June 15, 2016

12 Wow! Dr Wan Azizah Janji Bagi Resepi Bengkang Ubi Kalau Calon PAN #PRKSgBesar Menang #SCS93


video

Bertuahlah pengundi-pengundi Parlimen Sungai Besar. Presiden PKR, Dr Wan Azizah Wan Ismail berhasrat untuk berkongsi resepi mengenai cara-cara membuat kuih bengkang ubi kayu dengan masyarakat setempat di Sungai Besar.

Wan Azizah berkata beliau akan datang semula ke Sungai Besar untuk menunjukkan cara membuat kuih tersebut sekiranya calon PAN, Azhar Abdul Shukur menang dalam PRK yang diadakan pada 18 Jun ini. Kata beliau, 
"Saya tak banyak masak, tapi saya tahu buat kuih bengkang ubi kayu jadi kalau menang saya akan balik dan tunjuk cara saya buat ubi kayu. Saya belajar buat kuih bengkang ni saya doktor gigi, tapi saya belajar buat kuih bengkang ni masa pergi New York masa tunggu menantu saya nak bersalin saya bukan pandai masak. 
Kalau pergi mana-mana pun boleh buat kuih ni sebab dia boleh beli. Kuih bengkang berasal dari ubi yang telah diparut dan diluar negeri kuih ni dipanggil 'baked cassava'. Yang penting bagi menang dulu calon kita dan saya janji akan tunjukkan sendiri cara untuk buat kuih bengkang ini."
Wan Azizah turut menjelaskan ia merupakan janji beliau seandainya calon PAN berjaya merampas kerusi Barisan Nasional di Sungai Besar. Untung ler orang Sungai Besar selepas ini. Kalau PAN menang PRK Sungai Besar. Presiden PKR Wan Azizah akan memberi sumbangan resepi kuih bengkang. Jika PAN menang juga, Rakyat akan dapat sawi percuma dan dapat melihat wakil rakyat dua kali sebulan. Mana nak dapat 'offer' ni.

12 comments:

Anonymous said...

Merepek dah nenek sepat kering nih. Macam ni ke Ketua Pembangkang? Keyua Pembangkang bererti Ketua kepada dapigs jugak!
Dapigs diketuai oleh nenek merapu ni?

Anonymous said...

Alah bro nih...

Biorkn je la... bukan perabih duit rakyat pun... u telok intan dah ada ke? Intenet 4g lagi lima tahun bila nak mula?

Dari ckp merapu gst memurahkn harga barang, baik la bg resepi masak memasak... nanti boleh la makan sambil belek pacaindera wosotiyah al muslimah miskin tak cukup kain...

Anonymous said...

tutup kepala hisap anuuu lecturer buat hapanya. jgn la menunjuk2 dgn tutup segalanya tapi bukak bawah baik jantan atau betina. memualkan lerr.

Anonymous said...

Blogger upahan dah tak ade bende nak kutuk..kalau tak diupah langsung tak tulis..

Anonymous said...

So takpe la kalau tak isap anu dan free hair?

Tutup kepala dan isap anu tu dua bende berlainan yek macai...

Anonymous said...

Boleh caya ke wan jijah ni...nanti benkang ke mana ke mana dia ke mana...maklumlah janji wan jijah ni janji manis jer...dulu masa kat kajang apa tak berjanjinya... Last last kajang bnjir bertambah teruk..gst tu oklah sbb kerajaan nak dapat duit tapi brang basah untuk keperluan dapur kena gst gak ke...tak kan..

Anonymous said...

Isap anu jangan cakap kuat-kuat, si assmin jamban tu menjeling je..

Anonymous said...

Resepi dari opah sepat sedap sangat ke sampai anjing atas aku ni bising lain macam je..

I LOVE ROSMAH. said...

hok aloh..pendedak sakit hati org nk wat kuih..betul2 parah jiwa pendedak nih...nak kuih pelita dedak..nak? nahhh...kurr...kokoko

Anonymous said...

Menang pilihanraya baru nak bagi resepi... Kalah pilihanraya nenek jijah terus sunyi sepi...

Aku google je dah terus boleh dapat resepi kuih bengkang... Tak payah tunggu opah sepat bagi resepi pun.

Jadi tak guna la undi parti kuali... Kalau menang pun hanya 2 bulan sekali baru nampak batang hidung...

I LOVE ROSMAH. said...

ishhh...macam2 idea bila makan dedak ye.kreatif sungguh.sat lagi mencarut la tu kata hikmat para pendedak iaitu BABI...kurr..kokoko

Anonymous said...

Makan dedak boleh jadi kreatif??? Ooo... Macam para pembangang yang suka tanya soalan 'kreatif' dalam blog ni la kan?? Isu entri lain, datang pembangang tanya pasal isu lain... Kreatif juga tu... Mesti terlebih makan dedak jugak kan.... Kesian ko anjing 1:19...

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates