangan bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad yang berhasrat menubuhkan parti politik baharu.

Namun, Presiden PAS, Datuk Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang menegaskan bahawa parti itu tidak akan bersama dengan ‘bahtera’ yang kelam kabut.

Menurutnya, PAS tidak akan terburu-buru dan akan berbincang secara terperinci melalui Jawatankuasa Kerja PAS Pusat, Jawatankuasa Politik dan Majlis Syura Ulamak (MSU).

“Saya kena baca secara teliti cadangan itu. Saya tengok awal-awal lagi sudah dalam keadaan yang kelam kabut. PAS tidak akan naik ‘bahtera’ yang kelam kabut.

“Apatah lagi kita dapati kerjasama dengan parti-parti yang menentang perjuangan kita, menentang Islam.

“Pendirian kita adalah mengikut sempadan parti kita. Kita tak terburu-buru dan kita akan bincang secara terperinci.

“PAS ada Jawatankuasa Politik, Jawatankuasa PAS Pusat dan Majlis Syura Ulamak. Jawatankuasa PAS Pusat itu secara umum, Jawatankuasa Politik itu dari segi strategi, Majlis Syura Ulamak pula melihat batas sempadan Islam,” ujarnya.

Beliau berkata demikian ketika menjawab pertanyaan wakil media selepas menyampaian Kuliah Mingguan Pagi Jumaat di Masjid Rusila, Marang hari ini.

Ustaz Abdul Hadi yang juga Ahli Parlimen Marang menyifatkan cadangan mana-mana pihak menubuhkan parti politik dibenarkan dalam negara yang mengamalkan demokrasi.

“Tubuh parti baharu ini hak masing-masing dalam negara demokrasi, termasuklah jika kerajaan benar parti komunis pun boleh tubuh, jika kerajaan benar parti Komunis tetapi diluluskan oleh kerajaanlah.

“Kita tidak boleh halang dari segi kitanya, kita bekerjasama mengikut sempadan kitalah. Kerjasama dalam perkara yang adil, perubahan yang baik.

“Jangan sentuh Islam. Dasar PAS, matlamat perjuangan PAS, agenda perjuangan PAS jangan disentuh. Itu jika ada orang cuba halang kita akan lawan termasuk Umno ke, DAP ke, PKR ke, Tun Mahathir ke siapa? Itu sempadan dia,” tegasnya. - HARAKAHDAILY 15/7/2016

Anonymous said...

Ros dedak, dah cukup bersepah tepi jalan ko tinggalkan MY KITAB ko. Apa nilai MY KITAB kalau dilonggokkan tepi jalan2. Kemaruk sangat nak jadi evangelist ke?

ted manoff said...

Caii..jual sesama islam apakejadahnya...jual sama cinalah bongok..nampak mcm bela nasib rakyat tapi dibelakang main wayang..puiii

ted kentot said...

ProOO00ootTt arghh leganya tercirit dalam seluaq habaq ang.

Anonymous said...

Kertas tu Buat bungkus nasi lemak ok ke?

REFORMASI Taik Anjing said...

Kalau bagi geng anjing freethinker macam anjing kokoko dan ted kentut, benda sebegitu ok je... Bukan apapun, kertas biasa je....

Muahahahahahaha

ted manoff said...

Hahaha..banyak dpt dedaq bro..islam sekadar topeng saja...

ted manoff said...

Tahi anjing...hujah sekadar sedapkan hati..tahi anjing anda jgn menilai orang lain..check diri sendiri...ProOO00ootTt arghh leganya

Anonymous said...

ted kentut...jangan nak suruh org menilai diri kalau ko setakat terkuntut dan tercicit je memanjang, Jing.

Cian ko, Jing.

Anonymous said...

Sapa la nak baca buletin kafir harbi ni. Belanja RM1 juta pun dah kira berlebihan. Duit balance tu faham2 je la masuk poket sapa. Dapigs ni semua rasis & korup.

I LOVE ROSMAH. said...

T
I
T
I
Kurr...kokoko

REFORMASI Taik Anjing said...

Aik... Tersentap pulak anjing kokoko aka ted kentut ni... Tak boleh menilai orang lain ye. Ko memfitnah orang lain boleh pulak ye.....

Muahahahahahahaha

REFORMASI Taik Anjing said...

Eh, dah masuk shift ko ke sekarang ni anjing kokoko??? Penat mengawal reban semalam ye????

Muahahahahahahahaha

Anonymous said...

Tak tahan panas terik menyebarkan MY KITAB tepi jalan ke, Jing? Ko dok dalam dulu.....malam kang keluor lagi sebarkan MY KITAB ko, Jing.

Cian ko, Jing.

I LOVE ROSMAH. said...

tahik hanjing tak bleh tido kena hafal ejaan tu ye DOP...cian kat ko DOP...kurr..kokoko

Anonymous said...

D-A-P-I-Q eh eh.....slilap. D-A-P-I-G

I LOVE ROSMAH. said...

aku yg genius ni bikin stress 24/7/365 ye DOP? cian kat DOP...kurr..kokoko

REFORMASI Taik Anjing said...

Eh, tak boleh tidur??? Sekarang waktu siang... Nak tidur buat apa pun....

Lain la anjing kokoko... Tugasan menyalak dia jam 2 pagi hari-hari, tak boleh miss, nanti tokong tolak elaun dan tak beri hidangan babi goleng pada ko, ye tak..????

Muahahahahahahaha

Anonymous said...

ted kentut terpaksa gi tukar seluar sebab dah tercirit tadi...Ros dedak menjelma la plak.

Cian ko, Jing.

I LOVE ROSMAH. said...

aku nak ngajor huruf TITIK pastu nk gi beraya supaya terpahat dlm pala korang je DOP.cian kat ko DOP.kurr...kokoko

Anonymous said...

Bawak bertenang, Ros Dedak. Kitab ko boleh jadikan 'Allah no.2' kan?

REFORMASI Taik Anjing said...

Ada ke yang stress tu??? Siapa ek??? Tak nampak pun siapa yang stress kat sini... Kecuali ada sekor anjing kokoko tersipu malu kena titik sejak awal pagi tadi....

Dah petang baru nampak batang hidung anjing tu....

Muahahahahahaha... Kesian kan... Kena titik sampai menangis-nangis repot kat tuan tokong....

Kah kah kah kah kah kah kah

Anonymous said...

Ros Dedak, bila ko nak beraya? 25 Disember?

REFORMASI Taik Anjing said...

Tak payah la... Lulusan tadika PASti nak ajar lulusan universiti. Ko ajar kat budak taraf spm gred 3 macam mahfuz omar tu layak la....

Muahahahahahahaha

REFORMASI Taik Anjing said...

Anjing tu beraya 365 hari setahun... Takde istilah puasa dulu baru beraya. Sebab kalau berpuasa tu hanya nak cover dosa... Ajaran freethinker mana ada buat dosa-dosa ni....

Kah kah kah kah kah kah

ted kentot said...

ProOO00ootTt arghh leganya tercirit dalam seluaq habaq ang.

I LOVE ROSMAH. said...

belum ramai pendedop dtg.kumpul ramai lagi DOP sediakan soalan.otak aku yg genius sentiasa cergas utk berdepan mental pendedop yg amat lemah.kipiDAK DOP nnti aku mai ye DOP..cian ko DOPs...kurr...kokoko

REFORMASI Taik Anjing said...

Dalam keadaan malaysia ni dah 7 hari bangkrap pun, si anjing kokoko mampu lagi beraya... Makan biskut ke atau makan angin keluar prooottt????

Muahahahahahahahaha

Anonymous said...

Beraya kat pulau kapir singapork(dulu singapura) lagi best...cuti SATU hari sebab MAJU sangat. Itu lah yg diidam idamkan kapir2 dapigs.

Nak tengok Jing kapir dapigs lompat2!

REFORMASI Taik Anjing said...

Genius la sangat, nak jawab soalan semudah ABCDEF pun tersengguk-sengguk ubah tiang gol.....

Muahahahahahahahaha

REFORMASI Taik Anjing said...

Kah kah kah kah... Tercirit anjing kokoko nak counter balik komen-komen bijaksana dari pro kerajaan....

Muahahahahahahaha

Anonymous said...

"genius' btol mamat yg terkentut tercirit dlam seluor....cian.

Anonymous said...

Jing, kitab dapigs ko ajak berbuka puasa bak kut teh dalam gereja ke? Siap terjemah dalam bahasa Melayu lepas tu bersepah tepi jalan..

Cian ko, Jing.

REFORMASI Taik Anjing said...

Kah kah kah kah kah.... Kitab freethinker la tu. Dah malu nak mengaku beb, dulu bukan main bangga... "Blog I follow - FREETHINKER". Sekarang kalau klik kat nama dia tu, dah hilang part "Blog I follow" tu terus....

Kah kah kah kah kah kah

Anonymous said...

Ros dedak gi tolong cuci seluor ted kentut yg tercirit lagi tu ke? Berapa pasang seluor kena tukar satu hari, Jing?

Cian ko,Jing.

REFORMASI Taik Anjing said...

Kesian anjing kokoko tu, tengah beraya sambil menangis-nangis kat tokong sebab asyik kene titik kat sini. Nak harap ted kentut tak boleh pakai, bagi komen satu dua lepas tu lari ke tempat lain. Takde geng langsung dah.....

Muahahahahahahahaha

REFORMASI Taik Anjing said...

Kah kah kah kah kah kah.... Ted kentut mana pernah tukar seluar baru, tak mampu nak bayar gst katanya... Nak korek duit tabung pun dah tinggal habuk je...

Muahahahahahahahaha...

REFORMASI Taik Anjing said...

Dia pinjam seluar mak lampir ke tu??? Seluar dia sendiri hanya ada sepasang je... Nak beli baru tak mampu nak bayar gst katanya....

Wakakakakakakakakakaka

Anonymous said...

Bro, tabung tinggal habuk tak jadi masalah bagi Jing. Buat macam khairudeen..bukan je tinggal habuk, siap muflis pun boleh naik privet jet ke hulu ke hilir...dengan syarat, jilat taik kerala dan taik kapir dapigs.

Anonymous said...

Adoi...sakitnya aku kena 'titik' lagi dgn Jing dapigs.

KAH KAH KAH KAH

REFORMASI Taik Anjing said...

Tu la, aku dah suruh dia tukar tuan baru tempoh hari. Ni asyik jilat bontot tokong je... Udah la nak beli rumah banglo noswimmingpool pun minta diskaun juta-juta, ni nak bayar gaji anjing tu kawal reban kat banglo badfdngshui tu pun berkira sangat. Natijahnya duit tabung, duit dalam poket, duit raya pun tak dapat.

Kalau ikut mamak kerala, bukan setakat duit dan dedak raya, nak beli popia pun boleh naik jet peribadi secara percuma... Beruntung ooo.

Kerja tak susah pun, buat macam selalu je. Menyalak sambil jaga reban jam 2 pagi hari-hari. Ni nak juga jilat tokong rambut brylcream tu....

Kah kah kah kah kah kah kah

REFORMASI Taik Anjing said...

Sakitnya tuh di sini
Kene titik anjing kokoko
Sakitnya tuh di sini
Melihat komen 'genius'nya itu
Sakitnya tuh di sini
Geli hatiku
Sakitnya tuh di sini
Gelak-gelak selalu....

Muahahahahahahaha

Anonymous said...

Pengajaran yg perlu diambil dari 22 thn pemerintahan Kerala.....Jangan pilih pemimpin yg dalam senyap, memperkayakan dan memperkuasakan keluarga, kroni dan kapir2 penternak anjing dan babi hingga ke tahap blh menjadi kurang ajar dan biadap.

Masih byk lg yg PM Najib perlu lakukan utk memperbaiki ketidakseimbangan di Semenanjung, Sabah dan Sarawak. Peninggalan 22 tahun Kerala dan kroni2 dapigs.
Setiap hari PM Najib kekal sebagai PM, maka terbantutlah rancangan2 kapir evangelist dapigs. Sebab tu hari2 'Najib Undur!'.

Ok Jing, yg ini ko kena lompat tinggi2 skit!

Anonymous said...

ha ha ha ha ha.....

Anonymous said...

Dicadangkan nama Parti baru yg bakal ditubuhkan pimpinan Kerala.

Parti Undur Najib Demi Ekonomi Kroni (PUNDEK)
Parti ini akan berkerjasama dgn PAN Imayam tamilkoddy pandikutty putummayam dan berkongsi siaran tv serta stesen penyiaran.

Anonymous said...

Nak kena tunggu mesyuarat hari Ahad di gereja selesai baru Ros Dedak boleh sambung 'titik'.

REFORMASI Taik Anjing said...

Wah, dalam keadaan malaysia dah bangkrap 7 hari ni... Lama juga si anjing kokoko pergi beraya ye...

Ke kena tunggu 2 pagi nanti baru habis dia punye 'raya' tu..????

Kah kah kah kah kah kah

Anonymous said...

Ros Dedak pergi mesyuarat digereja?
Dia nak kena titik kepala ke? Tak pasal2 king king king terjerit-jerit nanti tahan sakit ..

Anonymous said...

Arouse MahJuly 17, 2016 at 11:15 AM
BACA DGN TELITI

raya baru ni aku bersembang dgn geng TERAJU (Think tank najib) . depa ingat aku pun geng umno.

skrg mereka tak mahu menafikan lg ttg rasuah dan salah laku najib. SR dan WSJ dah terlalu banyak pendedahan info. tak guna menafikan lg.

depa skrg dah masuk fasa terakhir michaevalian - who smart won the game. secara mudah...buat apa saja, guna apa saja untuk menang....tiada istilah main kotor

Politik is about power. depa dah praktiklan pada LGE, pada SPRM, AG, POLIS, MAHKAMAH, SPR

bg mereka, biarkan 20% orang cerdik menentang. mereka akan pastikan 80% rakyat mengundi mereka. dimalaysia mudah....money is king.

wang akan digunakan secara terang terangan...setiap undi akan dibayar wang. Cuba fikirkan, rakyat mana yg tak akan undi bn kalau dijanjikan rm100 selepas mengundi.???....janji ada bukti bergambar. SPR dah kata tak salah ambil gambar guna HP.

PRU14 akan menyaksikan penggunaan wang paling besar. geng TERAJU dah mula kumpul dana dgn apa cara sekalipun. jagalah TH, KWSP, ANGKSA, AMANAH RAYA, TAT, .....mereka ini akan kerugian besar

sebelum ni, depa takut dgn pas....kerana ahli pas wala pada ulama, susah nak beli.
tapi sekarang selepas dua pemimpin pas masuk perangkap...mereka goyang kaki.

target mereka sekarang ...rm100bilion. ...PRU14 mereka punya. bila ada kuasa wang boleh cari.

wassalam
Reply

Anonymous said...

Arouse MahJuly 17, 2016 at 11:15 AM
BACA DGN TELITI

raya baru ni aku bersembang dgn geng TERAJU (Think tank najib) . depa ingat aku pun geng umno.

skrg mereka tak mahu menafikan lg ttg rasuah dan salah laku najib. SR dan WSJ dah terlalu banyak pendedahan info. tak guna menafikan lg.

depa skrg dah masuk fasa terakhir michaevalian - who smart won the game. secara mudah...buat apa saja, guna apa saja untuk menang....tiada istilah main kotor

Politik is about power. depa dah praktiklan pada LGE, pada SPRM, AG, POLIS, MAHKAMAH, SPR

bg mereka, biarkan 20% orang cerdik menentang. mereka akan pastikan 80% rakyat mengundi mereka. dimalaysia mudah....money is king.

wang akan digunakan secara terang terangan...setiap undi akan dibayar wang. Cuba fikirkan, rakyat mana yg tak akan undi bn kalau dijanjikan rm100 selepas mengundi.???....janji ada bukti bergambar. SPR dah kata tak salah ambil gambar guna HP.

PRU14 akan menyaksikan penggunaan wang paling besar. geng TERAJU dah mula kumpul dana dgn apa cara sekalipun. jagalah TH, KWSP, ANGKSA, AMANAH RAYA, TAT, .....mereka ini akan kerugian besar

sebelum ni, depa takut dgn pas....kerana ahli pas wala pada ulama, susah nak beli.
tapi sekarang selepas dua pemimpin pas masuk perangkap...mereka goyang kaki.

target mereka sekarang ...rm100bilion. ...PRU14 mereka punya. bila ada kuasa wang boleh cari.

wassalam
Reply

Anonymous said...

Bahtera Pas yg kelam kabut sekarang..Timbalan presiden dan ketua dewan ulamak nak gencatan senjata tapi presideng dan SU tak setuju..ha3..dah kena belit dengan HAMno..

Anonymous said...

Khairul Idham Pawi mendahului Moto3, pakatoon apa ada.

Anonymous said...

Jing, 20% rakyat 'cerdik' yg menentang tu macamana?
Macam Mat sabu campak mikrofon? mahfuz bean hello hello? ahli dapigs laut cina selatan milik China? david ngakormin bendera amerika? joseph lim pokok manggis? lim kits sial 13 Mei? wan jijjah jam omega? fizi pondan cincin handbag?azmin ali masuk longkang nak bergambar? norule ijjah terlajak fitnah?

Anonymous said...

Alahai Ros Dedak....malu2 plak. Main copy paste hasutan2 dapigs tapi tak nak tulis ROS DEDAK anjing lgbt kapir dapigs.

Ko tak nak 'titik' aku ke, Jing?

Anonymous said...

Habis la Aljuburi anak beranak.....Dapigs dah ada baruah2 Melayu 'Islam' yg baru utk menipu rakyat. Dah macam tak tentu arah Al Juburi sekeluarga.

Anonymous said...

Ros dedak in idakle femes cam Fiji.Fitnah die xjdi patut belajor ngan Fiji.Sehebat Fiji pun kantoi
Bile gamaknye kes bafia die nak selesai.Idak sabor nak tengok die kedalam.

ted kentot said...

ProOO00ootTt arghh leganya tercirit dalam seluaq habaq ang.

ted kentot said...

Next..

ted kentot said...

ProOO00ootTt arghh leganya tercirit dalam seluaq habaq ang.

ted kentot said...

Next..

Tanpa Nama said...

36 juta tu banyak. Tapi sebab pendapatan Pulau Pinang sikit jadi itu je yang dia dapat curi.
Cuba bandingkan UMNO belanja 300 juta untuk syarikat india jual seluar dalam wanita oleh syarikat Khazanah Nasional. Atau 700 juta untuk Welab syarikta Cina Singapura atau 700 juta untuk syarikat india Yepme..ye beratus ratus juta.
Bandingkan bajet untuk koperasi melayu untuk 15000 koperasi, UMNO bagi 100 juta je...hehe

Awasi semua syarikat UMNO juga...

ted kentot said...

ProOO00ootTt arghh leganya tercirit dalam seluaq habaq ang.

ted kentot said...

Next.

Anonymous said...

ingat yer....hari ni dah tujuh hari bangkrap. anon 5.27 apa citer. cukup makan tak? kalau cukup..eloklah. jangan buat fitnah lagi.

I LOVE ROSMAH. said...

pendedop berbual nyanyi nk ilangkan duka lara.dah hafal ejaan ni DOPs..TITIK..cian ko DOP..kurr...kokoko

Anonymous said...

Sept 16 ni Al Juburi....eh eh Mah Yee Ding...eh eh boboi botak jadi PM Malaysia.

I LOVE ROSMAH. said...

jap lg kumpul berjemaah la pendedop tunjuk stress..cian ko DOP..kurr..kokoko

ted kentot said...

ProOO00ootTt arghh leganya tercirit dalam seluaq habaq ang.

Anonymous said...

Next.

I LOVE ROSMAH. said...

cuba lagi DOP..panggil kenkawan sereban ko DOP.rindu ejaan TITIK ye DOP.cian kat ko DOP...kurr..kokoko

cucu nek tempoyak said...

NAMA BELUM ADA TAPI TETAP ADA AURA....
Aku kena tabik le dengan Tun Dr Mahathir sebab berjaya membuatkan ramai bontot masuk selumbar dengan pengumpulan pemimpin parti pembangkang dan NGO untuk mendengar cadangan penubuhan parti baru.

Dan kena le tabik lagi sekali walaupun parti belum ditubuhkan, nama pun belum ada, mereka bersetuju pula dengan kerjasama yang bakal dibina.

DAP yang terkenal tidak boleh dipulas telinga pun boleh duduk semeja dan akur dengan kerjasama untuk mengenepikan beberapa perbezaan ideologi dan pandangan politik.

Dengar kata PAS pun turut disertai beberapa pemimpinnya yang sudah tentu direstui Hadi sebagai wakil.

Kehadiran PAS sudah tentu memberi tambah nilai kepada parti itu dan jika ada yang mahu melamar, tentulah kena tinggikan mas kahwinnya dan ringan tangan menderma...

Jika ada propaganda yang kata Azizah sambut dengan hambar...Iye kan saja.

Jika ada propaganda kata Hadi tolak...iye kan sahaja.

Jika ada yang kata..penubuhan parti itu tidak pun menjejaskan umno...iye kan sahaja.

Mereka sekadar berkata kata untuk menghiburkan hati sendiri.


Heh..


kluangman at Saturday, July 16, 2016

ted kentot said...

ProOO00ootTt arghh leganya tercirit dalam seluaq habaq ang.

Anonymous said...

ted kentut nak sedapkan perut.....cucu nek tempoyak copy paste nak sedapkan hati...

KAH KAH KAH

Cian ko, Jing.

Anonymous said...

Natang gila babi ni tak mampuh lagi

Anonymous said...

Bukan setakat tabik, tapi kau kena jilat jubor dan kulom peliaq Kerala tu kerana penubuhan parti baru yg mempunyai aura yg begitu hebat.

Anonymous said...

Tua nak mampus lah tu kalau kentut tak kira tempat dan masa

I LOVE ROSMAH. said...

makin menggeletar tak tentu arah madey kutty dh tarik jendral ameno..soalannya adakah pendedop akan memaki pula najib lanun bila dia jatuh...tunggu dan lihat..kelakuan pendedop sentiasa mudah dibaca oleh genius cam aku.70thn ameno tetap sama samada ex ameno atau pendedop ameno masakini.macam cicak kubing sentiasa bertukar kaler tetap cicak kubing tk bleh jd biawak...sekian idea bernas aku...cian kat ko DOPs...kurr...kokoko

Anonymous said...

Ted Kentot tu sentiasa terkentot dan kekadang tercirit tak kira masa tu kalau ikut doktor peribadi aku, itu dah luarbiasa dah, jarang org kena mcm tu, melainkan ianya tanda2 terjadi penyakit usus dan mungkin juga permulaan terjadinya kanser usus. Apa2 pun dua2nya tetap bahaya.

Jaga2. Jgn biarkan merebak.

Anonymous said...

Kebocoran Laporan AG tentang 1MDB: Mengapa Salleh yang rimas dan seakan lemas?
Apa ataukah Siapa yang mahu diselamatkan Salleh Keruak?

1. Kenyataan Menteri Komunikasi dan Mutimedia DS Salleh Keruak adalah amat mengecewakan umum. Menuntut supaya satu siasatan segera dan mendalam dibuat olih pihak Polis tentang kebocoran Laporan Ketua Audit Negara (AG) tentang 1-MDB, yang didedahkan Sarawak Report (SR) beberapa hari lalu, menyerlahkan sifat sebuah kerajaan yang terpisah dari rakyatnya dan sangat angkuh.

2. Sementara tumpuan rakyat mahukan campurtangan Majlis Raja-Raja bagi membolihkan Laporan AG itu didiklasifikasikan dari status dokumen Akta Rahsia Rasmi (OSA, 1972), supaya membolihkan pelbagai ‘pendedahan celaka’ (damning expose’) dari SR itu disahtentukan (verification), tumpuan tuntutan Salleh Keruak ternyata tersasar.

3. Menteri tersebut mungkin perlu diperingatkan bahawa OSA, antara lain, bertujuan untuk mengelakkan perlakuan jenayah dan bukan untuk melindungi jenayah. OSA bukan Akta atau Undang-undang untuk pertahankan atau menyimpan rahsia pihak yang salah khasnya bagi pemegang jawatan awam, samada untuk melindungi menteri hatta perdana menteri sendiri.

4. Persoalan yang dituntut rakyat ialah apakah perihal strategik atau keselamatan negara yang akan terjejas lalu perlu diletakkan Laporan AG tentang 1-MDB itu sebagai dokumen OSA?

5. Kalaulah Laporan Jawatankuasa Kira-Kira Awam Negara (PAC) tentang 1MDB yang dibentangkan di Parlimen lalu, sudah cukup sarat dengan pelbagai salah-laku, urusniaga kontroversi, pelanggaran pelbagai peraturan dan ketidakpatuhan tadbir-urus (governance), maka perihal pendedahan lebih detail tentang Laporan AG itu seperti didedahkan SR kini, pastinya lebih panas dan menjahanamkan (damning).

6. Maka apakah yang sebenar-benarnya dihebohkan dan digusarkan Salleh Keruak itu? Bukankah beliau sepatutnya turut menuntut pengurusan 1MDB untuk bertangungjawab tentang kehilangan dana sebanyak US$6.7bilion (RM26bilion) itu? Apakah maksud Salleh mempertikaikan tentang kedaulatan, integriti atau maruah wibawa negara yang terjejas akibat pendedahan Laporan SR itu?

7. Bukankah negara telah hilang wibawa dan maruah rakyat tercalar di kacamata masyarakat antarabangsa, sejak ‘skandal rompakan 1-MDB terdahsyat kurun ini’ atau “1-MDB: The Heist of the Century” mula-mula diberi tumpuan dan jolokan oleh media Barat seumpama “The New York Time” seawal Februari 2015 ?

8. Tidak ada jalan dan cara lebih baik untuk membaikpulih integriti dan kedaulatan negara di kacamata dunia, kecuali dengan menambahbaik fungsi institusi-institusi kritikal semak-imbang negara seperti SPRM, Parlimen, Judisiari-Peguam Negara dan badan-badan penguatkuasa seperti PDRM, BNM dan SPR.

9. Bagaimanakah mahu dibaikpulih integriti dan tahap kepercayaan kepada negara apabila tidak kurang dari 7 jurisdiksi atau undang-undang negara asing termasuk Switzerland, Singapore, the US, Hong Kong and the United Kingdom, sedang melakukan siasatan forensik terhadap pelbagai kegiatan jenayah kewangan termasuk pengubahan wang haram (money-laundering) dan pengsonglapan (embezzlement) 1-MDB?

10. Tegasnya, beberapa individu pengurusan tertinggi syarikat kewangan antarabangsa telah dipecat dan ada yang ditahan pihak berkuasa. Sebuah perbankan Swiss di Singapura, BSI Bank sedang berdepan rayuan ketika dikenakan tindakan penalti US$100 juta (RM400 juta) oleh pihak penguasa kewangan Switzerland (Finma) kerana terlibat dengan pelanggaran ‘akta anti-penggubahan wang haram’ dalam urusniaga bersabit 1-MDB.

11. Lalu rakyat menuntut diperjelaskan;

Apakah aspek keselamatan dan integriti negara yang mahu diselamatkan Salleh Keruak?

Atau lebih tepat lagi;

Siapakah yang mahu diselamatkan Salleh Keruak?

Dr Dzulkefly Ahmad
Pengarah Strategi,
Parti Amanah Negara
10 Julai 2016.

I LOVE ROSMAH. said...

pendedop kuat melantak dedak..kentot depan mak bapak perkara biasa baka pendedop..ye DAK..cian kat ko DOP...kurrr..kokoko

ted kentot said...

ProOO00ootTt arghh leganya tercirit dalam seluaq habaq ang.

I LOVE ROSMAH. said...

tercirit dedak stress ke DOP?ko tak penting DOP.. cian kat ko DOP..kurr...kokoko

ted manoff said...

Apa nii bro...banyak lagi nama lain nama ted juga ko guna...dah tuu cirit merata2..πŸ˜ˆπŸ’©πŸ’©πŸ‘…

I LOVE ROSMAH. said...

nama pendedop tak glamer bro...kita dh jajah blog ni stress tak tentu arah...ye DAK..cian ko DOP..kurr..kokoko

Anonymous said...

Tu diaaaa.....Ros dedak 'genius' dah 'titik' sambil 'jajah'.

KAH KAH KAH

Anonymous said...

Pengarah strategi jubor lembu.

Anonymous said...

Kali terakhir aku tengok anjing lgbt kapir dapigs lompat2 gembira macam ni adalah semasa pertubuhan Pakatan Rakyat.....eh eh bukan bukan....pertubuhan Pakatan Harapan.....eh eh sekarang Pakatan Gereja Kerala.

Yang penting hati ko rasa sedap dan ted kentut terus mencirit.

Anonymous said...

Dua ekor natang gila

Anonymous said...

Stress jubor lembu mung

Anonymous said...

Natang gila babi

Anonymous said...

maruah pan tak tercalar ke bila dapat presiden kaki ngentot bini orang?

Anonymous said...

Genius otak anjing

Anonymous said...

Bapak mana yg tak sayang anak betina...yg sulung pulak tu!
Anak sayang gereja, bapak pun mesti la bersekongkol!
Kan anak betina dah cakap kalau RUU Syariah diluluskan, si anak betina tu nak belah menetap di London!

grandmarquis said...


Bulletin draws flak for having too much of Guan Eng

GEORGE TOWN: The latest edition of Buletin Mutiara, the official newsletter of the Penang Government, has drawn flak in cyberspace for having too much of Chief Minister Lim Guan Eng and his family.

Blogger Helen Ang counted 51 pictures of Guan Eng, his wife Betty Chew and father Kit Siang in the May edition of the bulletin.

She also gave a breakdown on the number of the chief minister’s pictures on each page and the number of pictures of Pakatan Rakyat-elected representatives.

A posting in www.stopthelies.my labelled Guan Eng as a “publicity freak”.

A check by The Star showed the 28-page bulletin, which is distributed free to many households in the state, has an average of three pictures of Guan Eng on each page.

In one page in the Chinese section, there are seven photos of the chief minister carrying babies under the state government’s Golden Child programme.

State Gerakan Youth vice-chairman H’ng Khoon Leng poked fun at Buletin Mutiara in his Facebook, saying it is a DAP propaganda newsletter.

“While I applaud the efforts to have a newsletter, the bulletin should carry more substantial news on development in Penang,” he said.

Both Guan Eng and bulletin editor Yap Lee Ying declined to comment.

Anonymous said...

Blog ni nampaknya telah di'hijack' oleh sekor dua 'chameleon' yg sakit mental. Membosankan lah admins !!

Anonymous said...

Redbin menjalankan tugas..

Anonymous said...

Thanks for the great report, grandmarquis 10:57PM.

ted kentot πŸ’©πŸ’©πŸ‘… said...

ProOO00ootTt arghh leganya tercirit dalam seluaq habaq ang.

ted kentot πŸ’©πŸ’©πŸ‘… said...

ProOO00ootTt arghh leganya tercirit dalam seluaq habaq ang.

ted kentot πŸ’©πŸ’©πŸ‘… said...

ProOO00ootTt arghh leganya tercirit dalam seluaq habaq ang.

ted kentot πŸ’©πŸ’©πŸ‘… said...

ProOO00ootTt arghh leganya tercirit dalam seluaq habaq ang.

I LOVE ROSMAH. said...

ameno kan berkuasa DOP..kasi canai la cina tu DOP.masalahnya pendedop hanya memekik IDUP MELAYU sambil bako kertas semayang cina.skjc kasi buang jejauh dari tanah melayu.najib lanun takde pelior hanya melanun je keje nyer DOP.kasi tukar la yg lebih berwibawa.sekian dari melayu genius DOP.kurr...kokoko

ted kentot πŸ’©πŸ’©πŸ‘… said...

ProOO00ootTt arghh leganya tercirit dalam seluaq habaq ang.

ted kentot πŸ’©πŸ’©πŸ‘… said...

Next..

REFORMASI Taik Anjing said...

Itulah tandanya umno tak salah guna kuasa dan gila kuasa. Cina nak hidup di malaysia pun boleh amalkan apa yang mereka mahu, nak pergi sekolah cina pun boleh, nak pergi tokong pun boleh...

Lain la kalau cina dapig berkuasa nanti, bukan je jerit 'malay si' pada orang melayu, malah pergi mana-mana bawa penyapu nak halau orng melayu. Tragedi 1969 dah buktikan bagaimana perangai cina dapig tu yang baru dapat sikit kerusi... Tapi dah tunjuk perangai haram jadah mereka.... Tapi macam biasa la ko punye IQ mana sampai tahap nak percaya fakta yang diberi.

Soalan semudah ABCDEF pun fail nak jawab....

Muahahahahahahahahaha

REFORMASI Taik Anjing said...

Yang tercirit tu beraya sakan walaupun malaysia dah bangkrap 8 hari lalu.... Siap tukar shift lepas kena titik kaw-kaw dengan aku.....

Muahahahahahahahaha

REFORMASI Taik Anjing said...

Kah kah kah kah... Yang kuat kentut tu bukan geng ko juga ke anjing kokoko????

Selalu proott sana siniz IQ dia lebih kurang macam ko juga... BODOH BAHALOL nak mampus....

Muahahahahahahahaha

REFORMASI Taik Anjing said...

Shift anjing kokoko jaga reban sampai bila ek??? Kejap je anjing tu menyalak pagi tadi.... Tengok dia macam jiwa tengah kacau je.... Tragisnyeee....

Muahahahahahahahahaha

I LOVE ROSMAH. said...

ko memang la cakap camtu DOP sebab tanda kecintaan ko pada raja lanun tak perlu dipertikaikan lagi DOP..sayang ketat2 DOP...cian kat nasib ko...kurr..kokoko

I LOVE ROSMAH. said...

jiwaku kaco tengok ko sayang ketat2 raja lanun kunun nyer bleh masuk syorga ye DOP...cian kat ko DOP.kurr...kokoko

I LOVE ROSMAH. said...

sekuriti reban si tahik hanjing akan bertugas berterusan selama 36jam harini utk makluman pendedop sume.dan bakal kena TITIK pura2 gelak gelak dalam hati menangis.cian ko DOP..kurr...kokoko

REFORMASI Taik Anjing said...

Aku cakap camtu memang ia sejarah dan berfakta. Siapa pun jadi presiden umno selagi tak dibuktikan bersalah oleh mana-mana pihak berkuasa di malaysia ni, kenapa perlu aku takut nak sokong pun. Lain la macam ko, fahaman freethinker dalam senyap-senyap mengagumi raja peliwat, tapi malu nak sebut....

Muahahahahahahahaha, iye tak anjing kokoko???

Eh, shift ko jaga reban rumah tokong tak habis lagi eh??? Berapa buat OT tu????

Kah kah kah kah kah kah

REFORMASI Taik Anjing said...

Waktu aku jiwa kacau, aku solat sunat dua rakaat kepada Allah. Kalau fahaman freethinker macam ko, aku rasa kalau jiwa kacau mesti meroyan cakap seekor diri depan reban jam 2 pagi.... Takkan ko tak berani nak mengaku pulak kot....

Muahahahahahahahaha

REFORMASI Taik Anjing said...

Ye ke??? Siapa la nak ambil tahu pengumuman syok sendiri ko tu ye???? Kalau setakat ted kentut tu tak payah la.... Ko ngan dia pun anjing sama juga. Setakat tukar nama lain je....

Muahahahahahahahaha

I LOVE ROSMAH. said...

sori tahik hanjing.aku tak dpt bantu hati ko yg gundah gulana DOP.tolong ngadu kat DOP yg lain...cian kat ko DOP.kurr...kokoko

REFORMASI Taik Anjing said...

Ada sesiapa minta pertolongan dari ko ke tu?????

Kah kah kah kah kah kah....

Teruskan ko punye syok sendiri tu..... Sejuk la sikit perut mak ko mengandung 18 bulan... Bebal tak sudah dapat anak macam ko tu....

Muahahahahahahahaha....

REFORMASI Taik Anjing said...

Sebarang penafian dari anjing kokoko.... Jadi faham-faham sendiri la....

Muahahahahahahahaha

I LOVE ROSMAH. said...

jadi sekuriti reban bikin ko stress ye DOP.nak wat camner DOP dh sayang ketat2 najib lanun tu.cian ko DOP...kurr..kokoko

REFORMASI Taik Anjing said...

Pembetulan...

Tiada sebarang penafian dari anjing kokoko.... Jadi faham-faham sendiri la....

Muahahahahahahaha

REFORMASI Taik Anjing said...

Hehehehe... Jadi sekuriti reban tu bukan kerja ko ke anjing kokoko.... Siap meracau jiwa raga setiap jam 2 pagi lagi... Mana taknya, tuan tokong sedap-sedap tidur, anjing kokoko kena jaga reban. Hari ni tambah buat OT pulak....

Muahahahahahahahaha

REFORMASI Taik Anjing said...

Ok la anjing kokoko... Jaga reban tuan ko tu baik-baik ye... Kalau tengah hari nanti tuan ko terlupa nak bagi babi goleng, jangan meroyan teruk kat sini pulak...

Aku tengah hari ni nak pergi jemputan raya kat Tabung Haji. Dengar-dengar ada makanan nasi beriani gam dengan kambing panggang lagi tu...

Alhamdulillah, Tabung Haji masih buat untung besar, walaupun ada anjing nama raspussy bising-bising kononnya Tabung Haji dah nak bangkrap.....

Kah kah kah kah kah.... Yum, yum..

Anonymous said...

Tersentap anjing dapigs tu

Anonymous said...

Presiden umno dah ngaku ada derma dari arab dlm akaunnye..dia tak boleh ambik derma masuk dlm akaunnye sebagai penjawat awam..42 juta plok duit sRc(1mdb)..nak bukti yg macam mana lagi? ..lembu shahrizat terlepas dari kondo..keje nak putarbelit..

ted kentot said...

Next.

I LOVE ROSMAH. said...

konfius antara perkataan derma n rasuah sebab fius otak pendedop dah blow akibat kuat kunyah dedak campur sirih ye DOP...cian kat ko DOP.kurr...kokoko

I LOVE ROSMAH. said...

raja lanun dianggap tuhan oleh pendedop.rakyat diwajibkan bersyukur...hakptuiihh...makasih je la DOP kitorang tak hingin...cian la kat ko DOP.kurr...kokoko

I LOVE ROSMAH. said...

pjg nyer stress ko DOP.malas baca.ni je buat ko DOP K.E.N.A
T
I
T
I
K
L.A.G.I
cian ko DOP...kurr...kokoko

Anonymous said...

Penyamar rosmah naik hantu! dah kalah 2 pilihanraya. Memyalak sampai berbuih BN TETAP MENANG, siapa yg hilang kerusi DAPIGS!!! HAHAHAHAHAHA

Anonymous said...

http://www.mynewshub.cc/2016/01/27/istana-arab-saudi-sah-derma-kepada-pm/

Mahyuddin sahkan shahrizat tak bersalah

https://www.youtube.com/watch?v=7SuVQiAtPrg&feature=youtube_gdata_player

Anonymous said...

Sunday, July 17, 2016
Apakah nasib UMNO di Sabah selepas ini?
Lebih separuh Umno Sabah bakal ucap selamat tinggal
17 Julai 2016 | ARIF ATAN

Umno Sabah sedang retak

Sebanyak 13 Bahagian Umno Sabah akan membuat keputusan pada masa terdekat untuk meninggalkan parti itu selama-lamanya.

Ahli Jawatankuasa Umno Kota Belut, Joseph P Andau dalam pendedahannya itu berkata, Umno Sabah sedang kucar-kacir ekoran pemecatan Datuk Seri Mohd Shafie Apdal sebagai Naib Presiden parti tersebut.

"Selebihnya (12 Bahagian Umno Sabah) adalah mereka orang kesetiaan Musa Aman (Pengerusi Umno Sabah juga Ketua Menteri Sabah) dan Najib Razak," ujarnya dalam satu kenyataan semalam.

Menurut Joesph, kewibawaan pemimpin seperti Shafie Apdal yang disifatkannya mewarisi karisma Allahyarham Ketua Menteri Sabah ketiga (1967 - 1975), Tun Datu Mustapha Datu Harun adalah sukar ditandingi.

"Jika adapun, pemimpin-pemimpin Umno di Sabah hanya layak digelar pemimpin 'sontoloyo gatel pak loso' (bebal dan pak turut). Mereka hanya pandai membodek mengampu dan angkat kaki si Najib itu saja kebolehan mereka yang ada.

"Diharap Musa Aman, Salleh Kepala Burung Keruak (Timbalan Pengerusi Perhubungan Umno Sabah), Abdul Rahman Dahalan (Pengarah Komunikasi Strategik BN) jangan cakap takbur nanti jadi kufur sekarang mereka susah nak tidur malam kerana asyik memikirkan kedudukan Umno di Sabah yang bakal lenyap" bidasnya.

Bukan sahaja Umno, Joesph turut memberitahu Parti Bersatu Sabah (PBS) UPKO-PBRS juga dijangka meninggalkan BN kerana dikatakan akan menyertai DAP, PKR dan AMANAH pada Pilihan Raya Umum ke-14 untuk membantu menumbangkan Umno-BN di Sabah.

"Sementara suku-suku bangsa Bajau-Suluk-Cina Kadazan-Dusun dan Murut akan bangkit menolak Umno-BN daripada terus menjadi kerajaan yang bersifat kuku besi dan diktator," tambahnya lagi.
fakhruddin yusoff at 11:37:00 PM
Share

1 comment:

AnonymousJuly 18, 2016 at 1:13 AM
Terkenang Aku masa dulu2,. Apabila USNO menerajui negeri Sabah yg di pimpin Tun Mustafa,.sangat membangga kan dimana Yayasan Sabah sangat kukuh atas sokongan Rakyat kepada bantuan untuk Rakyat Sabah sendiri,.dulu2 bagi Rakyat Sabah yg merantau keSemenanjong tidak dibiarkan begitu saja, Malah mereka telah mendapat bantuan RM dari kerajaan Sabah melalui Yayasan Sabah,.kini, hanya tinggal kenengan mengusik jiwa kepada Rakyat Sabah yg ada diSemenanjong,.semua ni gara2 umnobn menguasi Sabah, bukan nak bagi Rakyat Hidup selesa malah mengikis harta Rakyat lagi kan ada,.realitinya Sabah kaya dgn perbagai hasilnya,.biarpun tidak Bantu kerajaan Pusat, Andai urustadbir yg telus, Sabah juga setanding dengan kemajuan negeri2 di Semenanjong seperti Pulau Pinang, Selangor dan Johor,.Malangnya Sabah masih di takok lama disebabkan kerakusan politik dan tipu daya umnobn,.ayuh!! Sabahan kuburkan umnobn demi kebahagian Hidup anak n cucu cicit krmudian hari,.
Reply

Anonymous said...

Kalau gitu elok kau berpakat ramai-ramai, buat referendum minta keluar Malaysia dan bergabung dgn kesultanan sulu pulak. Banyak kelebihannya antaranya ialah;
1. Kesultanan sulu byk duit hasil penculikan
2. Tentera sulu berkaki ayam shj, jimat duit kerajaan
3. Tentera sulu tak perlu latihan, kem, seragam dll sbb mereka ada ilmu kebal

...dan ada 25 lagi kelebihan..

Anonymous said...

Menang 2 kerusi perhabih juta2 tapi kerusi parlimen tak tambah..2 kerusi plok hilang free..tu nak lembu2 bangga2kan..taik jo tahik lo

Anonymous said...

Menang 2 kerusi perhabih juta2 tapi kerusi parlimen tak tambah..2 kerusi plok hilang free..tu nak lembu2 bangga2kan..taik jo tahik lo

I LOVE ROSMAH. said...

utk pengetahuan pendedop,majoriti melayu sedar akan kesetanan DAPIG cuma pendedop masih terikat kuat kuat najib lanun tu membuatkan melayu menyampah rasa nak muntah kelakuan melanun,menggadai agensi2 bumiptra ,harta negara,membodohkan melayu dgn duit semata mata kepentingan segelincir ahli parti dan bangsawan ameno.raja lanun mengambil kesempatan masyarakat melayu berpendapatan rendah,sederhana yg lembut hati terasa terhutang budi atas pemberian duit.strategi menipu melayu ini harus dihentikan utk generasi melayu akan dtg.telah berluasa terlampau lama penyakit rasuah ni.dalam masa yang sama kaum lain khasnya cina jauh meninggalkan kita dlm pelbagai bidang dan menangguk di air keruh atas kemelut bangsa melayu yg berpecah belah.
utk makluman semua.ini pandangan saya yg tidak terikat mana2 pahaman politik.nak terima ambik,taknak takpe.aku teruskan upacara TITIK.sekian...kurr...kokoko

Anonymous said...

Madey dah kata tinggal yg bodoo2 saje dlm umno baru.aka lembu dicucuk hidung..niaga lembu pun lingkup..ha3

Anonymous said...

List of UMNO/BN blunders and plunders (pembaziran dan rasuah)since Tun Mahathir's era until Najib and his 1MDB and Scorpene scandals...

So MACC bangsat, ini bila mau siasat ., Dah melibatkan berapa puluh ke ratus billion RM kat sini ?

1. PKFZ RM12 billion
2. Submarine Commission RM500 million
3. Sime Darby RM964 million
4. Paya Indah Westland RM88 million
5. Pos Malaysia (Transmile) RM230 million lost
6. Eurocopter deal RM1 billion wasted
7. Terengganu Stadium collapse RM292 million
8. MRR2 repair cost RM70 million
9. Maybank overpaid BII RM4 billion
10. Tourism - NYY kickback RM10 million
11. 3 paintings bought by MAS RM1.5 million
12. Overpayment by Sport Ministry RM8.4 million
13. London’s white elephant sports complex RM70 million
14. MATRADE repairs RM120 million
15. Cost of new plane used by PM RM200 million
16. InventQ irrecoverable debt RM228 million
17. Compensation for killing crooked bridge RM257 million
18. Loss in selling Augusta RM 510 million
19. Worth of APs given out in a year RM1.8 billion
20. Submarines (future Muzium Negara artifacts) RM4.1 billion
21. PSC Naval dockyard RM6.75 billion
22. The Bank Bumiputra twin scandals in the early 1980s saw US$1 billion losses (RM3.2 billion in 2008)
23. The Maminco attempt to corner the World Tin Market in the 1980s is believed to have cost some US$500 million (RM1.6 billion)
24. Betting in foreign exchange futures cost Bank Negara Malaysia RM30 billion in the 1990s
25. Perwaja Steel’s US$800 million (RM2.56 billion) losses
26. Use of RM10 billion public funds in the Valuecap Sdn Bhd operation to shore up the stock market
27. Banking scandal of RM700 million losses in Bank Islam
28. The sale of M.V. Agusta by Proton for one Euro making a loss of €75.99 million (RM348 million) Same as No.20?
29. Wang Ehsan from oil royalty on Terengganu RM7.4 billion from 2004 – 2007
30. For the past 10 years since Philharmonic Orchestrawas established, this orchestra has swallowed a total of RM500 million. Hiring a Kwai-Lo CEO with a salary of more than RM1 million per annum!
31. In Advisors Fees, Mahathir was paid RM180,000, Shahrizat Abdul RM404,726 and Abdul Hamid Othman (religious) RM549,675 per annum
32. The government has spent a total of RM3.2 billion in teaching Maths and Science in English over the past five years. Of the amount, the government paid a whopping RM2.21 billion for the purchase of information and computer technology (ICT) equipment which it is unable to give a breakdown. Government paid more than RM6,000 per notebook vs per market price of less than RM3,000 through some new consortiums that was setup just to transact the notebook deal. There was no Maths & Science Content for the teachers and the notebooks are all with the teachers' children now.
33. The commission paid for purchase of jets and submarines to two private companies - Perimeker Sdn Bhd and IMT Defence Sdn Bhd amounted to RM910 million. Expanding on No. 2?
37. RM300 million to compensate Gerbang Perdana for the RM1.1 billion "Crooked Scenic Half-Bridge"
38. RM1.3 billion has been wasted building the white elephant Customs, Immigration and Quarantine (CIQ) facilities on cancellation of the Malaysia-Singapore Scenic Bridge
39. RM100 million on renovation of Parliament building which leaks
40. National Astronaut (actually tourist) Programme – RM40 million

Anonymous said...

41. National Service Training Programme – yearly an estimate of RM 500 million
42. Eye of Malaysia - RM30 million and another RM5.7 million of free tickets
43. RM2.4 million on indelible ink
44. Samy Vellu announced in September 2006 that the government paid compensation amounting to RM38.5 billion to 20 highway companies. RM380 million windfalls for 9 toll concessionaires earned solely from the toll hike in 2008 alone
45. RM32 million timber export kickbacks involving companies connected to Sarawak Chief Minister and his family.
46. Two bailouts of Malaysia Airline System RM7.9 billion. At a time when MAS is incurring losses every year, RM1.55 million used to buy three paintings to decorate its Chairman’s (Munir) office. Expanding on No.11
47. Putra transport system bailout which cost RM4.486 billion.
48. STAR-LRT bailout costing RM3.256 billion.
49. National Sewerage System bailout costing RM192.54 million.
50. Seremban-Port Dickson Highway bailout costing RM142 million
51. Kuching Prison bailout costing RM135 million
52. Kajian Makanan dan Gunaan Orang Islam bailout costing RM8.3 million
53. Le Tour de Langkawi bailout costing RM3.5 Million
54. Wholesale distribution of tens of millions of shares in Bursa Malaysia under the guise of NEP to cronies, children and relatives of BN leaders and ministers worth billions of ringgit.
55. Alienation of tens of thousands of hectares of commercial lands and forestry concessions to children and relatives of BN leaders and Ministers worth tens of billions of ringgits.
56. Since 1997, Petronas has handed out a staggering RM30 billion in natural gas subsidies to IPPs who were reaping huge profits. In addition, there were much wastages and forward trading of Petronas oil in the 1990s based on the low price of oil then. Since the accounts of Petronas are for the eyes of the Prime Minister only, we have absolutely no idea of the amount.
57. RM5,700 for a car jack worth only RM50
58. Government-owned vehicle consumed a tank of petrol worth RM113 within a few minutes
59 A pole platform that cost RM990 was bought for RM30,000
60. A thumb drive that cost RM90 was bought for RM480
61. A cabinet that cost RM1,500 was bought for RM13,500
62. A flashlight that cost RM35 was bought for RM143
63. Expenses for 1Malaysia campaign paid to APCO?
64. RM17 billion subsidy to IPP
65. US$24 million Diamond Ring for Ro$mah - Cancellation of Order - how much compensation ?
66. CowGate . . . RM250 Million
67. Monsoon Cup . . . RM800 million per year
68. Illicit Fund Transfers out of Malaysia ( 2000 - 2009) : RM 1,077,000,000,000!
69. Tajudin-Danaharta settlement to cover up for Dr M and Daim
70. Billions of ringgit toll concessions that disadvantage the government and taxpayers”......
71. Najib pindah 7 bilion daripada dana 1 Malaysia Development Berhad MDB telah dipindahkan ke akaun rahsia luar Negara
72. rasuah dan penyelewengan peminpin umno Terengganu ddalam projek Jalan Lingkaran Tengah 2 (MRR2) yang dimulakan pada 2004.
73. Najib berbelanja RM58 billion bagi tujuan kempen PRU 13 by Dr Bridget Welsh
74. PM Malaysia Najib mengakui saham bumiputera RM52 Bilion telah hangus dan lesap yang tinggal cuma RM2Bilion daripada jumlah asal RM54Bilion yang diperuntukkan untuk syarikat bumiputera.
75. LDP Highway Robbery! Capital Cost of RM1.3 billion, profit for cronies to amazing RM18.7 billion
76. Hutang kerajaan drp duit rakyat KWSP mencapai ke RM 144.5 billion.
77. Laporan yg dkeluarkan oleh Tan Sri Hasan Marican selaku presiden dan ketua eksekutif Petronas bahawa keuntungan Petronas sehingga 2007 adalah RM570 billion dgn bayaran kpd kerajaan umno RM336Billion. Baki petronas dgunakan utk melabur ddlm paipSaluran gas, logi2 penapis petrokimia dan lain2….. RM336 Billion umno pegang hilang kemana??

Anonymous said...

Bila ditubuhkan Umno Baru,umno ori jadi sejarah..Umno Baru akan jadi sejarah jugak bila melayu bersatu baru ditubuhkan..orang melayu ada wadah baru..tinggallah cai2 pengampu dan pengkhianat bangsa..

Anonymous said...

Oooiii...banyaknya rasuah. Tak pe, kita siasat yg harga banglo murah 2.8 juta dulu. Lps tu kita siasat yg kau list pulak. Tolong siapkan dokumen utk bukti.
Kita sisat ikut giliran laa. Kau pulak baru hari ni beritahu.

Anonymous said...

Mak ooi...patut la Malaysia bangkrap pd 11 Julai lepas. Ehh..hari ni dah masuk hari kelapan Malaysia bangkrap.
Dah dua hari la kau berlapar ya? Uish...kesian.
Rafizi, beras CAP KEPALA PELIWAT dah habis stok ke? Ayam kau kelaparan nih...mcm mana kau agih beras tu.
INI TIDAK ADIL.

Anonymous said...

Ya, bila PAN ditubuhkan, maka Pas dah tinggal sejarah. PRN Sarawak sbg bukti calon Pas hilang deposit. PAN mng bergaya. Sama juga di 2 prk slps tu. PAN + PKR + DAP mng besar lwn Pas. Umno hilang deposit sampai mahathir merajuk nak tubuh parti baru.

Anonymous said...

PanjAngnye list kerugian negara ku yg tercinta..patutlah mesia tertinggal jauh dari singapork yg kecik tak berhasil bumi pun..yg pasti singapork tak ada sekor lembu dan pencuri..erdogan bila ditanya bagaimana turki maju dlm masa yg singkat menjawab kerana aku tidak menchuri..

Anonymous said...

Hebat sungguh melayu bersatu baru.Dikepalai tok
Lanun dan three stooges.

Anonymous said...

BUAT PERINGATAN SEKELIAN PEMBANGANG DAN PROKATUN. HARI INI DAH MASUK HARI KELAPAN MALAYSIA BANGKRAP. PATUTLAH TADI KELIHATAN RAMAI BAWA TEMPURUNG DAN BERPAKAIAN COMPANG CAMPING SAMBIL MEMINTA2 DIJALANAN. SETELAH DISELIDIK...MEREKA ADALAH ORANG2 PROKATUN. KESIANNNNN.....

Anonymous said...

Tertinggal apa nyer, dah bangkrap ponnn Malaysia nih. Dah lapan hari bangkrap kau masih tak keluor gua lagi? Kesian ko nih

Anonymous said...

Tang scorpene tu aku mmg minat. Bila mahkamah Perancis nak hantar surat sapina kpd najib? Dah beruban najib tunggu. Euro dah habis, takkan sibuk lagi kot?

Anonymous said...

Roopa-roopanya semua highway sesak teruk minggu lepas sbb rakyat Malaysia nak lari keluor negara lah sbb Malaysia dah bangkrap? Oooo gitu roopa-roopanya. Baru aku faham.

REFORMASI Taik Anjing said...

Kah kah kah kah kah.... Tersedak aku tengok anjing pembangang kena titik hari ni...

Ok, layan nasi beriani gam dulu... Kang nak layan kambing panggang pulak...

Oh ye, anjing kokoko dah makan babi goleng ke tu???

Muahahahahahahaha

I LOVE ROSMAH. said...

tu je minda ko DOP? nak dedak tak?kalo nak ,ikat mati terus ngan pinggang raja lanun erat2.boleh terjun dari reban sesama pasni.cian ko DOP.kurr...kokoko

REFORMASI Taik Anjing said...

Wah, sedap betul nasi beriani gam ookat sini... Ade pulak anjing nak offer dedak makanan anjing... Nape tu anjing kokoko??? Tak laku eh....???

Muahahahahaha....

Pergh... Sate pun ade la... Rezeki2... Alhamdullilah. Terima kasih Tabung Haji....

Kah kah kah kah kah kah kah

REFORMASI Taik Anjing said...

Kah kah kah kah... Anjing tu kena tahan dalam gua la tu. Malaysia ah bangkrap pun anjing tu tak sedar lagi....

Muahahahahahaha... Sedap siot, sate ayam ni... Rezeki2..

Kah kah kah kah kah

REFORMASI Taik Anjing said...

Melayu bersatu baru.... Ek, lim kit siang dah bagi lesen ke belum tu??

Muahahahahahahaha

I LOVE ROSMAH. said...

takde teman sedeDAK simpati kat ko DOP.ko level sekuriti reban suka makan free keje malas...cian kat ko DOP....kurr...kokoko

Anonymous said...

kokok berderai2 ekor bergelumang tahi!!!!!!

REFORMASI Taik Anjing said...

Hantar guna siput gondang, mana nak sampai.... Dah 3 tahun tak sampai-sampai. Tapi dulu puak pembangang bukan main melalak siang malam pasal sepina dari perancis tu. Sekarang isu tu dah makin basi... Dah berapa banyak tanggung dosa buat fitnah puak pembangang tu.

Mungkin ikut cakap si anjing fahaman freethinker kot, kalau nak cover dosa buat puasa je...

Muahahahahaha

REFORMASI Taik Anjing said...

Hahahahaha.... Meroyan anjing kokoko mengenang nasib diri.. Hari-hari tabur dedak yang tak laku...

Dah makan babi goleng ke belum tu??? Macam tak bermaya je....

Muahahahahahahaha... Erkkk.. Sorry, kenyang sangat makan kat Tabung Haji tadi. Alhamdullilah, syukur pada Allah, kerajaan malaysia dan tabung haji... Banyak rezeki kat malaysia ni... Bangkrap dah 8 hari pun masih banyak rezeki lagi....

Muahahahahahahahaha

Anonymous said...

Rakan-rakan semua, dlm keadaan sukar ini kita harus cari jln macam mana nak hadapi dan atasi situasi bangkrap negara kita. Tak guna kita kutuk-mengutuk, hina menghina sesama kita. Kita perlukan seseorang yg genius utk melontarkan idea yg bernas bg menyelesaikan masalah ini. Maklumlah pm kita dah lari naik jet peribadi ke Thailand.
Apa kata kita minta Kak Ros Dedak utk mengetuai satu jawatankuasa bertindak dgn dianggotai oleh ted kentot, cucu nek tempoyak dan bbrp genius lagi yg dipercayai boleh mengubah situasi sukar ini.
Dah masuk hari kelapan Malaysia bangkrap tapi belum nampak tindakan yg diambil oleh kerajaan. Lupa pulak, najib dah naik jet lari ke siam.

REFORMASI Taik Anjing said...

Muahahahahaha.... Jenis anjing malas baca macam tu la...

Nak jawab soalan semudah ABCDEF pun tak reti..... Sia-sia je mak bapak hantar belajar kat tadika PASti dulu...

Muahahahahahaha

REFORMASI Taik Anjing said...

Atas ni luahan hati anjing fahaman freethinker ke???? Panjang betul... Tapi semua isi taraf sampah je....

Muahahahahahahahaha

REFORMASI Taik Anjing said...

Pandai ke anjing sekuriti reban di rumah tokong nak jadi pengerusi jawatankuasa bertindak ni??? Mesyuarat pun dia panggil jam 2 pagi, dah tu agenda dia tabur dedak je.... Bertahun-tahun malaysia bangkrap dapat pengerusi macam ni nanti.....

Kah kah kah kah kah kah

I LOVE ROSMAH. said...

komen ulang2 petanda stress DOP.apabila stress pendedop diatasi maka selesai masalah tak perlu idea dari genius cam aku.skang najib lanun berusaha sedaya upaya melepaskan diri ikatan kasih sayang DEDAK yang amat ketat ketat dari pendedop..sekian idea aku yg genius lagi mengenakan TITIKan yg amat pedih buat DOPs sekalian alam reban.cian TITIK ko DOPs...kurr...kokoko

I LOVE ROSMAH. said...

aku rasa Dr. dedak novandri pon tak bleh rawat pendedop kat sini dan dirinya sendri..betul tak DOP? cian kt ko DOP...kurr...kokoko

Anonymous said...

Bodo natang anak anjing nih

REFORMASI Taik Anjing said...

Hahahaha.... Tengah meroyan tak dapat babi goleng la tu. Siapa la yang selalu ulang-ulang komen kat sini eh???

Tepuk reban, tanya anjing sekuriti kat situ....

Muahahahahahahahaha

Anonymous said...

Anjing gila dari gunung semanggol ni tak henti-henti menyalak.

REFORMASI Taik Anjing said...

Macam mana ko rasa tu anjing kokoko??? Guna mantera freethinker ke???

Muahahahahahahahaha

REFORMASI Taik Anjing said...

Ooo... Ok, ok... Aku tau, ko punye 'rasa' tu, mesti guna 'tinjauan' dari lubang bontot ted kentut, ye tak???

Kah kah kah kah kah kah kah

I LOVE ROSMAH. said...

komen ko tak penting si tahik hanjing...mental ko amat lemah DOP.sekuriti reban dipinggirkan oleh pendedop...cian ko DOP...kurr...kokoko

ted kentot said...

ProOO00ootTt arghh leganya tercirit dalam seluaq habaq ang. Ros Dedak, meh cuci seluor aku!

I LOVE ROSMAH. said...

sembelit ko bukan masalah aku DOP.tu masalah si TAHIK HANJING....cian ko DOP pekena teman seDEDAK....kurr...kokoko

REFORMASI Taik Anjing said...

Komen aku tak penting pun, kenapa ko pergi balas??? Selalu ko buat diam je, tetiba yang kali ni ada respon pulak....Dah tersentap sangat le tu....

Muahahahahahahahaha

REFORMASI Taik Anjing said...

Ada ke pengomen nama TAHIK ANJING kat sini ek???

Tak nampak pun...

Hehe, meroyan tak dapat lagi babi goleng dari tokong??? Tunggu ko punye shift habis nanti, baru dapat la kot....

Wakakakakakakakaka

REFORMASI Taik Anjing said...

Kah kah kah kah kah... Ted kentot, ko punye komen bisa buat anjing kokoko sentap + meroyan + jiwa kacau....

Teruskan lagi komen sebegitu pada anjing kokoko....

Muahahahahahahaha

REFORMASI Taik Anjing said...

Patut la anjing kokoko sentap + meroyan + jiwa kacau.... Rupa-rupanya kawan baik sekentut dia tu dah lari ke blog lain... Malu tengok komen anjing kokoko yang asyik kena TITIK je kat sini....

Muahahahahahahahaha

Wakakakakakakakakaka

REFORMASI Taik Anjing said...

Kah kah kah kah kah kah

I LOVE ROSMAH. said...

pjg sangat gelak ko DOP.aku suka layan sebab ko badut kat sini jadi bahan kajian TITIK aku.komidi ko pon best DOP.pertama kali aku puji ko DOP.cian ko DOP...kurr...kokoko

I LOVE ROSMAH. said...

kurrr...meh sini tahik hanjing.bagi ko gelabah jaga 2 reban..cian ko DOP...kurr...kokoko

«Oldest ‹Older   1 – 200 of 233   Newer› Newest»
 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates