July 19, 2016

121 Malaysia Dan Singapura Tandatangani Memorandum Persefahaman Keretapi Berkelajuan Tinggi


Perdana Menteri Singapura, Lee Hsien Loong tiba di Putrajaya, hari ini untuk lawatan kerja sehari dan menyaksikan pemeteraian Memorandum Persefahaman (MoU) projek Kereta Api Berkelajuan Tinggi Kuala Lumpur-Singapura (HSR). 

Perdana Menteri, DS Najib Razak menyambut ketibaan Lee dan anggota delegasinya di kediaman rasmi Perdana Menteri, Seri Perdana, di sini pada jam 1.00 tengah hari. Pemimpin Singapura dan Malaysia itu mengadakan perbincangan empat mata dan menghadiri jamuan tengah hari sebelum majlis menandatangani HSR. 

Majlis menandatangani MoU itu disaksikan oleh DS Najib Tun Razak dan Lee Hsein Loong. Malaysia diwakili oleh Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Abdul Rahman Dahlan dan Singapura diwakili oleh Menteri Pengangkutannya, Khaw Boon Wan. Upacara bersejarah menandatangani memorandum persefahaman itu boleh ditonton di bawah:


Kedua-dua perdana menteri itu dalam sidang akhbar berkata, perjanjian dua hala untuk pelaksanaan HSR yang lebih terperinci itu dijangka ditandatangani pada hujung tahun ini.  Cadangan laluan kereta api sepanjang 350km itu akan bermula di Bandar Malaysia, tujuh kilometer dari pusat bandar Kuala Lumpur, dan berakhir di Jurong East, Singapura. 

Cadangan perkhidmatan kereta api itu yang dijangka siap menjelang 2026 akan memendekkan masa perjalanan kira-kira 90 minit berbanding lima jam di jalan raya di antara Kuala Lumpur dan Singapura. Kereta api itu dijangka mempunyai lima stesen transit, iaitu bandar Seremban, Ayer Keroh, Muar, Batu Pahat dan Iskandar Puteri.

Perdana Menteri berkata, projek itu bukan saja akan memberi kesan limpah ekonomi kepada beberapa daerah yang terbabit, malah menyediakan sehingga 30,000 peluang pekerjaan. Sementara itu, Hsien Loong berkata, semua proses pembinaan projek berkenaan akan dilaksanakan mengikut perancangan bergantung kepada keutuhan model perniagaan yang digunakan.


Dalam pada itu, Suruhanjaya Pengangkutan Awam Darat (SPAD) dan Singapore's Land Transport Authority (LTA) telah mengeluarkan Kenyataan Media Bersama berkaitan memorandum persefahaman yang ditandatangani hari ini:









121 comments:

ted manoff said...

ini pelikk..bukan ke admin blog anti sangat dgn singapura..pap+dap=nek tempoyak kah kah34x..kapir harbi bangkai babi bagaii..nek tempoyak sila beri pandangan..🐷

Anonymous said...

Kita anti singapore dlm hal yg melibatkan kepentingan Melayu Islam di singapore. Contohnya org Melayu tak boleh jd pilot utk jet pejuang dll yg amat tidak adil dan menampakkan polarisasi kaum yg terancang.
Dlm sudut hubungan perniagaan dagangan dan kepentingan keamanan keselamatan serantau itu tak ada masalah.

Lain kali anjing pengesan Dap yg dah pencen mcm kau tak payah hantar komen laa, buat malu bos kau je. Duduk diam sudahlah.

Anonymous said...

Kepunanle lagi atok lanun nak melihat idea genius jambatan bengkok menjadi kenyataan.Nak tunggu anak atok jadi piem ntah bila.....

REFORMASI Taik Anjing said...

Jambatan bengkok boleh dibuat di pulau pinang... Tu ha, tunggu dokumen tertunda dari tokong. Empat kali dipanggil mengadap, sekali pun tak berani tunjuk bagaimana rupa jambatan bengkok penang... Apa yang susah sangat tak tau la, idea tu cedok je dari atok kerala yang maha genius tu.... FOC lagi...

Muahahahahahahahahaha

Anonymous said...

Ini lah melayu yang tak ada jati diri.

Game changer spt kata najib, yang akan lihat siapa yang menang samada Singapura ( negara cina kristian) atau Malaysia ( negara melayus Islam).

Yang pasti ini membuka pintu besar Zoo negara singapura membebaskan penghuninya yg selama terperok di pulau yang kecil, menghirup angin kebebasan, dan peluang untuk menjajah malaysia melalui ekonomi dan akhirnya tanah pusaka. Sudah tentu Malaysia tak mampu membenteng setelah mana singapura bebas menyelusup segenap tanah air.

Neagra kecil yang teramat racist ini mempunyai strategi ampuh berbanding malaysia. Elemen kristianisasi bukan saja dianuti orang cina saja tetapi melayu-melayu disingapura.

kita lihat siapa akan menang nanti, samada singapura nggaappp malaysia atau tidak dalam beberapa tahun yang akan datang.

Jambatan bengkok yang sepatut nya di jadikan agenda utama bagi buka laluan laut di selatan Johor di ketepikan. Siapa bos sekarang? Malaysia atau Singapura???? tentulah singapura.

Sedangkan banyak pekan pekan di malaysia masih ketinggalan infrasturktur.

Terlalu cepat PM singapura datang keputrajaya tak sabar menandatagani perjanjian sebelum ada tangan-tangan membubarkan, selepas semalam saja keluar berita HSR ini di media. Tengok bagaimana kepentingan ini dapat dilihat oleh Singapura!


Pengalaman aku bekerja di singapura sebagai jurutera perunding di syarikat antarabangsa mengajar aku bersikap lebih berhati-hati dengan penghuni singapura. Bukan setakat di singapura saja aku bekerja di lebih 6 buah negara termasuk di Asia, Eropah dan Asia Tengah. Singapura ini terlalu racist, bencikan Islam dan orang melayu, lain dari cina-cina lain seperti negara Taiwan, HongKong atau China. Apatah lagi hampir separuh penduduk Singapura adalah bekas pemegang paspot malaysia berketurunan cina yang anti-melayu dan Islam.

HSR ini hanya memberi kebebasan kepada penghuni singapura menginap di pulau kecil, menambah kepentingan singapura menjelajah tanah tanah yang lebih luas dari pulau di singapura. Apa yang orang malaysia dapat???

Jangan tergoda dengan HSR. Kalau maukan HSR sekali pun lebih baik di tambah baik jaringan HSR antara bandar-bandar di malaysia pantai timur dan barat ke laluan Bangkok. Jangan lupa jarigan HSR di sabah & sarawak.

Adakah Malaysia mampu emnandingi kecilikan Singapura??? Penggabungan cina malaysia dan cina Singapura akan melemahkan kausa orang melayu dalam ekonomi dan pentabiran kerajaan. Beringat kepentingan anak cucu kita di masa akan datang. Hanya Allah penyelamat Umat Islam, bukan manusia. Wallahualam.

ted manoff said...

Kenapa Hadi Hilang Selera..?


Hilang selera nak memancing..! tapi umpan masih banyak kan..kan???

13 wakil rakyat PAS tampil sokong Tuan Ibrahim
Tiga belas wakil rakyat PAS di Selangor tampil menyatakan sokongan terbuka terhadap tawaran 'gencatan senjata' pembangkang yang dibuat timbalan presidennya Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man.
Anggota Dewan Undangan Negeri (ADUN) dan parlimen (MP) itu menyatakan sokongan kepada Tuan Ibrahim dan naib presiden Datuk Iskandar Abd Samad, yang mendukung kenyataan itu, setelah penelitian dan perbincangan mendalam.

“Maka ADUN dan MP Pas Selangor akan menyerahkan suatu surat kepada pimpinan pusat yang di sokong dan di tandatangani oleh kesemua ADUN dan MP Pas di Selangor,” kata mereka dalam kenyataan bersama.

Dalam kenyataan itu, mereka risau terhadap perkembangan politik Selangor yang dimenangi bersama gabungan dengan PKR dan DAP pada 2008.

Mereka justeru, menuntut sebuah pendekatan atas nama "Pakatan Pembangkang" untuk mempertahankan Selangor selain, mencari pendekatan ke arah pertembungan satu lawan satu dengan BN.

“(Hendaklah) mencari titik persamaan yang terbaik berdasarkan demografi di Selangor dengan syarat menghormati prinsip yang dibawa oleh setiap parti yang berbeza,” menurut mereka.
Beberapa nama yang disenarai mengesahkan kesahihan kenyataan itu ketika dihubungi Malaysiakini.

Datuk Dr Ahmad Yunus Hairi, yang namanya teratas dalam senarai itu, ketika dihubungi menegaskan ia tidak bermakna mereka menolak Presiden Datuk Seri Abdul Hadi Awang.
"Betul (kenyataan itu), tetapi tidak bermakna kita tolak presiden,” katanya.
Senarai 13 wakil rakyat itu adalah:
Datuk Dr Ahmad Yunus Hairi (Sijangkang)
Mohd Shafie Ngah (Bangi)
Mohd Khairuddin Othman (Paya Jaras)
Zaidy Bin Abdul Talib (Taman Templer)
Mohd Haslin Hassan (Tanjong Sepat)
Dr Abd Rani Osman (Meru)
Khasim Abdul Aziz (Lembah Jaya)
Dr Halimah Ali (Selat Klang)
Hasbullah Mohd Ridzwan (Gombak Setia)
Noor Hanim Ismail (Seri Serdang)
Razaly Hassan (Dusun Tua)
Sallehen Mukhyi (Sabak)
Dr Che Rosli Che Mat (Hulu Langat)

sumber

Hancur dah hamPAS ditangan Hadi..!
Lu Fikir La Sendiri!!!
PUTRA MERDEKA at 5:19 PTG

REFORMASI Taik Anjing said...

Tak payah nak tukar tajuk la ted kentut oooiiii... Kalau kepala tu dah benak nak berbahas, baik pergi mampus je....

Muahahahahahahaha

cucu nek tempoyak said...

BILA PEMUDA UMNO NAK BERDEMO?

Rata-rata pengguna kenderaan melahirkan rasa marah dan tidak puas hati dengan tindakan DBKL menaikkan kadar bayaran meletak kereta antara 100 hingga 200 peratus yang sudah dilaksanakan mulai sekarang dan akan berkuatkuasa sepenuhnya pada 1 Ogos depan.

Alasan DBKL bahawa kenaikan itu bertujuan untuk mengurangkan kesesakan lalulintas, menggalakkan wargakota menggunakan pengangkutan awam dan berkongsi kereta dilihat tidak masuk akal kerana sistem pengangkutan awam kita masih jauh ketinggalan, tidak cekap dan belum menyeluruh ke banyak kawasan.

Tengku Adnan Tengku Mansor sebagai Menteri Wilayah Persekutuan ternyata gagal melihat isu bayaran meletak kenderaan ini dalam skop yang lebih luas dan seolah-olah hanya mengikut telunjuk syarikat yang mengusahakan sistem bayaran tersebut.

Yang nyata, beban wargakota akan bertambah lagi dengan tindakan DBKL ini, khususnya mereka yang bekerja di kawasan-kawasan tesebut.

Soalnya, di mana Pemuda UMNO, khususnya Pemuda UMNO Wilayah Persekutuan dalam isu ini?

Tidak mahukah mereka mengadakan demonstrasi besar-besaran atau menghantar memorandum bantahan kepada DBKL?

Bukankah ini masalah yang lebih dekat dengan rakyat berbanding isu duit raya atau dedak yang mereka berdemo sebelum ini? (SH 19/07/2016).
Shahbudin Husin at 11:54

REFORMASI Taik Anjing said...

Ted kentut pakai nama cucu nek tempoyak pun, tetap nampak BODOH yang sama la....

Muahahahahahaha

Anonymous said...

Tahniah najib, husam musa tengok berbulu je dia

ted manoff said...

Hahaha..bila nk insaf nii bro..🐒🐒

ted manoff said...

hahaha..πŸ˜›

REFORMASI Taik Anjing said...

Hahaha... Bila sel otak ko tu nak berhubung dengan elok sikit ted kentut aka anjing kokoko ????

Muahahahahahaha

Anonymous said...

Nak tunjuk plan apa ke jadah.Suruh anak lukis plan.
Bangsa bengong plan takda suruh menteri bagi kelulusan dulu...plan kemudian ajaran
songsang atok peliwat.

REFORMASI Taik Anjing said...

Oh ye, bila anon 8:18 sebut pasal husam musa, baru aku teringat pasal keretapi laju dari kota bharu ke kl.... Dah siap ke belum??? Sejam boleh sampai menurut sembang kencangnya....

Muahahahahahahaha

ted manoff said...

Hahaha..Bongok..tuu hari jumpa admin blog nii dirumah terbuka mohd najib..perut boleh tahan pasal dedaq gred a..bila nk jumpa sama bro tahii hanjeng nii...😸

REFORMASI Taik Anjing said...

Hahahaha.... Buat apa nak jumpa tengok muka anjing tonyok macam ko tu... Buang masa je...

Muahahahahahahaha

Anonymous said...

ted manoff sahlah lah kau ni muka tak tahu malu. Bila mencipta bait bait ayat fitnah tentang najib bukan main lagi, tak ingat dosa. Lepas tu ada hati nak pergi beraya di majlis rumah terbuka DS Najib. Memang dasar dot dot dot.

REFORMASI Taik Anjing said...

Projek Najib

KL - Singapura
Jarak : 316 km
Masa untuk sampai: 90 minit
Kelajuan: 200km/jam
Jangkaan siap: 2026

Projek Husam Musang

KL - Kota Bharu
Jarak : 333 km
Masa untuk sampai: 60 minit
Kelajuan: 333 km/jam
Jangkaan siap: sampai kiamat pun belum tentu

Muahahhahahahahahaha

Anonymous said...

“If you fail to plan, you are planning to fail.”
-Winston Churchill

REFORMASI Taik Anjing said...

Dia saja la beraya ke sana sebelum malaysia bangkrap ni. Tahun depan PM dah tak buat rumah terbuka, malah pemimpin dapig, pkr dan pan serta parti ayok madey pun tak dapat beraya kerana malaysia dah bangkrap. Hari ni dah masuk hari ke-9.... Nasib baik raya aritu sempat si anjing ted kentut makan kenyang-kenyang umpama 10 tahun tak makan....

Muahahahahahahaha

ted manoff said...

Apa nii bro...sekarang nii hari2 rakyat bayar cukai kepada kerajaan(gst)..apa salahnya jumpa mohd najib sebelum dia tumbang..lagipun ada juga bloger mohd najib sahabat aku..aku masuk blog ryzal nii saja bagi panas..nk buat apa malu dtg mkn sudah...kalau jumpa mat maslan 3suku teringin nk bagi penyepak...πŸ‘£

ted manoff said...

hehe..malu2 hanjeng plk..bila nk lepak kt putrajaya bro..pekena teh tarik zainuddin maidin..setakat secawan teh takkn tkleh belanja bro.. ☕🍡☕

REFORMASI Taik Anjing said...

Eh ted kentut... Ko bayar hari hst pada kerajaan ke??? Setahu aku, daging babi dikecualikan dari gst.... Ko beli apa kena gst tu??? Ada duit nak bayar ke?? Tabung kat rumah ko tu ada syiling lagi???

Muahahahahahahahaha

REFORMASI Taik Anjing said...

Pembetulan...

Eh ted kentut... Ko bayar gst hari-hari pada kerajaan ke??? Setahu aku, daging babi dikecualikan dari gst.... Ko beli apa kena gst tu??? Ada duit nak bayar ke?? Tabung kat rumah ko tu ada syiling lagi???

Muahahahahahahahaha

Anonymous said...

Tu laa. Berani sgt ko orang pi ceroboh sarang beruk Uganda @ ted kentot. Kan dia nak bagi penyepak tu.

ted manoff said...

Hahaha..berangan betul tahii hanjeng nii..belum tentu projek mohd najib siap..rakyat tk sabar tunggu pilihanraya 14..ingat rakyat boleh digula gulakan lagi kee...ProOO00ootTt

REFORMASI Taik Anjing said...

Hahahaha.... Secawan teh mamak maidin tu ada gst tak???

Kalau ada, ko minta dengan tokong la.... Malaysia dah bangkrap sekarang ni.. Semua tak bergaji... Kecuali tokong dan atok madey je yang banyak duit....

Muahahahahahahahaha

REFORMASI Taik Anjing said...

Hahahaha.... Berangan lagi sedara ko dari kelantan tu... Cakap modal guna air liur... Rakyat kelantan balik kelantan waktu raya pun jalan macam ni...����

Muahahahahahaha

REFORMASI Taik Anjing said...

Hahahaha.... Berangan lagi sedara ko dari kelantan tu... Cakap modal guna air liur... Rakyat kelantan balik kelantan waktu raya pun jalan macam siput....

Muahahahahahaha

REFORMASI Taik Anjing said...

Tu setakat penyepak anjing... Tendang pokok bunga pun pasu tak pecah....

Muahahahahahaha

Anonymous said...

Ted, mlm ni tinggal kau sekor je ted. Kesian kau ted. Jgn bunuh ya ted...
Ros dedak dah kena tambat sejak pg tadi. Boss kau marah sgt sbb dia tersilap menyalak waktu maghrib.
Bos kata pd Ros dedak "tahulah kau tu tak reti sembahyang, jgn kacau org tengah sembahyang ". Kesian dia ted...

ted manoff said...

Biasalah tuu..janji pilihanraya nii bukan semua boleh pakaii..baik bn atau ph ssama saja..cuma kelebihan kepada kerajaan pusat kerana banyak sumber dana...🐌🐚🐒

Anonymous said...

Lps tu boss kau sambung lagi "aku taulah kau ni anjing, tapi jgnlah menyalak time arang azan" yg lain tu aku pun tak sanggup nak tulis...
Kesian ros dedak ted...

ted manoff said...

Hahaha..cafe zam mmg sesuai untuk sembang psl politik bro..takkan lah mohd najib tk bagi bonus bodek raya tuu hari..?kesian bro siang mlm bersengkang mata pertahan mohd najib xkan takde apa2 kot..

REFORMASI Taik Anjing said...

Hahahaha.... Takkan nak sembang politik hanya kat cafe mamak maidin tu je. Tempat lain nak sembang politik tak sesuai eh??? Aku tengok kawan baik ko anjing kokoko tu sembang politik depan reban dia je... Tak payah nak sedekah duit kat mamak maidin tu pun...

Dari aku leburkan duit aku ke mamak maidin tu, lebih baik aku bagi sedekah kat masjid je... Lagi berkat.... Bertambah-tambah rezeki aku Allah beri...

Muahahahahahahaha....

Anonymous said...

Dalam suasana aman dan bisnes maju ok lah..kalau dibuatnya penoh koc tu dengan komando2 Singapura yg di latih Israel terus dari Jurong ke Putrajaya terus ambil Seri Perdana dan jentik teloq Najib so apa jadi?

REFORMASI Taik Anjing said...

Kah kah kah kah... Hebat najib kan??? Dia ber'janji pilihanraya' siap bawa Perdana Menteri Singapore lagi...

Kalau raja liwat berjanji 16 September, siap bawa saiful pergi luar negara pancut air mani dalam karung kunyit lagi.... Tu tak payah pakai dana pun, pakai air liur dan kote bengkok dia je....

Muahahahahahahaha...

ted manoff said...

Daging khinzir mmg mahal bro...teringin kee nk rasa..

REFORMASI Taik Anjing said...

Pandai pun ko daging babi tu mahal... Tapi takde gst kan?? Sesuai la untuk anjing kuat kentut macam ko.... Hanya bising pasal gst je hari-hari.... Yang free gst ko tak survey pulak...

Muahahahahahahahaha

ted manoff said...

Wow...hebat sungguh mohd najib nii..tak habis2 kutuk anwar..benarkah kote dia bengkok bro..jangan2 fitnah saja...ProOO00ootTt

ted manoff said...

Free gst...apakah bro baru keluar dari gua..? Makanan orang miskin pun kena gst broo...

REFORMASI Taik Anjing said...

Ko makan nasi kat rumah kene gst ke??? Beli beras kat mana tu ted kentut??? Kalau beli kat pasaraya cina dapig, memang ko BODOH kene tipu hidup-hidup la...

Muahahahahahaha

REFORMASI Taik Anjing said...

Aku tak kutuk anwar pun... Memang betul pun dia pancut air mani dia dalam karung kunyit saiful... Siap tu jadi fakta di mahkamah lagi...

Yang ko sentap sangat bila aku sebut nama raja liwat tu odah kenapa????

Kah kah kah kah kah kah

ted manoff said...

Tahii hanjeng...ko sembang dululah..nii serdak kuih masih ada..panggil sekali anjing2 jiran biar meriah sikit..πŸ˜΄πŸ’€πŸ’€πŸ’€

REFORMASI Taik Anjing said...

Hehehehe... Ted kentut, kalau ko pergi mampus pun aku peduli ape....

Muahahahahahaha

ted manoff said...

Apa nii bro..masih nk tegakkan benang basah..masih percayakan kata2 azimat mat maslan 3suku tuu..terima lah kenyataan gst akibatkan brg naikk..πŸ’€πŸ‘ πŸ‘ πŸ‘Έ

REFORMASI Taik Anjing said...

Kah kah kah kah.... Setakat tu je hujah basi ted kentut?? Bila dah nampak lubang kekalahan, terus nak pergi tidur.....

Muahahahahahahaha... Konon nak ajak pergi cafe sembang pasal politik.... Politik taik anjing dia la....

Wakakakakakakakaka

REFORMASI Taik Anjing said...

Kah kah kah kah.... Setakat tu je hujah basi ted kentut?? Bila dah nampak lubang kekalahan, terus nak pergi tidur.....

Muahahahahahahaha... Konon nak ajak pergi cafe sembang pasal politik.... Politik taik anjing dia la....

Wakakakakakakakaka

Anonymous said...

Dengar khbar mlm ni DAPiG nk selamatkan tokom Lim Babie dgn buat PRN.
tokong lim n kongsi2 gelap Penang sulah talak boleh tahan lagi maaa...

smlm bala sudah turun.. no feng shui punya CM..

kah..kah..kah!

REFORMASI Taik Anjing said...

Muahahahahahahaha... Aku ingatkan anjing kokoko tu je punyai IQ paling lemah antara banyak-banyak anjing pembangang lat sini....

Rupa-rupanya ted kentut punyai IQ lagi teruk tahap budak pra tadika PASti je... Patut la kerja di hanya pandai copy paste dari blog jahanam lain dan lepaskan KENTUT dia merata-rata...

Wakakakakakakakaka

Anonymous said...

Aneh tapi nyata....bila masuk reban jd ayam..kur kur kokoko...keluar reban jd anjing..gonggggg gonggggg

Apakah itu tanda tanda makhluk 2 alam.....???????

REFORMASI Taik Anjing said...

Kah kah kah kah... Sempat tak atok madey setup parti barua dia tu??? Kalau sempat, muhyidin, mukhriz, shafie, khairudin, anina boleh la jadi calon bertanding di pulau pinang... Setakat jadi jaguh kampung je, takde la hebat tara mana pun....

Muahahahahahahahaha

ted manoff said...

Woii ryezal marican ehh! Silap! Woi ryezal kawal sikit hanjeng peliharaan ko nii..takut gigit orang habis 1kl kena penyakit anjing gila..ProOO00ootTt

Anonymous said...

Sarung seluar ciritttt....sarung seluar je cirit...terbirit birit...bila berendam dlm air jd tenang....tu yg ted prooot seronok banjir.. Cebok je air free...

Anonymous said...

bro agak2 bape kilo dedak/duit suapan yg TekBabie Manok dpt per posting.. ??
sbb tgk dia stimm smcm je lps raye.. stok dedak expired dh habis gamaknye..

kah..kah..kah.. anjing belaan di berikan dedak.. syoknye jd BARUA mamakdapig!

Anonymous said...

Ko teriak teriak anjing tu buat apa....kawan anjing ko tu dah jd ayam...berkokok dlm reban...kurr kurr kokoko....mcm punai kecut je kah kah kah....

Anonymous said...

makin jelas Atok Madeykutty acah nk tubuh parti BARUA.. test market dlu..
tp nmpak KURR KURR KURR xde sambutan.

muka penyangak penang khailuddin je bersepah..

hakkkktuiiikkkkk.... ProOOOooootTttttt.... (kentoott alaa TekBabie Manok)

ahh legaaa..

REFORMASI Taik Anjing said...

Hehehehe... Kalau tanpa gst tu aku rasa dalam 10kg tak lari... Tapi kalau beli dekat pasaraya cina dapig, semua barang gerenti ada gst, dapat la dalam 2kg je...

Tu yang ted kentut sangap sangat... Hantar komen copy paste pun ada komisen dia... Kalau tambah prooott di hujung tu kira double kong tau....

Muahahahahahahahaha

Anonymous said...

ye ke Bro..
xbyk mana pun nilai PEMBARUAAN TekBabie Manok ni rupanya.. acah low cost punye BARUA..

sbb jd BARUA dapig dedak tamat tempoh beli kedai cina kena GST.. pdhal dedak utk ayak itik di ladang tidak dikenakan GST..

kalau pegi kedai Cina Harbi semua brg depa hentam ada GST.. mmg haramjadah Cina Harbi menipu ja keje..kencing pembeli, setiap pd Mydin + TESCO (sime darby).

aku berjaya boiko bertahun dh beli kedai cina harbi. !! benci aku pd ktrunan DAPiG trmasuk lah dgn BARUA2 mreka!!

REFORMASI Taik Anjing said...

Ish korang ni...tak tenang ted kentut tu nak masuk tidur... Kul 2 pagi nanti nak tukar shift dengan anjing kokoko pula.... Biar la ted kentut tu tidur kejap, gaji dari tokong tetap berjalan juga... Kira tu gaji buta la.... Tapi ted kentut kata peduli apa pun.....

Muahahahahahahahaha

REFORMASI Taik Anjing said...

Kah kah kah kah.... Waktu sebelum gst dilaksanakan, apakah semua harga barang semakin hari semakin menurun....???? Lu pikir guna otak, bukan guna kepala lutut tau ted kentut....

Wakakakakakakakaka

Anonymous said...

aku nk jwb sikit kebangangn TekBabie Manok.. guna bahasa yg molek sikit.. tktau le kot dia xpham. jnis duk baham dedak babie ni ntah2 bahsa Melayu biasa pun dia tak hazam..



Woii tekbabie manok.. kitabenci Singapura sebab dasar2 mereka yg menafikan hak2 kaum2 lain seperti Melayu. dan parti DAPiG ialah pengikut rapat Singapork dlm usaha menukar perlembangaan Malaysia spt SGpork.

tp tak bermakna kita berperang. Mana yg baik untuk kita ambil lah. Sbb apa?

Sbb Nabi S.A.W pon tidak bermuamalat dgn Yahudi wpun Yahudi bangsa yg dilaknati.. Nabi tak suruh kita buat zalim.

So Tekbabie Manok.. ko nk hujah bg apakai akal.. kalau dedak babie dh telan byk aku rse mmg ko xkn terima sbb jd sebulu dgn geng barua.. apa ckp pun tarak masuk punye..

ProoOoOOtttt.... ahhhh legaaaa...

kah...kah..kah..

REFORMASI Taik Anjing said...

Bukan setakat semua barang hentam gst je... Mintak resit pun tak diberi... Pasaraya punya besar, resit pun takde... Cam celaka punye cina dapig...!!!!

Muahahahahahahahaha

Anonymous said...


**sorry correction ayat:

Sbb Nabi S.A.W pon bermuamalat dgn Yahudi walaupun Yahudi bangsa yg Allah sebut dilaknati.. Nabi tak suruh kita buat zalim.

Anonymous said...

bro.. jgn kutuk lebih2 bangsa cina dapig.. nnt tekmanok terseru dtg masuk sini tuntuk bela.. dia kn BARUA bebrayar on duty kt sini.. mandor dia kak Mah Dedak.. ngamok Mah dedak tu check in duty pg esok.. dok kutuk2 dapig harbi tuan mreka...



geng baham dedak babie low cost.. janji ProooOOootttt.. ahh legaaa...


kah..kah..kahh..kah...

REFORMASI Taik Anjing said...

Takpe bro, aku tak kisah pun kalau ted kentut datang tuntut pembelaan sebab aku serang bangsa cina dapig... Aku tahu dia punye kelemahan... Bukan susah sangat... Ted kentut ni set-set mamat freethinker jugak, pantang diusik part tu.. Melenting dia macam anjing gila babi... Lagi dia jadi gila, lagi bagus....

Muahahahahahahahaha

Anonymous said...

Bro lagi satu ckup hairan blogger Putra Merdeka..
dia ni BARUA level mana.. tahap gile babi entry die tak reti2 pikir ke insaf ke fitnah non stop.. mmg BARUA tegar Dapig n mamak kerala..

Aku rse admin Putra Merdeka, Din telor penyu, Kluangdemon 3 ekor serangkai ni di bayar dedak lumayan... sbb tk kurang 3-4 posting entry satu hari.. laku ke tak.. admin bloggers BARUA tu tetap tembak kuar xhingat dosa pahala.. gile punye anti Najib mengalah syaitan benci Nabi Adam!

REFORMASI Taik Anjing said...

Hehehe... Blog-blog sebegitu aku skip je dari terus membaca. Setakat 4-5 blog tu yang menyalak bagai orang gila, ada beratus lagi blog pro kerajaan lain yang boleh kita baca dan bersumberkan fakta sahih.

Kalau nak dengar fakta 'hear say', jadi la macam atok madey semalam... Hakim pun tolak dakwaan sokongan atok tua tu... Jawabnya tuduhan syok sendiri je....

Muahahahahahaha

I LOVE ROSMAH. said...

byk berbual lagho je pendedop.sume sampah ye DOP.lebih2 lagi komen si tahik hanjing skuriti reban najib lanun paling byk dlm ni nk melepaskan kecewa hasil TITIKan aku.tgk pagi kang apa dia nk ngamok plak bila aku panggil KURR.musti berkejor nk dedak dr kaki aku.cian ko DOP...kurr..kokoko

Anonymous said...


OI si TERORIS si GILA BABI si 'I LOVE ROS***' si HOMO JUBOQ BABI KURAP si KETURUNAN PENJAJAH/LANUN/PEROMPAK/PENYANGAK/PEMBUNUH/PEROGOL DAPJUBOQ BABI KURAP RASIS/PORNO/HOMO-KULI2 ZIONIS/IS(IS)rael-MOSSAD dan juga termasuk si PENYAMAQ2 HOMO ‘cucu nek tempoy**' & tedHOMO-GILA-LAHAP-TAIK kit SIAL KANIBAL, lu JANGAN nak MENYAMAQlah si PENAKUT2 GILA BABI oi; tak habis2 dgn. MENGULANG komen2 MENCARUT HARAM JADAH "copy-paste" TERORIS PENDATANG ZIONIS KAFIR HARBI DAPJUBOQ BABI lu! Lihatlah bagaimana si puak KANIBAL HOMO/PORNO/RASIS DAPJUBOQ BABI ni mengHINA dgn. LUCAH terhadap UMNO tercinta kita serta umat ISLAM serta sesiapa yg. mengKRITIK puak TERORIS DAPJUBOQ BABI ni! Lihat di https://helenang.wordpress.com/2016/07/18/dapsters-hating-on-joceline-tan/ , Dapsters hating on Joceline Tan! Lepas tu nak suruh kita BERHEMAH pula, pi MAMPOS lu si puak PENJILAT JUBOQ BABI!

OI si TERORIS2 si GILA BABI DAPJUBOQ BABI , lu manyak sedap aahhh... itu LAHAP TAIK dan JILAT LENDIR HANYIR si JUBOQ2 BABI JIJIK kit SIAL KANIBAL/TONGGENG eng JUBOQ BABIkok-chin GILA BABI BETINA SUNDAL-PELACUR/gobing-jagdippyANJING KURAP-rayerHANYIR CILAKA/TODI puaKA JUBOQ BABI/KENCING NGAnga ming KANGKANG BABI BERLENDIR/ ANJINGga KURAP!!

Aiya, puak HOMO-GILA-LAHAP TAIK mcm. lu aahhh, memang puak BINATANG BUAS wohhh! Ini mcm aaahhh?! Dan apahal aaahhh yg. lu nak CURI mcm. PENGGANAS KANIBAL Zionis IS/ISIS - identiti “Ted Manoff” (huruf besaq T & M)?!Sekrg. juga puak PENGGANAS PENAKUT DAPJUBOQ BABI ni CURI identiti "Nek Tempoyak" pula (termasuk guna nama “cucu nek tempoyak“)!

Yg. lu juga nak MENGHINA, guna nama YAB WANITA PERTAMA Bumiputera Islam/Melayu TERCINTA kami apahal - PU; hang buatlah REPOT POLIS sbb. si TERORIS DAPJUBOQ BABI ni memutarbelitkan identiti dan imej YAB DS Rosmah tapi dok HINA YAB PM/UMNO tercinta kami!

Dan yg. lu nak HINA Bangsa BUMIPUTERA Islam/Melayu tak habis-habis apasal si KETURUNAN JUBOQ2 BABI?!

Dan awatlah anon-anon TERORIS GILA PENYAMAQ ZIONIS PORNO/HOMO/RASIS DAPJUBOQ BABI ni asyik nak TUTUP mulut Nek Tempoyak aaahhhh?!

Apa yg. si TERORIS2 KAPIR HARBI ZIONIS PEMBUNUH/PEROGOL DAPJUBOQ BABI/PKRHOMO-SIAL ni TAKUT sgt. apa yg. Nek Tempoyak TULIS, sampai mcm. si TERORIS JUBOQ BABI KURAP ZIONIS HOMO/PORNO/RASIS, mengGERTAK, MENCARUT serta nak BUNUH & PERKOSA dia serta MAK-BAPAK Nek Tempoyak yg bekas ASKAR ?! Dan yg . lu nak MAKI dgn. LUCAH, mak nek Tempoyak apasal - mak lu yg. LAHIRkan si amat-KEPARAT- JUBOQ BABI KURAP-PORNO /HOMO/RASIS-PEROGOL-PEMBUNUH/GILA BABI mcm. lu apahal pula?!Lu manyak LAHAP itu TAIK JUBOQ BABI KURAP aaahhhh?!! Lepas tu si PEMBUNUH/PEROGOL ni semua pula nak suruh kita berhemah kononnya – PI MAMPOS puak TERORIS KAFIR HARBI PEMBUNUH/PEROGOL DAPJUBOQ BABI KURAP ZIONIS OI!!

Jadi, Go LAHAP TAIK & JILAT LENDIR HANYIR JUBOQ BABI KURAP si TERORIS KAFIR HARBI PENJAJAH ZIONIS DAPJUBOQ BABI KURAP lu tu!!

#Madey The DIKTATOR PENYANGAK/PENYAMAQ/PENYAMUN/PEMBUNUH/PERASUAH/LANUN anak BERANAK KEPARAT berIJAZAH LONGKANG-si PENJILAT PENJAJAH/LANUN/PEROMPAK/PENYANGAK/PEMBUNUH/PEROGOL DAPJUBOQ BABI KURAP RASIS/PORNO/HOMO-KULI2 ZIONIS/IS(IS)rael-MOSSAD!!#

Anonymous said...

OI si tedHOMO-GILA-LAHAP-TAIK kit SIAL KANIBAL - Nek Tempoyak tu ANTI-rejim SingaPORK, bukan RAKYAT dia terutamanya yg. BUMIPUTERA Islam/Melayu; atau mana2 yg. BUKAN si KAFIR HARBI anti-ISLAM/umatnya – ada paham lu?!!! Dasar si JUBOQ BABI punya OTAK puak TERORIS DAPJUBQ BABI ni!

Anonymous said...

PERTAHANkan SPAD kita! JANGAN biaqkan disalahkan dan ambil-alih oleh KemGAGAL yg. diKETUAI oleh MCacing-DALANG-DUA-MUKA yg. TAK peduli lansung jumlah KEMATIAN yg. paling KEJAM akibat KEMALANGAN2 JLNRAYA (yg. MAJORITI mangsa disyaki adalah dr. BUMIPUTERA Islam/Melayu), oleh LORI2 BUAS-mcm-BABI HUTAN seolah INDUSTRI2/PEMILIK2 LORI HARAM JADAH yg.ambi PEMANDU2 BUAS-mcm BABI HUTAN ni diLINDUNGI! Maka, JANGAN biaqkan lagi hanya POLIS kwsn. MENYIASAT - biaq semua kes diPANTAU polis PERSEKUTUAN dgn. KERJASAMA dr. SPAD dgn. "CENTRAL TRAFFIC ACCIDENTS DATA BURO" cthnnya! Dan beri peluang pd. RAKYAT terutamanya yg. MISKIN utk. mendpt. maklumat dan bantuan GUAMAN percuma utk. MENYAMAN sampai BERJUTA bukan hanya PEMANDU tetapi juga PEMILIK kenderaan Berat terutamanya LORI/BAS/VAN/4WD BUAS-mcm-BABI HUTAN (baru depa takut mcm. kat Barat)!! Serta PEMILIK dan PEMANDU ni diKENAkan HUKUMAN PENJARA amat BERAT!

Tengok KemGAGAL ni - kenapa hanya dikenakan HUKUMAN pd. BAS; tetapi TIDAK juga pd. LORI2 BABI HUTAN ni! Lihat di http://www.utusan.com.my/berita/nasional/wajib-pasang-alat-kawalan-had-laju-1.354872http://www.utusan.com.my/berita/nasional/wajib-pasang-alat-kawalan-had-laju-1.354872 , Wajib pasang alat kawalan had laju, Arahan kepada semua bas ekspres berkuat kuasa serta-merta.

Disyaki ada MO plg DAJAL oleh PENJAJAH KAFIR HARBI LANUN/PEROMPAK/PENYANGAK/PEMBUNUH/PEROGOL DAPJUBOQ BABI KURAP RASIS/PORNO/HOMO-KULI2 ZIONIS/IS(IS)rael-MOSSAD - utk. MENGURANGkan jumlah umat ISLAM/MELAYU kat NEGARA ISLAM kita ini; dari pelbagai JENERASI sekali gus! Maka, ini juga akan MENGURANGkan jumlah PENGUNDI2 Islam/Melayu; dari pelbagai JENERASI; dari yg. MUDA hingga yg. TUA! MO SETAN ZIONIS yg. paling MUDAH ini ialah dgn. KEMALANGAN2 JLNRAYA - yg. sukar diBUKTIkan tanpa KAMERA dan alat KAWALAN HAD LAJU (umat Islam/Melayu senang diKENALI dr. TUDUNG/KOPIAH/BAJU2 ISLAM-MELAYU serta HIASAN ISLAM di Kenderaan)!

Lihat di - http://thekl-chronicle.blogspot.com/2016/07/sebab-mengapa-spad-bukan-dibawah.html

Sebab mengapa SPAD bukan dibawah @MOTMalaysia

Baru - baru ini ada satu persatuan "ikan bilis" yang telah mendesak kerajaan mengambil tindakan terhadap Suruhanjaya Pengangkutan Awam Darat (SPAD) berikutan kes kemalangan di Terowong Menora yang melibatkan Ekspress Qistina dengan hampir 10 buah kenderaan. Antara tindakan yang persatuan ini mahu diambil terhadap SPAD ialah dengan meletakkan SPAD di bawah Kementerian Pengangkutan (MOT).

Bagi kami di #KLChronicle, desakan kurang bijak persatuan sebegini sebenarnya tidak menyelesaikan apa - apa masalah. Ini hanya merupakan desakan pemimpin persatuan yang mungkin tidak puas hati dengan SPAD atas sebab - sebab tertentu. Tidak lebih dari itu. Malah, adakah punca kemalangan ini disebabkan oleh SPAD? sudah pastinya tidak kerana fungsi SPAD adalah hanya menggantung lesen operator semasa siasatan ini dijalankan mengikut proses undang - undang sedia ada. Isu saman dan cukai jalan bukan terletak dibawah bidang kuasa SPAD.

Lagi satu, memetik kata - kata Pengerusi SPAD Tan Sri Syed Hamid Albar:

Let me make it very clear. We are not the one that will decide kita di bawah siapa. It does not matter. Yang paling penting ialah kita dapat menjalankan tugas dan amanah dan tanggungjawab yang diberikan.

Sekiranya kerajaan merasakan SPAD patut diletakkan di bawah MOT, itu ada prerogatif Kerajaan. Not ours.

Because at present SPAD is under the Prime Minister because the Akta provides for it.......

Kenyataan Tan Sri Syed Hamid Albar diatas adalah jelas. Jika kerajaan merasakan bahawasanya SPAD perlu diletakkan dibawah MOT, Perdana Menteri boleh memutuskan supaya ini dilaksanakan. Namun kini, sebagai sebuah suruhanjaya SPAD perlu bebas dari pengaruh mana - mana ahli politik dan businessman, sebab itu mereka hanya menjawab kepada Perdana Menteri.

Bagi kami di #KLChronicle, dari bergaduh SPAP patut diletakkan dibawah MOT, baik pembaca tanya kepada JPJ macam mana bas yang ada 63 saman boleh renew road tax mereka? Kan pelik tu. Renungkanlah.

(Nek Tempoyak)

Anonymous said...

Bukan aku nak puji Barat; tapi cthnya di Jerman; LORI2/BAS2/mana2 KENDERAAN2 BERAT spt. 4WD & VAN2, mesti memberi ruang jarak kpd. penunggang2 MOTOSIKAL spt. kereta (TIDAK boleh seiring); mesti memberi tanda AMARAN yg. amat TERANG & CUKUP dari JAUH lagi, bila mahu MEMOTONG/MEMBELOK dan bila BERHENTI kerana ROSAK; hanya boleh memandu di SATU lorong, iaitu yg. paling PERLAHAN; dan dr. 6pm Jumaat hingga 10pm Ahad, lori2 TAK dibenaqkan di jlnraya demi KESELAMATAN/KEBAJIKAN pemandu2 kereta kecil, basikal dan motosikal; terutamanya hujung minggu!

Tapi MCacing BANGANG ni sibuk bukan main nak HENTAM PAS memanjang psl. KONSERT HARAM JADAH si BETINA SUNDAL LUCAH Barat ni, di media ZIONIS KEMBAQ DAPJUBOQ BABI depa! Lihat di -http://www.thestar.com.my/news/nation/2016/07/18/mca-youth-slams-pas-youth-over-selena-gomez-concert/ , MCA Youth slams PAS over Selena Gomez concert, Monday, 18 July 2016!

Nek Tempoyak.

REFORMASI Taik Anjing said...

Kah kah kah kah.... Ada pun si anjing kokoko ni, ingat dah lemas bersama reban dalam bah kat pulau pinang darul banjir tu......

Muahahahahahahaha...

Kesian kawan ko si ted kentut tu, kena titik teruk malam tadi. Tu la, shift ko menyalak kat sini lambat sangat. Ted kentut tak mengadu kat ko pasal tu ke semalam?????

Muahahahahahahahahaha

REFORMASI Taik Anjing said...

Hehehe... Betul tak aku cakap?? Jam 2 pagi pasti anjing kokoko menyalak.....takkan miss punye

Kah kah kah kah

Anonymous said...

Anjing menyalak pkl 2 pagi itu normal.
Yg tak normalnya bila anjing menyalak masa org sembahyang maghrib, mcm benci kpd azan.

Keadaan kembali kpd sediakala bila anjing ni menyalak pkl 2 pg.

I LOVE ROSMAH. said...

lepas subuh je macam kena rasuk ko DOP.ko bela hanturaya ke DOP musim raya ni.dah la takde kawan nk beraya,open house pon takde kawan seDEDAK sudi jemput ko DOP.ko beraya ngan keyboard ko ye DOP.pastu maki bencana banjir melanda kg melayu PP.apa punya haramjadah la admin bela sekuriti reban camni....cian ko DOP...kurr..kokoko

Anonymous said...

OI si TERORIS si GILA BABI si 'I LOVE ROS***' si HOMO JUBOQ BABI KURAP si KETURUNAN PENJAJAH/LANUN/PEROMPAK/PENYANGAK/PEMBUNUH/PEROGOL DAPJUBOQ BABI KURAP RASIS/PORNO/HOMO-KULI2 ZIONIS/IS(IS)rael-MOSSAD dan juga termasuk si PENYAMAQ2 HOMO ‘cucu nek tempoy**' & tedHOMO-GILA-LAHAP-TAIK kit SIAL KANIBAL, lu JANGAN nak MENYAMAQlah si PENAKUT2 GILA BABI oi; tak habis2 dgn. MENGULANG komen2 MENCARUT HARAM JADAH "copy-paste" TERORIS PENDATANG ZIONIS KAFIR HARBI DAPJUBOQ BABI lu! Lihatlah bagaimana si puak KANIBAL HOMO/PORNO/RASIS DAPJUBOQ BABI ni mengHINA dgn. LUCAH terhadap UMNO tercinta kita serta umat ISLAM serta sesiapa yg. mengKRITIK puak TERORIS DAPJUBOQ BABI ni! Lihat di https://helenang.wordpress.com/2016/07/18/dapsters-hating-on-joceline-tan/ , Dapsters hating on Joceline Tan! Lepas tu nak suruh kita BERHEMAH pula, pi MAMPOS lu si puak PENJILAT JUBOQ BABI!

OI si TERORIS2 si GILA BABI DAPJUBOQ BABI , lu manyak sedap aahhh... itu LAHAP TAIK dan JILAT LENDIR HANYIR si JUBOQ2 BABI JIJIK kit SIAL KANIBAL/TONGGENG eng JUBOQ BABIkok-chin GILA BABI BETINA SUNDAL-PELACUR/gobing-jagdippyANJING KURAP-rayerHANYIR CILAKA/TODI puaKA JUBOQ BABI/KENCING NGAnga ming KANGKANG BABI BERLENDIR/ ANJINGga KURAP!!

Aiya, puak HOMO-GILA-LAHAP TAIK mcm. lu aahhh, memang puak BINATANG BUAS wohhh! Ini mcm aaahhh?! Dan apahal aaahhh yg. lu nak CURI mcm. PENGGANAS KANIBAL Zionis IS/ISIS - identiti “Ted Manoff” (huruf besaq T & M)?!Sekrg. juga puak PENGGANAS PENAKUT DAPJUBOQ BABI ni CURI identiti "Nek Tempoyak" pula (termasuk guna nama “cucu nek tempoyak“)!

Yg. lu juga nak MENGHINA, guna nama YAB WANITA PERTAMA Bumiputera Islam/Melayu TERCINTA kami apahal - PU; hang buatlah REPOT POLIS sbb. si TERORIS DAPJUBOQ BABI ni memutarbelitkan identiti dan imej YAB DS Rosmah tapi dok HINA YAB PM/UMNO tercinta kami!

Dan yg. lu nak HINA Bangsa BUMIPUTERA Islam/Melayu tak habis-habis apasal si KETURUNAN JUBOQ2 BABI?!

Dan awatlah anon-anon TERORIS GILA PENYAMAQ ZIONIS PORNO/HOMO/RASIS DAPJUBOQ BABI ni asyik nak TUTUP mulut Nek Tempoyak aaahhhh?!

Apa yg. si TERORIS2 KAPIR HARBI ZIONIS PEMBUNUH/PEROGOL DAPJUBOQ BABI/PKRHOMO-SIAL ni TAKUT sgt. apa yg. Nek Tempoyak TULIS, sampai mcm. si TERORIS JUBOQ BABI KURAP ZIONIS HOMO/PORNO/RASIS, mengGERTAK, MENCARUT serta nak BUNUH & PERKOSA dia serta MAK-BAPAK Nek Tempoyak yg bekas ASKAR ?! Dan yg . lu nak MAKI dgn. LUCAH, mak nek Tempoyak apasal - mak lu yg. LAHIRkan si amat-KEPARAT- JUBOQ BABI KURAP-PORNO /HOMO/RASIS-PEROGOL-PEMBUNUH/GILA BABI mcm. lu apahal pula?!Lu manyak LAHAP itu TAIK JUBOQ BABI KURAP aaahhhh?!! Lepas tu si PEMBUNUH/PEROGOL ni semua pula nak suruh kita berhemah kononnya – PI MAMPOS puak TERORIS KAFIR HARBI PEMBUNUH/PEROGOL DAPJUBOQ BABI KURAP ZIONIS OI!!

Jadi, Go LAHAP TAIK & JILAT LENDIR HANYIR JUBOQ BABI KURAP si TERORIS KAFIR HARBI PENJAJAH ZIONIS DAPJUBOQ BABI KURAP lu tu!!

#Madey The DIKTATOR PENYANGAK/PENYAMAQ/PENYAMUN/PEMBUNUH/PERASUAH/LANUN anak BERANAK KEPARAT berIJAZAH LONGKANG-si PENJILAT PENJAJAH/LANUN/PEROMPAK/PENYANGAK/PEMBUNUH/PEROGOL DAPJUBOQ BABI KURAP RASIS/PORNO/HOMO-KULI2 ZIONIS/IS(IS)rael-MOSSAD!!#

Anonymous said...

Tak sangka otak anjing dapig ted kentut bodoh rasis nak mampos...

NekTempoyakSial said...

nek tempoyak ni klu dia masuk je aku pening kepala dh terbace skrip templete maki carutnya..

nek tempoyak ni trojan horse anjing dapig. dia nk reverse psikologi dn kacau blog2 pro Umno spy org baca kunun mcm 'extrimist' umno. bg org meluat pd umno. backfired. celaka nek tempoyak. menyemak je postingnya merata blog bg imej buruk bila bca blog pro umno. sah ko trojan horse dapig.nek tempoyak celaka!

tolong stoplah posting GILA kau wahai nek tempoyak. kau sgt suka ganggu mood posting dn seronoklah anjing2 bangsat upahan mcm TedKentooot n MahDedak tu bla ko posting celah2 ni... mcm SIAL JE NEK TEMPOYAK nih!!

I LOVE ROSMAH. said...

pendedop maki singapork,najib lanun jilat pm singapork.cian aku keluarga pendedop ni.pasni pendedop nak jilat dapig plak ke?cian ko DOP....kurr...kokoko

I LOVE ROSMAH. said...

ko ni lapar dedak ke DOP? meracau semacam je cam si tahik hanjing? ke virus dh merebak dikalngan pendedop se alam reban....cian ko DOP...kurr...kokoko

I LOVE ROSMAH. said...

asal aku tabur dedak nak menitik je sume pendedop cabut.nak harap sekuriti reban si tahik hanjing tu pemalas ya amat.mengketedarah je p kwsp,tabung haji,jpj,kementerian wanita,rumah anak yatim cari mana ada open house.kamon la DOP...cian ko DOP..kurr...kokoko

I LOVE ROSMAH. said...

dah la DOP korang rehat dulu ,aku nak jumpa KU NAN jap nak report kegiatan gelandangan pendedop kat sini sume penagih tegar dedak..jap lg aku mai ye DOP ..cian ko DOP...kurr..kokoko

Anonymous said...

Tapi jarang juga anjing pengesan menyalak waktu pagi, kecuali mendapat arahan khas atau terlibat dgn misi khas.
Aku pun heran, biasanya anjing ni tidur waktu pagi dan mula menyalak pkl 2 pg.

Anonymous said...

Chief anjing pengesan kena masuk awal, kepimpinan melalui teladan.

Anonymous said...

Tahik anjing dan cts same2 pencuri..hanya pencuri yg menyokong pencuri..lembu kesayangan Najib..kah10x..mesia tak semaju singapork kerana banyak lembu dan penyokong pencuri..

Anonymous said...

Bodoh tahik anjing..repot laa kpd kementerian pengguna

Anonymous said...

Anwar patut hentam bontot tahik anjing ni..baru dia tau..ha3

Anonymous said...

QUE ACHMAD DOT COM: KENAPA ERDOGAN HENDAK DIJATUHKAN?


KENAPA ERDOGAN HENDAK DIJATUHKAN?
Sebenarnya barat tak selesa dgn keberkesanan & keupayaan Erdogan menjadikan Turki kuasa Ekonomi & Ketenteraan
Turki : Kenapa Dicemburui?
ISTANBUL - Dari artikel penulis Jordan, Ihsan Al Faqih, pada media Achahed:
1. Produk Domestik Nasional Turki di tahun 2013 mencapai 100B dolar Amerika, menyamai pendapatan gabungan 3 negara dengan ekonomi terkuat di Timur Tengah; Arab Saudi, UAE, Iran, dan ditambah dengan Jordan, Syria dan Lebanon.
2. Erdogan membawa negerinya melakukan lompatan ekonomi yang besar, dari rangking 111 dunia ke peringkat 16, dengan rata-rata peningkatan 10 % setahun, yang bererti masuknya Turki ke dalam 20 negara besar terkuat (G-20) di dunia.
3. Tahun 2023 merupakan tahun pembangunan Negara Turki Moden yang sudah dicanangkan oleh Erdogan, yang disasarkan adalah Turki menjadi kekuatan politik dan ekonomi nombor 1 di dunia!
4. Airport International Istanbul adalah airport terbesar di Eropah yang menampung 1,260 pesawat setiap harinya, ditambah Airport Shabiha yang menampung 630 pesawat setiap hari.
5. Turkish Airline meraih peringkat penerbangan terbaik di dunia dalam 3 tahun berturut-turut.
6. Dalam 10 tahun, Turki telah menanam 770 juta pohon Harjia dan berbuah.
7. Untuk pertama kali Turki di masa moden ini memproduksi sendiri Tank baja, pesawat terbang dan pesawat tempur tanpa awak, serta satelit tentera moden pertama yang multi fungsi.
8. Erdogan dalam 10 tahun pemerintahannya telah mendirikan 125 universiti baru, 189 sekolah baru, 510 rumah sakit baru dan 169.000 kelas baru yang moden, sehingga kadar siswa dalam sekelas tidak lebih dari 21 orang.
9. Ketika krisis ekonomi menimpa Eropah dan Amerika, universiti-universiti Eropa dan Amerika menaikkan wang kuliah. Sedangkan Erdogan menghapuska seluruh biaya kuliah dan sekolah bagi rakyatnya dan menjadi tanggungan negara.
10. Dalam 10 tahun terakhir, pendapatan perkapita penduduk Turki yang dahulunya hanya 3,500 dolar setahun, meningkat pada tahun 2013 menjadi 11.000 dollar setahun, lebih tinggi dari perkapita penduduk Perancis. Dan Erdogan naikkan nilai tukar mata wang Turki 30 kali ganda!
11. Di Turki, negara sedang meningkat keupayaan untuk membiayai 300 ribu ilmuwan melakukan penelitian ilmiah untuk menuju tahun 2023.
12. Di antara keberhasilan politik terbesar Turki adalah keberhasilan Erdogan mendamaikan dua bahagian Cyprus yang bertikai. Ia juga melakukan pembahasan damai dengan parti Buruh Kurdistan untuk menghentikan pertumpahan darah, dan meminta maaf kepada Armenia, sehingga menyelesaikan permasalahan yang sudah berlarutan sejak 6 dasawarsa
13. Di negara Turki, gaji dan upah meningkat mencapai 300%. Dan gaji pegawai baru meningkat, dari 340 lira Turki menjadi 957 lira. Dan jumlah penganggur menurun dari 38% menjadi 2%.

Anonymous said...

15. Di Turki telah dibangunkan 35 ribu laboratorium IT dan data base moden yang melatih pemuda-pemuda Turki.
16. Erdogan melangsaikan defisit anggaran yang mencapai 47B dolar. Sebelumnya baki terakhir hutang Turki ke IMF adalah hanya 300 juta dolar pada Julai lalu. Bahkan Turki memberi pinjaman kpd IMF sebanyak 5.0B dolar. Disamping itu Erdogan juga meningkatkan simpanan negara sebanyak100B dolar.
17. 10 tahun lalu, ekspot Turki hanya 23 B dolar. Sekarang meningkat menjadi 153 B dolar, mencapai 190 negara. Yang paling banyak adalah kereta yang kedua peralatan elektronik. Setiap 3 peralatan elektronik di Eropah, satunya adalah produk Turki.
18. Kerajaan Erdogan mengawali pelupusan sampah menjadi pengeluar tenaga elektrik yang digunakan oleh sepertiga penduduk Turki. Dan tenaga elektrik sudah dinikmati oleh 98% penduduk Turki.
19. Erdogan pernah duduk berhadapan dengan seorang anak perempuan yang usianya masih 12 tahun, tampil dalam siaran langsung television, berdebat dan berdiskusi tentang pembangunan Turki masa depan. Beliau hormati kecerdasan dan semangat anak tersebut. Sekaligus beliau didik anak-anak Turki satu contoh dalam berdebat dan berdiskusi serta membaca masa depan.
20. Erdogan adalah teman Israel, begitu menurut kaum sekular Arab. Erdogan berikan tamparan keras kepada Israel, dan dia paksa Israel meminta maaf karena kes kapal Marmara yang ditembak Israel. Dan Turki berikan syarat pembekuan Gaza untuk menerima permintaan maaf tersebut.
21. Erdogan adalah teman Israel??? Beliau berikan kritikan tajam terhadap orang-orang yang bertepuk tangan terhadap pidato Simon Perez dalam pertemuan Ekonomi dunia, dan beliau berkata sebelum keluar ruangan dan pulang ke Turki: "Memalukan kalian bertepuk tangan terhadap pidato ini, padahal Israel telah membunuh ribuan anak dan wanita di Gaza..."
22. Erdogan meleraikan para demonstrasi penentangnya dengan air. Tidak menembak mereka dengan pesawat tempur, atau rudal atau bom-bom molotov.
23. Erdogan menolak anak gadisnya membuka hijab di sekolah. Maka beliau kirim anaknya sekolah di Eropah agar tetap berhijab, sebelum hijab dibolehkan di kampus-kampus Turki.
24. Erdogan satu-satunya ketua negara bersama istrinya mengunjungi Myanmar dan bertemu dengan kaum Muslimin di sana dari kawasan Myanmar yang dapat bencana.
25. Erdogan menghidupkan kembali pengajaran Al Quran dan Hadits di sekolah-sekolah negeri, setelah hilang selama hampir 90 tahun, dihilangkan pemerintah sekular.
26. Erdogan menetapkan kebebasan berhijab di kampus-kampus Turki dan di parlimen.
27. Erdoganlah pemimpin muslim yang membuat lampu di jambatan gantung terbesar di dunia di pantai laut hitam dengan penerangan yang sangat besar bertuliskan "Bismillahirrahmanirrahim.." Padahal, salah satu negara Arab membuat pohon krismas terbesar di dunia dengan menelan dana mencapai 40 juta dolar.
28. Erdogan mengembalikan pembelajaran bahasa Ustmaniyah yang berhuruf Arab di sekolah-sekolah negeri.
29. Erdogan melepas 10 ribu anak-anak muslim yang berumur 7 tahun di jalan-jalan Istanbul, dengan penuh bangga anak-anak tersebut akan memulai kewajiban shalat berjamaah dan menghafal Al Quran.
ALLAHU ALAM
(dari sahabat yg sedang berada di Istanbul...).

I LOVE ROSMAH. said...

halah anon2 takyah nk nyamar.aku suka ko pakai nama tahik hanjing DOP.jgn malu2 nanti sesat jalan tak jumpa dedak...cian kat ko DOP.kurr...kokoko

Anonymous said...

Telor Najib jadi bengkak la

REFORMASI taik anjing said...

ada duit ko yang hilang ke anus 9:24??? Ada berapa juta yang hilang tu??

Muahahahahahahahahahahahaha

I LOVE ROSMAH. said...

pendedop mana suka baca pepanjang.ketagih dedak sampai najib jilat cina singapork pon tak sedar2 lagi.najib lanun berselfie ngan lim dapig pon pendedop wat tak nampak.janji dedak depan mata.haramjadah tol pendedop nih...cian ko DOP...kurr...kokoko

REFORMASI taik anjing said...

Kah kah kah kah kah kah... lagi BODOH BAHALOL anon 9:29... kalau hal GST bukan report dengan kementerian pengguna, iu report dengan kastam la BONGOK.....

Muahahahahahahahaha... ko anjing baru keluar gua ke???

Kah kah kah kah kah kah kah kah

ted kentot πŸ’©πŸ’©πŸ‘… said...

ProOO00ootTt arghh leganya tercirit dalam seluaq habaq ang.

ted kentot πŸ’©πŸ’©πŸ‘… said...

Next..

I LOVE ROSMAH. said...

camtu pon nk tercirit stress..cian ko DOP..kurr.kokoko

I LOVE ROSMAH. said...

DAK..kurr...kokoko

Anonymous said...

Chief anjing pengesan ada...
Anjing pemburu pencen pun ada...
Suratan atau kebetulan ni?

Bersih, Cekap dan Amanah anjing dua ekor ni.

I LOVE ROSMAH. said...

si tahik hanjing berdengkur plak dah...adoii.maklum dh jaga 36jam jaga reban.jgan sampai kena baca talqin udah le.ingat ko tu ada kencing manis ,gout jaga kesihatan skt..boring la ko takde jdi maskot KENA TITIK aku...cian ko DOP...kurr..kokoko

I LOVE ROSMAH. said...

ko tu pangkat student si tahik hanjing..p..belajar lagi mendedop.kang kena TITIK kang.cian ko DOP..kurr...kokoko

Anonymous said...

ini peringatan buat spicies ko dan sewaktu dengannya. malaysia dah sepuloh hari bangkrap. simpan sikit dedak tu. takut kebulor nanti.....

Anonymous said...

Uishh...bertalu talu anjing ni menyerang. Mmg tepat kau dilantik sbg chief anjing pengesan. Tiada pertikaian lg dan pilihan yg muktamad.
Dgn dibantu oleh anjing pemburu pencen yg byk pengalaman, ini mmg gandingan yg tepat.
Never hasitated.

Anonymous said...

Apa pulak...kau berlagak komando Singapore...cakap tu biar betul... Komando tu naik keretapi turun di Putrajaya...kan...kat Putrajya Komando Malaysia tunggu senyum simpul sambut...kalau nak cuba try lah...takat komando Singapura nak buat latihan tentera pun tengah bandar. Ni...komando Malaysia segala ceruk bumi Allah diterokai...ingat dulu singapore berlagak dgn jet fighter yang baru...esok pagi kat tangki air penting mereka Komando Malaysia dah tinggalkan message...

Anonymous said...

Betul tu..komando Malaysia boleh menang sebab ada air wuduk. ..komando Singapore penuh taik palat

REFORMASI Taik Anjing said...

Kah kah kah... Femes betul la ko anjing kokoko.. Semua pengomen kenal ko... Aktiviti seharian ko pun mereka dah tau....

Muahahahahahahahaha

Anonymous said...

Lembu2 hamno mana ada IQ..tahu nak dedok jer..asal dapat jer tak kira dedok halal haeam..

Anonymous said...

Erdogan. Berjaya memajukan turki kerana lembu2 boodoo dah kena sembelih..

Anonymous said...

Bila ditanye bagaimana turki cepat maju Erdogan jawab Aku tidak mencuri..malaysia ditadbir oleh ERGODAM..

Anonymous said...

..http://www.amenoworld.net/2016/07/sepatutnya-caj-parking-naik-sampai-rm5.html?m=1

Anonymous said...

Satu lgi jwpn yg kau lupa nak tulis iaitu "aku tak beli banglo dgn harga murah dan aku tak ada kereta sampai 8 bijik"

Anonymous said...

Anjing pengesan yg baru dilantik.

cucu nek tempoyak said...

TAMPARAN TERHADAP NOH] Azmin tempelak Noh Omar, konsep 'sewa beli' PPR sudah lama dilaksanakan di Selangor


Konsep 'sewa beli' Projek Prumahan Rakyat (PPR) yang diumumkan oleh Menteri Kesejahteraan Bandar, Perumahan dan Kerajaan Tempatan (KPKT) Tan Sri Noh Omar mendapat respon sinis daripada Menteri Besar Selangor, Datuk Seri Azmin Ali yang mengatakan konsep itu sudah lama dilaksanakan di Selangor.

Azmin secara berjenaka juga turut mengundang Noh Omar untuk datang ke Selangor dan mempelajari bagaimana ia dilaksanakan.

Anonymous said...

PETALING JAYA: Kerajaan negeri Selangor tidak akan membatalkan konsert Selena Gomez, selagi penganjur dan penyanyi terkenal itu boleh mematuhi semua syarat ditetapkan.
Menteri Besar Selangor, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali yang dipetik Sin Chew Daily berkata, setahu beliau, permohonan yang dikemukakan penganjur konsert itu 10 hari lalu akan diluluskan Majlis Bandaraya Shah Alam jika pihak terbabit boleh mematuhi semua peraturan ditetapkan.
“Seksi adalah ciptaan Tuhan, ada orang seksi, ada yang tidak seksi, ada orang cantik, ada yang tidak cantik. Kenapa kita perlu kisah dengan keseksiannya dan bukan lirik atau lagunya?” soalnya ketika menghadiri majlis rumah terbuka Aidilfitri Majlis Bandaraya Shah Alam, petang ini.
Jawapan Azmin itu menyebabkan semua wartawan yang hadir di sidang media itu ketawa.
Tegasnya, rakyat perlu menghormati setiap bulan, bukan bulan Ramadan dan Syawal sahaja.
Ditanya jika beliau mengenali Selena, Timbalan Presiden PKR itu berkata, beliau tidak kenal penyanyi terkenal itu.
Semalam, Pemuda PAS menggesa pihak berkuasa menyekat persembahan konsert bintang pop remaja itu yang dijadualkan berlangsung di Stadium Malawati Shah Alam pada 25 Julai ini, kerana mendakwa ia merosakkan akidah umat Islam.
Pengerusi Lajnah Dakwah Pemuda PAS, Hafez Sabri turut menggesa Majlis Agama Islam Selangor (MAIS) mengeluarkan surat rasmi bagi tujuan itu.
Beliau berkata, kerajaan perlu merujuk Garis Panduan Hiburan terbitan Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) sebelum meluluskan sebarang penganjuran konsert.
Konsert Selena Gomez merupakan sebahagian siri jelajah The Revival Tour yang bermula di Amerika Syarikat Mei lalu. Sebelum ini, konsert Selena di Kuala Lumpur pada 2014 terpaksa dibatalkan atas sebab kesihatan. - FMT

Anonymous said...

Tambahan lagi, aku tak naik jet semata-mata beli popia sahaja.

REFORMASI Taik Anjing said...

Aljuburi tu tak selera nak hentam bontot anjing... Dia selera hentam bontot jambu, chinadoll dan nenek jijah je...

Agak-agak muka ko jambu tak anus 9:43 am???

REFORMASI taik anjing said...

Betul la cakap ko anus 2:24pm, contoh paling ketara macam lembu jam 9:29:00 AM tu kan... kan.. kan...

Muahahahahahahahahahahahahaha

Anonymous said...

Di 1Malaysia ade ke cina yg jadi askar melayu diraja..disingapork ade ke melayu jadi peminta sedekah dan gelandangan..

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates