July 24, 2016

127 Banner #LGExit Dipasang Di Sekeliling Pulau Pinang

Tinjauan rakan-rakan CTS di Pulau Pinang mendapati banner #LGExit telah dipasang di tempat-tempat awam. Laporan menyatakan poster-poster ini dilihat di sekurang-kurangnya 50 kawasan di seluruh Pulau Pinang.

Sumber menyatakan banner-banner tersebut dipasang oleh pihak dalaman DAP yang tidak berpuas hati dengan kepimpinan Joseph Lim Guan Eng.

127 comments:

Anonymous said...

Badut tokong. Memang sesuai tul

Anonymous said...

Sapa pasang barner tu..nanti marah redpig Dapig..tokong tu...mana boleh buat main2....

Tak terasa ke....

I LOVE ROSMAH. said...

ni keje si tahik hanjing la ni...cian ko DOP..kurr..kokoko

I LOVE ROSMAH. said...

tunggu je la tahik hanjin sekuriti reban bg komen .dia berdengkur lg tu penat pose mendedop malam kuat melantak..cian dia DOP...kurr...kokoko

Anonymous said...

Lepas ni untuk Najibexit plak..ha2..

Anonymous said...

Polis Swiss RAMPAS 3 lukisan ada kaitan dengan 1MDB

Lukisan Monet's Nympheas Avec Reflets de Hautes Herbes
ZURICH - SWITZERLAND. Pihak berkuasa Switzerland merampas tiga lukisan yang mempunyai kaitan dengan siasatan syarikat pelaburan Malaysia, 1Malaysia Development Berhad (1MDB), lapor BBC News.

Jurucakap jabatan keadilan persekutuan Switzerland berkata, rampasan itu adalah permintaan pihak berkuasa Amerika Syarikat.

Hasil karya itu dikenalpasti sebagai lakaran Vincent Van Gogh, La Maison de Vincent dan Arles dan Claude Monet Nympheas avec Reflets de Haute Herbe dan Sainte-Georges Majeur.

Pihak berkuasa Switzerland enggan mendedahkan lokasi lukisan yang dirampas itu kerana operasi siasatan masih dijalankan.

Pada Rabu, pihak berkuasa Amerika Syarikat menfailkan saman sivil untuk merampas aset yang dibeli dengan wang yang dipercayai diambil dariapada dana 1MDB.

Sebahagian wang itu telah dibelanjakan oleh orang yang dikaitkan dengan dana bagi membeli rumah -rumah mewah, hotel dan seni halus.

SUMBER: sinarharian.com.my

Anonymous said...

Siapapun Malaysian Official 1 itu, 1MDB tetap milik kerajaan Malaysia. Kerajaan kena bertanggungjawab, kena jawab, dan yang akhirnya pada saya, Yang di-Pertuan Agong kena ambil tindakan. Jangan beri amaran lagi, perlu desak Najib buat tindakan yang sepatutnya,” tegasnya ketika dihubungi Roketkini.

Menurut Ahli Jawatankuasa DAP Selangor itu, pendedahan Jabatan Kehakiman Amerika Syarikat yang telah memalukan imej negara tersebut sekaligus menunjukkan agensi-agensi kerajaan berkaitan yang terlibat dalam penyiasatan kes 1MDB seolah-olah tidak berkelayakan atau bersekongkol dengan Najib.

“Maknanya seolah-olah agensi kita seperti polis kita, penyiasat, Peguam Negara kita, sama ada lemah atau tak berkelayakan atau tak bekerja atau bersekongkol dengan Najib,” ujar beliau.

“Ini sudah sampai ke tahap kritikal, kalau kerajaan tak buat apa-apa, dia boleh tenggelam, dan siapa yang bersama dia baik Peguam Negara, baik polis, mungkin akan tenggelam bersama. Kita tak mahu negara kita tenggelam bersama dia,

“Dia nak tenggelam tak apa. Tapi rakyat tak nak tenggelam dengan dia,” tegas Aziz.

Ditanya mengenai analisis pihak tertentu yang mengatakan BN akan menang besar jika pilihan raya diadakan sekarang, Aziz berkata sesiapa sahaja boleh membuat dakwaan demikian.

“Kalau dia kata boleh menang kenapa pilihan raya yang dicadangkan di Pulau Pinang macam-macam dia kata? Kalau dia yakin masuklah (buat pilihan raya),” ujar beliau.


Skandal 1MDB: Tidak malukah Umno berketuakan Najib? soal Salahuddin

Ketika beberapa menteri kabinet bersungguh-sungguh membela Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak sebagai tidak mempunyai kaitan dengan siasatan Jabatan Kehakiman Amerika Syarikat (AS) terhadap dana 1MDB yang disalurkan kepada tiga individu, Timbalan Presiden Amanah Salahuddin Ayub bertanya kepada ahli dan pemimpin Umno, tidak malukah berketuakan Najib?

Ini kerana sebagai Pengerusi Lembaga Penasihat 1MDB yang bertanggung jawab meluluskan pelaburan 1MDB di luar negara, Najib dilihat tidak melakukan sebarang usaha untuk mengatasi kepincangan syarikat pelaburan kedua negara itu.

Malah dua daripada tiga individu yang disiasat Jabatan Kehakiman AS itu mempunyai kaitan rapat dengan beliau iaitu orang kepercayaannya yang mencetuskan ide penubuhan 1MDB, Jho Low dan anak tiri beliau sendiri, Riza Aziz.

Anonymous said...

Panjangkan hidung badut tu, baru sesuai jadi pinochio, kuat kencing punya olang.

Anonymous said...

Ketika menjelang pendengaran keputusan kes rayuan di Mahkamah Persekutuan berhubung Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim yang disabitkan kesalahan meliwat bekas pembantu peribadinya, Saiful Bukhari Azlan, boleh dikatakan hampir semua pemimpin Pakatan Rakyat menegaskan pada media bahawa mereka akan menerima keputusan para hakim dengan redha.

Boleh juga dikatakan hampir semua dari para pemimpin PKR mengatakan bahawa mereka akan menerima keputusan para hakim dengan rasa terbuka, sama ada rayuan itu diterima atau ditolak hakim Mahkamah Persekutuan.

Namun apabila keputusan diumumkan dan sabitan Anwar dikekalkan atas bukti kukuh “beyond reasonable doubt” di Istana Kehakiman, tiba-tiba pula mereka enggan menerima hakikat bahawa Anwar sememangnya terbukti seorang peliwat.

Maka bagi menghabiskan masa, tenaga, suara dan cuba mendapat publisiti murahan, maka berkumpullah para penyokong Anwar di merata ceruk termasuk di perkarangan penjara Sungai Buloh bagi menunjukkan protes mereka. “Terima keputusan”lah konon…

Berbalik kepada Anwar yang juga merupakan Ahli Parlimen Permatang Pauh, dia diumumkan kekal sebagai Penasihat Ekonomi Kerajaan Negeri Selangor. Perkara itu diumumkan baru-baru ini oleh Menteri Besar, Mohamed Azmin Ali.

Kemudian, Ahli Parlimen PKR yang juga merupakan seorang peguam kontroversi, N Surendran pula menegaskan bahawa Anwar tetap kekal memegang jawatan Ketua Umum PKR dan status Anwar yang sedang dipenjara tidak menjejaskan kedudukan jawatannya itu.

Maksudnya, Anwar meskipun dipenjara, dia masih lagi kekal sebagai Penasihat Ekonomi Negeri Selangor dan akan menerima gaji atau elaun seperti biasa walau dipenjara, serta banduan itu juga kekal mengetuai PKR.

Baiklah. Itu hak Azmin dan PKR untuk mengekalkan jawatan tersebut. Kedua jawatan itu adalah berdasarkan lantikan dari mereka yang memilik hak atas lantikan berkenaan.

Anonymous said...

continue

Persoalannya, apakah rakyat Selangor tidak malu memiliki seorang peliwat sebagai Penasihat Ekonomi di negeri mereka? Malah duit rakyat Selangor itulah yang digunakan untuk membayar gaji atau elaun peliwat itu, walau pun seringgit. Sedangkan dia “goyang kaki” sahaja dalam penjara? Wajarkah?

Persoalannya juga, apakah seluruh akar umbi PKR tidak sedar bahawa mereka sedang berketuakan seorang penjenayah yang terbukti melakukan kesalahan seksual? Jika kesalahan seksual normal mungkin juga boleh diterima akal, tapi ini jenayah seksual luar tabi’i…

Di mana rakyat Selangor dan akar umbi PKR hendak tunjukkan muka? Penasihat Ekonomi mereka seorang peliwat. Ketua Umum mereka pesalah seksual luar tabi’i. Sudikah rakyat Selangor menerima nasihat ekonomi dari seorang peliwat, dan relakah akar umbi PKR berketuakan seorang pelaku salah laku seks luar tabi’i?

Kes Anwar bukan perkara main-main. Dia dibuktikan secara teliti dan tidak wujud sebarang keraguan yang menunjukkan dia meliwat Saiful Bukhari berdasarkan bukti-bukti kukuh serta keterangan yang diberi di Mahkamah.

Seorang Presiden Amerika Syarikat yang bernama Bill Clinton pernah dilapor terlibat dalam satu skandal seks dengan Monica Lewinski. Seluruh AS bergegar ketika itu. Semua menanti ulasan Clinton dan majoriti rakyat negara itu mahu dia meletak jawatan meskipun belum terbukti bersalah di mahkamah.

Apa tindakan Clinton ketika itu? Seorang Presiden Amerika yang bukan beragama Islam itu bertindak meletak jawatan! Malah dengan integriti yang ada, Clinton telah memohon maaf secara terbuka pada isterinya Hillary Clinton dan bersara terus dari dunia politik negara “Uncle Sam” itu.

Begitu juga dengan bekas Presiden MCA, Datuk Seri Chua Soi Lek yang meletak jawatan serta merta setelah dikaitkan dengan skandal seks. Meskipun kemudian dipilih menjadi Presiden MCA, tapi tidak kekal lama. Dia tetap turun bermaruah walau tercalar…

Itulah pemimpin politik yang berintegriti dan bertanggungjawab. Itulah seorang suami yang berani mengaku kesalahannya pada isteri. Itulah seorang ayah yang sanggup berdepan anak-anaknya walau bersalah. Mereka berani dan redha dengan akibat atas kesalahan yang dilakukan.

Tapi Anwar? Ada dia minta maaf pada isterinya? Ada dia mohon maaf pada Saiful Bukhari atau seluruh ahli PKR? Ada dia minta maaf pada rakyat Malaysia? Ada dia sedar atau mengaku tentang kesalahan jenayah yang dia lakukan?

Pada pandangan penulis, sekiranya Anwar benar-benar seorang yang bermaruah, dia akan meletak jawatan sebagai Penasihat Ekonomi Negeri Selangor dan melepaskan jawatan Ketua Umum PKR serta merta.

Jika dia gagal buktikan tentang “misteri” seutas jam tangan Omega yang dikatakan berada di tangan isterinya, Wan Azizah, satu pembuktian yang amat mudah untuk dilakukan, apatah lagi untuk menafikan status air maninya yang “tiba-tiba” berada di dalam dubur Saiful Bukhari.

Tidak perlu beretorik, bermulut manis dengan hikayat dongeng “konspirasi peringkat tertinggi” atau “campur tangan kerajaan BN” kerana skrip Liwat I itu tidak laku dan sudah basi untuk dipercayai.

Malah Anwar dan barisan peguambelanya yang hebat-hebat pun gagal menafikan hakikat berlaku kejadian Ketua Umum PKR itu meliwat biarpun diberi peluang hampir 7 tahun untuk menafikan bukti-bukti kukuh dan keterangan berkreadibiliti di mahkamah.

Apa alasan lagi untuk menafikan Anwar seorang peliwat? Konspirasi juga? Kerajaan BN paksa Anwar serah air maninya untuk diletak dalam dubur Saiful? Usah mengarut perkara karut. Terimalah hakikat bahawa Penasihat Ekonomi Selangor dan Ketua Umum PKR itu seorang peliwat. Titik! -Amir Hamzah/UtaraNews.com

ted manoff said...

Hahaha..kerja mamaq padukang..kahkah

Anonymous said...

Singkir Najib: Berani dan bersediakah Zahid serta KJ
GANDINGAN ZAHID DAN KJ MAMPU SINGKIRKAN NAJIB, TAPI.....
Sunday, 24 July 2016

Jika ditinjau secara mendalam ke lubuk hati sebahagian besar ahli dan pimpinan UMNO, mereka juga sebenarnya mulai bimbang dan celaru berikutan tindakan penyitaan oleh Jabatan Kehakiman AS terhadap harta dan aset yang dikaitkan dengan wang 1MDB yang dicuri.

Walaupun hanya Amerika dan Singapura yang sudah memulakan penyitaan setakat ini, harus jangan dilupa bahawa Switzerland, United Kingdom, Australia, Hong Kong, UAE dan Luxembourg turut membuka kertas siasatan yang sama berkaitan pengaliran wang yang diragui berkaitan 1MDB

Dengan itu, bayangkan untuk tempoh setahun dua akan datang, seluruh dunia sentiasa saja sarat dengan pelbagai berita serta pendedahan yang mengaibkan Malaysia berkaitan 1MDB.

Dalam masa yang sama, sudah tentu yang paling terbalit ialah Najib Razak berikutan 1MDB adalah syarikat yang ditubuhkannya, beliau pengerusi lembaga penasihatnya, artikel 117 M&A 1MDB mensyaratkan tandatangannya wajib diperolehi sebelum pelaburan atau urusniaga diluluskan, Jho Low adalah rakan keluarganya dan Riza Aziz adalah anak tirinya.

Maka, dalam semua keadaan itu, bagaimana Najib mampu memimpin UMNO dan BN ke arah kemenangan dalam PRU 14 nanti?

Kebimbangan paling utama bagi majoriti ahli dan pemimpin UMNO ialah kuasa dan kemenangan dalam pilihanraya. Rata-rata tidak melihat kemungkinan harapan lebih baik untuk mencapai kemenanngan kerana nampaknya isu berkaitan Najib dan 1MDB ini sudah memunjukkan tanda-tanda permulaan yang buruk buat UMNO dan BN.

Najib memang disedari mustahil akan berundur atau meletakkan jawatannya. Beliau tidak mungkin melakukannya bukan saja kerana bimbangkan kehidupannya akan berakhir di penjara, malah yang lebih  penting ialah disebabkan tidak mahu memberi trofi kemenangan lebih awal kepada Tun Mahathir Mohamad yang sentiasa mahu menyingkirkannya.

Najib barangkali lebih selesa membawa keseluruhan UMNO sama-sama tumbang bersamanya. Jika selepas itu ada proses pendakwaan, perbicaraan dan pemenjaraan, Najib tidak lagi keseorangan menghadapinya, sebaliknya akan ditemani sama oleh rakan-rakan seperdosaannya yang lain.

Dalam keadaan ini, bolehkah Najib disingkirkan atau relakah ahli serta pemimpin UMNO yang lain membiarkan saja parti itu kalah dalam PRU 14 nanti?

Setelah Muhyiddin Yassin dipecat dan Shafie Apdal keluar parti, mengikut struktur UMNO dan BN, hanya Zahid Hamidi dan Hishammuddin Hussein saja yang boleh beratur menunggu giliran untuk menggantikan Najib.

Dalam keadaan Najib semakin lemah dan rakyat kian menyampah terhadapnya ketika ini, jika ada kalangan dalam UMNO yang memulakan gerakan memintanya berundur dan meletakkan Zahid sebagai pengganti, sambutannya pasti lebih positif dan mudah diterima.

Kali ini tindakan itu bukan disebabkan pemimpin dan ahli UMNO tidak lagi menyokong Najib, tetapi kerana suvival parti. Survival parti bermakna survivallah juga poket dan rezeki sebahagian besar pemimpn UMNO yang banyak bergantung kepada kontrak perniagaan secara runding terus atau disebabkan kekerapan mencium tangan mereka yang berkuasa.

Jika parti hilang kuasa, bukan saja ramai pemimpin UMNO yang berduka lara, malah tiada lagi kontraktor Cina yang boleh terus mereka pergunakan atas nama rakan kongsi, kutipan komisyen atau sebagainya.

Yang penting, siapa yang berani memulakannya. Zahid mungkin sedia menyambut jika ada yang memulakannya, tetapi tentu saja tidak sesuai untuk beliau yang memulakannya.

Hishamuddin juga tidak boleh diharapkan untuk memulakannya kerana hubungan kekeluargaannya dengan Najib.

Anonymous said...

Dalam akuan bersumpahp PIBALA adamentakan Razak baginda memberitahu beliau najib meliwat Altutunya model monggolia yg mati dibunuh..takmalukah rakyat malaysia berketuakan orang liwat dan penyedut duit t1mdb

Anonymous said...

Banyak tu je poster ni bole bagi
RD kontrak pasang dan turunkan.Tokong ni jenis bangang
dh tau salah ada ati nak buat prn
ape dia ingat bole menipu rakyat.
Ini mesti langkah tokong...sama mcm langkah kajang.Mesti calun mengganti dia samaada dinasor tua
atau betti no jamban.

Anonymous said...

Dah terbukti atok tu liwat orang tapi masih disanjung puak nya...cian..tak malu ka nanti negeri tu dikenali Darul Liwati...terkenal la seluruh donia....

Anonymous said...

Pulau Pinang Darul Rasuah....

Anonymous said...

Kalau diselongkar...banyak lagi kes tokong rasuah ni...sabit satu dua pun dah cukup kasi ajar sama dia...pandai makan pandai simpan tapi terkentut juga....prooooot....

Anonymous said...

Malaysia darul rompak

Anonymous said...

Wahid omar menteri JPM pegi amerika..orang amerika tanya dia pasal 1mdb..dia jawab perniagaan 1mdb merugikan..balik dia bukak seluar dalam tengok masih adakah kemaluan dia ori atau plastik,.tengok masih ada dan yg ori jadi dia pun terus berhenti jadi menteri..yg lain2 ni ada kemaluan?ori atau plastik?rasanye ramai melayu tak punye kemaluan..kalau adepun yg plastik..ha3

Anonymous said...

Wah besar tuduhan kau.tu...kau...kata akaun bersumpah p bala...dia dah matikan..so bukti dah tak ada...p baka ada bukti lain mcm video ke..ada..so bro kau yang tulis ok so kau yang sebarkan di sini ok...kau ada nampak dgn mata kepala sendiri tak kan..so kau tanggunglah kat akhirat kalau benda ni fitnah dari si kafir p bala...so berhati hati bilabtak nampak tak tahu dgn jelas hnya dengar jer...jgn buat pasal memandai nak jadi jaguh...jaguh ke api neraka adalah

Anonymous said...

Mulut cabul...kau buat fitnah apa ni...cerita ni keluar dari wahid omar sendiri ke...sure kau dengar dari mulut dia....kamu orang ni mcm dah tak takut dosa fitnah..kan...lantaklah...pahala kamu dah bnyak dan terlebih tu yang sampai nak beri kat orang...

Anonymous said...

KM P.Pinang dijangka akan dikekalkan walau didapati bersalah supaya jolokan sebagai Darul Rasuah yang terkenal seluroh dunia sebagai pusat perniagaan dan pelancongan dapat ditingkatkan....
Datok Najib meletak jawatan sebagai PM dan beralih ke Jab.Kebajikan Masyarakat untuk meneruskan usaha meningkatkan taraf hidup masyarakat terutama Melayu yang masih ketinggalan tapi perasan terlalu maju melantun2...


ANTARA DUA DARJAT...ala Kasssim..beginikah kehendak mu...

Anonymous said...

Fitnah kepala hotak kau..analogi orang yg merasa malu..engko ada rasa malu ke dengan skendel ni?seluruh duniadah tau

Anonymous said...

Tanggong dosa hari2 kerana membela orang mungkar tak takut..orang beriman menentang kemungkaran seperti rompakan dana 1mdb ni weeh

Anonymous said...

Oii orang Peneng..sembah la tokong rasuah tu....kalau PRU lagi
kasi dia menang.....tokong rasuah tu...boleh tumpang sekaki..
Aiyaaa manyak siaok ooo...tokong duit...kaya raya...

Anonymous said...

SIASAT 1MDB: Mahasiswa TUNTUT TUBUH Suruhanjaya Siasatan Diraja (RCI), saran najib UNDUR


Sultan Ibrahim: Agong bukan ‘rubber stamp’ menteri untuk kepentingan politik, individu


KUALA LUMPUR - Kesatuan Mahasiswa Malaysia menuntut Suruhanjaya Siasatan Diraja (RCI) ditubuhkan bagi menyiasat kes 1Malaysia Development Berhad (1MDB) dengan telus.

Wakilnya, Hashim Ali mendakwa, tuntutan itu dibuat susulan hasil siasatan Jawatankuasa Kira-Kira Wang Negara (PAC) masih tidak kelihatan sehingga kini.

"Kami menggesa Kabinet untuk menasihat Yang Dipertuan Agong untuk menitahkan agar ditubuhkan satu Suruhanjaya Siasatan Diraja (RCI). Kami tidak mahu PAC kerana sampai hari ini kita tak dapat lihat apa itu laporan PAC.

"Jadi, RCI ini perlu ditubuhkan untuk menyiasat dakwaan RM4 bilion yang dilarikan sejak 2009 hingga sekarang serta menghadapkan individu bertanggungjawab ke mahkamah," katanya pada sidang media di hadapan Ibu Pejabat Polis Daerah Dang Wangi, di sini, hari ini.

Kelmarin, Jabatan Kehakiman Amerika Syarikat memfailkan  saman untuk merampas aset yang dibeli dengan dana yang didakwa  dari syarikat tersebu yang  bernilai lebih AS$1 bilion daripada AS$3 bilion.

Difahamkan, Jabatan Kehakiman Amerika Syarikat telah memohon untuk merampas sejumlah 17 aset termasuk hartanah mewah dan sebuah pesawat jet.

Dakwa Hashim, beliau membuat laporan polis kerana risau dengan keadaan yang menimpa negara sekarang.

"Sungguh malu nama negara kita di luar dan sikap sambil lewa yang diamalkan oleh PDRM dan kerajaan Malaysia amat merungsingkan kami sebagai anak muda untuk duduk dalam negara yang selamat.

"Saya di sini tampil membuat laporan polis agar Datuk Seri Najib sebagai Ketua Penasihat Lembaga Pengarah 1MDB yang sepatutnya bertanggungjawab ke atas semua yang berlaku ini.

"Kami juga ingin menggesa pihak polis membuat siasatan yang tegas kepada CEO 1MDB, Jho Low, Riza Aziz dan kesemua ahli lembaga pengarah yang terlibat kerana wang rakyat telah diseleweng. Ini harus diambil serius," katanya.

Beliau turut menyarankan Perdana Menteri berundur atau sekurang-sekurangnya mengambil cuti sehingga kes ini selesai.

"Agar tidak timbul syak wasangka, salah guna kuasa untuk melengah atau menghalang siasatan penuh ke atas isu yang serius ini," katanya. - sinarharian.com.my

Anonymous said...

Mana lebih besar rasuah tokong dengan rasuah najibur

Anonymous said...

lepas ni
1. LGExit
2. LKSiangExit
3. AIExit
4. MAT Sabun EXION ehh silap...SABUNEXIT
dan
5. TUN MAHATHIRest
6. NAJIBest.....HAHAHAHAH

Anonymous said...

Betty wa cakaplu itu prn mengentut kalo diadakan lu contest mana tau lu ada ong lu bole jadi cm pelempuan .Belakang lu boleh pilih tokong jadi punahsihat dari dalam penjala.Selupa itu latok liwat.Lu kalo tatak ati mau jadi cm bule bikin selupa itu mb part-time mcm.IBU MERTUAKU.....KENAPALAH KO
SEMUA DIJADIKAN MANUSIA KAN LEBIH
BAIK DIJADIKAN HEWAN(politik)

Anonymous said...

Lucu..najibur nak tingkatkan ekonomi melayu?..dana 1mdb dia dan konco2nye dah sental ..1mdb tanggong utang..1mdb bayar utang jual aset rakyat..rakyat rugi..rakyat kena sembelih lagi dengan gst dan kenaikan tol..dah kena tipu

Anonymous said...

Akuan bersumpah tu sebelum dia mati laa.sebelum mati dia dihantar duduk diindia.sape tanggong dia disana?

Anonymous said...

Hahaha..lucu?bela dan subahat laa kemungkaran

Anonymous said...

Yang aku tahu malu seloroh donia tahu kat Malaysia ni pembangkang dan pembangang tak dapat dipisahkan...dah berapa kali spin la labu... kantoi...Melayu Islam lak tu....
Cerita liwat tak malu ka...ni cerita nak selamat diri kes rasuah buat pilihanraya kat PP....Kes spender XXXL..Bau Mah...
geli aku dengar...

Ada lagi cerita yang memalukan hampa sambung lak...

Anonymous said...

Apa nak malu cerita entah apa2..spin lebeh kasi ribut..macam selalu kantoi..ubah tiang gol..cerita spin yang lama2 tu tak kan nak lupa saja...minta maaf pun idak...dok tambah dosa....

Anonymous said...

Tentu la ...kes rasuah tokong Lim lebih besar sebab ada kes dah masuk mahkamah ...kes 1MDB baru Loretta tu cakap lain puak kau spin lain mana ada dia cakap nama Najib rasuah...kecik besar tak kira walau Rm10 hinggit kalau sabit tetap rasuah lah namenye...

Anonymous said...

Hahaha kan ada yg dah "terasa"...hehehe...telor tokong jgn ko cuba2 jentik...hehehe

Anonymous said...

Malaysia boleh..hahaha..
Setakat sekeping kertas akuan bersumpah tu...bawah jambatan pun org blh buat lol...bongok...

Anonymous said...

Pak madey sejuta t.tangan pun seminggu je siap....ape la sgt akuan bersumpah tu...bongok...

Anonymous said...

Elok ler perompak dan perasuah merintah...sama2 le kita sokong...

Anonymous said...

Kecik besar tak kisah....
Apa yg kesah nya dua2 keturunan lanun perompak duit rakyat..ada peluang songkap...ko jugak gigit jari...bongok..

Anonymous said...

Aku bela tokong jual pokok manggis..hahaha..satu penang jual pun aku bela tokong....hahaha aku bongok...

Anonymous said...

Berita terbaru in tentu membuat atok lanun berak kapur.Obama arah lorreta lynch menerima kunjungan Ts Shfee berserta pegawai sprm dgn bukti Wang sejumlah 5b milik anak atok lanun terkumpul di us.Itule atok
ko pedajal orang kini giliran ko.Berkokok kuat2 punkok penuh taik.Atok kena pakai pempers sais xxxxxl.Itu hari atok liwat tersembam kat istana buluh..nasib atok belum tau

I LOVE ROSMAH. said...

derma dari arab>> najib tak tahu baru tahu
src masuk duit >> tak tau gak baru tau
sheikh jho lo >> tak kenai baru kenai
rija ajis kaya >> baru kaya kata najib pecah tabung.
1mdb >> najib hapah tak tau.
altantuya > sumpah tak kenai
kesimpalannya>> pm kita dh 2 penggal apa dia buat menterinya pon tak tau.dan rakyat jgn amik tau.
pendedop plak buat tak tau.
pm kita ni memang ada cacat otak lembam tul tak..
cian kat ko DOP..kurr..kokoko

Anonymous said...

Engko yg bongok bin bebal kerana makan yg haram.akuan bersumpah boleh buat main2..rupenye engko tak tahu ape dia akuan bersumpah tp lagak pandai..patutla najibur berani rompak 1mdb..

Anonymous said...

Bajlol dia ni

Anonymous said...

Bebal betul..memangnajib tak kena saman sebab dia tak beli aset di uS..dia yg luluskan duit 1mdb kedalam akaun syarikat almalik sheikul jho tahik lo.duit 14 ribu juta lesap..5 perompak beli aset dan berjudi..3 billion masuk balik akaun najibur..tak rasuah tu?spin tu?

Anonymous said...

Jenis tak ade kemaluan

Anonymous said...

Anak atok lanun rompak syarikat mana?kalau dia untung niaga Lantak dialaa..aku dengar shafeei nak offer duit untuk kempen hilary supaya kes saman digugurkan..ha2

Anonymous said...

Luv ros bro macai2 dan orang umno baru dah buta mata hati..tak boleh lagi beza yg salah dan betul

Anonymous said...

Dalam tuduhan apandir terhadap lge tak ada sebut pun kg manggis..

I LOVE ROSMAH. said...

aikk..ko ngaku tahik hanjing..kang kena titik ngan mat sekuriti tu kang tak pasai2 je...cian ko DOP..kurr..kokoko

Anonymous said...

Luv ros bro macai2 dan orang umno baru dah buta mata hati..tak boleh lagi beza yg salah dan betul

Anonymous said...

Amboi sentap ke sampai kata orang buta hati...yang lu tu cerah sangat la...entah2 lu bro buta hati...sejarah spin pembangkang macam tu la..dah lama cita 1MDB ni..ada bukti..eelek..hear say...

Anonymous said...

Lepas ni akan keluar cite Najib disaman mahkamah Uganda pula pasal 1MDB...nasib la Najib layan pi la...kang nangis diaorang ni...

REFORMASI Taik Anjing said...

Aku seronok tengok anjing-anjing menyalak bukit.... Kuat mana salakan mereka pun, Najib tetap masih PM...

Cerita sepina Perancis 4 tahun pun begini juga... Najib itu la, najib ini la ... Tapi apa yang anjing pembangang perolehi???
YILEK.....!!!!!

Muahahahahahahahahahaha...

Karang ada la anjing-anjing pembangang yang menyalak kat bawah komen aku ni.... Hehe... Tak luak apa pun....

Wakakakakakakakakakaka

Anonymous said...

10 soalan yang perlu dijawab oleh Peguam Negara AS Loretta Lynch:*

Walaupun Peguam Negara AS Loretta Lynch dan Jabatan Keadilan AS (DOJ) telah mengeluarkan aduan awam sepanjang 136 muka surat bagi merampas aset beberapa rakyat Malaysia, mereka tiada langsung menyertakan sebarang dokumen bagi membuktikan dakwaan mereka.

Oleh itu, dakwaan-dakwaan yang dinyatakan dalam aduan awam tersebut masih belum dibuktikan.

Maka, Lynch dan DOJ perlu menjawab *10 soalan* berikut bagi memastikan bahawa dakwaan yang dibuat mereka tidak boleh disangkal.

1. Apakah yang menyebabkan DOJ begitu yakin bahawa terdapatnya “satu konspirasi antarabangsa bagi mencuri wang yang diselewengkan daripada 1MDB” sedangkan mereka tidak pernah menghubungi atau menemuduga 1MDB, Jabatan Peguam Negara Malaysia dan Kerajaaan Arab Saudi bagi menentukan apa sebenarnya yang terjadi secara menyeluruh?

Bukankah secara semula jadinya semua siasatan haruslah mengambil kira temuduga dengan “mangsa” dan semua pihak yang terlibat terlebih dahulu sebelum memohon tindakan mahkamah?

Anonymous said...

2. Pernahkah Lynch menemuduga pegawai-pegawai IPIC dan adakah DOJ sedar bahawa 1MDB mempunyai dokumen yang membuktikan bahawa Aabar BVI (British Virgins Islands) pernah dimiliki oleh Aabar PJS?

Ini membuktikan bahawa 1MDB telah melakukan bayaran kepada entiti yang secara sah dimiliki oleh Aabar dan IPIC.

3. Adakah DOJ pernah menghubungi Kerabat Diraja Saudi bagi mengesahkan bahawa dana yang dinyatakan datang daripada mereka?

Adakah mereka sedar bahawa Pihak Penyiasat di Malaysia mempunyai surat-surat rasmi dari Kerabat Diraja Saudi yang membuktikan ketulenan derma tersebut, dan *Menteri Luar Saudi, Adel Al Jubeir telah pun mengesahkan* bahawa ia tersebut merupakan derma yang sah.

4. Adakah Lynch sedia maklum bahawa Wall Street Journal telah mengesahkan bahawa sebahagian daripada dana tersebut datang daripada Kementerian Kewangan Arab Saudi?

Bukankah ini jelas menunjukkan bahawa pihak Saudi secara rasminya menghulurkan derma tersebut?

Dan adakah DOJ kini berani menuduh bahawa Kementerian Kewangan Saudi telah mencuri wang 1MDB untuk mendermakannya kepada Perdana Menteri Malaysia?

Anonymous said...

Mah Dedak ari ni tak yah la main kat sini..bior bebudak aja...malam ni tidur awal sikit pagi besok bangun tolong gentel cuco badak buat jual ngan nasi lemak...

Anonymous said...

5. Sudahkah Lynch dan DOJ mempertimbangkan fakta bahawa Kerabat Diraja Saudi mendermakan berbilion dolar kepada Negara-negara Islam (Jordan, Morroco, Sudan dan Mesir) dan kebarangkalian bahawa mereka menggunakan pelbagai saluran akaun bank termasuk saluran akaun yang digunakan perniagaan dan individu-individu tertuduh (yang sudah sekian lama banyak mempunyai urusan dengan mereka) bagi menyampaikan derma secara sulit kepada pemimpin-pemimpin negara tersebut, memandangkan operasi ini adalah rahsia rasmi kerajaan Arab Saudi?



6. Adakah Lynch sedar bahawa aduan asal yang difailkan kepada DOJ telah dibuat oleh individu-individu yang mempunyai agenda politik untuk menjatuhkan sesebuah kerajaan, dan semua bukti dan dokumen curi yang dikemukakan oleh individu-individu tersebut tidak lengkap dan boleh diragui, memandangkan bahawa orang yang mencuri dokumen-dokumen tersebut pun mengakui ia telah diubah.



7. Oleh demikian bukankah seperti ada yang tidak kena bahawa dakwaan-dakwaan DOJ seolah terlalu sama dengan senarai tuduhan dan dakwaan Kelab Anti Najib?

Anonymous said...

8. Adakah pendakwa raya yang bijak pandai di DOJ tidak pernah tertanya-tanya mengapa Kerabat Diraja Saudi langsung tidak bersuara menafikan derma yang dibuat kepada Malaysia, memandangkan betapa besarnya isu ini dilaporkan di seluruh Timur tengah dan dunia?

Malah Menteri Luar mereka telah mengakui ketulenan derma tersebut?

9. Apakah kredibiliti Lynch dalam menegaskan bahawa keadilan perlu ditegakkan sedangkan beliau sendiri telah melanggar undang-undang?

Bukankah telah terbongkar bahawa beliau pernah berjumpa dengan bekas Presiden AS Bill Clinton dalam satu pertemuan rahsia ketika DOJ sedang menyiasat skandal Hillary Clinton dalam penggunaan “server” emel peribadi keluarganya untuk urusan rahsia kerajaan, semasa beliau memegang jawatan Setiausaha Negara AS.

Adakah Lynch mahu menjelaskan jika ini merupakan satu konflik kepentingan, dan adakah beliau telah berpegang kepada prinsip demokrasi atau “Good Governance” dengan mengadakan pertemuan rahsia yang jelas merupakan satu konflik kepentingan?

10. Mengapa Lynch dan DOJ tidak berterus terang menyatakan identiti “Malaysia Official 1”?

Adakah kerana mereka takut dengan sebuah negara kecil di Asia Tenggara, atau adakah mungkin kerana mereka belum mempunyai bukti-bukti yang kukuh atau lengkap bagi mengaitkan individu tersebut dengan kesalahannya?

Adakah hal ini kerana peguam-peguam di DOJ sedar bahawa mereka masih hanya mempunyai dakwaan daripada sebelah pihak sahaja dan tidak mempunyai bukti lengkap daripada orang-orang suruhan Mahathir Mohamad ini?

Adakah mereka juga sedar bahawa menamakan seseorang individu tanpa penyertaan bukti akan menunjukkan kepada dunia “keadilan” yang diperjuangkan DOJ kini boleh dipersoalkan?

oleh: Tun Maharezza, bekas Deputy Public Prosecutor ketika berkhidmat bawah TS Gani Patail dan TS Abu Talib

Anonymous said...

Memang hear say..lynch tak pernah cakap pasal saman..reuters yg reka2..ha3

Anonymous said...

Bukti dibentangkan dalam mahkamah laa nanti termasuk bayaran judi..rekod2 pemilikan harta tentu ada dan rekod tranksaksi bank2 bukan susah nak diperolehi..SPRM dah keluar kenyataan telah bekerjasama dengan fbi amerika..awal tahun menteri arab kata tak ade derma dari kerabat arab..selepas najib pegi persidangan di timor tengah..ada plok surat dari menteri arab derma dari kerabat arab..

Anonymous said...

Anjing menyalak nak membaham lembu boohdoo..haaaa3

Anonymous said...

Loo..apa amjing ni cakap..bukti akan dibentangkan...ingat kan dah kluar saman..ade bukti kee..atau baru nak cari..

Anonymous said...

Cerita pasai Penang ni, saya nak habaq mai orang2 luaq dari Penang jangan buat kelam kabut, biaq kami selesai kan sendiri. Sekali kami dah kena dg LGE dari Dog & Pig, kami harap tak terkena lagi lah dimasa depan. Orang Melayu Penang pun jangan la ghapla sangat, jangan la dok asyik pandai boria saja. Hangpa jangan la asyik dok bersembang punya punya bersembang sampai Pulau tergadai. Kalau pasai sembang, orang lain akan kalah,orang Melayu Penang jugak akan menang dg golek kepala nya. Nak habaq mai orang Melayu Penang ooii, kita tak mau menang bersembang, kita tak menang boria tapi kita nak menang pilihanraya. Hangpa paham tak.

Anonymous said...

Orang Melayu yg dok kat Tanjong Tokong tu..hangpa jangan la dok baik sangat dg tokong LGE tu, dia ada muslihat. Orang Melayu Penang yg dudok di Tanjong Bunga, Balik Pulau, Jelutong, ayaq item, kg selamat, kg dodoi, telok bahang.. Hangpa jangan la dok asyik bersembang saja. Hangpa ni jenis tak bersatu, jenis cepat selesa. Nak habaq mai yg dudok ataih tanah boon siew di Tanjong Bunga tu dah berpuluh puluh tahun tapi masih dok terpengap kat situ,selasa sangat dah dg sewa tapak tanah yg murah,tak cari tanah ka, rumah sendiri ka. Masih dok berharap kat Cina. Kalau macam ni cagha hangpa, sampai bila pun hangpa dijajah oleh Cina. Esok2 hangpa kena ligan, kena hambat keluaq dg cucu2 Boon Siew baru hangpa tau.

Anonymous said...

Kah kah kah kah... Ada juga anjing tu mengaku sendiri dia anjing....

Muahahahahahahahaha

Anonymous said...

Dia saman tu ada bukti dari fbi laa ngook.hari umum faikan saman buat ape bagi bukti..bukti untuk pendakwan..ko ingat fbi ni bodoh macam ko..

I LOVE ROSMAH. said...

woii sekuriti reban,kenapa lambat bertugas harini? reban ko ni dh tak terkawal.pendedop peminat ko bg ucapan pon kelam kabut.nampaknya dh 2kali kena jajah la blog reban ni DOP...cian kat ko DOP...kurr...kokoko

REFORMASI Taik Anjing said...
This comment has been removed by the author.
I LOVE ROSMAH. said...

pemimpin mamak ameno kulit itam dh juai penang hang dok habaq dapiq.vodoh punya pendedak ameno.hangpa p ligan peliaq ameno la beli tanah murah tipu org kg p juei kat org cina kulup taik palat tu.cian kat ko DOP...kurr...kokoko

REFORMASI Taik Anjing said...

Anjing tu ingat mahkamah US terus keluarkan saman... Padahal prosedur dia panjang lagi... Keterangan dari penama dalam senarai saman pun belum diambil.

Dan yang paling pelik, 1mdb tak pernah kata duit mereka hilang pun... Tetiba AG US dakwa duit 1mdb dicuri... Tu cerita kartun tahap pembangang di Malaysia je ni....

Muahahahahahahahahaha

REFORMASI Taik Anjing said...

Aku terdengar suatu lolongan anjing sayup-sayup je ni.... Apakah lolongan itu datangnya disebalik reban dari rumah tokong????

Wakakakakakakakakaka

REFORMASI Taik Anjing said...

Penang kena jual kepada siapa tu anjing kokoko????

Muahahahahahahaha.... Apakah kepada amerika?? China??? Singapore??? Atau Israel????

Kah kah kah kah kah kah

Anonymous said...

Tak faham... bahasa tinggi sangat.

REFORMASI Taik Anjing said...

Ooo... Tak nampak pulak... Jual pada cina kulup taik palat tu lebih kurang spesis macam tokong la juga ye....

Tokong pula tak pernah jual tanah kat penang??? Tanya je... Jangan sentap pulak...

Muahahahahahahahahaha

REFORMASI Taik Anjing said...

Kah kah kah kah kah... Hear say tu bila ada anjing pembangang kata FBI nak tangkap najib....

Ada ke lynch cakap pasal tangkap... TARAK PUN...

Muahahahahahahahaha

REFORMASI Taik Anjing said...

Dengar-dengar tu macam hear say juga... Kalau percaya memang selangkah dah nak ke fitnah....

Muahahahahahahahahaha

Anonymous said...

Mai2 pangkah bn plak..tapi bn pun cinaa jugakk..

REFORMASI Taik Anjing said...
This comment has been removed by the author.
REFORMASI Taik Anjing said...

Aah kan... Macam tokong yang tak kenal sama phang li koon... Phang li koon pula kata tak pernah berbisnes di penang... Akhirnya dua-dua masuk court... Duduk jel, makan nasi anjing, bukan aku cakap... Tu ha, nenek andartu teresa cock yang bagitau seluruh alam....

Muahahahahahahahaha

Anonymous said...

Tahik anjing suka buat loyar buruk..

REFORMASI Taik Anjing said...

Kah kah kah kah... Mahkamah anjing sedang bermula... Ceritanya serupa cerita kartun donald duck, lima enam bulan nanti, cerita kartun donald duck tu akan berubah jalan cerita....

Muahahahahahahahaha.... Macam kes sepina perancis la... Serupa tapi tak sama....

Kah kah kah kah kah kah kah

REFORMASI Taik Anjing said...

Dalam tuduhan apandi, phang li koon ada buat bisnes dengan kerajaan negeri. Dalam SD phang li koon... Saya takda bisnes kat penang maa... Saya punye bisnes banyak jual pepek je maa....

Muahahahahahahahaha

REFORMASI Taik Anjing said...

Aah kan.... Sepina dari perancis pun betul juga... Mana ada yang salah, cuma tak sampai-sampai lagi ke malaysia je.....

Muahahahahahahahaha

REFORMASI Taik Anjing said...

Ko kena bayar gst ke??? Sehari berapa nilai gst ko bayar???

Ada sepuluh ribu ringgit????

Muahahahahahahahaha.... Tak mau tol, pergi naik basikal pergi kerja.... Tak pun duduk kat selangor, satu tol pun takde kat sana.....

Muahahahahahahahahaha

REFORMASI Taik Anjing said...

Wah... Mahasewel pun nak bersuara... Jangan lupa berkhemah di dataran merdeka ye... Nasi kedai mamak tokong dan ambiga sanggup tanggungkan.... Ni dah nak bulan Ogos, duduk sebulan kat sana.

Buat occupy lama sikit... Jangan ikut macam adam adli dulu, duduk seminggu je, mana najib nak takut....


Muahahahahahahahaha

REFORMASI Taik Anjing said...

Hehe.... Ala, belakang tokong berani la kamu kata perasuah, depan tokong kamu kata 'yes sir' je.....

Muahahahahahahaha

REFORMASI Taik Anjing said...

Kah kah kah kah... Juara akuan bersumpah siapa lagi... Kalau bukan puak2 pembangang....

Masuk mahkamah, hakim kata akuan bersumpah pembangang serupa cerita kedai kopi je.....

Muahahahahahahahaha

REFORMASI Taik Anjing said...

Cina BN bukan komunis macam cina dapig.... Kan berbeza sungguh tu.....

Muahahahahahahaha

REFORMASI Taik Anjing said...

Tapi tak setayar buruk anjing kokoko.... Tayar buruk buat tukun pun tak laku.....

Muahahahahahahahahaha

REFORMASI Taik Anjing said...

Kah kah kah kah... Biasa la si anjing kokoko tu. Rindu dengan aku sebenarnya...

Dulu kata tak mau layan, bila aku boh layan, mula la panggil-panggil nama aku.... Tapi nak sebut REFORMASI tu, anjing kokoko malu la nak sebut... Nanti kena pelangkung dengan tuan tokong dia pulak....

Muahahahahahahahaha

REFORMASI Taik Anjing said...

Kah kah kah kah.... Mamaq padukang kerala....

Muahahahahahahaha

Anonymous said...

Puas kena titik...reformasi TAIK ANJING...he3

REFORMASI Taik Anjing said...

Tu semua konspirasi... Tapi sampai hari ni takde siapa pun mengaku terlibat dengan konspirasi tu... Hebat tak konspirasi ciptaan mamak kerala tahun 1998 dulu.

Kalau tanya balik mamak kerala hari ni, dia sendiri pun tak kenal dengan siapa dia berkonspirasi.....

Tapi nak ke anjing-anjing pembangang semalaysia nak tanya soalan tu pada mamak kerala.... Mereka semua hilang ingatan masa kena bantai dengan FRU anjing kokoko kot.....

Muahahahahahahahaha

REFORMASI Taik Anjing said...

Bila nak masuk mahkamah tu??? Jangan 4 tahun lagi pun masih takde keputusannya.... Macam sepina dari perancis, 4 tahun aku menunggu ulat gonggok hantar surat tu ke malaysia. Hingga ke hari ni tak sampai-sampai lagi.....

Wakakakakakakakakaka

REFORMASI Taik Anjing said...

Kah kah kah kah kah.... Ko titik aku ke??? Tak nampak pun....

Kalau ted kentut kena titik dengan aku ada la... Sampai hari ni malu nak berhujah lagi... Sehari sekali dua je komen, itu pun paling panjang keluarkan kentut tengik dia tu.....

Muaahahahahahahahaha

Anonymous said...

Laporan PAC tak sebut duit 1mdb 28 billion tidak dapat dikesan?1 mdb memang tak hilang duit sebab dah jadi hutang yg dia tanggong dan kena bayar ngook..duit yg 1mdb labor dengan syarikat luar tu duit pinjaman..1mdb tak ada modal besar..dia labor tapi tak pernah dapat untung kerana duit dah lesap..

REFORMASI Taik Anjing said...

Badut ni suruh orang letak jawatan walaupun orang tu tak didakwa dimahkamah, kene batang hidung sendiri, letak jawatan tak mau, buat PRN mau.... Satu-satunya badut paling haprak dalam malaysia.....

Muahahahahahahahahaha

Anonymous said...

Beza?kat mana beza?

REFORMASI Taik Anjing said...

Ko doakan tokong masuk penjara ke tu??? Siapa la nak bayar elaun pada ko lepas ni ye??

Kesian.....

REFORMASI Taik Anjing said...

Kencing si tokong tu anjing-anjing pembangang kata sedap, kalau boleh diorang nak hirup hari-hari....


Muahahahahahahahaha

REFORMASI Taik Anjing said...

Eh, bukan laporan PAC dah kena OSA ke.... Camner ko dapat laporan tu pulak... Tony puaka kasi ke????

Muahahahahahahahahaha

REFORMASI Taik Anjing said...

Komunis tu tiada tuhan... Macam freethinker...

Itu pun tak tau nak beza??? Kesian.....

Wakakakakakakakaka

Anonymous said...

Fail saman sivil tu tujuaan sita aset yg dibeli..panjang tak panjang 5 perompak tak boleh lepas dari dakwaan..

REFORMASI Taik Anjing said...

Mahkamah US belum bersidang, mahkamah anjing pembangang dah keluarkan keputusan....

Kah kah kah kah kah kah kah

Anonymous said...

http://sharpshooterblogger.blogspot.my/2016/07/soal-jawab-isu-1mdb-untuk-panduan.html?m=1

Anonymous said...

1. MENGAPA AG DOJ MENGGUNAKAN PERKATAAN 'MALAYSIAN OFFICIAL 1'?
2. MENGAPA 'MALAYSIAN OFFICIAL 1' DIKATAKAN SBG 'A RELATIVE TO RIZA AZIZ'?

3. BOLEHKAH INDIVIDU YG BERNAMA 'MALAYSIAN OFFICIAL 1' DITANGKAP DAN DIHADAPKAN DGN PERTUDUHAN DIMAHKAMAH?

Soalan 1 dan kaitannya dgn soalan ke-2 adalah SEMATA-MATA UTK MENCIPTA SATU PERSEPSI BAHAWA ''MALAYSIAN OFFICIAL 1' ADALAH NAJIB. TIDAK LEBIH DARI ITU. DGN HARAPAN RAKYAT MALAYSIA AKAN YAKIN DAN MEMBENCI PM SEMAKSIMUM MUNGKIN.

Soalan 3 samalah spt kita membuat pertuduhan, sekor anjing lgbt dapigs telah meliwat tuannya sehingga tuannya mengandung ...

REFORMASI Taik Anjing said...

Dah... Seperti biasa, anjing pembangang ted kentut buat kerja copy paste dia...

Ambil pulak dari blog pembangang yang tak laku....

Muahahahahahahahahaha

REFORMASI Taik Anjing said...

Persepsi sepina perancis pun tak ke mana.... Bising dua tiga bulan je. Sekarang dah 4 tahun, sekor anjing pembangang pun tak berani nak ulas semula pasal isu lama tu....

Muahahahahahahahahaha.... Ye la, mengikut pengikut freethinker seperti anjing kokoko, kalau ada buat dosa boleh cover balik dengan puasa je.... Apa ada masalah sangat....

Anonymous said...

Nape tak dakwa di mahkamah terus...tak cukup bukti ke..nampak macam tak yakin aje...
Ini lah keadilan yg diperjuangkan pembangang..tak perlu keterangan bela diri dari tertuduh terus sita dan saman.....

REFORMASI Taik Anjing said...

Hehehe.... Mahkamah buat anjing pembangang memang gaya begitu gamaknya....

Kah kah kah kah kah....

Anonymous said...

Tak nampak pula Ros Dedak..agaknya tak keluar reban kau titik dia kuat sangat....cian dia..

I LOVE ROSMAH. said...

mengamuk sakan si tahik hanjing tu...sepina..perancis itu je dia meratib meratap lepas kunyah seguni dedak.
kalo stress takyah la delete komen sensored lucah.biar aku edit citer blue ko tu DOP..cian kat ko DOP menaip sambil stress terketar ejakulasi pramatang...kurr..kokoko

I LOVE ROSMAH. said...

ada siaran ulangan lagi tak DOP?kan ada citer terbaru si rija ajis porn tu.si tahik hanjing sesuai la jd aktor tua pelakon tambahan menopause...cian kat ko DOP...kurr...kokoko

I LOVE ROSMAH. said...

cina dapig ,cina ameno sabah,cina gerakan,cina mca sume sama...kira ko memilih sume tokong selain dapig...lagi hebat ko jilat cina sial tu.ini la perangai pendedak ameno lagi teruk dari iblis...cian kat ko DOP bleh pilih tokong plak...kurr...kokoko

REFORMASI Taik Anjing said...

Kah kah kah kah.... Kesian anjing-anjing pembangang bawah jagaan ko tu...

Kene titik sikit dah merajuk tak nak komen....

Tapi boleh pulak pergi entri sebelah buat kerja copy paste dia tu.... Tu kira SOP anjing rank rendah ke???

Muahahahahahahaha

REFORMASI Taik Anjing said...

Kah kah kah kah... Nape anjing kokoko... Malu nak sebut semula cerita-cerita lama eh???

Tiada lama, tiada la yang baru...

Mak bapak bongok ko tiada, maka tak dapat anjing sebebal macam ko tu juga....

Muahahahahahahaha.... Rileks ye anjing kokoko, jangan sentap lain macam lak...

REFORMASI Taik Anjing said...

Cina tokong kat malaysia ni hanya seorang je... Semua kena turut perintah tokong tu tak kira la betul ke tidak...

Oh ye anjing kokoko, bukan aku yang sengaja bagi gelaran tokong pada cina gila kuasa tu....

Ko boleh tanya dengan pencacai terbaik tokong tu kenapa gelaran tersebut diberi...

Tapi kalau ko bongok bin bebal bin bengap, ni aku belanja ko tengok percuma wayang pacak opera cina cap dapig:

https://m.malaysiakini.com/news/206979


Enjoy tak tonton opera cina dapig tu???

Muahahahahahahaha....

REFORMASI Taik Anjing said...

Kalau tak boleh bukak link tu bagitau eh... Aku leh copy pastekan kat sini pulak...

Kah kah kah kah kah kah

Anonymous said...

Anon 4:52 ko jer buat akuan sumpah betul2..puak2 pembangang bertuhan duit ni tulis akuan sumpah atas kertas balut belacan jer...ko tu yg bongok bertingkat...hahaha..

Anonymous said...

John Bertelson clarifies everything so well
John Malott 
July 23, 2016 at 4:50 am
As always, John Bertelson clarifies everything so well.

Some thoughts about what happens next, on the US side:
The US Government already has seized all of this property. So now Aziz and Jho Low cannot sell anything and try to get their money out of the US.
The next step, as John B points out, is for Aziz, Jho Low, and others to prove in a court of law that the property truly was purchased with their own money and was not the result of stealing money from 1MDB.
Of course, they cannot prove that. The FBI and DOJ filing is thorough and professional. The proof is all there. It even includes the transcripts of wiretapped phone calls of Jho Low talking to his bankers.
The US Government will hold all of that property — the real estate, the paintings, the rights to “Wolf of Wall Street,” etc. IN CUSTODY (or trust) on behalf of the people of Malaysia, from whom the money was stolen.
But — the assets will NOT belong to the US Government.
As the US Attorney General Loretta Lynch and the others pointed out, the money was stolen from the people of Malaysia. The assets belong to them. (How ironic that the US Attorney General seems to care more about this thievery than the Malaysian Attorney General does…..)
In the meantime the US Government will rent out Aziz’s condo in NYC and his Beverly Hills house. They will take over the management of the hotels in New York and Beverly Hills that were purchased with the stolen money. The US Government will collect the profits from all future sales of the DVDs and TV rights of “The Wolf of Wall Street.” The Monet and Van Gogh paintings will go on exhibition somewhere. And so on.
And all of that profit will be held by the US Government for the Malaysian people.
Young Aziz will be homeless.

In order to save itself and the films it has in production (including a new film about George Washington, starring Leonardo Dicaprio), Red Granite Pictures will get rid of him. So Aziz will be jobless, too.
When the US Government files criminal charges against Aziz (and I am sure they will), they will ask the court to seize his passport, so he cannot leave the US. The Malaysian Embassy in Washington will then try to defraud the US Government and issue a new passport to Aziz so he can leave the country — and we will see how efficient the US Government is at catching this.
If the Malaysian Government asks for the property to be transferred back to them, the US Government will do so.
But as Bertelson points out, will Najib do that? No. If Najib asks for the money back, it means that he is admitting that the money was stolen from the development fund that he headed, that the stolen money went to his stepson and his “advisor” Jho Low, and that he has been lying about this to the Malaysian people for years.
Of course he will never do that. Asking for the money back will have to wait for a request from a future Prime Minister.
And why would Najib want to ask “for the money back,” when he and his family and cronies already have it — or have spent it?
From an international viewpoint, this is the end of Najib. He is an international pariah. He is a crook. He is a fraud. The world will want nothing to do with him. He will not be welcome anywhere. People will be embarrassed to be seen with him, to shake his hand, to be photographed with him.
As for Rosmah, her credit at Hermes and Tiffany’s and elsewhere will be cut off. Now those luxury stores know that the money was not hers. It was stolen from the Malaysian people, and they do not want to be complicit. They have their own reputations to protect. 
That is how the world will react. But how will the Malaysian people react? Will Najib get away with this, back in Malaysia?
I fear that the answer is yes. If so, it means that Malaysia is now in Mugabe-Land.
The IGP says that the US Government never asked for cooperation from the Malaysian Government in their investigation. Yet both the MACC and the FBI have said that they cooperated with each other in the investigation. The IGP knows the truth

Anonymous said...

Memang sah tahik anjing bebal lagak pandai tak tahu laporan PAC ke atau laporan odit yg kena OSA..

Anonymous said...

Kau tipu tahik anjing..tuduhan pun tak sebut pasal bisness..pasal beli banglo dan lulus tukar syarat tanah sahaja ..tapi tanah yg apandir tuduh tak pun diluluskan tukar syarat..engko pun serupe apandir..penjilat jubur najibur

Anonymous said...

Titik otak ko...hehehe...spina 4 tahun dah tunggu dah ni....ini titik apasat blom jawab....

Anonymous said...

Adussss setepek ros dedak kena titik....

I LOVE ROSMAH. said...

camni je kata titik...cuba lagi DOP smbil pedih ulu hati...cian ko DOP..kurr...kokoko

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates