June 16, 2016

58 @RafiziRamli Sotong Hanya Berani Berdebat Dengan Wanita? Pondan Betul!!!

"Saya tak takut sebenarnya. Rizal bukan kelas aku. Buat apa aku mahu debat dengan dia?" Itulah kata-kata Ahli Parlimen Pondan ... maaf Pandan apabila diajukan soalan kenapa beliau takut untuk berdebat dengan Datuk Rizal Mansor, Pegawai Khas DSP Rosmah Mansor, isteri Perdana Menteri.

Baiklah, kita terima alasan Rafizi Ramli apabila beliau berkata beliau tidak setaraf dengan Rizal Mansor. Sebaliknya beliau harus terima keputusan Barisan Nasional (BN) untuk mencalonkan Datin Mastura di Kuala Kangsar walaupun beliau bukan dilahirkan di situ. 

Sama jugak halnya dengan Rafizi Ramli. Bukankah beliau anak Kemaman, Terengganu. Kenapa penakut untuk bertanding di kawasannya hingga lari bertanding di Parlimen Pondan ... maaf Pandan?

Wakil Rakyat Pakatan semakin langsi. Mereka merasakan berada di dalam kelas yang tersendiri. Baru-baru ini, Wakil Rakyat DAP, Lim Hock Seng turut menolak pelawaan debat apabila Ketua Pemuda Gerakan Pulau Pinang mengajaknya berdebat. Alasan yang sama diberikan iaitu tidak sama taraf.

Semalam, Rafizi Ramli juga bukan sahaja tidak mahu berdebat dengan Rizal Mansor, malah turut tidak membenarkan Rizal Mansor berjumpanya atau membenarkan Rizal Mansor masuk ke dalam Sidang Akhbar beliau. Alasan beliau mereka tidak sama taraf.

Rafizi Ramli berkata, "Saya tak takut sebenarnya. Rizal bukan kelas aku". Rafizi Ramli sebaliknya berkata beliau mahu berdebat dengan DSP Rosmah Mansor sahaja. Apakah maksud kata-kata ini?

Adakah ini bermakna Rafizi Ramli hanya layak berdebat dengan isteri pemimpin sahaja? Adakah beliau hanya berani berdebat dengan isteri orang yang bukan Ahli Politik? Taraf Rafizi Ramli sama dengan perempuan? Rafizi Ramli sudah seperti golongan Mak Nyah yang sibuk tentang kelas kelas gitu. Pondan betul!!!

58 comments:

ted manoff said...

Awww...awwww...suami rosmah...

Johan said...

Rafizi sesuai dgn Azwan Ali....

Johan said...

Rafizi sesuai dgn Azwan Ali....

don juan de ryezal said...

Jadah betol kau ni! Hantar post banyak2 buat apa sial!

Anonymous said...

Rafizi sesuai dgn azwan ali...aw aw aw

Ted Manoff said...

Buat apa buang pahala wahai si dua alam?

Anonymous said...

Sama la ngan jib kepit selasa. Dan macai2 nye yg selalu cari alasan taknak saman... cam pendekar pondan..

Anonymous said...

Berapa ribu gaji dato bell boy tu?

Anonymous said...

Apa bangang sgt admin? Jgn la merendah2kan metabak rosmoh. Dia kan boss bellboy tu... kadam bak kata haji bakil... takkan nak sembang ngan kadam.

Anonymous said...

Ramai betul yg berebut rebut nak jadi chief khadam kulup

Anonymous said...

Blog ko ke...hp ko ke...laptop ko ke...komputer ko ke..ko ke bayo internet..mcm sial je ko ni melalak kat blog org...pi la berambus kat blog ko...haramjadah betul ko ni.. ko masuk sini, baca sini langsunggggg ko jd sial..ko melalak kat sini buat apa SIAL!!!!!

Anonymous said...

Lebih tinggi dari gaji chief khadam kulup

Anonymous said...

Sial ke kau hari ni don keranjang
haramjadah kau ya hari ni don keranjang
Engkau dikenali DON SIAL...tak usah mengamuk...sial itu kata kata berkah dr mulut engkau utk diri kau sendiri...sial betul kau ni...

Anonymous said...

Ya, satu contoh yg sgt baik. Pendekar pondan...knp MP Pondan guna budak utk halang pendekar pondan?

Anonymous said...

Ko melayu keeeeeee don..
dah jd barua dap..digelar babi
TU BARU SIALLLLLLLLLL
KAH KAH KAH....

Anonymous said...

jangan lupa besok pagi di PRK undilah calon calon yang masih banyak masalah perlu di selesaikan. baik di KK atau SB

https://3.bp.blogspot.com/-eMzpBGxoMyM/V1fTJBmW3iI/AAAAAAABGYg/X8DjNqKuaNsjsKH6d5-hANwFHh11enzNQCLcB/s1600/PRK%2BKuala%2BKangsar.jpg

I LOVE ROSMAH. said...

kasian aku tengok kelakuan para pendedak ni cukup trauma ngan nama rafiji sampai tersedak nak nak sedut dedak,...kurr..kokoko

Anonymous said...

yer la tu sutun....

Anonymous said...

patutlah yidin tak datang kempen...rupanya ada skandal. malu nak tunjuk muka. maklumlah orang alim2. sekali terbau taik...mamaktun pun mengamuk takut terpalit taik kah kah kah......

Anonymous said...

Sotong tak mau debat dengan rezal kerana rezal tak boleh jelaskan ape isi dalam beg besar..budak2 permata bawak beg sendiri..status anak rosmah yg naik sama jet pun rezal tak dapat jawab..macam mana nak debat..kalau sotong fitnah saman aje laa..tak payah bising2..tak payah doa minta langgar lori nanti terbalik kpd pendoa..

I LOVE ROSMAH. said...

pendedak memang payah nak lupakan dedak.mendedak sepanjang masa....kurr..kokoko

Anonymous said...

Sotong tak mau debat dengan rezal kerana rezal tak boleh jelaskan ape isi dalam beg besar..budak2 permata bawak beg sendiri..status anak rosmah yg naik sama jet pun rezal tak dapat jawab..macam mana nak debat..kalau sotong fitnah saman aje laa..tak payah bising2..tak payah doa minta langgar lori nanti terbalik kpd pendoa..

Anonymous said...

Hari ni hari terakhir king of cash tabor dedak..raya sakan orang SB dan kk..tahniah..

Anonymous said...

Habis klw level DATUK Rizal pun tak setaraf dihalaunya....kita2 ni yg rakyat biasa ni taraf macam mana lah di mata rapiji ni...mau di ludah nya kita ni...
aku salah pilih pemimpin rupanya...mcm haramjadah...

Anonymous said...

Prroottt

Anonymous said...

Hari terakhir wayang tongkol cinapig koyak billboard...hehehe

Anonymous said...

Tahniah juga atas kekalahan parti kuali penjilat dapig nanti...

Anonymous said...

Sotong dah hilang buah kerandut, pelir ko tu tukar jadi biji kelentit.
Teruskan mejilat bontot tokong.

I LOVE ROSMAH. said...

aku peminat tegar kak mah tak bertuah ke nak numpang jet kak rosmah tu...kurr..kokoko

Anonymous said...

yidin gi mane? dah redha ke? atau......jeng jeng jeng.....

Anonymous said...

Bellboyyyyy come here...
Angkat bag..
Kehkeh

Mcm2 alasan... tak pondan ke bila taknak ke notty to hide dan taknak saman wsj?

Macai2 pun sama pondan dgn mcm2 alasan...

Anonymous said...

Apa duta China Petaling Street bikin! carik "donations????"
SALAH : MENGAGIH MOON CAKES. MOON CAKES FESTIVAL SOON
http://media.themalaymailonline.com/images/sized/ez/najib_b_malaysia_model_620_388_100.JPG

tolong SIASAT kasi tau

Anonymous said...

Buat apa kau nak naik jet..kau kan ayam...bila kau bersuara...bunyi kurrrrr jugak yg keluar.. bila dah bertelur heboh sekg mengepak kokokokokkkkkkkkk..tapi puok ni pulak heboh buat fitnah kokokokkkkk....baik kau mintak reban....dah puas mkn dedak bunyi suara punnnn dah jd ayam..ishhhhhh

Org kata mb cap ayam dah ada....kau pulak peminat tegarrrrr pengikut tegarrrr pakatan cap ayam

Yg pasti teresa paling happy... pengikut tegarnya dah dianugerah gelaran terhormatnya kokkkkkkk kokkkkk kokkkkk kokokokkkkkkkkkk

Gelaran dianugerah dlm reban ke???

Anonymous said...

Abis ke duit th ko keluar...bos lapiji juga yg untung...duit byk.. mau tak untung dah buat fitnah th, dah keluar duit dr th, giliran pi haji dah ditarik...masih ada yg percaya buta buta kat dia, peminat tegar kata kannnnnnnnnnnn kah kah kah

Anonymous said...

1156...

Bunyi pondan la ko macai.
Takde keje ke...

Anonymous said...

Bila rafizi bangkit isu pembaziran dan kerugian wang negara macai2 upahan hingga Jahid Komedi pun hantam dan kutuk..bila Jho Tahik Lo Kebas beratus juta ringgit duit kerajaan menteri2 kabinet,ketua2 umno,ahli2 umno penjilat dan pencacai upahan semua bisu merelakan kehilangan duit negara kpd seseorang yg hidupdengan mewah..kamu semua adalah pejuang palsu agama,bangsa dan negara..pengkhianat..Wsj dah besarkan kemaluan rakyat malaysia pun kamu semua bisu..menteri arab dah sahkan duit derma dlm akaun najib maknanye wsj fitnah laa.ape tunggu lagi..dah lepas berapa kali selasa..saman laa...TAPI takut nak saman kerana bimbang nanti makan diri sendiri..banyak lubang2 yg belum terbuka akan pecah..

Anonymous said...

Lah....rapizi sibuk..jaga tepi kain orang.. Kain dia sendiri tercarik carik koyak rabak tak pulak dia nak jaga....sekarang apa cerita.. Hari tu guang eng sudah masuk lubang.. Tak lama lagi..nenek lampir dgn azmin pun.mahu masuk lubang...itu pasal jgn suka menfitnah tak tahu...cerita...pandai2 reka cerita....kes rafizi...tunggulah.. BAFIA..KAN..so fizi....fitnah lah banyak2 takut tak.sempat.kes dah...disebut nanti..

Anonymous said...

LTAT kata nak saman.. bila nak saman rafizi..dah lama tunggu..rizal dan semah pun boleh saman tapi ada brani?..BaFIA tu bukan saman fitnah..kes seleweng bukan jaga kain orang..

Anonymous said...

Ko beckp dgn budak gua cam tuh la... harap besabar. Dia bukan tau beza saman2 tu...

Anonymous said...

Betul_betul..saya silap orang tapi itu untuk pengajaran..jangan merapu..malu melayu

Anonymous said...

aku tak mau pilih pemimpin yg berhati komunis lagi hipocrate.

Anonymous said...

http://mountdweller88.blogspot.my/2016/06/di-zaman-ini-syaitan-senang-bersarang.html?m=1

Anonymous said...

bapok cinta kpd rosmah tu gila talak haha

Anonymous said...

http://www.kedahlanie.info/2016/06/wakil-rakyat-yang-berani-perlu-untuk.html?m=1

Anonymous said...

http://mountdweller88.blogspot.my/2016/06/tidak-beretika-dan-terdesak.html?m=1

Anonymous said...

1205...

Rasanya ko waras sedo diri.. penyokong lgbt tu puok ko...kalau ko kata pondan makna termasuk dlm puok lgbt..ko pondan ke..tanya je

Byk ke tugas ko jd barua...

Anonymous said...

Marah bebenor bila org sebut sutun ayam hahahaha...tapi memang betul, kata orang puok puok ni penyokong lgbt...dah tau suka sodok belakang masih ada yg setia....kau ke 1205.. byk ya keje kau????????

Anonymous said...

Dia org byk keje, tengah cari bahan nak buat kuih bengkang ubi,merayap kat kebun nak cari ubi terbaik, jgn terkangkang sudah la..

Johan said...

Rafizi bukan PM..beliau juga bukan menteri, beliau adalah wakil rakyat. Tetapi kenapa sikap beliau tunjukkan enggan berdepan atau berdebat dengan pegawai yang menguruskan Rosmah? Pegawai itu adalah rakyat,dan ini Jelas Rafizi cuba elak kerana takut kantoi. Rafizi berani berkata untuk berdebat dengan perempuan yg bukan pun ahli parlimen dan bukan wakil rakyat... Bagi yang mempertahankan Rafizi kita sedia faham akan pendiriannya tetapi yang kita semua faham Rafizi selalu menipu! Saman atau tak saman bukan ukurannya kerana kes saman boleh mengambil masa yang lama hingga bertahun sampah pada waktu itu dah Sudah tidak diberi perhatian lagi. Kesimpulannya Rafizi akan buat apa sahaja termasuk menipu fan memfitnah demi kelangsungan politiknya..

Johan said...

Rafizi bukan PM..beliau juga bukan menteri, beliau adalah wakil rakyat. Tetapi kenapa sikap beliau tunjukkan enggan berdepan atau berdebat dengan pegawai yang menguruskan Rosmah? Pegawai itu adalah rakyat,dan ini Jelas Rafizi cuba elak kerana takut kantoi. Rafizi berani berkata untuk berdebat dengan perempuan yg bukan pun ahli parlimen dan bukan wakil rakyat... Bagi yang mempertahankan Rafizi kita sedia faham akan pendiriannya tetapi yang kita semua faham Rafizi selalu menipu! Saman atau tak saman bukan ukurannya kerana kes saman boleh mengambil masa yang lama hingga bertahun sampah pada waktu itu dah Sudah tidak diberi perhatian lagi. Kesimpulannya Rafizi akan buat apa sahaja termasuk menipu fan memfitnah demi kelangsungan politiknya..

Anonymous said...

Alasan yang diberikan kenapa kerajaan menyewa jet mewah dari Emirates sehingga membazirkan berpuluh juta wang rakyat ialah kerana jet terbaru yang dibeli tahun lepas kini sedang disenggara ("maintenance"). Saya pun cubalah jejaki jet terbaru ini untuk mengesahkan dakwaan itu.

Cuma saya terkasima kerana maklumat saya menunjukkan jet itu berada di Kazakhstan. Pulak dah! Mohon sahabat-sahabat tolong saya jejaki jet ini dengan sebarkan kenyataan media saya di bawah.

16 JUN 2016 PERDANA MENTERI PERLU SAHKAN LOKASI JET ACJ320 9M-NAB YANG DILAPORKAN BERADA DI KAZAKHSTAN

Sejak saya mula-mula mendedahkan kontroversi kerajaan menyewa sebuah jet peribadi mewah dari Emirates yang digunakan oleh Datin Seri Rosmah Mansor untuk ke Istanbul minggu lalu, alasan yang diberikan oleh pihak Datin Seri Rosmah Mansor ialah sewaan jet mewah itu adalah satu keperluan kerana jet terbaru milik kerajaan iaitu ACJ320 9M-NAB kini sedang disenggara (“maintenance”) dan tidak boleh digunakan.

Saya telah tunjukkan semalam bagaimana kalau pun benar jet ACJ320 9M-NAB kini tidak boleh digunakan kerana sedang disenggara, Datin Seri Rosmah Mansor boleh sahaja menggunakan satu lagi jet sedia ada iaitu ACJ319 9M-NAA memandangkan sekarang pun ada 2 jet yang beroperasi iaitu ACJ319 9M-NAA dan BBJ737-700 M53-01. Walau bagaimana pun, saya telah mendapat maklumat dari pemberi maklumat yang membantu saya cuba menjejaki lokasi sebenar jet terbaru ACJ320 9M-NAB untuk mengesahkan kebenaran dakwaan bahawa sewaan jet dari Emirates itu satu keperluan kerana jet terbaru milik kerajaan sedang disenggara.

Saya dimaklumkan bahawa setakat minggu lepas sehingga 12 Jun 2016, jet terbaru milik kerajaan ACJ320 9M-NAB itu berada di Kazakhstan, seperti paparan dari pengkalan data kedudukan pesawat berikut:

Ini menimbulkan tanda tanya kenapa jet yang diubahsuai khusus itu berada di Kazakhstan.

Saya juga menyemak kehadiran syarikat yang berkaitan dengan industri penerbangan mewah yang ada di Kazakhstan untuk mengesahkan kebenaran dakwaan bahawa jet terbaru milik kerajaan itu kini sedang disenggara. Saya mengakui bahawa sebuah syarikat yang berkaitan dengan Comlux memang ada di Kazakhstan iaitu Comlux Kazakhstan LLC yang operasinya melibatkan sewaan jet dan khidmat-khidmat lain. Saya juga sedia maklum bahawa pada kebiasaannya jika sebuah jet itu sedang disenggara maka Comlux boleh menggantikan sebuah lagi jet lain buat sementara waktu sementara jet disenggara. Malangnya sehingga kini tidak ada sebarang laporan mengenai aktiviti senggaraan ke atas ACJ320 9M-NAB seperti yang didakwa sedangkan selalunya pergerakan dan aktiviti jet dilaporkan secara terperinci oleh perunding penerbangan seperti Aero Transport Databank (www.aerotransport.org).

Oleh yang demikian, saya menyeru Jabatan Perdana Menteri mengesahkan secara rasmi dan menunjukkan bukti bahawa jet ACJ320 9M-NAB memang berada di Kazakhstan dan sedang melalui proses senggaraan.

Kerajaan juga perlu menerangkan kenapa tidak ada jet gentian yang digunakan seperti amalan biasa sehingga perlu menyewa sebuah jet baru dari Emirates yang merugikan rakyat.

RAFIZI RAMLI
NAIB PRESIDEN/SETIAUSAHA AGUNG
AHLI PARLIMEN PANDAN

don juan de ryezal said...

Jadah hantar post banyak2 kenapa setan!

Anonymous said...

sutun taik.

Anonymous said...

Akhlak pencacaiHamno/penyokong makhluk perosak biasa main taik.

Anonymous said...

http://msomelayu.blogspot.my/2016/06/ke-mana-zahid-hendak-larikan-wang-rm12.html?m=1

Anonymous said...

siapa biasa main taik..kalau tak puak sutun.

Anonymous said...

dah keluarkan semua duit dari tabung haji???

I LOVE ROSMAH. said...

idup ryzal din juan...kurr..kokoko

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates