July 19, 2016

20 Hello Kitty Kirim Salam Dengan Tokong


Selain dari ribuan manusia yang menjadi mangsa banjir di Pulau Pinang semalam, sejumlah Hello Kitty juga turut menerima tempiasnya. Mungkin ramai yang membuat komen kenapa salahkan Tokong kerana berlakunya banjir di Pulau Pinang. Ini jawapannya.

Tokong sebelum berkuasa, sembang punyalah kencang. Di dalam petikan artikel Malaysiakini di sini bertarikh 15/12/2013, Joseph Lim Guan Eng siap mendabik dada berjanji mampu untuk menyelesaikan masalah banjir di Pahang dalam tempuh satu penggal sahaja jika diberi peluang memerintah Kerajaan Persekutuan.

Lim Guan Eng, di dalam bulan Januari 2015 pernah menghina Kerajaan PAS Kelantan berkaitan masalah banjir. Memetik berita Malaysiakini di sini:
Menurut laporan Sin Chew Daily, Lim membangkitkan bahawa, sesebuah kerajaan negeri perlu berkemampuan untuk melaksana tanggungjawabnya semasa menghadapi bencana. "Bebas rasuah itu penting, tetapi lebih penting ialah boleh buat kerja. Kalau tidak mampu buat kerja, apa kamu dapat? Bila banjir besar berlaku, kamu lihat. "Macam tak ada kerajaan. Kenapa? Kerana tidak boleh buat kerja. Jadi bebas rasuah (sahaja tidak cukup), kena boleh buat kerja. Jika tidak boleh buat kerja, lebih baik jangan jadi kerajaan," kata Lim seperti dipetik dalam laporan itu.
Hakikatnya tahun ini sudah masuk dua penggal DAP memerintah Pulau Pinang dan beliau sendiri menjadi Ketua Menteri. Masalah banjir kilat yang teruk di Teluk Bahang, Batu Feringgi dan Batu Maung termasuk Lapangan Terbang Antarabangsa Bayan Lepas Pulau Pinang semalam masih tidak mampu hendak diselesaikan. Ini masalah banjir kilat bukannya banjir besar.


Oh ya! Anda semua sudah lupakah? YB DAP Ng Wei Aik cakap banjir di Pulau Pinang sudah selesai. Sudah selesaikah?

20 comments:

Anonymous said...

Aku naik heran, ada lg spesies manusia yg masih boleh percaya species babi bercakap.
Mungkin mereka mempunyai genetik yg sama.

Anonymous said...

Walaupun anjing dan babi adalah spesies yg berlainan, tetapi mereka ada pertalian saudara.
Kejap lg akan ada spesies anjing belaan, anjing buruan serta anjing pengesan akan keluar menyalak.

Dan yg hebatnya, anjing pengesan yg dah pencen pun turut menyalak tunjuk garang.

Anonymous said...

Byk dosa tu, fitnah dengki khianat ibarat berkawan dgn setan. Dapatla BALA, itu baru permulaan! mana wakil pakatan taik ni sonyap jo, ckp berapi...tony,piji pondan?

ted manoff said...

admin kenapa bongok sangat nii..kedah pun banjir salah mat basha..? Admin jangan nk jadi batu api sangat..💩💩

Anonymous said...

Yang bongok tu kamu ted manoff....Entri ni nak perli tokong lim kau yang terlajak cakap dan sombong. Yang kau meroyan pasal apa?

ted manoff said...

kan...nk perli guan eng tapi kena sekali dgn mat basha..kah kah34x..entah2 admin dh kena warning dgn mt basha potong gaji nii bln..☔☔☔☔

Anonymous said...

Pemegang toilet tissue kut..

Anonymous said...

Entah lah..kuman seberang laut nampak..gajah depan mata buat buat tak nampak..

Kedah banjir penang banjir..mcm tak percayakan Allah itu maha berkuasa..

antiTedBabie said...

TedBabie..

Woii Airport Kedah ada banjir ka? memalukan laa international airport bukan satu kali banjir..dan berkali2.. apa tokong babie lim tu buat? kerja salah UMNO siang mlm? dia tak salahkan GERAKAN.. tp UMNO.. nampak tak kepala bapak racist anti Melayu!!

Dato Bashah baru ambik pentadbiran Kedah dari BOBOI botak pengantin baru tu baru 100 hari ++. Tok Bashah tak pernah sembang kencang tp buat kerja wpun hari cuti dan walaupun baru2 ini kurang sihat..

Keduanya KEdah ni negeri besar.. Penang dua penggal tokong Lim sembang mcm haramjadah mcm dia tu 'tuhan'.. angkuh sombong.. kerja tak buat, tapi hanya tau main politik kotor sambil makan rasuah dan simpan betina untuk 'geli2'.

Bila ada masalah rakyat cepat2 dia salah dan kutuk UMNO..

so itu main problem tokong Lim, kerja tak buat, rumah utk rakyat xdipedulikan tp awal2 lg dia dh sapu licin banglow rasuah. org macam ini kalau bahasa pasar cina Penang kita panggil "LANCA*"!!

Ted-Babie.. ko tak rse jijik sgt ke asyik nk jilat lendir org2 LANC*U nie??

Anonymous said...

Mmg kedah pon banjir, negeri lain pin banji, malah negara Arab pun banjir, tapi pemimpin mereka tak adalah cakap takbur, sombong, bongkak mcm tokong kau tu.
Aku dah cakap, anjing pengesan Dap yg dah pencen pun turut menyalak tunjuk garang.
Hehehe

anti-BabiTedManok said...

Selangor banjir lagi teruk.. tedbabie ko xnak komen ke..
isu skrg bukan nk dabik dada negeri UMNO perintah tak banjir.. atau bebas banjir.. kita terima kententuan Allah.

Kedah tak banjir kilat mcm Penang yg sudah bertahun2.. isu skrg wahai TedBabie.. sejauh mana usaha kerajaan negeri nak tolong rakyat mcm isu banjir ini dr berulang atau kerja ckp ANGKUH dan SALAHKAN org lain..

ini tokong lim babie sembang macam langit pun dia boleh kontrol.. betty chia pun dia xboleh control.. sembang kencang terlajak..

PrOOooooootttttttttttt... ahhhh legaaaaaaa

REFORMASI Taik Anjing said...

Huh... Makanan feveret anjing kokoko tu... Tapi kene buat goleng dulu....

Muahahahahahahahahahaha

REFORMASI Taik Anjing said...

Kelantan banjir, pahang banjir, cuba dengar la apa kata si tokong haram jadah tu. Takbur bukan main lagi....

Anonymous said...

kesiannnn....tengok i love rosmah terendam kesejukan.

REFORMASI Taik Anjing said...

Malam ni mana la anjing kokoko tu nak berteduh eh?? Tokong dia bina swimming pool tanpa bagitau anjing tu terlebih dahulu... Habis kene hanyut anjing tu bersama rebannya semalam.... Kesian...

Muahahahahahaha

Anonymous said...

satu perkembangan +ve sejak2 menjak ni..
kawan2 aku dlm wassap yg kencang duk maki caci Jib n kak Mah.. skrg dh kendur.. bilangan rba ternakan makin kurang..

depa pecah pala mikir amenda lg nk kutuk Najib..

hebat Najib ialah dia SABAR.. SABAR ni senjata ampuh.. dlm Riwayat Hadith Nabi Solallahu Alaihi Wassalam SABAR ini senjata org MUKMIN..

REFORMASI Taik Anjing said...

Betul tu bro...

Yang tak sabar jadi la penghuni sungai buloh inn... 5 tahun terpenjara.. Duduk dalam penjara pun sakit sini sana... Mengalahkan orang nak nazak...

Muahahahahahahaha

Anonymous said...

Spesis murtad syiah mcm Mat Sabu..dan Yb janda tukang fitnah dan bondanya wan jijah...jgn tak tahukan...spesisvwan jijah ni korea lebih kurang samakan...

Anonymous said...

Sebb itu bila kes banglo terlajak murah tu selalu saya pesan sabar Orang Umno ni semuanya orang beriman dan sabar...biarlah mereka nak caci ke kutuk ke fitnah ke...sbb mereka rasa mereka jer yang hebat mereka jer yang betul mereka jer yang pandai...kan

Anonymous said...

LGE n dapigs go home to your origin i.e. rural China. Ptuih

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates